expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية سلفتي خلتني حامل في كلب البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية سلفتي خلتني حامل في كلب البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية سلفتي خلتني حامل في كلب البارت الاول بقلم هويدا زغلول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي 

انا نهي عندي 23سنه ولسه متجوزه. في يوم 

كنت نازله عند حماتي ولقيتها بتقولي 


الحما 

صباح الورد صباح الهنا اي يا عروسه ابني 

نازله وسيباه جوزك ليه وانا روحت اقعد جمبها وقولت 


نهي 

صباح الخير يا ماما ابدا يا حبيبي معتز نزل 

لصاحبه شويه قولت اجي اقعد معاكي

وخرجت سلفتي عبير من المطبخ 


عبير 

ماما ناويه تعملي فراخ ولا بط واول 

لما شافتني وشها قلب وقالت 

اي ده انتي هنا خير سايبه

جوزك ونازله ليه 


الحما 

راح يشوف صاحبه شويه


عبير 

هههههههههههه هو انتي لحقتي تتطفشي

يابت 


الحما 

بقولك اي يا عبير خليكي في حالك ياختي 

 ادخلي اعملي الاكل بقي 


عبير 

والله ما يحصل يا ماما العروسه لازم 

تدخل بقي تدوقنا عمايل أيدها عامله 

ازاي وانا قومت وقفت وقولت


نهي 

بس كده يا طنط عنيا ليا أنا داخله اعمل 

الاكل وبعدها دخلت 


الحما 

طلعي البت من دماغك يا ليلي ملكيش 

دعوه بيها انتي فاهمه ولا لا انتي مش عارفه 

انا ممكن اعمل فيكي اي لو البت دي مشيت 

خلي البيت ياختي يدخل فيه صوت عيل 


عبير  

الله يا ماما هو انا كنت قولت حاجه حاضر 

وبعدها دخلت ولقيت شيماء سلفتي 

التانيه عامله تعيط 


نهي 

اي ده مالك يا شيماء فيه اي عامله تعيطتي 

ليه كده 


شيماء 

اوعي كده ملكيش دعوه بيا كان يوم 

اسود يوم ما دخلتي علينا البيت ده

وبعدها سابتني وطلعت شقتها 

وكان ياسر قاعد 


ياسر 

انتي اي مش وراكي الا النكد ولا اي بطلي 

عياط بقي 


شيماء 

عايزني اعمل ايه يعني لما تقول ان انت خلاص هتتجوز عليا 


ياسر 

انا مقلتش دلوقتي يا شيماء بس قولت لو نهى بقت حامل قبلك هتجوز عليك انا من حقي اكون اب


شيماء 

طب وانا مالي دي حاجه بايد ربنا والله لو 

عايز هيدينا 


ياسر 

كلامي خلص لحد كده انا نازل وبعدها نزل 

وشيماء رنت علي عبير وطلعت ليها 


عبير 

في ايه يا بنت مالك عماله تقوليلي اطلعي من غير ما حماتك ما تعرفي ان انا عايزاكي 

هو حصل حاجه


شيماء 

ادخلي بس وخلينا نتكلم جوا مش هينفع 

نتكلم هنا بقولك اي البت دي لازم تاخد 

منع الحمل


عبير 

واحنا هنعملها ازاي بقي يا حبيبتي انشاء 

الله وانتي شايفه حماتك مش بتخليها 

تاكل تحت 


شيماء 

اسمعي بس هي تحت انهارده نحط ليها 

في الشربه بكره اعمل عصير واطلعه ليها 

وكل يوم من ده 


عبير 

هو اي اللي حصل مش فاهمه أنا 

عمرك ما كنتي كده 


شيماء 

ياسر عايز يتجوز عليا لو البت دي بقت 

حامل وانا مش عارفه اتصرف ازاي والله 


عبير 

يبقي نعمل اللي قولتي عليه البت دي 

لو بقت ام هنكون خدامين عندها 

بس يلا بينا ننزل علشان نعمل كده 


وعلي الاكل الكل كان قاعد 


ياسر 

تسلم ايدك يا مرات اخويا مش انتي اصغر واحده 

فيهم بس والله نفسك في الاكل تحفه 

ربنا يكرمك يارب 


معتز 

ده غير الحلويات كمان دي مش بتقعد 

في الشقه دقيقه واحده عالطول نظيفه 

ورد سيد جوز عبير 


سيد 

عروسه جديده يعني شقتها نظيفه وعماله تعمل كل ده اطلعي يا بنتي شوفي شقتنا عامله زي الزريبه بالظبط والكل فضل يضحك وقامت 

عبير 


نهي 

ما ينفعش كده يا عم سيد انت احرجتها قدامنا كلنا كلمها بينك وبينها 


الحما 

بقولك اي يا نهي محدش يا حبيبتي ينفع 

يقول لعيل من عيالي اي اللي ينفع.واي 

لا سامعه ولا لا 


وبعدها كل واحد طلع شقته 


معتز 

بقولك اي بقي انا عايز نروح لدكتور بس من ورا مين مش عايز موضوع اخواتي يتكرر فينا احنا كمان


نهي 

سيبها على الله والله يا معتز دي مساله وقته ولو ربنا عايزه هيحصل


معتز 

يا حبيبتي مافيش مشكله بس برضه عادي 

لو روحنا اطمنا علي نفسنا برضه 


نهي 

علي فكره شيماء صعبانه عليا اوي والله حاسه 

ان مامتك قاسيه عليها 


معتز 

ملكيش دعوه انا مصدقت ان ماما بتحبك 

ملكيش دعوه بحاجه خالص 


وفي بيت ام عبير كان قاعد اخوها 


عبير 

ما تقعد يا واد مالك مستعجل ليه كده 


ابراهيم 

لازم اروح المعمل عايز اعمل تجربه كده علي 

فار فيه اي عايزني في اي 


عبير 

انا خايفه سيد يطلقني وبجد مش عارفه اعمل 

اي 


ابراهيم 

بقولك ايه يا عبير طلاقي انا خلاص عملت الشقه معمل وابات فيها كده مش هينفع تيجي تعيشي هنا حتي امك خليتها تروح 

عند خالتي لأن مبقاش فيه مكان 


عبير 

كل همك الشقه وبس انا عايزه حاجه تانيه 

عايزه سيد يرقد في السرير يعني يجي 

ليه ليه مرض 


ابراهيم 

طيب وانا مالي بالكلام ده بقولك اي أنا مش 

عايز مشاكل ومش قد عيله جوزك 


عبير 

بس مش خساره فيك 25الف جنيه ولا شكلك 

مش عايزهم اه وشك بيقول مش عايزهم 


ابراهيم 

استني بس معقول انا هاخد الفلوس دي ليا انا

انا اعملك اللي انتي عايزه 


عبير 

بس عايزه الموضوع يبان طبيعي انت فاهم 

ولا لا انا مش عايزه اي مشاكل خالص 


ابراهيم 

عنيا الاتنين بس انا عايزه اعرف انتي هتستفادي ايه لما تعملي كده يعني لو عايز يطلقك برده هيطلقك وهو مريض


عبير 

لا يا ناصح هو كل شويه يقولي انا مستحملك 

وانتي مش بتخلفي وانا بقي هقول مستحمله 

وانت مريض 


ابراهيم 

خلاص تمام ماشي وانا هخليه يرقدلك في السرير ما يقدرش يقف تاني وتاني يوم 

رجع سيد من برا وكانت عبير حاطه الاكل 

كله 


سيد 

ايه ده معقوله انت عامله كل الاكل ده خير يعني ده انا بتحايل عليكي علشان تعملي ساندوتش جبنه وكوبايه شاي


عبير 

حقك عليا يا حبيبي انا حسيت ان انا مقصره معاك قوي وقلت ما ينفعش الكلام ده تعالى اقعد كل يلا


سيد 

والله مش مصدقك يا عبير معقوله انتي بتعملي كده


عبير 

يعني انا غلطانه يا حبيبي ان انا بقول كفايه انك مستحملني وانا مش بخلف كمان لازم اخد بالي منك ومن البيت اقعد كل يلا وبعدها الجرس 

رن وفتحت عبير وكانت امها 


الام 

ايه يا بنت يا واطيه هو انتي ملكيش ام علشان تسالي عليها ولا ايه سايباني كده عند خالتك انتي واخوكي وعبير انصدمت لما شافتها وقالت 


عبير 

انتص ايه اللي جابك دلوقتي بس امشي يا ماما وانا هبقى اجي اسال عليكي عند خالتي


الام 

يا نهارك ابيض انتي عايزه تمشيني من بيتك تصدقي ان انا غلطانه ان انا جيت


عبير 

ياما بالله عليك امشي دلوقتي وانا هبقى اجي لك بعدين وبعدها قام سيد 


سيد 

ايه ده حماتي تعالي حماتك بتحبك مالك واقفه على الباب كده ليه وبعدها دخلت 


الام 

والله بتفهم في الاصول يا جوز بنتي تصدق ان انا جعانه قوي والله


عبير 

الاكل ده كله دهون ومش هينفعك يا ماما هجيبلك انا عيش وجبنه


سيد 

اي الكلام ده اقعدي يا حماتي وانتي ادخلي 

اعملي الشاي بسرعه 


عبير 

حاضر ماشي وبعدها دخلت وهي خايفه 


سيد 

حقك عليا حماتي انا عارف ان انا اتاخرت عليكي في الفلوس الفتره دي خدي فلوسك اهي


الام 

والله يا سيد انا ما عارفه اقولك ايه ده انا ابني اللي من بطني ما بيعملش اللي انت بتعمله معايا ده حقك عليا يا ابني بس والله العيشه صعبه جدا وانا مش عارفه اعيش عند اختي من غير فلوس


سيد 

ايه الكلام اللي انت بتقوليه ده وشيلي الفلوس بسرعه قبل عبير ما تخرج مش عايزها تشوف وتعرف ان انا بديكي حاجه


الام 

والله يا بني ما فيه منك المهم انا قائمه 

امشي بقي بصراحه انا كنت جايه اتكلم معاك 

في موضوع الفلوس 


سيد 

والله ما هتنزلي الا لما تكلي 


وفي المطبخ كانت عبير بتكلم اخوها 


ابراهيم 

معقوله العلاج عمل نتيجه بسرعه قوي كده متصله بيها عشان تفرحيني مش كده


عبير 

افرحك ايه امك الطفسه قاعده بره وقاعده بتاكل انا خايفه عليها جدا يحصلها حاجه


ابراهيم 

الكلام اللي انتي بتقوليه ده يا عبير اخرجي معايا دلوقتي حالا ان هي تاكل


عبير 

انت عارفه امك بتحب سيد قد ايه هتشك فيا ولو هو جرى له حاجه هتقول ان انا اللي عملت كده


ابراهيم 

هو انتي ايه يا شيخه مصلحتك بقت عندك اهم من اي حد ولا ايه امك مش صعبانه عليكي 

اعملي حسابك امك لو جرا ليها حاجه خالتك 

هترميها لينا وبعدها عبير قالت بصوت عالي 


عبير 

اي معقول اللي بتقولوا ده يا ابراهيم 

انا جايه أنا وامك حلا وبعدها خرجت 


سيد 

في ايه مالك عماله تزعقي كده ليه يا عبير


عبير 

الحقي يا اما الواد ابراهيم عامل يتخانق مع صاحب البيت قومي بينا نشوف فيه اي 


سيد 

طيب اصبري هاجي معاكم 


عبير 

لا لا خليك انت يلا يا اما بسرعه 

وبعدها نزلوا 


سيد 

بصراحه انا ما كنتش قادر اروح في اي مكان انا جعان جدا والاكل شكله يفتح النفس قوي بس مش مقتنع ان هي تكون اللي عامله الاكل ده

الاكل حلو اوي 


وفي شقه حماتي كنت قاعده معاها أنا 

وشيماء 


الحما 

ايه يا نورا يا حبيبتي مش حاسه انك تعبانه ولا دايخه ولا نفسك غمى عليكي


نهي 

لا يا ماما وبعدين انا متجوزه بقالي شهر 

ونص بس مش معقول يكون حصل بسرعه 

كده 


شيماء 

ولا يمكن هتركن جنبنا يا حماتي اصل ربنا 

مش بيرضي بالظلم وحماتي قامت وقالت 


الحما 

يا نهارك اللي مش معدي يا بنت انتي مين ده اللي ظالم


شيماء 

حماتي هو انا قولت حاجه انا بفضفض بكلمتين كده مش اكتر يعني


الحما 

لا يا حبيبتي لمي لسانك احسن انتي 

سامعه ولا لا وانا قومت وقفت وقولت 


نهي 

يا جماعه مالكم اهدي بس يا حماتي هي ما تقصدش حاجه وانتي يا شيماء امشي من قدامها دلوقتي


الحما 

والله البت دي ما هتقعد هنا انهارده انتي 

سامعه ولا لا طلاقك هيكون انهارده 

وفي الوقت ده انا وقعت اغم عليا 


الحما 

منك لله بعيد عاجبك للي حصل للبنت ده وبعدها شالوني دخلوني جوه وطلبوا الدكتور


الدكتور 

مبروك المدام حامل


الحما 

لا لا انت اكيد بتهزر بالله عليك أكد يا دكتور 

الببت ده عمره ما سمع خبر حلو كده ارجوك 

اتاكد 


الدكتور 

والله حامل الحمد لله وبعدها خرجت 

وشيماء خرجت كلمت عبير 


عبير 

في ايه يا شيماء انا مش موجوده في البيت حاجه حصلت ولا ايه


شيماء 

الهانم حامل هنتصرف ازاي دلوقتي ده ياسر هيطلقني فيها


عبير

طيب اصبري بس لما اجي ونتكلم وبعدها 

قفلت 

انا قايمه ماشيه 


الام 

والله العظيم هتمشي من هنا يا عبيره لما تقولي الاكل كان في ايه انا شاكه فيك يا بنت وجيت ما لقيتش خناقه اهو انتي مكنتيش عايزاني اكل


عبير 

سيد يا ماما اللي بيضياقك لما بتقعدي تكلي 

معانا في البيت 


الام 

كدابه وبعدها حماتي اتصلت بيها 


عبير 

اصبري لما اشوف حماتي عايزه اي 


الحما 

الو ايوه يا عبير الحقي جوزك



الحلقه الثانيه من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا




اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close