رواية زهرة القاسم الفصل الخامس قبل الأخير بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/12

رواية زهرة القاسم الفصل الخامس قبل الأخير بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية زهرة القاسم الفصل الخامس قبل الأخير بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية زهرة القاسم الفصل الخامس قبل الأخير بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


خ"لع التيشرت بتاعه ورمى الهدوم على الارض ونزل زي المجنون للجنينه عشان يشوف اخت راحه فين

حتى زهره لما كلمته ما ردش عليها ظهر على حاطط ان في حاجه غريبه فلما وقفت في البلكونه تبص على الجنينه لمحت ملك في الجنينه 

فزهره حاست ان في نصيبه بدات تنادي على ملك وصوت واطي قبل ما القاسم ينزل الجنينه فملك انتبهت لها بسرعه زهره قالت لها

قاسم نازل 

في الوقت ده ملك ما لحقتش تبين اي رد فعل لان قاسم كان خرج من باب الفيلا متجه للجنينه 

ملك في الوقت ده استخبت ورا الشجره واول ما قاسم خرج للجنينه دخلت هي للفيلا

وطلعت جري على اوضتها


بالنسبه للقاسم فضل يدور في الجنينه يمين شمال على اخته بس ما لقيهاش رن على تليفونها ردت عليه وقالت له انها في الاوضه قال لها انت في الاوضه من امتى هي طبعا عرفت ان قاسم شافها فما حبتش تكذب عشان ما تثبتش الغلط على نفسها قالت له انا كنت في الجنينه من شويه بشم هوا بس طلعت الاوضه عشان انام

قاسم قالها طيب نامي

وقفل معاها ودخل الفيلا

قابل مامته مامته قالت له ايه نازل ليه يا عريس وسايب عروستك

قاسم عادي يا امي انتي المفروض عارفه ان انا مش عريس

دولت ام قاسم يا ابني واللي انت بتعمله في نفسك ده ما ينفعش انت بتنطقي من نفسك مش بتنتقم من سليم

قاسم ارجوك يا امي  انا مش عايز اسمع اسمه كفايه لحد كده انا عارف انا بعمل ايه انا مش صغير


انا طالع عشان عندي ناقصه الصبح مع سليم وهشام اخو زهره

دولت..اطلع ياابني ربنا يهديك 

..

ملك ملك في اوضيتها كانت لسه بترتعش من الخضه

تليفونها رن فتحت التليفون هشام بعصبيه ما جيتيش ليا زفته زي ما احنا متفقين بقى لي ساعه مستنيك

ملك برعشه اسكت قاسم كان هيقفشني لولا اختك زهره

هشام ايه اللي حصل

ملك انا كنت نازله الجنينه وجايه لك وبتسحب اتاري قاسم شافني من البلكونه وكان نازل ورايا لولا زهره نبهتني طلعت جري

هشام كويس ان هو ما خدش باله وانه ظهر انا في بيتك بس كده زهره شكت فيك اوعي زهره تعرفي اي حاجه من اللي بينا يا ملك عشان مخليش ليلتك سوداء

ملك حاضر حاضر قفلت السكه ونامت على طول واستغطت عشان خايفه لقسم يحس باللي هي عملته

قاسم.. طلع على الاوضه بتاعته

بيفكر في امر اخته زهره كانت قاعده على السرير مستنياه

اول ما شافته نطقت وقالت له متجوزني ليه يا قاسم

قاسم شش اطفي النور وعايزه انام مش عايزه اسمع صوت ولا نفس

زهره.. انا عايزه اعرف انت متجوزني ليه دلوقتي قلت لي متجوزني عشان خاطر سبب هو ايه بقى

قاسم بع"نف يشدها من يدها

قلت لك اطفي النور وتنامي على الارض زي ما انا قلت لك انا مش تنامي جنبي على السرير

مكانك تنامي على الارض يا زهره ولو سمعت صوتك هدفي"نك مكانك واحده وحدفها على الارض ولا اطفي النور

وفعلا ظاهره خافت من قاسم وطافه النور ونمت على الارض وانام على السرير بس هي ما نامتش هي فضلت صاحيه على الارض خايفه وبتفكر ايه اللي يخلي واحد زي قاسم يتجوزها كده ويعمل معاها كده ايه السبب في كده

لما لقت الباب بيخبط بالليل وقاسم كان نايم وراح في النوم

اول ما فتحت الباب اتفاجئت

بد"م علي الارض 

لوجي احمد

حامل من اخوكي في الح"رام 

هي قالت الجمله دي وقعد من طولها كانت غرقانه في د"مها 

زهره . بصدمه وبرعب مين اللي شايفه قدامها وبتسمعه ومش مستوعبه ايه اللي بيحصل وقالت ملك ياملك  الحقوني الحقوني 

قام قاسم من النوم م مفزوع على صوتها

مش عارف ايه اللي بيحصل بيسال ويقول في ايه لكن قبل مازهره تجاوب شاف ملك وقع على الارض وغرقانه في د"مها

ملك مالك يا ملك زهره بدموع بسرعه بسرعه على المستشفى

وفعلا قاسم شال ملك ونزل جري على العربيه وطبعا زهره ر معاه

وركب عربيته وطار  سرعه البرق على المستشفى

 اول ما وصل المستشفى عشان ملك ودخلها على المستشفى وزعق بصوت عالي دكتور دكتور 

وفعلا الدكتور جاء وشاف حال تها والعمليه تتحضرت كل ده في وقت بسيط جدا عشان يلحقوها علشان حالتها كانت بتسوء بسبب النزي'ف  كله واقف على اعصابه بسبب اللي بيحصل

طبعا قاسم مش عارف ايه اللي بيحصل وزهره واقفه شبه التايهه بالظبط بتفكر مع نفسها وبتقول حامل حامل ازاي وأمته 

استرها يا رب استرها يا رب من اللي هيحصل منك اللي ياهشام منك لله استرها يا رب استرها يا رب كانت واقفه منهاره وخايفه

فاقت على صوت قاسم وهو بيقول لها ايه اللي حصل فهميني


زهره بتهتها ما اعرفش حاجه قاسم بعصبيه امال ايه فتحت الباب لقيتيها وقع قدام الباب 

زهره لا هي خبطت ولقيتها بتقول الحقوني

وفجاه لقيتها واقعه فص'رخت وقولت الحقوني معرفش مالها 

بس الكلام اتقطع على صوت تليفون قاسم كان والده بيتصل بيه قاسم  رد عليه وقال له ايه يا بابا

ابو قاسم .. انت في اهنو مستشفى انطق طمني على اختك

قاسم.. ما تقلعش يا بابا اطمن هي بقت بخير وكويسه انا شويه وجايبها وجايه ما تتعبش نفسك وتيجي وما تتكلمش عشان ماما ما تحسش باللي بيحصل مش ناقصه تعب ماما 

ابو قاسم. يعني هي بقت كويسه وفقتي قسم وهتجيبها وتيجي دلوقت قاسم ايوه يا بابا هجيبها واجي طبعا قاسم لمح الدكتور خرج من اوضه العمليات قال لبابا طب اقفل بقى يا بابا عشان اخلص الاجراءات واجيبها واجي طبعا قاسم بيكدب على والده بس عشان خاطر ما يتعبوش وما يقلقوش ويتعبوا نفسهم فاكرها حاجه بسيطه

وجري علي الدكتور يعرف في ايه

عكس زهره خالص اللي كانت واقفه مكانها بترتعش وخايفه

وطبعا قاسم واخد باله من اللي بيحصل

لكن ما اهتمش بالموضوع وحب يطمن على اخته الاول

قاسم.طمني يادكتور في ايه وهي مالها وايه كميه الد'م دي 

الدكتور. هي بخير 

قاسم .الحمد لله وما كملش كلامه والدكتور قاطعه وقال له

..بس لاسف  الحمل نزل مقدرناش ننقذ الجنين

قاسم..بدهشه وصدمه مصدوم من كلام الدكتور 

مش عارف يقول ايه رد على الدكتور وقال له اهم حاجه انها بخير

الدكتور لاحظ طريقه قاسم فساله وقال له هو انت ما كنتوش تعرفوا انها حامل  هي مش مجوزه ولا ايه 

لكن قاسم رد بتعصب علي الدكتور  لا طبعا ايه اللي بتقوله ده خبر يا دكتور دي اخت قاسم الراوي يعني مفيش اشرف من اختي 

انا هسامحك في الكلمتين اللي انت قلتهم دول طالما اختي كويسه هناخدها من هنا ونمشي امتى الدكتور اقل حاجه يومين هتستنى معانا

قاسم لا يومين كتير انا هجيب لها ممرضه عندنا في الفيلا وعلاجها وكل حاجه 

الدكتور . بس هي لسه ما فقتش من اثر البنج وما ينفعش تتنقل الفيلا وهي لسه ما فقتش

قاسم انا عندي مشوار بسيط هعمله واجي الاقيها فاقت

دكتور مشي وساب قاسم وطبعا قاسم قرب على زهره

زهره..كانت واقفه خايفه مش عارفه تقول ايه بس طبعا هي سمعت كلام الدكتور اول جمله قاسم نطقها عشان الحاله اللي ظهره فيها قال لها انتي متاكده انك ما كنتيش تعرفي انها حامل

زهره ردت باندفاع وقالت ياقاسم افهم بس لسه ما كملتش كلامها وقاسم قال لها شششش

انا بسالك السؤال ده وتفكري قبل ما تجاوبي علشان مش هساله تاني وذنبي كل واحد كان عارف حاجه انا ما اعرفهاش على جنبه انت كنت تعرفي انها حامل وتعرفي هي حامل من مين زهره بخوف لا ما اعرفش حاجه

قاسم..بس خلاص وطلع تليفونه يعمل مكالمه زهره كانت اتحركت من جنبه قاسم..رايحه فين 

زهره .الحمام 

وزهره دخلت الحمام وقفلت الباب وطلعت تليفونها اتصلت على هشام اخوها لقيت تليفونه مقفول ثابت له مسج وقالت له ان ملك سقطت وان ملك قالت لها انها حامل منك قبل ما تفقد الوعي وايه اللي انت عملته ده قاسم هي"موتك

وقفلت تلفونها وخرجت 

قاسم بيقول لها يلا عشان مروحين

طبعا ملك ما كانتش فاقت لسه من البنج  بس وصلها لحد العربيه بالكرسي وزهره ركبت ورا وملك ركبت جنبها وسندت عليها

والصمت سيد المكان ما حدش فيهم اتكلم خالص زهره نطقت وقالت بس ده مش طريق البيت قاسم لا احنا رايحين جهنم

هاتي تليفونك يا زهره

زهره بصدمه 🥹 ليه 

قاسم بقول لك هاتي تليفونك 

زهره.. طبعا مش عارفه تتصرف ازاي في الموقف ده وهي عارفه انها سايبه لاخوها رساله ما ينفعش قاسم ياخذ التليفون بس الا حصل 




الفصل السادس والأخير من هنا




بداية الروايه من هنا




روايات كامله وحصريه من هنا



اكتب في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



روايات كامله وحصريه من هنا



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS