رواية زهرة القاسم الفصل الرابع بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/12

رواية زهرة القاسم الفصل الرابع بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية زهرة القاسم الفصل الرابع بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية زهرة القاسم الفصل الرابع بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


 ما لمسنيش انا لسه بنت ده كذاب ما تصدقهوش يا بابا

قاسم بضحك عاليه خبيثه انا ما بكدبش يا زهره ولو مش مصدقني نروح للدكتور نتاكد

عاصم ابو زهره بص لها وقال لها اللي بسمعه ده ايه اللي بسمعه ده يا زهره دي اخر تربيتي وض"ربها بالقلم 

زهره بدموع والله يا بابا ما لم"سني والله كداب وانا مستعده اروح لدكتور وهي تنظر لقاسم بغضب وغل

عاصم..غوري تطلعي علي وضتك احنا ناقصين فضايح كمان هنروح للدكتور ونتفضح هناك 

قاسم هنا اتدخل وقال له بخباثه ايه ده يا عمي اللي اتكسر يتصلح وانا جاي اصلح غلطتي وعايزه اتجوزها على سنه الله ورسوله


زهره مسكت قاسم من لياقه قميصه وزعقت فيه بغضبه بصوت عالي وقالت له انت كداب انت كداب 

قاسم ج"ذبها من شعرها بشده وقال لها عيب تشتمي جوزك انا عندها المره دي عشان خاطر عمي قاعد لكن بعد كده هق"طع لك لسانك واطلعي فوق زي ما عمي قال 

بعد اذنك يا عمي يعني 

زهره انا ما عملتش حاجه عشان اطلع

كانت صحبتها هاجر موجوده خدتها في حضنها وقالت لها تعالي يا زهره نطلع فوق دلوقتي وكل حاجه هتتحل كفايه فضايح الصوت عالي وحاولت تقنعها وخدتها وطلعوا فوق على الاوضه وزاره مش عارفه ايه اللي بيحصل لدرجه انها شكت ان في حاجه حصلت ما بينهم،

هاجر افتكري بس يا زهره انتي متاكده ان ما فيش حاجه حصلت ما بينكم زهره بدموع هو انا مجنونه يعني يا هاجر للدرجه دي يعني هنسى هاجر ردت وقالت لها اصل هو بيتكلم بثقه جامده قوي يا زهره طب بيقول كده ليه طالما ما فيش حاجه حصلت ما بينكم انت بتقولي لي لما شاف اللي في وشك قرف فاضل يقول لك ايه القرف ده ايه اللي يخليه يغير رايه ويقول كده زهره بدموع ما اعرفش يا هاجر ما اعرفش وانهارت في البكاء

.

قاسم...اسمع ياعمي انا جاي شاري واصلح غلطتي 

عصام يفضحتنا في وسط الناس اتفضحنا خلاص في وسط الناس

مهيب. ابو قاسم ومامته طبعا قاعدين مش فاهمين حاجه ولا فاهمين ايه اللي بيحصل ما حدش فاهم اي حاجه خالص

مهيب ميل على ابنه وقال له هو ايه اللي بيحصل يا قاسم مش دي اللي انت كنت رافض تتجوزها حامل منك امته يا ابني

قاسم ضغط على ايد ابوه قال له هفهمك يا بابا كل حاجه دلوقتي وهشرحلكم  يا جماعه الموضوع كله بس يا عم حد موعد للفرح

عصام .. احدد اقول ايه بس يا ابني هحدد اقول ايه دماغي اتحطت في الطين ولو اخوها عارف هيعمل فينا ايه

قاسم قصدك على هشام ما تقلقش يا عمي كل حاجه لها حل المهم تحدد لنا معادله للفرح انت وبابا وماتشلش هم حاجه خالص انا هطلع لمراتي حبيبتي فوق اتفاهم معاها 

بعد اذنك يا عمي انا طالع بمنتهى وقحه

..

طبعا قاسم طلع  ه فوق لزهره


وعصام ومهيب وسهام  ام قاسم ما حدش فاهم حاجه خالص ولا حد فاهم ايه اللي بيحصل

زهره كانت قاعده بتعيط في حضن هاجر صحبتها اتفاجات بالباب اتفتح عليهم بدون استئاذان.

هي كانت فاكره في الاول باباها واخوها لكن لما شافت مين انصدمت اكتر لما لقيته قاسم

قبل اي كلام قامت زي المجنونه تدور على النقاب بتاعها تلبسه هو لاحظ كده ضحك وقال لها ما لهوش لازمه انتي خلاص بقيتي مراتي 

زهره. كذاب وما حصلش وايه اللي انت عملته تحت انا عايزه افهم 

هنا هاجر اتدخلت وقالت اهدي يا زهره عشان نفهم ايه اللي بيحصل وارجوك قاسم بيه فهمنا ايه اللي انت قلته تحت ده وزهره اثبتت لي انك ما لمستهاش ولا جيت يمها

قاسم. بعد اذنك سيبيني مع مراتي عايزه اتكلم معاه شويه

طبعا هاجر الاول كانت هتتحرك وتنزل لكن زهره منعتها وقالت لها انت رايحه فين يا بنتي بقول لك كداب انا مش مراته ومل'مسنيش

قاسم.. لا لمستك يا زهره وانت حامل مني وعايزه تروح للدكتور

تعالي نروح ولا يحصل يحصل وتبقى في ضحكتك انت واهلك على كل لسان وتحملي بقى اللي يحصل وانا هحكي للناس ان انت اللي جيتي لي وعرضت نفسك عليا يا اما تهدي ونتفاهم

زهره. فقدت اعصابها وفضلت تقول له طب ازاي حصل حرام عليك انا بابا ممكن يروح فيها 

قاسم قلت لك عايزه استنى مع مرات شويه بغضب هاجر انا نازله يا زهره هستناك تحت وخرجت وسابت قاسم مع زهره في الأوضه


قاسم قفل الباب وقرب على زهره وقال لها عايزه تعرفي ازاي

زهره وهي تهز رقبتها  ودموعها نازله منهاره ايوه ازي 

قاسم..كده أهو وهو يدفس حقنه في رقبتها وقعت علي السرير 

وبدا ؟؟؟

خلع التيشرت بتاعه وهي كانت وقعت على السرير بدا يقرب ليها وهو بيدقق في ملامحها جامد قوي كانه اول مره يشوفها هي الحقنه اللي اديها لها دي مخدر بس مخدر م سريع يعني بتفصلك عن الدنيا حوالي دقائق بسيطه وده فعلا اللي حصل لزهره ا فقدت الوعي في ثواني وقعت من طولها اول مااخدتها 

قاسم برده ما عملش فيها حاجه كل الحكايه ان هو نعكش لها شعرها واق"طع لها هدومها بس بس مقرب لهاش ولا عمل لها حاجه

وغطيها بالملايه وشد كرسي وقع

كل ده حصل في دقائق بسيطه جدا وفاقت  زهره برده لا نفسها متغطيه بالملايه وهدومها متقطعه وشعرها متنعكش كانت هتصرخ لسه بس هو حط ايده على بقها وقال لها من غير صريخ لو عايزه تيجي نروح للدكتور نتاكد تعالي اعتقد اني دلوقتي فعلا انتي ما بقتيش بنت 👊زهره ياحيوان عملت فيا ايه وهي تقوم من على السرير وماسكه الملايه  بايديها جامد

قاسم بمنتهى البرود اعمل حسابك يا عروسه الدخله بكره انا نازل عند اهلك اخلص معاهم كل حاجه غيري هدومك وحصليني او خذي شاور وارتاحي الا يريحك

زهرة هنا مسكت في قاسم جامد

انا بكرهك انت حيوان حيوان قاسم وهو يحاول ينزل ايديها ويتكلم بغضب ويقول اسمعي  انا ما بحبش اضرب واحده ست

لكن اعرف اخليك اتمشي تتلفت حوالي نفسك لو ما اتظبطتيش وسمعت الكلام و وخرج من الاوضه وسابها

هاجر كانت واقفه بره بس ما كانتش قدام الاوضه كانت بعيده يعني اول ما شافته خرج من الاوضه جريت عليه وقالت له انا عايزه اعرف اللي انت بتقول عليه ده حصل ازاي

 قاسم ينظر لها  بغضب وعدم اهتمام ما لكيش دعوه تدخليش بيني وبين مراتي هاجر بصدمه مراتك

قاسم..ايوه مراتي والدخله بكره 🙂

ونزل تحت قال لمامته وبابا يلا يا ماما يلا يا بابا عمي اهدى كده وخلي تفهمك كل حاجه وانا هلحق انا وماما وبابا نمشي عشان نلحق نجهز التفاصيل بكره انا اتفقت مع زهره ان الدخله بكره

عصام.. بسرعه دي يا ابني احنا ما لحقناش نعمل حاجه الناس تقول علينا ايه

قاسم ما احنا لو ما اتجوزناش برده بنفس السرعه دي يا عمي الناس هتقول علينا كثير قوي

عصام..اقول لاخوها ايه ولخطيبها 

قاسم .بصدمه خطيب مين انت بتقول ايه يا عمي

عصام.هي مخطوبه اساسا لشريكي في الشغل سليم الراوي

قاسم . بقول لك يا عمي انا مش هعلق على المعلومه دي زهره دلوقتي في حكم مراتي عايزني انا اتصل بسليم واقول له ان خطيبته حامل مني ما عنديش مشكله عاصم لا يا ابني مش عايز فضايح ربنا يسترها انا هحاول اتصرف منك لله يا بنتي

وقاسم خد اهله وطلعوا بره وركب عربيتهم في الطريق لبيتهم 

سهير ام قاسم.. انا عايزه اعرف اللي حصل ده ياقاسم 

قاسم.. احكي لك كل حاجه يا ماما لما نوصل البيت

سهير.. تحكي لي ايه يا قاسم ايه اللي بيحصل ده مش دي البنت اللي انتي كنت رافض تتجوزها ايه اللي حصل عشان توافق كده وماسك فيها جامد جدا ثم نظره لمهيب وقالت له ما تقول حاجه لابنك عاجبك لابنك بيعمله ده

مهيب قال لها انا كنت زيك مش فاهم حاجه اول ما اسمي سليم الراوي اتذكر فهمت كل حاجه

ثم نظر لابنه وقاله ليه يابني كده بتفتح ليه في القديم 

قاسم..القديم مكنش اتقفل لسه علشان افتح فيه 

سليم.بره مصر وطيارته بعد بكره الصبح وانا فرحي بكره لازم يجي يلاقي خطيبته بقت مراتي وكدا ابقا رديت القلم اتنين 

🙂🙂🙂🙂🙂🙂

طبعا ما حدش فاهم حاجه هفهمكم انا بقى قاسم كان خاطب بنت وكان بيحبها قوي وكانت قمر وكانت حلوه وكان محدد فرحه عليها

بس للاسف يوم الفرح اكتشف ان سليم الراوي اتجوزها وكسر قلبه وفضحه قدام الناس غواها بفلوسه وبشركاته وهو ما حبهاش ولا حاجه كل الحكايه ان هو كان عايز يعلم علي قاسم الحديدي 

بسبب العداوه اللي بينهم وبعد فتره سليم الراوي طلق البنت دي والبنت دي فعلا رجعت لقاسم  ثاني تطلب السماح بس اللي محدش يعرفه ان قاسم ق"تلها 🥺 وما زال القلب مكسور من خيانتها وكان مستني الفرصه عشان يرد الق"لم  لسليم الراوي

لما باباها عرض عليه ان هو يتجوز زهره بابا ما كانش عارف انه زهره خطيبه سليم الراوي فقاسم لما شاف وشها وشاف التشوهات اللي في وشها قرف منها بس لما بعد كده عارف انها خطيبه سليم الراوي عمل الحوار ده كله عشان يتجوزها

عشان يرد القلم لسليم الراوي

المشكله بقى ان اسيل اخت قاسم متجوزه هشام عرف"ي اخو زهره

وكانت معاه في الشقه والباب خبط 

رحت تشوف مين لقت قاسم 😳😳

وووووو



الفصل الخامس قبل الأخير من هنا



بداية الروايه من هنا




روايات كامله وحصريه من هنا



اكتب في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



روايات كامله وحصريه من هنا



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺







 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS