اسكريب خلقة ربنا الجزء الثاني والأخير بقلم فاتن سليم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/09

اسكريب خلقة ربنا الجزء الثاني والأخير بقلم فاتن سليم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


اسكريب خلقة ربنا الجزء الثاني والأخير بقلم فاتن سليم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

اسكريب خلقة ربنا الجزء الثاني والأخير بقلم فاتن سليم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


اتصلت فريال ...وأبلغت راقيه بموافقة مصطفي

وتحديد موعد لقراة الفاتحه والاتفاق علي الزواج

راقية بعد انتهاء المكالمه. اخذت تطلق الزغاريد 

عدنان ... بس يا راقيه وفهميني حصل ايه

راقيه .. مصطفي ...عايز ميعاد عشان يقرأ الفاتحة

ويتفق علي  جوازته من زينب 

مش قولتلك يا عدنان. أنه هيوافق

عدنان ... الحمد لله يارب تمم  علي خير. 

زينب ... تبكي من الفرحه  والسعاده

________________________________________

يوم قرأة الفاتحة

عدنان ...الجواز بعد شهر الشقه جهزه من كفة شئء

مصطفي ... والشبكه انا هجيبها بمبلغ.......    

عدنان ...الشبكه انا اللي هجيبها لبنتي هديه مني ليها

والفستان والفرح كله عليه انت بقيت ابني وانا هديك اغلي ما عندي مش عايز منك غير انك تحافظ عليها ومتزعلهاش

فريال... ودا كلام. دا مصطفي ابني. يعرف ربنا ويخافه

صابر ... متقلقش يا حاج عدنان زينب هنشيلها في عنينا

راقيه. يلا يا جماعه العشاء جاهز

تناول العشاء في صمت 

ومصطفي ...رافض النظر لزينب

وبعد انتهائهم  من العشاء 

معتز ومحمد  لمصطفي اطلع معانا نفرجك  علي الشقه

وشوف لو عايزه اي تعديل

صعد مصطفي معهم وانبهر من جمال الشقه والفرش

محمد ايه رايك يا عريس

مصطفى الشقه والفرش جمال  مفيش حاجه نقصه

معتز علي خيرة الله ربنا يتمم بخير

____________________________

فريال ...مالك يا مصطفي

مصطفي ... خايف اظلمها  يا اما. انا مش قادر تتقبلها

ومش قادر ارفض. انا من حقي اتجوز ويبقى في ست في

حياتي  حقي يا اما  انا راجل وعندي. احتياجي لواحده ست

فريال اردا. يا بني  واحمد ربك. محدش بياخد كل حاجه

دي حكمة  ربنا

____________________________

عدت الايام واليوم. هو المرتقب جواز مصطفي وزينب

بعد إنتهاء  الفرح 

صعد مصطفي وزينب. لشقتهم 

مصطفي. لزينب ادخلي غيري وانا هغير في الاوضه التانيه

زينب حاضر

زينب خرجت وهي ترتدي ازدال  للصلاه  نادت علي مصطفي

وطلبت من انا يصلو 

فا اتجه مصطفي للصلاه. وهي خلفه

مصطفي يدعي الله بأن يعطيه القوه  والرضا

مصطفي انتهي من الصلاه وأخذها لغرفتهم واغلق نور الشقه

والغرفه كي لا يراها وهو معها 

وهذا كسر زينب كسرها وجرحها 

وابتدت حياتهم  روتينيه

مع تعمد مصطفي بأن لا ينظر لوجها

واذا أراد إتمام  حقه الشرعي. اغلق الانوار

وحملت زينب وانجبت ابنتها عين

راقيه يا الف نهار مبر وك  تترب في عزك يا مصطفي

مصطفي .. يشكرها ويحمل ابنته ويقول حتي البت

ملامحها اخده كتير من امها

راقيه ...هنزل اشوف ابوكي  ومعاكي خالتك فريال

فريال ...متشليش هم انزلي وانا اقعده معاها لغاية 

ما تربعن

زينب عم اذنك هدخل الحمام

دخلت زينب الحمام

وجلست فريال ...تربط علي كتف مصطفي

مالك يا بني مش فرحان ليه

مصطفي ..الله يسامحك يااما انك جوزتيني لزينب

حتي البت شكلها

كانت تستمع زينب. لكلامه الذي دبحها

فريال ...لمصطفي اكتم لتسمعك 

مصطفي هكتم. مااناعيشتي كلها كتمه

دخلت زينب وجلست  بصمت وأخذت ابنتها في حضنها

وهي تكتم المها وحزنها

وتنظر  لمصطفى  بزعل. 

ومرت الايام وكبرت بنت زينب وبق عندها سنتين

وزينب للمره التانيه حامل

واجبات ابنة تانيه اسمتها. امل

لانها تأمل بحب مصطفي

ولكن ما كسرها. هو ماسمعته وهو يقول لامه أنه كرهه

معشرتها  وأنه كل ما بيقرب منها بيبقى كارهه نفسه

وأنه بيعمل كدا عشان دا حقها ويخاف ربنا يحاسبه

فريال ...مفيش فايده فيك البترا آخرته قطران

وانت مش حاسس بقيمة زينب وأنه بكره هيندم

وأنها هتمشي  عشان تعبت منه 

غادرت فريال

المواجهه

استجمعت زينب شجاعتها

زينب . .مصطفي استني عايزاك

مصطفي في ايه

زينب ..بقوه  بصلي وانا بكلمك. 

خلي عينك في عيني وانا بكلمك

معلش اتغصب علي نفسك  المره دي بكملة  الغصب

اللي ما بينا

من النهارده. كل اللي بيني وبينك بناتك

عايز تعيش معانا هنا. يبق هتلزم قوضة الاطفال

لسانك مبخطبش لساني مالكش اي حقوق كزوج عليه

كل اللي ليك لقمتك وهدمتك

مصطفي انتي بتقولي ايه

زينب بعفيك من  معشرتك اللي انت قرفان منها

بعفيك من النظر لخلقتي اللي هي من صنع ربنا

اروع تكون فاكر اني نقمه علي ما ابتلاني بيه ربنا

لا

انا نقمه اني اتجوزت واحد زيك واحد جاحد زيك معندوش

قلب

عايز تعيش بالطريقه دي اهلا الزم اوضك

معجبكش الباب يفوت جمل

كفايه قلة قيمه مش بنت عدنان اللي تعملها. كده

ولا واحد زيك يخليني انقم علي عيشتي ومحمدش ربنا

انا عندي اللي يكفيني انا وبناتي 

انت النهارده بقيت بره حياتي

انتهت



البارت الاول من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS