expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

قصة السعاده لم تكتمل الجزء الأول والثاني والثالث حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


قصة السعاده لم تكتمل الجزء الأول والثاني والثالث حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

قصة السعاده لم تكتمل الجزء الأول والثاني والثالث حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

الرسالة دي وصلتني من اسبوعين علي الخاص واحدة من الاصدقاء بعتت الجملة دي . السعادة لم تكتمل. سالت ليه يا فندم ومين حضرتك بدات تحكي بكل صراحة وكل جراة وبدون خوف او احراج او تردد قالت انا عايزة من حضرتك تكتب قصتي وتنشرها ذي ماهي كده انا سهير من مصر المعادي عندي 38 سنة جميلة وجسمي جذاب عندي ولدين وبنت البنت الكبيرة عندها داوقتي 12 سنة ولدين تؤام 4 سنين تزوجت وانا عندي 20 سنة عن قصة حب دامت 4 سنبن .

ايام ما كنت في الدراسة كنت جميلة الجمال اللي يلفت النظر  بقوام ممشوق وجذاب اتعرفت علي شاب اسمه خالد كان معايا في الدراسة حبني وانا كمان حبيته كان ليا صديقة بحبها جدا اسمها اميرة وخالد كان ليه صديق قريب منه جدا اسمه حسن اتخطبنا بعد حب سنتين واتجوزنا بعد الخطوبة بسنة كنت دائما بسمع ان صحبتي اميرة سمعتها مش كويسة بس دائما كنت بكدب نفسي واستعجبت جدا لما لقيت رد فعل اميرة الغريب بعد ما سمعت اني هتجوز من خالد ذي ما تكون عارفة حاجة انا ما اعرفهاش بعد الخطوبة بسنة اتجوزنا لسي فاكرة الفرح واللي حصل فيه من 18 سنة ذي ما يكون كان امبارح احداث كثيرة جدا حصلت مش ممكن انساها اهمها فرحة ابويا وامي واهلي اللي كانت باينة في عنيهم وفرحتي انا كمان وحلم عمري اللي علي وشك انه يتحقق وخلاص هخرج من سجن العزوبية نهائي ويجمعني انا وخالد بيت واحد وسفرة واحدة وسرير واحد كمان فيه حاجات غريبة حصلت في الفرح خلتني اقلق واخاف من اليوم ده.


الجزء الثاني.

حاجات كتيرة حصلت خلتني اقلق واخاف من اليوم ده .

نظرة صحبتي مروة الغريبة ليا وابتسامتها اللي بتحاول تداري وراها سر كبير كل ما عنيا تيجي في عنيها.

قلق وخوف وترقب جوزي كل ما بنقرب من انهاء الحفلة وكل شوية يمسح العرق من عليه وكل ما اساله مالك يقولي الجو حر شوية مع اننا في شهر 2 يعني في عز البرد لكن اغرب حاجة انا كنت قلقانة منها بجد هي نظرة صديق جوزي اللي ما شال عينه من عليا نظرة غريبة جدا

لكن كل ده كان عادي بالنسبة ليا الفرح والاضواء والموسيقي والاغاني والفرحة كل ده كان مغطي ومنسيني القلق والخوف بدات الاغنية المنتظرة والموسيقي الجميلة يا دبلة الخطوبة عقبالنا كلنا وخلاص قمت انا وجوزي من الكوشة وبدانا نتحرك علي عش الغرام والمعازيم بدات تمشي.

اول ما دخلنا الاوضة لاحظت ان خالد بدا يعرق جامد وصوت نفسه علي كنت اعرف بعض المعلومات عن ليلة الدخلة دي والمفروض علي حد علمي ان هو يبدا بااكلام لكن مفيش مشكلة بدات انا اهديه واكلمه لغاية ما هدي قلت انا هادخل اغير هدومي في الحمام هز راسه يعني موافق دخلت الحمام شلت الطرحة وقلعت الفستان ولبست اجمل قم،يص لقيته واستنيت خالد ينده عليا بعد عشر دقائق او ربع ساعة مفيش بعد ساعة مفيش استغربت المفروض هو اللي ينادي عليا وهو اللي يبتدي مش انا لكن فتحت الباب وخرجت واستغربت جدا لما لقيته لسي ما غيرش هدوموا ايه انت لسي ما غيرتش بصراحة انا قلقت جدا لكن حاولت ابعد الفكرة عن دماغي قدر الامكان معقولة يكون ؟؟؟؟؟

ربنا يستر قربت منه وقلتله يا خالد المفروض انت اللي تبدا الخطوة الجاية مش انا انا دوري انتهي لغاية هنا.


الجزء الثالث.


المفروض انت اللي تبدا الخطوة الجاية مش انا

رد عليا طب اعمل ايه قلتله انت بتسالني انا 

المهم قربت منه واستجمعت قوتي وساعدته في تغيير هدومه ومشبت مشية اغ،راء لغاية السرير ونمت علي الس،رير فضل واقف مكانه ندهت عليه تعالي يا خالد مالك فيه ايه 

رد عليا مفيش مسكت اديه وقلتله تعالي جمبي هنا وقعد جمبي بصيت في عنيه وقلتله خدني في حض،نك واترميت في حض،نه مش عارفة اعمل ايه اكتر من كده والحمد لله بدا يهدي وبدا يتعامل معايا كزوج وزوجة ضمني في حضنه جامد وبدا يامس باديه علي جس،مي حسيت ان جس،مي نمل ومش قادرة افتح عيني قفلت عيني وبدات احس بالامان وبدات اخرج الفكرة الهبلة دي من دماغي وهو كمان بدا يطمني اكتر واكتر سلمت نفسي خلاص واخيرا حخرج من سجن العزوبية ولقب آنسة جس،مي سخ،ن ذي النار خلاص مش قادرة كل ما اقول في نفسي يلا يا خالد عايزين نخلص من اللحظة دي بس مفيش فايدة ايده مشيت في  كل حته في جس،مي مرة واثنين وعشرة ومفيش جديد فتحت عنيا وقلتله ايه يا خالد انا مش عاجباك ولا ايه ؟

قالي لا والله انتي ذي القمر قلتله امال مالك في ايه شوية والتليفون رن جري رد علي المكالمة واتوشوش بالراحة سمعت كلمة لسي لسي شوية طب سلام دلوقتي .

رجع سالته مين ده قالي ده حسن بيطمن رديت بصوت عالي ماما وبابا كمان هيتصلوا دلوقتي علشان يطمنوا رد عليا لو اتصوا بيكي قولي خلاص كل حاجة تمام قلت تمام اذاي ومفيش حاجة حصلت قال هيحصل باذن الله سبته ودخلت اغير هدومي تاني يمكن اللون من عاجبه وغيرت لون القم،يص وبعد اكتر من نصف ساعة من الهمس واللمس مفيش حاجة حصلت قمت غيرت القم،يص تالت ورابع مرة ومفيش فايدة فضلت لما حطيت ايدي عليه وحاولت انا بنفسي لكن من غير فايدة وبعد مرار وتعب وتفكير طويل تمت الحكاية قبل الفجر بشوبة بطريقة كانت امي قلتلي عليها لو حصل حاجة ذي كده قعدت اعيط والطم علي خدودي وابكي علي حالي قعد جمبي وحاول يهديني وقالي ان شاء الله كل حاجة هتبقي تمام تاني يوم في الصباحية امي حست ان فيه حاجة حصلت وانا اقنعتها ان كل حاجة تمام وبعد يومين وثلاثة واسبوع كامل ومفيش حاجة حصلت بينا 

رن جرس الباب سال جوزي مين اللي بيخبط.

رد قال انا حسن.ومعايا مروة .

يتبع



روايات كامله وحصريه من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close