رواية زهرة القاسم الفصل الثالث بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/12

رواية زهرة القاسم الفصل الثالث بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية زهرة القاسم الفصل الثالث بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية زهرة القاسم الفصل الثالث بقلم لوجي احمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


 مش جسم واحده ست  دا قرف انا مش قادر ابصلك امشي من قدامي 

سمعت الكلام ما بقيتش عارفه اعمل ايه بقيت خايفه

قاسم وهو يرمي كل الاشياء اللي موجوده على سطح المكتب على الارض بعصبيه قلت لك مش عايزه اشوفك قدامي انا ق"رفان

زهره..بدموع بس انت مش فاهم 

وما كملتش كلامي لقيته بيتعصب عليا وبيقول لي قلت لك غ"وري من قدامي انا اتجوزك انتي هتبقى الق"يامه قامت ده انت لو اخر واحده في الدنيا مش هتجوزك مش هتجوزك

زهره.انا مش هوافق اساسا انت ح"يوان 

قاسم وهو يشدها من درعها بشده وقال  انتي حتى الح"يوان مش هيرضى يتجوزك وح"دفها علي الارض 


وقال أنا اللي همشي انا واسيب لك المكتب كله دي حاجه تقرف 

ومش سابني في المكتب مش عارفه اعمل ايه بقيت بكلم نفسي 

 وهيفضحني في وسط الناس ويقول ايه الناس تقول عليا ايه ما هو محدش عارف الحقيقه مسكت النقاب بتاعي من الارضةولبسته وانا منهاره 

وجريت على بره سبت الشركه كلها وخرجت بره ركبت عربيتي وسوقت العربيه وانا زي المجنونه وجريت لحد المقابر وصلت  لحد تربه امي فضلت اعيط اعيط واصرخ واقول لها الحقيني يا امي خديني معاكي سبتيني لوحدي ليه يا امي فضلت اعيط ما حستش بنفسي من كتر العياط   نمت في وسط المقابر 

...

قاسم ...مش هجوزها يابابا لو اخر واخده في الدنيا انت عارف كويس ان انا متعقد من صنف الحريم كله ويوم ما افكر اتجوز اتجوز البنت دي


..يابني البت كويسه وتستاهل كل خير 

قاسم .قولتلك مش هتجوزها يا بابا مش هتجوزها ولو زعلان عشان كده يا بابا اتجوزها انت لكن انا مش هتجوزها

...هتفضل طول عمرك كده من غير جوز يعني 

قاسم..انا طالع انام وطلع اوضته زي المجنون وخ"لع قميصه ونام علي السرير يفتكر اول ما اقرب عليها وشد النقاب شاف ايه 

ارفعي النقاب يا حلوه عايزه اشوف وشك زهره بتوتر ابعد عني

قاسم بضحك عاليا مش غريبه يعني تبقي سيده اعمال ومتخبيه تحت النقاب وشد النقاب بالغصب هي بدات تصرخ وحطت ايدها على وشها جامد بس هو برده ما سابهاش وفضل يشد أيدها

ولمجرد ثواني حدفها على الارض وقالها ايه القرف دا 

طبعا هي كانت اتعرضت لحادثه وكان في اثر على وشها واثر باين قوي على رقبتها وحكايه لسه هنعرفها احداث اللي جايه

سليمان انصدم اللي شافه وكان قرفان قوي ومشي وسابها وهي طلعت على المقابر عنده تربه امها وفضلت تعيط لما الليل ليل وباباها اتصل بيها وقال لها انتي فين يا زهره

زهره..بدموع في ايه يا بابا

عصام .. هو انت حبيبتي مش عارفه ان قاسم الحديدي جاي يخطبك النهارده

زهره بدموع مين قال ان هو هيجي يخطبني يا بابا شاف العلامات والاثار اللي في وشي وفضل يقول لي ده قرف دا لو اخر واحد في الدنيا مش هجوزه انا ما ينفعش اتجوز حد يا بابا انا مش هتجوز مش هتجوز عصام اهدي يا زهره وشوفي انت فين وتعالي يلا على البيت ولما تيجي على البيت احنا هنتفاهم زهره حاضر يا بابا بس

برضو مش هتحوزه 

وقفلت مع باباها وقامت من قدام تربه امها وركبت عربياتها واتجهت للفيلا بتاعتهم

في بيت قاسم

يابني استهدي بالله وصلي على النبي ما ينفعش انا اديت الراجل كلمه ولازم نروح علشان تخطب بنته

قاسم..بغضب اخطب مين يا بابا ما انت ما شفتش بعينك حقك تقول كده

مهيب.شوفت ايه بس البنت الكل بيحب ادبها واحترامها واكيد حلوه وجميله

قاسم ده حلوه وجميله قوي بابا البنت دي انا مش متجوزه لو اخر واحده في الدنيا تحكمش عليها بالاعدام بالجواز مني

مهيب طب يا حبيبي تعالى نروح وبعد كده ابقى ارفض براحتك

بس لازم نروح 

قاسم بعد الحاح شديد من بابه قال خلاص خد ماما وروحها وانا هاجي لكم على هناك على ميعاد العشاء

هنا ملك اخته اتدخلت وقالت وانا عايزه اروح معاهم قاسم بعصبيه تروحي تعملي ايه اقعدي هنا ما تتحركيش

ملك ..بس انا عايزه ولسه ما خلصتش كلامها قاسم بغضب انا قلت كلمه وتتسمع

ملك..حاضر وطلعت على اوضتها وقاسم ركب عربيته وخرج

ملك طلعت اوضتها واتصلت على هشام اخو زهره

ملك.. فضلت تقول لي ان باباك مش هيوافق بنسبنا بسبب المشاكل اللي بينك وبين اخويا طب ما اخويا جاي يخطب اختك النهارده

هشام. بصدمه انتي بتقولي ايه

ملك..زي مابقولك كده ولا انت معندكش علم 

هشام اخوك ده لو اخر واحد في الدنيا مش هيتجوز اختي وغوري بقى عشان لسه صاحي من النوم وقفل السكه في وشها وقام على السرير زي المجنون ينادي على باباه

هشام.الكلام  الا انا سمعته . ده بجد يا بابا

عصام .كلام ايه 

هشام قاسم الحديدي جاي يخطب زهره  اختي

عصام . ايوه يا هشام هشام بعصبيه هو ايه اللي ايوه يا بابا هو انت مش عارف العداوه اللي بينا عصام اهدى يا هشام وافهم ما فيش حاجه هتسكت الجرايد والمقالات اللي زي الزفت اللي بتنزل علينا غير لما يبقى في ناس بيحصل في العيله بتاعتنا وبتاعتهم هشام ما هوش متجوز اختي يا بابا وهي زهره موافقه بالكلام ده على دخول زهره من بره لا مش موافقه يا هشام ومش هتجوزه مش هتجوزه


عصام يعني ايه كلامكم انتم اللي هيمشوا عليا ما فيش حاجه من الكلام ده هتحصل حتى لو مش هتتجوزيه الناس جايه وعلى وصول وهتنزلي تسلمي عليهم وبعد كده يحلها ربنا

زهره بيعاينني يا بابا باللي في وشي امال لو شاف اللي في جسمي هيعمل ايه وانهارت في العيا ط وطلعت على اوضتها جري

هشام . بعصبيه على عياط اخته عاجبك يا بابا اللي بيحصل ده عصام بحزن انا عايزه افرح باختك اختك مش صغيره الحادثه اللي حصلت لها ده مخليه كل عريس يجيلها يمشي وانا شارح لابو قاسم حكايتها والناس مرحبين وما فيش مشاكل هشام قاسم مش هيتجوز اختي يا بابا وانا قلت اهو 

عصام .. بدل ما تقنع اختك بتعصيها اكثر واكثر الناس على وصول يا تستنى وتقابلهم مقابله كويسه يا تطلع فوق وما تنزلش من اوضتك

هشام بعصبيه وعلى ايه انا هسيب لكم البيت كله

وفعلا خرج هشام 

وبعد وقت بسيط كان قاسم وباباه ومامته راحوا الفيلا بتاعه زهره

وطبعا زهره في الاول كانت رافضه تنزل بس بعد محايلات من باباها نزلت نزلت انها تقعد مع الناس مش نزلت عشان توافق الغريبه بقى في الموضوع ان قاسم اللي كان رافص بقى مرحب قوي بالفكره أنه يتجوزها 

لكن زهره مصممه ورافضه على عدم الجواز لدرجه ان قاسم قال هترفضي تتجوزيني ازاي وانتي حامل مني 

🙂🙂🙂🙂



الفصل الرابع من هنا



بداية الروايه من هنا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتب في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



روايات كامله وحصريه من هنا



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS