expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية الدكتور والممرضه البارت الاول بقلم بسمله فتحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 

رواية الدكتور والممرضه البارت الاول بقلم بسمله فتحي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

بريئه وسط ناس ظالمه 

البارت الاول 

كانت نايمه وهي بتحلم بي امها وابوها اللي ماتوا في حريق

فجاءه تصح على صوت مرات عمها وهي بتكرهها جدا، ايمان  ايمان انتي يا زفته قومي قامت عليكي حط يا بعيد 

ا ايمان وهي قيمه مفزعة في ايه يا مرا

ت عمي انا لسه نايمه من ساعه

زينب وهي مرات عم ايمان  وانا مالي شاله عنك ما نمت خالص قومي يلا عشان نشوف وراك ايه ايمان بحزن حاضر، 

ايمان  20سنه،عينها زرق،شعرها أسودطويل،بيضاء، عايشه مع عمها فرج ومرت عمها زينب  بعد موت امها وابوها في الحرقيه من 8سين 

ايمان قامت حضرت الفطار وحطو على السفرة وبدات تنادي على عمها ومرات عمها، مرات عمها جت وعمها، كانت لسه هتقعد عشان تفطر معاهم قبل ما تمشي على المستشفى لانها شغال ممرضه، مرات عمها انت بتعملي ايه يا بت، ايمان مفيش هقعد علشان افطر قبل ما امشي على المستشفى، زينب بقرف ومن امتى من خدامه بتقعد معانا على السفره روحي يا بنت صحي هبه عشان تفطّر معانا، ايمان حاضر وهي بتص للي عمها يمكن المرة دي يقول حاجه لكن لقتو ساكت 

رحت تصحي هبه، هبه هبه، هبه في اي ياحيونه انتي حدا بيصحي حد كده  ، ايمان انا كنت جايه بس عشان اصحكي عشان تفطري، هبه طيب غوري من وشي، 

ايمان خرجت من الوضه ودخلت علي المطبخ  غسلت المواعين وعملت الغداء وعملت كوبيه شاي ليها وشربتها هي بسكويت ده فطار ايمان كل يوم  وبعد كده تدخل الوضه غيرت هدومه ومشيت على الشغل 

ايمان بعد لما وصلت المستشفى قبلت صحبتها شهد، شهد ايمان اتخرتي ليه كده، ايمان معلش ياشهد بس اعمل ايه مرات عمي وانتي عارفه بقا ايه اللي فيها، شهد بحزن، على حلت صحبت عمرها، عارفه ياايمان ومش عارفه انتي هتفضلي لحد كده امت، ايمان اعمل ايه يعني انا مش لاقيه حتى اروح فيها  ، شهد طيب تعالي يلا عشان الدكتور محمود بيسال عليكي، ايمان طيب يلا، تروح ايمان على مكتب دكتور محمود، صباح الخير يا دكتور، دكتور محمود بيتسام صباح النور يا ايمان، ايمان شهد قالت انك عوزني، دكتور محمود ايوه، ايمان في حاجه ولا ايه، دكتور محمود مش تخافي ملك خفتي ليه كده، في دكتور جديد وكان عاوز ممرضه شاطره تبقا معها وانا رشحته ليكي هتشغلي معها لي انك احسن ممرضه هنا، هو اسمو دكتور سيف، دكتور مخ واعصاب، ايمان تمام يا دكتور، دكتور محمود تمام هو قدام ربع ساعه لما يجي، ايمان تمام بعد اذنك، دكتور محمود اتفضلي ولا عاوز حاجه ابقي تعالي اقولي مش تنسي انا كنت صحاب ابوكي الله يرحمو، ايمان الله يرحمو وشكر للي حضرتك، دكتور محمود مفيش شكرا ولا حاجه انتي زي بنتي منه تمام، ايمان تمام، تطلع ايمان من مكتب دكتور محمود، تروح تقعد مع شهد في كافية المستشفى تشرب قهوه وتحكي ليها اني في دكتور جديد جايه وهي هتشغل مع، شهد هو هاجي امت ايمان كمان ربع ساعه، 

وفي بيت فرج عم ايمان، زينب بقولك ايه يافرج  انا جايبه للي البت ايمان عرايس فرج مين بقا انشاء الله، زينب المعلم عبده، فرج بس ده كبير وعندو 70سنه، زينب واي يعني الرجل مبسوط وعندو بدل العماره تلات، فرج خلاص اللي تشوفي، 

نروح المستشفى، شهد، ايمان بصي وركي كده شوفي مين القمر اللي دخل علينا كده، ايمان، ايمان وهي بتصب نحيت الجهه اللي شهد بص فيها لقت وحده طويل حولي 170عينا خضر شعره اسود ناعم ابيض عند عضلات كان ماشي بكل ثقة راح عند واحد كان واقف وسالو على مكتب دكتور محمود، الراجل دكتور محمود في المكتب اللي في الدور التاني الأول مكتب علي ايدك اليمين، سيف شكر للي حضرتك، تطلع الدور الثاني وخبط على مكتب دكتور محمود، دكتور محمود اتفضل، دكتور محمود اهلا وسهلا بيك يا دكتور سيف، دكتور سيف ازاي حضرتك يا دكتور محمود، دكتور الحمدلله بخير، اتفضل اقعد هتصل علي الممرضه اللي هتبقا معاك 

، سيف تمم، دكتور محمود الو يا ايمان  تعالي دكتور سيف عندي في المكتب، ايمان حاضر يا دكتور انا طلع للي حضرتك، شهد في اي ايمان، دكتور محمود بيقول ان دكتور سيف عندو في المكتب، شهد طيب وانا كمان هروح عشان ده معاد دواء مريض سلام ايمان سلام يختي، 

ايمان تطلع فوق وتخبطت علي باب المكتب، دكتور محمود تعالي ياايمان، ايمان السلام عليكم، دكتور محمود وكتور سيف في نفس واحد وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته، 

دكتور محمود، ايمان ده دكتور سيف اللي قولتك علي ايمان وهي بيتص لتقو هو اللي شفتو تحت من شويه، ايمان اهلا وسهلا بحضرتك يا دكتور سيف، اما عن سيف كان واقف بس سرحان في ايمان في عينها الزرقاء وشي البيضا وخدو اللي بقت حمر زي الفروله وشفيها اللي زي الكريز، ايمان لحظت بص ليها بي هيام بصت للي الارض وهي مكسوفه من نظرتو، فاق سيف علي صوت دكتور محمود، سيف نعم يا دكتور مالك في ايه، سيف مفيش حاجه، ازاى حضرتك يا انسه ايمان، ايمان بخير الحمدلله، 

دكتور محمود  ايمان ممكن توري مكتب الدكتور سيف فين، ايمان تمم اتفضل حضرتك يا دكتور، سيف تمم، وصلت ايمان اتفضل ده مكتب حضرتك، سيف تمم شكرا للي حضرتك، دخل سيف المكتب وقعد وهو بيفكر في ايمان، 

يا ترى اللي هيحصل مع ايمان وهتعمل ايه 

ده اللي هنعرفو الحلقه الجايه 



الصفحه الرئيسيه للرويات من هنااا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close