رواية حور عيني الحلقة الثانية والثالثة بقلم رغد عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/15

رواية حور عيني الحلقة الثانية والثالثة بقلم رغد عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية حور عيني الحلقة الثانية والثالثة بقلم رغد عبدالله حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

حور : أنا موافقة .. عايزة اقابلة بكرة ..

_بس .. نقى حاجة عدله تلبسيها .. باين علية إبن ناس ومتريش ..

تنهدت : تمام.

قفلت حور وقامت تدور فى دولابها على طقم حلو .. ، هى عارفة أن كل هدومها قديمة .. . و ستايلاتها كلاسيكية جدا ..

آخر ما زهقت .. اختارت فستان كان بتاع مامتها .. ، نبيتى سادة .. و منفوش نفشة بسيطة من تحت . .

سندتة على جسمها و بدأت ترقص بية .. وهى من كل قلبها تتمنى الأمور تمشى كويس .. تتمنى متحبوش وتتعلق بية .. قبل ما يبقى عايز يشيلها جوا قلبه ..

__تانى يوم الصبح __

زينة : نضفتى المطبخ ؟ ..

حور بتعب : آه ..

زينة : رميتى الزبالة ؟

هزت راسها بتعب ..

زينة : عدلتى و نضفتى الاوض ؟

حور : لسة فاضل الاوضة الكبيرة بس

زينة بحسرة. : انتى يا بت مش مكفيكى أنك عايشة فى خيرنا ، كمان عايزة تقعدى ببلاش ؟! .. اي مفيش د”م.؟!

حور .. : والله كنت داخلة اعملها دلوقتى . .

زينة بتريقة : داخلة اعملها دلوقتى .. ، عكرتى مزاجى ربنا يعكر د”مك .. عشر دقائق و تبقى قدامى علشان تكملى شغلك

وهكذا فضلت زينة مشغلة حور طول نهار .. لحد ما نور اتهلكت … ، فى الاخر اترمت على السرير بتعب و قفلت عيونها و فتحتها ببطء وهى بتبص على الساعة .. ٥,٥ !

قامت بفزع : يا خبر ابيض ! دا معادنا الساعة ٦ !

.. قامت بفزع .. وهى عمالة تلف حوالين نفسها .. فى الاخر لبست الفستان وفوقة عباية .. و اتسحبت برا الاوضة..

شهاب اخو حور : راحة فين يا بت ؟

حور بخوف : ه .. هنزل اقعد عند سلمى شوية …

شهاب : .. ساعة ، لو اتأخرتى هبيتك فى الشارع..

حور بخوف : حاضر ..

نزلت بخفوت وهى بتدعى لسلمى فى سرها .. صديقتها الأمينه إلى مش محتاجة مقابل علشان تقف جنبها .. اتفقت معاها هتقول أي لو جة شهاب و سأل عليها فى الوقت دا ..

خدت تاكسى لمكان المقابلة ..

___

الساعة بقت ٦.٥ ؟ “كان بيكلم الخاطبة فى التلفون ” ..

الخاطبة : هى مكلمانى وخمس دقائق و تبقى عند حضرتك يا مالك بيه ..

نفخ بضيق .. وبقى يقلب بعينية فى المكان .. ، لحد ما لاحظها … كانت ماشية بخجل شديد ..

شاورلها .. راحت حور .. ومكنتش عارفة تصنع تعابير أية .

مالك : متأخرة . .

حور بخجل : آسفة ..

مالك اتنهد .. : تشربى أى ؟ .

حور : ولا حاجة .. مش ضرورى

مالك : انتى منزلة راسك لية ؟ .. “مد إيده رفع دقنها” .. أول ما فتحت عينها شافته .. لاول مرة قلبها ينغز بالطريقة دى .. وعينيها توسع .. لا ، مينفعش أرفع الراية البيضة الأول !

سحب إيدة ومد شفايفة .. : امم عصير مانجا ؟

حور : مش ضرورى والله ..

مالك : لا ضرورى يا حور .. شكلك مرهق . .

نده على الويتر وطلب .. ، حور .. كانت مذبهله .. أول مرة حد يهتم بيها .. ويعبر عنه ! .

لما طلب .. رجع بصلها .. : بتحبى الاطفال .. ؟

هزت راسها ببراءة ..

ضحك مالك .. : علشان منهم ؟

عملت ١١١ وقالت : أنا مش طفلة .. أنا كبيرة .. دا أنا ينفع أطلع رخصة و أسوق عربية .

إبتسم مالك .. : يعنى تقدرى تاخدى بالك من طفل ؟..

حور بفخر : جدا .. متشكش فى قدراتى ..

مالك بحزم .. : طيب .. يبقى لازم تعرفى إن لو اتجوزنا .. انا مش هستنى فى موضوع الخلفة .. هتبقى أم فى أقل من سنة .. .

يتبع….

رواية حور عيني كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رغد عبدالله



الحلقه الرابعه والخامسه من هنا



بداية الروايه من هنا



الصفحه الرئيسيه للرويات من هنااا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS