رواية اسيرة ظلامي الحلقة الأولى بقلم رنا أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2023/12/31

رواية اسيرة ظلامي الحلقة الأولى بقلم رنا أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

رواية اسيرة ظلامي الحلقة الأولى بقلم رنا أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات




رواية اسيرة ظلامي الحلقة الأولى بقلم رنا أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات



في غرفه أحدا الاوتيلات .
كان يجلس ادهم وهو ينظر لتلك التي ترقص أمامه بدلع ودلال لتقترب منه بدلع .
لولو /ايه ي باشا عجبتك .
ادهم بسخرية واستفزاز/مش سهل أن واحده تعجب ادهم الاسيوطي بس مش بطاله .
لولو وهي تقترب منه بدلال/وماله انا مش عايزه غير رضاك عليا ده انا هموت عليك من زمان .
ادهم بخبث ومكر/طب وجوزك .
لولو بزهق /اووف وليه السيره الي تعكنن دي ده عامل زي الطوبه لبيهش ولا ينش .
ادهم بحده وغيظ/وافرضي يستاهل ي عني انك تخونيه ولا الخيانه دي في دمكم عادي .
لولو بقلق وارتباك /فيه ايه ي باشا ده احنا عايزين ننبسط .
ادهم وهو يمسكها بغضب جحيمي/انتوا كلكم حشرات مفيش واحده فيكم تستحق تنول الشرف ده ي حساله .
ليدفعها أرضا ويسير الي الخارج ليركب سيارته ويذهب سريعا لعل تلك الهواء يريح قلبه المشتعل .
**************.
في الشارع …
كان يسير عثمان بواب عماره ادهم ومعه فتحيه زوجته .
فتحيه بابتسامه /ايه ي عثمان المصاريف دي كلها محسساني انك صاحب عمارت ليه .
عثمان بغيظ شديد/تصدقي ي وليه انا غلطان اني بفسحك .
فتحيه بضحك /ههههه خلاص خلاص متزعلش تسلملي ي سيد الرجاله.
كانت علي الجانب الآخر تسير تلك المسكينه بدموع وقهره لتقف امامهم بدموع ورجاء .
/ابوس ايديكم خبوني ربنا يسترها معاكم اعتبروني بنتكم .
فتحيه بحنان ولهفه /مالك ي ضنايا فيه ايه.
رباب بدموع وقهره /اخويا اخويا جوزني غصبن عني لراجل قد ابويا ومتجوز اتنين هربت منهم ابوس ايدكم خبوني .
عثمان بوجع /معقول فيه حد يعمل كده في أخته ده احنا في زمن العجب متخافيش ي ضنايا تعالي معانا ي بنتي .
********************

في شقه سيد …
كان يتوعد لها بالموت فكيف استطاعت أن تفعل ذلك .
عزت بغضب جحيمي/ي عني ايه هربت ي سيد قسما بالله لاشرب من دمها .
سيد بحده /مش انت لوحدك ي معلم انا بس تقع في أيدي .
عزت بغضب /متنساش أنها مراتي لو انت معرفتش تجيبها انا هبلغ البوليس واجبها انا بمعرفتي وساعتها هدبحها سلام ي سيد الرجاله.
سيد بتوعد وغل/قدرتي تعملي كده ي بنت عديله قسما بالله لاشرب من دمك .
*****************.
في شركه الاسيوطي ..
في مكتب معتز ..
كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه لتسير نور بابتسامه هادئه .
/حضرتك طلبتني ي افندم .
معتز بجديه /ايوه ي نور انا صرفتلك شيك ب عشر الاف جنيه انتي تعبتي معانا كتير الفتره الي فاتت .
نور باستغراب /بس انا مش شايفه اني استاهل المبلغ ده ي مستر معتز .
معتز بجديه /بس انا قولت كده ي نور مش عايز نقاش واعملي حسابك انك هتسافري معايا اسبوع للمؤتمر شرم الشيخ.
نور بضيق شديد بداخلها /هقعد اسبوع مشافش ادهم ازي بس اوووف .
****************.
في شقه عم عثمان البسيطه .
فتحيه وهي تحتضنها بحنان /اشربي ي بنتي اشربي ربنا يجازي الي كان السبب .
عثمان بتنهيده حزن /المشكله ي ضنايا في الحقيقه الي بقت أمر واقع انك علي ذمه راجل دلوقتي .
رباب بدموع وصراخ /دي جوازه باطله ي عم عثمان انا مكنتش موجوده ولا وافقت ولا مضيت ولا اي حاجه خالص .
فتحيه بحزن /بس اخوكي الكبير هو وكيلك ي بنتي وتمم الجوازه ربنا ينتقم منه .
عثمان بحنان /انسي ي ضنايا كل ده انتي هنا باذن الله هتكوني في امان يلا ي فتحيه علشان هتقومي بكره الصبح بدري تنضفي شقه ادهم باشا انا هروح انضف السلم .
رباب وهي تمسح دموعها ببراءة /لا ي خالتي ميصحش انا هنضفها .
عثمان بخوف اب /لا طبعا اوعي ي رباب تتطلعي الشقه دي فاهمه ي ضنايا اوعي .
رباب باستغراب /حاضر ي عمي عثمان بس لو فعلا بتعتبرني زي بنتك سبني انا انضف السلم .
فتحيه بحنان /ربنا يباركلنا فيكي شكل ربنا بعتك لينا عوض عن عدم خلفتنا .
*****************.

في الخارج ..
علي سلم العماره .
كانت تقف رباب وهي تنظف السلم كان يسير ادهم ليستغرب من تلك الفتاه .
/انتي مين .
رباب بارتباك شديد/انا قريبه عمي عثمان البواب .
ادهم وهو ينظر إليها بخبث /معقول عثمان ليه قرايب حلوين كده اعتبري نفسك خدامتي انا من هنا ورايح فاهمه .
رباب بغيظ شديد/اه هو انت بقا ادهم .
ادهم بحده /ادهم كده حاف.
رباب بسخرية/امال ايه محشي ولا بالجبنه مكلنا ولاد تسعه ي اخويا .
عثمان بارتباك شديد/اهلا ي ادهم باشا نورت .
ادهم بحده /جرا ايه ي عثمان مش قبل متجيب حد يعيش في عمارتي تربيه الاول .
رباب بحده /انا متربيه كويس اوي واتكلم مع عمي عثمان بادب ده في مقام والدك .
ادهم بغضب /والدي انا بواب انت باين عليكي مجنونه ومش عارف بتكلمي مين .
رباب بغيظ شديد/وماله البواب راجل بيكسب بعرق جبينه مش زيك ي بتاع بابي ومامي يالي بتاخد منهم المصروف .
عثمان بفزع شديد/كفايه كده ي بنتي اسكتي بقا .
ادهم بحده افزعتهم /هي كلمه ومش هقرارها تاني ي عثمان البت دي من النجمه تكون فوق في شقتي فاهم .د
عثمان بخوف وهمس/ربنا يسترها عليكي ي ضنايا .
ليسرع ادهم الي الاعلي وهو يتوعد لتلك الفتاه بالمزيد .
في شقه عثمان …
كانت تجلس رباب وهي تحاول أن تغفا لتتذكر ذلك المغرور .
عثمان بابتسامه /تعرفي انا مش خايف عليكي لانك بت قويه .
رباب بابتسامه عذبه /انت ايه الي جابرك علي انك تشتغل في عماره واحد مغرور زي ده .
عثمان بابتسامه /لاني بعتبره ابني مش بس صاحب للعماره وانا واثق أن بوجودك فيه حاجات كتير هتتغير تصبحي علي خير ي بنتي.
*****************.

في الصباح الباكر..
في شقه ادهم …
كان يسير ناحيه باب الشقه بانزعاج شديد من تلك الطرقات .
ادهم بغضب وغيظ /فيه ايه علي الصبح .
رباب بغيظ /مش حضرتك الي طلبت اكون عندك من النجمه .
ادهم بغيظ شديد/ايوه بس مقصدتش الفجر ده ايه الغباء ده علي الصبح .
ليتجه ادهم لكي يشرب سيجاره ليتفاجا بتلك التي تنزعها بحده من بين شفتيه .
/علي فكره مينفعش الواحد يشرب علي سيجاره علي الريق كده .
ادهم وهو ينظر إلي شفتيها بإعجاب /تصدقي عندك حق مش السيجاره الي الواحد مفروض يبل ريقه عليها في حاجه احلا .
لياخذها سريعا بين أحضانه وووو …

يتبع


اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS