القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية خادمه العشق بقلم رنا أحمد عماد الفصل الاول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية خادمه العشق بقلم رنا أحمد عماد الفصل الاول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية خادمه العشق بقلم رنا أحمد عماد الفصل الاول حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


كانت تجلس ذلك المسكينه في ركنا ما بالغرفه وهي تبكي بشده فلماذا للظلم يلاحقها هكذا فهي برئيه طاهره لم يمسها غير زوجها تبكي بحرقه لذلك الاتهام الشنيع لها .


امير بغضب جحيمي/برضه مش ناويه تقوليلي علي الكلب الي خونتيتي معاه خايفه عليه مش كده .


بسمه بدموع وانهيار /خايفه عليك انت من نفسك ي امير قسما بالله الي في بطني ده ابنك انا عمري مكنت ل غيرك ي امير انا حبيتك .


امير بغضب وهو يرفع يده أمامها ليمسكها من رقبتها بحده /انتي مجرد واحده رخيصه فاهمه انا الي غلطان اني اتجوزت خدامه .


بسمه بدموع وحرقه /الخدامه دي عمرها محبت غيرك ي امير انت الهواء الي بتنفسه أمير حرام عليك خلينا نعيش زي الناس ونفرح بابننا .


اميره وقد أغلق الغضب عيناه عن كل شي ليدفعها بحده أرضا /طيب برضه مش عايزه تتكلمي أنا حالا هخليكي تشوفي ابنك وهو بيخرج من بطنك ويموت قدام عنيكي متخلقش لسه الي تخون امير الدميري وتعيش علي وش الدنيا .....


🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

أن شاء الله وهنزلها هستنا تعليقاتكم وتفاعلكم الكبير وتوقعاتكم للي جاي دمتم بخير وعافية ❤️❤️❤️.


خادمه العشق ❤️❤️❤️❤️❤️.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️✍️.

خادمه العشق 💞💞💞💞💞🌺🌺🌺🌺.

رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.


بارت 1....

عايزه تفاعل جامد .....


في أحدا المناطق السكانيه ...


في منزل كمال السيد .


كانت تغفا ذلك الملاك في غرفتها المتهالكة كانت تنام علي فرش متهالك في ذلك البرد القارس فهذه الملاك تعاني كثيرا من عمها وزوجه عمها الذي تولوا تربيتها بعد وفاه والديها أو بمعنا أصح تعذيبها ....


سميحه بحده وقسوه /انتي ي اختي فزي قومي ده انتي يومك اسود ومش معدي النهارده .


بسمه بتعب شديد وهي ترتدي نضرتها بفزع /فيه ايه ي مرات عمي .


سميحه بقسوه وهي تمسكها من ذراعيها /عما الدبب ي اختي قومي ي بت حضرلنا الفطار .


بسمه بكسره وتعب /حاضر ي مراه عمي حاضر .


في المطبخ ...


كانت تجلس بسمه بدموع وهي تحضر الطعام فذلك الذل أصبح لها شي معتاد كل يوم .


ملك بحده /انتي ي زفته فين الفستان الي قولتيلك اغسليه .


بسمه بطيبه وبراءه /ملك انا بنت عمك المفروض تتكلمي معايا كويس ليه منبقاش أصحاب .


ملك بغرور وقسوة /أصحاب انا وانتي انتي نسيتي نفسك ولا ايه ده انتي حته خدامه بنعطف عليها خلصي الفستان وهاتيه ل ملك هانم .


بسمه بدموع وانكسار وقله حيله /حاضر ي ملك هانم لتكمل بانكسار ياررب قويني وساعدني  .


////////////////////////////.

في فيلا عامر الدميري ......


في غرفه امير ...


كان يجلس امير علي كرسيه المتحرك وهو يتابع العمل باحترافيه شديده فلم يسمح باعاقته أن تعوقه في اي شي فهو أصبح برغم كل الظروف امير الدميري من أكبر رجال الأعمال ليقاطعه عامر والده .


عامر بابتسامه /صباح الخير ي امير .


امير بجديه وهو منهمك في عمله /صباح النور ي بابا.


عامر بجديه /بقولك ايه ي امير ايه رايك في بنت عمك كمال مدير الحسابات .


امير بضيق شديد من ذلك الفكره /بابا من فضلك انا مش عايز اتجوز وحتي لما اعوز مش هتكون بالطريقه دي .


عامر بعصبية/امال باي طريقه إن شاء الله بنت كمال عرفنها وهي عارفه كل ظروفك ومستحيل ترفض .


امير بغضب جحيمي /وطبعا مش هترفض لأنها واحده رخيصه كل همها هي وأبوها الفلوس وبس بس انا بقا مش كده ومش هنولها لاهي ولا ابوها الشرف ده .


عامر بغضب شديد /طب قسما بالله ي امير متصغرني بعد ماكلمت الراجل انت حر فاهم انا لو سبتك كده هتضيع نفسك .


بدر بابتسامه حنونه /سلاموا عليكم ايه مالكم صوتكم عالي ليه .


عامر بضيق وعصبيه /تعال ي بدر شوف اخوك الي عايز يدفني بالحيا بعمايله .


امير بضيق /كل ده علشان رافض اتجوز البنت دي .


عامر بغيظ/لا مش بس علشان البنت دي علشان رفضك اصلا ي ابني افهم انت محتاج واحده جنبك انت شاب ومش صغير كل راجل منا لازم هيجي وقت ويحتاج ست في حياته والا لو مفيش زوجه يبقا فيه الحرام ي سي امير وده طبعا نهايته سوداء .


بدربعبوث /استغفر الله العظيم ايه الي بتقوله ده ي بابا احنا عمرنا منعمل كده ربنا يبعدنا عن الحرام  . 


عامر بعصبية /عقل اخوك ي بدر واعمل حسابك أننا هنروح لللبنت دي بليل علشان نخطبها .


امير بهمس وتوعد /ده مستحيل يحصل مستحيل واحده طماعه ورخيصه زي دي مستحيل تاخد الشرف ده ابدا .


بدر بابتسامه /ايه ي امير مالك بس مش يمكن البنت تكون لطيفه وتحبها وبعدين الجواز نص الدين ي حبيبي .


امير بسخرية /طب ومبتقولش الكلام ده لنفسك ليه ي سي بدر .


بدر بوجع ودمع /انا مستحيل المس غيرها ي امير كل ستات العالم متحرمين عليا من بعدها .


امير بحنان /بدر سلمي خلاص ماتت انت لازم تتخطا العقبه دي وتعيش حياتك حتي علشان خاطر حياه بنتك .


بدر بابتسامه ليخفي أللمه /المهم خليك في موضوعنا طبعا هتروح للبنت دي .


امير بتوعد وخبث /هروح علشان خاطر بابا بس مستحيل أتمم الجوازه دي ابدا .


/////////////////////////.

من داخل الجامعه ....


كانت تجلس بسمه بدمع فكانت الفتيات ينظرون إليها بسخرية شديده من ملابسها ومظهرها هي وصديقتها عفت الذي تعاني أيضا .


عفت بابتسامه وحنان /صباح الخير ي بسمه .


بسمه بدمع يتلألأ في عيناها/صباح النور ي عفت .


عفت بحزن /برضه مرات عمك .


بسمه بوجع علي حالها /انا مخنوقه اوي ي عفت بقيت عايشه زي الخدامين ويمكن الخدامين احسن كمان علطول ذل ومهانه .


عفت بحزن علي حالها /ومين سمعك فيه ناس مكتوب عليها الشقاء طول عمرها ي بسمه احنا من الناس دول .


بسمه وهي تمسح دمعاتها /قوليلي عامله ايه مع جوز امك .


عفت بوجع وكسره ودموع /هعمل ايه حيوان في الرايحه والجايه يمد أيده عليا بطريقه قذره وانا بصده علي قد ماقدر مبنمش ي بسمه قسما بالله مبنام من الخوف خايفه اخسر نفسي اكتر من كده وامي مش هممها اي حاجه وزي مايكون سحرلها مبتصدقنيش في أي حاجه .


بسمه بالم وحسره /واضح أننا فعلا ملناش حظ ولا حد يساعدنا ويقف جنبنا .


عفت بابتسامه حانيه/معانا ربنا الي اقواء من الكل .


بسمه بدعاء /ونعم بالله ...


///////////////////////.

في شقه كمال ......


كانوا يجلسون وهم لا يصدقون من تقدم لخطبه ابنتهم فهو امير الدميري ...


سميحه بطمع/مش ممكن ي كمال امير الدميري مره واحده .


ملك بضيق /ايه ي امي فرحانه كده ليه ده مشلول .


كمال بغضب /اكتمي ي بت ده يحتكم علي فلوس تشتري بلدك كلها .


سميحه بحده /اسمعي ي بت انسي الكلام الاهبل ده خالص وحسك عينك تنطقي بكلمه كده ولا كده قدام الراجل فاهمه .


ملك بغرور وطمع /وماله ده مشلول ي عني مفيش منه قلق بس هعمل بفلوسه الي انا عيزاه كله .


كمال بحده /المهم تظبطوا كل حاجه انتوا والبت بسمه عايز البيت يلمع فاهمين .


سميحه بقسوه /فاهمين واحنا نتعب ليه واحنا عندنا خدامه ..


/////////////////////////////.


في شقه كمال ليلا .........

في المطبخ ...

كانت تجلس تلك المسكينه علي الأرض وهي تحسس لالتقاط نظارتها الذي دائما تسقط منها بوسعهاخ الشديد فهي نظارها ضعيف للغايه .


سميحه بقسوه /انتي ي بت قومي من الأرض ي روح امك ورينا خلصتي الشغل ولا لسه .


بسمه وهي ترتدي نظارتها /ايوه ايوه ي مرات عمي خلصت .


ملك بغرور /انتي ي بت ي خدامه كويتي الفستان بتاعي ونضفتي اوضتي .


بسمه بكسره ودمع /ايوه ي ملك .


ملك بغضب /ملك حاف جرا ايه ي بت انتي نسيتي نفسك ولا ايه انتي حته خدامه فاهمه .


سميحه بغضب/اسمعي ي بت روحي نضفي الحمام عايزاه فله ياما انتي عارفه الي هيجرالك .


بسمه بدموع والم /حاضر من عنيا .


سمحيه بخبث /يلا ي بت اجهزي العريس قرب يوصل .


ملك بغيظ /ي ساتر الحلو ميكملش بس لو مكنش مشلول  .


سميحه بغضب /مشلول بس عنده ثروه قد كده ي روح امك ده بيلعب بالفلوس لعب اعقلي ي بت ويلا .


ملك بطمع وغرور /عندك حق ي ماما مش مهم هو ايه المهم هيركبني عربيه اخر موديل واتنطط بقا علي اصحابي يس .


في الاسفل ...


كانت تجلس ذلك الملاك بدموع وحزن وهي تمسح دموعها برراءه .


/انا عملت ايه ي ربي في حياتي علشان اشوف كل ده ذل ومهانه واتحرم من ابويا وامي مع بعض واعيش خدامه ل عمي ومرائته وولاده يلا الحمد لله علي كل حال أما اقوم انضف الحمام .


مساء ....


كانت تجلس ملك والدتها بغرور ولما لا وهو أمير الدميري .


كمال بسعاده لا توصف /أهلا وسهلا ي امير باشا .


بسمه ببراءه وطيبه /اتفضل ي باشا القهوه .


كمال بغضب /خلاص ي بت يلا غوري .


امير بحده وهو يجلس علي كرسيه المتحرك /انت بتزعق فيها كده ليه .


ملك بغرور /حته خدامه عيازنا نكلمها ازي انشاء الله .


بسمه بدموع والم /تشكر ي سعه البيه عن اذنكم .


اميربحده وهو يضع أمامه مبلغ كبير من المال /اتفضل  .


كمال بطمع /من يد مانعدمها ي باشا كل ده مهر ملك بنتي .


امير بجديه واستفزاز /لا ده مهر الخدامه الي هتكون مرات أمير الدميري  .


الجميع بصدمه /نعمممم...يتتتتتتتتتبع ...


♥️♥️♥️♥️طبعا ده اول بارت بدايه لاحداث إن شاء الله تكون قويه وشخصيات الروايه دي ورودني التفاعل  


اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا



الروايات الحديثه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا



🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close