رواية صدفه مجنونه الفصل العاشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2023/12/28

رواية صدفه مجنونه الفصل العاشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية صدفه مجنونه الفصل العاشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية صدفه مجنونه الفصل العاشر بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


عمار زق صدفه للشباب السكرانين وقال..خدوها هيه اصلا متعوده وخبره وهتعجبكم يلا خدوها


صدفه بصتلو بزهول وقالت..عمار..عمار انا مراتك وانبي ما تعمل كده


بس عمار قال بغضب..لا انتي مش مراتي...انتي واحده رخيصه مقضياها من الخمارات للبارات في منتهى الوساخه ..لا وكمان مع الخدم في اوضه جوزك ولا نسيتي..مكبره ليه الموضوع دلوقتي هما زي غيرهم يلا روحي اعملي الي دايما بتعمليه انا ميشرفنيش تكوني مراتي


الشباب اخدوها معاهم وصدفه كانت بصالو بدموع وصدمه بس حاولت تفلت منهم وبقت تقول..اوعة...سيبوني..ابعد عني يا حيوان انت وهو ابعددددد


بس واحد منهم شالها على دراعو وطلع بيها وهيه بتضربو وتزقو بس مش مأثره فيه وراح بيها على العربيه


عمار كان بيبصلها بغضب بس مقدرش يسبهم يخدوها وقبل الشاب ما يحطها في عربيتو عمار قفل باب العربيه وقال..سبها..احم..معاها حق افتكرت هيه فعلا مراتي 


الشاب نزل صدفه وبص لعمار بغضب وقال ...لا والله طلعت مراتك ..انا كنت متأكد انك هتندم وفتح مطوتو وقال..سواء مراتك اولا متفرقش هاخدها يعني هاخدها و هجم على عمار وعمار بقى يقاومو ويتفادى هجومو بكل الطرق


كانو تلاته وعمار كان لوحدو صدفه خافت عليه بقت تبص حواليها يمكن تلاقي حاجه تساعدو بيها وفعلا لقت عصايه حديد عند الحيط جريت مسكتها وهجمت عليهم وهيه بتقول..ابعدو عنو ياكلا،اااااااااااب


بس كلهم بعدو وهيه نزلت على عمار بالعصايه

بس لحسن الحظ  عمار مسك العصايه بايده وبصلها بزهول وغضب وقال..انتي بتضربي معاهم  


صدفه بلعت ريقها وقالت..انا كنت قصدي اساعدك و


بس عمار شد العصايه منها وقال..متساعديش وخليكي على جمب سامعه


وهو لسه مشغول معاها وبيكلمها هجمو عليه تاني وصدفه قالت بصراخ....حاسب يا عمااااااااار


عمار التفت لهم بس واحد ادالو ضربه بالمطوه في دراعو و عمار وقعت العصايه من ايده ومسك دراعو بالم ولسه هيتقدم عليهم اتفاجأ برجاله كتير ماسكين عصي حديد ومطاوي واتجمعو عليهم وواحد منهم قال...سيب البنت احسنلك


عمار بلع ريقه بارتباك من عددهم وصدفه استخبت ورا  ضهره بخوف وقالت ..هنعمل ايه يا عمار


عمار قال بتوتر..تعرفي تجري


بقلمي...زهرة الربيع

صدفه قالت باستغراب..اعمل ايه


بس عمار شدها من ايدها بدون مقدمات وبقى يجري بيها بسرعه وكلهم جريو وراه ومصرين يمسكوهم 


صدفع قالت وهيه بتجري..احنا هنروح فين

عمار قال بغيظ..انتي تخرسي خالص انتي السبب في كل ده ..جايه ورايا ليه


صدفه لسه هتتكلم شدها ورا حيط وحط ايده على بقها وقال..اششششش...اسكتي


الشباب بقو يسألو بعض عن مكان عمار وصدفه واتفرقو كل اتنين راحو يدورو في مكان 


عمار اتنهد براحه وشال ايده من على بق صدفه وجات عيونه على عيونها وكان قريب منها جدا قال وهو تايهه في عيونها..ايه الي جابك هنا يا صدفه


صدفه قالت وهيه مركذه في عيونه..انا اسفه..كنت خايفه عليك


عمار كان قلبو بيدق زي الطبل قال ..خايفه علبا..انا 


صدفه هزت راسها ببطأ وهيه لسه تايهه في عيونو وفضلو باصين لبعض وكان بينهم نظرات جميله بس اتقطعت لحظتهم على صوت واحد بيقول...مبقاش انا ان ما موتو دورو عليهم كويس جبهوملي من تحت الارض


عمار اتنهد وقال بهمس..وبعدين في الورطه دي مش عارف مصرين ليه ايه الي عاجبهم فيكي


صدفه بصتلو بزهول وقالت بردح..نعم يا اخويا انا ايه عاجبهم فيا


عمار بصلها بضيق وقال.ايوه..  ايه المميز فيكي يعني..عاديه..وفضل يبصلها وقال بكدب واضح ...ملامحك عاديه..و...وعيونك عاديه...و..وشفايفك عاديه اوي..اوي واتنهد جامد وحط ايده على وسطها وقال...حتي جسمك عادي...كلك عاديه..خالص


صدفه عضت على شفتها بكسوف من كلامو وتلميحو الواضح وعدم اعترافو بجمالها الي عيونه فضحاه جدا  ضحكت وقالت...عاديه خالص


عمار قال بتوهان ...خااااااااالص

صدفه قربت منواكتر وقالت..وايه كمان..ايه كمان عادي فيا

عمار ضحك بخفه لانو فعلا بيكدب وقال...اظبطي السعادي..خلينا نطلع من هنا انا خايف يسمعو صوت قلبي خليكي بعيده


صدفه ضحكت وقالت..تقلت في الشرب ودماغك عاليه اوي بس يا ترى  لما تفتكر كلامك ده الصبح  هتعترف بيه


عمار قال..مش لما يصبح علينا صبح الاول.. وبص حواليه وشاف مركب واقفه ومفيش حد حواليها قال بتفكير..تعالي لقيت مكان نقعد فيه لحد ما يمشو...واخدها ودخل المركب


في مطعم راقي كان قاعد ذياد ومعاه اتنين صحابو وبيهزرو ويتكلمو ذياد قال...اوصفلكو ايه ولا ايه..ايه تعتبر طفله انما الي يشووفها يقول غير كده صاروووووخ حرفيا..عيون ايه وشفايف ايه..ولا جسمها كل ما اقابلها افضل ادعي اني اهدى ومتهورش ا


واحد صاحبو اسمو احمد قال...ياااه لدرجادي..لا ده كده لازم نشوف الملكه دي بقى


رد صاحبو التاني اسمو فريد وقال.احمد معاه حق متخلينا نشوفها يا ذياد احنا صحاب برضو 


ذياد قال بضحك..يلا اثبت منك ليه اذا كنت انا لسه مش عارف اسلك معاهاهتقبلوها اذاي و


بس قطع كلامو وشارر لهم بسرعه علشان  يسكتو ..وفتح وقال ..الو..وحشتيني


جنى قالت بهمس..احم..وحشتك..بس احنا الصبح كنا سوا

ذياد قال...ايوه كنا سوا بس بمجرد ما ممشيتي وحشتيني على طول ..هو انا موحشتكيش


جنى قالت بكسوف..انا لحد دلوقتي مش فاهمه انت عايز ايه..يعني وصلتني للدرس وقعدت تقول كلام جميل وفضلت مستني ساعتين ولما خرجت لقيتك قدامي واصريت ترجعني واصريت تاخد رقم التليفون ودلوقتي بتقولي وحشتيني...مش فاهمه انا ايه كل ده واحنا مشوفناش بعض غير مرتين


ذياد كان عايز يضحك وقال احم...وهما المرتين قليلين ده انا من ساعت ماشوفتك وانا هتجنن عليكي والظاهر اني..حبيتك والله اعلم


جنى اتسعت عنيها بزهول واتكسفت جدا وقغلت السكه من غير ما ترد وقلبها ييدق جامد


ذياد ضحك جامد وقال...والله اجمل انواع الستات الست الخام الي زي دي اي كلمه بتطيرها..وتقدر تكسبها بكلمتين


احمد قال..طب ما لو انت شبح زي ما بتقول والبنت متصعبش عليك هاتها الشقه واهو نتسلي


ذياد قال بغرور..هيه هتيجي الشقه اكيد امال انا تاعب نفسي معاها ليه..بس ايه نتسلي دي اسمها اتسلى للمفرد انا بس الي هتسلي


فريد قال..لبه بس يازيزو ده احنا حبايب وديما معاك ليه المرادي عايز تاكل لوحدك


زياد قال..لان المرادي الاكله غير اي اكله..البنت مش زي ما انتو فاهمين يعني مش زي البنات الي بنجبهم ..دي هتيجي على اساس اني بحبها والحورات دي


احمد قال..لا ياعم انت بقيت اي كلام هو في بنت متعرفش المواضيع دي معنى انها هتيجي شقتك يبقى ليها في الحورات دي واكتر ..انت بس انوي انك مش هتكمل لوحدك وسبهالنا بعد ما انت تاخد راحتك على الاخر


زياد شرب الكاس الي في ايده وقال..تمام هنبقى على اتصال..والجمعه حلوه برضو وبقو يضحكو سوا بسكر 


عند عمار كانت صدفه بتربطلو ايده وقالت بحزن..وجعاك


عملر سحب ايده وقال..سيبك من ايدي خالص انتي ايه الي جابك ورايا عاجبك البلوه الي احنا فيها..هنبات في الشارع علشان ترتاحي


صدفه اتنهدت بضيق وقالت...ماخلاص بقى قولتلك قلقت عليك با جدع  مكفرتش يعني..وبعدبن ماحنا قاعدين في مركب في النيل والجو جميل اهو 


عمار قال بغضب..لا جميل فعلا ..مش عارفين هنروح ازاي وامتى وتقولي جميل وبعدين تقلقي عليا ليه هو انا عيل قدامك وكمل بسخريه وقال...ولا حسييتي بالذمب


صدفه قالت..ذمب..ليه بقى هو انا الي قولتلك تمشي وانت مضايق


عمار قال بغضب شديد..لا ابدا مقولتليش.... اطلع من الحمام الاقي مراتي بتبو،س راجل تاني والمفروض ابقى هادي واقولك تصبحي على خير  وانام صح


صدفه خافت من زعيقو وقالت..عمار اهدى..انت تعبان دلوقتي وبعدين صوتك لحسن يسمعونا و


بس قاطعها عمار وقال بغضب رهيب..خليهم يسمعونا..خليهم يقتلوني..يمكن النار الي جوايا تطفى لما اموت يمكن الاحساس الي حاسو ينتهي بموتي  ....انا تعبان...حاسس اني بموو من ساعت ماشفتكم سوا 


صدفه بصتلو باتسغراب وقالت..انت مكبر الموضوع ليه انت عارف مين ده ..ده ابن خالي الي كنت هتجوزو وبعدين انا وانت مفيش حاجه بنا ..يعني المفروص تكون اهدى من كده خصوصا ان محدش شافنا و


بس عمار قاطعها لما شدها بغضب وبص في عيونها وقال بدموع وغضب رهيب..بس انا شوفتكم..انا شوفتكم مفيش اسوء من كده انتي مراتي سامعه..انتي مراتي ..انتي ملكي انا ..انا وبس ممنوع..منوع حد يلمسك ممنوع فهمتي


بقلمي زهرة الربيع

صدفه كانت بتبصلو بزهول وخوف وقالت..عمار انت لسه سكران..نتكلم الصبح..انت مش عارف بتقول ايه


  عمار قال بغضب..لا انا عارف عارف بقول ايه كويس..مش كل الناس لما بتسكر بتضيع ذيك وعلى فكره تنا مستغربتش الي عملتيه ابدا..انتي اصلا  واضح انك عينك منو..بس طبعا سبتيه لانك مش عايزه تربطي حياتك بواحد فقير..عملتي كل الفيلم الي عملتيه وهربتي علشان متتجوزيش..ولقتيها فرصه انك تتجوزيني طبعا علشان فلوسي..فلوسي الي وافقتي على طول اول ما عرضتها عليكي...بس نفسي افهم ناويه تعملي ايه بالفلوس خماره..ولا كباريه ترقصي فيه


صدفه اتضايقت جدا وقالت..عمار قولتلك نتكلم الصبح ولسه هتمشي شدها عليه بقوه وقال بغل..ليه الصبح نتكلم دلوقتي ولا مينفعش نتكلم من غير ما ادفع فلوس..وطاع مبلغ من جيبه ورماه في وشها وقال..اتفضلي كده تقفي تكلميني دي الطريقه الوحيده الي بتنفع معاكي


صدفه اتملت عيونها دموع بس فاجأتو لما وطت بقت تلم الفلوس ودموعها بتنزل بحسره وبقت تلمهم وتحطهم في جببها


عمار استغرب جدا وبقى يبصلها بدموع وهو شايفها بتبكي جاكد لاول مره هيه وبتلم الفلوس  بوجع شديد وبتمسح دموعها ومكمله


عمار نزل لمستواها وقال بدموع..ليه...ليه يا صدفه..انا مش قادر اصدق ان شويه الورق دول هما كل همك..ليه بتعملي كده..كلميني ياصدفه ليه


صدفه قالت بدموع..انت شايفهم شويه ورق..لانك عمرك ما احتاجتهم..انما انا لو كان معايا شويه الورق دول مكنتش اتبهدلت وانا بخدم على السكرانين زي ما انت بتقول...وكنت كملت تعليمي.. كنت فرحت وعشت ونمت احسن نومه واكلت احسن اكل انا طول عمري  محتاجه الفلوس ..ودلوقتي محتجاها اكتر


عمار قال باستغراب.... وانتي مجتاجه الفلوس في ايه دلوقتي


صدفه قالت بدموع والم..عايزه اسافر...عايزه ابعد  انا مش قادره اشوفو قدامي ...مكنتش عايزه اتواجهه معاه ابدا كان عندي امل اعمل ورقي واسافر..نفسب امشي من هنا نفسي ابطل اشوفو قدامي ..انا لسه مش قادره انساه


عمار نزات دمعه من عيونه وقال...بتحبيه اوي كده

الروايه حصري لبيدج عالم الروايات فقط 

صدفه مسحت دموعها وقالت بقوه مصتنعه وابتسامه بااهتته...يعني..كنت بحبو..بس اكيد مش هموت من غيره


صدفه لسه هتمشي عمار مسك ايدها وفال..ايه الي مخليكي متأكده انو خانك..مدام بتحبيه كده المفروض تكوني بتثقي فيه ولا ايه


صدفه اتنهدت وفتحت تليفونها وفدبو فيه وفالت بحرج....اتأكدت من ده شوفو وياريت متفتحش الموضوع ده تاني


عمار مسك التليفون باستغراب واتسعت عنيه بشده لما شاف بنت مع عرفه في سريره في اوضاع مش تمام كانت في حضنو بيبو،سو بعض وو


صددفه سحبت التليفون من ايده وقالت بضيق كفايه كده لحسن تسخن وليلتنا تبقى هباب


عمار ضحك جامد وقال ..معاكي حق والله...وكمل قاصد يغيظها... بس الصراحه له حق ... البت ملبن جسم مخرووط من النوع المظبوط 


صدفه بصتلو بزهول ووووووو


شايفين الدعم المعنوي 😹 الزوج الحنين رزق🙈



الفصل الحادي عشر من هنا



بداية الروايه من هنا



انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا



الروايات الحديثه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا



🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS