روايه عشقت طفله مجنونه بقلم الكاتبه مي احمد الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون حصريه وجديده
روايه عشقت طفله مجنونه بقلم الكاتبه مي احمد الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون حصريه وجديده
الفصل السادس عشر
قبل ما ابدا الفصل حابه اشكر كل واحد دعالي بالشفاء وبشكركم كثير على تفاعلكم مع الروايه وبعتذر على التاخير بس ان شاء الله الروايه هتبقى يوم ويوم لان فعلا تعبانه جدا وتعب كل يوم بيزيد عشان كده الروايه هتبقى يوم اه ويوم لا بس عايز تفاعل حلو زيكم يا قمرات
/////////////**""""”****************************
فريد بصدمه انت
ماسه باستغراب مين ده يا فريد انت يا عم انت بتبص علينا ليه كده هو ما فيش حاجه اسمها باب بتخبط عليه ولا هي وكاله من غير بواب علي رأي المثل اللي اختشوا ماتوا
فريد اطلع بره انت جاي ليه انا خلاص اقلمت حياتي اني ما ليش اب وطلعتك من حياتي طلعني انت برده من حياتك وانسى ان عندك ابن او عيله اتفضل يا استاذ خالد اخرج بره
ماسه بصدمه/ ايه ده يا فريد هو انت ابوك عايش انت مش قلت لي ان هو مات بس انت ليه بتطرده ده مهما كان ابوك
خالد ببرود/ انت عارف كويس قوي يا فريد ان اقدر اهد كل حاجه انت بنتها واقول للكل ان النجم فريد الجبالي مش من عيله الجبالي ولا هو اساسه فريد العمري ابني اللي غير شرعي
فريد بصوت عالي ونرفزه /اطلع بره مش عايز اشوف وشك انت ايه عايز تدمر حياتي تاني انا ما صدقت اتعلجت منك ابعد عني بقى
خالد بابتسامه مستفزه /على ايه انا خارج بس حبيت اطمن عليك يا ابني يا روح قلبي انت بس تصدق انت متجوز واحده مزه حلال عليك يا عم ههه هههههه وطلع وهو بيضحك ضحكه مستفزه
فريد اول ما خرج وقع على الارض وهو بياخد نفسه بالعافيه انت رجعت ليه لحياتي انا ما صدقت ان انت خرجت من حياتي ليه بترجع دايما وبتذكرني بالغلطه اللي عملتها امي اللي انا بدفع ثمنها دلوقتي
ماسه بحزن على حاله فريد" انت كويس انا مش هسالك اي سؤال بس انا عايزاك تبقى قوي يا فريد ارجوك بصت عليه لقيت شكله يقطع القلب الحزين حاولي تضغط على نفسها عشان تقوم وتاخده في حضنها بس اتالمت اه فريد اول ما سمع صوت وجعها قام بسرعه وراح عندها وقال بصوت مليان لهفه وخوف ماسه حبيبتي انت كويسه ايه اللي وجعك انا مش قلت لك ترتاحي
ماسه بدموع ما اقدرش ارتاح وانت بعيد يا فريد انا عارفه انك موجوع عشان كده انا عايزه اشيل عنك الهم والوجع انا حاسه نفسي عاجزه يا فريد عشان مش قادره اخدك في حضني ممكن تديني انت الحضن ده ارجوك
فريد بعد ما سمع كلامها بدون اي مقدمات رمى نفسه في حضنها زي الطفل الصغير وهي ما اهتمش بالمها ولا بوجعها غير بوجع هو وازاي تخف عنه وجعه اخذت في حضنها زي الطفل الصغير وهو ابدا يضغط على حضنها اكثر ويبكي اول مره تشوف فريد الضعف ده بس الكلام اللي هي سمعته اللي قاله خالد ان هو ولد مش شرعي مش سهل برده قعد تطبطب عليه وهو بيضغط على حضنها اكثر
رفعت وشه بين ايديه وبصت في عينيه وقالت مش عايزاك تبقى ضعيف يا فريد انا قوتك وانت قوتي ارجوك يا فريد ما تبقاش بالضعف ده علشان لو انت بقيت ضعيف انا هبقى اضعف منك انا بستمد قوتي منك عايزاك تمدني بالقوه ما تبقاش ضعيف عشان الضعف ما اتخلقش لفريد الجبالي النجم اللي كل الناس بتاخده رمز ومثل الاعلى فيهم رمز للابن الحنون والاخ المثالي والزوج لحنون انت يا فريد مهما اقول مش هقدر اوفيك عشان كده مش عايزاك تبقى ضعيف توعدني
فريد بص لها بصدمه ازاي بتوثق فيه للدرجه دي وبتشوفه بالمنظر ده مع انه ما عملش حاجه في حياته غير ان هو اذاها وهي بتدي لي حب من غير مقابل معقول يكون في انسان زيها بيدي من غير ما ياخذ حاس ان لسانه تعقد وما قدرش ينطق اي كلمه تعبر عن اللي جواه فقرب منها وقبلها قبله مليئه بالحب والشوق والطمانينه بيعبر فيها عن مدى ثقته فيها وبحبها ليه
فريد بعد عنها وهو بياخد نفسه بالعافيه شكرا انك دايما بتحاولي توقفي في الظهر ي انا مش مصدق ان في انسان زيك يا ماسه بس عايزه اقول لك انك بجد قدرتي تاخدي مساحه كبيره في قلبي وفي روحي كمان
ماسه بحب وهي مش مصدقه ان فريد بيقول لها الكلام ده وانت اخذت قلبي وروحي كله يا فريد
فريده ابتسامتها ابتسامه 😍😍 ولسه هتكلم لا عيلته كلهم داخلين عليهم
مروان بحب وهو حاط ايده على كتف اخوه عامله ايه دلوقتي يا ماسه فريد كان هيموت من القلق عليك تصدقي البيت كان هيبقى وحش من غير جنانك يا مجنونه انت
الام بحب حمد لله على السلامه يا حبيبتي خضيتين عليك ما تعرفيش انا قلبي كان حاسس بايه وانت في المستشفى كنت حاسه اني هموت انت مش بس مراتي ابني انت بنت يا ماسه
ماسه بحب وانت ماما انا بحبكم كلكم وبعتبركم عيلتي وبعدين عندنا في البلد البنت لما تتجوز بيبقى بيت جوزها الثاني
مروان والله ساعات انا بحسد فريد عليك انت يا ماسه بقى واحد وبارد وقاسي يرزق بملاك زيك يا قمر وواحد فرفوش وحلو زي يرزق بواحده نكديه زي اللي عندي في البيت
ماسه استغراب صح قول لي يا مروان انا ما شفتش مراتك دي ابدا كان نفسي اشوفها والله ونبقى اصحاب بس بس من ساعه وصلت البيت وانا ما شفتهاش هي فين فعلا انا فعلا بحب ابني علاقات مع الناس
مروان لسه هيتكلم قطع صوت جاي من ورايا
وانا كمان كنت هموت واتعرف عليك اعرفك بنفسي نارمين مرات مروان واخدين بعض عن قصه حب عميقه وابقى اختي ميرا الكبيره انت فعلا حلوه زي هم كلهم بيقولوا عليك بس صغيره شويتين مش عارفه كيف اهلك راضي يجوزوك ويسفروكوا وانت لسه
ما كملتيش السن القانوني تقليد متخلفه بس نقول ايه جوزوا طفله وهي ما تعرفش اي حاجه عن الجواز
ما سه غضب انا ما اسمحليش انك تغلطي فيا وبعدين انا مش صغيره انا فتاه متفجره الانوثه الدور والباقي على اللي مش باينه راجل ولا ست من ملامحها
نرمين بغضب انت فاكره نفسك ايه عشان تقول لي كده
ولسه هتكمل كلامها وتبدا خناق مع ماسه سمعت صوت فريد وهو بيزعق خلاص كل واحد يروح على البيت ماسه تعبان وعايز ارتاح مش ناقصه تتخانق مع حد مرت اخويا
مروان بحده خلاص بقى فضحتيني يلا بينا اطلعي قدامي
دخل الدكتور وهو يبتسم ابتسامه مزيفه اه انت شكلك بقيت احسن من الاول ان شاء الله تقدري تخرجي بكره الصبح مش هيبقى في خطر على حياتك وانا ثاني يا استاذ فريد على سوء التفاهم اللي حصل وبتمنى ما تزعلش مننا
فريد بقرف انت عارف اني زعلي وحش قوي بس انا مش حابب اعمل مشكله اتفضل روح على شغلك
الدكتور خرج بسرعه بعد كلمات فريد المهديده لي وفريد راح عند ماسه وماسك ايديها وبص لها بحب بكره الصبح اخدك على البيت يا ماسه وهتنوري بيتك تاني يا قلبي
ماسه بتوتر فريد انا عارفه ان مش عايز تتكلم في الموضوع بس انا عايزه اعرف مين هو الراجل اللي دخل علينا اللي اسمه خالد ده وهل هو فعلا ابوك
فريده اتنهد ما تخافيش كل حاجه هتعرفيها في الوقت المناسب انا اكيد هقول لك على كل حاجه بس مش دلوقتي عشان انا مش في المودوتعبان نفسيا قوي ماسه
ماسه بحب ولا يهمك يا فريد وقت ما تحس نفسك عايز تتكلم اعرف ان انا جاهزه عشان اسمعك
فريد قرب عليا وخدها في حضنه في عناق شديد
*★*""**★************
في نفس الوقت في المستشفى عند اسيل دخلوها اوضه العمليات فورا ومحمد قعد قدم الباب بتاع غرفه العمليات وهو حزين
بعد شويه دي جد والام وكل العيله في المستشفى
اجدي صفوان خير يا ولدي مش انت لسه واخدها وكانت مليحه ايه اللي حصل
محمد ما اعرفش والله يا جدي انا رحت اجيب لها عشا رجعت لقيتها بتصرخ من بطنها ش حاجه ولا هي ولا ابنها هي مش هتقدر تستحمل كل ده
جدي صفوان اجمد يا ولد ان شاء الله كل حاجه هتبقى كويسه ومش هيحصل لها حاجه
الام قاعده بتبكي بصوت مسموع يا رب يقومك ليا يا بنتي بالسلامه ما يضرنيش فيك
بعد شويه خرج الدكتور والكل تجمع عليه
محمد بخوف طمني يا دكتور هي حالتها ايه دلوقتي هي كويسه وابني كويس
الدكتور ما تخافش الحمد لله قدرنا ننقذ الولد وننقذ المدام وما حصل لهمش اي حاجه بس دي حاله تسمم لازم نعرف هي اكلت ايه عشان نعرف نتصرف اسيبكم انا لغايه ما تفوق
محمد سجد على الارض وهو بيشكر ربه احمدك يا رب اني ما حصل لهاش حاجه انا كنت هموت من قلق عليه انا هدخل اطمن عليها دخل محمد والام والجد وابوه وباقي العيله
الا فتحيه قاعد تكلم نفسها معقول البنت دي سبع ارواح انا مش عارفه مش راضيه تغور في داهيه ليه وتريحني من خلقتها
ودخلت عشان تمثل دور البراءه عليهم
الكل متجمعين في غرفه اسيل لغايه ما هي فتحت عينيها اول حاجه جت في مخيلتها وفي افكارها ابنها قامت مفزوعه وحاطط ايدها على بطنها بخوف شديد ابني حصل له حاجه اتكلموا وسكت ليه قول لي يا محمد ان ما حصلوش حاجه انا مش هقدر استحمل ليه بيحصل معانا بس كده ليه
محمد اول ما شاف دموعها جري عليا وخدها في حضنه ما تخافيش يا حبيبتي ما حصلكيش حاجه ابنك كويس ما حدش اقدر يا يضرك وانا معاكي
اسيل بضعف بجد يعني هو كويس ولا بتقول كده عشان تضحك عليا
محمد لا مش بضحك عليك يا قلبي هو كويس بس حل التسمم دكتور قال كده انت اكلت ايه او شربت ايه عشان يحصل كده
في اللحظه دي رجعت اسيل بذكرياتها لورا وان حماتها اصرت عليها ان هي تشرب العصير بصت لحمتها بصه كلها شك وقامت من على السرير والكل مستغرب محمد حاول يوقفها بس هي ما وقفتش وقربت على حماتها وراحت ضربتها بالقلم
فتحيه بصدمه 😳😱
🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵
في المستشفى عند ماسه اصرت عليهم ان هي تروح على البيت وان هي مش قادره تقعد في المستشفى اكثر من كده عشان الجو كان خانقها
فريد مع إصرار ماسه وافق وخلي الدكتور يكتب لها على خروج وخدوا ممرضه عشان تهتم بيها في البيت
فريد بحب يلا بينا يا ماسه عشان تروح على بيتك يا قلبي
ماسه مشاكسه ايه ده ايه ده يا عم فريد قلبي وبيتك ده انت مدلعني اخر دلع شيل يا فريد عشان انا تعبانه ولا انت ضعيف وما تقدرش
فريد انت عبيطه لا انا قوي انا اقدر اشيلك واشيل 10 زيكم وفجاه شالها بين ذراعاته وهي لفت ايديها حوالين رقبته وبصوا في عيون بعض بكل حب ومشي بيها عشان يوصلها على البيت ركب العربيه وراحوا على البيت وهم مبسوطين
لغايه ما وصل البيت فريد نزل من العربيه فتح باب العربيه وشال الماسه ودخل بيها وهو مبسوط اني هي اخيرا رجعت على البيت اول ما فتح الباب اتصدم من وجود خالد ابوه بيضحك مع امه
فريد بعصبيه منرفزه انت بتعمل ايه هنا
خالد بثقه واستفزاز انا هنا في بيتي وده مكان الطبيعي اه ما انا نسيت اقول لك مش انا وامك اتجوزنه النهارده ما فيش مبروك ولا ايه
فريد بصدمه ايه
روايه عشقت طفله مجنونه 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
الكاتبه مي احمد 😍❤️🩸🩸🌵🌵🌹🌵❣️
فريد بصدمه :انت "بتقول ايه الكلام "ده مستحيل يبقى صح ما تتكلمي" قولي حاجه يا ماما الكلام اللي بيقوله الراجل ده فعلا صح
ماسه: قربت منه اهدى يا فريد اكيد "مامتك عندها جواب لكل حاجه
الام بحزن: ما اقدرش اني اكذب عليك يا فريده ايوه كلام خالد كله صح انا ما قدرتش" ابعد عنه لاني بعشقه" وانت اكثر واحد "عارف اني ما كنتش بحب ابوك انا ما حبتش في حياتي غير خالد
فريد بحزن :كمان بتقولي لي كده من غير اي خجل ولا حزن على جوزك اللي كان بيحبك انت لو اخترت خالد ان هو يبقى جوزك يبقى تنسي ان عندك ولاد اصلا
الام انت اكثر واحد مفروض تكون فرحان لان هو ابوك الحقيقي ليه مش فرحان ليه مش شايفه الفرحه بعينيك قل لي
فريد بعصبيه وانفجار :عايزه تعرفي" ليه عشان الراجل اللي قدامك ده سابني وانا لسه في بطنك ما فكرش في سمعتك ولا ان هو عنده ابن كل اللي فكر فيه ان هو يتجوز واحد تبقى غنيه وتصرف عليه في الوقت اللي ابن عمك قبل ان هو يشيل الفضيحه ويتجوزك ويعملوا الابنك كانه ابنه وجايه تقول لي دلوقتي انك بتحب خالد بتحبيه على ايه على ان هو كسرك على ان هو دمر سمعتك على ان هو فضحك سمعيني وقولي لي بقى بتحبيه على ايه
بس هقول ايه الكلام مش هيجي فايده معاكي وانا كمان قررت اني امشي بره البيت ده
مروان جيه من ورا فريد بس احنا مش هنقدر نسيبها يا فريد هي مهما عملت امنا وما نقدرش نبعد عنها وهي اختارت عشان قلبها هي عمرها ما وقفت ضد اختيارنا احنا لازم نحترم قرارها حتى لو مش موافقين عليه
فريد بضحكه سخريه: بجد انت عايز امك تتجوز وتعيش حياتها انا ما عنديش مانع بس من النهارده تعتبر نفسها ان هي ما خلفتش ولد اسمه فريد ولا هي امي ولا انا ابنها خلي خالد يملا حياتها
فريد شال ماسه ودخل من غير ما يتكلم ولا كلمه
الام قعدت حزينه ليه بيحصل معايا كل ده للدرجه دي انا ام سيئه يا فريد ومش عايز تصالحني
قرب عليها خالد واخدها في حضنه وقال بخث مع الوقت هينسى وما تنسيش ان هو ابني ومسير ويحن لابوه حقيقي مش عايزك تزعلي يا قلبي عايزك بس تفرحي ان احنا هنبقى سوا
مروان الراجل ده معاه حق يا ماما انت مهما تعملي هتكون امنا هو مسيره هيسامحك وما فيش حد بيفضل زعلان من حد العمر كله وانت يا استاذ خالد ارجو منك انك ما تحتكش بفريد ان هو مش هيقدر يستحملك ولا يتعامل معاك فارجو منك تحترم ده
بعد اذنكم عشان انا عايزه ارتاح وسابهم وراح على غرفته
خالد خد مراته طلع اوضته عشان يرتاح
في نفس الوقت في غرفه فريد
فريد حط ماسه على السرير وشه كان باين عليه الحزن والالم والصدمه والخذلان ماسه قربت عليه بكل حب ورقه ما تزعلش يا فريده امك مسيرهاتعرف الحقيقه بس انت ما تحطش في قلبك اي حاجه وحشه انا عايزاك تبقى قوي والتعامل معاهم كانهم مش موجودين بس انا اللي محيرني ازاي قدرت ان هي تسامحه بعد ما سابها وهي حامل فيك وتنسى اللي عمله ابوك
فريد بوجع وهو حضن ماسه"عايزه تعرفي يا ماسه انا بكره كل الناس ليه انا خايف اطلع زي الراجل ده اللي اتخلى على حبيبته وهي حامل في ابنه ما فكرش غير في نفسه مستحيل يتامن عليه ماسه ساعات بكون خايف لاطلع زيه واكسر قلبي البنت اللي بتحبني اوعديني يا ماسه مهما يحصل انك مش هتسيبيني
ما سه بحب وبراءه انت حياتي يا فريد مستحيل اسيبك مهما يحصل انا هقول لك على حاجه يا فريد كنت خايفه اقولها لك من زمان من ساعه ما تعرفت عليك فريد انا بحبك ومستعد اعيش طول عمري تحت رج ليك انت ما تعرفش انا بعتبرك ايه
فريد بحب قرب عليها وبسه بوسه عميقه بتدل على حب ليها واهتمامه بيها وخوفه من الواقع اللي هو عايشه خايف لا الدنيا تفرقهم وهي كمان بدلته بحب وعشق جارف وخدها في حضنه وبقى يحضنها جامد ودموعه غصب عنه نازله كل ما يتذكر اللي امه عملته فيه وماسه تمسح دموعه بكل حب وبتشد في حضنه اكتر بتحسسه ان هي مش هتسيبه ابدا وان هو مهما يعمل هيفضل حبيبها وعشقها الاول والاخير اخيرا فريد بيشد في حضنها زي الطفل الصغير لحد ما نام مين يشوف فريد اللي كل الناس بتحترمه وبتعمل له 1000 حساب بالضعف ده مثلا مش عايزه يبقى ضعيف قدام اي حد لان هو بنظرها اقوى من اي حد ممكن اي حد يسمى حبها غباء ضعف بس هي مش ندمان عليه لانها بتحب بكل جوارحها حتى لو ما قالهاش ان هو بيحبها هي هتفضل تحبه في ناس هتقول الكرامه بس بالنسبه لها الحب ما فيهوش كرامه فهل ماسه هتقدر تستحمل موجات القدر ولا لا
************************************
في نفس الوقت في بيت وفي المستشفى
فتحيه بغل وصدمه انت ازاي تمد ايدك عليا يا بنت انت نسيتي نفسك شوفي ربايتك يا ميرفت بيتك بتمد ايدها عليا ما فيش احترام للكبير وانت يا ابني شوف مراتك غلطانه اني بحاول ابقى زي امها هي حصلت تمدتها عليا شوف انت يابا الحاج
محمد بعدها وعد يهز فيها جامد اهدي يا اسيل انت ايه اللي بتعمليه ده انت عارفه انت بتعملي
لو انت في حاله غير الحاله كنت اتصرفت معاك تصرف ثاني مش هيعجبك
اسيل بجنون انت عايز تجنني انتم كلكم عايزين تموتوني انا بكرهكم كلكم وانا هريحكم منها للابد
وراحت قربت على حماتها وخنقتها ومحمد حاول يبعد عنها وبقت تزعق فيها بهستريا وجنون "كله منك" عايزه تموتيني "مش كده وتموتي "ابني يا مجرمه بس انا هريح الناس كلها من شرك وهبعدك عن العالم كله الكل "جيري عليها اكثر وكلهم بيحاولوا يخشوها عنها بس ما فيش فايده لحد ما وشها بقى احمر والنفس ابتدى يقل
محمد زقها بكل قوته وقعت على السرير كان في مشرط اللي بيفتحوا بيه الجروح على الكومودينو بتاع المستشفى اسيل مسكته وكل قوتها راحت عشان تضرب حماتها راح محمد خد الضربه اللي جت قلبه بالظبط
كلهم وقفوا مصدومين من المنظر ومحمد وقع غرقان بدمه وكلهم اتجمعوا عليه وقعدوا ينادوا على الدكاتره ويصرخوا من وجع عليه
اسيل اول ما شافت المنظر الدم قعد تصرخ زي المجانين ابعدوا عني انتم عايزين تقتلوني انا عملت لكم ايه حرام عليكم
وفعلا بعد شويه دي الدكاتره اعطوها حقنه مهدئ وشاله محمد ودوه على غرفه العمليات عشان يخلصوا له الجرح ويحاولوا ينقذوه لان الجرح كان عميق وفحصوا حاله اسيل الاثبات ان هي مريضه نفسيه وعايزه تروح مستشفى الامراض العقليه
ميرفت بصدمه انت بتقول ايه انا بنتي مش مجنونه انا بنتقل من اي حد فيكم قول حاجه يابا الحاج عايزين ياخدوا بنتي مني
فتحيه بغل وهي بتتذكر ايه اللي حصل خلي اسيل
فلاش باك
فتحيه لما انقذوا اسيل اتفقت مع ممرضه ان هي تديها اي حاجه تخليها تفقد اهلها الممرضه رفضت بالاول بس هي اثرت عليها والفلوس طبعا تعمل اكثر من كده وعشان ما حدش يشك فيها دخلت معاهم وكمان البرشام اللي على طول الممرضه بيفقد العقل واي حد يكشف عليها هيثبت ان هي من الصدمه خليتها مجنونه ولازم تروح مستشفى الامراض العقليه
رجعت من الفلاش باك
فتحيه انت عايزه ابني يعيش مع واحده مجنونه كمان وتخلف منها عشان تقتله وهو وابنه مش كفايه اللي عملته في ابني يا عالم هيعيش ولا لا انت ايه يا شيخه عايزه تدمريني انت وبناتك
ميرفت يا رب رجع بنتي بالسلامه يا رب ما تضرنيش فيها انا ما ليش غيرهم
فتحيه ادعي براحتك بس ما فيش حد او حاجه هتقدر تخرج بنتك من المستشفى الامراض العقليه قاعد تضحك ضحكه شريره شيطانيه 😈😈😈😈😈😈😈😈 وهي بتفكر ان خلاص خطتها نجحت
بعد شويه خرج الدكتور عليهم البقاء لله ما قدرناش ننقذه
فتحيه بصدمه ايه انت متاكد يا دكتور عني ابني مات ابني وقعت اغمى عليها
جدي صفوان بحزن يا رب عدي الايام الحزينه دي على خير ضربتين في يوم واحد حفيدتي وحفيدي يا رب ما تضرنيش فيهم وقعد على المقعد بحزن شديد وهو بيبكي وحاسه ان هو عاجز
(كما يقولون كما تدين تدان ومن حفر حفر لاخيه وقع فيها هذا ما حدث مع فتحيه بسبب غلها وكرهها خسرت ابنها والانتقام والكره ما فاتهاش بحاجه يا ريت كل واحد يفهم ان الكره مش بيدي حاجه كويسه ابدا دايما تبقى نهايته سيئه مهما طال نهايته دايما صعبه وربنا مش بيسيب حق حد)
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
بعد مرور شهر تغيرت كثير من الاحداث فريد دائما يتجاهل امه ولا يتعامل معها مطلقا كانها مش موجوده او كانها متوفيه وهذا يجرح الام كثيرا وماسه دايما بتعطف على بريد بالحب والحنان ودايما بتوقف في ظهره كانه طفل صغير ومروان حاول كثير ان هو يصالح بيني وبين امه بس فريد كان بيرفض دايما ونرمين وميرا بيحاولوا يقربوا من فريد عشان يرجعوه ليهم ثاني بس فريد بيعامل ميرا كانها بره حياته وهنا جت في عقلهم خطه شيطانيه بمساعده خالد لانه هم من الاول للي جايبينه عشان يساعدهم في تدمير عيله الجبالي وهو يمثل على
انا مراته ان هو بيحبها هو اصلا جاي ينتقم عشان ياخذ الثروه ولا حبها زمان ولا حبها دلوقتي بس كل الحكايه ان دي تمثيليه عشان ياخذ الثروه والفلوس واستغل نقطه ان هي بتحبه
نرمين بشر عرفت انت هتعمل ايه يا خالد مش كده
خالد ما تخافيش انا هخرج ماسه والعيله كلها عشان انفذ الخطه
نرمين بشر ما تخافش اصلا فريد مع ميرا في التصوير انت بس فض البيت وسيب الباقي عليا
خالد تمام قفل التليفون وراح عند مراته وقال لها
ايه رايك يا حبيبتي اطلع نتفسح كلنا مروان كده كده مسافر واحنا ما ينفعش نسيب ماسه واحده في البيت ايه رايك ناخدها معانا تغيير جو انا عارف ان مش بتحبني عشان فريد بس بتحبك واكيد هنسمع كلامك
طيب يا حبيبي انا هروح ابلغها
كانت لسه هتطلع لها لقيتها نازله وهي بتتكلم في التليفون مع صاحبتها بهيه
ماسه حب خلاص يا بهيه اكلمك بعدين عشان ماما بتنادم عليا قفل التليفون معاه صاحبتها وراحت عند حماتها وقالت كنت عايزه حاجه مني يا ماما
الام احنا خارجين يا حبيبتي وانا كنت عايزه اخبط معايا عشان اجيب لك شويه لبس والمره نغير جو ايه رايك انا عارفه ان فريد قال لك ما تخرجيش مع خالد
السنه اللي بطلب منك يا حبيبتي هتزعليني
ماسه ا كانت محترم بس اخيرا اتكلمت وقالت ما اقدرش ازعلك يا ماما خلاص هروح معاكي ونيجي قبل ما يجي فريد
الام بفرحه خلاص يا حبيبتي يلا بينا وفعلا راحوا كلهم وسابوا البيت بعد شويه فريد رجع البيت هو ميرا بس استغرب ان هو ما لقاش ماسه زي عدتها مستنيه في الصالون قعد ينادي عليها كتير بس في واحده من الخدم ردت عليه وقالت له ان هي خرجت هي والمدام الكبيره
ميرا خلاص يا فريده تلقاها حبه تغير جو ايه رايك نتغدى سوا عشان انا جعانه قوي بصراحه اليوم كان متعب
فريد ماشي حضري الغداء انت منه مغير هدومي
سابها وطلع عشان يغير هدوم اميره راحت على المطبخ وجهاز الاكل وحطت فيها حاجه من المخدر وطلعت حطيتها على السفره يا ريت نزل واستغرب لما شاف ميرا مستنيه على السفره ومجهزها بشكل جميل
فريد بمرح ايه ده يا ميرا طلعتي ست بنت كده انا فتحت نفسي يلا ناكل عشان انا فعلا ميت من الجوع
ميرا كل يا حبيبي بالهناء والشفاء كان هو بياكل وهي تركيزها كله عليه وبعد شويه فريد حس التعب شديد كان دايخ جدا
الفريد بتعب انا تعبان قوي وكان لسه هيقوم لكن لكن اتكعبل وكان هيوقع بس ميرا سنتيته فورا وطلعته غرفته فريد الرؤيه بتاعته بقت مشوشه وبقى شايف ميرا كانها ماسه بس ما قربش منها كان قاعد ساكت ميرا بدون اي مقدمات راحت قلعته الجاكيت وقربت هي من شفايفها من شفايف بسته بكل رقه وهو تجاوب معاه
في نفس الوقت كانت ماسه نسيت التليفون بتاعها في الاوضه بتاعتها فوق بس اول ما دخلت البيت شافت في شموع وورد على السفره طلعت اوضتها وهي قلبها بيدق بعنف وخايفه من ان هي تشوف اللي في بالها وفعلا اول ما فتحت الباب اتصدمت
ماسه بصدمه ودموع ماليه عينيها ندهت عليه باقصى صوت عندها فريد
وفجاه حصل
روايه عشيقت الطفله مجنونه😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
الفصل الثامن عشر ♥️💔❤️🩸❤️❤️🩸🩸
الكاتب مي احمد♥️💔💔💔❤️❤️❤️❤️❤️😭
ماسه باعلى صوت عندها فريد
ميرا بعدت عن فريد "وهو قام 'مخضوض وبص لقي ماسه واقفه وشكلها منهار من العياط" كان لسه هيتكلم ويبرر موقفه بس هي جرت على تحت وهو جري وراها في نفس الوقت كان العيله داخلين عشان الماسه اتاخرت بس استغربوا لما شافوها بالحاله دي
الام قربت على فريد وكانت لسه هنتكلم وتاخده في حضنها بس فريد بيمسك ماسه من ايديها وبيفضل يبص لها ويتراجها ان هي تسامحه وبيتكلم بكل ضعف
فريد بضعف وحزن : ماسه ارجوك اسمعيني انا ما اعرفش ازاي عملت كده أعتبره لحظه ضعف يا ماسه انت دايما قلبك ابيض وبتسامحي ارجوك يا ماسه ما تحكميش عليا من اول غلطه
ماسه رحت عندي وبصت في عينيه بتحدي وقالت بصوت موجوع انت ليه دايما شايفني ضعيفه انا المفروض اتحمل عشان بحبك وهين كرامتي اكتر من كده انا شفتها قبل عن كده وهي بتبوسك وعملت نفسي كاني مش شايفه حاجه ودايما كنت بادادي واخدك في حضني وبقول يمكن يحبك في يوم وفي الايام الاخيره بقيت تتعامل معايا كويس وقلت اكيد نسي اميره ويمكن اخذت جزء بسيط في قلبك بس انت اللي زيك ما يعرفش يحب يا فريد انا بقولها لك كل اللي الحب اللي في قلبي اتحول لكره انا ما اقدرش اشوف جوزي مع واحده وفي سريري وعايزني اسامحك انا دايما بسامحك على كل اغلاطك اللي انت عملتها لي من ساعه ما عرفتك وانت بتغلط في حقي بس المره دي نهايه علاقتنا يا فريد وتقدر تكمل حياتك مع اللي بتحبها مش مع طفله زيي مجنونه وما بتفهمش حاجه
فريد مسك ايديها بحب "ماسه ارجوكي اهدي وبعدين نتكلم" انا هقول لك حاجه يمكن اتاخرت عشان اقولها لك ايه ماسه بحبك ايوه بحبك وبعشقك وبتمنى ان" اكمل عمري كله معاكي هتقدري تسيبي فريد حبيبك انت مش بس حبيبتي انت بنتي طفلتي المشاغبه اللي منوره حياتي انت ليه عايزه حياتي تظلم تاني يا ماسه ايوه انا ما انكرش انك دايما بتسامحيني على كل غلط غلطت في حقك من اول ما عرفتك وانا بغلط بس ما سالتيش نفسك انا ليه كنت ببعد عنك وبغلط غصب عني بس اوعدك انك لو سامحتيني هنبدا حياة جميله مع بعض من غير اي مشاكل بس انت سامحيني انا النهارده بعترف لك بحبي ده ما يشفعليش عندك
ماسه بضحكه سخريه ههه هههههه انت فاكرني هبله عشان اول ما تقول انك بتحبني انسى اللي انا شفته بعيني انا ممكن اكون صغيره في نظرك بس القلب ما يعرفش صغير ولا كبير يا فريد ماسه بنت الهبله اللي كان نفسها تسمع كلمه بحبك منك خلاص ماتت وانت موتتها بايديك فارجوك انا عايزه اطلع من حياتك
فريد بهدوء عكس ما بداخله: تمام يا ماسه انا مش هقول لك ترجعي على البلد عشان اهلك وعشان لسه صغيره انا وعدت اهلك اني اخليك تكمل تعليمك يمكن يكون صعب عليا فراقك بس انت اللي اخترتي وانا ما اتعودتش اني افرض نفسي على واحده بكره الصبح هيبقى التذكره بتاعه الطيران بتاعتك عندك عشان هتسافري امريكا تكملي تعليمك ومروان هيسافر معاكي انا عارف انك ممكن ما تقبليش بس ده واجب تجاهك فارجو منك ما تحرمنيش من الواجب ده
ما سه بدموع والم :كنت عارفه انك هتعمل كده يا فريد عشان انت عمرك ما حبتني كلمه بحبك دي كلمه كبيره عليك انت مش قدها وانا مش هكسر كلامك يا نجم انا هسافر بس عايزه اقول لك من اللحظه دي انت مش جوزي وبكره تشوف الطفله دي هتبقى ايه وسابته وجريت على اوضتها
فريد كان بيبص على اثرها بحزن حاسس ان قلبه هيخرج من مكانه ليه كل ده بيحصل معاه؟ليه مش عارف يعيش مع البنت اللي بيحبه؟ليه الظروف كلها بتعانده ليه ميرا تبقى قريبه منه؟ ليه ماسه تيجي تشوفه؟الف ليه وليه كانت بتدور في دماغه كان حاسس نفسه عاجز مش قادر يتكلم مش قادر يمنعها
كان نفسه يخدها في حضنه ويقول لها ما فيش غيرك في قلبي انت الوحيده اللي قدرتي تعملي لنفسك مكان في قلبي والله ان كلمه بحبك ليها هي بس
بس هي ما كانتش هتسمعه عندي النقطه دي فريده اعرف نفسه ان هو اخذ القرار الصح اللي ما يقدرش يكمل مع بنت بالبراءه دي هو اصلا دم فاسد بيمشي في عروقه فاكيد الدم بيحن قطع صوت أفكاره ميرا وهي بتقرب عليه وبتبص له بصه كلها حب
اميره بحب انا اسفه يا وفريد انت شدتني وانا ما اقدرش امنعك عشان انا بحبك انت زعلان مني يا فريد وفعلا الكلام اللي قلته ماسه انك بتحبها لو انت عايز تفضل معاها انا ما عنديش مانع يا فريد المهم عندي سعادتك
فريد بص لها بصه كلها حزن والم واتكلم بصوت موجوع: لا يا ميرا ايه اللي حصل ده كان لازم يحصل من زمان انا اصلا كان لازم اسيب ماسه اللي زي ما يعرفش يعيش مع ملك زيها انا هطلع اوضتي عشان انا فعلا تعبانه سيبها من غير حتى ما يسمع ردها
الام شافت حاله ابنها طلعت جري وراه عشان تواسيه
ميرا بصيت بخث وراحت عند خالد "شكرا يا خالد انت عملت كل اللي انا قلت لك عليه كده ضمانه ان ماسه مستحيل ترجع لفريد ونهايه قصتهم قبل ما تبدا حتى مبسوطه قوي انا اني خلاص قدرت ارجع حبيبي واملاك حبيبي وفلوس حبيبي
خالد بشر وجشع: ما تقلقيش عن قريب كل حاجه هتبقى ملكنا بس اللي ما يرجعش في وعده
ميرا /ما تخافش احنا مش بنرجع في اوعدنا ابدا واعتبر زي ما لينا في املاكه فريد انت كمان ليك وده وعد نهائي مني
خالد لما نشوف
ميرا وخالد كانوا بيضحكوا بشر ان خطتهم نجحت وان خلاص قدروا يفرقوا فريد عن ماسه
😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈😈
في نفس الوقت في غرفه ماسه
كانت ماسه منهاره من العياط تتذكر كل لحظه حلوه قضيتها مع فريد كل كلمه قالها كل حرف عبر فيها عن مشاعره اتذكرت لما قال لها بحبك بس قالها بعد فوات الاوان هي مش هتقدر ان هي تسامحه او تغفر له حاجه زي اللي هو عملها بس هي اللي قلبها الغبي بيحبه ايوه بيحبه وبيدق عشان هو بس بس ما تقدرش تروح وتنسى كل اللي عمله فيها هي برده عندها كرامه وكرامتها بتنقح عليها ان هي لازم تاخد موقف مش دايما هي البنت ضعيفه بس هي برده مش البنت القويه اللي تقدر تواجه حبه كانت حاسه نفسهابين نارين نار الحب ونهار الكرامه ما تعرفش مين فيهم اللي هينتصر بس ذكرت لما هو اتخلى عنها حتى ما قالهاش ان هي تفضل او حاول يعتذر او اتمسك فيها هو قال لها بسهوله ان هو عايز يسفرها بره عشان تكمل تعليم يعني هو اصلا ما كانش عايز وما كانش ندمان على اللي حصل بيني وبين ميره كان بيحول يراضيها بكلمه بحبك عقلها لما وصل للنقطه دي خدت قرارها ان هي لازم تبقى قويه وتنسى الحب والضربه اللي ما تموتش بتقوي مسحت دموعها بعنف وماسك التليفونها ورنت على صاحبتها بهيه وقالت لها ان هي مسافره امريكا عشان تكمل تعليمها وتاخد السنتين والكليه بره وهي عايزه هتسافر معاها
بهيه هي قالت لها بكل حب ان هي مش هتقدر تسافر غير لما تخلص الثانويه ولو جابت مجموع كليه الطب ممكن تسافر تدرس هناك بس هي دايما هتفضل تكلمها وهي استغربت من نبره صوت ماسه اللي كان باين عليها ان هي موجوعه او معيطه اتكلمت بكل حزن قولي لي مالك صوتك في حاجه مش كويسه فريد زعلك ولا ايه يا بنتي انت لسه بتعملي مقالب فيه اكيد عملت مقلب خليتيه يطلع من هدومه
ماسه غمضت عينيها والدموع نزلت غصب عنها لما سمعت اسم فريد اتكلمت بصوت مهزوز فريد هو فاضي لي عشان اضايقه المهم انا حبيت ابلغك اني هسافر عشان نفضل نتكلم مع بعض
ما هي"" ما رضيتش تقول لي ماسه على اي حاجه حصلت في البلد عشان حست من صوتها ان هي مهمومه مش ناقصه فوعدتها ان هي هتكلمها وتيجي لها بعد ما تخلص الثانوي وقفلت التليفون
ماسه انهارت في الارض وهي اصلا مش قادره تتخطى حبها ليه ليه بيحصل معاها كده؟ ليه كل حياتها تدمر قدام عينيها ؟ليه مش قادره تعيش مع الشخص اللي بتحبه؟ ليه اختارها هي؟ ليه فضلها عليها هل هي فيها حاجه مميزه الف ليه وليه بيدوروا في قلب ماذا وصوت شهاقاتها وعياطها بيزيد
وانكمشت على نفسها وفضلت تعيط 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
في نفس الوقت في اوضه فريد حاله ما كانش افضل من حالها كان حابس نفسه بيتذكر كل حاجه عملوها سوا بيتذكر لما خدت الضربه مكانه بيتذكر شقاوتها بيتذكر تغزلها بيه بيتذكر كل بوسه بتذكر كل حضن وفضل يكلم نفسه معقول هيتحرم من حضنها معقول هيحرم من حنتها معقول هيتحرم شقوتها هو عارف ان هو غلط بس هو ده يستحق ان هو يتحرم منها للابد كل دي اسئله كان بيدور على اجابتها وعقله لو جهل نقطه ان هي هتبعد عنه انهار وفضل يكسر في كل حاجه في الاوضه هو اصلا مش متقبل ان هي مش هتبقى معاه طفلته المشاغبه المجنونه هتبعد عنه بس هو مش هيقدر يمنعه هي تحملت كتير منه شافت ازاي كان بيعامل ميرا بس ابدا ما تخيلش ان هو ممكن يكون خاين ويكون زاني هو عمل علاقات كتير مع بنات بس عمره ما اتخيل ان هو يكون خاين زي ابوه معقول يسبب لها جرح كبير زي كده معقول يجرح كرامتها بس هو بيحبها وعايزه تفضل جنبه مش هيقدر يمنعها لان لو منعها يبقى اناني وهو دلوقتي بعد اللي حصل بينه وبين ميرا ما يقدرش يسيب ميرا كده عشان لو سابها يبقى بيدمر حياه الاثنين وهو عمره ما كان اناني ولا بيفكر في نفسه يمكن لما تبعد عنه حبه ليها يخف وهينساها اكيد هينساها هو ياما تعرف على بنات ايه المميز فيها اللي يخليه يعشقها للدرجه دي كل ده كانت اسئله بتدور في دماغ فريد فضل يضرب في الحيطه بايده لحد ما دخلت عليه مامته وحاولت تاخده في حضنها عشان تطبطب عليا بس هو زقها بعيد عنه وقال صوت مليان بالكره والحقد والحزن
فريد بوجع :انت ليه خلفتيني عشان ادمر البنت اللي بحبها عشان ابقى نسخه تاني من جوزك ليه خليتيني ابني هو ليه خليتي دم ويمشي في عروقي انا بكرهك فاهمه بكرهك بكرهه وبكره نفسي عشان اذيت البنت اللي بحبها وجايه دلوقتي تعمل نفسك الام الحنونه اتفضلي اطلعي بره مش عايزه اشوفك
ولا اشوف حد اتفضلي اطلعي بره سيبوني في حالي بقى
الام حطت ايديها على بقها من كتر العياط وطلعت من غير اي نقاش وهي بتبكي ومنهار على الحاله اللي وصلت ابنها ليها معقول تكون ام الظالمه للدرجه دي ما معقول يكون ظلمت ابنها عشان قلبها كل دي كانت اسئله بتدور في دماغها كانت عايزه حد يطمنها ويقول لها ان هي ما غلطتش بس هترمي املاها على مين فريد وخساره ومروان ومسافر من ساعه ما اتجوزت حتى خالد جوزها بيعملها بطريقه غريبه معقول تكون اتسرعت وهي اللي وصلت لابنها للحاله دي لما عقلها وصل للنقطه دي انهارت وطلعت تجري على اوضتها حياه ابنها اتدمرت وحياتها هي كمان
فريد اول ما خرجت امه انهار وطلع صور ماسه من جيبه وفضل يعتذر لها كثير ويقول لها سامحيني يا حبيبتي ما قدرتش احافظ على الحب اللي بينا
كان قلبه بيصرخ وعقله كمان كان رافض فكره اني ماسه تبعد عنه
فضل الليل كله زعلانين وبيبكوا وبيندبوا حظهم ان خلاص قصه حبهم انتهت من قبل حتى ما تبدأ
//////////////★**★★★★★★★★★★*★★★
فات اسبوع على الحادثه اللي حصلت بين ماسه وفريد او فريد كان بيحجز وبيجهز كل حاجه عشان ماسه تسافر ما تكلموش ما تواجهوش كانوا بيحاولوا يتجاهلوا بعض عشان ما يوجعوش بعض حياه فريد عاديه وميرا دايما معاه بتحاول ترجعه ليها بتحاول تخلق لنفسها مكان في قلبه بس دايما فريد بيتجاهلها يمكن مش قادر يحط حد في علاقتهم بس مش مسموح لاي حد يدخل مكان ماسه وعلاقه فريد ومامته كانت بتدهور وبيعتبرها كانها مش موجوده لحد ما اجي اليوم اللي ماسه خلاص هتسافر فيه
في غرفه ماسه كانت الجهاز ت كل حاجتها لا هتلزمها للسفر وطبعا خدت صوره فريد وجاكيت بتاعه كان في ريحته هي ما تقدرش تطلعه من قلبها مهما عملت هو حب طفولتها ومراهقتها وحلم عمرها مهما يعمل فيها هي ممكن ما تقدرش تسامحه بس ما تقدرش تطلعه من قلبها لمت حاجتها واخذ الشنطتها ونزلت عشان تودعها علشان تودعهم اول ما نزلت لقيت لكل متجمعين في الصالون راحت عند مامه فريد
ماما فريد بحزن وزعل ،،،،معقول يا ماسه هتقدري تسيبينا هتوحشيني يا بنتي انا فعلا اعتبرتك زي بنتي وربنا عالم اني بحبك اوعي تنسيني يا ماسه و حذتهافي حضنها وماسك كمان قاعده تعيط في حضنها
وراحت ودعت خالد وودعت نرمين بس ما لقيتش فريد موجود كان نفسها تشوفه قبل ما تسافر بس فجاه لقيته نازل عليها كانت بتبص له عشان تحفظ ملامحه في قلبها قبل عينيها رفعت عينيها ليه وهنا التقت عينيهم في نظره كلها حب وعتاب وشوق وحزن بس فريده نزل عينيه بسرعه واتكلم من غير ما يبص في عينيها: يلا بينا انا هوصلك المطار
ماسها كان نفسها تصرخ فيه وتقول له انت ليه قاسي كده معقول وهنت عليك معقول ما كنتش تحبني ليه ما حولتش توقفني زي ما قلتليش خليك جنبي لو قلت لي مره هتلاقيني جنبك فعلا بس هي استغبت نفسها معقول فريده يتغاض على الكبرياءه عشانها مستحيل اتكلمت كان الكلام مش عايز يخرج منها
خلاص يلا بينا باي يا ماما مشيت هي وهو من غير ما تكلموا ركبوا العربيه في صمت رهيب كل واحد في دماغه 100 سؤال كل واحد في دماغه 100 حاجه عايز يقولها للتاني فريد كان نفسه يقول لها ما تمشيش انت حبيبتي مستحيل اسيبك وتبعدي عني انت الهوا اللي بتنفسه بس تراجع وفكر ان اللي بيعمله هو الصح لازم تبعد عنه هو ما يستاهلاش هو خاين جبان ما يستاهلش واحده زيها في نقائها وبراءتها اما ماسه فكان نفسها تصرخ فيه وتقول له انت ايه معقول بطلت تحبني ولا انت ما حبتنيش بالاساس معقول قدرت تخني حتى ما حاولتش تمنعني للدرجه دي انا رخيصه عندك بس اتراجعت لاخر لحظه حاسس ان كرامتها فوق كل حاجه فوق الحب فوق فريد نفسه لازم تعمل نفسها كرامه وشخصيه عشان يعرف ان اللي قدامه مش مش طفله بيضحك عليها بكلمه بحبك لازم يعرف معنى الكلمه دي كويس قبل ما يقولها
قطع تفكيرها لما فريد قال لها ان هم خلاص وصلوا نزلوا هم الاثنين مشيوا في صمت رهيب لحد ما وصل وهنا عارف الاثنين ان خلاص علاقتهم انتهت من قبل ما تبدا فريد كان نفسه يشدها وياخدها في حضنه ويقول لها ان انت ملكي مستحيل اسيبك تبعدي عني بس هو بيعمل الصح وهي كانت نفسها ترمي بنفسها في حضنه وتقول لي ان هي بتحبه وبتعشقه تعيش حياتها كلها معاه وهنا سمعوا صوت النداء للطياره
فريد قرب عليها ومسك ايديها وهنا التقت عينيها في نظري طويله نظره بتقول له ما تسيبنيش وهو بيقول لها ما تبعديش بس مش كل حاجه احنا عايزينها بتحصل
فريد قال صوت مليان حب و ودفا ،،هتوحشيني يا ماسه انا عارف اني جرحتك بس انت اكيد هتلاقي حد احسن مني حد يحبك بجد حد ما يجرحكيش اتمنى انك تحققي حلمك وتبقى دكتوره اطفال وانا متاكد منه هتبقى دكتوره مجنونه بتعالج اطفال وهتعامليهم زي اولادك بالظبط عيشي حياتك يا ماسه ونسي حب المراهقه اللي انت عشته
ماس صوت مهزوز ،،،،ما تقلقش انا هقدر اكمل من غيرك وشكرا على وقوفك جنبي جميلك ده مش هنساه ما تنساش تعزمني على فرحك يا نجم سبته ومشيت من غير ما يقول اي كلمه تانيه وهي دماغها نازله على خدها بقت تلوم نفسها للدرجه دي شايفه رخيصه للدرجه دي بيستهتر بمشاعرها ليه بيعملها كده كان نفسها يقول لها انه بيحبها كان نفسها ترمي نفسها في حضنه وتقول له ما تسيبنيش مش يقول لها حب ومراهقه بس هي هتقوى وهتحول على قد ما تقدر ان هي تنساه وتعيش من غيره ما فيش حد بيموت من الحب لازم تنجح لازم تثبت نفسها للكل وتثبت للكل ان الطفله اللي جابها من الصعيد ماتت واتولدت
سيده شرسه سيده ما تعرفش الحب هتنهي كل اللي بينها وبينه راحت ركبه الطياره ورمت كل حاجه ورا ظهرها ووعد نفسها ان هي ترجع اقوى من الاول
فريد بعد ما طرد الطياره حاسه ان قلبه خرج منه حس ان النفس بيضيق حواليه مش مصدق ان حب حياته خلاص راح مش يصدق ان هو مش هيشوفها ثاني ليه محولش يمنعها
معقول كبرياء ومنعه للدرجه دي يا ترى هو هيقدر يكمل حياته من غيرها ولا لا
مشى وهو مكسور كانه جسد بدون روح عايش بس عشان الشغل وبس حتى والدته ما بلاش مكان في حياته
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔
عدى سنه على سفر ماسه
في مصر عند فريد كان دايما متابعها اخبارها من مروان اللي بيحكي له ان هي بتذاكر وان هي متفوقه فعلا وان شاء الله هتحقق حلمها كل يوم كان يروح على اوضتها ويطلع الجاكيت بتاعها وصورهم سوا وياخدهم في حضن وينام كل يوم بتوحشني كل يوم بيشتاق لها اكثر كل يوم بيزيد الحب في قلبيه ميرا بتحاول تقرب منه بس هو قفل قلبه على حبيبته وبس اكتفى بيها من العالم كله بقى كئيب ما بقاش فريد الجبالي اللي كل الناس وفعلا كان عايش جسد بدون قلب كان قلبه معاها هي وبس بيدق عشانها وكل يوم بيرنن من رقم مجهول عشان يسمع صوتها هو تعدى مرحله الادمان في حبها في حب طفله ساعات بيقعد مع نفسه ويتذكر شهوتها وجنونها ولطفتها وحبها وكسوفها كل حاجه فيها وحشه ما بيعرفش ينام غير لما ياخد جاكت بتاعها عشان يشم ريحتها هو بجد بقى مدمن بيها
اما عندي ماسه في الحال ما اختلفش كتير كل يوم بتحضر افلامه بتحضر اعلاناته بتشوف صوره بالمجلات بتشوف صور لقاءات التلفزيونيه هي بجد بتعترف لنفسها انه وحشها لدرجه الجنون ايوه وحشه وحشه حضنه وحش وقحته كل يوم بيجي بفكرها معقول يكون نساها معقول يكمل حياتي مع اميره معمول مش يفكر فيها طيب هو بيعمل ايه دلوقتي طب هو مشتاق لها زي ما هي مشتاقه له بتفكر ترن عليه وتكلمه بس بترجع اخر لحظه وتقول زي ما هو باع هي لازم تبيعه هو ما فكرش يكلمها يبقى هي تكلمه كانت بتشغل نفسها بالمذاكره عشان ما تفكرش فيها
عدى سنه ثالثه ثانوي على خير والحمد لله جابت مجموع كليه الطب كان نفسها يبقى موجود عشان يشاركها فرحتها كان نفسها يبقى موجود عشان ترمي نفسها في حضنه بس هو حتى ما فكرش يرن عليها عشان يطمن هي عملت ايه معقول يكون مش عايز يسمع صوتها معقول يكون مش عايز يشوفه اصلا ويكون ما صدق ان هو خلص منها ده كان تفكير ماسه
في نفس الوقت في بيت فريد كان هيموت من القلق لما عرف ان نتيجه الثانويه العامه ظهرت واتصل بمروان عشان يبلغه ماسه عملت ايه ما كانش مصدق فرحته لما لما عرف ان هي جابت مجموعه الطب اللي كانت نفسها تخشه كان نفسي تبقى في حضنه عشان يحتفل بنجاحها كان نفسه يشاركها حلمها اللي تحقق اخيرا وفي نفس الوقت برده بهيه صاحبت ماذا جابت مجموع كليه الطب واثارت على اهلها ان هي تسافر بره عشان تبقى مع ماسه واهلها عشان ما عندهمش غيرها وكان نفسهم تحقق احلامهاوفعلا بهيه هي سافرت وقعدت مع ماسه الاستقبلتها بلهفه شديده عشان كانت متوحشاها بجد وهنا ماسه بتهتم بدراستها اكثر ما كانتش بتنام الليل عشان تثبت نفسها وبهيه ومروان كل يوم بيقربوا من بعض مروان اكتشف ان بهيه دي بنت جميله فعلا غير مراته الشريره واتمنى فعلا ان هي تبقى هي مراته
وسنه ورا سنه والسنين بتعدي وفريد كل يوم شوقه بيزيد لماسه ذلك الامر العند والكبر هو اللي مناعهم ان هم يقربوا من بعض اميره بتحول ان هي تخلي فريد الجوزها بس هو بياخر وبيقول لها مش وقته بس هي بترضى عشان مش عايزه تضايق وتخليه يسيبها
فات سبع سنين كانهم القرون وماسه اخيرا قررت ان هي ترجع تمارس مهنه الطب في بلدها ولكل ايدها
وفعلا حجز الطياره وبهيه ومروان قال لها تنزل وهم هينزل وراها ومروان رن على فريد وقال له ان ماسه هترجع عشان يروح يستقبلها في المطار ما كانش مصدق نفسه اخيرا يشوفها بعد سبع سنين من الفراق هو هيموت عليها هيموت ويشوفها شوقه وحب ولهفته كل حاجه فيه مشتاقه لها كان بيقول لنفسه يا ترى شكلها باقي عامل ازاي بعد ما باقي الدكتوره زي قد الدنيا الطفله كبرت وبقت انسه جهز نفسه بسرعه
وراح علي المطار كان منتظرها على احر من الجمر
لحد ما سمع صوت انوثي بيقول فريد الجبالي لغايه عندي عشان يستقبلني
فريد بصدمه ماسه انت ماسه
روايه عاشق طفله مجنونه ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️ ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️❣️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
الكاتب يا احمد😘😘😍🤩😘😘🥰😍😍
الحلقه 20😙😙😙😙😙😙😙😙😙
ما سه باعلى صوت """فرييييد
وبدون "اي مقدمات جريت" عليه بسرعه وتحت انظر كل الموجودين اللي مستغربين هي بتصرف كده ليه
راحت بسرعه' زقت فريد" بعيد عن الاضاءه والاضاءه' فعلا وقعت كلهم بصو بصدمه مش مصدقين اللي حصل
وفريد كان واقع على الارض وماسه كانت" واقعه عليه
ماسه رفعت وشها وبصيت له وهنا عينيهم التقت في نظر 'طويله مش قادر يفسر فعلا ان هو فاهمه من عينيها ده صح يعني" هي فعلا "خايفه عليه والحب والشوق و"اللهفه اللي شايفتها في عينيها دي حقيقه ولا مجرد اوهم في دماغه كان بيبص لها عايزه تتكلم ليه عملت كده؟ ليه انقذته ؟معقول يكون لسه في مكان في قلبها ؟ليه ولا دي مجرد تهيؤات قطع حبل افكاره تجمع الكل حواليهم ماسه بعدت عنه بتوتر وخجل
ميرا اتكلمت بخوف"" انت كويس يا فريدفى في حاجه بتوجعك يا حبيبي انا مش عارفه ازاي استوديو كبير زي ده ويكون "ما اعرفيش يعلقوا" المعدات كويس لو مش عارفين يقولوا احنا نجيبه ناس كويسين مين المسؤول عن المعدات هنا انا هخرب بيتكم
فريد/ مفيش داعي يا ميرا للشوشره دي كلها اكيد اللي حصل ده ما كانش مقصود احنا مش عايزين نعمل مشاكل لحد وبص ناحيه ماسه بصراحه لولا دكتوره ماسه ما كنتش عارفه انا دلوقتي هبقى فين شكرا بجد
ماسك خجل/ الدا واجبي واي حد مكاني هيعمل كده وبعدين انت مش اي حد يا نجم انت صديقي وقريبي برده فلازم اعمل كده ولا ايه كانت بتكلم بطريقه غريبه جديده عليها مش دي ماسه اللي هو يعرفه مش دي ماسه ضعيفه البنت الهبله اللي بيضحك عليها بكلمتين كانت طريقتها وخجلها غريب عليه كان بيحاول يفهم شخصيتها الجديده عشان يتاقلم معاها فجاه سمع صوت شخص وهو بيقول حمد لله على السلامه يا نجم هو اصلا ما كانش واخد باله منه رافع راسه يبص له بس اتصدم من الشاب اللي قدامه طول بعرض ولابس نظاره ولابس بدله كان شكله وسيم هو شكله وسيم بس مين ده وايه اللي جابه هنا كل دي اسئله كانت بتدور في دماغ فريد قطع حبل افكاره
ميرا وهي بتسال مين دا يا ماسه مش تعرفينا بس باين عليه جنتل
ما سه ابتسامه ودوده ::ده دكتور اسر اللي قلت لك عليه يا فريد هو كان حابب يتعرف عليك جدا فاثر علي اني اجيبه هنا بعد ما خلصنا الدوام في المستشفى
فريد برفعه حاجب واستغراب 🤨: دوام ايه اللي بتتكلمي عنه انت اشتغلت امتى مش انت كنت لسه رايحه النهارده تعملي مقابله في المستشفى لحقت اشتغلتي
ماسه وهي بتبص لاسر اصل دكتور اسر طلع والده هو صاحب المستشفى واصر عليا ان هو لازم يشغلني هناك فما قدرتش ارفض بالمناسبه الشغل الجديد انا عازمكم كلكم على الغداء واظن ما فيش اعتراض ولا ايه يا ميرا
ميرا انت ايه رايك يا فريد نروح ولا لا
فريد طبعا هنروح بس انا اللي هعزمكم ده واجب عليا كون صديقك يا ماسه فلازم احتفل بنجاحك ولا ايه كان بيتكلم بطريقه ساخره
ماسه خلاص وانا مش هعترض في حد يعترض على عزومه بلاش يلا خليني وراك لغايه ما نشوف نهايتها ايه
اسر اتكلم وقال تشرفت معرفتك يا استاذ فريد ماسه كان دايما بتحكي لي عنك وانا ما توقعتش انك تكون بالوسامه والوقار ده انا كنت بشوفك في التلفزيون بس بصراحه دي اول مره اشوفك على الحقيقه وانا فعلا اتضايقت على اللي حصل معاك من شويه خفت اللي يحصل لك حاجه بس الحمد لله ا كانت ماسه موجوده اصل هي دايما ممتازه في كل حاجه في الدراسه في الحياه بحسها متفوقه في كله وتليق على اي حد
فريد كان بيجز على اسنانه من الغيظ بسبب كلام المعتوه ده هو مين عشان يتغزل فيها قدامه ؟هو مين عشان يتكلم بالطريقه ؟دي بجد كان عايز يموته ويموت ماسه عشان سمحت له ان هو يتكلم عنها بالطريقه دي بس هو لاحظ نظرات الاعجاب اللي باينه قوي في عينين اسر هو بيعرف نظرات الشباب كويس بس يا ترى ماسه بتحس بشعور تجاه نفض كل الافكار دي من دماغه واتكلم بصوت غليظ
ومد ايده ليه وانا كمان اتشرفت بمعرفتك يا استاذ او يا دكتور اللي يريحك وبرده ماسه ما لهاش سيره غير عنك مع اني مش عارف هي شافت فيك ايه مميز
اسر بس استغراب نعم
ميرا وهي بتحاول تلم الموقف هو قصده يعني ان انت شخصيا ما تتوصفش بالكلام انت شخصيه غير في الروعه والجمال هو كان قصده كده بس هو تلاقيه يعني ما بيعرفش يعبر عن رايه
فريد كان لسه هيعترض بس قطعته احنا واقفين ليه مش ماسه ع عزمتنا على الغداء يلا بينا نروح ولا انت رجعت في كلامك يا ماسه
ماسه بصيت لها طريقه غريبه وقالت لها عادي يلا بينا قبل ما حبيبك يبوظ الدنيا وفعلا خرجوا كلهم وراحوا على مطعم على البحر
بعد ما اعتذر المنتج والمخرجين لفريد وعدوني الموضوع ده مش هيتكرر وان هم عيد التصميم الاستوديو الجديد ويشوفوا ايه المشكله وطبعا فريده عشان ما يعملش مشاكل لحد وافق بس حذرهم ان دي هتبقى اخر فرصه ليهم
🤨💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
في بيت فريد تحديدا في غرفه نرمين
نرمين كانت بتحاول تكلم مروان بس كالعاده ما كانش بيرد حاسس ان هو ممكن يكون بيخونها بس هي ما كانتش بتدي له اي اهتمام مهما يعمل كانت بتسيب على راحته لدرجه ان هي وافقت ان هو يسافر مع ماسه في البعثه بتاع التعليم كان دايما فاكره ان حبها
كبير لدرجه ان هو مستحيل يدور بره على حب
ما تعرفش ان اساس الحب هو الاهتمام و الثقه وهي للاسف ما عندهاش ولا حاجه من الاثنين دول فاضل ترن عليه ترن كان نفسها يرد عليها ويكلمها بس كالعاده ما رد ش اتعصبت جدا وراحت ماسك التليفون ورمت على الارض بكل قوتها
ماشي يا مروان بس ترجع انا ما ترضاش ترد على تليفوني اكيد مامته هي الحربايه اللي مسلطه عليا بس عن قريب لما تتجوز اختي ميرا من فريد للثروه باسمي انا واختي هنبقى متحكمين في العيله دي ما حدش هيقدر يمنعني ولا يقف وشنا وقعدت تضحك بشر وفي الاخر تحول ضحكها عياط هستيري وهي حاسه ان هي خسرت جوزها وحبيبها للابد ما تعرفش ليه الشعور ده اتمكن منها يمكن عشان تجاهلوا المستمر ليها او يمكن عشان قله الاهتمام كل دي كانت حاجات بتاكد لنرمين ان هي خسرت في وقت ما ينفعش نرجع فيه عن اغلطنا فات الاوان عن الرجوع وخلاص
💥💥💥💥💥❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في مطعم فخم كانوا كلهم متجمعين فريد وميرا قاعدين على الكرسيين بعض وقبالهم قاعدين ماسه وأسر
فريد كان متضايق جدا من حركات ومن كلمات ااسر في نظر الغيره كانت بتحرق في قلبه حرق كان عايز يقوم بس ما يقدرش يقوم هيقول لهم ايه بس اكثر حاجه مضايقاه هو تجاهلها لي ولا كانه هو موجود اللي ما كانش بيتكلم مع اي حد دلوقتي بقيت بتتكلم وبتهزر البنت اللي كان جايبها من البلد كبرت وبقت انسه راشده وكبيره كل ده كانت افكار بتهاجموا بيعصبه اكتر
جالهم الجرسون وقال لهم اتفضلوا تشربوا ايه
ماسه هات لنا احنا الاثنين عصير مانجا وسمك
اميره انا هطلب عصير فراوله وفراخ مشويه وانت يا فريده هتطلب ايه
فريد كان مستغرب ان ماسه عارفه الاكل المفضله عند الاستاذ اسر كمان بتطلب له وهو ما اعترضش معنى كده ان هو بيحب السمك زي ما هي عايزه اتكلم بصوت مليان حقد وغيره اطلب اي حاجه على ذوقك يا ميرا كان حابب يرد لها اللي عملتها
ميرا اوكي يا حبيبي هطلع عصير فراوله زيي وهات له سلطه وفراخ مشويه
بس ماسه قطعتها وقالت بس فريد عنده حساسيه من العصير الفراوله انت ما تعرفيش ولا ايه
ميرا بحرج انا ما كنتش قصدي يعني اناه انا نسيت خالص الموضوع ده خلاص هات عصير مانجا وخلاص
اسر باستغراب ""غريبه انت خطيبته وخلاص قربته تتجوزوا وليكم سنين مع بعض وما تعرفش هو عنده حساسيه من عصير ايه لازم تقربوا من بعض اكتر من كده عشان تفهموا بعض وتعرفوا كل حاجه شوف انا وماسه مثلا بنعرف كل حاجه عن بعض بنحب ايه نكره ايه كل حاجه
ميرا سكت تبقى قدرتش تتكلم لانها كانت مكسوفه فعل
ماسه فرحت لانها كسفت ميرا وخليتها ما تقدرش تتكلم بس السؤال اللي كان بيدور في دماغ ماسه
كيف ميرا ما تعرفش حاجات عن فريد فهي المفروض تكون بتعرفوا اكثر من نفسها عشان هم قريبين من بعض وليهم فتره مع بعض علاقتهم متينه اكبر من علاقتهم هم
فريد كان متابع ماسه وكل حركاتها وفرح جدا ان هي لسه فاكره ان هو عنده حساسيه من الفراوله حاسس نفسه ان هي فعلا لسه مهتمه بيه ولسه ذكرياتهم في قلبها بس لو كان فعلا كده ليه بتهتم باسر هو ما يقدرش يواجهها ولا يقول لها حاجه لانه دلوقتي مجرد صديق ملهوش حكم عليها في النقطه دي فريد يتضايق جدا من نفسه
الجرثون جه وقدمتهم الاكل والعصير وابتدوا ياكلوه في جو صامت
بعد كلهم خلصوا اكل اسر عرض على ماسه ان هو يوصلها وفريدي يوصل لميرا
فريق ما قدرش يعترض كان عايز ماسه هي اللي تتكلم بس ماسه قالت بكل ثقه ما عنديش مانع يا اسر يلا بينا اسر خد ايد ماسه وخرجوا تحت انظار الفريد اللي هتفرقع اتجهلته ولا كانه موجود وخدت بعضها ومشيت
ميرا باصت على فريد ولحظه ان هو متضايق كل ما تحاول تقرب منه او ترجعه ليها بابني قدام سد في قلبه كانه اكتفى بها هي وبس اتكلمت بصوت باين عليه الحزن والقهر فريد مش يلا بينا نمشي
فريد هو متابع حركه وهي ماشيه اه يلا بينا عشان ما تتاخرش ماشي هم الاثنين في حاله من الصمت الرهيب
ميرا وفريد وصل على البيت ميرا طلعت جاريه على اوضه اختها نرمين هي خلاص قوتها بتضعف كل ما تحاول تقرب مني بيبعد ما بيجيلهاش اي اهتمام كان الحياه محورها هي ماسه بس بس هي مش هتفضل ساكته كده كثير هي بتتعب كل ما تشوفه معاها خد قرارها ان هي لازم ترجعه ليها حتى لو بالقوه كل شيء بالحب والحرب و مباح تلعب هي مش هتسكت اسلوب ماسه الجديد بشد اي شاب ليها بس هي عندها 1000 طريقه طريقه عشان ترجعوا ليها هي برده مش هينه هي انثى بمعنى الكلمه وكما يقال ان كيدهن عظيم ركبت عند اختها وهي بتفكر في خطه لازم تنفسها
في نفس الوقت
فريد دخل البيت بس ما لقاش ماسه عارف ان هي لسه ما وصلتش وانا اكيد الاستاذ بيفسحها وبيفرجها البلد كانها كانت محبوسه مثلا وهي معاه هو حاسس بخنقه وضغط كبير في قلبه حاسس كانه بيموت كل ما بيشوفه مع بعض بس ما باليد حيله ما فيش في ايده اي حاجه يعملها راحه الجزء الثاني من القصر اللي فيه البار وابتدى يشرب يمكن ينسى اللي هو فيه هو من ساعه ما هي سافرت لحد دلوقتي هو كل يوم بيجي يشرب لغايه ما يتعب وينام
في نفس الوقت كانت ماسه هي واسر يفسحها بالعربيه هي طلبت منه ان هو يروحها بس هو اثر ان هو ياخدوا جوله بالعربيه اهو بالمره يغيروا جو بدل جو البيت الخانيق فعلا اقعد يتفسحوا وهو بنفسه نزل قبلها ايس كريم واديه لها
ما سم بصيت له باستغرب اول مره اشوف دكتور بيعمل اللي انت بتعمله ده انت مش خايف حد من الموظفين يشوفك يقول ايه الدكتور العيل ده
اسر بمرح لا يا ستي ما حدش هيقدر يتكلم عارفه ليه كل واحد عنده جزء طفل جواه ما بيظهرش غير الشخص اللي يوثق فيك وانت عارفه يا ماسه مش بوثق في حد غيرك انت انا سبق واعترفت ل اني بحبك ومستني ردك
ماسه صدمه انت عارف ان ما بفكرش في الموضوع دلوقتي انا اهم حاجه عيني الناس بتنفسك يا دكتوره وحقق احلامي
اسر بحب شد جامد وبص في عينيها وكل صدق اتكلم وقال ماس انا بحبك بحبك بجنون ليه مش عايزه تريحي قلبي حاولي تحسي بيا يا ماسه الدنيا كلها محورها انت انت الوحيده اللي قدرتي تطلعي الطفل اللي جوايا ونجو الواحده اللي عشته بعد وفاه اهلي
وبدون سبق انذار قرب شفايفه من شفايفها وبسه ابوسه رقيقه
مسا اتجمدت من الصدمه ازاي قدر يعمل كده بعثته عنها بسرعه واتكلمت بصوت حد لو سمحت انا عايزه امشي لولا انا اعرفك من زمان واعرف اخلاقك كنت اتصرفت معاك تصرف مش هيعجبك لو سمحت انا عايزه امشي دلوقتي فورا
اسر انا اسف يا ماسه ما اعرفش زي عملت كده انت عارفه اني بحبك واللي عملته ده كان بيدافع حبي بس
ماسه بصوت عالي لو سمحت انا عايزه امشي فورا عشان ما افقدش اعصابي ما تحاولش تبرر مش هيفيدك دلوقتي لما اهدى بقى نتكلم عشان دلوقتي لو اتكلمت هيبقى كلامي جرح قوي
اسر بحزن اتفضلي وفعلا ر ركبه هم الاثنين وراحوا على الفيلا في الوقت ده كان في حد بيصورهم وطبعا كان ماجرينه من جهه نرمين وميرا واخذ رقم فريد وبعث لي الصور
في العربيه عند اسر وماسه كان في صمت رهيب ملسه كانت مصدومه ازاي قدرت تنسى كل حاجه تعلمتها في حياتها ان هي ما توثقش في اي حد بسهوله بالذات الرجاله هي ليه زعلانه ان هو عمل كده يمكن عشان اخلاقها ما تسمعش ان هي تعمل كده او يمكن لان هي ما تعودتش حد يقرب منها غير فريد وبس هو ليه الحق في كل حاجه بس هو ما عادش جوزها ولا حبيبها ليه هي زعلانه ان هي حاسه ان هي خانته مع انه كان في حضنه واحده تانيه وما حسيتش بالشعور اللي هي حاسه بيه افكار متضاربه كانت في عقلها
اما اسر كان بيفكر ان هو اتهور بس هو بيحبها ومستعد يعمل اي حاجه عشان يخليها تحبه بس هي ليه عملت كده ممكن تكون لسه بتحب فريد لا مستحيل هي هو شاف عينه معاملتهم لبعض بس برده شاف اللهفه والخوف كان عليه هو لازم يتجوزها يمكن بعد ما يتجوزها يقدر يناسيها فريد ايوه هو ده الصح اقنع نفسه ان هو ده الكلام اللي هو المفروض يحصل بعد وقت اخيرا وصل على القصر
ماسه نزلت بسرعه من غير ما تتكلم لسه هتكلم اسر بس هي شورت بقيتها هي مش عايزه اسمع حاجه دلوقتي ودخلت وهي حاسه بحزن وضيق شديد في جواها لقيت الدنيا كلها ظلمه
بس سمعت صوت بيقول ما لسه بدري يا هانم مش كنت تعرفيني انك بتحبيه قوي كده وما قدريش تبعدي عن بعض
ماسه بصت لورا اتفاجئت بفريده وشكله غريب جدا كان باين عليه شارب
فريد العصبيه وهو كان ماسك كوبايه مليانه مشروب كسرها في ايده وقال بصوت جهوري لييييييه تعملي في قلبي كده ايوه انا عملت لك كل حاجه بس ما توقعتش انك تكوني خاينه بتحبيه قدري ينسيكي لمسيته وقربي منك قدر انسيكي فريد عمل ايه عشان يخليك تحبيه اتكلمي ساكته ليه
ماسه كانت واقفه مصدومه مش عارفه تعمل ايه هو بيتكلم عن ايه معقول يكون عارف حتى لو عرف هو ماله اصلا ما فيش حاجه بتربطهم ليه بيتخانق معاها وبيعمل كل المشاكل دي ليه هو متمالك للدرجه دي
عقلها قال لها لازم تعلي صوتها عليه وما تسمحلوش ان هو يمحي شخصيتها هي مش ماسه ضعيفه
ماسه ا لا مبالاه وانت مالك اعمل اللي يريحني هو انت ما لكش حكم عليا اخرج اسهر اعمل كل حاجه لنفسي بيها انت ما لكش حكم عليا انت بره حياتي يا استاذ فريد فاهم يعني ايه بره يعني بره بره تحب اغنيها لك عشان تفهم ان انت خلاص مش موجود
في الوقت ده فريد كان وصل لاقصى درجه عنده كمان المشروب كان ماثر عليه جامد
فراح قرب عليها وعمل
تابعوا صفحتي وتابعو المدونه ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق