القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لازم قبل الدخلة الفصل السادس والاخير بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

رواية لازم قبل الدخلة الفصل السادس والاخير بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية لازم قبل الدخلة الفصل السادس والاخير بقلم الكاتبه حنان حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


بعدما تزوجت محمد بطريقة التوريط

 وتمت الدخلة بالفعل

 رغما عني

 دخلت في حالة من الاكتئاب

 فطلب مني محمد ان نخرج لنتعشي 

بالخارج

  وعندما خرجت مع محمد ودخلنا للمطعم

 تفاجاءت هناك بوجود حازم طليقي

 الذي كنت قد قمت بالنصب عليه سابقا...

وسالني حازم سؤالا مباشرا

قال.. انتي ازاي تتزوجي وانتي عندك مانع خطير من الزواج؟

فوقفت بين حازم زوجي السابق

 ومحمد زوجي الحالي حائرة

فلو قلت باني لست مريضة..

سيقاضيني حازم بتهمة النصب والسرقة ويفضحني امام محمد

ولو قلت باني مريضة..سيعتقد محمد باني قد نقلت له العدوي لانه دخل عليا 

بالفعل..

ووقفت بين الاثنان صامتة ولا اعرف ماذا افعل..

حتي جاءت النجدة من عند الله..

فقد ظهرت فجاءة امراة جريئة ..

امام حازم وهي تدعي بانها زوجتة 

وقد فاض بها الكيل منه ومن تصرفاتة

 واخذت  تكيل له الاتهامات بالجنون والسفة

 وهي تقول.. نفسي اعرف هتبطل العادة القذرة الي فيك دي امتي؟

 ده مفيش واحده بتقابلها غير لما تحاول تعمل لها مية مسلسل

 عشان تتعرف عليها لغاية ما كسفتني وعريتني امام صحباتي كلهم 

المهم.. ان تلك المراة اخذت تصرخ في وجه حازم

 وهو يقف امامها مصدوما  ولم يستطيع ان يدافع عن نفسة امامها...

لانها لم تعطي له اي فرصة ..

بينما اتجهت انظار الجميع لتلك الفضيحة

 التي احدثتها تلك المراة لحازم...

وفي تلك اللحظة

اخذني محمد وخرجنا من المطعم

 وهو يعتذرلي عن السهرة التي افسدها ذلك الرجل وزوجتة

وسالني محمد ؟

قال...تحبي نروح مكان تاني

 نكمل فيه السهرة؟

قلت...لا لا انا عايزة اروح لو سمحت

وبالفعل اخذنا سيارة محمد

وعدنا مباشرة للشالية

وبمجرد ما دخلنا انا ومحمد من الباب

 قابلتنا نغم 

وطلبت مني ان تحدثني علي انفراد

قالت .. تعالي عايزاكي

قلت..في ايه؟

ردت نغم قائلة

بكر اتصل وبيقولك.. انه هو الي ارسل تلك المراة للمطعم

 لينقذك من حازم ..والسجن والفضيحة

 الي كنتي هتتعرضي ليهم  لو كنتي اتكشفتي 

نظرت لنغم بدهشة وانا اسالها

قلت..وهو ايه 

عرف بكر ؟اني في المطعم مع محمد؟

ردت نغم

قالت..اكيد من ساعة ما خرج من هنا 

وهو بيراقبك

 وعايز يمسك عليكي فرصة عشان يحطك تحت ضرسة مرة اخري

نظرت لنغم وسالتها؟

قلت..يظهر ان الخلاص من بكر مش بالسهولة الي كنا متخيلنها؟

ردت نغم

قالت..وواضح كمان ان بكر مازال مصمم

 علي انه ينال من الضابط ويثار منه..

وعايزك انتي كطعم للسمكة

قلت يعني ايه؟

قالت..بيقول انك لو لم تقومي بمساعدتة علي النصب علي ذلك الظابط سيقوم بفضحك عند محمد والابلاغ عنك

 وواقسم علي انه هيتسبب في حبسك

نظرت لنغم وانا افكر ...

ثم قلت..واضح انني لازم اقبل اكون

 طعم للسمكة عشان اتخلص من بكر 

ردت نغم قائلة

لا انا مش فاهمة حاجة من كلامك؟

قلت..مش مهم هتفهمي بعدين

المهم.. دلوقتي عايزاكي تظبطي مع البادي جارد الخاص ببكر وتستدرجية  في الكلام  

وتعرفي اكبر معلومات عن بكر 

ردت نغم قائلة

بس كده؟

من عنيا

قلت..يبقي لازم نهرب من هنا الليلة 

بجرد ما محمد ينام 

وبالفعل نجحنا في الخروج من الشالية..

وبمجرد ما خرجنا..

طلبت من نغم ان تتصل ببكر 

لنبدء في تنفيذ خطة القضاء عليه

ولقيت نغم ردت

 قائلة

وانا هحاول اقضي سهرة صباحي مع الحارس الشخصي لبكر

و هتكون عندك المعلومات الي انتي عايزاها

نظرت لنغم وقلت

كويس اوي ودلوقتي بقي اتفضلي

اتصلي  ببكر 

وفهمية باني حفظت الجميل الي عملة معايا في المطعم

 وهرجع معاه للقاهرة عشان اردهالة

 بمساعدتي له في انه ياخد ثاره من الضابط

وبالفعل اتصلت نغم ببكر الذي اتي بسيارتة

 سريعا ومعه حارسة الشخصي

وذهبت معه انا ونغم  للفندق الذي ينزل به 

 ودخلت معه لغرفتة لنتفق علي الطريقة التي سنتصيد بها حضرة الضابط 

اما  نغم..فقد ذهبت لتقضي السهرة في غرفة ذلك الحارس الشخصي

 المهم

 بعد تلك الليلة ..

التي قضتها نغم مع البادي جارد الخاص ببكر 

قالت لي نغم انها 

فهمت من الحارس ان بكر مصيبة سودة

 ويعمل في جميع الاعمال المشبوهة

  فهو يتاجر في السلاح ..والمخدرات ...وغسيل ..الاموال..

 ويدرج  كل ذلك تحت مسمي

 رجل اعمال

وعرفت نغم  كمان من الحارس الشخصي الخاص ببكر

 بانه تزوج قريبا من سيدة اعمال ثرية 

تدعي وفاء هانم

 والعروسة الجديدة صيد ثمين وشريكة له في كل شيئ

 ولكنها

لا تعرف شيئا عن ماضية القذر

 وفهمت نغم من الحارس بان بكر يجهز   للنصب علي زوجتة الثرية

 وطبعا عرفنا عنوان زوجتة الجديدة 

ورقم موبيلها

 وكل تفاصيل  حياتة معها..

كما علمنا بانه يسكن معها بفيلاتها في القاهرة

وفي الصباح نزلنا جميعا علي القاهرة ..

وقام بكر بتوصيلي انا ونغم لباب الشقة التي  كان قد اجرها لي سابقا

 لزوم النصب علي الضابط 

وتركنا وذهب لزوجتة الجديدة  

التي لم يخبرني بكر  بامرها ..

حتي الان

ولكنني بمجرد ما عرفت بامر زواج بكر

 شكيت فيه ..

وقولت لازم اتاكد من موضوع الايدز 

الي بكر ادعي بانه مصاب بيه

ولكنني لم اصارح نغم بتلك الظنون

وطلبت من نغم انها تطلع تنتظرني بالشقة

 حتي اذهب لمشوار 

..وبعدما تركت نغم

ذهبت لمنزل راوية الراقصة..

التي كانت علي علاقة ببكر لفترة طويلة

وسالتها...

قلت... انا قابلت بكر يا راوية... وهو كان بيهزر معايا وبيقولي انه هو عنده الايدز...

فكنت جاية اتاكد منك

هو انتي تعرفي بان بكر كان مصاب بالايدز فعلا؟

وازاي وهو مصاب بالايدز استمريتي في علاقتك معاه؟

اخذت راوية تضحك ...وهي تقول..

هي دخلت عليكي؟

استمعت لها

 وسالتها؟

قلت..انتي تقصدي ايه بكلامك ده؟

قالت..اصلي مره لما كنت مع بكر.. 

و

سردت له اسلوبك انتي ونغم في النصب 

وعجبتة اوي الفكرة

وخصوصا موضوع النصب باسم الايدز..

وكلم هو نغم  ساعتها ..واستفسر منها علي موضوع الايدز  

وطلب يقابلها

وبصراحة انا الغيرة اكلت قلبي من نغم 

ولما سالتة انت عايز تقابل نغم ليه؟

قال..ان نغم بتشتكي من دينا  عشان عايزة تعتزل

 وتترك الشغل معاها

وفهمني بكر ساعتها

انه اتفق مع نغم يعملوا فيكي مقلب..عشان تفضلي مع نغم ومتسبيش الشغل معاها

وسالتها؟

قلت..يعني افهم من كده انك منفصلتيش عن بكر؟

ومفيش بينكم اي مشاكل؟

قالت..لا خالص

وسالتها مره اخري

قلت..امبارح انتي اتصلتي بنغم وهي معايا في المصيف؟

قالت..لا انا بقالي فترة مكلمتش نغم

نظرت لها وانا اقول.. تمام

طيب اسمعي يا راوية هاتي رقمك عشان 

 هبقي اطلب منك طلب بعدين

لان في حاجة هحتاجك فيها وياريت نفضل علي اتصال

وبعدما اخدت الرقم من رواية

تركت الراقصة راوية 

ونزلت اتمشي بالشارع..

وانا استوضح مخفيات الامور

 التي كانت تغيب عني 

واكتشفت اني كنت حمارة ونغم صديقتي..

هي من خططت لكل المصايب الي انا فيها دلوقتي

 وواضح طبعا ان

الموضوع بدء ...عندما قررت انا الاعتزال..

وكانت نغم بتبحث علي طريقة تورطني بيها 

عشان استمر في النصب معاها

 وواضح كمان ان بكر استغل الفرصة

 وحب يستغلني هو كمان

 لكن بطريقتة

 وبدء بموضوع الضابط

بدون ما نغم تعرف حاجة عنة 

بدليل انها اتصدمت وطلبت مني اننا نهرب

 بمجرد ما عرفت اسم الظابط 

وساعتها طبعا اكتشفت ان بكر بيعمل شغل من وراها..

وعشان كده قلبت علي بكر بعدما كانوا متفقين

وعشان كده  ولما بكر اتصل بنغم 

وهددها بانه هيفضح امرنا لو مكملناش في عملية النصب علي الضابط

 قررت انها تجمع معلومات عن بكر

 عشان تخلص منه 

وترجع هي تستغلني في الشغل معاها واشتغل لحسابها  لوحدها

 وهي بتضغط عليا بكارت الضابط الي ممكن يحبسني في اي لحظة

 وكمان شجعتني علي زواجي من محمد 

عشان تورطني مع الضابط اكتر 

لاني تزوجت وانا علي زمتة 

وبكده مش هقدر اعتزل

لاني مش هقدر ابعد عنها لانها هي الي بتحميني 

ومصيري ارتبط بمصيرها لاني لازم افضل هربانه..

وبعدما فهمت كل شيئ

ذهبت لمشوار ضروري كان لازم اعملة من زمان

والمشوار كان لمنزل الضابط ماجد الي اعترفتلة بكل شيئ..وطلبت اني اسلم نفسي ..لكن الضابط لم يقبض عليا وطلب مني ان انفذ له بعض الامور

وبعدما عدت من  مشوارالضابط ..

عدت للشقة المفروشة التي انزل بها انا ونغم

ودخلت علي نغم

 ولقيتها بتبصلي وهي تسال

قالت..كنتي فين يا دينا

قلت..كنت بشم شوية هواء

ردت نغم قائلة

طيب يلا عشان نخطط لصاحبك

 و نتخلص منه بعد ما نعلمة الادب

نظرت لها وانا اتامل وجهها 

الكذوب المخادع

وانا اقول..

قلت..تمام.. فعلا لازم اخلص من صاحبي واعلمة الادب

ولقيت نغم بتبنسم وهي تقول ..طيب يلا بقي ارسمي الخطة وانا معاك يا معلم

قلت..ماشي

وبالفعل رسمت الخطة التي كان يجب ان نمشي

 عليها

وكانت الخطة التي تعرف بها نغم..

هي ..اننا سنذهب لبكر بمنزل زوجتة

 ونهددة بان يكتب لنا شيكا علي بياض

 لكي نضمن ان يبتعد عننا نهائي

 والا سنفضحة عند زوجتة

وبالفعل ذهبنا  انا ونغم لمنزل بكر وزوجتة

 الجديدة

وطلبت نغم من الخادم مقابلة بكر...

ولكنني استوقفت الخادم وانا اقول..

لا احنا عايزين المدام لو سمحت

فنظرت لي نغم بدهشة...

ولكنني قمت بالضغط علي يدها لتصمت

ولما دخل الخادم ليخبر زوجة بكربقدومنا

سالتني نغم ؟

قالت..ايه يا بنتي عايزة زوجتة ليه؟

قلت..لازم يشوف زوجتة امامة 

عشان يقبل يمضي لينا ع الوصل..

فنظرت نغم لي وصمتت

وبعد شوية لقينا زوجتة بتسالنا ؟

قالت..افندم عايزين مين؟

قلت..احنا كنا عايزين حضرتك

 في مسالة خطيرة تخص زوج حضرتك

وعارفين ان زوجك بالداخل 

..لكن من فضلك عايزين نتحدث معاكي انتي في الاول

نظرت لنا المراة بتعجب وهي تشير لنا بيدها للداخل وتقول..اتفضلوا

وبعدما دخلنا

عملت انا  اتصال من الموبيل بتاعي لرواية..

وقلت لها اجهزي

فقد كنت اخبرت راوية

 بان بكر قد خدعها 

وتزوج بامراة اخري

 بعدما اخذ اموالها 

ورواية تنتظر بالقرب من منزل بكر حتي اطلب منها ان تاتي

المهم طلبت منا زوجة بكر الجلوس

وبعدما جلسنا بدات اعرفها بنفسي

قلت..انا دينا 

طليقة زوجك ودي قسيمة الطلاق

ومددت يدي لها بالقسيمة..

واخذتها الزوجه 

وهي تفجع باول مفاجاءة

وبعدما تاكدت من صحة القسيمة

سالتني؟

قالت..وانتي بقي مكلفة نفسك وجاية النهاردة ..عشان توريني القسيمة دي؟

قلت..لا خالص..انا جاية  احذر حضرتك من زوجك لانه كان بيمشي مع الراقصات ومصاب بالايدز

وعلي فكرة سبب طلاقي منه هو لما عرفت بموضوع الايدز طلبت الطلاق فورا ..ومددت يدي بتحليل..للايدز باسم بكر زوجها ..

وعندما قرات زوجتة التقرير جلست علي الكرسي

 بعدما خانتها اعصاب قدميها

ثم اضفت قائلة

وبصراحة السبب الي خلانا نيجي النهاردة..

لما سمعناه بيتكلم مع واحده راقصة

 من الي يعرفهم

 وبيتفق معاها ع الهرب بعدما ما 

يسرق ثلاثة ارباع البضاعة الي مشاركك فيها

 وهيترك الربع عشان لما البوليس يوصل يقبض عليكي بذلك الربع 

وانتي متلبسة

ونظرت ليا نغم وهي مندهشة مما اقول

 ولكني ضغطت علي يدها مره اخري

 لتنتظر وستفهم مقصدي فيما بعد

وفي تلك اللحظة 

اردت ان اؤكد لزوجة بكر صدق كلامي

وطلبت منها ان تختبئ

 قليلا

 وكانها لم تقابلنا بعد 

وساجعلها تسمع باذنيها اعتراف مفصل منه

 بذلك 

وبالفعل اختبئت الزوجة وفهمت الخادم بان يخبر بكر بان هناك امراتان يسالان عنة 

وبعد شوية نزل بكر

 وهو فاكر اننا لم نقابل زوجتة

وعندما شاهدنا

 انزعج جدا

 وسالنا

قال..ايه الي جابكم هنا؟

نظرت له بغضب

وقلت..انت ليه مقولتليش انك تزوجت؟

رد بكر قائلا

وانتي مالك؟

قلت..هو سؤال واحد يا بكر ولازم تجاوب عليه

 بدل وايمنات المسلمين 

لانادي علي زوجتك الي نايمة فوق دي؟ 

واقولها كل حاجة

رد بكر

قال..عايزة ايه

 اخلصي؟

قلت..عايزاك تسمع نغم وتقولها

 انا طلبت منك الطلاق ليه؟

رد بكر بسخرية

قال..يسلام يعني انتوا جايين لغاية هنا؟

 عشان السؤال الهايف ده؟

قلت..السؤال ده 

مهم لينا

اتفضل قولها ليه انا طلبت منك الطلاق؟

رد بكر قائلا..عشان انا مصاب بالايدز

وطبعافي ذلك الوقت

كنت اعرف ان زوجة بكر تسمع كل كلمة 

واستغليت ذلك لتختلط عليها الامور..

فا اشرت علي نفسي بيدي وانا اسالة

قلت..طيب وموضوع الظابط ماجد الشرقاوي  الي عايز يقبض علي المدام 

هنعمل فيه ايه؟

رد بكر قائلا

متخافيش كل الي اتفقنا عليه 

ماشي زي ما هو 

وانا مخطط عشان انهي كل حاجة قريب جدا 

 واتفضلوا بقي دلوقتي عشان مش عايز زوجتي تيجي وتقابلكم هنا

قلت ماشي احنا ماشيين بس لازم تجيب لينااي  مبلغ انشلة

 عشرة الالف جنية 

لاننا معدش معانا ولا مليم 

ومقدرش اسحب فلوس بالفيزا

 لا يكون الضابط  عاملي كامين

 ويقبض عليا لما اجي اسحب فلوس

رد بكر بتوتر 

قال..حاضر حاضر

بس متتحركوش من هنا لغاية ما اجيب الفلوس

وبالفعل دخل بكر لياتي بالفلوس ..

واشرت لزوجتة لتخرج..وانا اقول

صدقتي كلامي دلوقتي؟

خلي بالك بقي ان الاتفاق الي هو متفقة مع الظابط ده 

..عبارة عن انه يسلمك ليهم بظبطية المخدرات 

عشان تاخدي انتي اعدام او مؤبد 

ويحط هو ايده علي كل اموالك

انفدي بجلدك بسرعة 

واتغدي بيه قبل ما يتعشي بيكي

نظرت الي زوجتة وهي تقول ..

طيب انا هتداري دلوقتي عشان هو جاي

وبالفعل اختبات زوجتة مرة اخري

 قبل ان ينزل بكر بالفلوس.. 

وخرجنا انا ونغم من الباب

وقبل ان نغادر

 اتصلت براوية التي كانت بالخارج

لتدخل عليهم علي الحامي لكي لا يستطيع ان يشرح الامور لزوجتة

واخذت راوية تدق عليه الجرس 

والباب في ان واحد 

بعصبية..

وعندما فتح لها بكر

 اخذت تصرخ بوجهة

 وهي تقول 

يا خاين يا غشاش 

 بقي بعد ما اخدك علي عيبك

 وانت مريض ايدز  

واضيع فلوسي عليك

 رايح تتجوز عليا يا واطي..

وهنا خرجت زوجتة سريعا من المنزل

وذهبت لغرفة بالحديقة الخاصة بالمنزل

 حيث كانوا يخفون  بها المخدرات..

وفتحت الغرفة

 واخذت تخرج المخدرات من فتحة التهوية الخاصة بالتكيف

 ووضعتها بحقيبة وهي تنوي علي الرحيل  

بالمخدرات 

وعندما شاهد بكر زوجتة

 ذهب ليستعيد البضاعة منها 

واخذوا يتشاجران معا وانضمت لهم نغم 

وهي تتسابق علي حصتها في البضاعة

 وقد اتضح بانها تتاجر هي الاخري مع بكر وزوجتة في المخدرات 

وهنا دخل رجال الشرطة

  وقبضوا علي بكر متلبسا ومعه زوجتة 

وقاموا بالقبض ايضا علي نغم

ولقيت احد الجنود

 يؤدي التمام  لاحد الضباط وهو يقول..

تمام يا فندم احنا حرزنا المخدرات

 وقبضنا علي المتهمين..

واشار الجندي باتجاهي ان وراوية قالا...

تحب حضرتك نقبض علي دول كمان؟

ولقيت الضابط بيستدير ليواجه وجهه بوجهي 

لاتفاجاء بانه محمد زوجي

وقد تفاجاءت بان محمد طلع ضابط شرطة 

وكان الموضوع اكبر من عملية نصب 

وجواز ..وتمثيلية ايدز ...فقد اكتشفت بان بكر تاجر مخدرات كبير 

وتحت يدة هو وزوجتة عملية مخدرات كبيرة 

والبوليس استخدمني انا ونغم للايقاع بتلك العصابة 

والقبض عليهم متلبسين

وللاسف نغم طلعت بتاجر معاهم في المخدرات

ولقيتة بيردعلي العسكري قائلا ..

لا سيب دي

 دي مرشدة 

الي ارشدتنا عن المتهمين

نظرت لمحمد بدهشة

وانا لا استطيع النطق باي كلمة

ولقيت محمد بيسالني

قال..كنتي فاكره اني مش فاهم اي حاجة صح؟

نظرت له ولم اجيب

ولكن محمد كان مقدرا لحالة الذهول 

الي انا فيها 

ولقيتة بيقولي..كان المفروض اني اقبض عليكي في قضايا النصب الي عملتيها

 لكن بما ان مفيش حد قدم ضدك بلاغ

 انا مش هقبض عليكي

قلت..لكن حضرة الضابط

ماجد مش هيترك حقة

 لاني اتجوزت حضرتك عليه 

وجمعت بينكم

ابتسم الضابط محمد وهو يقول

احسن حاجة عملتيها انك ذهبتي للضابط ماجد امبارح

 واعترفتيله بكل شيئ 

وتصرفك ده 

هو  الي جعلنا نعتبرك شاهد ملك في القضية

 ومفيش عليكي اي ادانة

قلت..ايوه بس بالنسبة لموضوع الجواز من ماجد بيه؟

رد الضابط محمد موضحا

قال..ماجد بيه

 لم يتزوج بيكي اصلا 

ولكن دي كانت خدعة من البوليس

 بانهم يجيبوا واحد يدعي بانه ماذون وشهود 

عشان بكر يشرب التمثيلية ويصدقها 

وسالتة..

قلت..وهو نغم متورطة فعلا معاهم؟

قال ..ايوه 

وشريكة معاهم وليها حصة في المخدرات المضبوطة

 واحنا كنا عارفين انها شريكة

 بس كنا عايزين نقبض علي الثلاثة متلبسين

 وزي ما كنا عارفين انك كنتي عايزة تتوبي

 ونغم هي الي بتحاول تستغلك 

عشان كده كانت عايزاكي تستمري في الشغل 

معاها 

وعشان كدة احنا رسمنا الخطة دي كلها 

ولما ذهبتي امبارح لحضرة الضابط ماجد

 و عرفك تعملي ايه

 بداءنا فورا في تنفيذ الخطة

عشان في الاخر كلهم يتجمعوا هنا

 ونقدر مقبض عليهم مع بعض وهما متلبسين

قلت..الحمد لله يعني انا مطلعتش متجوزة من حد 

ولا مطلوبة من اي جهة امنيه؟

نظر الي حضرة الضابط محمد وهو يقول

مين الي قال الكلام ده؟

قلت حضرتك الي قولت كده

قال..انا قولت انك بريئة من زواجك من حضرة الضابط ماجد

لكن مقولتش انك بريئة من زواجك من حضرة الضابط محمد 

 انتي زوجتي دلوقتي فعلا  لاني اتجوزتك بجد؟

نظرت له بدهشة

 وانا اسال

قلت..يعني انا وحضرتك جوازنا كان بجد؟

قال..ايوه

وسالتة مره اخري؟

قلت..والدخلة حصلت بجد؟

ابتسم الضابط محمد

 قائلا

لا...محصلش

 بس هتحصل النهاردة بمجرد ما اخلص شغل ونرجع ع البيت

وبالفعل بعدما انتهي اليوم في القسم من تحقيق واجراءات 

طلب مني حضرة الضابط ان اعيد لكل زوج من ازواجي السابقين ما اخذتة منه بغير وجه حق..

ونفذت كل ما امرني به محمد بالفعل

ولكني اخذت استعد للرحيل وانا اودع شذي

 وابوها حضرة الضابط

قلت .. للاسف يا فندم انا مش هقدر  استمر في جوازي من حضرتك

رد محمد متسائلا

قال لية؟

قلت.. لانه مش هينفع 

قال..ليه ياتري لسه حاسة انك مصابة بالايدز؟

قلت..لا خلاص بقي مبقتش تنفع مع حضرتك الحجة

 دي

قال..امال عشان ايه؟

قلت...عشان حضرتك اتجوزتني في ظروف اضطرارية 

ومسيرك هتندم 

وانا مش حابة احساس التوريط

 لاني بصراحة ..مش هتحمل اني اشوفك ندمان علي زواجك مني 

بعد كده

رد محمد قائلا

عارفة؟

انا فعلا اتورطت 

بس اتورطت في حبك

 لاني فعلا اكتشفت في الفترة الي قربتي مني فيها دي اني حبيتك اوي 

ومقدرش استغنيي عنك

قلت..طيب من فضلك فكر تاني

قال..افكر في ايه بقولك فكرت وقررت

 والليلة دخلتنا

ثم سالني محمد

قال..ممكن بقي اسالك انا سؤال قبل الدخلة؟

قلت.سؤال ايه؟

قال..انتي بتحبيني؟

نظرت له بعشق 

وانا اقول..والله يا شاروخان...

اقصد يا محمد 

انا حبيتك من اول مره شوفتك فيها

نظر الي محمد بكل حب وهو يقول

خلاص ...وده كان اهم شيئ 

لازم اتاكد منه 

قبل الدخلة

تعالي بقي نبدء حياتنا مع بعض

 وانا عارف انك هتعوضيني الي فات من حياتي

 زي منا هحاول اعوضك الايام السيئة الي شوفتيها قبل ما اقابلك

واخذني محمد في حضنة وضمني بشدة 

وهو يقول

(انا بحبك اوي )

وكانت تلك الكلمة

 اهم ما قيل قبل الدخلة.

كده القصة خلصت

اتمني تكون القصة عجبتكم

ولو عجبتك القصة.ضع تعليقا يشجعني علي سرد المزيد من القصص

 شكرا ليكم

وبحبكم جميعا في الله

والي لقاء اخر مع رواية جديدة من رواياتي

مع تحياتي


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



بداية الروايه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS