قصة لازم قبل الدخلة الفصل الأول بقلم حنان حسن حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
الووو
ايوه يا نزار
تااااااني يا نزارررر؟؟؟؟
انت ايه يا بني مبتزهقش؟؟؟
يانزار انا مقدرة مشاعرك دي
لكن قولتلك مية مرة اني مش بحبك
ومش هقدر احبك في يوم من الايام
فكك مني بقي ..وسلام دلوقتي
عشان مش فاضية
ايوه مش فاضية ..
ورايا ايه؟
ورايا دخلة
ايوه ..الليلة دخلتي
علي مين؟؟
ملكش دعوة واقفل بقي عشان خنقتني
يلا سلام
ياسااااتر
نزاررر ده حد لا يطاق
نكد عليا في ليلة العمر
معلش الكلام خدني
مع نزار
ونسيت اعرفكم بنفسي
انا دينا
40 سنة
من القاهرة ..
حلوه وواخدة لقب صاروخ في الجمال
شكلا وجسما
وفرحي الليلة بالمناسبة..
وطبعا مش اول جوازة..
ومحدش يسالني الجوازة الكام
عشان مش فاكره بصراحة .. اصلي ضعيفة في الحساب
وبعدين
عقلي مش دفتر يعني
المهم..
الليلة العريس مختلف عن الازواج السابقين..
بصراحة العريس
امور.. وجان ..ووسيم وبيموت فيا
بطريقة فظيعة
تقدروا تقولوا اني
سحرتوا.. وجننتوا
لدرجة انه وافق علي كل شروطي.. وطلباتي
بدون اي اعتراض ..
اصل العريس ثري ..و غني جدا
وطبعا انا امنت نفسي
وكتبت علية مؤخر جامد اوي
ده غير 2 مليون مهر
والفيلا الي هعيش معاه فيها
احنا كتبنا الكتاب النهاردة العصر
والليلة دخلتنا
في الاوتيل الشيك
الي عريسي حازم حجز لنا فيه ده
انا دلوقتي في السويت بتاعي
وبجهز للفرح و للزفة الي بعد كام ساعة
وحازم في السويت بتاعة..بيرتاح شوية قبل الفرح
انا اشتريت فستان فرح بالرغم من ان حازم كان معترض
علي الفكرة دي
وبيقولي ان كل واحد فينا تزوج قبل كده ..
وملوش لازمة فستان
الفرح
لكن انا اصريت..
ودلوقتي لبست الفستان وطلع تحفة عليا
وعشان كده
اصريت اروح لغرفتة
عشان حازم يتفرج علي جمالي
في الفستان
وبالفعل دخلت غرفة حازم
ولقيتة نايم
في سابع نومة
وصحيتة وانا بقول قوم يا حازم
اصحي بسرعة
قام حازم مفزوعا وهو يسال..
في ايه؟
قلت.. في حاجة مهمة اوي تقدر تقول مسالة حياة او موت
رد حازم وهو مازال
مفزوعا
قال ..خير يا حبيبتي في ايه ؟
قلت ايه رايك في فستان الفرح ده يا حب ؟
رد حازم وهو يستعيد انفاسة مره اخري
قال..هي دي مسالة الحياة والموت؟
قلت...ايوه طبعا مش لازم افرجك علي الامكنيات الجبارة؟
واخذت اللف واانا ابهر حازم بجمالي
وبمجرد ما شافني
قام ورحب بيا وانبهر بالفستان
قلت..شوفت بقي اني كان عندي حق اصر علي الفستان؟
اقترب مني حازم و اخذني بحضنة
وهو يقول..
يا حب انت جامد سواء لبست فستان
ولا لبست مايوة
ولا .....
وقبل ان يكمل حازم وصلة الغزل
الي كان بيتغزلة فيا..
سمعت خبطا علي باب الغرفة الخاصة بحازم..
فسالتة
قلت.. ايه يا حب ؟
هو انت منتظر حد؟
نظر الي حازم بتعجب وهو يقول.. لا
ضيوف ايه يا حب؟
ده تلاقيه حد من الروم سيرفيس(خدمة الغرف)
قلت.. طيب اتفضل شوف بتوع الروم سيرفيس
عايزين منك ايه؟
وتعالي عشان عايزاك في حاجة خطيرة جدا
رد حازم قائلا
يبقي اكيد هتفرجيني علي الشنطة
قلت..شنطة اية؟؟
قال..اقصد الشنطةالخاصة باالفستان
قلت..لا يا حب
دنا هفرجك علي حاجة تاني خالص
..بس الاول روح شوف
مين
نظر الي حازم وهو لا يريد ان يتركني ولو لمدة
الثواني التي سيفتح فيها الباب
وبعدما ذهب حازم ليفتح الباب..
تاخر قليلا..
وسمعت صوت همسات
وكانه يتحدث بهمس مع احد بالباب
فذهبت لاري مع من يتحدث حازم
عريسي..
وكانت الصدمة..
حيث وجدت امراة اعرفها جيدا
وهي تتحدث مع حازم عريسي
الذي وقف يسالها ..
انتي مين؟
وعايزة ايه؟
و بمجرد ان شاهدني
امامة
اخذ يبرر وجودها
ويقول لي انه لا يعرفها سابقا
فنظرت انا للفتاة بدهشة وانا اسالها بغضب
قلت..انتي تاني؟
انتي ايه الي جابك هنا؟
رد حازم متسائلا؟
دينا انتي تعرفيها؟
نظرت لحازم ولم اجيبة علي السؤال
ولكن الفتاة ردت بسخرية
قالت..هي مش هتقدر تجاوبك طبعا
عشان متعرفكش السر والمصيبة الي وراها
نظرت للفتاة وانا ابكي واتوسل
قلت..ارجوكي اسكتي
ردت الفتاة قائلة..مش ممكن اسكت
واسيبك تتجوزية
ويبقي مصيرة زي مصير المرحوم اخويا
وفي تلك اللحظة
نظر لها حازم
وسالها؟
قال..تعالي هنا فهميني الحكاية بالظبط؟
انا مش فاهم حاجة ..
مين اخوكي؟
ومات ازاي؟
وايه دخل دينا في الموضوع؟
واخذت الفتاة تسرد القصة
قالت..اخويا كان شاب زي القمر
وغني
وليه مستقبل مشرق
واتعرف بدينا
وحبها ..واتجوزها..
وبعدها تعب
ولما راح وعمل تحاليل
اكتشف
انة مصاب بالايدز..
ولما الدكتور طلب منه انه يخلي زوجتة تحلل
دينا رفضت
لكن احنا غصبنا عليها واكتشفنا
انها مصابة بالايدز
واكيد هي الي نقلت لاخويا العدوي
واتسببت في موتة
الله يرحمة
ولو مش مصدقني
ادي التحاليل بتاعتها اهية..
ولو انا بكذب تتفضل الابلة تكدبني؟
نظر الي حازم وهو
يسالني؟
قال..الكلام ده صحيح يا دينا؟
وضعت وجهي بالارض
وانا ابكي...
ولقيت الفتاة تكمل تهكمها عليا
حيث قالت..
انا هفضل وراكي
يا دينا
ومش هسيبك
تتجوزي
وتتسببي في موت ولاد الناس
قلت..ليه كده حرام
عليكي ؟
انا عملت فيكي ايه؟
نظرت الي دينا نظرة
احتقار
وتركتنا وخرجت
من الغرفة
اما حازم
فقد جلس بجانب باب الغرفة
وهو يخشي الاقتراب
مني
وهو يقول
اسف يا دينا
مش هقدر اكمل معاكي
نظرت لحازم
والدموع بعينايا
وانا اتوسل له
قلت..ارجوك يا حازم متسبنيش
رد حازم قائلا...
المؤخر بتاعك هيوصلك
وتقدري تحتفظي
بالشبكة
وكل شيئ
بس من فضلك مش عايز اشوفك تاني
ونظر الي حازم
وهو يقول...
انتي طالق
ومن فضلك
مش عايز اشوفك تاني..
واتفضلي اخرجي من هنا دلوقتي
وفي تلك اللحظة
حاولت ان اقترب من حازم لكي اثنية عن راية
ولكنه ابتعد عني
سريعا
وهو يصرخ قائلا
قولتلك اطلعي برة
قلت...عموما انا هخرج دلوقتي
وهبقي ارجعلك عشان نتفاهم في موضوع
المؤخر
الي انت كتبتة علي نفسك
ولقيت حازم بيقولي..
لا استني
مفيش داعي انك ترجعي تاني..
خدي
وذهب سريعا حازم
للجاكت بتاعة
واخرج منه دفتر الشيكات
وكتب لي شيك ب2 مليون جنية
وهو يقول...
خدي الشيك ومش عايز اشوفك تاني
اخدت الشيك ونظرت في الارض
وانا ابكي
وخرجت من الغرفة
وذهبت لغرفتي بالفندق وجمعت اشيائ
وغادرت الفندق
واخذت تاكسي يوصلني لشقتي بمصر الجديدة..
وبعد ما دخلت شقتي
وفتحت النور
لقيت نفس الفتاة التي كانت معي بالفندق منذ قليل
تجلس عندي وتشاهد التلفاز
وهي تسالني؟
قالت..العريس شربها؟
نظرت لها وانا اضحك واقول..
الا شربها؟
ده كان ناقص يعمل معايا زي عبد السلام النابولسي
ما عمل مع زينات صدقي في فيلم شارع الحب
ويرش الغرفة بمبيد حشري بعد منا خرجت ..
خوفا من العدوي
واخذت نغم صديقتي ورفيقتي في الكفاح ..تضحك
واخذنا نحتفل بعملية النصب التي تمت بنجاح
حيث نجاحنا في الاستيلاء علي المؤخر.. والشبكة ..والهدايا ..
الي اخدناها من حازم
بيه
نسيت اقولكم
ان دي شغلتنا انا ونغم
وشغلتنا هي ...
النصب علي رجال الاعمال والرجال الاثرياء
بتلك الطريقة
وهي اان العريس يكتب الكتاب
وقبل الدخلة
تدخل نغم وتقول موضوع الايدز
والعريس يفلت بجلده
تاركا كل الهدايا والشبكة وطبعا المؤخر
الكبير..
وهاكذا
وزواجه يليها زواجة
وصرنا معنا ملايين
انا ونغم
لغاية ما جة يوم اخبر
علينا
وحصل معانا
ما لم يكن في الحسبان
وهو .....
تابعووووني للروايات الكامله والحصريه
تعليقات
إرسال تعليق