القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تجارة البنات الفصل الاول بقلم الكاتبه سحر حسين حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

 ❤️ بسم الله الرحمن الرحيم ❤️

رواية تجارة البنات الفصل الاول بقلم الكاتبه سحر حسين حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية تجارة البنات الفصل الاول بقلم الكاتبه سحر حسين حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

يا عصام بابا عايز يجوزني خلال يومين ابوس ايدك اتصرف . 

عصام : عايزاني اعمل ايه انا مش معايا المهر اللي الكل بيدفعه في الجواز . 

انت عارف هو هيجوزني مين يا عصام . 

عصام : مين .

هيجوزني ابوك يا عصام  .

عصام : بصدمه كبيره مين . 

  

          .......................................... 


انا هحكلكم الحكايه من الاول . 

انا اسمي جميله عندي ١٨ سنه وانا الكبيره علي اخواتي ف يوم من الايام وانا قاعده في البيت ك العاده  الباب خبط وجريت على الباب وفتحته ولقيت راجل كبير في سن اوي اوي وقالي . 

فين بابا يا حلوه . 

بابا نايم جوه . 

طيب ممكن تصحيه . 

طيب ثانيه واحده . 

دخلت عشان اصحي بابا وهو فضل واقف على الباب . 


ابو جميله : اهلا اهلا يا حج ابو عصام . 

ابو عصام : اهلا يا ابو محمد كنت عايز اتكلم معاك شويه . 

ابو جميله : اللي هو ابو محمد وده اخويا الصغير . 

اه طبعا اتفضل ادخل . 


كنت فرحانه لما عرفت أن ده ابو عصام انا بحبه وقولت بص هيجوزني لعصام وكانت الصدمه الكبير ليا انا كنت بسمعه عشان ......... 


ابو محمد : يا ام محمد اعملي الشاي بسرعه . 

ام محمد : حاضر . 

ابو محمد : اتفضل يا ابو عصام اامرني خير . 

ابو عصام : انا سمعت انك عند بنت علي وش جواز صح . 

ابو محمد : اه بنتي جميله . 

ابو عصام : ماشاء الله هي اللي فتحتلي الباب . 

ابو محمد : اه هي . 

ابو عصام : هي فعلا جميله اسمي علي مسمي . 

ابو محمد : ربنا يخليك يا ابو عصام . 

ابو عصام : طيب مش عاوز تفرح بيها ولا ايه . 

ابو محمد : ياريت . 

ابو عصام: طيب ايه رايك . 

ابو محمد : رأي رأي في ايه يا ابو عصام . 

ابو عصام : فيا انا . 

ابو محمد : انت انت العريس يا ابو عصام . 

ابو عصام  : ايوه انا ايه مش عاجبك يا ابو محمد . 

ابو محمد : لا طبعا مش قصدي انا بحسب ل ابنك عصام . 

ابو عصام : عصام ده ايه ده لسه عيل صغير انا هخلي بنتك صاحبت البيت . 

ابو محمد : ايوه بس . 

ابو عصام : بس ايه يا ابو محمد . 

ابو محمد : بس جميله مهرها غالي يا ابو عصام . 

ابو عصام : اه غالي اد ايه يعني يا ابو محمد . 

ابو محمد : والله كلك نظر يا ابو عصام بنتي جميله هي الكبيره واديك شوفتها ماشاء الله احلي بنت في القريه . 

ابو عصام : انت هتشوف نفسك عليا . 

ابو محمد : لا حشا لله طبعا هو انا أقدر بس ده مهرها وانا مش مستعجل بكره ابو محمود هتقدملها وهو عنده استعداد يدفع اي مبلغ اطلبه منه هو هيموت على جميله بنتي . 

ابو عصام : بعصبيه كبيره ابو محمود ده ايه اهو لقي ياكل عشان ياكل بنتك . 

ابو محمد : خلاص يا حج انت أولي من غريب بس لزم تدفع مهرها .

ابو عصام : طيب ومهرها ده كام يا ابو محمد . 

ابو محمد : لا هو ده ينفع اطلب انا برضو يا ابو عصام . 

ابو عصام : طيب نخليهم ٥٠,٠٠٠ . 

ابو محمد : لا معلش زود كمان صفر انا لسه مجهزتهاش يا ابو عصام . 

ابو عصام : بصدمه كام ........ 

ابو محمد : مش كتير علي بنتي يا ابو عصام . 

ابو عصام : ماشي يا ابو محمد عشان بنتك بس . 

ابو محمد : مبروك عليك جميله يا ابو عصام . 

ابو عصام : الله يبارك فيك يا ابو محمد . 


وهنا ايو باعني ل ابو عصام وللاسف احنا البنات هنا ملناش رأي في أي حاجه وخصوصا الجواز روحت جري علي عصام عشان أقوله بتصرف وكانت الصدمه قالي . 

عصام : انا اسف يا جميله مش هعرف اعمل اي حاجه ده ابويا وممكن يخرجي من البيت وانا مش معايا فلوس ادفعها لبوكي . 

جميله : يعني ده كلمك يا عصام . 

عصام : معنديش كلام تاني جميله قصدي يا مرات ابويا . 

جميله : انا لسه متمسكه بيك يا عصام متسبنيش تعالي نروح في حته تانيه من هنا . 

عصام . انتي جننتي احنا كده بنكتب علينا م_و_ت ده عار على اهلينا . 


عصام سابني  ومشي وانا كنت منهاره من العياط 😭😭😭😭 وللاسف معنديش مكان ولا حد اروح عنده وللاسف رجعت البيت لقيت ابويا كان مبسوط جدا وكان بيوزع شربات على ناس كلها وكمان حددو الفرح  . 

امي : يا بنتي فرحك بكره أن شاءالله وانهارده الحنه بتاعتك ادخلي يلا اجهزي بسرعه . 

جميله : بحزن شديد 😭 دخلت غرفتها وبعد شويه دخلت بنات كتيره وبتزغلت عشان يجهزوني للفرح .  

وفعلا بعد شويه خرجت وانا جهزه والكل عمال يرقص وفرحان وانا دمعه نزله علي خدودي ومش بتقف . 


وفجاه دخل ابويا ومعاه فستان الفرح وبيقولي جوزك بعتك ده يا بنتي . 


كنت ببص علي بابا وكنت عايزه أقوله ليه بعتني يا ابويا وعايز تجوزني لحد اكبر منك كمان . 

وكنت عماله افكر باي طريقه عشان ابوظ الفرح بس للاسف معرفتش . 


عملت الحنه علي ايدي واليوم خلص . 

تاني يوم : 

وهو يوم الفرح وحسيت انو يوم موتي مش يوم فرحي . 

دخلت امي ومعاها الفستان  وحسيت أنه كفني مش فستاني 

امي : خدي يا بنتي لبسي ده عريسك جاي ياخدك كمان شويه . 

جميله : يا امه انا مش عاوزه اتجوز . 

امي : ايه يعني ايه ده ابوكي لو عرف ده هيخلص منك انتي فهمه وبعدين من امته والبنات بتقول رأيها فى حاجه . 

جميله : يعني تموتوني عشان الفلوس ده ايه ده  . 


الام سابت الفستان وخرجت من الغرفه وندهت البنات عشان يدخلو يجهزه جميله للفرح . 


دخلت البنات عشان يجهزوني للفرح وكأنهم بيجهزوني ل م_و_ت_ي . 


وفجاه في عربيه وقفه قدام الباب ونزل منها عصام ودخل وقال ل ابويا . 

عصام : يا عمي ابويا بعتني عشان اخد مراته علي البيت هي العروسه جاهزه . 

ابو محمد : اه يا بني ثواني اندهالك  . 

ابو محمد : طلع عشان يجيب جميله وكانت جاهزه يلا يا بنتي العربيه جت عشان تروحي بيتك يا عروسه . 


نزلت وانا ساكته  خالص وكانت الدموع في عيوني ونزلت لقيت عصام وقف تحت بيقولي .... 

عصام : العربيه جاهزه يا مرات ابويا . 


بصيت لعصام وكنت مصدومه معقول هو فعلا بيتعامل عادي ولا كان حاجه حصلت ولا دي خطه بيعملها عشان نهرب من الجوازه دي كان لسه عندي امل انو هو عايزني بجد . 


روحت معاه وكان جوايا امل كبير مش عارفه ليه . 

وفضل سايق العربيه وهو ساكت وانا كمان كنت ساكته لحد ما وصلنا قدام باب القصر وكان أبو عصام واقف مستني وعصام فتح الباب وراح حضن أبوه وقاله ألف مبروك يا ابوي . 


ابو عصام افتح الباب يا بني ونزل العروسه يا يلا  . 

فتح الباب انزلي يا مرات ابويا . 


نزل وانا كنت مصدومه جدا من عصام وانا كنت مرعوبه بجد كنت أصغر واحده في البيت اخوات عصام البنات كلهم كبار في السن ومه جت زغرتط لولولولولولولولي زغرطو يا بنات مرات الغالي جت . 


وفجأة الكل بيزغط وانا كنت مرعوبه بجد . 


جت ام عصام خدتني ودخلتني غرفه وقالتلي ادخلي يا بنتي دي غرفتك وخرجت . 

جميله : استني يا حجه انا خايفه . 

ام عصام : متخافيش يا بنتي انا معاكي زاي مامتك واي حاجه تعوزيها قوليلي وانا معاكي متخافيش . 


وخرجت وانا كنت عماله اعيط بطريقة صعبه جدا ومكنتش عارفه ابطل عياط . 


وفجأة دخل أبو عصام وقالي ايه يا عروسه اخبارك ايه دلوقتي . 


انا الحمدلله بس خليك بعيد ونبي . 


فجأة دخلت ام عصام ومعاها لبن دافئ وقالتلها اشربي ده يا بنتي وانتي هتكوني كويسه جدا . 


وفعلا شربت اللبن وروحت في النوم ومن غير ما احس باي حاجه خالص ............ 


وهنا يكون خلص البارت الاول ❤️

 اتمنا تعجبكم ❤️ 

وشكرا على دعمكم ❤️ 

                   بقلم سحر حسين ❤️


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



الفصل الثاني من هنا



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS