القائمة الرئيسية

الصفحات

الاقتباس الأول من رواية زواج بالإكراه بقلم ملك مصطفى حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

الاقتباس الأول من رواية زواج بالإكراه بقلم ملك مصطفى حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

الاقتباس الأول من رواية زواج بالإكراه بقلم ملك مصطفى حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


 اقتباس.. ♥️

وقفت و ذهبت للخزانة الصغيرة في مكتبها لتخرج منامة مريحة لترتديها فهي دائماً ما تضع ملابس في تلك الخزانة تحسباً لأي ظرف و لكن قبل أن تبدل ملابسها خرجت لترى مساعدتها تجلس فوق مكتبها و تعمل.. 

مليكة بيأس:

- هو انا مش قولتلك روحي ، الساعة بقت 11 هتروحي ازاي دلوقتي وانتي ساكنة في حتة مقطوعة 

المساعدة بخجل:

- ما حسن تحت مستنيني عشان يوصلني 

مليكة بمشاكسة وهي تغمز لها :

- الله يسهلوا يا عم ، اطلع من الحمام ملقيكيش هنا كفاية شغل 

المساعدة وهي تقف بتوتر و تفرك كفيها :

- دكتورة انا كان عندي طلب 

مليكة بتساؤل وهي تقترب منها:

- اطلبي طبعا 

المساعدة بخجل شديد وهي تخفض بصرها:

- انا كنت محتاجة سُلفة عشان اكمل جهازي 

مليكة بهدوء:

- هو فيه كام في الخزنة؟ 

المساعدة :

- 20 الف جنيه 

مليكة بأبتسامة:

- طب خدي 10 و سيبي الباقي عشان اقبض زمايلك و انا وعد مني هجيبلك 10 كمان اخر الشهر 

المساعدة بحماس و سعادة وهي تحتضنها بقوة:

- ربنا يجازيكي خير و يخليكي لينا و آآ بس انتي كدة مش هتقبضي؟؟ 

مليكة بأبتسامة كاذبة:

- لالا هقبض 

المساعدة وهي تحسبها:

- كدة نورهان حتاخد الألفين جنيه بتوعها و سميرة اتنين بردو و آآ 

مليكة مقاطعة لها:

- متحسبيهاش و يلا قفلي شغلك عشان تمشي 

دلفت المرحاض لتغسل يديها و وجهها ثم عادت لمكتبها و خلعت بنطالها و معطفها وبقت بنصفها العلوي فقط ، بدأت تحل ازرار قميصها و هي تنظر لصورة والدها المعلقة.. 

مليكة بأبتسامة:

- الله يرحمك يا حبيبي ، مش هنسى ابدا انك وقفت جمبي و كنت مصدق اني هبقا دكتورة و جبتلي العيادة دي من وانا في ثانوي ساعة لما كنت واخد القرض ، يا رب كل خير بعمله يتحسبلك في ميزان حسناتك يا حبيبي وحشتني اوي 

تنهدت تنهيدة حارة لتكتم دموعها ثم خلعت القميص و القته ارضاً لتلتقط بنطالها القطني لتبدأ في ارتدائه ولكن تفاجئت بمن يقتحم الغرفة عليها.. 

المساعدة وهي تلحق به :

- يا استاذ مينفعش كدة!! 

توسعت حدقتيها لبرهة ثم صرخت بقوة وهي تختبئ خلف المكتب لتجلس على ركبتيها كي يظهر لهم رأسها فقط.. 

مليكة بحدة:

- انت مين اذنلك تدخل كدة بالهمجية بتاعتك دي 

صقر ببرود:

- انا مكنش قصدي 


رواية زواج بالإكراه بقلم ملك مصطفى حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


المساعدة و قد تجمعت دموعها بأعينها من كثرة الاحراج لربة عملها:

- انا اسفة يا دكتورة مليكة حاولت امنعه والله بس هو زقني و دخل 

مليكة و قد تورد جميع وجهها:

- اطلع برة 

اكتفى بإدارة ظهره لها فتحركت زحفاً على كفيها و ركبتيها لتجلب ملابسها و ترتديها بسرعة.. 

مليكة بحدة وهي تهندم شعرها :

- انت مين يا همجي انت ، ازاي تدخل كدة على بنت في نص الليل 

صقر بصوت قاتم:

- انا ابن عمتك صقر 

مليكة بذهول وهي تقترب منه:

- ابن عمتي انا!! 

المساعدة بشجاعة مصتنعة:

- واحنا ايش ضمنا ما ممكن جاي تخطفها 

مليكة بشجاعة مصتنعة أيضاً وهي تقف بجانب مساعدتها:

- ايوة صح ايه اللي يعرفنا ان انت ابن عمتي 

المساعدة بذكاء:

- ورينا بطاقتك لو طلع اسمك عيلتك زي اسم عيلتها يبقا كدة نكون اتأكدنا

مليكة بهمس وهي تلكزها:

- انتي غبية بيقول ابن عمتي يعني باباه مش قريبنا اساسا عشان اشوف اسمه زي اسمي ، اسكتي انتي 

صقر ببرود وهو يخرج هاتف من جيبه:

- مش ده موبايل مامتك 

مليكة بذهول وهي تلتقطه:

- ايوة!!! انت خطفتها و سرقت موبايلها 

صقر بنفاذ صبر :

- هو انتي غبية ليه 

مليكة بغضب:

- احترم نفسك 

نظر لها بحدة و كاد ان يرد عليها ولكن قاطعهم صوت رنين هاتف المساعدة لتجيب.. 

المساعدة:

- طيب طيب نازلة اهو ، معلش يا دكتورة انا هنزل بقا لأحسن حسن واقف تحت بقالو ساعتين و نشف من الساقعة 

مليكة بتفهم:

- ماشي اخدتي الحاجة اللي قولتلك عليها؟ 

المساعدة:

- ايوة 

مليكة :

- ماشي يلا اتكلي على الله 

المساعدة وهي تنظر لصقر بخوف :

- اسيبك يعني أمان 

مليكة بشجاعة زائفة:

- متقلقيش محدش يقدر يعملي حاجة 

ودعتها الفتاة و غادرت فتجاهلته مليكة و تصنعت اللامبالاة وهي تجلس على طاولة المكتب و تتأمله بخوف يغلفه البرود.. 

صقر :

- يلا عشان هنروحلهم 

مليكة بتحدي:

- وانا قولت مش عايزة اروح في حتة هو عافية ، اكيد هو اللي باعتك 

صقر :

- هو مين 

مليكة بسخرية:

- عبد التواب ، انا مش فاهمة هو ليه مش عايز يفهم اني مش عايزة اروحله مش بالاجبار هو 

صقر بهدوء:

- انا كل اللي اتقالي اني اجيبك اتفضلي يلا قدامي 

مليكة وهي تثني قدميها أمامها و تحتضن ركبتيها:

- وانا قولت لا مش متحركة من هنا 

رأته يتنهد بهدوء و يخرج فزفرت بإرتياح و لكن تفاجئت به يعود وهو يحمل مفاتيح العيادة و قبل أن تسأله عن شئ كان قد حملها على كتفه كالشوال المقلوب.. 

مليكة بصراخ وهي تحرك قدميها في الهواء:

- نزلني يا حيوان ، الحقوني بتخطف الحقونيييي


دمتم سالمين 💜


تابعوني وتابعو المدونه ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها



الاقتباس التاني من هنا



انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا



الروايات الحديثه من هنا



روايات كامله من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا



ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS