القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية زوجتي من الريف كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


رواية زوجتي من الريف كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 

رواية زوجتي من الريف كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


الفصل الاول 😍

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات 

كان فارس غاضبا جدا من تصرفات والده وتدخله في أمور تخصه 

فارس بنظرات غضب وصوت جهوري:

_ يا ماما ليه بابا بيتصرف منغير ما ياخد رأيي حتي ليييييه

فاطمه وهي تجلس بجانبه وتهدئه :

_يا فارس اهدي بس والدك مش عايز غير مصلحتك

فارس بصراخ :

_ مصلحتي فين مصلحتي ديه هاااا عايزني اتجوز واحده من الارياف لا وايه كمان مش متعلمه وجهله هي ديه مصلحتي صح 

هو أهم حاجه بس يراضي اخوه ويراضي اخوه على حسابي انا ايه ها

فاطمه بشده:

_ ولد مينفش تتكلم عن ابوك بالطريقه ديه سامع ولا لا


رواية زوجتي من الريف كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات



_ لا سيبيه ما أنا ربيته علي كده فاكر نفسه كبر علينا 

قالها الشناوي بصوت صارم ونظرات غضب

انتفضت فاطمه بخضه وهي تهتف قائله:

_ لا يا اخويا معلشي هو ميقصدش هو مضايق شويه بس 

ونظرت لفارس نظرات رجاء وتحذير قائله:مش كده بردو يا فارس ولا ايه

فارس بغضب يحاول أن يخفيه:

_ أنا آسف يا بابا مقصدش 

بس حضرتك عايزني اتجوز واحده من الارياف وجاهله ومبتفهمش حاجه ده انا اكبر مهندس بترول اخرتي اتجوز واحده من الارياف

الشناوي بنظرات ناريه:

_ اتكلم عن بنت عمك بطريقه احسن من كده وبعدين ايه التكبر ده كله ها الظروف هيا اللي خليتك في اسره غنيه كان ممكن تبقي زيها ومتبقاش ده كله 

وبعدين متبصش لتعليمها ولا مستواها بص لأحترامها واخلاقها وتعاملها مع الناس بكل ادب بص لطيبه قلبها اللي مش هتلاقيها في اي بنت تانيه بلاش تبص للمظاهر لأنك هتخسر كتير

فارس بلا مبالاه:

_ يا بابا انا مش عايز اتجوزها ارجوك متغصبش عليا الجوازه ديه

الشناوي بغضب:

_ولا اكني كلمتك يا ابني البنت ديه مش هتلاقي احسن منها

فارس بعصبيه :

وانا مش عايزها

الشناوي بنظرات ناريه:

_وانا بقولك هتتجوزها يعني هتتجوزها انا خلاص اديت كلمه لعمك ومش هارجع فيها سامعني ولا لا واعمل حسابك احنا رايحين لهم بكره نخطبها ونحدد معاد الجواز

فارس بغضب وصراخ:

_ كل ده حددته من ورايا ولا همك حتي رأيي ايه ده انا مش عارف انت بتعمل كده ليه واكني ابنك حرام بجد انا زهقت ومش هتجوزها يعني مش هتجوزها ............ قاطع كلامه هذه الصفعه التي هبطت بقوه علي خده 

انتفضت فاطمه واسرعت بجانبه تحاول تهدئته 

الشناوي بغضب:

_ القلم ده علشان تتعلم تتكلم معايا بإحترام 

ويا تتجوز فرحه والا ولا انت ابني ولا انا اعرفك 

ديه وصيه جدك وانا هنفذها

قال الشناوي كلامه وخرج من الغرفه صافقا الباب خلفه بقوه 

فاطمه بشده:

_ينفع كده بردو يا فارس انا عمري ما شوفتك بتكلم ابوك بالطريقه ديه 

فارس اسمع كلام ابوك واتجوزها متغضبهوش عليك اسمع كلامي بلاش تعاند علشان ما ترجعش تندم

فارس بحزن شديد:

_ حرام عليكم هو انتم ليه بتعملو كده 

ليه بتتصرفو منغير ما تخدو رأيي حتي

فاطمه وهي تربت علي كتفه:

_ فارس ابوك عارف مصلحتك كويس صدقني هتعرف بعدين ازاي أن كل ده من مصلحتك 

ونصيحه مني مضيعش البنت ديه من ايدك ديه بنت مفيش زيها في الدنيا اخلاق واحترام مشفتش زيهم

فارس بزعيق:

_ مش عايزها مش عايزها اشمعنا هتجوزوهالي انا

متجوزها لمؤيد

فاطمه بهدوء:

_ مراد اصغر منك مينفعش شكلنا هيبقي عامل ازاي قدام عمك 

انا هسيبك دلوقتي تفكر بس نصيحه مني متغضبش ابوك واسمع كلامه علشان انت عارفه لما


تكملة الرواية لاخرها من هنا 👇❤️👇



تكملة الرواية من هنا



انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا



الروايات الحديثه من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close