رواية جبروت انتي وسطوة رجل بقلم آلاء الرحمن الفصل الحادي عشر حتى الفصل الخامس عشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
11
ادهم وصل نور الي تشكرته جامد
وروح بيته وهو مبسوط جدا
دخل القصر والكل باركله على النجاح ده لكن لسه هيطلع اوضته
ضرب الجرس
كان واحد من الحرس
سامي :في ايه
الحارس :الحصان نور يا بيه
ادهم بقلق :مالها
الحارس :جابوها لكن مقتولة ومعاها الكرت ده
ادهم بغضب :انت بتقول ايه
وخد منه الكارت
الي محتواه ( اوعى تفتكر اني شاركت بالمسابقة على شان حابة الخيل لا
انا عرفت انك بتحب نور الحصان جدا وسميتها على اسمي وما بتخليش حد يلمسها
انا بقى قتلتلك عشقك يا ادهم
وبكده نكون خلصنا مفيش حاجة اسمها نور وادهم
في حاجة اسمها عملك الاسود نور)
ادهم شد على ايده بغضب جامد واتجنن
سامي :في ايه يا ادهم
ادهم اداه الكرت
سامي اتصدم لما قرأ
وتناولوه واحد تلو الاخر
سناء :هتتوقع ايه منها يعني
فريدة بغضب :ازاي الوسخة جالها قلب تعمل كده
سامي بغضب :لا دي ما بتحسش فعلا وجبروت زي خالتها
ادم خاف على ادهم وسكوته
ادهم حك دقنه
ادم قرب منه :بتفكر في ايه
ادهم بتفكير وغضب : اولا محدش يجيب سيرتها على لسانه ابدا
وثانيا نور ما قتلتش الحصان
ومسك الفون وضربلها وحط سبيكر
نور :الوو
ادهم :ازيك
نور رفعت حاجبها : هو احنا على شان فرحنا واتكلمنا شوية هتاخد عليا ولا ايه
ادهم اتنهد :انا اسف يا نور لو ازعجتك لكن عايز اسألك عن حاجة
ad
نور باستغراب :اتكلم على طول يا ادهم في ايه
ادهم : الحصان فين
نور :انا اسفة يا ادهم بعتته للاسطبل مع الشباب الي كانوا في النادي ما قدرش داني يوصله ليك
وبعدين انا مش هركبها تاني دي بترفس ومتعودة عليك هههههه
ادهم ببرود :اوك يا نور اكلمك بعدين
نور باستغراب :في حاجة يا ادهم
ادهم :مفيش خدي بالك من روحك سلام
ادهم قفل معاها وبصلهم
انا كنت متأكد انها ما تعملش كده مش لانها بتحبني ولا لان الحصان يخصني لا لانها بتحب الخيل ومستحيل تأذي روح حيوان مهما كان
سامي بغضب :ومين الي عمل كده
ادهم بغضب :هعرف هعرف يا جدي وصدقني وقتها هدفنه حي
فريدة قلقت شوية وبان عليها : دي بتكدب انت هتصدقها
سناء قربت عليها :ههه هتتكشفي يا سلفتي جرحتي ابنك جامد
فريدة بغضب مكتوم :انتي بتقولي ايه
سناء :هههه ما تتعصبيش اوي كده انا سمعتك وانتي بتكلمي الي هيقتل الخيل
.................................................
عند نور
ad
ندى :مالك فيكي ايه
نور باستغراب :غريبة ادهم ضرب يسألني على الحصان وصوته ما كانش طبيعي
ندى :يمكن سؤال عادي من خوفه عليه انا سمعت من ادم انه بيحبه قوي
نور :يمكن
دخلت مروى عليها :نور تعالي اوضتي عايزك
نور :ماشي يا خالتوا هحصلك
مروى :هعمل اتنين قهوة
نور :تمام يا خالتوا
خرجت مروى ونور لسه هتقوم
ندى:نور
نور :نعم
ندى بخجل :انا عايزة اقولك حاجة
نور حست انه في حاجة :في ايه يا ندى اتكلمي على طول
ندى بكسوف :انا انا شكلي كده وقعت
نور :مش فاهمة
ندى بدموع :انا معجبة بحد
نور قربت منها بسرعة ومسحت دموعها :ما تعيطيش وفيها ايه طالما مش بتعملي حاجة غلط
ad
ندى بصتلها بدهشة :بجد
نور بابتسامة :بجد لكن الاول اشوفه لو يستاهلك او لا
ندى بقلق :مش هتحبيه
نور رفعت حاجبها :اتمنى ما اكونش فهمت صح
ندى دموعها نزلت وسكتت
نور اتنهدت :وبتعيطي ليه دلوقت
ندى مسحت دموعها :لانك مش بتحبيهم يا نور لكن ما قدرتش يا نور قلبي مش في ايدي لقيت نفسي بفكر فيه دايما
نور غمضت عينيها واتحكمت بغضبها :دي حياتك يا ندى وانتي حرة تختاري الي هيشاركك حياتك لكن مش من ولاد فريدة افتكري انها هتبقى حماتك وادم مهما حبك هيبقى حب امه اقوى من حبه ليكي
وافتكري فريدة دي اذت ماما ازاي
ندى :لكن يا نور ليه ناخد ادهم وادم بذنبها اذا كان ماما نفسها سمحت بابا بعد كل الي عمله نيجي احنا ونبني عداوة ملهاش معنى ليه
نور : لانه ماما قلبها الي بيتحكم فيها وده اكبر غلط عند اي ست
اوعي يا ندى قلبك يتحكم فيكي
ندى : طب ما انتي اتخطبتي لادهم
نور بغضب :لا فوقي انا مش مخطوبة لحد انا اتجبرت عليه ودي حالة مؤقته وانا هعرف ازاي الغيها
وسابتها وطلعت لخالتها
ad
...............................................
عند ادهم
خرج يشوف الحصان الي كان بلا حول له ولا قوة
ادهم حزن عليه جامد وكأنه فقد حتة من قلبه
ادهم :حتى انت ما سابونيش اتهنى فيك انت كنت السبب اني اقرب من نور النهاردة حتى لو لدقايق
انت الحاجة الوحيدة الي جمعتني مع نور ومع كده ما خلوناش نكمل فرحتنا
هتوحشيني يا نور هتوحشيني اوي انتي مش مجرد حصان انتي كنتي بالنسبالي عشقي الي ضايع
ادم حط ايده على كتفه :يمكن ربنا ليه حكمه من ده يا ادهم
خلاص عايز ايه بالحصان بما انك لقيت العشق كله
ادهم اتنهد وبص للحراس :ادفنوها في الجنينة
وسابهم ودخل
خد شاور يريح نفسه
وشغل المكيف على ابرد حاجة
ونام وصورة نور في ضحكتها وفرحتها مش مفارقاه
...................................................
عند نور
دخلت لخالتها
مروى :تعالي يا نور
نور :انتي كويسة يا خالتوا
مروى بصت في عينيها : نور انتي لازم تاخدي ادهم لصفك
نور :مش فاهمة
مروى بغضب وحقد :قربي من ادهم وخليه يبقى مجنون فيكي وخليه يعادي الكل على شانك وخليه يبقى الكورة الي هتضربيهم فيها وبعدين تسيبيه
ad
نور :ايه الي بتقوليه ده يا خالتوا مستحيل
مروى بغضب :ليه مستحيل ليه ولا حبيتيه
نور :لا محبتوش لكن انا مستحيل استغل حب حد ليا على شان اضرب ناس تانية
وصدقيني يا خالتوا ادهم وادم مش زيهم انا كل اما بقرب منهم بعرف انهم مختلفين عن العيلة دي
مروى بغضب :نوور محدش هيجيب حقي وحق امك منهم غيرك ومش هنعرف نجيبه الا عن طريق ادهم
نور ببرود :خالتي الي حصل معاكي مهما كان ادهم ملوش دعوة فيه
وماما اذا كان هي نفسها سامحت وعدت عايزاني انتقملها انا
مروى :يعني ايه هتسلمي للي اسمه ادهم وتتجوزيه
نور رفعت حاجبها بعدم فهم :برضه لا اولا لانه ابن فريدة وثانيا انا ما بحبوش انا مش شايفاه هيكون حاجة بالنسبالي والخطوبة دي انا هعرف ازاي الغيها لكن اني استغل مشاعره ليا مستحيل اعمل كده في اي حد انا بعتذر يا خالتوا
وسابتها ومشيت من عندها بكل برود ومروى متجننة
هدمرك يا سامي والله لادمرك وهيكون موتك على ايدي
................................................
في الصباح
فاقت نور ولبست فستان طويل راني على جسمها بلون البحر
منال بابتسامة :ايه الجمال ده تجنني يا بنتي ربي يحميكي
نور باستها على خدها :تسلمي يا ست الكل
وبصت حواليها
امال فين الباقي
منال :نبيل راح القصر ومروى خرجت للسوق وندى لسه خارجة للجامعة
ad
نور بدهشة :غريب نزول خالتوا من الصبح كده وايه السوق الي هيفتح الساعة لسه تمانية
منال :ما اعرفش انا كمان استغربت
نور :ماما هو ينفع اسألك حاجة
منال :اتكلمي يا بنتي
نور باستفسار :هو ايه علاقة خالتوا مروى بجدو ايه الي كان بينهم
منال اتنهدت :مع انه الموضوع عدا عليه سنين ومروى محرجة عليا اتكلم فيه لكن هحكيلك
نور :سامعك يا ماما
منال :من زماان قوي مروى كانت بتشتغل في شركة جدك
جدك وقتها كان بيسافر اكتر ما بيقعد بالشركة
رجع في يوم وكانوا مبدلين السكرتيرة
والسكرتيرة دي كانت مروى
جدك كانت عينة من الستات قوي حاول يلاغي مروى لكن خالتك طول عمرها جبروت ما بتديش ريق حلو الا لواحد كانت بتحبه وهو بيحبها
حاول سامي كتير يعمل علاقة معاها لكن هي كانت مطنشاه
نور بصدمة :وكان متجوز
منال بسخرية :متجوز ايه ده ولاده كانوا طولها
نور رفعت حاجبها :ايوه
منال بدمعة :خالتك وقتها كانت بتحب واحد وهو بيموت فيها
وكانوا هيتجوزوا
ad
لكن سامي فضل وراها طبعا ازاي وحده ترفض واحد زي سامي العمري
لحد ما كنا قاعدين في يوم ولقينا الباب بيخبط
كان جدك جاي يطلب ايدها للجواز وجايب مراته الاولى هي الي تطلبها
طبعا مروى رفضت وسامي اعتبرها جرح لكبريائه
وما راحتش تاني اليوم الشغل
لحد ما كلمتها وحده من الشركة عشان تلغي عقدها
راحت الشركة لكن اتصدمت لما شافت سامي مزين كل الشركة بالورود واسمها في كل حتة فيه وبيطلبها قدام كل شركته
فلاش بااك
سامي قرب منها ومسك ايدها الي نزعتها منه بسرعة وبصلها بعشق :مروى تقبلي تتجوزيني انتي الوحيدة الي دخلت قلبي وقفلته ارجوكي ما ترفضيش
مروى باحراج :لو سمحت انا جايه على شان العقد
سامي قرب منها بأقناع :صدقيني هخليكي ملكة والكل تحتك بس اقبلي
مروى اتجننت :انت مجنون انا مخطوبة مخطوبة وذبلت حبيبي في ايدي وانت متجوز ومخلف ايه الجنان الي بتتكلم فيه ده
سامي حك دقنه بغضب وفضل باصص ليها للحظات وسابها ودهل الشركة
وكلم حد من رجالته
الراجل :ايوه يا باشا
سامي بغضب:نفذوا
الراجل :ولا يهمك يا بيه انت تأمر
مروى كانت مروحه وهي بتفكر في الي عمله سامي وانه معقول في حد بيحب حد كده
لحد ما جالها اتصال بيقولها
الووو
المستشفى :مروى معايا
مروى بقلق :ايوه مين معايا
ad
المستشفى : صراحة مش عارف اقولك ايه لكن الاستاذ نزار عمل حادثة وربنا خد امانته
مروى برفض :انتي مجنونة ايه الي بتقوليه ده نزار عايش وهنعمل فرحنا قريب
نزززار
ولسه هتجري للمشفى لقت الي كمم فمها وغابت عن الوعي
بعد مدة فاقت في مكان غريب عنها مش عارفاه ودموعها بتنزل على الخبر الي سمعته وبتتمنى الي حصل يكون حلم
هنا اتفتح الباب ودخل سامي
مروى حاولت تقوم
مروى بغضب :انا بعمل ايه هنا اااه يا وسخ يا حقير يا واطي
مروى حاولت تقوم ودموعها بتنزل على خطيبها عملت ايه في نزار وبدموع ارجوك ما تأذيهوش
سامي حك دقنه :هو صراحة كان نفسي اقولك انه عايش لكن للاسف ربنا خده لعنده
مروى بغضب :انت حقير ووسخ والي بتعمله ده كله بيبين ضعفك ان ما سجنتك يا حيوان مبقاش مروى
سامي قرب منها ومسك شعرها بغضب :هوريكي الوسخ هيعملك ايه دلوقت طلبت بالحلال ما قبلتيش لكن دلوقت هخدك يا مروى وانتي الي هتجري ورايا على شان اتجوزك
وبعد عنها وايديه في جيبه
انا كنت اقدر اخدك وانتي نايمة لكن لا انا عايزك تفضلي فاكرة ان الي بترفض سامي العمري بيحصلها ايه
مروى بغضب :مش هتقدر تلمسني يا وسخ هموتك
سامي قلع قميصه وقرب منها
ومروى بتضربه وبتقاومه بكل ما عندها من قوة
مروى بدموع وغضب :ابعد عني ابعد عني يا حقير يا وسخ
ad
سامي وهو بينهج جامد :هتكوني ليا ومش لغيري
وخدها غصب عنها ودموعها بتنزل ودفاعها ما قلش للحظة عن نفسها لكن قوته ما بتتقارنش معاها
سامي بعد عنها وصدره بيطلع وبينزل جامد وكانه كان في سباق جري
مروى دموعها كانت بتنزل بصمت يخوف
سامي قرب منها ومسح على شعره وباس دماغها :سامحيني ما سبتيليش غير الطريقة دي
وسابها ودخل ياخد شاور
مروى كانت بتبصله بغضب جامد
طلع سامي بعد مده لكن كانت مروى الي ضربته بالسكينة في ظهره جامد لحد ما وقع قدامها جثة هامدة بتتنفس بصعوبة
مروى بغضب ودموع وانهيار :مووت مووت ربنا ياخدك موووت عجبك عجبك كده يا وسخ ضيعتني وضيعة مستقبلي منك لله منك لله يا سامي منك لله
بعد مدة من التفكير قررت حاجة بدماغها :مروى مسحت اثارها عن السكين وغسلتها كويس
ولبست هدومها وخرجت جري
والرجالة اول ما خرجت مروى تجري
دخلوا لسامي الي لقوه سايح بدمه
واسعفوه
عند مروى راحت للمشفى واثببت واقعت الاغتصاب الي حصلتلها وقدمت بلاغ ضد سامي العمري
بااااااك
نور بدموع على خالتها :يااااااه يا حبيبتي يا خالتوا كل ده حصللها
منال :لسه في كتير كلام سامي ده مهما قولتلك عنه وعن سطوته مش هديه حقه
نور :طب وبعدين
ad
منال :روحي شغلك ولما ترجعي نبقى نكمل كلامنا
نور افتكرت الي عمله ادهم معاها :على شان كده خالتوا كانت خايفة عليا طول الوقت ياااه يا حبيبتي يا خالتوا
نور بدهشة :طب وانتي اتجوزتي بابا ازاي بما انه المشاكل دي كلها حصلت مع خالتوا ونبيل ابنه
منال بابتسامة :قصتنا طويلة يا بنتي روحي شغلك دلوقت
نور :اوعي يكون هو كمان
منال :ههههههه لا انا وابوكي اتعرفنا على بعض بالجامعة وما كناش نعرف عن الي حصل غير لما جه طلبني
نور قامت :باااين ان الحوارات الي حصلتلكم كتيرة قووية هتحكيلي لما ارجع
منال :اوك هحكيلك لكن اوعي مروى تعرف انك عرفتي بقصتها
نور :تمام
خرجت نور من البيت ولسه هتركب عربيتها شافت ادم وندى بيتكلموا
ادم بص لنور الي جايه عليهم :يمااا العفريت جه
ندى بصت وراها واتجمدت
نور قربت منهم :ايه الي بيحصل هنا
ادم بدهشة مصطنعة :نور ازيك
نور بصتله بقرف :احسن منك
ad
ادم :نور انا اسف على الي حصل لكن ادهم حرفيا بيحبك وبحاجة فرصة منك يثبت ده
نور بصتله من فوق لتحت وضحكت بسخرية :هه وانت على اساس اديته الفرصة الي حصل خلاني اقرف منكم كلكم واكرهكم اكتر
ندى بأحراج :نور
نور بصتلها بغضب :خرجتي من ساعة للجامعة بتعملي ايه لحد دلوقت هنا
ادم :انا كنت عايزها في حاجة كده
ندى دمعت
نور بصت لادم بتحذير :ابعد عن طريق ندى يا ادم لانك مش هتلاقي في وشك غيري فاهم
وبصتلها :امشي قدامي ياالله
ادم :نور اهدي احنا كنا بنتكلم بس وكنت جاي اهنيكي بالفوز امبارح واعزيكي بالحصان
نور رفعت حاجبها بعدم رضا :لا والله عموما شكرا
ادم بتعمد لانه متأكد ادهم مش هيقولها حاجة :لكن والله اديقت على الحصان وادهم حزن جدا عليه وانقهر اه لو اعرف مين الي عمل كده
نور بعدم فهم :حصان ايه في ايه
ادم سكت متعمد
نور باستغراب :اتكلم يا ادم في ايه
ادم :الحصان الي اهداكي ياه ادهم الحصان نور جه القصر امبارح مقتول ومعاه ورقة مكتوب فيها انك انتي الي قتلتيه
ad
نور بغضب :ايه الي بتقوله ده مستحيل انا مبارح اتاكدت ان الشباب هتوصله وكان مفيهوش حاجة وادهم مجنون يصدق اني قتلته
ادم :ادهم ما صدقش وحتى لما قرا الورقة
قال لكل الموجودين نور ما تعملش كده وعرف انه في طرف تالت في الموضوع
نور شردت واتجننت بنفس الوقت وحزنت على الحصان وقررت تروحله الشركة
وسابتهم ومشيت
ادم بص لندى بابتسامة :ازاي وانا اوزعها نفطر سوا بقى
ندى ضحكت جامد على طريقته
ادم :ههههه لا نتغدى اذا كان كده
ادم بعت رسالة لمازن
عملت الي عليا تلاقيها دلوقت جاياله الشركة كمل من عندك
.....................................................
عند ادهم كان بيرسم وكانه بيطلع كل الألم الي جواه بالرسم
دخلت نور عليه
ادهم من غير ما يبص للي دخل :حطي الورق واخرجي
نور قربت منه وايدها على كتفه :صباح الخير
ادهم بغضب :انتي مجنو
ولسه هيكمل شاف نور
نور بحزن حقيقي :انا اسفة يا ادهم
ادهم قام بسرعة :نور انتي كويسة في حاجة
ad
نور هزت دماغها بلا ودموعها بتنزل
ادهم قرب منها ومسح دموعها :طب بتعيطي ليه
نور :لو ما خدتش الحصان ما كانش هيحصله حاجة انا اسفة سامحني ادم قالي قد ايه هو غالي عليك
ادهم اتنهد :عرفتي ازاي
نور :ادم قالي من شوية
ادهم بنفسه ابن الاتاته ما بيعرفش يسكت
ادهم :عادي نصيبها كده لكن وحياتك عندي لاعرف مين الي عمل كده وهندمه
نور بصت في عينيه :لو قلتلك مين هتصدق
ادهم باستغراب :مين
نور كلمت حد في الفون
ودخل واحد من الشباب الي كانوا مع الحصان
ادهم باستفسار :هو في ايه
نور بصت للراجل :اتكلم مين الي امرك تقتل الحصان
الراجل بص لنور بخوف ولادهم : انا هقول الحقيقة لكن ارجوك ارجوك يا بيه ما تعمليش حاجة انا بجري على غلابه
ادهم بغضب :ما تنجز يله
الراجل :الست مروى خالتها هي الي قالتلي اقتل الحصان
نور بصتله بصدمة وغضب
12
عند ادهم كان بيرسم وكانه بيطلع كل الألم الي جواه بالرسم
دخلت نور عليه
ادهم من غير ما يبص للي دخل :حطي الورق واخرجي
نور قربت منه وايدها على كتفه :صباح الخير
ادهم بغضب :انتي مجنو
ولسه هيكمل شاف نور
نور بحزن حقيقي :انا اسفة يا ادهم
ادهم قام بسرعة :نور انتي كويسة في حاجة
نور هزت دماغها بلا ودموعها بتنزل
ادهم قرب منها ومسح دموعها :طب بتعيطي ليه
نور :لو ما خدتش الحصان ما كانش هيحصله حاجة انا اسفة سامحني ادم قالي قد ايه هو غالي عليك
ادهم اتنهد :عرفتي ازاي
ad
نور :ادم قالي من شوية
ادهم بنفسه ابن الاتاته ما بيعرفش يسكت
ادهم :عادي نصيبها كده لكن وحياتك عندي لاعرف مين الي عمل كده وهندمه
نور بصت في عينيه :لو قلتلك مين هتصدق
ادهم باستغراب :مين
نور كلمت حد في الفون
ودخل واحد من الشباب الي كانوا مع الحصان
ادهم باستفسار :هو في ايه
نور بصت للراجل :اتكلم مين الي امرك تقتل الحصان
الراجل بص لنور بخوف ولادهم : انا هقول الحقيقة لكن ارجوك ارجوك يا بيه ما تعمليش حاجة انا بجري على غلابه
ادهم بغضب :ما تنجز يله
الراجل :الست مروى خالتها هي الي قالتلي اقتل الحصان
نور بصتله بصدمة وغضب :ايه الي بتقوله ده
ادهم التزم الصمت
نور قربت منه بغضب :قولتلي ايه من شوية ما تتكلم يا احمد متخافش
نور بصت لادهم الي بيبصلهم بصمت يخوف :انت هتصدقه خالتوا ما تعملش كده
ad
ادهم قرب منها ببرود :امال مين الي عمل كده
احمد بص لادهم :والله حضرتك ده الي حصل
نور بصتلهم بغضب ووجهت كلامها لادهم :بما انك مصدقة ومكذبني ما لهاش دعوة كل التبريرات وخدت شنطتها ومشيت برضه تحت صمته
نور داخلها اتجننت ده بجد مصدق ومحصلهاش
احمد بابتسامة :كده تمام حضرتك عملت الي عليا
ادهم لف ورا مكتبه ببرود وخد من الخزنة فلوس ورمهاله :تمام لكن اقسم بالله لو عرفت انك قولت لحد الكلام الي قولتهولي هفعصك تحت رجلي سيرة امي اوعى تجيبها لحد
احمد :ولا شفتك ولا شفتني يا باشا سلام
ادهم اتنهد ومسح على شعره بغضب مكتوم :كان لازم اعمل كده يا نور ما كانش ينفع امي الي توقع قدام الكل لكن وحياتك مش هسكت
........................................................
عند نور
راحت الشركة متجننة دخلت مكتبها وخبطت الباب جامد وراها
داني دخل عليها :مالك يا نور في ايه
نور كانت بتتنفس جامد :مش عايز اتكلم يا داني ارجوك
داني:انا عارفك يا نور مش هترتاحي غير لما تتكلمي
نور قصت عليه الي حصل
ad
داني بغضب مكتوم وعدم رضا :هي حياتك كلها بقت ادهم ادهم طنشيه يا نور وما تحتكيش معاه من اول يوم دخل فيها حياتك وهو بقى محورها كل اما بشوفك متعصبة بعرف انك متعصبة بسببه
نور غمضت عينيها حاولت تنحكم بمشاعرها :معاتك حق خد اكتر من حجمه الوسخ مع اني متأكدة انه واحد فيهم الي خوف الراجل
داني :تشربي قهوة
نور :يا ريت يا داني دماغي هتتفجر
..........................................................
عند ادم وندى
ندى كانت بتبص حواليها وكانها عاملة عملة كانت متوترة جدا
ادم حس بتوترها ومسك ايدها الي سحبتها منه بسرعة
ندى :ادم ارجوك ما يصحش كده
ادم بص في عينيها :انا بحبك يا ندى
ندى اتصدمت هي اه اتوقعت انه معجب فيها لكن مش كده على طول
ادم :ندى انا اول مرة افتح قلبي لحد لقيت نفسي فجاءة بتشدلك صورتك مش بتفارق دماغي بشوفك قدامي في اي حتة
وقام وقعد قدامها وطلع خاتم من جيبه :تتجوزيني يا ندى
ندى بصت حواليها بأحراج :ادم ارجوك
ادم بص في عينيها :لو وافقتي هبقى اسعد راجل في الدنيا واوعدك النهاردة هكون عندكم واخطبك
ad
ندى بصتله بتردد
ادم بهزار :رجليا وجعوني اخلصي
ندى هزتله دماغها بأه وادم حملها قدام الجميع ودار فيها وجه يلبسها الخاتم
ندى بأحراج:خليها بالليل لما تيجي يا ادهم قدام الكل احسن
ادم باس دماغها واحترم رغبتها
ووصلها الجامعة وراح الشركة
......................................................
في الشركة
دخل مازن لادهم
كان بيكلمه عن الشغل وهو في حتة تانية خالص
مازن :ادهم مالك انت مش معايا خالص
ادهم مسح على وشه واتنهد :تعبان تعبان يا مازن الحب ده حاجة صعبة جدا
تعرف العشق ده لعنة لما بتصيب الانسان بتموته بالبطيء
مازن :حاول تتخطاها يا ادهم صدقني لو قربت من غيرها هتنساها
ادهم ضحك بسخرية :يا ريت لكن اعمل ايه بقلبي وعينيا الي بتشوف كل الستات فيها
دخل ادم عليه :مساء الفل على الناس الحلوة
ادهم حك دقنه وبصله من فوق لتحت :خلصت مرقعة ومشاوير وعشق مخفي ولا لسه
مازن رفع حاجبه :اوعى تقولي انه بيحب هههههه ده انت هتبقى مسخرة
ادم وكأنه طفل مذنب قدام ادهم :بقولك ايه بما انك مراقبني انا هتجوزها وهي موافقة
ad
ادهم بابتسامة :طب يا ريت اهو تكون قدرت تعمل الي اخوك نفسه فيه
مازن :ما تفهموني في ايه
ادهم :الي قدامك بيحب ندى اخت نور
مازن :بجد
ادم هز دماغه بطريقة مسرحية :يس يس انها الحقيقة اخي لم يكذب ابدا
ههههههههه
ادهم :يا رب يا ادم ينولك الي انت عايزة
ادم بحزن على اخيه :وانت يا ادهم يا رب
مازن :يعني هتتجوز هتتجوز بجد
ادم :هههه بيقولوا
مازن :امتى حصل
ادم :روحتلها النهاردة وقولتلها اني بحبها وعرضت عليها الجواز وقالتلي هتفكر وانا ما عنديش تفكير هروح اطلبها النهاردة
ادهم فتح عينيه :بتهزر صح
ادم :هههه لا ما بهزرش ده الي هيحصل انا لسه مكلم بابا واتبسط جدا
لكن ههههه امي طار حاجة من نافوخها لما سمعت
ادهم ببرود :ده المتوقع منها
ad
.................................................
في المساء
نور روحت وحست انه فيه حاجة غريبة
ندى استخبت ورى والدتها
نور باستغراب :في ايه ليه الكل بيبصلي كده
نبيل بجدية :ادم هيجي يطلب ايد ندى النهاردة
نور بغضب :لا طبعا ايه الي بتهببوه ده
ندى من ورى والدتها :انا موافقة
نور بغضب اكبر :اطلعيلي هنا بما انك جريئة كده ما تستخبيش زي الفار
مروى لمنال :مش هترتاح معاهم يا منال انتي هتعيدي الي حصلك
نبيل بغضب :مفيش حد هيتدخل بقرار ندى هي الي هتحدد مصيرها فاهمين
نور رفعت حاجبها بعدم رضا :وده من امتى ده
نبيل بصلها بغضب اكبر :من اليوم الي لقيتكم فيه فاهمه انا ابوكي وانا الوحيد الي يحقلي اتكلم هنا
نور قربت منه بتحدي :كنت فين يا والدي العزيز لما جيتلك وقولتلك ابن اخوك كتب كتابه عليا بالغصب ما اتكلمتش ليه وخليتني احدد مصيري مع الي بحبه هاه
لو ندى هتتجوز ادم يبقى ادهم يطلقني هتحطوا الشرط ده على شان يتجوزوا
ندى بهمس وصل لنور :وانا مالي انا فيكي اووف حشررية
ad
نور بصتلها بقرف :اتجوزيه هااه اصلا ده الي يلبق لوحده شبهك
انتي اصلا لازم تاخدي من العيلة دي على شان تيجي وتقولي ربنا كان ليه حكمة ببعدنا عنهم السنين دي
وبقولك اهو يا ندى لو اتجوزتي ادم تنسي اني كنت اختك في يوم من الايام
منال حضنت مدى الي عيطت
منال :ختهدا وتروق وانتي كملي مع الي اختاره قلبك يا حبيبتي
مروى بصت لاختها بياس وحصلت نور
نور بصت لخالتها وسكتت
مروى :هتسكتي على المهزلة الي بتحصل دي
نور :اعملها ايه هاه تشرب من الكاس الي صبته بأيدها مليش دعوة فيها
مروى:لكن ده ابن الوسخة فريدة
نور بغضب بارد :اعملها ايه تتجوز ولا تتزفت انا حذرتها وهي حره ما تجيش تعيط بعدين
مروى خرجت ونور خدت شاور وبدلت هدومها بفستان بيتي اسود قصير مبين جمالها ببراعة
ونامت وهي بتفكر هتعمل ايه على شان تخلص من خطوبتها مع ادهم
عند ندى
دخلت اوضتها ولبست فستان اخضر طويل وفردت شعرها كانت ايه من الجمال
وخرجت لوالدتها ومروى الي مش عاجبها الوضع ده
نبيل :تجنني يا بنتي
ad
ندى :شكرا يا بابا
.................................................
في القصر
سامي كان جاهز بينتظرهم تحت والفرحة مش سايعاه انه احفاده هياخدوا بنات عمهم
ومش اي بنات دول الي خالتهم سطرت عشق في قلبه من سنين
ادم كانت الفرحة مش سايعاه
فريدة بغيظ :انا مش عارف مبسوط على ايه دي بنت شكيرة هانم تسواها
ادهم ببرود بص لوالدته :اضن اختياره ومحدش لازم يتدخل فيه
فريدة بغضب :بتكلمني انا كده يا ولد عجبك يا كامل ولادك
ادهم قرب منها بهمس :اصل انا يا امي عرفت انك خايفة عليا جدا لما قتلتي حصاني وبص للجميع وبرضه ما قولتش لحد لاني مش عايز اشوه صورتك
فعدي موضوع ادهم على خير وسيبيه يتبسط احسن ما اعكنن على الكل بخبر مين الي قتل الحصان
وسابها ومشي
والكل حصله
وفريدة اتجننت ازاي عرف
سامي :فين سناء
نادر :تعبانة يا جدي مش هتروح
سامي اومأله بدماغه والكل ركب رعربيته ومشي
ad
............................................
عند منال
انا خايفة يا نبيل اكون بضلمها فريدة مش سهلة ولا عمرها هتسيب بنتي في حالها لوكانت نور كنت هقولك اني هعتمد عليها لكن دي طيبة
مروى 😏:زيك بالزبط
هنا خبط الباب وفتح نبيل
دخلوا وسلموا على الجميع وادهم بيدور في عينيها على نور
مروى دخلت من غير ما تتكلم وما بصتش ناحية سامي اصلا
منال بأحراج :معلش اعذروها هي تعبانة
سامي بسخرية :تعبانة ولا مش عايزة الجوازة اصلا
هنا دخلت ندى الي كانت مكسوفة جدا وقدمت القهوة
الكل ابدا اعجابه فيها وبجمالها باستثناء فريدة الي كانت بتبصلها بنظرات هتقتلها
ادم وهو بيبص في عينيها :تجنني يا ندى اجمل حاجة شفتها في حياتي
ندى باحراج :شكرا
ندى وزعت القهوة وقعدت ونور كل ده ما بينتش
سامي حس في ادهم :امال نور فين ما شفنهاش يعني
نبيل :جت من الشركة تعبانة نامت
سامي بعدم رضا :ليه هي ما تعرفش اننا جايين ولا ايه احترام للكبير اقل ما فيها
ad
هنا نزلت نور بهيئتها الي سلبت عقل ادهم الي مش قادر يشيل عينيه عنها
نور ببرود :ما بحبش اشارك في حاجة مش عجباني لكن مع كده نزلت اسلم عليك
مدتله ايدها :ازيك يا جدي
وهو سلم عليها بعدم رضا من اسلوبها
وبصت للجميع :مساء الخير يا جماعة
نادر بهزار :محسساني انك شايفاني امبارح مش هتسلمي
نور ابتسمتله :ازيك يا نادر واحشني
سيرين جريت عليها :وانا كمان
نور حضنتهم وسلمت على كامل بود وعلى فريدة ببرود وطنشت ادهم وادم
ادهم اتنهد والتزم الصمت
سامي وجه كلامه لنبيل :ايوه يا نبيل انا عايز ندى لادم حفيدي
نبيل بص لنور :انا موافق لكن عندي شرط
سامي بغضب :نعم هتتشرط عليا يا ولد
نبيل :ده شرطي على شان اقبل ادم
ادم :شرط ايه يا عمي
سامي :اتكلم
نبيل :ادهم كتب كتابه على نور غصب عنها لو ادم هيتجوز ندى
ad
ادهم هيطلق نور لحد ما تقتنع فيه
نور ضحكت بسخرية وما بصتش ناحيتهم
ادم بغضب :وجوازي ماله بنور وادهم انا وندى حاجة تانية ما تقرنوش جوازنا بحاجة انا عايزها وهي عايزاني
ندى بصت لنور برجاء
وادهم وقف وحك دقنه بهدوء ما قبل العاصفة :عايز ايه يا عمي ما سمعتش
ادم مسك ايده وعرف انه اخوه هيتهور :ادهم اهدا
نبيل :هتطلق بنتي الي اتجوزتها بالغصب
سامي بغضب : ده لما تشوف حلمة ودنك هاا ما عنديش حاجة اسمها طلاق انا
ادهم بص لنور :والطلب ده اكيد من الانسة نور ولا ايه
نور بصتله من فوق لتحت :بالزبط
ادم بغضب مكتوم :توقعت والله مفيش حد اناني قدها هنا
ادهم بصلها بغضب :وانا ما بطلقش يا نور والي يدخل مملكتي ما بيخرجش منها غير على القبر فنصيحة ما تقطعيش نصيب ندى وادم على شان حاجة لو موتي مش هتحصل
نور بصت لندى الي كانت بتترجاها في نظراتها واتكلمت بسخرية :كويس طيب يتجوزوا انا موافقة لكن وبصت في عينيه انا وانت عمره ما هيجمعنا بيت واحد هنفضل كده
ادهم :وانا مش مستعجل كفاية انك بتعملي الحاجة الي انا عايزها بكيفك بقى غصب عنك مش مهم
المهم بتعملي الحاجة الي بقول عليها
ad
ادم خفف التوتر :انا بقول نقرأ الفاتحة يا عمي
نبيل بص لنور الي كانت بتبص لادهم بغضب قدر فعلا يستفزها بكلماته
نبيل اتنهد :نقرأ الفاتحة
فعلا اتقرت الفاتحة بفرحة ادم وندى
ادم بحماس :ما نكتب الكتاب ينوبكم فيا ثواب
سامي :حلو خير البر عاجله
ادم :والفرح بعد اسبوعين
ندى بصتله بصدمة :لا طبعا ايه الي بتقوله ده
نور بصتلها بسخرية :وليه لا ما كله مع بعضه يا ندى خير البر عاجله
ادم بهمس لادهم :مع انها بتتريق لكن اول مرة تقول حاجة عدله
هنا ضحك ادهم ضحكة رجولية بحت بصوت عالي والكل بصله
سيرين :هههههه اكيد ادم هجبه كلامك
ادم :هههههه بالزبط
وفعلا جابوا الماذون واتكتب الكتاب
ادم خد ندى ودخلوا اوضة لوحدهم
وسامي بيت كامل روحوا
ونور طلعت اوضتها من غير سلام
ادهم قرب من نبيل :لو سمحت يا عمي عايز اتكلم مع نور
نبيل :سيبها يا ادهم سيبها تاخد وقتها
منال :مش هتتقبلك يا ادهم سيبها يا بني
ادهم :طيب سيبوني احاول
نبيل اتنهد :اطلعلها يا ادهم
منال خدته اوضتها ونزلت
وادهم فتح الباب من غير ما يخبط
دخل وبص حواليه ما كانتش في الاوضة
لكن مفيش لحظات خرجت من الحمام بهيئة تخطف اي راجل لافه المنشفة الحمرا القصيرة على جسمها الابيض وبتنشف بشعرها
13
ادهم قرب من نبيل :لو سمحت يا عمي عايز اتكلم مع نور
نبيل :سيبها يا ادهم سيبها تاخد وقتها
منال :مش هتتقبلك يا ادهم سيبها يا بني
ادهم :طيب سيبوني احاول
نبيل اتنهد :اطلعلها يا ادهم
منال خدته اوضتها ونزلت
وادهم فتح الباب من غير ما يخبط
دخل وبص حواليه ما كانتش في الاوضة
لكن مفيش لحظات خرجت من الحمام بهيئة تخطف اي راجل لافه المنشفة الحمرا القصيرة على جسمها الابيض وبتنشف بشعرها
نور بصت قدامها واتخضت ووقعت المنشفة من عليها
ادهم كان بياكلها بعينيه :يخرب بيت ام الي جابوكي ايه ده
ad
نور مسكت المنشفة ولفتها عليها جامد واتكلمت بغضب :انت ازاي تدخل اوضتي كده
ادهم كان بيقرب منها وهو مش قادر يسيطر على المشاعر الي اجتاحته تفاحة ادم خاصته بتتحرك بطريقة تخوف
نور بتحذير :اوعى تقرب
ادهم بارادة مسلوبة منه حاليا :مش قادر صدقيني
نور كانت بترجع لورا وهو بيقدم منها
نور حست بالخطر الحقيقي
جريت من قدامه ودخلت الحمام وقفلته
وتنفست بارتياح
نور بصوت عالي :اطلع بره بسرررعة
ادهم وطى ايديه لركبه وحاول يتنفس
ادهم بصوت اجش :مش هعملك حاجة عايز اتكلم معاكي بس
نور بغضب :اطلع بره يا ادهم مفيش كلام يتقال بينا
ادهم بغضب مكتوم :نور بلاش جنان
نور بغضب :اطلع بره لا والله اصرخ والم عليك الي في البيت
ادهم بخبث :حاضر يا نور هطلع
وفعلا ادهم تصنع الخروج وفتح الباب وقفله
نور اتنفست بارتياح
ad
وخرجت لكن اتصنمت لما شافته حط ايدهه على بوقها قبل ما تصرخ وحشرها عند الحيطة وعينيه في عينها
نور حاولت تتكلم ما قدرتش عظته
ادهم بصرراخ :ااااه يا بنت العضاضة
نور بغيظ وغضب :على شان تحرم تضحك عليا
ادهم بص في عينيها :اعمل ايه بتجننيني بجمالك بتسحريني بعينيكي ما بقدرش امسك نفسي عنك انا بعشقك يا نور
نور بصت في عينيه بتوتر من كلماته:لو سمحت يا ادهم عايزة ابدل هدومي
نور كانت بتتكلم لكن ادهم عينيه كانت منصبه على حاجة وحده بس شفايفها
مدهاش فرصة الاعتراض وخد شفايفها برحلة عشق من طرف واحد
نور حاولت تبعده لكن ادهم كان ماسكها جامد
نور غمضت عينيها لاول مره وحست بحاجة هي مش قادرة تحددها مش عايزاه وبنفس الوقت مش عايزاه يبعد نفسها تبادله لهفته
نور لفت ايديها على رقبته وحاولت تبادلة قبلتها الاولى
ادهم حس فيها وبضعفها واستسلامها ليه واتبسط جدا وكأن العالم كله بقى بين ايديه
دامت قبلتهم لحظات
لحد ما بعد عنها وسند جبينه على جبينها :بعشقك يا نور
نور باحراج :لو سمحت عايزة ابدل هدومي
ادهم بعد عنها لكن عينيه معاها خدت هدومها ودخلت الحمام تحت نظراته
ad
ادهم :يا رب صبرني
نور دخلت وايدها على قلبها :ايه الي حصلي ده لا مستحيل مستحيل يدق كده
نور بدلت هدومها وحاولت تتناسى الي حصل
وخرجت كان قاعد وطالب اتنين قهوة
نور رفعت حاجبها :ايه ده بقى
انا حاسس انه دي اوضتك مش العكس
ادهم :هههه واضتي واوضتك ايه واحد
نور اتنهدت :عايز ايه يا ادهم
ادهم بصلها بأصرار :عايزك وبس تخيلي تكون امنية انسان في الحياة انه يطول البنت الي بيحبها اهو املي في الحياة انتي يا نور
نور :خلصنا يا ادهم قولتلك جواز مش هتجوز
ادهم :وانا قولتلك اني مش مستعجل على الجواز على راحتك يا نور لكن اديني فرصة اقرب منك وتقربي مني مش يمكن تحبيني زي ما انا بعشقك
نور بسخرية :مستحيل
ادهم :ليه
نور :اووف هنعيده من تاني يا ادهم انا كده مش عايز حد في حياتي
ادهم :لكن انتي كل حياتي
نور :وانت ما تعنليش حاجة يا ادهم ومش هتكونلي حاجة خلاص خلصنا
ad
ادهم اتنهد وحاول يتمالك اعصابه :نور ما تبنيش حيطه سد بينا وتخليني اعمل الي انا عايزة وغصب عنك انتي ما بتعمليش حاجة غير العناد
نور بصت في عينيه :طيب يا ادهم هسألك سؤال
مين الي قتل الحصان
ادهم خد نفس جامد وبادلها نفس النظرة لانه عارف هي عايزة توصل لايه :امي
نور بصتله بدهشة :ان انت عارف يعني
ادهم بحزن مصطنع :بعد ما خرجتي ضغطت على الراجل لحد ما اعترف وقالي انه امي هي الي عملت كده
لكن حطي نفسك مطرحي يا نور هعمل ايه هاه اروح اقول للكل انه امي هي الي قتلت حصاني الي عارفة ومتأكدة انه حتة مني لانه على اسمك هاه
نور بغضب:لا طبعا ما يتجابش سيرة الست الوالدة لكن تروح تقول للراجل انه خالتي الي عملت كده
ادهم :انا تاكدت مش هي الي قالتله عن خالتك
نور :امال عرف ازاي
ادهم :الراجل ده يعرف كل حاجة عننا لانه كان بيشتغل عندنا في الاسطبل
نور :طيب وانت هتسيب الموضوع كده
ادهم مسك ايدها :صدقيني انا تكلمت معاها وحذرتها لكن دي امي حطي نفسك مطرحي هي لدلوقت مش متقبلة اني اتجوز على مزاجي وعايزة وحده من مجتمعها عملت كده توقعت اننا نسيب بعض
نور رفعت حاجبها بخبث :هي بتحبك اوي كده
ad
ادهم :جدا يا نور على شان كده عايزاني اخد على مزاجها هي وبص في عنيها ما تعرفش انه قلبي ملك لوحدة أسرته من صغرها وملكته بكبرها ومش هيدق لغيرها
نور بغموض :للدرجادي
ادهم شدها عليه
نور :انت بتعمل ايه
ادهم برجاء :اديني فرصة فرصة يا نور
نور شردت في ملامحة الرجولية وعينيه الي بسواد الليل وغمزاته
ادهم حس بتوهانها خد شفايفها برحلة جديدة شغوفة يبثلها فيها عشقه
.......................................................
عند ادم وندى
ادم كان ماسك ايدها وهي مكسوفة قوي
ادم بهزار :هو في حاجة وقعت منك يا ندى
ندى بعدم فهم :لا ليه
ادم :اصلك باصه للارض اكتر من حياتي
ندى ضحكت جامد
ادم :ايووه اضحكي خلي الشمس تدخل
ندى بصتله :بجد بتحبني يا ادم
ادم :لا كنت بهزر
ad
ندى 😳:نععععم يا رووح امك
ادم :ههههه قلة ادب مش عايزة خليكي محترمة
ندى بغيظ :على فكرة وانا بكرهك
ادم :هههه طب انا بحبك
ندى خدودها احمرت
ادم :اموت بالفراولة لما بتترسم على خدك يا قوطة
ندى بقرف :فراولة واوطة بيئة قوي يع
ادم شدها عليه وقبلها :هوريكي البيئه دلوقت
ندى حاولت تبعده ماقدرتش
ادم بعد عنها :شفتي البيئة بيعمل ايه
ندى بكسوف :هعيط يا ادم
ادم بغيظ :بصي يا بت انا مش هستحمل انا كبيري اسبوعين ونتجوز ولا اقسملك يا ندى هغتصبك دلوقت وساعتها يستروا علينا زي ما هما عايزين
ندى :ايه الي بتقولوا ده عيب كده
ادم :هههههههه تعالي ناخد كم صورة احسن من الصدمة دي وخرج موبايله وصورها
.................................................
عند سناء
شافتهم لما رجعوا لكن نبيل مش معاهم كلمته
ad
نبيل خرج من عند منال :اهلا يا سناء
سناء بغضب :انا مراتك على فكرة
نبيل بغضب :بتصرخي ليه في ايه
سناء بصراخ :يعني ناسي بيتك الي هنا وقاعد عند الزفتة التانية ده انا بقالي اسبوع كامل ما اتلمتش عليك وبعدين مع القرف ده
طيب حس بولادك الي هنا اقل ما فيها ولا الزفته وبناتها كلوا دماغك
نبيل وهو بيجز على سنانه :تخرسي وما اسمعش صوتك بيغلط فيهم فاهمه
وقفل في وشها
سناء بغيظ :ان ما وريتك يا نبيل ما ابقاش سناء
منال كانت سامعة كل حاجة
حطت القهوة وقربت من بدلع
بتصرخ ليه يا حبيبي
نبيل زفر بغضب :مفيش
منال :طيب القهوة جاهزة تعال نشرب
نبيل اتنهد وقعد
منال :اتكلم يا حبيبي في ايه
نبيل بصلها بتوهان :قرفان يا منال ما بقتش احب اروح للبيت التاني خالص حاسس انه كل الي فيه بيكرهوا بعض وبيحفروا لبعض
منال بفرحة داخلية :ليه بس يا حبيبي ده حتى ولادك في البيت التاني لازم تروحلهم شوفهم وارجع
ad
نبيل اتنهد :انا بفكر اطلق سناء
منال الفرحة لمعت في عينيها :بجد
نبيل ضحك جامد :ههههه بجد
منال حضنته جامد
ومروى متابعه من بعيد بصمت وبنفسها :هبلة طول عمرك وبيعرف ازاي يضحك عليكي
.....................................................
عند ادهم
كان مش بيصدق الي بيحصل دلوقت وانه نور كانت مستسلماله وبأرادتها
انتشله من عشقه ده رنة
نور بعدته عنها بأحراج وخجل وندم
ادهم بص للفون كان جده
ادهم :اهلا يا جدي
سامي بغضب :مروى يا ادهم
ادهم بتركيز :في ايه
سامي بغضب :رفعت عليا قضية هي والزفتة خطيبتك
ادهم بغضب :بتقول ايه قضية ايه
سامي بغضب وجنان :قضية خطف واجبار جواز وشرفية وميت حاجة داخلة في بعض
ادهم بعدم فهم وهو بيبص لنور :ونور دخلها ايه
سامي بغضب :مهو يا مجنون انا تهمتي التحريض على ده وانت الخاطف
وانا اصلا باسمي قضية شرف من اليوم الي خدت
14
عند ادهم
كان مش بيصدق الي بيحصل دلوقت وانه نور كانت مستسلماله وبأرادتها
انتشله من عشقه ده رنة
نور بعدته عنها بأحراج وخجل وندم
ادهم بص للفون كان جده
ادهم :اهلا يا جدي
سامي بغضب :مروى يا ادهم
ادهم بتركيز :في ايه
سامي بغضب :رفعت عليا قضية هي والزفتة خطيبتك
ادهم بغضب :بتقول ايه قضية ايه
سامي بغضب وجنان :قضية خطف واجبار جواز وشرفية وميت حاجة داخلة في بعض
ادهم بعدم فهم وهو بيبص لنور :ونور دخلها ايه
سامي بغضب :مهو يا مجنون انا تهمتي التحريض على ده وانت الخاطف
ad
وانا اصلا باسمي قضية شرف من اليوم الي خدت فيه خالتها فبكده هروح ورا الشمس
ادهم شد على ايده بغضب وعينيه جواها الجحيم
فكرت انه نور بتضحك عليه وبتستغل حبه حاجة بتجرح اويمن شوية بين ايديه والصبح في المحكمة بترفع عليه قضية
سامي :ادهم رحت فين وانت فين اصلا
ادهم بص لنور بغضب :هكلمك يا جدي سلام
قفل مع جده وهو بيبص لنور الي مستغربة في ايه
نور باستغراب :في ايه
ادهم شد على ايده بغضب :هي كلمة واحدة عايز اسمعها انتي وخالتك رفعتوا قضية عليا وعلى جدي النهاردة
نور اتصدمت :قضية ايه ولسه هتكمل
دخلت مروى عليهم
نور بصت لخالتها بعدم فهم
مروى بصت لادهم :طلق نور يا ادهم
ادهم بصلها من فوق لتحت واتكلم من بين سنانه بغضب:نجوم السماء اقربلك من الي انتي بتفكري فيه عارفة لو جبتي محاميين العالم كله محدش هيقدر يخليني اطلق نور ولا ابعد عنها
نور بغضب :ما تفهموني في ايه
مروى بخبث :النهاردة عملت الي اتفقنا عليه رحت للمحامي ورفعت على ادهم وجده قضية اجبار زواج وانهم حطوكي تحت الامر الواقع على شان توقعي
نور بصت لخالتها بغضب لكن سكتت
ادهم قرب من نور :تعرفي حاجة الحيوانات طلعت بتحس اكتر منك
ad
وخديها كلمة من راجل لعبتي بمشاعره للحظة هخليكي تندمي على اللحظة الي رحتي فيها المحكمة ورفعتي فيها قضية عليا انا وبرضه مش هتتطلقي ابدا وهتفضلي تحت عصمتي انا
وعمرك ما هتطلعي من دايرة ادهم العمري وافتكري الكلام ده كويس يا يا بنت عمي
وسابها ونزل
من غير ما يتكلم مع نبيل ولا منال الي بيبصوله باستغراب
...................................................
عند نور
بصت لخالتها بغضب :ايه الي قولتيه ده انتي بجد رفعتي عليهم قضية
مروى بغضب اكبر:كنتي عايزاني اتخرس وانا بشوفك بتضيعي نفسك كان لازم اعمل كده
انا مش عايزاكي تعيشي نفس الوضع الي انا عشته
نور بصراخ :وضع ايه وعيشة ايه هاه وانا مالي بلي انتي عيشتيه
مروى بصتلها بغضب :بت انتي اوعي تكوني حبيتي الزفت ده هاه
ده امه السبب في كل الي حصل زمان ودلوقت
وده نسخه مصغرة من سامي هتعيشي معاه حياه زي الزفت
نور بغضب وتحذير :خالتي لاخر مرة بقولك ما تتدخليش بحياتي فاهمة وحبيته او لا دي حاجة تخصني انا وبس
مروى بدموع غزيرة :قلبي محروق يا نور اكتر من عشرين سنة قلبي قايد نار مش عارف اعيش مش عارف اكمل خد مني كل حاجة وبرضه ما عرفتش اذيه كان بيخرج الوسخ من كل حاجة عملتهاله
نور بقلق :اهدي يا خالتي انا اسفة انفعلت شوية
ad
مروى مسكت ايدها برجاء :انتي بنتي يا نور بنتي الي مخلفتهاش مش عايزك تعيشي الي انا عشته
نور بتردد:هو ايه الي حصل يا خالتوا احكيلي واوعدك اني اساعدك لكن اكون فاهمة الدنيا ماشية ازاي
مروى قعدت بانهيار وهي بتفتكر احداث نفسها كانت تنساها خالص وتتمحي من دماغها
كنت بنت بحب الحياة كنت عنيدة وقوية وما بسمحش لحد خالص يتحكم فيا ولا يفرض عليا حاجة
زيك كده
بابا كان متوفي وكنت عايز اساعد ماما فاشتغلت بشركة جدك شافني وعجبته وطلبني لكن انا كنت مخطوبة وبحب خطيبي
وعيطت جاامد
نور :اهدي يا خالتوا واتكلمي
مروى :رفضته وكنت بكرهه بكره اسلوبه وسطوته وتسلطه على الي حواليه
جه طلبني اكتر من مرة وما لقيش غير الرفض لحد ما في يوم هددني صريح بانه هياذي نزار بعد ما رفضته في شركته
بعت ناس لنزار وعمل حادثة ومات وبعت ناس ليا بنفس اليوم واغتصبني بكل وحشية وكانه حيوان ما بيحسش مفيش بقلبه ذرت رحمه خد مني شرفي وهو بيضحك وبيقولي هتحتاجيني وهتيجي تبوسي رجلي على شان اتجوزك
قتلته مسكت السكين وقتلته وسبت دمه معبي الارض ورحت المشفى اثبتت واقعة الاغتصاب ورفعت عليه قضية في الوقت الي كانوا بيسعفوه فيه وما كانش ليه نصيب يموت
اول ما فاق عرف اني رفعت عليه قضيت اغتصاب
راح رافع عليا قضية شروع في قتل وبعتلي الكاميرات وانا بقتله على البيت
اتواجهنا بالمحاكم وقدرت اثبت انه اغتصبني بدليل ربنا
مع انه اخفا كل الادلة الي تثبت اني قتله على شان كنت بحمي نفسي
ad
نور بدهشة :ايوه وايه الي حصل
مروى بدمعة مقهورة :طلعت حامل والي ببطني كان هو الحاجة الي اثبتت واقعة الاغتصاب واتسجن سامي اربع سنين
نور بصدمة :انتي عندك ولد من جدي
مروى بدموع :ما شفتوش خلفته وسامي بعت ناس وهو في السجن للمشفى خدوه ومن يومها ما اعرفش عنه حاجة خالص
نور :وما سألتيش عنه
مروى بقهر :بوست رجله على شان يقلي ابني فين وما قاليش
نور :معقول عمي كامل ابنك
مروى مسحت دموعها :لا لانه كان مخلف نبيل وكامل قبل ما اعرفه
مروى مسكت ايدها لو حد هيقدر يعرف ابني فين هو انتي يا نور ابوس ايدك ساعديني عايز اذيه زي ما آذاني عايز احرق قلبه زي ما حرق قلبي
نور بشرود :حاضر يا خالتوا اوعدك هعرف مكان ابنك فين
.............................................
عند ادم خرج
على صوت منال ونبيل
ادم :في ايه يا عمي
نبيل : ما اعرفش اخوك خرج زي المجنون من غير سلام ولا كلام
نزلت مروى وبصت لمنال :انا رفعت قضية على سامي وادهم
نبيل بغضب :ايه الي بتقوليه ده
ad
مروى بغضب :ابن اخوك هيطلق نور فاهم زي ما اتجوزها بالغصب هيطلقها بالغصب
ادم وهو بيجز على سنانه :وانتي مالك فيهم يا ست انتي
ندى :خالتوا سيبيه ياخد فرصته معاها هو بيحبها
مروى بصتلها بغضب :انتي خليكي مع الي اخترتيه هاه الي اخرته يجيب اجلك
ادم بتحذير:انا ما اسمحلكيش ابعدي عننا
نبيل بصلها بغضب :انتي بكده بتفتحي باب اتقفل من زمان
الباب الي هتفتحيه هتدخل معاه نار كبيرة ومش هتنطفي يا مروى احنا ما صدقنا انكوا بعدتوا عن بعض
مروى بصتله بتحدي :وانا هفتح جهنم على ابوك بأذن الله لحد ما الاقيه مرمي قدامي وبيترجاني اسامحه وبرضوا هدوس عليه وسابتوا وطلعت تحت نظرات نور الي متابعه بصمت قهر خالتها ومش عارفة تعمل ايه
.................................................
عند ادهم
ما كانش طايق نفسه راح لمازن بيته
رامز فتحله :اهلا يا ابني ازيك
ادهم :اهلا يا عمي مازن هنا
رامز :ايوه هو في اوضته
ادهم استأذن منه وطلع لمازن
فتح الباب من غير ما يخبط واتصدم من الي شافه
ad
مازن قفل الاب توب بسررعة
ادهم بغموض :ايه الي انا شايفة ده
مازن بتوتر :ش شفت ايه
ادهم رفع حاجبه وحك دقنه :مش سيرين برضه الي عالفيديو
مازن :ادهم اهدى انا هفهمك
ادهم زقه وفتح الاب توب
كان مازن بيكلمها فيديو
سيرين لما شافت ادهم قفلت الفيديو بسرعة
ادهم بص لمازن بغضب :بتخون ثقتي يا مازن بتبص على اهل بيتي
مازن بحذر :ادهم ارجوك اهدى
ادهم بغضب وصراخ لكمة بالبوكس :بتخوني يا مازن
مازن زقه بغضب : انت مجنون خيانة ايه دي انا بحبها وهتجوزها
ادهم :بتحبها تكلمها من ورايا هااه انت عارف انه سيرين اختي الصغيرة وبخاف عليها اكتر من نفسي
مازن : ادهم ارجوك انا مش عايز اخسرك انا طول عمري محافظ عليها وبحبها جدا وعمري ما بينت اقل ما فيها على شانك
ادهم بغضب :وما طلبتهاش ليه
مازن :هي الي كانت رافضة ده على شان تكمل دراستها وبعدها اطلبها واتجوزها
ad
ادهم بصله بغضب :لحد اليوم الي هتتخرج فيه مش عايز اسمع انك كلمتها
وسابه ومشي وهو متجنن هيلاقيها منين بس
مازن اتنفس جامد بعد ما خرج :اوووف عدت على خير
...................................................
عند سيرين
كانت قلقانه جامد وبتعيط ومنهارة
كانت بتضرب على مازن ما بيردش
قفلت اوضتها على شان ادهم ما يدخلش عليها وهربت بالنوم وقفلت موبايلها
.................................................
عدا اسبوع ادهم ما كلمش نور فيهم نهائي
وادم وندى بيقربوا من بعض
ومازن بعد عن سيرين الي بتكلمه ما بيردش احتراما لادهم وبعتلها مسج انه هيقابلها ويفهمها
وادهم حذر سيرين انها لو قربت من مازن هيقول للكل عن الي بتعمله
وجه معاد العرض بتاع ادهم ونور
نور لبست فستان اسود طويل مفتوح من الصدر ورامي على جسمها بانسيابية
ادهم كان لابس بدلة سودا انيقة جدا
كانوا كل اهلهم موجودين بالعرض
ادهم كان بيهتم بتفاصيل العارضات
جت نور بجمالها واناقتها :مساء الخير
ادهم شرد فيها وبجمالها لكن طنشها :مساء النور
وكمل شغله
نور رفعت حاجبها بعدم رضا من تطنيشه
ad
نور بصت لادم :ادم هنبتدي امتى
ادم :كل حاجة جاهزة تقريبا فاضل بس الناس المدعوين يجتمعوا ونبتدي
هنا جه داني وانبهر بجمال نور
داني بابتسامة واعجاب :يخرب بيت جمالك يا نور ايه ده الفستان تحفة عليكي
نور بتعمد وصوت انثوي يخطف اي راجل :شكرا يا داني بجد التصميم الي اخترته ليا تحفة
داني بغرور :على شان تعرفي بس انه عيني لوحدها تصميم
ادهم كان بيشد على ايده بغضب جامد ومازن وادم حاسيين بده
ادهم سابهم وخرج وده الي جنن نور بزيادة
ادم خرج وراه :اهدى يا ادهم وعدي العرض على خير
ادهم اتنفس بغضب : ما انا كويس اهو شايفني بشد في شعري
هنا جه مازن وقالهم انه المقاعد اتملت
ابتدا العرض
والناس مبهورة بالتصاميم والميكس الي عمله ادهم ونور
هنا اعلن ادم عن المصميمين الرئيسين
ادم :رحبوا معايا بمصممين العرض ادهم ونور العمري
الكل صفقلهم بفرحة وخاصة منال ومروى
ad
ادهم دخل وبجانبه نور
ادهم مدلها ايده من غير ما يبصلها
نور رفعت حاجبها وطنشت ايده ودخلت وهو اتجنن منها ودخل وراها
الكل مبهور بنور وجمالها
وبيصفقولهم بحرارة
خلص العرض والكل باركلهم على النجاح الباهر
جه ريحان (من اكبر المصممين في مصر ) كان بياكل نور بعينيه :مبروك تستاهلوا التصاميم تحفة
نور بابتسامة :شكرا
اسر مدلها ايده وهو بياكلها في عينيه :ريحان الرفاعي
نور بابتسامة ردتله السلام :نور العمري
ادهم ما قدرش يستحمل قرب من نور وحط ايده على كتفها وباسها على خدها قدامه :في حاجة يا حبيبتي
نور رفعت حاجبها وضحكت بسخرية
ريحان :مبروك يا ادهم تستاهل صراحة لكن بص لنور انتوا ايه علاقتكوا ببعض
ادهم شد نور عليه من خسرها بتملك :نور خطيبتي وبنت عمي
ريحان اتصدم :بجد
نور التزمت الصمت لكن اتجننت منه ازاي مطنشها وبيعلن ملكيته ليها
ريحان بص لنور بأعجاب جنن ادهم :اها لكن الانسة نور تجنن ما شاء الله والتصميم الي لابساه تحفه
ده تصميمك
ادهم قرب من ريحان :عايزك يا ريحان
ريحان مشي معاه
ادهم اتكلم بغضب :عينك لو جت من حاجة تخصني هقلعهالك فاهم
هنا جه سنان صديق ريحان :في ايه يا ريحان
ريحان :هههههه مفيش يا صاحبي لكن في ناس هنا هتولع
وقرب من ادهم :انا عارف كل حاجة يا عم الحلو وعارف انها مش طايقاك وبص لنور وصللها سلامي وسابه
يالله يا سنان
ادهم اتجنن منه وراح ناحية نور الي كانت مع داني
ادهم قرب منها بغضب :هو انتي ايه من راجل لتاني مش عارف المك
نور بغضب :تحترم نفسك الصحافة في كل مكان
ادهم بص للصحافة :بجد يبقى تعالي هنا وشدها وقبلها قدام كل الصحفيين
لكن في المقابل كان في سيرين ومازن
سيرين بغضب :بكلمك مش بترد عليا ليه
مازن بغضب مكتوم :صوتك ما يعلاش انا من الاول مفهمك احنا قدام الناس ما نعرفش بعض
سيرين ضربته بالالم :انا حامل يا وسخ
وده الي التقطه بعض الصحفيين
15
ادهم اتجنن منه وراح ناحية نور الي كانت مع داني
ادهم قرب منها بغضب :هو انتي ايه من راجل لتاني مش عارف المك
نور بغضب :تحترم نفسك الصحافة في كل مكان
ادهم بص للصحافة :بجد يبقى تعالي هنا وشدها وقبلها قدام كل الصحفيين
لكن في المقابل كان في سيرين ومازن
سيرين بغضب :بكلمك مش بترد عليا ليه
مازن بغضب مكتوم :صوتك ما يعلاش انا من الاول مفهمك احنا قدام الناس ما نعرفش بعض
سيرين ضربته بالالم :انا حامل يا وسخ
وده الي التقطه بعض الصحفيين
مازن بصلها بغضب :اششششش اخرسي ما اسمعش صووتك فاهمة انتي واعية انتي بتقولي ايه
سيرين بصتله بدموع :انا حامل بقولك
ad
مازن بسخرية :وحصل ازاي ده بقى وانا دايما واخد احتياطي
سيرين بصتله بصدمة:مازن انت بتتكلم كده ازاي انت عارف انت بتقول ايه
مازن مسك دراعها بغضب :حسك عينك اعرف انك بتلعبي عليا سيرين فاهمه
وسابها ومشي
ومسك فونه وكلم واحد من الحرس الي بره
الحارس :اهلا يا باشا
مازن :بقولك في صحفي صورني من شوية لابس جاكيت اخضر وتيشيرت بيج عايز الكاميرا بتاعته تتطحن
الحارس :اوامرك يا باشا
..............................................
عند نور
اتصنمت من الحركة المباغتة الي عملها ادهم واتحرجت جدا لان العالم كلها كانت بتتفرج والصحافة بتصور
ادهم بعد عنها واتكلم بهمس :تتلمي وتفضلي جنبي هنا فاهمة وحسك عينك اشوفك مع جنس راجل غيري
وبص للصحافة وللجميع وهو ماسك ايد نور : نورتونا في اهم يوم في حياتنا احنا النهاردة بنحتفل بنجاحين اول نجاح هو نجاح العرض
وتاني نجاح وانجاز عملته اني خطبت نور العمري بنت عمي
خد التهاني من الجميع تحت غيظ نور الي ما قدرتش تتكلم بسبب الصحافة
نور بهمس :سيب ايدي
ادهم ببرود :ليه
نور بغضب مكتوم :ادهم ما تجننيش انا ساكتة على شان الصحافة ما تزودهاش
ادهم ببرود اكبر :وانا بستغل ده
نور نزعت ايدها منه وبصتله بتحدي وسابته ومشيت راحت لوالدتها
ad
منال بفرحة :الف مبارك يا حبيبتي انا فخورة فيكي يا نور
مروى بابتسامة :مبارك يا روحي مبارك
نور :الله يبارك فيكم انا من غير دعمكم ما كنتش هوصل لحاجة خالص
هنا جه سامي وحط ايده على كتف نور :رفعتي راسنا يا نور
نور بصتله بقرف كانت كارهاه بعد الي قالته خالتها :شكرا
نادر حضنها :الف مبارك
نور :حبيبي حبيبي
فريدة وهي بتبصلها بعدم رضا :مبروك
نور اكتفت بابتسامة مجاملة
الكل باركلها
وباركوا لادهم وهنوهم بالانجاز الكبير وانتهى الحفل على خير
سامي :انا عازمكم على العشا
مروى من غير ما تبصله :انا هروح حد عايز يروح معايا البيت
سامي :بكلمك على فكرة انا قلت عازمكم
مروى بصت حواليها :والله لسه في اعلام هنا لو عايز تتفضح من تاني هاه
سامي بغضب :اخرسي انتي ايه ما بتحرميش
مروى بغضب اكبر :انت الي تخرس فاهم ولسانك ما يطولش عليا
سامي بصلها بغضب ومشي وهو بيتوعدلها
والكل حصله
ادهم لنور :نور عايزك
نور بتأفف :عايز ايه
ادهم بغضب :ما تتكلمي عدل
نور :اييييه هتبقى انت وجدك
ادهم بغضب :انتي انسانة مريضة اقسم بالله
نور طنشته ومشيت مع عيلتها
........................................................
ad
في الصباح
فاقت نور كانت حاسة بشوية تعب لكن تحاملت على نفسها وخدت شاور ولبست جيب ابيض للكاحل على قميص اخضر مكفوت وربطت شعرها ذيل حصان
نور خرجت شافت ادم معاهم اتأففت :جابه ايه ده على الصبح
نور :صباح الخير
ندى ومنال :صباح النور
ادم :احم صباح النور ازيك
نور :اهلا
منال :عندك ايه يا نور النهاردة
نور :هروح الشركة ليه
منال :تقدري تتأخري شوية ساعتين كده
نور باستغراب :ليه انتي كويسة فيكي حاجة
منال بابتسامة :كويسة يا حبيبتي لكن عايزك تروحي مع ادم وندى القصر اختك هتأثث الجناح بتاعهم ولازم تكوني معاهم
نور بصت لادم بجدية :ليه وانت هتسكنها معاهم في القصر ليه
ما تعيشوا لوحدكم وتاخدوا راحتكم
ندى :قولتله بس هو بيقولي اذا اعمامي عاشوا مع جدي احفادوا هيخالفوه
ادم بجدية :نور انا نفسي اعمل ده واقترحته فعلا لكن جدي راجل كبير وعايز يشوف احفاده وولادهم معاه باخر سنين عمره
نور :لكن انا مش هسمح لاختي تعيش في بيت عيلة
ادم بنفسه :نفسي اطول زمارة رقبتك ده على اساس لما تتجوزي ادهم هيسمحلك تخرجي بره القصر
ad
ادم عايز يمشي الليلة :نور هنعيش فترة وبعدين هننقل لبيت تاني لوحدنا
ندى بفرحة :بجد يا ادم
ادم بحب :بجد يا عيون ادم
نور بغيظ🤮 :ايه القرف ده
ندى 😏
منال :قولتي ايه يا نور هتروحي مع اختك
نور :عندي شغل يا ماما
منال بصتله بنظرة حزم :اجلي الشغل اختك اهم يالله
تروحوا القصر وتشوفي الجناح وتحددي عايزة ايه
نور بعدم رضا :امري لله
وفعلا ادم وندى ركبوا العربية ومشيوا ونور حصلتهم ودخلوا كلهم القصر كانوا الجميع بيفطروا
ادم دخل ومعاه ندى ونور وراهم
ادم :صباح الخير
عيون ادهم توجهت ناحية نور واستغرب مجيتها لهنا
ادهم :صباح الخير
نبيل:نورتوا تعالوا افطروا
نور :شكرا يا بابا انا جاي على شان ندى تعمل تغيير في الجناح بتاعها هنا وماما اصرت عليا اجي معاها
ادهم بسخرية وبنفسه :توقعت والله
نور قعدت وبصت للشغالة :قهوة سادة لو سمحتي وبصت لندى
ad
تطلعي الجناح تخلصي الي عايزاه وتنزلي بسرعة
فريدة بغيظ :دي بتتأمر
كامل :عدي الليلة يا فريدة
ندى قربت منها بخوف :هتسيبيني لوحدي اطلعي معايا
نور رفعت حاجبها :اسيبك لوحدك ههه انتي هتفضلي معاهم هنا لوحدك بعد اسبوع واحد بس هتبقي منهم واحنا الاغراب عنك
ادم حس بندى :تعالي يا نور اهو نشوف زوقك
ادم طلع وايده في ايد ندى ونور وراهم
والشغالة طلعتلهم القهوة
كانت ندى بتقول لادم كل حاجة عايزاها ونور بتبصلهم بملل وبتعلق على كل حاجة
هنا دخل ادهم :ايه خلصتوا وبص لنور
ايه يا نور مش تيجي تشوفي الجناح بتاعك
نور طنشته
ادم قرب منه :ابوس ايدك خدها من هنا انا هخنقها شوية كمان
ادهم :اخرس يله
ادم :بالله عليك مش عارف اتكلم انا وندى
ادهم خد منها القهوة :تعالي يا نور عايزك في كلمتين
نور :انت بتعمل ايه
ادهم :ما وحشتكيش الخيل
ad
نور نزعت ايدها منه :مش عايزة دلوقت
ادهم حك دقنه :تمشي معايا من سكات ولا القصر كله يتفرج عليكي وانتي متحملة زي الشوال
نور بسخرية :تقدر
ادهم بتحدي :تحبي تشوفي
ادم :اهدوا يا جماعة احنا هنعمر بيت مش بنخربه
نور بصت لندى :انجزي يا ندى اتأخرت على الشركة قوي
ادهم شد على ايده بغضب ومسك ايدها وجرها وراه
نور حاولت تنزع ايدها منه ما قدرتش :ايييه انت جارر بهيمة وراك ولا ايه
ادهم دخلها لاوضته وقفل الباب
نور جتها رهبة من الاوضة الي كلها بلون الظلام
نور بقرف :ايه ده اوعى تقولي انه دي اوضتك
ادهم بص في عينيه :هتبقى اوضتنا
نور عرفت في اللحظة دي انها معاه في اوضة لوحدهم وهو عصبي دلوقت والعناد في الحالة دي مش لصحالها
نور بهدوء :كويس عايز ايه دلوقت
ادهم شدها عليه من وسطها :عايزك انتي وبس عايز نكون زي اي اتنين مخطوبين بيحبوا بعض وبيقربوا من بعض وبيعملوا كل حاجة مع بعض
ad
نور هربت من عينيه :ادهم لو عايزنا نتكلم تبعد عني وما تقربش بالطريقة دي
ادهم :انتي مش قابلة تتقبلي حبي ليكي ليه
نور بتروي :انا بحاول اتقبله لكن ما بحبش حد يفرض نفسه عليا وده الي بتعمله دلوقت سبني براحتي اتقبلك
ادهم بأمل :نور ما تيجي نتجوز مع ادم وندى.
نور ضحكت جامد :ادهم فوق كده وافتح الباب لاني قربت اجيب اخري منك
ادهم شد على وسطها بغضب :نور اتعدلي
نور بوجع :ايدك بتوجعني
ادهم :وانتي بتوجعي قلبي بعنادك
نور بتهرب :طيب هفكر
ادهم يأس منها وعرف انها بتهرب منه دلوقت
نور لفت نظرها صوره جنب سرير ادهم
قربت منها اتصدمت انها صورتها وهي صغيره وادهم حاضنها
نور بفرحة :ياااااه يا ادهم تعرف انه صوري وانا صغيرة اتحرقت في البيت القديم
ادهم بابتسامة :كل صورك وانتي صغيرة هنا وفتح الدولاب وخرج ليها صور كتيرة قوي وهي مصدومة
نور حطت الصور وبصتله بدمعة متحجرة: انت بجد بتحبني للدرجادي
ad
ادهم مسك وشها بايديه بحنيه :وعمري ما عيني جت على ست غيرك
نور بعدم اقتناع :عايز تفهمني اني اول ست في حياتك ما لمستش غيري
ادهم :عمري يا نور ما قربت من ست حتى لو عايز كنت دايما اشوفك قدامي واقول محدش يستاهل اهتمامي وحبي غيرك
ادهم حس بالتوهان الي حصلها اثر كلماته وعرف انه نور فعلا طفلة جواها
ادهم قرب منها وخد شفايفها بقبلة عاشقة لكل تفاصيلها ونور مستسلماله تماما وبتبادله قبلته وما بعدش عنها غير مع عدة خبطات على الباب انتشلتهم من جو العشق والهيام الي كانوا فيه
ادهم بصوت اجش : مين
الشغالة :سامي بيه بيقولكم انزلوا الحديقة تحت
ادهم :طيب شوية ونازل
نور عدلت نفسها وهي بتبص لتفاصيل ادهم هو فعلا وسيم وطويل وعريض
ادهم بصلها كانت شاردة فيه :ايه عجبتك الفلك نفسي في كيس هدية
نور ضحكت :بااين كده
ادهم :اديني فرصة يا نور من غير ما تعندي معايا انا بعشقك صدقيني
نور قربت منه ولفت ايديها على رقبته وهي باصه في عينيه وهو مستغرب :كنت بسمع كتير عن العشق والحب وبقول دي حاجة عبيطة ومفيش حد بيحب حد
لكن النهاردة اكتشفت انه يمكن فيه حب
يعني ايه الي يخليك تحافظ على صوري من وانا صغيرة
ad
انا هدي عشقك فرصة يا ادهم
ادهم بصلها بصدمة :بجد
نور بابتسامة :بجد
ادهم حضنها وهو مش مصدق الي حصل دلوقت لكن بعد عنها :القضية يا نور
نور بتهرب :هقول للمحامي يمشي باجراءات التنازل
نور بخبث : الا قولي يا ادهم مين عايش معاكم هنا
ادهم :مفيش عمي نبيل وولاده وبس
نور باستغراب مصنع :على كده جدي مش مخلف غير اتنين بس
ادهم بتسرع لا يحمد عقباه :لا في ليا عم اسمة مالك لكن طول عمره بيدرس بره
نور حاولت تبان طبيعية :اها وما بيجيش هنا ليه انا عمري ما سمعت فيه
ادهم :ما اعرفش صراحة لكن الي اعرفه انه دي رغبة جدي مش رغبته وبعدين هو اتعود على المانيا وحبها وعاش فيها
نور حاولت تبان طبيعية :طيب يا ادهم مش يالله ننزل
ادهم بابتسامة :يالله
لسه هينزلوا
نور :صوت مين ده
ادهم :دي اوضة سيرين
نور :طيب انزل انت وانا هحصلك
ad
نور خبطت على الباب ودخلت واتصدمت انه سيرين بتعيط
نور بقلق :سيرين انتي كويسة
سيرين بصتلها بدموع وقهر
نور قربت منها :فيكي ايه يا حبيبتي اتكلمي
سيرين مسكت ايدها وهي بتعيط :اوقفي معايا يا نور انا ماليش حد هنا انا لوحدي ومحدش سائل فيا ارجوكي يا نور انا واقعة في مصيبة
نور مسحت على شعرها بحنية :اهدي يا سيرين واحكيلي في ايه
سيرين بدموع وندم :انا انا حامل
نور حطت ايدها على بوقها بصدمة :انتي اتجننتي ايه الي بتقوليه ده
سيرين بدموع :ساعديني يا نور انا ماليش حد هنا محدش يايل فيا ارجوكي
نور حاولت تهدا :مين الي غلطتي معاه وهو فين
سيرين بدموع : هيدبحوني يا نور جدي مش هيرحمني
نور بنفاذ صبر :ما تنجزي يا بت اتكلمي مين الي عمل معاكي كده والاقيه فين
سيرين بقهر :تعرفيه كويس
نور بصدمة وغضب :اوعي تقولي ادهم او ادم
ad
سيرين هزت دماغها بلأ :مازن صاحب ادهم
نور 😳:بتقولي مين يااه المظاهر خداعة ازاي الوحيد الي يبان محترم فيهم
سيرين :ارجوكي ساعديني
نور :قوليلي حصل ازاي
سيرين بدموع:كان بيجي لادهم كتير وانا بشوفة بالشركة كتير لاني بتدرب فيها
اتقرب مني وحبيته جدا وفضلنا كده بقالنا تلات سنين ومحدش يعرف
نور بسخرية :والسيد الوالد فين عنك
سيرين بقهر :نور الي هنا محدش بيهتم بحد كل الي بيهتموا فيه الشغل وبس ده انا بابا تقريبا ما بشوفوش يا بيتخانق مع ماما يا خارج بره البيت وجدي اناني ونادر صغير مش فاهم حاجة وطنط فريدة حرباية وعمي كامل ملوش دعوة بحد ما بيمونش على روحه
نور :انتي متجوزاه ولا ايه
سيرين هزت دماغها بلأ :حبيته يا نور حبيته ولما هتحبي هتعرفي بقيت مجنونة فيه لكن من فترة حسيت ببروده معايا وتهربه مني لحد ما اكتشفت اني حامل
نور :وقولتيله
سيرين :قولتله لكن اتهرب مني وبدموع
قلي حصل ازاي ده
نور :الوسخ ده حتى المفروض ادهم صاحبه ازاي يعمل فيكي كده
سيرين :ساعديني يا نور
ad
نور بغضب مكتوم : هساعدك يا سيرين لكن عايزك تعرفي انه عمري ما ساعدت حد على الغلط والي عملتيه كله غلط بغلط لو حد سمع الكلام ده هيدفنوكي فاهمه انا هتصرف واوعي حد يعرف بالكلام الي دار هنا ما بينا
سيرين حضنتها جامد
ونور خرجت راحت لندى وادم
ادم كان بيقبل ندى مع دخول نور
نور رفعت حاجبها :لا والله
ندى زقته عنها بخوف :انا قولتله لا
ادم بهزار :وحيات عيالك يا شيخة بلاش ضرب دي حتى مراتي اقسم بالله ما بنعمل غلط
ندى :اه والله مراته
نور :جتك وكسة انتي وهو
ادهم من وراها :في ايه
نور :اخوك بيجرجر اختي للرذيلة
ادهم غمزها :عادي يعني نفس الرذيلة الي عملناها
ادم :ينصر دينك يا شيخ وبص لندى مش قولتلك تلاقيهم بيعملوا زينا
نور بغيظ :انتوا هتنقطوني انا اتاخرت على الشركة يالله
ادهم :وانا كمان تحبي اوصلك
نور :لا هحصلك على شركتك مش هروح شركتي عايز اراجع التصاميم الجديدة معاك
ad
ادهم :اوك تنوري
وفعلا خرجوا وكل حد فيهم ركب عربيته
نور وصلت ندى البيت وراحت لادهم
لكن في السكة كلمت مروى
مروى :اهلا يا نور
نور بفرحة :خالتوا عرفت ابنك فين
مروى بصدمة :بتتكلمي جد
نور :ايوه ادهم قالي انه له عم اسمه مالك بيدرس بره طول عمره وجده مش سامحله ينزل مصر
مروى بفرحة :بتتكلمي جد يا نور يعني ابني عايش مامتش زي ما قالي والله قلبي دايما حاسس انه موجود
نور :صدقيني هعرفلك كل حاجة من ادهم واساعدك تروحيله كمان
مروى :هتبقي خدمتيني خدمة العمر
نور قفلت معاها ودخلت الشركة
وراحت على طول لمكتب مازن ودخلته من غير ما تخبط
مازن باستغراب وغضب مكتوم : هي وكاله من غير بواب مش تخبطي
نور بصتله بغموض :الا يا اخي يعني تبان محترم قوي وانت يمكن الوسخ انظف منك
مازن بغضب :احترمي نفسك انا مش هرد عليكي على شان ادهم في ايه ما تتكلمي
نور بغضب :سيرين حامل
مازن اتجنن من سيرين ازاي تتكلم وقعد ببرود :تروح تشوف غلطت مع مين وانا مالي
نور قربت منه بغضب :اقسم بالعلي العظيم معاك يومين لو ما رحت طلبتها رسمي لاخليها تعمل فحص DNA للي ببطنه
وتثبت انك ابوه وترفع عليك قضية شرف وشوف بقى شرف وعذرية واغتصاب وحاجات زي دي تاخد عليها بالراحة عشرين سنة سجن
مازن بغضب : انا ما اتجوزش وحده غلطت معاها الرخيص هيفضل رخيص
والي سلمتني نفسها من غير جواز هثق فيها في بيتي ازاي بعد الجواز
نور رفعت ايدها هتضربه :اخرس يا حيوان
لكن دخل ادهم ومازن ماسك ايدها بغضب
ادهم بجنان :ايه الي بيحصل ده وايه الي سمعته ده
تابعووووني للروايات الكامله والحصريه
تعليقات
إرسال تعليق