القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكايتي بقلم سلمي إبراهيم الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

 رواية حكايتي بقلم سلمي إبراهيم الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


 رواية حكايتي بقلم سلمي إبراهيم الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


الفصل السادس 

ملك برعب..مين……مفيش رد لكن زاد الخب*ط علي الباب وخافت اكتر يكون محمد وكانت عاوزه ترن علي سليم لكنها للاسف مش بتقدر تتحكم في الفون بسبب اللي هيا فيه وبعدين الخب*ط زاد اكتر فقالت بصوت مرعوب..مين ..ردت عليها شروق بصوت عالي ومرعوب..انا يملك..افتحي بسررعه…جريت ملك عالباب فتحته وقفلت شروق البيت وراها فثانيه

ملك بقلق..مالك يبت..في اي

شروق وبتاخد نفسها بسرعه..انتي مبتفتحيش بسرعه لي ….كان في كلب بيجري ورايا كان هيموتني ….

ملك ..يالهوي ..طب تعالي هجيبلك ميه تشربي واهدي كدا …نتي جيتي ازاي اصلا مين قالك

شروق..سليم ..سليم رن عليا وقالي اجي اقعد معاكي عشان نتي خايفه يختي

ملك بفرحه..بجد…سليم قالك كدا ……قالك اي


شروق بغمزه..ومالك فرحانه كدا لي ..تعالي نقعد تعالي…..وقعدو مع بعض شويه وشرحت لها ملك هي لي مقالتش لسليم علي محمد و..

شروق..يبنتي والله مش هيعملك حاجه ..صدقيني

ملك..كل لما باجي اقولو بخاف اوي يشروق مش عارفه اي بيحصلي ..قعدو يتكلمو شويه وعدي وقت كبير ولسه سليم مجاش فقلقت ملك

ملك..هي الساعه تجيلها كام دلوقتي…

شروق..6 ونص ..اي في حاجه

ملك بقلق..اه ..سليم قالي انو ساعتين بس وهيجي ..اتأخر اوي …ورن جرس الباب فقامت ملك بسرعه تفتح الباب واتخضت شروق اوي وكان محمد…….

محمد..صباح العسل

اتجمدت ملك واترعبت ومش عارفه تعمل اي…

شروق بعصبيه..نت اي اللي جابك هنا يلا انت …غو*ر بقااا .

محمد بهدوء..اسكتي يشروق انتي وملكيش دعوه …نا بكلم روح قلبي ملوكه

ملك..ابعد عني بقا يمحمد عشان خاطري ..ابعد عني متبوظليش حياتي اكتر ماهي بايظه..

محمد..ونتي لما بوظتيلي حياتي مفكرتيش كدا لي …خليتيني احبك اوي وسيبتيني ..انا عمري ما هبعد عنك….فاهمه

ملك..يمحمد ونا مبحبكش واقسم بالله لو مبعدتش عني هقول لسليم واخلص بقا

محمد..انتي لو قولتي لسليم هيقتلك وهيتقلني..نتي متعرفيهوش هو يبان طيب لكنك متعرفيهوش….

راحت شروق جابت سكينه..اقسم بالله لو ممشيتش من هنا لاقت*لك …غو*ر بقااا

محمد بخوف شويه..خلاص خلاص…همشي بس هاجيلك تاني يملك فاهمه ……ومشي محمد وفضلت ملك تعيط بردو وتدعي ربنا يبعدو عنها

واخدتها شروق ودخلو الاوضه ونامت ملك في حضنها ..شويه ورن جرس الباب وراحت تفتح شروق وكان سليم

سليم بتعب..صباح الخير..هي ملك فين

شروق..ملك نامت بقالها ربع ساعه تقريبا…

سليم..ونتي منمتيش لي ..روحي نامي انتي كمان تعبتي وصحيناكي من النوم باليل

شروق..متقولش كدا دي ملك دي حبيبتي …همشي انا بقا معلش عشان اختي الصغيرة مش بتعرف تقعد منغيري..وفي الاخر مشيت ودخل سليم الاوضه لقاها نايمه عالسرير ومحاوطه رجليها بين ايديها فراح غير هدومه وراح نام جنبها وهي نايمه اتقلبت كدا وحطت ايديها عليه فصحي هو من حركتها وبصلها كدا بضحكه لأنها زي الأطفال بالظبط فقربها منو اكتر وفضل يملس علي شعرها وبعدين نام وعدا وقت كبير وصحيت هي لقت نفسها في حضن حد افتكرتها شروق لكن لما حسست عرفت انها مش شروق فصحي هو من حركتها بردو وهو نومه خفيف اصلا

ملك بكسوف..سليم…..جيت امتا..

سليم بابتسامه..بقالي كتير مش فاكر

فقامت ملك..هي الساعه كام

سليم..تقريبا 3 العصر

ملك..يالهوي ..مصلتش الظهر…هقوم اصلي …وهي قايمه راحت واعه في الأرض فقام جري عليها وسندها

سليم..خدي بالك ونتي ماشيه

ملك..حاضر….وراحت تتوضي وبتصلي فرن فون سليم ورد..الو…اه في البيت…ماشي يعم مستنيك ….سلام

خلصت ملك وراحتله ..كنت بتكلم مين

سليم..دا محمد صاحبي…هيجي باليل نلعب كام جيم بلايستيشن كدا

ملك اترعبت لكن مظهرتش..اه …انا مش بحب الواد دا ….

سليم باستغراب..لي..مالو

ملك..لا …مفيش عادي …..

سليم..ماشي يستي …الشمس وهي جايه علي عينك شكلها قمر اوي ..

ملك بكسوف..شكرا يسليم بجد

سليم..كنت عاوزه اقولك حاجه كدا …


ملك بلهفه..حاجه اي..

سليم بتوتر..ملك هو…هو نا لو اتجوزت عليكي ..تزعلي……….


7


سليم بتوتر..ملك..هو..هو نا لو اتجوزت عليكي تزعلي ..انصدمت ملك واتقلب وشها من ابتسامة لزعل فثانيه لأنها كانت منتظره كلمه بحبك لكنها قالت لنفسها بقهره..انتي عبيطه يملك بقا هو عمرو هيحبك دا متجوزك غصب و..

ملك وزعلت وحاولت متبينش لكن ظهر عليها بردو..بص يسليم انت ليك الحق انك تعمل اي حاجه ..انا عارفه انك متجوزني غصب وكمان عاميه يعني..ودموعها نزلت وبعدين كملت..واول ما اتقفل علينا باب واحد قولتلي زيك زي الكنبه ..لكن معاملتك ليا مكانتش كدا أبدا ..وللأسف طمعت في حاجه كدا..بس انا مش هقدر اقولك اني هزعل انت محدش يقدر يلومك وبجد شكرا انك وقفت جنبي ..وبدأت تعيط بصوتها مجروح..عاوز تتجوز اتجوز يسليم ..وزاد العياط اوي..بس انا مش عاوزاك تتجوز….وعيطت اوي وحطت ايديها علي وشها

قام سليم من علي الكرسي وقعد عالارض ادامها وشال ايديها من علي وشها بالراحه وحط ايده علي وشها ..و..

سليم بحنيه..طب هو مش انا قولتلك مش عاوز اشوف دموعك تاني…اهدي كدا يملك …بصي انا عارف اللي انتي فيه كويس ونا بصراحه مش هقدر اجرح فيكي اكتر من كدا ونا اسف اني قولتلك حاجه زعلتك اول يوم اتقفل علينا باب واحد ..ومتقوليش


علي نفسك عاميه تاني ..انتي مش عارفه اد اي عنيكي جميله ..وقرب منها اوي وباس*ها من عيونها الاتنين برقه ..واتكسفت هي اوي وظهر عليها ووشها احمر وكمل..متزعليش مني

ملك ببراءه مع دموع خفيفه..يعني مش هتتجوز عليا صح….

ضحك سليم عليها..هو دا اللي همك…لا يستي مش هتجوز عليكي…وقام وقف .ومشي شويه وبصلها..بقولك اي ..اطمعي في اللي انتي عاوزه تطمعي فيه ..اطمعي براحتك

ضحكت اوي ملك وانبسطت جدا وحبتو اكتر وبقت نفسها تفتح عيونها بس عشان تشوفو…وقطع تفكيرها صوت سليم

سليم بصوت عالي من الحمام..ملك هاتيلي اللبس بتاعي انا حاطو عالسرير

ملك..حاضر ..ووطت صوتها ..حاضر يروح قلبي …وراحت جابتله اللبس وهي بتديلو اللبس قام مسك ايديها وقعد يفرك فيها برقه شويه فضحكت هي وسابته..انا هسخن اللبن..هو فين

سليم ..بصي هتلاقيه ف التلاجه في حله كدا حطيه عالبتوجاز وحاولي تفتحيه ونا هاخد دش واجيلك…وراحت هي وجابت اللبن وحطتو عالبتوجاز وبعدين خرجت قعدت في الاوضه وعدي شويه وقت صغيرين و..

سليم..يملك تعالي اطفي عاللبن زمانه هيفور

ملك ..حاضر…جايه اهو ..وراحت ملك وهي بتحسس عالحاجات وفي نفس الوقت كان خارج سليم من الحمام عري*ان من فوق وبينشف شعره ومش شايف فاصطدمت ملك في صدره واديها عليه وكان عندو عضلات جامده واتحرجت جدا اما هو كان مبسوط اوي وتايه في جمالها فقام حاطط ايده علي ضهرها ضمها ليه اكتر فاتوترت هي وشها احمر اوي

ملك بتوتر جدا..سليم……

سليم براحه..نعم…..راحت مزعقه بصوت طفولي..سيبني اللبن هيفور ..وجريت وهو فضل يضحك عليها وراحت طفت عاللبن وبعدين لبس هدومه وعدي وقت وهما بيتكلموا مع بعض ….

ملك..بس هو نت لي بتعمل معايا كدا لي مصدقني ومش عاوز تضغط عليا …مع انك مش مجبر علي كدا أبدا

سليم..عوزه تعرفي….

ملك بابتسامه..اه عاوزه اعرف اوي…

سليم..طب بصي..انا بصراحه معنديش الشجاعه اقولك دلوقتي..لما اكون مطمن هبقا اقولك


ضحكت ملك اوي لانه كا بيقلدها..اي يسليم بقا بطل هزار

سليم بضحكه.. مش هقولك غير لما تقوليلي اول ما تطمنيلي كدا ..هقولك عالطول

ملك..اوكي اتفقنا……انت عارف انا مشوفتكش من امتا

سليم..من امتا …..تقريبا من 3سنين اما كنت مسافر

ملك..شكلك اتغير بقا علي كدا….

سليم..والله مش عارف بس اكيد اه يعني لو حاجه بسيطه حته..انتي كمان اتغيرتي وبقيتي قمر

ملك بابتسامه..طب يعني انت تشوفني ونا مشوفكش …


سليم..وهنشوفيني ازاي بقا…

ملك..بص …هحرك ايدي علي وشك وهقدر احفظ ملامحك وارسملك صوره فخيالي…ممكن

سليم بحب وفرحه..ممكن جدااااا….قربي …وشدها من ايديها براحه وهي رفعت ايديها علي وشو وفضلت تحركها بحنيه علي وشو وهو كان مغمض عينو مستمتع بلمستها ليه وفضلت تحرك ايديها وكانت محروجه شويه بس مبسوطه وفضلت تقريبا 4 دقايق كدا وشالت ايديها

ملك بابتسامه..احلويت شويه…..

سليم بتوهان..اه …عارف ونتي احلويتي اكتر ….وقطع تفكيرهم صوت جرس الباب…

سليم..دا اكيد محمد هروح افتح

قلبت وشها ملك وبدأت تقلق وتتوتر..راح فتحلو سليم وقعدو شويه وجابتلهم العصير وقالت لسليم هدخل انام عشان مصدعه ودخلت فعلا وكانت سامعه صوت ضحكهم بره وبيلعبو وقالت لنفسها..ياترا لما تعرف يا سليم انو محمد هتعمل اي …ونامت علي نفسها

صحيت باليل وندهت علي سليم

سليم بصوت موجوع ومقهور..نعم ..عاوزه اي ..اترعبت ملك وقامت من عالسرير و..

ملك بخوف.. مالك يسليم

سليم بعصبيه..خبيتي عليا لي يملك..ليييي

ملك ونزل من عيونها شلالات دموع وضربات قلبها زادت واترعبت..اهدي يسليم ونبي اهدي ونا هفهمك

سليم بزعيق..كنتي مقضياها معاه وبتقوليلي اهدي ..مع محمد ..مع محمد….سكتت ومش عارفه ترد تقول اي وبتعيط وبس

سليم بوجع..ملك…انتي طالق..


8


فضلت كلمه انتي طالق ترن في ودنها اوي احد ما صحيت من النوم وهي مفزوعه وبتصرخ وبتقول..لاا يسليييييم

كان سليم قاعد ع المكتب جنب السرير بيخلص ورق اول ما سمع صوتها جري عليها و…

سليم بقلق شديد..اي مالك يملك ..في اي

ملك بانهيار شديد وعياط..سليم ..سليم ..انا مش قادره أخد نفسي

سليم قرب عليها اوي..طب اهدي ..اهدي بس اي حصل..مسكت فيه ملك وحضنته اوي وقالت..متسيبنيش يسليم ونبي ..ونبي متطلقنيش ونبي

سليم بعدم فهم وقلق عليها..ونا هطلقك لي بس اهدي اهدي …نتي حلمتي بحاجه

ملك بعياط..حلمت انك طلقتني متسبنيش يسليم ونبي خليك جنبي….ضمها سليم ليه اوي فحضنه

سليم..متخافيش يملك ..متخافيش….مهما حصل هفضل جنبك مش هطلقك …….فضلت في حضنه بتعيط زي الأطفال بتعيط لحد ما نامت في حضنه فقام براحه منغير ما يقلقها وراح يقف في المكان المفضل ليه وهو البلكونه يستنشق هوا وفضل يفكر..يترا عملتي اي يملك مخوفك مني اوي كدا ..هو نتي ممكن تكوني عملتي حاجه تستاهل اني اطلقك…طب يسليم لو هي فعلا عملت حاجه غلط اوي وحاجه تستاهل الطلاق..هتقدر تطلقها…بدأت تحبها يسليم …خليتك تحبها طبعا ..مش


عارف بصراحه هقدر اطلقها ولا لا …وتننهد وقال..ربنا يستر..شويه ودخل نام هو كمان والنهار جهه ….صحيت ملك من النوم سمعت صوت خروشه جنبها …

ملك..سليم…صحيت

سليم.. اه ..بجهز شويه ورق بس عشان احتمال اروح المستشفى انهارده

ملك..طب لو خرجت ابقا اتصل علي شروق تجيلي

سليم..حاضر…المهم انتي عامله اي دلوقتي

ملك..انا اسفه يسليم بجد ..قلقتك امبارح

سليم بهدوء ..ولا يهمك المهم انك تكوني كويسه…وقرب عليها..بس ونتي بتعيطي بيقبي شكلك كيوت اوي

ملك بابتسامه ظهرت غمازاتها..والله..خلاص هعيطلق كل يوم

سليم بضحكه..لا منا قلبي بيوجعني عليكي ..مش عارف لي ..انتي عارفه

ملك بضحكه..ونا هعرف منين يعني ..انت لما تعرف ابقا قولي

سليم..هقولك..هقولك قريب اوي…بت انتي واخده الغمازات دي من مين..اكيد مش من عمو علاء يعني

ضحكت ملك بصوت عالي..والله العظيم انت رايق..

سليم..ومبقاش رايق لي ..القمر قاعد ادامي …مهو مش هسيبك انهارده غير لما تقوليلي واخده الغمازات دي منين

ملك..تصدق بالله انا نفسي افتح عشان اشوفك وبس واعرف الرياكشن بتاعك ونت بتقول الكلام دا

سليم..انتي لو مفتحه عمري ما هبصلك كدا….


ملك ..اي دا لي…

سليم..هبصلك اكتر من كدا……ورن الفون بتاعه…قال..يووووه دا وقت الفون يرن فيه ..الو ….طب تمام ..احسن بردو…سلام

ملك..خير مبرتاحش لمكالماتك

سليم..لا دا بيقولولي اني مجيش انهارده مفيش حالات

ملك..احسن بردو ..بخاف اقعد لوحدي والله

سليم..بقولك يملك..هو نتي محاولتيش تعالجي عينك

ملك بزعل..لا محدش جابلي حتي دكتور ..هو يدوب عملولي الجرح اللي دماغي وخلاص

سليم..طب بقولك اي…نتي مزهقتيش من القعده في البيت…متيجي نخرج

ملك بانكسار..مبلاش.. مش هتستمتع ونت معايا …وكدا يعني

سليم..هو نتي هبله يملك…قومي يلا ..ونا اللي هختارلك اللبس كمان

ملك..انت متاكد…

سليم.. قومي يملك عشان متعصبش عليكي ..وشدها وطلعلها لبس جميل ولبسو هما الاتنين وجهزو وفضل هو سرحان في جمالها وكل شويه حبو ليها بيزيد اكتر وهي عماله تنادي عليه لكنو مش مركز لحد ما علت صوتها..سلييم

سليم بخضه..اي يملك خضيتيني …

ملك..ونت سرحان في اي

رد عليها بكل تلقائيا..فيكي

اتحرجت ملك ووشها احمر ولاحظ دا سليم وقالها..يلا بينا ..هاتي ايدك …ومسك ايديها وخرجو وركبو العربيه وفسحها شويه وخرجو واكلو وبعدين وداها الملاهي وفضلو يضحكو مع بعض ويهزرو وكانت مبسوطه جدا ووصلت لمرحله انها متقدرش تبعد عنو وحبتو اوي …

وبعدها اخدها وراحو لدكتور صاحبه دكتور عيون

ملك..طب احنا فين طيب …

سليم..متسكتي شويه بقا يملك ..زمانه جاي

اترعبت ملك وافتكرت انو محمد ..هو..هو مين دا يسليم اللي جاي

سليم..شويه وتعرفي…فضلت ملك تفرك في ايديها وخايفه …وخافت جدا وبدأت تمل من حياتها لأنها دينا خايفه ومرعوبه وقررت انها لازم تقوله

ملك…سليم انا ….عاوزه اقولك حاجه

سليم..قولي يلوكه..في اي ..لسه هنتكلم جهه الدكتور …سلام عليكم

سليم..وعليكم السلام…اي يادكتور..اتاخرت لي

ملك باستغراب..دكتور..دكتور اي

سليم..دكتور عيون ..عشان نعرف اي سبب اللي في عينيكي وتفتحي بقا انشاءالله

فرحت ملك اوي وبان عليها فرحتها

الدكتور..تعالي اتفضلي …وبص في عيونها …وقال..بص هنمشي علي علاج لمده اسبوع وبعدها انشاءالله هنحدد يوم نعمل عمليه

سليم بفرحه..ودي نسبه نجاحها اد اي

الدكتور..من 70 ل75 في الميه وانشاءالله خير

فرحت ملك جدا انها ممكن ترجع تفتح تاني وقررت انها انشاءالله اول لما تفتح هتقول لسليم علي كل حاجه ..خلصو وروحوا هما الاتنين ووصلوا البيت..سليم..بقولك يملك نسيت اجيب بودره الجيم هنزل اجيبها من السوبر ماركت اللي تحت البيت وهاجي

ملك..ماشي يعم الجيم ..متتاخرش ….

سليم بضحكه..هجيلك فثااانيه اقولك حاجه كدا

ملك..حاجه اي ..حاجه اي

سليم..اسكتي بقا لما اجي هقولك

ملك..طب وحياتي عندك متتاخرش بقاا…ونزل سليم ورن فون ملك وهي عملت رنه مخصوصه لكل حد من عيلتها وكانت شروق حاولت تفتح وبعد كتير من المحاولات فتحت ..الو …اي يشروق…..لسه مقولتش ….شروق انتي عاوزاني اقوله

صاحبك محمد علطول كدا …بصي اتفقنا مع دكتور هيعملي عمليه اول ما افتح هقوله ….مكملتش كلامها وسمعت صوته وراها

سليم..شروق

وقع من ايديها الفون وبصت وراها برعب ……

9


سليم..شروق

لفت ملك ضهرها والفون وقع من ايديها اتخضت جدا و…

ملك..سليم انت….هنا من امتا

سليم بقلق..مالك يملك اتخضيتي اوي كدا لي

ملك..لا لا مفيش حاجة…..نت لي بتقول شروق

سليم..اصلي سمعتك بتقولي حاجه كدا فقولت اكيد دي شروق

ملك بتوتر..حاجة…حاجه ….انت سمعت اي

سليم..ملك هو اسم الولد اللي انتي هتقوليلي عليه..ممكن يصدمني

هنا فقدت ملك السيطره علي اعصابها ومكانتش قادره تقف فضلت تحسس لحد ما قعدت علي كرسي ..سليم انا ..مش عاوزه اتكلم دلوقتي

سليم وبدأ يتنرفز..اومال امتا يملك …امتا …عاوز اخدلك حقك بقا عاوز ارتاح واريح قلب ابوكي وعمك وامك وامي ..بتعملي كدا لي يملك


ملك بدموع.. سليم ..انا مش قادره اقول …خايفه

سليم بعصبيه..خايفه من اي …اي هو اللي خايفه منو مش فاهم…قولتلك قوليلي ونا هاخدلك حقك يستي

ملك بانهيار..خايفه تسيبني يسليم…خايفه لما تعرف حقيقتي كنت عامله اي ف الاول تسيبني ..خايفه متصدقش اني توبت ..حرام عليكم انا مضغوطه اوي بجد …ونتو جايين تكملو عليا ….سيبوني فحالي ،..قولتلك هقولك وآلله العظيم هقولك… الروايه كامله علي الصفحه والله 

سليم بزعيق..هتقولي امتااا بقا انا زهقت ..بعاملك احسن معامله ونتي بردو مش عاوزه تتكلمي ..قلبي بيوجعني عليكي لما بتزعلي..مش عارف اعملك اي تاني عشان تطمني ومتخافيش….مش عارف

ملك بعياط..سليم…انا ..انا مش قادره اتكلم دلوقتي….

سليم..هو دا اللي باخده منك…..وسابها وراح يقف ف البلكونه ومش قادر يستحمل يقف كدا جواه كميه غيظ مش قادر يطلعها ..راح لبس حجات البوكس وبدأ يلعب ويضرب بكل قوته وحاسس انو مش قادر يتنفس ومش قادر يسبها زعلانه منو ..بس خايف تكون عملت اللي فدماغه …بدا تفكيره يروح لبعيد اوي ..بس مش عارف الكلام دا صح ولا لا ….فضل يضرب ويضرب وطلع كل غيظه منها وكانت هي سامعه صوت الضرب ومرعوبه وعماله تعيط وبس …وبعد وقت طويل خرج هو لقاها قاعده محاوطه رجليها بايديها وعماله تعيط …بدا يهدي شويه بس محابش يتكلم معاها انهارده …وقالها..انا هنام …تصبحي علي خير


ملك بزعل ودموع..ونت من اهله …وفضلت دماغها تفكر لما محمد قالها لو سليم عرف هيقتلني ويقتلك وتخاف منو اكتر لانو اتحول بسرعه من إنسان حنين لانسان قاسي وبيزعقلها ..ودي للاسف مشكله ملك انها مش بتثق في اي حد بسرعه وديما بتدور عالحنان اللي ملقتوش من أهلها فعشان كدا لما محمد حن عليها حبتو وكمان كل ما كان بيطلب منها حاجه كانت بتعملها حتي لو كانت غلط لحد ما ضيعت نفسها وكانت سبب في تعاستها وحزنها دلوقتي…هل ده غلط من الأهل ولا من ملك نفسها……فضلت تعيط لحد ما تعبت ونامت ع الكرسي أدام السرير….الصبح صحي سليم لقاها نايمه كدا صعبت عليه وبدأ يلوم نفسه لانو كان قاسي معاها امبارح وانو المفروض بيعمل كل حاجه عشان تثق فيه وتطمن لكن هو اكيد بوظ كل اللي بيعملو دا …قام شالها بالراحه من ع الكرسي ونيمها ع السرير وهي صحيت من الحركه

سليم بحنيه..صباح الخير يملوكه

ملك بزعل..صباح النور…سليم انا…

سليم..اهدي يملك انا مش عاوز اسمع منك اي حاجه دلوقتي….مش هضغط عليكي عمري ..انتي متعرفيش غلاوتك عندي والله

ملك..انا اسفه يسليم بجد …قرب عليها وباس*ها من راسها …نتي اعملي اللي انتي عاوزاه …

ملك..سليم …هات حضن …


سليم…بس كدا ..تعالي …وحضنها سليم اوي وفضلت ملك تشكر ربنا انو علي اد كل اللي هي فيه مديها حد يعوضها عن كل دا ..حضنته اوي وهو كان عاوز يدخلها بين ضلوعه من كتر حبه فيها ..وبعد شويه بعدو عن بعض

سليم..انا هروح العياده دلوقتي

ملك..طب اتصل علي شروق بقا

سليم..خلاص حفظنا بقا ….وقام لبس وجهز نفسو واتصل علي شروق وجات فعلا وسابهم هو ومشي

عدي تقريبا وقت كبير وشروق وملك بيتكلمو ..سمعت شروق صوت فونها وكان محمد باعت لها رساله

ملك برعب.. دة محمد….انا مش قادره بقا يارب

شروق..استني لما نسمع….”بصي يشروق لو ملك صاحبتك فكرت بس انها تقول لسليم حاجه وربنا هقوله حجات وهزود حاجات من عندي ونا كدا أبدا مش هرتاح غير لما اطلقها من بعض…خليها تعقل يشروق”

ملك بعياط..يارب انا تعبت بقا

شروق بعصبيه..مهو انتي السبب…انتي اللي حاطه نفسك وحطانا معاكي ف القرف دا…كان زمانك قولتيله وخلصنا

ملك بعصبيه ودموع.،عاوزاني اقوله اي ..صاحبك محمد دخ*ل عليا قبل ما انت تلمس*ني اصلا….مش هقدر

شروق بزعيق..خلاص خلي كل*ب زي دا يقرفنا ..خليكي مزلوله كدا


وفي نفس الوقت كان داخل سليم من باب البيت وسمع كل كلامهم…

ملك..انا مقدرش اقوله ان محمد صاحبه ..هو السبب في كل اللي انا فيه

دخل سليم الاوضه ولأول مره في دموع في عنيه وقال..محمد يملك

انصدمت ملك وشروق وملك اترعبت وقلبها وجعها اوي

سليم بزعيق شديد..مع محمد يمللللك……..


10


سليم بزعيق شديد..مع محمد يمللللك……

ملك فقدت السيطره علي نفسها ومقدرتش تنطق حرف واحد اما شروق فكانت مش عارفه تتصرف ازاي في موقف زي دا

شروق بتوتر..اهدي …اهدي يسليم بالله عليك…والله العظيم هي تابت فعلا ..وهو كان ضحك عليها

سليم..ونا المفروض اعمل معاها اي دلوقتي…..

شروق..اسمعها يسليم…ربنا عاقبها وأهلها وكلكم عاقبتوها…وهي فعلا ندمت وتابت والله

سليم بتوهان وقهره..ششش اسكتي يشروق انا مش عاوز اسمع كلمه واحده …..اخرسو انتو الاتنين ..وسابهم ودخل يقف ف البلكونه…

شروق..اهدي يملك…ملك اي حصلك

ملك وكاتمه عياطها واديها بتترعش جداا..خلاص يشروق..هيطلقني


شروق بقلق..طب اهدي ..اهدي يحبيبتي هتعملي حاجه في نفسك

ملك وانفجرت من العياط..انا بحبو يشروق..بحبو اوي ….حضنتها شروق اوي وكان سليم سامع كلامها وهو جوه لكن قدر علي قلبو وفضل واقف متعصب وحاسس انو تايه مش عارف هل هو مكبر الموضوع ولا هو كبير اصلا…بس الحاجه اللي فكر فيها انو لازم ياخد بتار ملك ..لكن من مين ..اعز اصحابو ..لا مفيش اصحاب ولا حاجه لو كان صاحبي مكانش عمل في حد من عيلتي كدا …لا اخد بتارها وبتاري انا كمان ..شويه وشروق مشيت وفضلت ملك قاعده لكنها مش طايقه تسيبو وهو زعلان كدا ..فضلت تقرب ع البلكونه بهدوء لحد ما دخلت

ملك بصوت مجروح..سليم…

سليم ببرود وقهره..امشي يملك…امشي دلوقتي

ملك بعياط..سليم متظلمنيش ونبي …

سليم..لو في حد مظلوم ف الحكايه دي كلها يبقي انا …اتخدع في صاحب عمري وكمان بنت عمي

ملك بعياط شديد..انا مراتك يسليم

سليم..لا انتي مش مراتي …انا اول ما اخد حقك من محمد ….هطلقك

ملك بصدمه وكان قلبها هيوقف..تطل…تلطلق مين يسليم….انا …

سليم بقهره..اه يملك…هطلقك….امشي بقا دلوقتي انا مش عاوز اجرح فيكي اكتر من كدا ..انتي عشان حالتك بس مش همد ايدي عليكي …لي يبنت عمي..تعملي كدا في اهلك لي …ابوكي دا يستاهل منك كدا …والله حرام عليكي بجد ……


.ملك بانهيار وعصبيه..عشان محدش فيهم سمعني قبل كدة…محدش فيهم عمره اهتم بيا او قرب مني..عمرهم ما قالولي عامله اي فدراستك او حتي سألو اي مدرس عليا ونا ف ثانويه او حتي سألوني بتعملي اي عالموبايل …ولا سألوني صحابك مين….مشوفتش منهم الحنان يسليم ..شوفته منو قرب مني وحسيني بالاهتمام ..حبيتو وكل ما كان بيطلب مني طلب كنت بنفذه حتا لو كان اي ….لحد ما رجعت لربنا وعرفت ان دا حرام ..قولت هبعد عنو ..لازم ابعد عنو وكرهته لانو خلاني اعمل حاجه حرام……وبردو مسابنيش فحالي ……نا بجد تعبت يسليم..تعبت

سليم وتأثر بكلامه بس مبينش..طب يملك…روحي خدي المهدئ اللي سامي صاحبي كتبهولك ..ونامي ..مش عاوز اتكلم انهارده

بعد كتير من المجدلات دخلت ملك اخدت المهدئ ونامت من كتر تعبها …وفضل يفكر سليم طول الليل هيبدأ منين ولقا محمد بيرن عليه

محمد..الو….اي يا ابو الصحاب ..وحشتني

سليم بعصبيه شديده..ولا…اقسم بالله لاق*تلك بقا انت اللي عملت في مراتي كدا ..يا أعز اصحابي …وحيات امك يلا هنيمها زعلانه عليك

قفل محمد السكه وفضل سليم مشتعل غيظا ومش قادر يقعد قبل ما ي*قتله ..لكن بعد ما فكر عرف انو اللي عملو غلط وانو كدا حذرو….تعب ودخل ينام ع الكنبه…عدي الوقت وجه النهار وكان بيلبس ورايح لمحمد البيت …صحيت ملك

ملك بحزن..سليم….

سليم ببرود..عاوزه اي …


ملك وقامت وقفت..انت رايح فين

سليم بعصبيه..بت انتي ..متكلميش معايا دلوقتي انا مش طايقك اصلا …

ملك بعياط..سليم…انا بحبك..بالله عليك متعملش فيا كدا

هدي سليم شويه ..ملك..ابعدي بس دلوقتي..عشان الحق ابن الك*لب دا قبل ما يهرب في حته

ملك بعياط وزعل..هتطلقني يسليم

سليم بنفاذ صبر وزهق..اه هطلقك ..وزق*ها…وسعي كدا …….ومشي خطوتين..لكن مستحملتش ملك كلامه ووقعت في الأرض..سمع هو صوت وقعتها ورجع بسرعه جري عليها..ملللك


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا




ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS