القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية انتقام عاشقه الفصل الحادي والثاني عشر بقلم سلمي تامر علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

رواية انتقام عاشقه الفصل الحادي والثاني عشر بقلم سلمي تامر علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


_اه..الحقوني المجنونه دي فت.حتلي دماغي..الحقووني

طلع فارس من اوضته بخضه من صوت الصراخ وبعدها والده ووالدته 
_ايه الصويت ده على الصبح فيه اي

ريم ببكاء ودماغها بتنزف
_الحقني يافارس..بص مراتك عملت فيا اي
منك لله ياشيخه 

علياء بغضب
_انتِ واحدة مجنونة وكدابه وانتِ اللي عملتي في نفسك كده علشان تلبسيها فيا

ميرفت جريت على بنتها بلهفة وخوف امومي وحاولت توقفلها ال.دم وبصيت لعلياء بغضب
_ليه كده ياعلياء.. افرض كانت راحت فيها يعني

علياء بزهول وغضب
_انتوا بتقولوا ايه..انا مستحيل اصلا اعمل كده

فارس بحدة
_بس انتِ وهي
وبص لريم
_ايه اللي حصل

ريم بسرعة ببكاء مصطنع
_صحيت من النوم لقيت الهانم مرات بتقولي روحي اعمليلي اكل وروقي اوضتنا ولما موافقتش طبعا لقيتها قالتلي ان هي بقيت مراتك وصاحبة البيت وكلنا خدامين عندها ولازم ننفذ كلامها ولما قولتلها مفيش الكلام ده وفارس مش هيرضى بحاجه زي كده اتعصبت وعملت فيا كده

بص فارس لعلياء واتكلم بإستفهام
_ايه اللي حصل ياعلياء

علياء بصدمه من شرها 
_البني آدمه دي كدابة..اللي حصل عكس كل اللي قالته طبعا وهي اللي قالتلي كده مش انا اللي قولتلها

فارس بص لريم بغضب وحدة
_وانا مصدق كلام مراتي طبعا وواثق انها مستحيل تعمل كده
واكبر دليل على كلامي ده انك اتبليتي عليها قبل كده واتهمتيها بالسرقه انتِ وامك 
ف مش هستغرب انك ممكن تعملي كده في نفسك عادي

شريف بص لريم بتفحص واتكلم بحدة
_انتِ اللي عملتي كده في نفسك ياريم؟

ريم بتوتر وبكاء مصطنع
_وهو..وهو انا مجنونة يعني علشان اعمل في نفسي كده
ولا انت يافارس علشان بتحب مراتك ف هتشوفها ملاك بجناحين وهتصدق اي حاحه تقولها

فارس بحدة
_انا مراتي مش ملاك طبعا واكيد بتغلط..بس مهما كانت غلطاتها مستحيل تفكر تأذي بني آدم
لكن انتِ بعد عملتك السودا واتهمها بالسرقه نتوقع منك تعملي اي حاجه

اتوترت نظراتها اكتر وميرفت بصتلها بشك وعرفت ان بنتها هي اللي عامله الحوار ده كله

اتدخلت بسرعه وهي بتسحبها لأوضتها
_خلاص يبنات ده انتوا اخوات والشيطان دخل بينكم اكيد..تعالي ياريم اوقفلك ال.دم اللي بينزل منك ده 

شريف بصلهم الاتنين بنفاذ صبر واتأكد ان ده ملعوب من ريم وخاصة بعد رد فعل ميرفت الهادي ده
 بص لعلياء بأسف على وقوعها مع العيلة دي ودخل اوضته يكمل لبس

فارس بص لعلياء واتكلم بإعتذار
_انا بجد مش عارف اقولك ايه...انا اسف جدا ياعلياء على اللي عملته ريم

علياء بهدوء
_وانت ذنبك ايه يعني يفارس
السؤال هنا هي ليه عملت كده ومصلحتها ايه

فارس بحيرة
_مش عارف...تفتكري عايزاني ابقى مع نور

_مظنش...بس انا حاسه ان ريم وراها سر كبير علشان كده بتتصرف بالطريقه دي 

_علياء انا مبقتش مآمن عليكي هنا..انتِ كان معاكي حق تعالي ارجعلك بيتنا تاني وفكك من الموضوع ده

_لأ يافارس..انا عايزة ابقى هنا واعرف ريم وراها ايه

_ملكيش دعوة انتِ بالحوارات دي ياعلياء وانا هتصرف معاهم..ابعدي عنهم علشان متتأذيش اكتر من كده

علياء برفض
_فارس علشان خاطري خليني هنا معاك..انا مش عايزة ابعد عنك..وبعدبن محدش هيقدر يأذيني طول ما انت معايا..صح

فارس بصلها بإستسلام
_طيب يا علياء براحتك

علياء ابتسمت وحضنته بحب
_شكرا انك صدقتني

فارس بضحك
_لأ هو المفروض انا اللي اشكرك علشان مفتح.تيش دماغها بجد ومسكتي اعصابك

_____________________
_ها طمنيني رد فعله كان ايه..ضر.بها صح

سألت السؤال ده نور وهي بتكلم ريم في التليفون

رديت ريم بتردد شديد
_بصي هو..هو اه ضر.بها وكان هيطلقها بس بابا اتدخل ومنعه

نور بشك
_ريم..قولي الحقيقة احسنلك علشان منفذش اللي قولتلك عليه

ريم بخوف
_صدقيني ده اللي حصل...انا عملت اهو اللي قولتيلي عليه امسحي بقا الفيديوهات بتاعتي مع شادي علشان خاطري يانور...بابا وفارس لو شافوها هيق.تلوني

نور بكدب
_حاضر..همسحها بس تقوليلي الحقيقه

_صدقيني ده اللي حصل..فارس وعلياء حصل بينهم مشكله كبيرة بعد ما عملت اللي قولتيلي عليه

_طيب..اقفلي دلوقت

_هتمسحي الفيديوهات

_اه سلام

بعد ما قفلت معاها ابتسمت بخبث وشر
_قال امسح الفيديوهات قال
ده الكرت الذهبي اللي هلعب بيه على فارس 
بس الاول اتأكد اذا كان فعلا كره علياء ولا لسه

__________________
آخر اليوم فارس كان طالع بيتهم ولقى شقة عمه بتتفتح ونور بتسحبه لجوا وبتقفل الباب وهي بتبتسم بدلع
_وحشتني

يتبع.....
12
آخر اليوم فارس كان طالع بيتهم ولقى شقة عمه بتتفتح ونور بتسحبه لجوا وبتقفل الباب وهي بتبتسم بدلع
_وحشتني

بعدها عنه وهو بيتكلم بغضب
_انتِ ازاي تشديني كده انتِ اتجننتي

اتعلقت في رقبته وهي بتبتسم بخبث 
_متزعلش ياروحي..بس انا كنت عايزاك تقعد معايا شوية علشان زهقانه وبابا وماما مسافرين

بعدها فارس واتكلم بحدة 
_اقعد معاكي ازاي يعني يانور لوحدنا 

_وفيها اي يعني ياحبيبي..ما أنت هتبقى جوزي

تجاهل فارس كلامها وراح يفتح الباب لقاها منعته واتغيرت نبرتها للغضب 
_الله! ده انت مش عايز بقى تخون الهانم علشان كده بتهرب مني..اقسم بالله كنت عارفه ومتأكده من ده ولنك بتمثل عليا ومش هتطلقها ولا نيلة

بصلها فارس بتأكيد وكره
_بالظبط كده..مش عايز اخونها وخصوصاً مع واحده **** ورخي.صة زيك 

بدأت تضحك بسخرية وعدم اهتمام بكلامه
_وانت مفكرني بجري وراك علشان سواد عيونك مثلا واني مهووسة بيك!
انا بعمل كده علشان احقق انتقامي منك لما سيبتني وروحت اتجوزت واحده من الشارع

واتكلمت بنرجسية
_بقا نور المرشدي تتساب قبل فرحها بشهر وصحابي والجيران ياكلوا وشي 
وكل ده بسبب مين..ها بسبب حتة بت لا راحت ولا جت خليت الناس يفضلوا يقارنوا بيني وبينها 
انا اتحط في مقارنه مع دي!
انا اترفض
انا نور المرشدي يافارس..انا ارفض وبس واللي يفكر يجرحني او يرفضني بخلي حياته جحيم

وقربت منه ومشيت ايديها على خده واتكلمت بهمس شيطاني
_زي ما هخلي حياتك جحيم كده يقلبي

بعدها عنه وضحك بسخرية شديدة وابتسامه مستهزئة
_كل الكلام اللي قولتيه ده اكتبيه في ورقه وحطيه في اقرب ز.بالة
انا مبتهددش يانور يامرشدي
وبالنسبة للورق اللي مسكاه علينا انتِ وابوكي ال*** اعملوا بيه اللي يعجبكوا
وبالنسبة لأبويا انا هقلب الدنيا وهطلعوا 
لكن ساعتها قسماً بالله ما هرحمك انتِ وهو
باي يا بنت عمي العزيز

بصلها من فوق لتحت بإحتقار ولسه هيطلع ناديت عليه بغضب
_فارس....طب ولو قولتلك ان معايا اللي يوديك انت وابوك واختك في ستين داهية ومتعرفوش ترفعوا عنيكم في عيون الناس تاني لو نشرته

لفت انتباهه كلامها لما جت سيرة اخته وبصلها بإستفهام
_قصدك ايه بكلامك ده..اكيد لعبة من ألاعيبك اللي شبهك

ابتسمت بمكر وطلعت تليفونها واديتهوله 

شاف فارس ريم اخته مع شاب ميعرفهوش 
برق عنيه بصدمه وحس ان الدنيا كلها اسودت في وشه وعنيه احمرت من الغضب
واتكلم بهمس
_هقتل.ك..هق.تلك ياريم

رمى التليفون على الارض بغضب
واتكلمت نور بإستفزاز
_حتى لو عملك كده ، هفضح.ها برضه و هي ميتة يابيبي..نفذ اللي قولتلك عليه وتطلق علياء وتتجوزني وتقولها انك بتحبني وتكسر.ها زي ما كسرتني وترجعلي كرامتي قدام الناس..ساعتها همسح كل الحاجات اللي معايا اللي تخص اختك 
فكر في كلامي وفكر بعقلك شوية واركن قلبك على جنب علشان هيجبلك الفضايح والكوارث 

بصلها بكره وغضب وطلع من شقتها وراح ناحية شقته وهو مش شايف قدامه

فتح الباب بعنف ولقى ميرفت قاعدة 
_بنتك فين

_في اوضتها..فيه اي مالك

تجاهل سؤالها وراح ناحية اوضة ريم وفتح الباب بعنف لدرجة انها صرخت من الخضة
_فيه اي يافارس انت ازاي تدخل اوضتي بالطريقة دي

قفل الباب وابتسم بشر
_كل خير.. في كل خير ياحبيبتي

قرب ناحيتها وشدها من شعرها وفضل يض.رب فيها وهو بيصرخ بغضب
_بيعتي نفسك ليه يا مق.رفة يارخ.يصة
ليه عملتي فينا كده ليه

ريم ببكاء لما عرفت انها اتكشفت
_علشان خاطري سامحني يافارس..مش عارفة عملت كده ازاي هو اللي ضحك عليا والله العظيم

_انا هقت.لك..انتِ اللي زيك مش من حقهم يعيشوا

خن.قها من رقبتها جامد وحاولت تبعده عنها بس معرفتش 
وفجأه الباب اتفتح ودخلت ميرفت وعلياء اللي صرخوا لما شافوا المنظر

_بنتي..ابعد يافارس البت هت.موت ابعد

_ابعد يافارس سيبها حرام عليك

حاولوا يبعدوا لحد ما فاق من موجة الغضب اللي كان فيها وبصلها بقرف وقهر وطلع من الاوضة على اوضته وجريت وراه علياء

وميرفت حضنت بنتها اللي بتعيط بخوف وجسمها كله بيترعش

______________
_انت ازاي عملت كده

فارس بعيون حمرا وهو باصص قدامه بحزن وكسرة
_سبيني لوحدي يعلياء

علياء بصدمه وغضب
_هو ايه اللي اسيبك لوحدك!
قولي اللي حصل ريم عملت ايه علشان تعمل فيها كل ده

بصلها بعجز والدموع اتجمعت في عنيه ومعرفش يقولها ايه...يقولها اختي باعت شرفها..يفضح نفسه ويفضح اخته قدامها
محسش بنفسه غير وهو بيقول
_علياء انا... انا شايف ان احنا نبعد عن بعض شوية وننفصل..
اتاكد انك عامل متابعه ليا عشان تشوف باقي الرواية روايات كاملة 









تعليقات

close