expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية انتقام عاشقه الفصل الثالث والرابع عشر بقلم سلمي تامر علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

رواية انتقام عاشقه الفصل الثالث والرابع عشر بقلم سلمي تامر علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات



_علياء انا... انا شايف ان احنا نبعد عن بعض شوية وننفصل

علياء بصدمة وزهول
_ايه..لأ معلش قول اللي انت قولته ده تاني يمكن سمعت غلط ولا حاجه

اتنهد فارس بحزن واتكلم من غير ما يبص في عنيها
_عارف ان الموضوع صعب عليكي زي ما صعب عليا فوق ما تتخيلي
بس صدقيني ده حل مؤقت واقسم بالله هعوضك عن كل لحظه خليتك حزينه فيها

علياء اتعصبت جدا واتكلم بدموع
_وهو انت مفكرني لعبة في ايدك بتتحكم فيها براحتك..علياء تعالي ننفصل شوية..علياء تعالي نرجع.. علياء انا هخطب نور تمثيل.. شوية وهتقولي علياء انا هتجوز نور وهخلف منها تمثيل برضو!

_انتِ متعرفيش انا بمر بأيه دلوقت ف مش من حقك تحكمي عليا 

_بتمر بأيه...اعتقد ان من حقي اعرف لأني شريكتك في الحياة واللي يخصك يخصني زي ما اللي يخصني يخصك

بصلها واتكلم بألم
_مش كل حاجه ينفع تتقال ياعلياء..اقولك ايه اقولك ان اخ..

قطع كلامه بسرعه ونفخ بضيق وخبى وشه بإيده الاتنين ووطى راسه

نزلت علياء لمستواه وقعدت قدامه واتكلمت بحنان
_احكيلي يافارس..هتخبي عليا انا يعني!
مش دايما بتقولي اني نصك التاني وانك مبتعرفش تخبي حاجه عليا
ايه اللي حصل دلوقت

بصلها فارس فارس بدموع وعيون حمرا 
_انا اسف يعلياء.. بجد اسف بس مش هقدر اقولك
اعتبريني مكسوف..محروج..قرفان اقول اللي حصل
اي حاجه بس اعذريني لأني بجد مش هقدر

انتفضت بغضب وسألت بحده وشك
_ليه يعني ايه اللي حصل بالظبط..لأ بقا مهو متسبنيش لدماغي
انت لمست نور!!

قام وقف بغضب واتكلم بعصبية
_هو انتِ مبتفهميش!
قولتلك ابعدي عني مش عايز اتكلم 
امشي من قدامي مش طايق اشوف حد وخصوصاً انتِ

رجعت لورا بخوف وصدمه من غضبه وبصتله بدموع وبكاء لأنها كانت اول مره في حياته يكلمها بالطريقه دي

علياء بهمس وحزن
_حاضر يافارس..انا هريحك مني خالص ومش هتشوفني تاني لحد آخر يوم في عمرك

طلعت تجري بعياط من قدامه وفتحت باب الشقه ونزلت

فارس لعن نفسه بغضب ونزل وراها بلهفة وخوف عليها 

اتفتح باب الشقه وطلعت نور وشافت علياء وهي نازله والدموع في عنيها

ناديت عليها بخبث
_علياء..لولو

بصتلها علياء بحده وكره شديد
_عايزة اي مني

مديت نور إيديها لعلياء بسلسله واتكلم بدلع
_اديها لفيرو..اصله كان معايا من شوية ونساها عندي 

يتبععشر 14
مديت نور إيديها لعلياء بسلسله واتكلمت بدلع
_اديها لفيرو..اصله كان معايا من شوية ونساها عندي 

_كان ايه يختي!

نور بنفس النبرة
_كان عندي..اصل بابا وماما مش هنا وناديته يقضي شوية وقت علشان كنت خايفه وانا لوحدي.. كلنا وشربنا وهزرنا و..

قطعت كلامها بضحكه مستفزة وهي بتقول
_انتِ فاهمه الباقي بقا يالولو

_علياء.. علياء استني متمشيش

بصيت وراها لقيت فارس
بصتله بغضب ونفور وكملت نزولها ودموعها نازلة وفارس وراها بينادي عليها

مسك ايديها واتكلم بحدة
_اقفي بقا.. مش هفضل اجري وراكي طول الطريق يعني

شديت ايديها واتكلمت بعياط وعصبية
_عايز مني اي تاني ها..ابعد عني وملكش دعوة بيا وانا هنفذ اللي قولتلي عليه ومش هتشوف وشي تاني 

فارس بأسف وهو بيقرب منها
_علياء انا اسف..والله العظيم مقصدش ولا كلمه من اللي قولتهم من شوية علشان خاطري سامحيني 
اطلعي مش هينفع تمشي لوحدك دلوقت

زقته بعنف
_ابعد عني قولتلك
طول ما انت مش راضي تحكيلي ايه اللي حصل وكنت عند البني آدمه دي ليه مش هرجعلك

نفخ بعنف واتكلم بنفاذ صبر
_حاضر ياعلياء هقولك..بس مش دلوقت..فيه حاجه في دماغي ومش هرتاح غير لو عملتها ومينفعش اقولك عليها لأن ممكن بغلطه منك كل حاجه تبوظ
اديني بس فرصه..فرصه واحده زي ما انا عطيتك قبل كده

علياء برفض
_لأ يافارس..انا مبقتش قادرة استحمل اكتر من كده وكل اللي بيحصل فوق طاقتي

سابته وركبت تاكسي واختفت من قدامه

اتنهد بحزن وتعب وقرر يسيبها يومين لحد ما يرتب اموره ويعرف خطوته الجايه

_دوري في اللعبة جيه يانور..وانا اللي هنهيها 

استعاد قوته ورجع تاني البيت ودخل اوضة نور اللي كانت نايمه في حضن ميرفت وبتعيط ومش راضيه تقول لميرفت على حاجه 

فارس بهدوء
_ماما اطلعي وسبينا لوحدنا شوية

ميرفت بعياط وغضب
_علشان ارجع الاقيك مموتها.لي زي ما كنت هتعمل من شوية 

فارس اتكلم بنفاذ صبر وحاول يمسك اعصابه
_ماما لو سمحتي اطلعي

_مش طالعه قبل ما افهم في اي

_طب معلش ياحبيبتي اطلعي وانا هاجي افهمك كل حاجه

بصيت لريم اللي ساكته بحزن وكسره وطلعت من الاوضه بقلة حيلة

قعد فارس عالكرسي اللي جنب سرير ريم واتكلم بحزن 
_ليه عملتي كده..عملنا فيكي ايه علشان تك.سرينا بالشكل ده

ريم ببكاء وندم
_عارفه اني غلطانه واستحق الد.بح..بس سامحني يافارس..علشان خاطري حاول تسامحني وتساعدني انت اخويا الوحيد ومليش حد غيرك 

فارس بسخرية
_اسامحك!
احمدي ربنا اني سايبك لسه عايشه اصلا
المهم
قوليلي مين القذ.ر ده ومتكدبيش في كلمه علشان الحق اصلح اللي هببتيه

_شادي سلطان..كان معايا في الكلية واتجوزنا عرفي 

_والورق معاه طبعا

هزيت دماغها بكسرة واتكلمت بقهر
_ومن ساعتها وهو مختفي ومعرفش عنه حاجه..ومن شهر بعتلي فيديوهات وقالي احوله فلوس يإما ينشرها في كل حته

_ونور عرفت منين

_انا اللي استنجدت بيها تساعدني..اخدت مني تليفوني وقالتلي هتحل الموضوع

فارس بسخرية
_هتحل الموضوع اه ومالو
الهانم بتهددن.ي بيهم هي كمان
قوليلي اي زفت مكان كان بيروحه او كنتي بتقابليه فيه

ريم عطيته العنواين اللي تعرفها وفارس سابها ومشي من قدامها قبل ما يتجنن عليها تاني

عديت فترة وفارس مشغول جدا في محاولة انه هو يلاقي شادي بمساعدة ظابط صاحبه

وفي يوم علياء كانت قاعده في بيتهم القديم

لقيت الباب بيخبط وشافت آخر حد توقعت انها تشوفه
_ريم !

ريم وهي بتمد ايديها لعلياء بكارت وبتتكلم بحزن
_نور بعتالك ده..كارت دعوة على فرحها هي وفارس
يتبع









تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close