القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية علاقات مشبوهه الفصل الخامس والسادس بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

رواية علاقات مشبوهه الفصل الخامس والسادس بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية علاقات مشبوهه الفصل الخامس والسادس بقلم عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

فصل الخامس 

لما فتحت الباب

 لقيت اتنين شباب واقفين ويدوبك لسه 

هسالهم مين 

وعايزين اي . دخلوا بسرعه لشقه 

وهما دخلين قالوا 

_ الف مبروك يا مرات ابويا 

وقفت شويه 

وقلت بيني وبين نفسي 

_ معقول دول ولاد الباشا 

سيبت باب الشقه مفتوح وروحت وراهم الصاله 

وكانوا قعدو ع الانتريه 

_ ممكن افهم انتوا مين وجايين ليه هنا 

ولقيتهم بصوت واحد ردو ،

_ احنا ولاد سليم بيه من الزوجه الثالثه .

رديت عليهم ؛

اهلا وسهلا . باباكم مش قاعد دلوقتي انتوا

 قاعدين ليه .

بصوا لبعض وقالوا 

_ انتي بتطردينا يا مرات بويا 

وقف واحد منهم . طويل وبشرته قمحاوي وبعضلات وشكله بيعلب كمال أجسام وبتاع جيم وكدا 

بصلي وقال :

انا عادل ودي اخويا فهد انا حبينا بس نتعرف عليكي 

المهم ادي رقمي لو محتاجه حاجه كلميني

 وانا اجبلك الا عايزاه 

طلع ورقه من جيب بنطلونه عليها الرقم 

وسابها ع الانتريه وراحوا ماشين. 

قفلت وراهم الشقه وانا بضحك علي اسلوبهم 

وشكلهم من الفلاحيين لان لهجتهم مختلفه عن بتوع القاهره 

اخدت الورقه وسجلت رقم عادل علي الموبايل بتاعي 

ودخلت اريح شويه ...

****

علي الساعه واحده بالليل قمت اشرب ميه 

طلعت علي المطبخ عشان 

اشرب 

وانا رايحه المطبخ سمعت خبط 

علي الباب 

جريت عشان افتح . افتكرت اني لوحدي 

صبرت شويه وبصيت من العين

السحريه بتاعت الباب ومش شايفه 

غير بوكيه ورد كبير ومحدش 

جمب منه 

بصراحه اترددت افتح  او بمعني أوضح كنت خايفه اوي 

لاني لوحدي واخاف افتح يكون حد عامل مقلب او اي حاجه 

بعدت شويه 

ورجعت تاني واول ما فتحت الباب 

لقيت عادل مستخبي ورا الورد 

_ يخربيتك انت اللي بتعمله دي يا عادل 

_ هههههههه معلش يا مرات ابويا حبيت اعملك مفاجاه 

بصيت عليه وضحكت وشميت الورد ريحته حلوه ورديت وقلت .

_ ماشي هسامحك المره دي عشان الورد حلو وهقبله منك 

_ ماشي يا مرات ابويا . مش هدخل 

_ هتدخل طبعا . بس بشرط 

= أي شروطك يا مرات ابويا 

_ تبطل الكلمه دي . انا معنديش ١٠٠ سنه عشان تقولها 

وبعدين اسمي منار مفهوم بلاش الكلمه دي 

_ حاضر مش هقول تاني يا مرات ابويا . يووه قصدي يا منار 

_ بطل رخامه وقلت قلي يا منار بس كدا ماشي . اتفضل ادخل 

دخل عادل وقعد بالصاله وقفلت باب الشقه 

_ ممكن طلب يا مرات ابويا 

= يووه وبعدين في رخامتك دي يا عادل 

_ خلاص خلاص انا اسف 

طب ممكن كوباية قهوه يا منار 


ضحكت انا لما اتعدل وقال اسمي .

_ ماشي هعملك احلي كوبايه قهوه 

دخلت المطبخ عشان اعمل القهوه .

بدول علي فناجين القهوه افتكرت انها بدولاب النيش 

طلعت بره المطبخ عشان اجيبها . ملقتش عادل في الصاله 

بصيت عليه ولمحت باب الحمام مفتوح شويه 

وبهدوء رحت عند الحمام لقيت عادل .....😱😱


الفصل السادس 

منار فضلت تسحب تسحب لحد ما وصلت عند باب الحمام وشافت عادل بيشم بودرة مخدرات 

قربت منه وقالت:

_ عادل انت بتعمل اي ؟؛

عادل اتخض وارتبك لما شاف منار 

بصلها وضحك 

_ اي باخد جرعة المزاج بتاعتي هعمل اي يعني 

منار:: مخدرات يا عادل 

عادل: ومالها المخدرات دي ما بتعملش حاجه غير بتظبط الدماغ . اي عايزه تجربي 

منار:: لا مقدرش . اموت 

عادل :: ولا هتموتي والا حاجه دي هتظبطلك دماغك 

منار :: لا قلتلك.  يلا اطلع من الحمام . هجبلك القهوه. 

منار دخلت المطبخ تكمل عمل القهوه وبلحظه طلع صراخ من المطبخ ..

منار :: عاااادل الحقني 

عادل : جري علي المطبخ وشاف الدمع بينزل من ايد منار 

عادل : انتي عملتي اي وازاي جرحتي ايديك 

منار بدموع:: بفتح كيس البن بسكين اتعورت 

مسك ايديها عادل وقال 

عادل :: الجرح كبير.  يلا بيها علي الدكتور بسرعه 

منار دخلت لبست عبايه وطلعت من اوضتها ونزلت مع عادل. 

منار وعادل عند الدكتور وبيكشف ع الجرح 

عادل :: خير طمني يا دكتور 

الدكتور :: ههههه لا متخفش الجرح سطحي . حضرتك جوزها 

عادل بلخبطه:: لا انا انا قريبها 

منار عماله تضحك من اللخبطة بتاعت عادل 

الدكتور:: انا هغيرلك ع الجرح وحطلك غيار بس سبيه يومين بعيد الميه وهتبقى كويسه 

الجرح سطحي مفهوش مشكله والدم هيوقف بمجرد ما نغطي الجرح 

منار :: متشكره اووي يا دكتور 

عادل :: بصراحه الشكر . شويه يا دكتور . ربنا يخليك..


الدكتور ربط الجرح لمنار وعادل دفع حساب الدكتور وطلعوا الاتنين من العياده 

وركبوا العربيه وصلوا الشقه

عادل:: الحمد لله .الدكتور طنا عليكي الجرح عادي مفيش مشكله. 

منار :: الحمد لله . بصراحه الف شكر يا عادل .أنا مش غيرك مكنتش هعرف اعمل حاجه وكنت هروح فيها 

عادل:: مفيش شكر . انا ماعملت حاجه تستاهل دي واجبي اتجاهك. 

منار :: لا عملت والا عملته في نظري حاجه كبيره . كفايه اهتمامك بيا. والا خوفك عليا وقلقك كأني مراتك 

عادل :: مراتي ؟؛ مراتي ازاي ؟" 

منار :: اي مالك اتخضيت ليه 

عادل :: انا انا متتخضتش بس .

منار :: بس يا عادل يعني متحبش اكون مراتك والا مش قد المقام 

عادل :: لا لا مش كدا خالص بس اتفاجات من الكلمه. 


وقف عادل من مكانه وبصلها وقال ..

__ طيب انا همشي دلوقتي وقبل ما امشي عايزه مني  

منار :: امممم يعني لو عايزه هتعملهالي يا عادل 

عادل :: طبعا طبعا دي واجبي يا منار 

منار :: طب احلف كدا اني لو طلبت منك حاجه هتعملها 

عادل :: من غير ما احلف . انتي تامري يا منار 


منار قربت من عادل وهمسة في ودنه وقالت 

عادل ؛ منار انتي بتقولي ايييي؟



ياتري منار عاوزه ايه وقالتله ايه


تابعوني للتكمله



الفصل السابع من هنا



بداية الروايه من هنا



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS