expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة الخامسه والعشرون بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة الخامسه والعشرون بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


سهام : يبقي اولا نقسم شغل البيت بينا احنا الاتنين وثانيا زي ما هتنام في اوضها يوم هتنام في اوضتي يوم .

" عايدة كانت تستمع لهذا الحوار بين سامي وسهام ولم تنطق بكلمة واحدة "

نظر سامي لعايدة ثم نظر لسهام وقالها : حاضر .

عايدة : نعم !!!!!!! 

سامي " غمر لعايدة " : فيه اي يا عايدة ؟! ادخلي نامي انتي وانا هنام عند سهام .

يتطاير الشرر من عيون عايدة ولكنها لم تستطيع النطق بكلمة واحدة !!! ثم دخلت الي غرفتها واغلقت الباب خلفها بعنف !!!

ابتسمت سهام وشعرت بالانتصار ثم دخلت سهام غرفتها .

جلست سهام علي سريرها بملابسها كما هي وظلت تفكر وبعد اقل من عشر دقايق دخل سامي غرفته واغلق الباب بهدوء وغير ملابسه بشكل طبيعي جدا ، ثم استلقي علي السرير لينام !!!

نظرت اليه سهام وسألته : انا عايزاك تقولي الحقيقة انا مراتك بجد ؟؟؟

ضحك سامي وقالها : ايوه احنا كلنا هنغشك ونكدب عليكي ليه ؟

سهام : انا بس بتأكد .

سامي : لأ اتأكدي برحتك ، ولو انا وعايدة هنكدب عليكي مثلا ، الاطفال الصغيرين كمان هيكدبوا عليكي ليه ؟!!!

سهام : طيب الحمد لله ، يعني انت فعلا جوزي .

سامي : ايوه .

فتحت سهام دولاب ملابسها بسرعة واخرجت ملابس نوم مثيرة وبدأت في خلع ملابسها وارتدائها في سعادة بالغة !!! 

استدار سامي سريعا واعطاها ظهره لينام !!!

تعجبت سهام من رد فعل سامي وذهبت لتنام بجواره في انتظار ان يستجيب سامي لمحاولة اغراؤه .

ولكن سامي لم يعطي لنفسه الفرصة ليستجيب لها !!! 

حاولت سهام مداعبته واستمالته ،  وقتها تذكر سامي" موضوع وائل "    فباءت كل محاولاتها بالفشل !!! 

كادت سهام ان تصاب بالجنون من هذا البرود الغريب اللامبرر !!! 

فصرخت سهام في وجهه : اي ده !!!! اي البرود ده !!! لما انت مش طايقني بالشكل ده جيت تنام هنا ليه ؟؟؟

سامي : والله انتي اللي صممتي اني  انام هنا وانا حاولت افهمك وضعنا كان اي قبل الحادثة وانتي رافضة تفهمي .

سهام : طيب خلاص انا اسفة يلا قوم اتفضل روح هناك عندها .

سامي : لا طبعا مش هينفع .

سهام : انا عايزة اعرف اي المشكلة الكبيرة اللي حصلت بينا تخليك تقفل من ناحيتي بالشكل ده لمدة سنتين ؟؟

سامي : بلاش يا سهام ارجوكي تقلبي في المواجع .

سهام : ياااه ، للدرجادي المشكلة اللي بينا كانت كبيرة !!!! 

سامي : خلاص بعد اذنك اقفلي علي الموضوع ده .

سهام : لأ انا لازم اعرف اي المشكلة اللي تخلي علاقتنا توصل لكده ؟ ومادام وصلنا لكده طيب ما نطلق احسن !!! 

سامي : انا اهم حاجة عندي الاولاد ، مش عايزهم يتبهدلوا بيني وبينك .

سهام : طيب بعد اذنك قولي اي المشكلة اللي حصلت بينا ، يمكن لما تقولي يكون سبب ان الذاكرة ترجعلي تاني وافهم حياتي اللي مش فاهمة فيها اي حاجة دي !!! 

سامي : متحاوليش علشان مش هتكلم في الموضوع ده ، بعد اذنك ممكن ننام بقي ؟ 

سهام : طيب اتفضل روح نام هناك .

سامي : بقولك مش هينفع ، لازم انام هنا .

سهام نامت في الارض !!!!!.

سامي : انتي هتنامي في الارض ؟  بقلمي عادل عبد الله 

سهام : ايوه .

سامي : طيب خلاص اطلعي نامي علي السرير وانا هنام في الارض .

سهام : وانت ذنبك اي تنام في الارض كمان !!  مش كفاية خليتك تنام بعيد عن حبيبتك !!!

سامي اخد المخدة ونزل نام علي الارض وقالها : انا هنام هنا وانتي بقي نامي زي ما تحبي .


وبالفعل سامي اخد مرتبة ونام علي الارض وسهام طلعت تنام علي السرير لغاية ما سامي راح في النوم وهي مش عارفة تنام .

وبعد ما استغرق سامي في النوم نزلت سهام قعدت جنبه وتبص له وتقوله " وهو نايم " : نفسي اعرف اي اللي حصل خلاك تكرهني بالشكل ده ؟؟ يا تري انا كنت استاهل منك تكرهني كده ؟؟ وليه مش قادر تسامحني طول الفترة دي ؟؟ معقول هعيش معاك غصب عنك ؟؟ انا لازم اعرف اي اللي حصل كرهك فيا كده ؟؟؟ يا تري انت فعلا كرهتني ؟؟ ولا حصلت حاجة حرحت كرامتك خلتك تاخد مني الموقف ده ؟؟

كانت سهام بتكلم سامي وهو نايم وايديها علي شعره وبتبص في وشه وبتسأل نفسها كل الاسئلة دي .


عايدة دخلت اوضتها وبدأ الشيطان  في التسلل لعقل عايدة فتذكرت كلمات الطبيب في ان عودة الذاكرة لسهام مسألة وقت مش اكتر !!! وبدأت تفكر  يا تري سهام ممكن تعمل اي لما ترجعلها الذاكرة وتكتشف ان صديقة عمرها تزوجت زوجها في غيابها ؟؟؟ اذن لابد من ان تستمر سهام هكذا وتتأخر عودة ذاكرتها لها لأطول فترة ممكنة !!! 

كلام الطبيب ان سرعة عودة الذاكرة لسهام مرهون بالدواء وبتذكير المحيطين بها بتفاصيل حياتها قبل الحادث !!! 

اذن لابد ان تمنعها من اخذ الدواء ولكن كيف ؟؟؟ افضل طريقة هي تبديل اقراص العلاج بانواع اخري من الفيتامينات حتي تظن سهام انها تتعاطي الدواء بشكل طبيعي !!! 

وايضا تحاول هي نفسها التقرب من سهام ومحاولة تذكيرها بأشياء غير حقيقية حتي تفسد عليها محاولات استعادة الذاكرة !!! 

وبدأت عايدة في التفكير في سامي وسهام وتكاد ان تجنن من الغيرة والغيظ !!!!

وبدأت تفكر في هل تعود العلاقة بين سامي وسهام ؟؟؟ ويا تري هيكون موقف سامي منها اي لو فعلا رجعت علاقته بسهام ؟؟؟ اكيد سهام عشرة سنين مع سامي وام اولاده ولو رجعت علاقته بيها تاني هيكون مصيرها هي ممكن يكون الطلاق !!! او علي الاقل ممكن تكون هي في درجة تانية بعد سهام بالنسبة لسامي !!! 

بدأ الشيطان يتسلل لعقل عايدة لتفكر ازاي تبعد سامي عن سهام حتي ولو عادت علاقته بسهام مرة اخري ؟؟؟

لازم تحاول تفكر سامي دايما بخيانة سهام له !!! مش بس كده !!! ده لازم لو حسيت ان سامي هترجع علاقته بسامي لازم تعرفه ان خيانة سهام له لم تكن خيانة بالكلام وفقط !! لازم يعرف ان سهام خانته بالفعل وانها كانت حامل من وائل !!!!!!



البارت السادس والعشرون من هنا



بداية الروايه من هنا




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close