expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية صرخة ألم البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم نوره عبد الرحمن حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 

رواية صرخة ألم  البارت الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر بقلم نوره عبد الرحمن حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


كانت  تضع رأسها على صدره تلعب باصابع يده بسعاده اما هو وبدأ يدخن وهو يملس شعرها بحنان..


وداد عاصم..


عاصم هممم


وداد بتحبني


عاصم اشمعنى سالتي دلوك


ورد كده..


عاصم انتي بت عمي ياوداد و اكيد عحبك..


وداد بضيق لأ ياعاصم مش كده..


عاصم امال كيف..


وداد يعني بتحبني زي مابحبك يعني ..يعني. ..مش عارفه اقولهالك..


عاصم انحنى ليقبل رأسها انتي مراتي ياوداد عارفه يعني ايه


رفعت نظرها الاخرى ليكمل مبتسما يعني من النهارده بقيتي كل حياتي..


احتضنته وداد بشده ..


ليقول وهو يطفئ سيجارته يبت اتهدي  مينفعش تعملي فيا كده. 


وداد وانا عملت ايه دلوك ...


عاصم انا هقولك ياروح عاصم ليحاول تقبيلها لكنها منعته وابتعدت بسرعه هادرة اوعدني الاول ..


عاصم بنفاذ صبر يابت تعالي هنا ..


وداد تؤؤ مش هاجي الا اما توعدني ..


عاصم عايزه ايه يا ام حور لتقترب منه وهي تنظر اليه بخجل وامل وعينان تلمعان انك تحاول تحبني زي مانا بحبك..


عاصم سحبها اليه وهو يحيطها بذراعيه بس كده من عنيا ليقبلهها وووو


______________


منصور امك ماتت من يوم ضحكت على عمي وبيعته كل مايملك وخلته مكسور الخاطر .. ليردد بضحكه ساخره ولااه مكفهاش كل ده راحت خلعتوو واجوزت بعد ماخدتيك معاها…


انتي ماشفتيش ابوكي وهو بيموت باليوم الف مره عشان اتحرم منيكي مشفتوهوش ..


سنيه كفايه يامنصور كفايه حرام عليك... امي كمان اتظلمت عندكم ..انتو مكنتوش تطيقوها اكمنها غريبه ومش من توبكوم..


ضحك ساخرا ليردد اهو ده الكلام الي فيه كلت بعقلك حلو. ..


لاهه ياختي امك كنا حاطينهة بعنينا بس هي طلعت خاينه ...وهي عايزاكي دلوك ليه هااا ليه فاكراها عتحبك يابت عمي لاااههه فوقي ..فوقي ياسنيه دي عايزه ورثك ..دي مش بتحب حد غير نفسيها.. 


سنيه بحده وغضب انت بتكره امي كده ليه يامنصور ليه عملتلك ايه..


منصور بغضب كل ده وتقولي عملتلك ايه … 


سنيه قولتلك عاوزه اروح لامي يامنصور ..


منصور بغضب وجنون دفعها على السرير هادر وانا قولت مافيش مرواح لحد ياسنيه مبتفهميش…ليغادر ويتركها وهو غاضب بشده..


___________


بعد مرور اسبوع…


وداد تقترب منه هامسة مالك ياعاصم من ساعة مارجعنا وانتا مش على بعضك ...


عاصمم….


وداد ياعاصم انت مش سمعني..


عاصم وهو يدخن وشارد الذهن ولا يسمعها..


لتقترب الاخرى منه وعيناها مليئتان بالدموع لتجلس على الارض امام قدميه وتمسك بيده..هادرة عاصم انت مش بترد عليا ليه انا زعلتك بحاجه..


استيقظ عاصم من شروده ليرى عيناها مليئتان بالدموع ليتنهد وهو يمرر يديه على وجنتيها بحنو قائلا عتبكي ليه دلوك يا وداد فيكي حاجه..


وداد وهي تمسح دموعها لاهه لتردف بحزن مالك انت زعلان مني..


عاصم محدش يقدر يزعل منك ياوداد ..

وداد اومال مالك ياحبيبي مش على بعضك كده..

.ليصمت الاخر.. 


وداد ياعاصم احكيلي ياحبيبي مش يمكن لو اتحددت ترتاح..


عاصم وهو يربت على رأسها مافيش حاجه بس مشاكل في الشغل..


وداد ربنا يهدي بالك ياحبيبي لتنهض هاتفةً انا هروح اعملك كوبايه شاي تروقكك..


عاصم سحبها اليه لترتمي بين احضانه هادرا مش عايز شاي عايزك انتي...ووووو


__________


منصور بحده انتي  ايه الي جابك هنه ..


رحاب والدته سنيه انا جيه اشوف بنتي الي حرمتوني منها..


منصور بغضب احنا الي حرمناكي منها والله انتي طلعتي قليلت الاصل.....


رحاب مش هرد عليك يابن عابد .... اناعايزه اش....


منصور قاطعها بحده ترجعي مكان ماجيتي قبل ما….


لتقاطعهم سنيه التي اسرعت لاحتضان والدتها بدموع وهي تبكي ..


منصور تعالي هنيه ياسنيه ..


سنيه ببكاء مش هاجي  يامنصور وامي هتقعد معايا هنه ياما والله لروح معاها ومش هتشوفني تاني..


منصور بغضب  لاخر مره بقولك تعالي هنه..


سنيه وهي تتشبث بوالدتها وانا قولتلك مش هاج...


تحرك منصور ليقترب منها ليقول بصوت مرعب وانا قولتلك معندكيش ام ياسنيه ما بتفهميش..


سنيه بتحدي انتي الي معندكش ضمير يامنصور وعايز تحرمني من…


لتشعر بيده تستقر على وجنتها ..وسط صدمت الجميع لتهدر به عفاف انت اتجننتت ازاي تضربها ..


منى لاهه يامنصور مش انت الي بتعمل كده..


ورد …….


سنيه وضعت يدها على وجنتها وبدأت بالبكاء لتهتف انا بكرهك يامنصور بكرهك


رحاب والله هتدفع تمن ده غالي يامنصور


تحرك بغضب يريد اخراجها من المنزل لتقف بوجهه والدته هادرة بغضب والله مهتقربلها يابن بطني خليها تقعد عند بنتها..


منصور لأاا يمه لأااا.


عفاف بحده انتا بترفع صوتك عليا يامنصور ياخسارة تربيتي فيك يابني ياخساره لتمشي وتتركه وهي غاضبه ...القى نظرت غاضبة عليهم ليخرج من المنزل كله..


منى  بهمس الحقيه ياورد..


ورد سبيه يامنى لازم يقعد لوحده دلوك وانا اما يجي حكلمه..



اما الاخرى فقد اصطحبت والدتها الى احدى الغرف لتقيم فيها..


__________


سنيه انا خايفه يمه ورد مش سهله دي طلعت تعرف عطيه..


رحاب متخفيش انا هنا جنبك .


سنيه منصور لو عرف هيدبحني يمه..


رحاب عشان انتي غبيه..


سنيه انا يمه ليه عملت ايه..


رحاب لو سمعتي كلامي كنتي دلوك ام لعيالووا ...وكل حاجه تبقى ليكي..ومكانش اجوز عليكي العقربه دي


سنيه بحده وانا مش عايزه حاجه تربطني بيه يمه مش عايزه..


رحاب انت لسا بتكرهيه بعد السنين دي كلها..


سنيه  بكرهه يمه بكرهه انتي نسيتي انوو….


___________


خرج من الحمام يدندن ببعض الكلمات وهو يجفف شعره بالمنشفه ليقف امام المرآة وينظر لتلك الجالسه بهدوء على غير العادة …


ليقترب منها طابعا قبلة على وجنتها متسائلا


عاصم مالك ياقمر..


وداد بدموع متحجره وعينان محمرتان متجاهلة النظر اليه..


طلقني ياعاصم……


عاصم….

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين💚

صرخة ألم💔12


سنيه بدموع مش قادره انسى انه حرمني من سليم يمه مش قارده.. ..مش هنسهاله  والله لأبرد نار قلبي..


رحاب لسه فاكره سليم ..


سنيه ومش هنساه يمه ..


رحاب سبع سنين مقدرش منصور يدخل قلبك فيهم..


سنيه ولا هيقدر يمه انا بعد سليم قفلت قلبي ..وانا مش هرتاح الا لما اشوف منصور يتعذب قدام عنيا..


رحاب احنا مش قده وانتي شفتي بعينك كل مرة ينفذ منها..


سنيه انا خايفه يمه..ده اتجوز ومش بعيد بكرى يخلف وتحوش العقربه ورد على كل حاجه…وتروح السنين اللي اتحملت فيهم قرفو على الفاضي..ورد مش سهله يمه دي ببتهددني انها تقول لمنصور ..


رحاب والي يقلك على فكره تبعدو عنها خالص..


سنيه ايه هي يمه ايه..


رحاب…..


________


عاصم بضحك بلاش هزار ماصخ يابت و روحي اعمليلي حاجه اكلها..


وداد نهضت من مكانها بجمود لتهدر بقوه انا مبهزرش يا عاصم طلقني


رفع نظره اليه ليقترب شادا ذراعها بعنف انتي اتجننتي ترفعي صوتك عليا..


نفضت يدها وبدأت تجهش بالبكاء هادرة بغضب ..


وداد بغضب طلقني يابني عمي طلقني..


اتجه الى المنضدة بجانب سريره أخرج سيجارة وبدأ يدخن محاولا أن يهدئ جلس على السرير وهو ينظر الى حقيبة ملابسها أمامها ليتاكد انها جاده كبت دخان سيجارته بصدره وأخرجه بضيق وهو ينظر اليها ...ليقول هادرا اي الي حصل..


وداد….


عاصم بغضب بقولك ايه اللي حصل من شويه مكنتيش كده..


وداد…..


نهض يمسك ذراعها ليقول بحده بصي فعنيا  ..


اما الاخرى تحاشت النظر إليه.. 


صاح بها بقولك حطي عينك فعيني ..


نظرت الى ملامحه القاسيه التي تعشقها منذ الصغر التقت عيناها بعسليتيه لتبدأ بالبكاء والشهقات وترتمي باحضانه باكية تشكو منه إليها وتقول ببكاء مش قادره استحمل يا عاصم والله ماقادره  ..


تنهد بحيره  ليملس شعرها بحنان ياخذها وهي بين احضانه إلى السرير ليجلسه ويجلس بجانبها وهي تدفن راسها بصدره تخرج منها شهقاتها المريره..


عاصم بحنان مالك حد مزعلك  ..


نفت برأسها ليحاول ابعاد راسها من احضانه ويحتضن وجهها بيديه مقبلاً عينيها هادرا  فيكي ايه يابنت عمي…


زاد بكائها  وهي تضع محفظته أمامه وفيها صورة منى يداها ترتجف عيناها تراقب ردات فعله ...لتقول بين شهقاتها طلقني ياعاصم لوكان لي خاطر عندك .. نهض من مكانه كالمجنون فور رؤيته لصورة منى اختطف المحفظه من يدها ...هادرا انتي اجننت ازاي تمدي يدك على حاجتي..


وداد بحده  طلقني وروحلها يا عاصم دللوقتي هيا حره تقدر تتجوزها ..اسرع اليها ممسكا فكها بغضبا هادرا مش هطلقك ياوداد مش هطلقك ليدفعها بغضب..


وداد بصوت مختنق لأ هتطلقني ياعاصم انا هروح بيت ابويا وطلاقي يوصلني هناك...


جرها من يدها هادرا ده بعدك  ..


__________


ورد تجوب الغرفة مجيئا وذهابا تحاول الاتصال بمنصور لكنه لا يجيب..لترمي الهاتف بغضب ..وهي تشعر بالقلق


ورد تحدث نفسها قلقتني عليك يامنصور انت فين لحد دلوك.. فينك ياضي عيني... أمسكت هاتفها  لتتصل به مرة اخر دون جدوى ..لتتصل بعاصم


ورد ايوا ياعاصم ..


عاصم باختناق ايوا ياورد ..


ورد بحرج متاخدنيش باتصل بالوقت ده  بس منصور طلع من الصبح ولحد دلوك ماجاش..وكان متعصب...


عاصم وهو ينظر الى الساعه ليجدها الواحده بعد منتصف الليل..


ليقول محاولا تهدئتها واخفاء قلقه.. متخافيش يا ام عز هو كان قايلي مشغول بشوية حاجات انا هروح اشوفه..دلوك


 اطمئنت ورد قليلا لتسرع بعد ان اغلقت الهاتف لتطمىن عفاف ومنى عليه...


__________

عاصم بتعمل هنيه ايه لوحدك..


منصور مخنوق يابن عمتي..


عاصم من ايه..


منصور رحاب رجعت و مش كده وبس ..امي حالفه يمين انها تقعد معانا ..


عاصم بحده وهيا ليها عيني تيجي هنا و ازاي مرات خالي وافقت على كده..


منصور بضيق مش عارف ياعاصم مش عارف..


ربت عاصم على كتفه قائلا متقلقش كل حاجه عتبقى زي منتا عاوز..

منصور انا متعبنيش في الموضوع ده الا سنيه..

عاصم بضيق ماتسيبها تروح مع امها يامنصور..

منصور مقدرش منتا عارف ياعاصم انا بحبها قد ايه..

عاصم باختناق ربنا يهدي بالك ياخوي..

منصور يارب ياعاصم يارب..


لينظر الى صديقه هاتفا وانتا مالك ياعاصم..


عاصم مفيش..


منصور مش باين انت مشفتش وشك ..


عاصم بابتسامه اتخنقت مع مراتي.


منصور بضحك والله جيه الي يربيك ياعاصم..


عاصم بضحك عيب عليك مش انا الي يتعمل فيا كده من مره..


منصور بسخريه مهو باين من وشك ياخويا ..


___________


ورد بحرج هو ينفع يامنى يعني لو ما فيها ثقله عليكي تخلي عز عندك النهارده


منى من عنيا ياحبيبتي 


ورد بخجل وارتباك اصل..اصل هديه نايمه والوقت اتاخر ومش عايزه افيقها


منى متخافيش ياحبيبتي انا هاخد بالي منو روحي انتي..وهخليه مع نور وجمال هما نايمين باأوضتهم


ورد بسعاده تسلميلي ياست البنات لتقبلها وتغادر مسرعة


____________


عاد منصور متاخرا الى المنزل ليجد ورد نائمه في الصالة ليتنهد بتعب ..


منصور اقترب منها وهو يتأمل نعومتها ورقتها: ورد ..ياورد..


فتحت عينيها بنعاس لتنهض فور رؤيته انتا جيت اتاخرت كده ليه...قلقتني عليك..


منصور اهدي اهدي يا بنتي مالك انا قدامك اهووه.. 


ورد ليه تعمل فيا كده يامنصور بتصل عليك من بدري مبتردش..


منصور معليش كنت مشغول شويه..


ورد ربنا يعينك اطلع ريح شويه عشان باين انك تعبان.


منصور ماشي ياورد اطلعي انتي كمان نامي..


_________


دخل عاصم الغرفة التي اقفلها بالمفتاح قبل ان يغادرها لكي لا تذهب وداد الى اهلها.. ليجدها نائمة وعلى وجهها اثار الدموع ..تنهد بضيق وهو يقترب ليقبل جبينها...ويذهب ليغير ثيابه.. ويستلقي بجانبها بهدوء يتأمل وجهها ويقول بهدوء قولتلك انتي مش حملي ومش هقدر اسعدك ..اقترب ليحتضنها وينام..اما هي فقد كانت تستمع لكلماته تلك وقلبها يتمزق قهرا وغيره..


________


في. غرفة منصور التي أقام فيها منذ شجاره مع سنيه..


فتحت الباب تحمل صينية الطعام لتجده يجلس شارد الذهن يدخن ولم يشعر بوجودها..


ورد منصور تناديه أكثر من مرة لكنه لم يجبها حتى اقتربت منه لتأخذ من يده سيجارته..هاتفتا مفيش دخان الا لما تاكلك لقمه..


تفاجأ منصور من جرأتها ليتنهد بضيق ويخرج سيجارة اخرى واراد اشعالها لكنها اخذتها من يده هادرة كل الأول ..


منصور بحده ماليش نفس وابعدي عني السعادي ياورد..


ورد انت هتزعل من الوكل زي العيال..


منصور بحده روحي ياورد لاني مش طايق نفسي..


ورد نهضت من أمامه لتمرر يديها على كتفيه و تضع يديها على رأسه تدلكه برفق قائلتا مافيش حاجة تستاهل زعلك يامنصور..


اغمض عينيه براحه .. لتكمل عارف ليه..


منصور ...


لتردف ورد عشان لازم نرضى بحكم ربنا ...ونعرف ان ربنا مبيظلمش حد ابدا..وهي مازالت مستمرة بتدليك رأسه..


منصور وهو يمسك يدها ويسحبها لتصبح أمامه ..


ورد بخجل انت مش هتاكل ..


منصور وهو يجلسها بحجره  يمرر يديه على وجنتيها لتتسلل الى شفتيها بهيام..اقترب منها وبدأ بتقبيلها وهي استجابت له ..حتى بدأت يداه تتمادى اكثر وغرقا بعالم ثاني …


ليسمع صوت صراخ وينهض مسرعاً…


قررت وقف كل الروايات وكمل هي الروايه 💞

استغفر الله 💚

مساء الخير 💚

صرخة ألم 💔13. 


كان كالمجنون يحاول ايقاظها يصيح بالجميع


منصور هاتي ميه ياورد بسرررعه. ليرفع صوته بغضب بسرررعه..


منصور منى هاتي علبة العطر الي هناك ..


ليصيح بالم فوقي ياسنيه فوقي ياحبيبتي ..جرالك ايه ياروحي…


فقد اغمي عليها لتجتمع العائلة على صراخ والدتها….


رحاب منك لله يامنصور هي من الصبح عماله تعيط بنتي لو جرلها حاجه انت السبب يامنصور ومش هسامحك..


صاح بغضب وتهديد غورري من وشي مش عايز المحك..


منى محاولة تهدئتها اهدي ياخالتي وتعاللي معايا..


رحاب بحده مش هروح واسيب بنتي معاه انت مشفتوهوش وهو بيضربها الصبح..


نهض غاضبا ليصيح بالجميع اطلععووو برررىى..بررررؤى


غادر الجميع الغرفه..


منصوروهو يضع قليلا من العطر على انفها هامسا بعشق فوقي ياسنيه ..فوقي ياروحي ..متعمليش فيا اكده....


تململت الاخرى لتراه يمسح وجنتيها بندم لتبدأ بالبكاء..


 احتضنها منصور متزعليش مني ياحبيبتي انشالله اتقطعت يدي قبل مامدها عليكي..


سنيه بتعب مصطنع بعد الشر عليك ياحبيبي..قبلها نادما..


منصور انتي بقيتي كويسه دلوك..


سنيه هزت راسها بايجاب..


منصور بقلق بس انا لسه قلقا عليكي ياحبيبتي بكرى من الصبح هخدك للدكتور.


سنيه مالوش لازمه يامنصور انا بس تعبت شويه


منصور لاه ياسنيه هنروح يعني هنروح عايز اطممن عليكي.


سنيه بهدوء الي تشوفه ياحبيبي..


سنيه بتعب امي فين  ..


منصور بضيق متخفيش هي قاعده مع امي براا


عايزه اشوفها ..


منصور من عنيييا ياحبيبتي ..


ليقبل جبيننها ويخرج


___________


اما ورد تشعر بنيران تشتعل داخلها وهي ترى لهفته عليها عندما حملها بقلق وخوف ...لمساته لها همساته منادته لها بحبيبتي ..كل تلك الكلمات كانت تغرز بصدر تلك المسكينه كالسكاكين لم تستطيع التحمل اكثر اسرعت الى غرفتها لترتمي على سريرها وبدأت تكتم بكائها...وهي تتذكر لحظاتها القليله معه ..وتلعن نفسها لانها كادت ان تسلم نفسها لشخص يعشق اخرى..


________


عفاف اهدي يارحاب مفيهاش حاجه دلوك هتبقى كويسه..


رحاب بغضب كل ده بسبب ابنك حسبي الله عليه .


عفاف بحده ميصحش اكده يارحاب ان مقدره زعلك على بنتك بس مش هسيبك تدعي على ابني...منصور طول عمره شايلها من على الارض شيل وحاطها بعنيه..


صمتت رحاب وهي تشعر بالانتصار لان خطتها بدأت تنجح..


منصور بقرف وضيق بتك عايزاكي فوق..


لتنهض تريد الذهاب اليها..


ليوقفها استني يابومه...وقفت بغضب لتهدر انت بتكلمني اكده ازاي ..


منصور بكلمك زي مانا عاوز ومتنسيش انك في بيتي..ليردف مهدداً  والنعمه لو سمعت اوشميت خبر انك بتلعبي بدماغ بتك لكون مندمك على الساعه الي  جيتيها هنه ليردف بغضب انتي فاهمه يابومه..


غادرت الاخرى بغضب دون الرد عليه..


وهي تتمتت بقلبها واالله لتشوف ايام سوده يامنصور مش انا بومه شوف البومه هتعمل ايه..


____________


ورد تقف على الباب ..


منى تعالي ياورد واقف بعيد ليه …


ورد بصوت مختنق انا عاوزه اخد عز ..


منى اقتربت لتدخلها الغرفه مالك ياورد..


ورد بدموع مفيش بس عاوزه اخد عز انيمه عندي..


منى اقعدي ياورد عايزه اتحددت معاكي ..


جلست ورد وهي تحاول منع دموعها..


منى انا عارفه انك بتغيري على منصور وده حقك بس انتي كمان لازم تصبري..


ورد اصبر اكتر من اكده انا قلبي بيتحرق ومنصور مش حاسس بيا..


منى ياورد والله انا حاسه بيكي ...بس متنسيش ان منصور جوزك ولازم تحاربي عشانه..


ورد تبتسم بسخريه احارب مين يامنى احارب منصور نفسه انتي مشفتهوش وهو ملهوف وخايف عليها  كأنو روحو بتطلع منيه لما شافها واقعه على الارض..


منى انتي بتحبيه ياورد 


ورد انا محبتش غير منصور يامنى حتى لما اجوزت وطلع جوزي ابن حلال حاولت كتير احبه وانسى منصور لحد مربنا خد امانته ومات..ورجع منصور ظهر بحياتي من تاني ..بس هو محسش بيا لا من قبل ولا دلوك..


منى لو كنتي بتحبيه مينفعش تسيبيه لسنيه..


ورد بريبه هو انت مابتحبش سنيه ليه..في حاجه مابينكو


منى بارتباك لاهه ياورد بتقولي اكده ليه..بس انا عارفه انك الي بتحبيه اكتر منيها وسنيه بتحب نفسيها اكثر من اي حد..

ومنصور بيتعذب معاها كتير..

___________


استيقظت بهدوء وتسللت لتاخذ حمام دافئا تنفظ فيه غبار تعبها منذ امس وتفكيرها فهي لم تستطع النوم طوال الليل…


خرجت وارتدت ثيابها وعبائتها تتجهز للذهاب الى منزل والدها تسحبت ببطئ لتلقي نظرها الى عاصم وهو نائم بهدوء..لم تستطيع منع نفسها من الاقترب منه قبل ان تغادر تستنشق رائحته التي تعشقها وتطبع قبلة بجانب شفتيه هامسة بحبك ياعاصم بس مش هقدراستحمل  نهضت لتشعر به يسحبها و يعتليها بسرعه واضعا جبهته على خاصتها هامسا بابتسامة ماكره على فين يأ ام حور…


_____________


فتحت عيناها بنعاس لتراه يبتسم بوجهها .وهو يحمل عز يلاعبه


منصور صباح الخير..


اخذت تفرك عينيها بعدم تصديق لتقول بتوتر اانت هنا من ايمتا..


منصور من ساعت ما عز الصغير بيبكي وانتي نايمه ولا داريه بحاجه..


نهضت ورد مسرعة لترى عز يضحك باحضان منصور .لتقول بحرج معرفش ازاي راحت عليا نومه ...هروح اعملك لقمه تاكلها..


منصور بضحك وهو يضع عز امام العابه ويقترب منها قائلا انتي كل تفكيرك باالوكل..


ورد ابتعدت عنه بجمود لتقول....


اللهم صل وسلم على سيدنا محمد💚

صرخة ألم 💔   14 . 


نست نفسها بين يديه وهو يوزع قبلاته على سأئر وجهها هائما بتلك الجميله..ابتعد عنها وانفاسه الساخنه تضرب وجهها ليبتسم وهو يراها مغمضة عينيها تائة بعشقه..


ليردد مش هسيبك يا ام حور..


افاقت  تلك من توهانها لم تستطع منع دموعها خجلا لانها استسلمت له..


وداد ببكاء ابعد عني ياعاصم ابعد وهي تدفعه …


عاصم تؤؤ مش هبعد..


انهارت باكية تحاول اخفاء خجلها فهي ضعيفة ..ضعيفة جدا امامه..ابتعد عنها بضيق..


عاصم ان بهزر على فكره..


ابتعدت واسرعت الى الحمام لتختبئ محاولة السيطرة على مشاعرها..


عاصم افتحي ياوداد ..


وداد…..


عاصم افتحي احنا لازم نتحددت..


وداد….


عاصم والنعمه لو مفتحتي الباب لكون كاسروا..


وداد …


عاصم انت الي اخترتي وهم يريد كسر الباب ليسمع طرقات على باب غرفته ..


فتح الباب ليجد والدته..


حوريه مالكم ياعاصم صوتكم طالع ليه.


مسح على وجهه بغضب وهو ينظر الى والدته...الهانم عايزه تتطلق..


حوريه لطمت على صدرها بذعر يامصيبتي..عملت في البنت ايه ياعاصم..


عاصم معملتش يمه معملتش ..وبعدين انتي معايا والله معاها ..بقولك عايزه تتطلق وواخده هدومها ولما منعتها حبست نفسيها بالحمام…


ابعدته حوريه..


حوريه افتح ياداد افتحي يابنتي انا هنا..


وداد…


حوريه افتحي يابنتي متتعبنيش معاكي.


وداد بحرج خليه يطلع الاول..


عاصم بغضب نعم. ياروح امك ..


حوريه يابني اطلع وخليني اتحددت معاها..ربنا يهديكم.


عاصم بس يمه ..


حوريه قاطعته مابسش يبني يالا اطلع وعترجع تلاقي كل حاجه زي منتا عاوز..


عاصم غادر بغضب وهو يصفع الباب خلفه..


___________


ورد بجمود لو مش عايز فطار هروح احمي عز..لتتقدم تريد حمل صغيرها.ليوقفها منصور.


منصور مالك فيه ايه..


ورد بحده ماليش .


منصور بضيق انتي بتتكلميم من غير نفس ليه..


ورد بتجاهل لو مش عايز حاجه انا هروح احمي الصغير ..


امسك ذراعها بعنف لينظر الى عينيها مالك ..


ورد بدموع تجمعت في عينيها حاولت امساكها انا عايزه ارجع القاهره..


منصور..ايه ترجعي فين..


ورد بتوتر زي ماسمعت عاوزه ارجع لشغلي و حياتي هناك..وكمان احمد اخويا اتصل عشان الورث..


منصور شغل ايه ياروح امك وقاهرة ايه انتي تنسي الكلام ده خالص..وهشوف بخصوص ورثك هننزل يومين ..ونرجع


ورد بعناد لأ انا هاخد ابني واروح..استقر هناك..


منصور انتي نسيتي انتي مرات مين..


ورد منسيتش..يامنصور بيه بس كفايه لحد اكده انا هرجع لحياتي هناك..


عاصم بغضب انتي اجننت عاوزه تروحيلهم برجليكي..


ورد محدش يقدر يعملي حاجه..خلاص انا بقيت ست متجوزه.. وانا هفضل مراتك باكده محدش يقدر يقربلي..


منصور ولو قلتلك …


لتدخل سنيه وتقاطعهم ..ابتعد منصور والغضب باديا عليه..


سنيه انا جاهزه ياحبيبي.. عشان نروح الدكتور.


منصور ينظر الى ورد بحد ليهدر بغضب يلاا ...وانتي ياودر هنكمل كلام بعدين..


ابتسمت بحزن وهي تراقب تلك الافعى تبتسم ابتسامة استفزاز لتشعر بصدرها نيران تلتهب..


____________


حل المساء سريعا ..


منصور وسنيه عادا من الطبيب الذي اخبره بانها تتعرض لضغط نفسي ويجب الاهتمام بها اكثر..


منصور وقد.بدا عليه الضيق هديه ورد فين..


هديه عند منى هانم في اؤضتها يابيه..


منصور خليها تجيني عالمكتب..بسرعه..


هديه حاضر..


___________


عاد عاصم للمنزل ليجده هادئا ..اقترب من والدته التي تشاهد مسلسلها المفضل باهتمام..


قبل جبينها وعيناه تبحثان عن وداد ..


حوريه وهي تنظر لمسلسلها هي مش هنا على فكرها..


عاصم بغضب اوعاكي تكوني سبتيها تروح لأهلها....


حوريه بضحك لاهه .


عاصم بضيق اومال هي فين..


حوريه بأؤضتها..


نهض بسرعه ..


حوريه بسخريه حاسب لتقع..


ابتسم وهو ينظر لوالدته بغيض ليردد متخافيش على ابنك..


____________


دخل عاصم عليها ليجدها ترتب ثيابها..بهدوء ..تمتم بداخله استعنى عالشقى بالله..


نزع معطفه دون التكلم وجلس على السرير لينزع حذائه..وهو ينظر اليها هادئه جدا لايبدو عليها اي ردة فعل..


اجيبلك الوكل قالتها وداد بهدوء وهو تقترب لتاخذ معطفه من السرير وتعلقه مكانه ..


ومدت يدها تريد اخذ حذائه لكنه امسك يدها ليجلسها بجانبه..لم تقوم باي ردة فعل جلست بجانبه بهدوء..


عاصم حقك عليا يابت عمي..انا غلطت بس والله مش زي منتي فاكره ..


وداد خلاص ياعاصم محصلش حاجه..


عاصم بصدمه وابتسامه انتي تحولتي والله ايه.


وداد بابتسامه لاهه بس مرات عمي قالتلي على كل حاجه..


عاصم طب كويس ودلوقتي ..مبقتيش زعلانه..


وداد اكدب عليك لو قولتلك مش زعلانه..


عاصم بضيق..وهو يمسك كفيها انا باقي عليكي يابت عمي ومش رايد الطلاق ..وقولتلك قبل اكده انتي بقيتي كل حياتي.. ..


رددت وداد وهو تستشفي الجواب من عينيه ومنى..


صمت قليلا حائرا ماذا سيقول هل سيكذب ويقول بانه لم يعد يحبها ..هل سياعدها بانه سينساها وذلك مستحيل..


ليقول بجمود مالها منى.


وداد انتا لسا بتحبها..


عاصم ترك يديها ليمرر كفه على وجهه بتعب تنهد وهو يقول منى دي حب طفولتي ياوداد ..صدقيني ولا مره حسيت انها بتميلي او بتحبني زي مانا بحبها..غير انها اكبر مني بخمس سنيين..حاولت كتير معاها قبل جوازها اني اجوزها ورفضت..كانت تقول انتا اخويا الصغير ياعاصم..منى حلم بعيد ..مش هقدر اوصلوو.....متخفيش منيها..


وداد بدموع بس انتا بتحبها..


عاصم ايوا ياوداد  بحبها ....


وداد....

_____________


تعالي ياورد 


جلست بتوتر لينهض من مكانه ..ويجلس مقابلا لها..


منصور احكيلي دلوك عايزه تروحي مصر ليه..


ورد احمد اتصل عشان الورث وعايزه اروحله..


منصور بهدوء وقصة انك تستقري هناك ايه..


ورد عشان وحشني بيت ابويا  ..


منصور وان قولتلك مفيش سكن بالقاهره.


ورد بعناد انا خدت قراري خلاص يامنصور وهروح بكرى..


منصور ببرود احنا فعلا هنروح القاهره بكره بس ليومين ونرجع..


ورد مش هرجع يامنصور وكتر خيرك كفايه اكده..


ضغط على يد المقعد بغضب لينفخ بضيق هادرا متعصبنيش ياورد 


ورد ببرود وانتا هتتعصب ليه..


منصور انتي عارفه مش هقدر اسيبك هناك لوحدك ..


ورد وانا قولتلك متخفش..


منصور بحده انتي امانه برقبتي وانا مسؤل عنك واقولك مفيش عيشه هناك..


ورد بدموع بس انا عايزه..….


منصورقاطعها بغضب انا قولت كلمتي ودلوك روحي اؤضتك ياورد احسن مقوم اطربقها على دماغك ..


ورد بس 


منصور بغضب قولتلك اطلعي اوضتك..


صعدت غرفتها باكية فهو لاول مرة يغضب منها هكذا..


________


بقي منصور طوال الليل في مكتبه يراجع بعض الاوراق المهمه ..حتى شعر بالتعب لينهض..ويذهب الى غرفة سنيه وكعادته اراد رؤية عز وتقبيله قبل ان ينام فتح باب الغرفة ليجد شاب مستلق بجانبها يقبل عنقها.….وووووو


سبحان الله وبحمده💚

صرخة الم 💔 15


صاح منصور وهو يخرج مسدسه من جيبه بتعملوو ايه ياولاد**** التفت الشاب بسرعه ليهرب من الشرفه..اما ورد فقد استيقظت برعب وزاد رعبها نظرات منصور التي كادت ان تقتقلها ليسرع الى الشرفه ويطلق بعض الرصاصات التي ايقظت الجميع اسرع للحاق بذلك الشاب ..


ورد بخوف في ايه يامنصور ..


دفعها بغضب هادرا غوري يا**** حسابك بعدين..


التقت به سنيه لتوقفه ايه الحصل..


دفعها بغضب دون التحدث ونزل بسرعه تتطاير شياطين الجن امامه..


اجتمعت الحراسه…


منصور كنتو فين يابهايم ياغجر..لما راجل غريب يدخل بيتي كنتو فين يا*****


الحراس والله ياباشا محد دخل الفيلا نحنا مراقبينها كويس.

منصور والي شفتو من شويه نزل من السما...ليردف مش عايز الصبح يطلع الا ووال*** الي كان هنا تحت رجليا…


رىيس الحرس حاضر ياباشا..


 بدأء بتكسير كل شيء امامه لم يستطع احد الاقترب منه في تلك اللحظه.


______


ورد بخوف واخده ابني فين ياهديه..


هديه…..


امسكت يدها تمنعها لتهدر بها بحده تحاول اخذ صغيرها بقولك واخده عز فين..


هديه بحزن عليها ..منصور بيه امرني اخده عندي..


تمسكت بهديه لاهه ابني مش هيفرقني انتي فاهمه ابعدت يدها هديه راجية 

هديه والنبي ياهانم سبيني اشوف شغلي ده متعصب قوي..لتكمل طريقها والاخرى تتبعها حتى نزلت الدرجات... ومنصور كان يشاهدها وهي تتبع هديه تتوسل لها بان تترك صغيرها وماهي الا ثواني حتى امسك يدها وهو في منتصف الدرج ..مفسحن المجال لهديه لتغادر. ..

منصورعلى فين ياهانم..


ورد بخوف ابني واخدينوا على فين…


شدد قبضته على معصمها ليجرها خلفه وسط صراخها والنبي ابني انا عايزه عز..انتو واخدينوا فيني...لكن الاخر كالاصم و لم يتفهو بكلمه..


جميع من في البيت كان يراقبها تسحب كشاه.. منهم من يشمت بها ومنهم من يشفق عليها…


منى بدموع يمه شوفي ابنك هيعمل في البت ايه هي مش حملوو.


رحاب مراتوا وبيربيها انتو مالكم وماله..


عفاف انتي متدخليش يارحاب  .


لتردف منى انتي مالكيش دعوه فينا .


سنيه تلاشت ابتسامة النصر لتنظر الى منى بغضب انتي ازاي تكلمي امي أكده..


منى بحده امك دي وش فقر من ساعت ما جات هنا والمشاكل كترت لتهدر بها والدتها بحده اطلعي عند عيالك يامنى...امتثلت منى لاوامر والدتها وصعدت غرفتها بغضب 


___________


رماها منصور داخل المخزن المظلم ليهدر بها انتي هتبقى هنيه لحد ما افضالك عشان اربيكي..


ورد والنبي يامنصور عايزه ابني ..


منصور بقسوه متخفيش انتي بس الى عتدفعي تمن الي عملتي ابنك هيفضل بخير..


ورد اقتربت منه راجية طب ..طب قولي عملت ايه ..فهمني انا مش عارفه حاجه…


القاها بقدمه بعيدا هادرا مش عارفه جيبالي راجل عالبيت ونايمه بحضنه ياهانم يامتربيه ...انتي خسارة تكوني بنت عم محمود خسارة..


لطمت على وجهها انا ...انامعملش اكده يامنصور والله مع..قاطعها وهو يمسك فكها بقوه متحلفيش بالسانك الوسخ يا*****ليدفعها ارضا 


اغلق الباب بالمفتاح غير ابه بصراخها ورجائه..


ورد يامنصور والنبي انا بخاف مالظلمه والنبي يامنصور..


_______


عاصم ايواا بحبها ياوداد


وداد بحزن وانا ياعاصم.


عاصم انتي مراتي ياوداد واكيد عحبك ..  بس منى جرحها لسا ملتمش ..ليردف بحنان افضلي جنبي ياوداد واوعدك انك مش هتشوفي يوم وحش معايا..خليني نطيب جروح بعضنا..


وداد ….


اقترب منها ليقبل جبينها خلينا نبدا من النهارده ياوداد ايه رأيك..


وداد بس انا بغير يا عاصم مش هتحمل..


عاصم وهو يمسح وجنتها بلطف مش قولتي بتحبيني اومأت برأسها بخجل ليبتسم هو ويقول طب خلاص يبقى تتستحمليني شويه..ليردف بابتسامه اايه يابت انتي بتحلوو كل يوم اكثر..


ابتسمت بخجل لتنهض انا هقوم اعملك الوكل..


عاصم اه اصلا انا مجوز مفتريه مجوعاني من الصبح..


وداد بغيظ انا مفتريه..


عاصم والنعمه مش ناقص نكد قوم  جيبي الوكل ليغمزها مردفا عشان سهرتنا النهارده صباحي..


________


الحارس للأسف ياباشا مقدرنا نلاقيه


لم يكمل كلماته لينزل عليه منصور بالضرب وهو يهدر غاضبا انتو مبقاش ليكو لزمه هنا يابهايم وانتا  تغور مش عايز اشوفك ..ليشير الى احد حراسه اتصل بسعيد وقوله يجي دلوك بسرعه….


______________


حل الصباح كيئبا على الجميع…


لم يخرج منصور من مكتبه منذ امس..ولم يستطيع احد الاقتراب من مكتبه او المخزن ..


________


دخل عاصم غاضبا ليهدر بحده هو فين


منى  في  بالمكتب..


دفع الباب بغضب  ورد فين يامنصور..


منصور ببرود وانت مالك..


عاصم بحده متنساش ورد تبقى بنت ميين


منصور بغضب وانت متنساش انها مراتي.


دفع عاصم الكرسي بغضب ليتقدم نحو منصور الذي يجلس خلف مكتبه ببرود ..


عاصم منصور انت بتغلط ..


منصور متتدخلش بالي ميخصكش.


عاصم بقولك ورد فين يامنصور..


منصور متخافش عليها لسا حسابها لما اجيب الكلب التاني..


عاصم تنهد ليهدر هي فين دلوك..


منصور في المخزن..


عاصم صاح به انت اجننت في المخزن يامنصور..ليتحرك الى المخزن هادرا والله ماهسيبها عندك دقيقه وحده بعد.اكده..


تحرك منصور خلفه يمنعه الاقتراب من المخزن..


منصور متحولش والا قسم بالله ل. .


عاصم قاطعه عاصم وهو يدفعه على صدره هادرا بتعمل اكده ببنت عم محمود ..اجننت اكيد... ازاي هتقابل عم محمود بكرى قدام ربنا..لما يسألك عن بته هتقولو أييييه متصحى يامنصور وكفايه عند وقسوة ..


ليتحرك ويكسر باب لمخزن ليجد ورد ملقاة على الارض ومحاطة بالدماء..



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



روايات شيقه وجديده من هنا



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا

 


تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close