القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

الليالى_الحلوة بقلم منال_عباس الفصل السادس حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 الليالى_الحلوة  بقلم  منال_عباس الفصل السادس حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


سكريبت  6

بعد نوم عميق تقوم ليالى فهى لا تدرى ما الوقت الآن ..تدخل لتأخذ شاور سريع وتلف حول جسدها بشكير وتخرج ..لتجد المكان مظلم للغايه...ليالى بخوف : ايه اللى قطع النور وبدأت تبحث عن مفتاح المصباح لتجد من يضع يده على كتفها...

تصرخ من الخوف وجسدها يرتجف 

أمير بصوت هادئ ملئ بالحب : أهدى حبيبتى ولفها إليه ليأخذها بين أحضانه كى تهدأ

ليالى وصوتها يرتجف من الخوف : أمير أنا بخاف من الضلمه اوووووى ...


أمير وهو يربت على كتفها : اوعى تخافى ابدا طول ما انتى معايا وحملها ووضعها على السرير وأضاء نور الاباجورة الخافت بجانبه ...ليرى قطرات الماء تتدلى من شعرها ببطئ على خديها ..مما زادها إثارة 

نظر كثيرا بعينيها ..كانت ليالى تائهه من قربه الشديد ..ليزيح أمير عن جسدها ذلك البشكير ....

وبدأ يقبلها فى سائر جسدها ..لتستسلم له بكامل إرادتها فقلبها يناديه قبل جسدها ...لتصبح زوجته اسما وفعلا ......

طبعا انتم عارفين بقي من غير توضيح كويس أن مراد عقد القران باسم ليالى ...لحظات الحب الحلال ما اجملها ....❤️❤️ بقلم منال عباس


            عند مراد 

جهز العصائر ووضع بها المنوم فقد خاف أن يكون تسرع وقرر الانتظار لبضع ايام 

شهيرة : ايه دا ..انت اللى شايل العصير بنفسك 

مراد : ايوا دا علشان أمير وليالى ...انا راجعت نفسي وقولت بلاش تسرع 

شهيرة بضحك : طب هات العصير ماعدش ليه لزوم 

مراد : ازاى يعنى !!

شهيرة : اصل العرسان سوا وزمان دخلتهم تمت ...

مراد : معقول !!! ازاى دا 

شهيرة : دا حفيدى واحنا ما صدقنا يرجع سعيد 

والبنت فعلا طيبه ...يمكن ربنا عوضهم ببعض 


مراد : سبحان الله...اكيد ربنا ليه حكمه فى ظهور البنت دى فى الوقت دا وخصوصا انها شبه سيلا 

وعاد إلى المطبخ ورمى العصائر .. 


      عند أمير 


   يقضي أمير مع ليالى بقيه اليوم فى حجرة نومهما 

أسعد اوقات حياتهم ....

أمير وهو نائم على ظهره وتضع ليالى راسها على ص*دره.  ال*عا*رى

أمير : نفسي احققلك كل أمنياتك يا سيلا 

ليالى فى نفسها : وانا نفسي تحبنى وانا ليالى ...شكلى حبيتك يا أمير والوجع هيبقي شديد وقت الفراق ..لتنزل الدموع من عينيها دون قصد على صدره ..

أمير بخضه :انتى بتعيطى حبيبتى ؟!

ليالى : لا بس ...خايفه السعادة دى تروح من بين ايديا ...

أمير : اطمنى هنعيش ديما سعداء لانى واثق فيكى 

عارفه يا سيلا مش كلك بس اللى انبهرت بيه 

كفايه أمانتك وصدقك ..من اول ما اعترفنا لبعض بحبنا ما دارتيش عنى حاجه وعرفتينى بكل ظروفك ...دا خلانى احترمك اكتر واتمسك بيكى اكتر واكتر ....

ليالى بحزن اكبر : ياااه يا أمير ..لو عرفت أن اللى فى حضنك دى بتخدعك ...يارب دبر ليا حالى 

 يمر الوقت على أبطالنا ...


ليأتى الصباح وتدخل الشمس من النافذة ...

تقوم ليالى على استحياء لتأخذ شاور وتستبدل 

ثيابها وتخرج إلى البلكونه لترى الشمس بوضوح 

تجلس على أحد الكراسي وتتذكر لحظاتها الجميله بالأمس مع أمير وتعيش مع خيالها وهى مغمضه العينين

أمير : انتى حلوة اوى يا ليالى 

ليالى بفرحه : يعنى انت عرفت انى ليالي مش سيلا 

أمير : ايوا حبيبتى ...انتى ليكى نكهه مختلفه ...انتى العشق يا ليالى ..اه صحيح انتم شبه بعض اوووى بس انتى زوجتى وحبيبتى وعايز اكمل عمره كله معاكى ..

ليالى : يعنى مش زعلان مني يا أمير 

أمير : ابدا يا روح أمير 

لتقف ليالى فجأة وبصوت مسموع : أنا بحبك اووووى اوووووى يا ميرووو 

ليأتى صوت أمير من خلفها : وانا بعشقك يا احلى سيلا ....بقلم منال عباس 

انتبهت ليالى لنفسها ..أن ما سبق كان مجرد حلم فى خيالها ...فلازالت فى نظر أمير هى سيلا .....


أمير : يلا يا قلبي نانو وبابا منتظرنا على الفطار 

ليالى : حاضر 

طبع أمير قبله سريعه على خدها وأمسك بيدها ونزلا الى الاسفل ...

شهيرة بابتسامه : صباحيه مباركه يا حبايبي

ليالى وامير : الله يبارك فيكى

مراد وهو يميل على ابنه : سبع ولا ضبع 

أمير : أسد ..اطمن انا تربيتك وضحك الجميع 

وجلسوا لتناول الطعام ...

وبعد تناول الإفطار

أمير : يلا يا سيلا علشان افرجك على العزبه هتعجبك اوووى والناس هنا طيبين اوووى 

ليالى : حاضر ...وخرجت معه 

شهيرة : شايف السعادة واضحه فى عينيه ازاى ...

مراد : فعلا ...ربنا يسعدهم ديما ...هقوم اخلص شويه مكالمات علشان الشغل ..على ما يرجعوا 

وتركها ودخل حجرة مكتبه ....بقلم منال عباس 


        عند محسن السرجاني 

يتصل على عمر لمعرفه الجديد 

عمر : انا خلاص قربت اوصل يا باشا وهبلغك 

محسن : انت واخد حقك تالت ومتلت ...عايز 

اعرف مين البنت دى ..انت فاهم ..

عمر : طبعا يا باشا ....


    عند أمير 

يمسك بيد ليالى ويجلس مع أسرة من الفلاحين 

عوض : نورتوا العزبه يا باشا انت والست هانم الصغيرة ...

أمير : شكرا يا عوض ..عقبالك انت وهنيه

عوض : اخر السبوع دا فرحنا ...ونزيد شرف لو حضرت انت والست هانم

ليالى : الله نفسي احضر فرح بجد ...

أمير : يبقي كدا هنحضر يا عوض ...وكل مصاريف الفرح عليا هديه منى انا وسيلا ليكم 

عوض وهنيه : ربنا يبارك فيكم يارب ...

تقدم لهم هنيه الفطير المشلتت والعسل والجبن 

ليالى : احنا لسه فاطرين حالا

هنيه : ما يصحش يا هانم ...لازم تاخدوا واجب الضيافه ...

ابتسمت ليالى لها : حاضر ..واكلت هى وامير القليل 

وغادروا ...بقلم منال عباس 


أمير : شوفتى الناس هنا بسيطه ازاى ...

ليالى : فعلا يا أمير ..انا بجد سعيدة اوووى انى معاك هنا ...وقررت أن تعيش السعادة معه حتى ولو مدة قصيرة لتكون لها ذكرى فيما بعد ...

أمير :  طب غمضى عينيكى 

ليالى : امممم غمضت 

يضحك أمير ويطلع قبله على خدها 

ليالى بضحك : غشاش

أمير : بضحك معاكى غمضي بجد 

ليالى  : اما اشوف اخرتها واغمضت عينيها

وضع أمير عقد ذهبي ..حول عنقها 

أمير : فتحي عينيكى 

ليالى : الله دا حلو أوووى واحتضنته بكل حب 

ليحتضنها هو الآخر 

أمير : لا انا كدا مش هستحمل ...يلا نروح 

علشان اشبع من قلبي 


      فى الفيلا 


يصل عمر الفيلا ويطلب مقابله مراد باشا...تذهب الخادمه لتخبره ..يستقبله مراد بترحاب 

مراد : كويس انك جيت يا عمر ابن حلال 


انا منال للاسف اكتر ناس بنضع ثقتنا فيهم 

بتيجى الط*ع*نه  منهم وبتبقي مؤلمه اوووى

عمر : كان فى شويه اوراق محتاجين توقيع حضرتك ...قولت اجى وبالمرة اطمن على أمير بيه 

مراد بفرحه : اطمن أمير ..رجع زى الاول واحسن 

وكمان صوته رجع و.......بقلم منال عباس 

يدخل كلا من أمير وليالى 

يقف عمر مذهولا 

عمر : سيلاااااااا

أمير : عمر ..ازيك ..عامل ايه ...

عمر وهو لازال تحت تأثير الصدمه ...فهو متأكد من م*و*ت سيلا ورآها وال*د*ما**ء تملاء ملابسها بل شارك فى دف*نها 


عمر : انا كويس ..بس ازاى ..سيلا ..ليقاطعه مراد 

مراد : تعالى يا عمر المكتب نخلص الشغل ...

ذهب معه وعينيه لا تصدق ما رآه ...

دخل مراد المكتب معه واغلق الباب

مراد : عارف انت عايز تقول ايه ......



الفصل السابع من هنا



بداية الروايه من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹


اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇

ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا




تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close