روايه مجنونه رعد بقلم الكاتبه الكبيره علياء محمد حصريه علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات البارت الثالث والرابع
رعد: آش دي بنتي انا وقلبي انا متقولش كده تاني عشان مش نزعل من بعض ماشي يازومه
شوشو: واد يا رعد انت بتحب عشق يا واد انت
حازم: ايوه قول كده بتغير يا بيضه
رعد: اه بحبها عشق دي مش حببتي لا دي بنتي وكل حاجه ليا انا قوي بس قوي بيها دموع عينها بتقتلني
حازم: ربنا يجمعكو على خير يارب يا حبيبي
في بيت عشق
سوسو: ساره اصحي ياحبيبتي
ساره: حاضر يامامتي
سوسو: انا رايحه عند خالتك ابقي تعالى هناك
ساره: حاضر ياقلبي
عند عشق في المدرسه
لي لي صحبت عشق هو مش ده باباكي يا آش
عشق بخوف هو فين بتبص تلاقيه واقف مع مدرس كان بيدايق عشق
لي لي: انتي قولتي لباباكي ياآش
عشق: لا
فبتلاقي باباها جاي عليه
صلاح ابو عشق: ازيك يا لي لي عامله اي
لي لي: الحمدلله يا عمو
صلاح: انتي مزعله المستر بتاعك ليه يا ست هانم
عشق: انا مش عملت حاجه غلط عشان المستر يزعل ده هو الي بيضايقني
قلم جامد نزل علي وش عشق
صلاح: انتي بنت قليله الادب بتكدبي ياقليله الادب
عشق: انت عارف اني مش بحب اكدب
المستر: خلاص يا استاذ صلاح عشق صغيره ومش فاهمه صح يا عشق ويبص لعشق ويبتسم
صلاح: لينا كلم تاني في البيت
عشق بتمشي هي لي لي وبتلاقي رعد بيرن عليها
رعد: انا بره
بتخرج عشق هي ولي لي من المدرسه بتلاقي رعد واقف قدام العربيه
عشق: وحشتيني يا رعدي
رعد: هتوحشيني ازاي وانت نبض قلبي ازيك يالي لي
لي لي: الحمدلله انت عامل اي يارعد
رعد: الحمدلله تمام
عشق: هنوصل لي لي لو سمحت يارعد
رعد: يلا ياقلبي
في العربيه
رعد: مالك يا آش
عشق: مفيش حاجه
رعد: ماشي
لفت عشق تبص من شباك العربيه
قطع سكوتهم صوت لي لي بس هنا باي آش
عشق: باي ياقلبي
نزلت لي لي وكمل رعد الطريق وقف فجاه
رعد: مالك ياعشقي شيلي الكمامه دي احنا في العربيه
عشق: لا حلوه كده
رعد: تعالي ناكل ايس كريم
عشق: لا مش عاوزه اصل انا جعانه
رعد: ماشي يلا نروح
وصلو عند البيت ومسك رعد ايد عشق وطلع دخلو من الباب
عشق: انا جعانه ياناس هموت من الجوع ياسوسو
رعد: بعد الشر علي قلبك متقوليش الكلمه دى تاني فاهمه
انت يا عم روميو بطل محن ياخويا
عشق: وحشني والله يا زومه
رعد: وحش لما يكلك ياختي لا بعد الشر عليكي
حازم: تعالي ياقلبي في حضني
رعد: نعم ياعمري
عشق: شوشو الحقي زومه رعد هياكلو
شوشو: في اي يابن المجنونه
فجاه فون عشق رن
عشق:هرد علي لي لي وهاجي اشجع رعدي
دخلت اوضه رعد الو يا لي لي
لي لي: باباكي عامل فيكي حاجه
عشق: لا مش شفتو وبعدين رعد جنبي
فجاه بيدخل رعد
رعد:
بسم الله الرحمن الرحيم
الفصل الرابع
رعد: عشق خلصتي مع لي لي
عشق: اه باي لي لي هكلمك تاني وتقفل وتقول هروح اشوف ماما
رعد: عشق مين عمل في وشك كده
عشق: اي مالو وشي
رعد: مين ضربك يا عشق
عشق: بص انا مش عاوزه اكدب عليك بس انا مش هرد
رعد: هو اي الي مش هرد قولي ياعشق مين عمل كده يعني اي مش هتردي ماشي هاتي الفون
عشق: عاوز الفون ليه
رعد: قولت هاتي
في اي ياولاد بتزعقو ليه
عشق: مش عارفة رعد مالو انا خارجه لما يهده
رعد: عشق اقفي انا بكلمك
حازم: اي الزعيق ده في اي يارعد بتزعق ليه
رعد: شوف وشها وانت هتعرف بزعق ليه
ساره اخت عشق: مين ضربك كده يا آش
رعد: مش هترد اتصلي علي لي لي يا ساره
لسه عشق هتتكلم
سوسو: متحوليش تفتحي بقك يا عشق
ساره: الو عامله اي يا لي لي
رعد: لي لي اي الي حصل مع عشق النهرده
لي لي: عشق فين
رعد: قولي يا لي لي وبصراحه
لي لي: اسفه يا آش بس رعد لزم يعرف اصل كان في مستر دايق عشق وعشق قالت للمدير وبعدين انهرده لقينا عمو صلاح واقف مع المستر وجم واحنا قاعدين وعمو صلاح ضرب عشق قدام المدرسه كلها وبعدين انت جيت بس انا أسفه آش
ساره: ماشي يالي لي باي دلوقتي ياحبيبتي
رعد: مش عاوز كلمه في الموضوع ده تعالي يا آش معايا
عشق: رعد انا مش كنت عاوزه اخبي عليك بس كنت خايفه
رعد: ششششش خايفه وانا جنبك
عشق: لا انا بخاف عليك انت رعد انا كنت ساعات بخاف انام اصحي مش تكون جنبي حتي لو كنت بتعبرني اختك كنت راضيه والله بس تكون جنبي
حضنها رعد انا بتنفس عشق وبس عمرك متخبي عليا حاجه وبعدين انا كنت هموت لو مش كنت بتحبيني عشان انا بتفس حبك بس يلا عشان ناكل
رعد: اي ياحاجه سوسو مش هناكل ولا اي
سوسو: الاكل علي اسفره ياحبيبي يلا
وهما قاعدين بياكلو
رعد: انا مسافر بكره القاهره يومين تبع الشغل
حازم: ربنا معاك ياحبيبي
عشق: انا شبعت الحمد لله عن ازنكو
رعد: الحمدلله شبعت وبيدخل الاوضه بتعتو وبيطلع البلكونة وينط لبلكونه عشق ويدخل الاوضه
رعد: بتعيط ليه يا عشقي
عشق: علشان مش هشوفك كل ده
رعد: علي عيني ان انا مش هشوف عيون عشقي بس غصب عني عشان خاطري مش تزعلي وهكلمك كل يوم فديو بس مش عاوز اشوف دموعك وعد
عشق: هتوحشيني اووي يا رعدي
رعد: يلا نامي عشان في حاجه هموت واعملها
عشق: حاجه اي
رعد: نامي يا آش ربنا يهديكي نامي ياحبيبتي
ويخرج تاني من البلكونة ويلبس ويخرج
رعد: ماما انا رايح مشوار
حازم: مشوار اي يارعد
رعد: اي يازومه اخدت مكان عشق بس ماشي رايح اقابل واحد صاحبي قبل مسافر يلا باي
تاني يوم بيسافر رعد وبتنزل عشق تروح المدرسه بتقابل لي لي
لي لي: رعد عمل اي امبارح
عشق: معملش حاجه تصدقي وبيدخلو الفصل
وبعد شويه يدخل المستر وكان وشو متشوه من كتر الضرب
لي لي: اي ده الحقي ياآش
بتبص عشق قدمها بتشوف المستر وبتقول هو دخل في قطر ولا اي
المستر: كنت عاوز اتاسف لعشق قدام الفصل كلو
لي لي: بت انتي متاكده ان رعد مش عمل حاجه
عشق: وهو هيعرف اسم المستر منين
لي لي: اصل اصل
عشق: اصل اي يا زفته
لي لي: بصراحه كده ساره كلمتني بليل وسألت عن اسم المستر وانا قولت اسمو
عشق: جدعه يا كلب البحر
خلص اليوم و روحت عشق البيت
اول لما دخلت لقت عمتها في وشها
عشق: السلام عليكم وبعد كده دخلت الاوضه ورنت علي رعد
رعد: عامله اي يا قلبي
عشق: الحمدلله حبيبي رعد شفت الي حصل
رعد: اي حصل يا قلبي
عشق: مش المستر دخل متكسر من الضرب
رعد: لا والله الف سلامه عليه
عشق: رعد
رعد: قلب رعد من جوه انا وانتي والعالم كلو عارف اني مش هسكت عن اي حاجه تنزل دمعه منك وبعدين انا سلمت عليه بس اي صوت الدوشة دي يا آش
عشق: اصل بعيد عنك عمتي بره
بت يا عشق
عشق: نعم ياعمتو خير
اماني عمت عشق: بتكلمي مين يا بنت سلمي
عشق: وانتي مالك
اماني: