القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية جنت عاصي الفصل الثالث بقلم شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية جنت عاصي الفصل الثالث بقلم شروق خالد حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


الفصل الثالث 

 ساره وهي تقول بكسوف لا ابدا ده انا كنت جاي اشوف امل اصلها وحشتني قوي


 زياد طب اتفضل ادخل على طول على جوه وبلاش وقفتك في الشارع ده


 ساره تنظر الى عاصي وتمشي وتغيب وتنظر خلفها عليه مره ثانيه وتقف بجوار الباب مجرد معاصي يركب الخيل بتاعه ويمشي وزياد يركب الخيل بتاعه ويمشي هو الاخر


 تجري وتذهب الى بيتها وتدخل من باب الخلفي للمنزل 


جنى وهي تنظر اليها وتضحك ايه شفت حبيب قلبي وهو راكب الخيل يا كاش يا رب تكون مليتي نظرك بيه والله عمالك اللي بتعمليها الجنان هتوديكي في 60 داهيه وبقول اهو وبكره تقولي  اختي قالت


 ساره ... تقعد على الكرسي وتضع يدها على الترابيزه ياه يا جنه لو تعرف اللي بحس بيه من اول ما اشوف عاصي بحس نفسي ان انا في دنيا تانيه مش بحب اشوف اي حد اول ما اصحى غير عاصي وبس وبتمنى اليوم اللي اكون فيه في بيته وأنا اكون مراته على اسمه مش عايزه حاجه تانيه من الدنيا دي غير هو وبس وانا اكون خدامه لي وتحت رجلي 


جنى وهي تضرب اختها على راسها انت مجنونه يا بنت ايه خدامه وتحت رجله وكلام الاوفر ده بتاعك ده 


ساره هو انت يا حبيبتي مش بتحبي زياد ليه ما عاملاش كده


 جنى وهي تقعد بجوارها بص بقول لك ايه انا اه بحب زياد وبتمناه اكثر ما انت بتتمنى عاصي بس لغايه هناك وكفايه مش انا اللي اروح بترمي تحت رجلي واقول له ان انا بحبك وان انا رايداه لا ده هو اللي لازم يحس بالمشاعر دي وهو لازم يجري ورايا ويقول لي ان هو عايز يتجوزني مش انا اللي اروح له ارخص نفسي ليه لا يا حبيبتي في فرق بين الحب وبين الترخيص اللي انت عاملاه ده كله هيضيع عاصي منك 


عاصي عمره ما يحبك بالمنظر ده وهو شايفك كل يوم في وشه افهمي يا بني ادمه يا متخلفه انت


 تدخل الام عليهم وهي تقول بغضب ايه هتفضل النهار كله قد ايه اخلصوا عايزين نفطر ونجهزوا البيت عشان خاطر مرت عمك كلمتني وقال لها انه  جايين الليل عشان خاطر يجروا فتحت جنى اخلصوا على ولد عمك


 ساره وهي تقوم بفرحه وتزغرت لاختها وتضمها وفرحه كبيره اخيرا يا اختي اخيرا حس بيكي وجاي عشان خاطر يتجوزك انا فرحانه قوي قوي لك يا اختي وتجري في البيت وهي فرحانه وترقص لاختها 


عند بيت العمده ده دبحوا الدبايا عند بيت العمده للجاي والرايح عند بيت العمده قولي يا حبايب عند بيت العمده


 ليله  ليله هنا وسرور واللي جينا نهنيكم 


وتطلع الى الاعلى وهي تغنى وترقص


جنى  تبص لامها بكسوف وتجري تحضر الفطار 


مرات العم اخلص يا عبد الله انا كلمتهم وقلت لهم ان احنا رايحين لهم النهارده اخلص خلينا نشوف هناخد ايه معانا ده مهما كان جنى الغالي على قلبي واللي بحبه وهتاخد نن عيني ولد الكبير عاصي انت مش عارف انا فرحانه قد ايه 


عبد الله وهو يقول بفرحه وانا والله فرحان قوي يا ام عاصي ان عاصي اخيرا هيتجوز وهيتجوز بنت اخوي انا فرحه قد ايه انا رايح لاخويا  الاراضي الزراعيه وهنتفق على كل حاجه وانت جاهز نفسك وشوف هتاخدي ايه معاكي ونتقابله هناك ايه رايك 



الفصل الرابع من هنا



بداية الروايه من هنا




🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا







تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close