رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 101/102/103/104/105 بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها البارت 101/102/103/104/105 بقلم حبيبه
![]() |
البارت 101
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ماحدش يحاسبني علي التأخير لو الروايه عجباكم اشوف تفاعل وانا اجباري عني هانزلها بدري.......
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استغفرالله العظيم واتوب إليه
♡♕♕♕♕♕♡
اشرق الصباح على ابطالنا
استيقظت اسيا من نومها اخذت حمامآ منعش وتوضآ وادت فرضها وقرءات وردها اليومي وهبطت للاسفل......
راءت يوسف وجميله على طاولة الطعام ولم يخلوا الجو من هزار جميله المعتاد وضحك يوسف عليها.....
اسيا بأبتسامة حب: صباح الورد علي الحلوين اللي يارب دايما فرحانين.
جميله: صباح العسل عليك انت ياواد ياعسل يامعسل انت ياحلو.....
يوسف: بيئه ياجزمه
جميله: ومالهم البيئه بقى يادلعدي.....
يوسف: عسلات قمامير بعشقهم ولاد الايه
جميله: احم احم يخربيتك كثفتني يامنيل
يوسف: خراشي علي قلبي اللي بيحمر ويكثف ياناس.......
اسيا: ههههههههه
يوسف: صباح الخير يااسوا يلا تعالي افطري
جلست اسيا علي الطاوله.
يوسف: صحيح يااسوا هو انا ماعرفتكيش
اسيا: بأيه
يوسف: فرح زينه وعلي بكره
اسيا بفرح: ايه ده بجد
يوسف: هههههه اه والله
اسيا: كان نفسي اباركلها بنفسي واخدها في حضني وحشتني اوي الجزمه دي.......
يوسف: ممكن تيجي معايا انا كده كده رايح هناك دا لو حابه تيجي....
اسيا: بجد بجد بجد طبعآ هاجي.....
جميله: اسيا يونس
اسيا: اتطمني ياقلبي انا خلاص شيلته من دماغي
جميله: طيب وقلبك..
اسيا:.........
جميله: عرفتي بقى انك لسه بتحبيه...
اسيا: لا
جميله: اه
اسيا: قولة لأ ياجميله
جميله: قولتلك بتحبييه
انتي بتوطي نفسك اوي يابنتي للعيله دي غلي نفسك شويه خليكي غاليه علشان تعرفي ترفعي راسك مالكيش عيله انا ويوسف عيلتك بس بلاش ترخصي نفسك كده......
اسيا: يوسف انت هاتروح امتى...
يوسف: هافطر واجهز وامشي علي طول
اسيا: طيب انا في اوضتي لحد ماتنادي عليا
يوسف: طيب افطري يااسوا الاول.....
اسيا: لأ تسلم يايوسف ماليش نفس بعد اذنكم
#ذهبت اسيا لغرفتها وتركتهم.....
يوسف: مش شايفه انك زعلتيها ياحبيبتي
جميله: يووووه طب اعمل ايه يايوسف انت شايف قدامك رغم اللي حصلها بسببهم لسه بتحبهم وصلت لدرجة كل شويه يزلوها انتي مغتصبه انتي مغتصبه انتي مغتصبه ايه ياجماعه هي بمزاجها وبعدين دي برضو انسانه وليها قلب بيتوجع ولا خلاص علشان مغتصبه خلاص بقت حيوانه يعني ولا ايه المفروض يعني كل مانتعصب نطلع عصبيتنا فيها دا حتى الحيوان بيحس ياجدعان هو عمال يقول بيحبها بيحبها وكل مابيتعصب هو كمان بيزلها بالكلمه دا انا ذات نفسي بتعصب لما بسمعها مبالك هي بقى دي مش عالم بتحب دي عالم مقرفه مش حاسين بقلب البنت اللي عمالين يدمروه بالبطيئ ايه القرف ده....
لم ترى جميله تلك التي تكتم شهقات بكائها وهي تسمع ذلك الحديث من اعلى السلم ثم صعدت سريعآ لغرفتها.......
يوسف: بس بس اهدي ياقلبي اهدي للدرجه دي انتي حاسه بيها
جميله: والله مااعرف يايوسف ليه متوجعه اوي كده علشانها ليه بزعل علي زعلها وبتوجع لوجعها ولما بتذكر انها بتحب بنت ذي اختها بغلي من جوايا والله ماعارفه ايه ده اعاااااااااااااااا الصبر يارب
يوسف: ههههههههه اهدي يالسعه اطلعي صلحيها علشان على فكره سمعت كل الكلام اللي قولتيه من شويه.....
جميله: ايه ده بجد احيه
اذاي
يوسف: لمحت ظلها وهي واقفه على السلم من فوق....
جميله: كملت
يوسف: ههههههههه يلا ياروحي انا عارف انك قولتي كده علشان خايفه عليها ههههههههه بس وصلتيه بطريقه دبش والله انا ليا الجنه علشان مستحملك.....
جميله: بس ياض
يوسف: طب يلا اطلعي يابت
جميله: حاضر
ذهبت جميله للتحدث مع اسيا......
يوسف: امممممم لازم ادعبس ورا الموضوع ده بس عاوز اشوف يونس وياسين واكلمهم يساعدوني علشان كده هاروحلهم.....
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استيقظ يونس من نومه توضاء وادى فرضه وقراء ورده اليومي ونزل للاسفل كان الجميع علي طاولة الطعام عدا علي وورد....
يونس: صباح الخير
الجميع: صباح النور
امال: تعال ياحبيبي افطر
يونس: مش جايلي نفس
بقولك ايه ياخالتي
سعاد: نعم ياحبيبي
يونس: ياسمين لسه موافقه اتجوزها
سعادبفرح: طبعاً ياحبيبي
يونس: طيب انا طالب ايدها للجواز والفرح بعد فرح زينه وعلي بشهر موافقه
سعاد: اللي تشوفه ياحبيبي اللي تشوافه طبعاً موافقه....
يونس: تمام
امال بسعاده: الف مبروك ياحبيبي الف مبروك فرحتني والله...
يونس: الله يبارك فيكي
نظر يونس لتلك التي تنظر اليه بصمت....
يونس: ايه يازينه مش هاتباركيلي
زينه: علي ايه
يونس: علي جوازي
زينه: من يوم ماوعيت علي الدنيا وانا بحترم قراراتك علشان صح بس المره ده غلطان يايونس غلطان
يونس: يعني ايه
زينه: يعني انت مش بتحبها ولا عاوز تتجوزها وانا وانت وكلنا عارفين ان ولحد الان وللابد اسيا بس اللي في قلبك اسيا بس اللي قدرت تدخل قلبك وتسيطر عليه فا ليه بتعاند وتدمر نفسك بنفسك حرام عليك يايونس راجع نفسك ياحبيبي مش علشان ترضي ماما تضيع نفسك ماما ماشيه ورا كلام اختها وبس اختها مسيطره علي مخها
امال: زيينه انتي اتجننتي
زينه: اه اتجننت ياماما اه اتجننت علشان شايفه الغلط قدام عيني وساكته
امال: فين الغلط انا عاوزه افرح بأبني...
زينه: لما تيجي علي ابنك علشان اختك تبقي كده مش غلط لما تجوزي ابنك غصب عنه لواحده مش بيحبها تبقي كده مش غلط لما تيجي علي بنت حبتك ذي امها تبقي كده مش غلط ايه ياماما ايييه كل ده ومش شايفه فين الغلط حرام عليكي حرااام......
امال:.............
زينه: انا شبعت بعد اذنكم
يونس: رايحه فين
زينه: مخنوقه واسيا وحشتني هاروح اقعد معاها شويه ممكن ولا ده كمان ممنوع....
يونس: ماشي وخليها تساعدك علشان فرحك
زينه: ان شاء الله سلام
يونس: علي وورد فين ياجماعه
زينب: خرجوا وجايين
يونس: ماش.......
علي: انا جييييت اعاااااااااااااااا بتفطروا من غيري خونه
يونس: ابو ام صداعك ياض...
علي: ههههههههه حبيبي ياابوا الانس........
ورد: صباح الخير
الجميع: صباح النور
يونس: كنتم فين كده
ورد:........
علي: كنت عاوز اتمشى انا والمزه فاخدتها ولفينا حبه علي رجلينا وجينا اهو نعمل رياضه علشان البت ورد تخنت حبه..
ورد: عبو شكلك
علي: ههههههههه
سعاد: مش تباركوا ليونس
علي: علي ايه ياختي
سعاد: طلب ايد بنتي
علي: احييييه نعم ياعنيا
الكلام ده صح يايونس
يونس: اه
علي: نننننعم اذاي طب لييييه....
يونس: بعدين ياعلي افهمك
علي: بسس
يونس: بعدين ياعلي
علي: ماشي
♡♕♕﷼♕♕﷼♕♡
ذهبت جميله لترى اسيا وجدتها تسجد لله فاجلست تنتظرها.ثواني ووجدت اسيا تبكي لربها
اسيا: الحمدلله تمام الحمدلله يارب يارحيم ياقوي يامعين يارحمن يانور ياهادي يابديع ياحسيب ياكبير قويلي قلبي بذكرك يارب واحفظ احبابي وجميع المسلمين يارب يارب اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺
انتهت اسيا من صلاتها ثم وجدت جميله تنظر لها بأستغراب....
اسيا: في ايه ياحبيبتي
جميله: مش انتي صليتي فرضك ليه بتصلي تاني لسه الظهر بدري عليه
اسيا: مش لازم اصلي الفرائض بتاعتي وبس كل مابتعب بصلي كل مابزعل بصلي واشكي لربي مش بحب الجاء للوحده بلجاء لربي وبس الوحده غلط ليا وبتضلم قلبي قرءائي وصلاتي بتنور قلبي علشان كده مهما حصلي بصلي.....
جميله: انتي قمر اوي يااسيا وحبيتك اوي وهاتعلم منك كتير
اسيا: حبييتي انتي اجمل
جميله: انا اسفه علشان الدبش اللي قولته بس والله العظيم دا من خوفي عليكي بس وكمان علشان هما مايستاهلوش حبك ده.....
اسيا: ولا يهمك ياقلبي حصل خير وكمان ياقلبي يستاهلوا اكتر من حبي دول اللي انقذوني ودخلوني بيتهم وماما امال دي ام وعاوزه تفرح بأبنها علشان كده انا عذرتها وكلامها ليا دا من خوفها علي ابنها بس فا اذاي هاكرها دول مهما كان فتحولي بيتهم وكمان زينه حبيتني ذي اختها ....
جميله: لسه بتحبيها هي وعليتها رغم كل اللي حصلك بسببهم......
اسيا بحب: طبعاً وهافضل احبهم دي اختي ياجميله حتى لو مش من بطن واحده بس دي اختي........
لم تعلم جميله لما شعرت بالغيره تأكلها اتجاه زينه
جميله: اه تمام ربنا يسعدكم......
اسيا: علي فكره انا بحبك ذيها بالظبط انتي اختي انتي كمان ياقلبي وهاتفضلي اختي غصب عنك او برضاكي رغم دبشك الرخم....
جميله: ههههههههه حبيبتي والله اسيا ممكن اضمك كان نفسي يبقى ليا اخت تضمني اوي...
اسيا: طبعاً يابت تعالي في حضني...
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️❤️💙❤️💙❤️
البارت 102من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺
♡♕♕♕♕♕♕♡
انتهت زينه من تجهيز نفسها وقررت مهاتفة ياسين ليوصلها
كان ياسين يحضر نفسه ليذهب لبيت يونس
ياسين: وهاتجوز هاتجوز هاتجوز هاتجوز
ليلى: هههههههه يامجنون
ياسين راكعآ لها ومقبلآ يدها : قلب المجنون من جوه جوه جوووه
ليلى: هههههههه حبيبي عارف اول مره اشوفك بتضحك من قلبك كده من زمان بعد ماوالدك اتوفى وانت مابقتش بتحب تكلم حد مابقتش بتضحك كنت عامل ذي الانسان الالي بتشتغل وتاكل وبس قلبي اتكسر على والدك لما اتوفى وذاد حزنه اكتر من اللي حصلك ياحبيبي بس لما قابلت زينه حالك اتقلب وضحكتك رجعت نورت وشك تاني ياحبيبي وفرحتلي قلبي
ياسين مقبلآ يدها: اسف ياست الكل على اللى عملته اسف اني كنت سبب زعلك ياامي اسف اني ماوقفتش جنبك وقت حزنك على بابا الله يرحمه اسف ياحبيبتي اسف....
ليلى: ولا يهمك ياحبيبي المهم اني شوفتك بتضحك عارف اول مااشوف زينه هابوسها واخدها في حضني دي عملت معجزه....
ياسين: ههههههه هاتشوفيها ياقلبي اهو اخيرآ هاتجوزها بنت الورمه ماصدقت انها وافقت شلتني شلل وانا لسه صغنن على الشلل....
ليلى: ههههههه بس ياواد عيب
ياسين: ماشي ياستي يلا هاطير انا بقى علشان المزه عاوزاني....
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهت زينه وخرجت وجدتهم انتهوا من الطعام ويونس يقف في منتصف البيت يتحدث في الهاتف
نزلت زينه
يونس: خلصتي ياحبيبتي
زينه: اه
يونس: طيب العربيه بالسواق مستنياكي بره
زينه: لا ماهو ياسين هايوصلني
يونس: زينه ياحبيبتي انتي عارفه انك يعتبر بنتي مش اختي ومربيكي على ايدي وواثق فيكي اكتر من نفسي وياسين صديق طفولتي وواثق فيه هو كمان جداً
زينه: مش فاهمه قصدك
يونس: احتمال سكت على اوقات كتير جمعتك مع ياسين لاني متاكد منه وانه هيخاف عليكي اكتر من نفسه بس ماينفعش ياحبيبتي تخرجي معاه حتى لو كان هايوصلك
زينه: ماشي يايونس بس دا فرحنا يعتبر بعد بكره خلاص
يونس: اديكي قولتي بعد بكره يعني لسه لحد دلوقتي مش مراته وده غلط وماينفعش ياروحي انا مش هاقبل على نفسي كلمه عليكي من حد اي نعم هاقطع لسان اللي يفكر فيكي غلط بس الفكره ذات نفسها انا مش عاوزها تخطر على بال حد فهمتي ياروحي وتاج راسي...
زينه بفخر: حاضر ياحبيبي ههههههه بس مستغربه رغم اللي انت فيه دلوقتي وان ماحدش هايقدر يكح في وش الاسد بس بتفكر كده
يونس: مهما اكون ومهما اعلى دا من كرم ربي عليا وبرضوا مهما اعلى هافضل راجل شرقي دمه حامي على اللى منه وانا مسلم مش غربي ولا اجنبي علشان اعيش ذيهم........
زينه: طبعاً ياحبيبي ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك ابدا يارب العالمين طيب خلاص هالغي الذفت ياسين واخد العربيه اللي بره
يونس: ماشي ياقلبي
زينه: يونس
يونس: نعم
زينه: متاكد انك عاوز تتجوز ياسمين
يونس: اه
زينه: بلاش يايونس ماتدمرش نفسك انت مش بتحبها بلاش
يونس: زينه انتي اتأخرتي يلا روحي
زينه: ماشي يايونس براحتك يلا سلام
#استدارت زينه للذهاب والا ان خرجت حتى وجدت سيارت يوسف تدخل من بوابة المنزل...
ثواني ونزلت اسيا منها سريعآ.........
زينه بصراخ: اسوووووووووووو
اسيا: ههههههه قلب اسوا يامجنونه وحشتيني وحشتيني اويييي
يوسف: انا داخل انا ليوسف يابنات وانتم براحتكم......
اسيا وزينه: ماشي
احتضنت زينه اسيا بقوه والا ان احتضنتها حتى انهمرت دموعها.....
زينه: وحشتيني اوي يااسوا كده كده اهون عليكي تبعدي عني
اسيا: معلش ياقلبي الظروف جبرتني
زينه: بس ليه ليه انا تبعدي بسهوله يونس بيحبك والله بيحبك يابنتي
اسيا: خلاص يازوزو دا موضوع وراح لحاله المهم انتي مالك.في ايه
زينه: تعبانه يااسو مخنوقه مخنوقه مابقتش طايقه اي حد هنا كلهم بقوا ياخدوا قرارات لمصلحتهم هما ماحدش بقى يفكر اذا كان الشخص ده هايزعل ولا لاء انا اتخنقت البيت بقى يخنق يخنق
اسيا: اهدي ياقلبي
زينه: وانتي سيبتيني وبعدي ليه انا ماكنتش بتكلم غير معاكي يااسوا
اسيا: يابت بعدت فين انا جنبك اهو
ورد: ايه ده اسوا وحشتيني خش في حضن اخوك يافواز
اسيا: ههههههه حبيبتي انتي اكتر
ورد: احلويتي يابت وقلوظتي وبقيتي قمر
زينه: خمسه في عينك يابت.....
ورد: ليه ياختيييي هو انا عيني صفرا يابت
اسيا: ههههههه اهدوا يامجانين...
زينه: طب يلا تعالوا نترزع شويه
اسيا: يلا
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
دخل يوسف ليونس
يونس: اهلا اهلا ياواد منور
يوسف: ربنا يخليك يارب
كنت عاوزك في حاجه بخصوص اسيا وجميله
يونس: خير يارب
يوسف: حاسس ان جميله هي واسيا اخوات انا سمعت قصة جميله وهي شبه قصة اسيا اوي حاسس ان هما اخوات
يونس: اذاي ده
يوسف: بص ممكن نحاول نتاكد علشان نعرف
يونس: اذاي
يوسف: في كذا طريقه ممكن مثلآ نحاول نعمل تحليل DnA بس مش عارف ازاي انا مش عاوزهم يعرفوا خالص غير لما نتأكد
يونس: اممممممم
يوسف: اييييييييه بقولك ساعدني
يونس: خلاص ماشي نجرب ونعمل محاوله
يوسف: طيب هانعمله اذاي من غير ماهما يعرفوا
يونس: استنى لما الواد ياسين يجي ونشوف حل
يوسف: خلاص ماشي بس في السريع علشان اسيا معايا والبت جميله امرتني مانطولش علشان بتجهز الغدا بنفسها ههههههه شكل هبات النهارده في المستشفى
يونس: ايه ده هي اسيا هنا
يوسف: اه بره مع زينه وورد قاعدين يرغوا
يونس: مش تقول ياحماااار ساكت كل ده
يوسف: ههههههه اسف نسيت
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
خرج يونس ليرى تلك الجميله التى تركته وحيدآ خلفها يشتاق اليها ياالله كم كان يشتاق.... القلب لرؤيتها يريد ان يسمع صوتها لا يستطيع نسيانها وهل ينسى عشقها الوحيد هل ينسى من عرف معنى الحب على يديه.....
نظر يونس وجدها تجلس مع زينه وورد تضحك ظل ينظر لها يريد ان يشبع الم قلبه يريد ان يروي عشقه من رؤيتها لم يستطع ان يزيح عينيه عنها
راءته اسيا ينظر لها فرح قلبها بشده لرؤيته اشتاقت له اشتاقت لرؤيته ولكن لا لا لا تريد ذلك تريد نسيانه تريد البعد عنه لا تريد ان تتذكره
اصبحت اسيا تحتار بين عقلها وقلبها
اسيا في نفسها: لأ لأ ايه اللي بعمله ده ماينفعش افضل بصاله كده بس هو واحشني اووي بس لأ غلط ماينفعش ابصله طب اعمل ايه بقالي كتير مش شيفاه يوه غلط يااسيا اجمدي كده بس مش قادره ابعد عيني وحشتني بصته الحنينه ليا اسيا اسيا فوقي يااسيا غلط علشان ماما امال حتى فوقي....
زينه: اسو اسو انتي يابنتي...
اسيا: ها نعم بتقولي حاجه
زينه: بقول لا اله الا الله فينك ياامه
اسيا: معاكم اهو
زينه: معانا فين انتي مش معانا خالص ايه اللي واخد عقلك ياجمييييل
اسيا: مافيش انا معاكم اهو
ورد: معانا احنا برضو اه ياني منك
زينه بغناء: بصيتله وبصلي بيغمزلي غمزتله
اكملت ورد معها: قعد يهوهو هوهو وفضلت اهوهو هو هو
اسيا: بس ياجزمه منك ليها بطلوا تريقه
زينه وورد: ههههههه ههههههه ياخراشي على العشق المفقوع ده ههههههه....
غيرت اسيا مجرى الحديث: صحيح يامعفنين بقى خلاص هاتتجوزو انتي وهي بكره وانا اخر من يعلم
اخص عليكم اخص
للحظه تذكرت ورد مااصاب حبيبها حزنت بشده وعلمت دموع عينيها طريقها اصبحت تنظر لفوق لتمنعها من النزول وفضحها امامهم
علمت اسيا انها تمنع دموعها بسبب تلك الطريقه
اسيا: مالك ياورد في ايه
ورد بصوت ملئ بالدموع: م ما مافيش ياحبيبتي
اسيا: اخص عليكي هو احنا مش وعدنا بعض احنا التلاته اننا نكون مع بعض علي الحلوه والمره انتي كده بتزعلينا......
ورد: اصل اصل
زينه: لا اصل ولا فصل اتنيلي احكي يابت في ايه يلا دا احنا اخوات ياحبيبتي ولازم نكون مع بعض في كل حاجه....
ورد: طيب اوعدوني اللي اقوله مايخرجش برانا احنا التلاته ولا مخلوق يعرف حاجه عن اللي هاقولها
زينه واسيا: وعد ان شاءلله
حكت لهم ورد كل حاجه عن علي وعن مرضه
زينه بصدمه مليئه بالدموع: ان ان ااااا انتي بتقولي اييييييه انتي بتقولي اييييييييه
البارت 103من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
ورد: زينه ارجوكي اهدي لحد يسمع ارجوكييي
زينه: لاء لاء انتي اكيد بتهزري صح قولي انك بتهزري ارجوكي قولي ان اخويا بخير ياورد الله يخليكي قولي انه بخير
ورد بدموع: ياريت كنت بهزر بس دي الحقيقه دي الحقيقه....
اسيا بدموع: اهدي يازينه اهدي ياحبيبتي
زينه: اهدى اذاي يااسيا ع علي هايروح مني هايضيع من ايدي
ورد: لأ ياحبيبتي هو في مراحله الاولى الحمد لله يعني شوية ادويه وكام جلسة كيماوي وان شاء الله هانقضي عليه خالص بس اهدي علشان اخوكي علي مايزعلش على زعلك
اسيا: زينه اهدي ياقلبي وتفائلي خير خلي ثقتك في الله كبيره
زينه: ونعم بالله العلي العظيم الحمدلله على كل شيء الحمدلله
طيب ورد متاكده ان علي هايبقى بخير
ورد: ياروحي هايبقى بخير ان شاء الله والحمد لله اكتشفنا المرض في مراحله الاولى يعني هانقضى عليه والباقي علي الله....
زينه: ماشي
اسيا: اهدي يازينه وامسحي دموعك بسرعه علشان اخوكي جاي علينا
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
يونس بأستغراب: اذيكم يابنات خير في حاجه مزعلاكم ولا حاجه
ورد: ها لا ولا حاجه قاعدين بنتسلى
يونس: اومال زينه مالها حاسك معيطه في ايه
ورد: اصل اسيا مصممه تمشي وزينه عاوزاه تقعد معاها شويه
يونس: طب هي مش بترد ليه زينه حبيبتي مالك
زينه بهدوء: ايوه ياحبيبي ماتقلقش انا بس زعلانه عشان اسيا هاتمشي وهي كانت وحشاني
يونس: متاكده ان ده هو السبب اللي مزعلك
زينه: اه ياحبيبي ماتقلقش
يونس: خلاص ماشي
صحيح يااسيا منوره البيت
اسيا بهدوء تام دون النظر اليه: شكرا
ظل يونس ينظر لها بصمت تااام. يضع يديه في جيوب بنطاله ولا يتحرك من امامها
استغربت بشده من فعلته ولكن لم تشاء ان تنظر له
ظل قلبها ينبض بشده بسبب قربه هذا خافت ان يفضحها امامه ضاق تنفسها يالله كم يربكها قربه منها كم تشعر بأنها في عالم اخر بسبب ذلك القرب لا لا يجب عليه الابتعاد قبل ان يفضحني اشتياق قلبي له يالك من قلبآ لعين الم نتواعد ان نتماسك امامه الم نتعهد ان نبتعد الم نتعهد ان ننساه ونزيل عشقه من داخلنا بهذه السهوله تحن اليه لمجرد انه اقترب تذهب اليه راقد فالتتماسك ارجوك لا تستسلم بهذه السهوله فاهو ليس لنا لديه عالمه الخاص ونحن ممنوعين منه فاحارس ذلك العالم يمنعنا من دخوله لا يريدنا ان نقترب منه فااحتفظ
بكرامتك ياقلبي فلا يمكن ان نهينها اكثر من ذلك تماسك ارجوك
نظرت لزينه علها تنقذها من نظراته لها..
علمت زينه ماذا تريد
زينه: يونس ياحبيبي في حاجه
يونس:......... ..
زينه: يايونس يابني
يونس بهدوء: عاوزه ايه
زينه: عاوزاك بخير ياحبيبي بقولك عاوز حاجه مننا
يونس: اه عاوزك انتي وورد تنكشحوا من هنا علشان عاوز اسيا في كلمه.....
اسيا في سرها: احييييه
اوعى يابت يازينه تسمعي الكلام اوعى ياذفته
زينه: بسسسس
يونس: قولة قومي انتي وورد قوموا علشان عاوز اسيا في حاجه ومش هقرر كلامي تاني
زينه: ياقلب امك يااسيا اسفه ياحبيبتي العمر مش بعزقه احممم ماشي تعالي ياا تعالي ياورد نعمل شاي جوه
اسيا بسرعه: طيب استأذن انا
يونس: ان اتحركتي من مكانك قسمآ بالله مش هايعجبك اللي هاعمله خالص
ذهبت زينه وورد ثم جلس يونس امامها
ظلت اسيا تنظر في جميع الاتجاهات الا اليه..
يونس: ها وبعدين يعني ايه اخرته
اسيا: افندم
يونس: مش ناويه تبصيلي يعنى ولا ايه
اسيا: عاوز ايه يايونس عاوز مني ايه
يونس:.......
اسيا: ماتستفزنيش بسكوتك ده
يونس:.........
اسيا: طيب بعد اذنك انا
يونس: اسيا
اسيا: خير
يونس: انا بحبك
توقف قلب اسيا لسماعها وكأن ذلك القلب كان يحتاج سماعها ليحيى ذادت دقاته انتهى الوقت سيفضحها امامه
وضعت اسيا يدها عليه لتهداء قليلآ حاولت اخراج صوتها....
اسيا: و وا احم وانا مابحبكش
يونس: طب علي الاقل بصي في عيني وانتي بتقوليها
اسيا: ابعد عني لو سمحت ياريت تنساني ومالكش دعوه بيا شوف حياتك حب واتحب ابعد عني تمام
يونس: اسيا فرحي بعد شهر
توقف العالم بتلك المسكينه لا تشعر بأي احد حولها لا تسمع الا تلك الكلمه في اذنها فرحي بعد شهر
سيبتعد سيبتعد سيبتعد انا من اردت ذلك اذآ لماذا ابكي لماذا قلبي محطم لماذا ضاق تنفسي لما لما لا تبكي لا تبكي هذا هو ما نريده لا لا لا نريد ذلك لا نريد ابتعاده نريد قربه ولكن كيف كيف ياالله ياالله هل هذا هو قدري هل سيبتعد عني حقآ اشعر بالاختناق تلك الدموع التي امنعها من الخروج ستفضحني لا اقوى علي اغلاق الباب في وجهها اكثر من ذلك ستخرج ستخرج يالله ياالله ياالله
يونس: اسيا اسيا اسيا
اسيا: ن.... ننن... نعم
يونس: انتي بخير فيكي حاجه
اسيا: ل لا انا بخير بس عاوزه امشي لو سمحت
يونس: طيب سمعتي انا قولة ايه
اسيا: هااا
يونس: بقولك فرحي بعد شهر يااسي.....
اسيا: الف مبروك بعد اذنك
يونس: لازم تحضري
اسيا: ربنا يسهل
يونس: لازم تيجي يااسوا الفرح مش هايكمل غير بيكي
اسيا: تمام سلام
يونس: سلام 👋
ههههههه وحيات امك لاظبطك ياجزمه بس وحشتني اوييي سبحان من خلاني مااخدهاش في حضني...
اما ادخل للواد يوسف
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
عز الدين: ايوه يابني ايه الاخبار
مجهول: البت سايبه البيت من فتره وفرح اخته بعد بكره وهو فرحه على بنت خالته بعد شهر
عز الدين: امممممم ماشي راقب وقولي سلام
دارين: ماذا ستفعل
عز الدين: سأفعل الكثير والكثييييير ههههههه المهم جاك عامل ايه
دارين: بخير بداء بالتحسن
عز الدين: فل اويي
جايلك ياابن امال وهاطلع بروحك في ايدي
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
دخل يونس البيت وجد يوسف امام التلفاز وامامه شيبس ويشاهد الكرتون
يونس: ماشاء الله انت عيلت يابني دا مش علي والاهبل ياسين وبس صبرني يارب
علي: حد بينادي
يونس: اهي كملت
علي: ولا يايوسف بتتفرج علي ايه ياض
يوسف: كابتن ماجد
علي: ايه ده بجد طب وسع كده اما اتفرج
يونس: ابو ام هبلكم مش ناقصكم غير الجحش ياسين وتكمل قايمة الهبل
ياسين: نحن هنا
يونس: ياختييييبيييي هي ناقصه......
يوسف وعلى: اجري ياض كابتن ماجد شغال
ياسين: اعاااااااااا بجد وسعولي بسرعه
ثواني وانطفاء التلفاز
علي وياسين ويوسف: اييه ده مين الحمار اللي طفاه....
يونس: انا الحمار اللي طفيته
الجميع: اسفين ياصلاح احنا اللى حمير
علي: ابو الانس ياحبيبي شغله هانشوف اخر حاجه
يونس بغضب: اللي هايفتح بوقه منكم هانفخه فاااهمين
الجميع: خد راحتك ياكبير
يونس: ورايا علي المكتب يابهايم
الجميع: وراك يامعلم
دخلوا جميعآ المكتب
يونس: ياسين عملت ايه في اللي وكلتك بيه بخصوص عز الدين
ياسين: بحاول اكتشف مستخبي فين بس لحد الان ماوصلتلوش بس اكتشفت ان في حد تبعه بيراقب بيتك كله وبيوصله الاخبار انا دلوقتي نشرت القوه حولين البيت كله دلوقتي وبيدوروا عليه بس لبسين لبس عادي علشان ماحدش يشك
يونس: امممممم وسخ### وسعت اوي ياعز الدين بس معلش نصبر لما نشوف اخرك وانت ياعلي عملت ايه
علي: البت دارين دي موجوده لسه في مصر بتزور جاك في المستشفى بس بعدين بتختفي بس هافضل وراها وهاجيبها ان شاءلله
يونس: خلاص ماشي
المهم دلوقتي يوسف شاكك ان اسيا هي اخت جميله عاوزين نتاكد الاول قبل مانعرفهم
يوسف: ممكن نعمل تحليل دم ليهم ممكن اخلي جميله تعمله بس اسيا ذكيه وهاتكتشف الموضوع واحتمال متوافقش
ياسين: انا يوسف قالي من فتره ولما دورت عرفت ان في عيله عملت حادث كبير والعربيه انفجرت بالللي فيها
يوسف: صحيح جميله حكيتلي ان العربيه اتحرقت بأهلها
يونس: اسيا حكيتلي كده برضو علشان كده لازم نتاكد انهم اخوات ولا لا
قبل مانعرفهم...
علي: فل هاسيبكم انا علشان البت ورد عماله ترن عليا...
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ورد: علي علي
علي: اييييه عاوزه ايه يارغايه انتي في ايه يابنتي صدعتيني
ورد: زينه واسيا عرفت انك.....
علي: اني اييييه عملتي ايه يانيله قولتي ايه يااخرت صبري
ورد: بصراحه عرفه انك عندك سرطان
انتبه علي وورد علي صوت شيئ يسقط ارضآ
علي بصدمه: يونس
البارت 104من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#حبيبه
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
استغفرالله العظيم واتوب إليه
💚💚💚💚💚💚
رجعت تلك المحطمه للبيت لا تشعر بأي احد حولها وكأن العالم اختفى من حولها...
كانت جميله تضع الطعام علي الطاوله
جميله: اسوا وصلتوا دا الواحد كان هايموت من جوعه اومال الواد يوسف فين....
اسيا: جاي ورايا انا سبقته بس علشان كنت تعبانه شويه
جميله: سلامتك طيب ثواني هاطلبلك دكتور
اسيا بهدوء: لاء متخافيش هاطلع ارتاح شويه وهابقى تمام
بعد اذنك
جميله: اسيا هو قالك ايه زعلك كده
توقفت اسيا مكانها ولم تنطق بكلمه...
جميله: ماتردي يونس قالك ايه زعلك كده معقوله يابنتي ضعفك ده طيب هو انتي راضيه عن نفسك عاجبك شكلك ده كل ماتقابليه ويقول حاجه ليكي تعيطي وتحبسي نفسك فى اوضتك فوقي يااسيا فوقي يابنتي هو علشان عارف ضعفك ده وعارف انك هاتزعلي وتعيطي علي حبك ليه ماكنش قال اللي قاله فوقي بقىىىى
#هنا ولم تستطيع اسيا ان تتحكم. في دموعها انفجرت واخرجت مابداخلها
اسيا بدموع : طب اعمل ايه اعمل ايه بحبه والله كل مااقول هنساه مابقدرش مابقدرش مش عارفه اكرهه رغم جرحه ليا مش عارفه انساه رغم بعده عنه دا الوحيد اللي اداني اهتمام من غير مايستنى مني مقابل حبني وحبه جبرني احبه واعشقه بس مش عارفه ليه الدنيا ماشيه عكسي في كل حاجه كل حاجه ياجميله وكأنها مستخسره فيا الفرحه بقيت كل ماافرح بخاف بس برضوا بفتكر ان ده اكيد ابتلاء من ربنا سبحانه وتعالى وبحمده وبصبر بس اعمل ايه قلبي بيشتقاله وبيشتاق لاهتمامه بيا
بس خلاص هو هايبعد
جميله: يعني ايه مش فاهمه قصدك
اسيا بضحكه وسط دموعها: يعني هايتجوز بعد شهر هايتجوز ياجميله هايتجوز هايتجوز يارب يارب صبرني يارب يارب يارب
ذهبت جميله واخذت تلك المحطمه بالكامل في احضانها علها تهداء....
جميله بدموع علي تلك المسكينه: اهدى ياحبيبتي اهدي الله يخليكي
اسيا بدموع وسط احضانها: مش قادره استحمل فكرت انه يبعد عني ياجميله بحبه والله بحبه عارفه والله اني غلطت لما حبيته بس والله غصب عني حبيته ليه ليه انا ياجميله انا ليه الحياه بتيجي عليا اوي كده مع ان عمري ماضريت حد ولا اتمنيت الشر لحد اناتعبت ياجميله تعبت تعبت والله العظيم تعبت.....
جميله: طب اهدي يااسيا وسبيه لربنا واصبري ولو ليكي هتاخديه غصب عن عين اي حد حتى لو امه
وبعدين ياقلبي انتي مؤمنه بربنا وصبوره وبتحمديه دايما سواء في الحلو او الوحش صح
اسيا: اه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واتوب إليه 🌹🌹🌼💚💚🌺🌹
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله: طيب خلاص بقا المفروض نمسح دموعنا ونسيبه لربنا وليكي خير فيه هايتكتبلك
(🌹💚بسم الله الرحمن الرحيم وعسى ان تكرهون شيئآ وهوخيرآ لكم وتحبون شيئآ وهو شرآ لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون 🌺💚💚)
اسيا: صدق الله العظيم
جميله: صدق الله العظيم
اصبري ياقلبي سيدنا يوسف لما بعد عن سيدنا يعقوب كان ربنا سبحانه وتعالى حط اخواته السبب وكان بيختبر صبر سيدنا يعقوب علي ابتلاء ربنا وايمانه بيه
اسيا: حاضر هاصبر الحمدلله على كل شيء الحمدلله
جميله: شطوره يابطتي
اسيا: ههههههه تسلميلي ياقلبي انتي قمر اوي ياجميله ربنا يخليكي ليا
جميله: احم احم لا انا كده هاتغر في نفسي واتنفخ...
اسيا: ههههههه
جميله : حبيبي اللي بيضحك ياناس بت انا رجلي ورمت يلا قومي خلينا نطفح انا جوعت والواد يوسف لسه مجاش قومي ناكل وهو مع نفسه بقى
اسيا: يلا بينا
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا 🌼ونبينا وحبيبنا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين اجمعين وسلم تسليما كثيرآ 💚💚💚🌼
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
نظرت ورد وعلي اتجاه الصوت وكان يونس يقف علي الباب....
علي بصدمه: ي يو يونس
يونس:............
علي: يونس مالك يابني دا انا كنت بهزر اناوورد
يونس:...........
ذهب علي ووقف امامه
علي: شوفتي ياورد اهو اتنيل علي عينه وصدق مش انتي كنتي عاوزه تشوفي هو هيخاف عليا ولا لا شوفتي...
يونس:...........
علي: ابو الانس ياعسل مالك يابني ساكت ليه سمعني سلام مربع اجدع
#صعق علي من ذلك الكف الذي هبط علي وجه.
علي: ي يو يونس اسمعن......
يونس: الكف ده علشان ضحكت في وشي رغم وجعك
#اعطاه يونس كف اخر
يونس: وده علشان ساكت كل ده ومش بتشاركني المك
#اعطاه كف اخر
يونس بدموع: وده علشان اعتبرتني غريب للدرجه دي
#اعطاه كف اخر
يونس: وده علشان وقت حزني وقفت جنبي ووقت حزنك بعدتني عنك
علي: يونس اسمعني
يونس: ليه ياعلي ليه سكت ليه ضحكت في وشي وانت موجوع ليه خبيت عني رغم اني لما ببقى محتاج حد جنبي من غير ماانطق بتحس بيا ليه ياعلي بعدتني عنك للدرجه دي دا انت اخويا دا انت اقرب ليا اكتر من نفسي تقوم في ماانت محتجلي تبعدني عنك كده ليه ياعلي ليه
علي: يونس والله والله كنت خايف عليك انا ماصدقت اشوفك فرحان والعيله فرحانه وكنت هاعرفكم بس بعد مازينه تتجوز انت عارف وانا عارف قد ايه تعبت مش هاخلي مرض غبي يوقف فرحتها بس والله كنت هاعرفكم دا انتم عيلتي يااهبل
زينه بدموع من خلف يونس: ملعون ابو فرحتي انتم سبب فرحي ياعلي انتم ضهري وسندي انتم اخواتي انتم الاساس بتاعي دا انا لما دخلت في غيبوبه انت اول واحد اتوجعت اكتر مني طيب انت دلوقتي تعتبرنا غرب عنك معقوله مش معتبرنا اخواتك ياعلي مش مهم مش مهم انت معتبرنا ايه اما انت هاتفضل اخويا حبيبي اخويا وضهري وسبب فرحتي برضاك ا او او حتى غصب عنك هاتفضل اخويا يعني هاتفضل اخويا انت فاهم
#اخذها علي بين احضانه وهو يبكي: طبعا اختي وبنتي اللي كبرت قدامي وحياتي وكل ماليا ياهبله دا انتي قمري وحبيتي
زينه: طيب ليه خبيت عننا وجعك ياحبيبي ليه ماشركتناش حزنك ليه واحنا لما بنتوجع بتبقى انت اول واحد حاسس بينا
علي: اسف ياقلبي مش هاتتكرر اسف اسف
زينه: اوعدنا ماتخبيش حاجه تاني عننا
علي: اوعدك ياستي
ترك علي زينه وذهب ليونس وبدون سابق انذار احتضنه بقوه
علي: مش هتسامحني بقى يارخم
يونس: حسستني اني غريب عنك ياعلي وجعتني اوي ماكنتش اعرف اني بعيد عن اخويا قوي كده....
علي: انت اقرب حد ليا يايونس علي من غير يونس الاسد مايسواش ربع جنيه بس والله العظيم كنت خايف علي زعلك انا اكتر حد عارف انت تعبت قد ايه في حياتك اسف بقى اجدع ماتزعلش مني
يونس: للاسف مابقدرش ازعل منك طيب لو مش عاوزني ازعل تسمع كلامي انا هاكلم احسن دكاتره بره وتسافر تتعالج وترجع ماشي....
ورد؛ هو مش محتاج سفر بره يايونس المرض لسه في اوله وهانقدر نعالجه هنا المستشفيات هنا بقت متقدمه....
يونس: ولو برضو لازم يسافر بره علشان اتطمن علي اخويا...
ورد: بسسس
يونس: ورد علشان خاطري ماتقوحيش معايا علشان قراري مش هاغيره حتى لو على ذات نفسه معترض برضو هاسفره غصب عنه...
على: ياعم هو انا نطقت
ورد: طيب ممكن بعد كتب كتابنا يايونس اذا سمحت عاوزه اكون جنبه خطوه بخطوه ممكن
يونس: هاتفضلي جنب علي ياورد
ورد: لحد اخر نفس يطلع مني
يونس بفخر: شرف ليا انك معتبراني اخوكي ياورد ربنا يحفظك ويبارك فيكي طيب ماشي انا هاجهزلكم كل حاجه وهاجهز الطياره تستناكم بالليل بعد كتب الكتاب على طول كأنكم رايحين شهر عسل ماما ماحدش يعرفها ماشي
الجميع: ماشي
لم يرى يونس تلك الاذان التي تختبئ وتستمع لكلامهم بالكااامل.....
البارت 105من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#حبيبه
لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شيء قدير
💚💚💚💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
سعاد: ايه ده الواد على هايموت ولا ايه اااه انا اللي اعرفه ان المرض.ده بيموت يلا في داهيه اهو يخف عني بس لأ لازم اعرف امال اختي اه اه هاعرفها
ذهبت امال راكضه لتعلم امال بالذي سمعته ولكن اوقفها من تهابه ويتوقف قلبها بسبب نظراته الغاضبه
يونس بغضب: على فين ياسعاد هانم...
سعاد: ع عل على ك كنت عا عا عاوزه اختي ف ف في كلمه
يونس: ممكن اعرف ايه هي الكلمه معلش
سعاد: ع عا عادي يايونس مجرد كلام عادي ك كل كلام. س ستات عادي يعني حاجات بخصوص الفرح وكده يعني
يونس: اممم كلام ستات ماشي ياخالتي بس لو شميت ريحة ان ماما وصلها كلمه واحده خارجه عن كلام الفرح هاخليكي انت وربة الصون والعفاف بنتك الغاليه بره البيت ده وتنسي تدخليه تاني ومش هارحمكم وانتي عارفه انا اقدر اعمل ايه ياسعاد هانم
سعاد بخوف: عا ع عارفه يابني عارفه هو انا اتكلمت ولا قولة حاجه ياحبيبي وبعدين هو انا اعرف حاجه غير اللي يخص الفرح...
يونس: اممممم ماشي ياخالتي
سعاد: بعد اذنك يابني
يونس: اتفضلي ياخالتي
#ذهبت سعاد ركضآ خوفآ من ذلك الاسد المرعب
سعاد: يالهوي يالهوي دا انا قلبي كان هايقف من الخوف يخربيته بس لا لا دا بينفذ على طول لا لا لازم ماقولش حاجه من اللي سمعتها لاختي ليرمينا في الشارع انا وولادي ونرجع للفقر وقرفه تاني لا لا لازم اجوز البت ليه بسرعه علشان نضمنه تحت درسنا
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
علي: ايه ياعم روحت فين فجأه كده
يونس: مافيش وبعدين انت مالك يارخم خليك في حالك ياض
علي: الله سكتنا اعم اهو
يونس: جدع يلا بقوا امشوا فرحكم بعد بكره غوروا يلا
زينه: انا هاطير انا اخد البت اسوا ونروح نعمل شوبينج
علي: شوبينج يابنت اموله الله يرحم اللي خلفوكي
زينه: ماهما نفس اللي خلفوك ياجحش انت
علي: حبيبتي يازوزو تسلميلي يخربيت الحب
زينه: ههههههه دا انت اللي في القلب اجدع
صحيح يابت ياورد يلا انتي كمان فرحك معايا ياختي يلا تعالي معانا
يونس: احم زينه ممكن اوصلكم انا
زينه: مش انت كنت بتقول عندك شغل ياحبيبي
يونس: احم ماهو ماهو ماهو خلاص خلصته هنا وعلي هايروح الشركه وانا اقلق عليكم بصراحه علشان كده هاوصلكم انا واستناكم لحد ماتخلصوا
علي: احيه احيه احيه توصل زينه برضو عليا انا ياولا
يونس: هاهبدك بوكس 👊اوقعلك صف سنانك اللي فرحان بيه ده
علي: احم طب سلام عليكم انا عندي شغل
يونس: شاطر وانتي ياختي انتي وهي
زينه وورد: امرك ياكبير
يونس: يلا اجهزوا وانا مستنيكم في العربيه
زينه: طيب هاكلم البت اسيا تجهز علشان نعدي ناخدها في طريقنا
يونس: خلاص ماشي يلا روحوا
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
💚🌺لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 💚💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
وصل يوسف للمنزل وجدهم على طاولة الطعام
يوسف بصراخ: اعاااااااااااااااااااااااا خونه مش قولتي هاتستنوني يابت منك ليها اخس عليكم اخس
جميله: يخربيتك خرمت ودني يااخي اييييه دا
يوسف: بتاكلوا من غيري ياعاالم ياواطيه
جميله: جعانين نعملك ايه
يوسف: طب ماانا كمان جعان يابارده ماشي ماشي بقى كده يااسيا انتي كمان خاينه
اسيا: ههههههه اسفه حكم القوي وانا الصراحه كنت جعانه....
يوسف: عندك حق ياختي هي دي بيقدر عليها حد ربنا يهد القوي
جميله: ههههههه طب تعال كل يلا والا هالم الاكل ومش هاجهز تاني.
يوسف: جاي ياختي
اسيا: طيب انا كلت الحمدلله بعد اذنكم انا هاطلع اصلي الظهر علشان اذن
جميله: ماشي ياقلبي
#انتظر يوسف ذهاب اسيا....
يوسف: الا صحيح مالك ياواد محلو كده النهارده
جميله برفعة حاجب: ليه وانا كنت وحشه في باقي الايام ولا ايه
يوسف: لأ لأ انتي مزه
دايما وقمر من يومك وموقعه قلبي
جميله: ايوه كده اتظبط
يوسف: طب ايه مش ناوي تحن ياجن
جميله: مالك يايوسف النهارده انت بخير يابابا سخن ولا حاجه
يوسف: انا فل الفل ياقلبي
جميله: طيب في ايه
يوسف: واحشني وعندك اللي حايشني
جميله: وانا مستعده نكمل جوازنا
يوسف بصدمه: اعاااااااااااااااااااااااا هو انا سمعت غلط
جميله: ايه ياابن المجانين انت مالك
يوسف: هو انا ودني سمعت غلط ولا انا متهايقلي ياجدعان طيب هو انا فايق لأ لأ شكلي بحلم اقرصيني يابت بسرعه
جميله: عنيا اهو
يوسف: اااااااااه يخربيتك ايدك جامده يابت
جميله: الله مش انت اللي طلبت
يوسف: تقومي تسمعي الكلام يارخمه عبو شكلك يابت
جميله: ههههههه حبيبي تسلملي يارب
يوسف: سيبك انتي النهارده فرحي ياجدعان عاوز كله يبقى تمام لولي لولي لولي لولي لولي لولي اخيرا جميله بنت الورمه وافقت ياناااااس جميله حنت يانااااس ياام نياظييي صحي نياظي وقوليله جميله حنت لولي لولي لولي لولي لولي لولي
جميله: ياقلب كنت بعقلك ياحبيبي اتشقلب حالك معلش بتحصل في احسن العائلات
يوسف: انا رايح الشركه وجايلك يامزه سولااااام
علي فكره يابت بعشقك
جميله: ههههههه سلام يامجنون
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
انتهت اسيا من صلاتها واخذت مصحفها وقبل فتحه سمعت رنين هاتفها
اسيا: السلام عليكم
زينه: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ياحبي بقولك ايه يابت خمس دقايق تجهزي علشان هانعدي عليكي ناخدك انا وورد علشان خارجين
اسيا: بس يعني
زينه: بلا بس بلا بتاع فاضي اجهزي واستنينا
اسيا: حاضر
زينه: يلا سلام ياقلبي
تذكرت اسيا كلامها مع يونس اخذت نفس عميق لتخرج كلامه من عقلها
اسيا: خير خير بأذن الله هما جاين هنا وانا مش هاشوفه ولازم اسيبه لله
هاروح اقرءا الورد بتاعي واجهز
مرت دقايق وانتهت اسيا من تجهز نفسها وانتظرتهم
اسيا: فينك يااما انا جهزه بقالي ساعه
زينه: قدام البيت ياختي اخلصي انزلي
اسيا: ماشي
خرجت اسيا مبتسمه والا ان خرجت وجدت يونس يجلس في السياره
اسيا: احيه ايه اللي جابه يانهار الوان هي ناقصه
مجمع الروايات الكامله من هنا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا