القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فيروز الأسد الفصل الثاني عشر والثالث عشر بقلم عفاف نصر

رواية فيروز الأسد الفصل الثاني عشر والثالث عشر بقلم عفاف نصر 

رواية فيروز الأسد الفصل الثاني عشر والثالث عشر بقلم عفاف نصر 

(12)

في ناحيه اخري كانت فيروز تحاول الخروج من القصر ولكنها تفاجات باحد يضيع يديه علي كتفيها


استدارت فيروز بحذر ولكنها تفاجات بالذي يقف امامها 


فيروز بصدمه: ادم 


ادم بخبث: راحه فين يا روز في الوقت المتاخر ده 


فيروز بقوه: ملكيش دعوه 


ادم باستهزاء: ويا تري اسد يعرف انك خارجه من القصر في الوقت ده ولا انتي ناويه تهربي منه عشان كده خارجه 


سكت فيروز ولم تعرف ماذا تقول حتي قالت بعد صمت دامه ل دقيقه 


فيروز بهدوء: ايوه ههرب من القصر ده هطلع من حياتكم للابد ومعتيش هتلمحوني تاني لاني خلاص تعبت وبما انك عرفت اللي كنت ناويه اعمله يا تساعدني وتخليني اطلع من هنا يا تنسي انك شوفتني 


ادم بهدوء: طيب اهدي يا روز وصدقني هساعدك وحاول مسك يديها ولكنها ابتعدت عنه سريعا 


فيروز بغضب: اوعي تقرب مني انت فاهم انت اكتر واحد اذ'يتني فيهم كلهم انت اللي دمرتلي كل حياتي يا ادم انا كنت بعتبرك اخويا بس انت عملت اي خطفتني يوم فرحي من اسد وبسببك اتجوز زينب وياريت استكفيت ب كده لا خطفتني وودتني بيت دعا*ره وبسببك بقيت منبو*ذه من الكل وبقوا يكر*هوني ومفكريني واحده ر*خيصه


ادم بندم وحزن: صدقيني اي حاجه عملتها ده كان من حبي ليكي مكنتيش اعرف اني بدمرك بس صدقني انا كنت هتجوزك بس اكتشفت في نفس اليوم ان عمي جوزك لي اسد واكمل بهدوء بس صدقني انا ندمت علي كل حاجه عملتها ومن النهارده انتي اختي وهساعدك تهربي من هنا 


فيروز بابتسامة: بتكلم بجد يا ادم 


ادم بابتسامه هادئه: ايوه ويلا بقا قبل اما حد يصحي 


ـــــ🥀 في وقت لاحق ـــــ🥀


كان يقف ادم وفيروز بمكان بعيد نسبيا عن القصر


فيروز بهدوء: امشي انت يا ادم عشان محدش يحس بغيابك 


ادم بتساول: طيب وانتي هتروحي فين 


فيروز بابتسامة: متقلقاش عليا بس ياريت محدش يعرف دلوقتي اني مش في القصر 


اوم اليها ادم بابتسامه وغادر المكان.. 


كانت تمشي بمفردها ولا تعلم اين تذهب وفي لمح البصر ااتي شخص من خلفها و خدرها وفقدت وعيها


ــــــ🥀في صباح اليوم التالي🥀ــــــ


كان اسد يتجه الي غرفته التي بها فيروز من اجل الاطمئنان عليها ولكنه اعلن هاتفه عن وصول رساله  وكان مضمونها 


( مراتك هربت امبارح من القصر و دلوقتي هي مع عشيقها و في حضنه) 


اتجاه اسد بسرعه ناحيه الغرفه ولكنه تفاجاه بها فارغه اسرع بفتح خزانه الملابس وكانت فارغه ايضا ولم يكن بها اي شي من ملابس فيروز


اسد بغضب جحيمي صدقيني هجيبك يا فيروز وساعتها هندمك علي اليوم اللي فكرتي تهربي فيه 


يتبع..


البارت صغير وانا عارفه ده بس والله مش قادره اكتب وباذن الله بكره هينزل فصل جديد بس شجعوني يا جماعه النفسيه صفر والله💔


توقعاتكم بقا يا تري مين اللي خطف فيروز ومين اللي بعت الرساله لي اسد وهل اسد هيلاقي فيروز ولا لا انصروني مره وتوقعوا🥺


#فيروز_الاسد

#الكاتبه_عفاف_نصر

(13)


افاقت فيروز عندما احست بيد تتحس*س جسد*ها 


فيروز بذعر: انت مين وانا فين وبعمل اي هنا


مجهول بخبث: انا مين مش شرط تعرفي انما بتعملي ايه هنا فانتي متواصي عليكي جامد يا حلوه هو بصراحه مطلوب مني اقت*لك بس مش بعد ما ناخد كام صوره حلوه مع بعض


فيروز بخوف انت بتقول اي يا مجنون انت 


شخص بخبث: وهو يمرر يده علي جسد*ها بقول انك حلوه اوي 


فيروز بغضب ضر*بته بالقلم جعلت فمه ينز*ف د*ماء 


مجهول بغضب بقا يا بنت.... بتمدي ايدك عليا طيب والله لاندمك ما ان انهي كلامه حتي حاول الهجوم عليها ولكنها دافعته عنها سريعا ملتقطه سك*ينا كان بجانب الفراش 


فيروز بقوه وخوف بعض الشي صدقني لو قربت مني هقت*لك 


مجهول بهدوء مش هقرب منك بس اهدي  و في أقل من ثانيه كان قد  قيد يديها  وراء ظهرها وحاوط جسدها بجسده 


مجهول بحب وهو يهمس بجانب اذنها اهدي ومتخفيش انا مستحيل اذيكي ابدا 


فيروز دموعها نزلت من الفرحه وقالت بصدمه أسد ونزعت عنه الوشاح الذي كان قد يخفى وجهه بالكامل.. 


فيروز بدون فهم طيب انت ليه كنت بتعمل كده وبعدين احنا فيم 


أسد بغضب  بعمل كده عشان الهانم فكرت تهرب ومفكرتيش لحظه اي اللي ممكن يحصل ليها اللي حصل مني ده ده كان اقل حاجه كنتي ممكن تتعرضي ليه وبعدين انتي  ازاي مفكرتيش انا هكمل  ازاي من غيرك بعملتك دي انتي عرفتني ان انا ولا افرق معاكي يا فيروز 


فيروز دموعها نزلت وعلت شهاقتها  و قالت  وانت مفكر أن انا اقدر اعيش من غيرك انا بحبك يا اسدي بس انا تعبت ومعتيش عندي طاقه وبعدين انت كنت هتكمل حياتك مع زينب عادي


احتضنها أسد داخل صدره بقوه وحاول تهداتها قائلا خلاص يا حبيبتي اهدي 


هدات شهقات فيروز تدريجيا ونظرت داخل عينيه وقالت بس انت عرفت ازاي ان انا هربت واي السبب اللي خليك تعمل كده وتخاطفني كان ممكن متخلنيش اطلع من البيت وتمنعني


أسد بهدوء بس انتي كنتي هتتخطفي فعلا يا فيروز 


فيروز بصدمه ايه اللي بتقوله ده 


🥀ـــــــــــ𝐅𝐥𝐚𝐬𝐡 𝐁𝐚𝐜𝐤ــــــــــــ🥀


لي الكلام اللي حصل بين اسد وزينب 


كان اسد يتجه الي السرير ولكنه اوقفه صوت زينب المتوتر 


زينب بتوتر اسد انا عايزه اتكلم معاك في موضوع مهم 


نظر اليها بدون فهم ولكنه اوم ليها سربعا 


زينب بخوف فيروز في خطر يا اسد 


نظر اليها اسد لثواني بدون فهم ولكن ما ان استوعب كلامها حتي صاح غاضبا


اسد بغصب خطر اي اللي بتكلمي عنه يا زينب انطقيي 


زينب بخوف ودموع في حد هيحاول بخطف فيروز وهيصورها صور مش كويسه وهيبعتهم ليك انها هربت مع عشقيها عشان انت تطلقها وتبعد عنها وساعتها هو هيقت*لها 


اسد بصدمه ايه اللي بتقوليه ده ومين اللي عايز ياذي فيروز ولكنه لم يلقي منها اي اجابها بل الصمت التام 


اسد بغضب انطقيييي مين اللي عايز ياذي فيروز يا زينب 


زينب بدموع صدقني انا مقدرش اقولك مين اللي عايز ياذيها بس الحقها لانهم هينفذوا خطتهم النهارده.. 


خرج اسد من الغرفه سريعا.. 


🥀ـــــــــــ𝐄𝐧𝐝 𝐅𝐥𝐚𝐬𝐡 𝐛𝐚𝐜𝐤ــــــــــ🥀


اسد بجديه وساعتها سمعت كل كلامك مع ادم واكمل وهو ينظر اليها بندم وعرفت ان هو السبب في كل اللي حصلك ده وسيبتك تهربي براحتك عشان تتخطفي فعلا بس انا اللي اخطفك واخدك ونبعد عن الكل وعن اي حد ممكن يفكر ياذيكي لان ساعتها مش هيفرق معايا هو مين واكمل وهو ينظر اليها بندم شديد انا اسف يا حبيبتي وعارف ان انا اكتر حد اذاكي بس صدقيني مقدرش اعيش من غيرك قال ذلك وهو يدفن راسه داخل عنقها


فيروز بحب وانا مسامحك يا اسد يمكن انت عذ*بتني كتير بس في نفس الوقت كنت احن واحد عليا واكملت بخجل ووافقت تجوزني حتي بعد اللي حصلي 


اسد بحب  انا بحبك يا فيروزتي


فيروز بابتسامه وانا بدمنك يا اسدي ولكنها اكملت بتسأول بس مين اللي كان عايز يخطفني وعملت اي مع زينب 


اسد...... 


نهاية الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هناااا



تعليقات

التنقل السريع
    close