روايه فيروز الأسد الفصول الاخيرة مع الخاتمة بقلم عفاف نصر
روايه فيروز الأسد الفصول الاخيرة مع الخاتمة بقلم عفاف نصر
(14)
اسد بهدوء امي هي السبب يا فيروز هي اللي كانت عايزه تاذيكي بالطريقة دي
فيروز بصدمه ماما فاطمه هي اللي كانت عايزه تخطفني طيب وتعمل فيا كده ليه انت بتهزر يا اسد بالله عليك قول انك بتهزر
اسد بخجل للاسف دي الحقيقه وكانت عايزه زينب تشترك معها في المصيبه بس زينب حكتالي كل حاجه وهي لحد دلوقتي متعرفش ان زينب قالتلي حاجه ومتعرفش ان الواد اللي كانت ماجره عشان يخطفك مخطفكيش لان انا اتفقت معه واديت ليه ضعف المبلغ عشان يوهمها انه خطفك
فيروز بصدمه طيب ليه تعمل فيا كده ليه عايزه تا*ذيني بالطريقه دي
اسد بهدوء ده اللي هنعرفه دلوقتي واكمل قائلا وهو ينظر الي فيروز المصدومه يلا يا حبيبتي قومي عشان هنرجع القصر
فيروز بذعر لا بالله عليك يا اسد انا معتيش عايزه ارجع المكان ده تاني
اسد بعشق وهو يحاوط وجها بكفيه متخفيش يا حبيبتي انا معاكي ومحدش هيقدر ياذيكي
ـــــــــ ♥في وقت لاحق♥ـــــــــ
كان يدخل اسد الي القصر وهو ممسك بيد فيروز بين يديه..
سليمان بغضب كنت فين يا اسد قلقتنا عليك
اسد بهدوء وهو ينظر والدتها التي تنظر الي فيروز بتوتر كنت بلحق مراتي يا حاج عشان كانت مخطوفه
سليمان بصدومه انت بتقول ايه ومين اللي كان خطفها
اسد ببرود وهو ينظر الي والدته انا
نظرت اليه فاطمه بصدمه...
سليمان بصدمه انت واكمل قائلا بغضب وتخطفها ليه يا اسد اي كلامك اللي كله الغاز ده..
اسد ببرود ايوه انا اللي خطفت فيروز لاني لو مكنتيش عملت كده آلله اعلم كنت هلقيها عايشه لسه ولا لا
سليمان بعدم استعاب اي اللي بتجوله ده وضح كلامك يا ولدي
اسد و هو ينظر الي والدته لا ماما هي اللي هتفيدك اكتر مني في الموضوع ده
فاطمه بتوتر تقصد اي يا ولدي بالكلام اللي بتقوله ده
اسد بغضب ليه كنتي عايزه تخطفي فيروز يا امي ليه كنتي عايزه تقت*ليها ليه مصره دايما انك تدمرلي حياتي زمان انجبرت اسمع كلامك واتجوزت زينب عشان سمعه العيله مش تبقي في الارض ودلوقتي بعد اما حياتي رجعت تاني طبيعيه ليه مصره تهدي كل ده تاني ليه اتفقتي مع واحد ان يخطف فيروز ويصورها صور مخ*له كل ده عشان اطلقها طيب فرضنا عملتي كده وطلقتها فعلا ليه كنتي عايزه يقت*لها انطقييي عملتي كده ليه
سليمان بغضب اسد انت ازاي تتهم والدتك اتهم زي ده وبعدين ازاي جاتك الجراءه انك تعلي صوتك عليها
زينب بتوتر بس اسد معه حق يا عمي واكملت قائلا وهي تنظر الي فاطمه خالتي فعلا اتفقت مع واحد ان يخطف فيروز ويقت*لها وكانت عايزني اشترك معها لولا ان انا عرفت اسد الحقيقه علي اخر لحظه كان زمان فيروز مقت*وله دلوقتي
سليمان بصدمه وهو ينظر الي فاطمه انتي يا فاطمه عملتي كل ده طيب ليه
فاطمه بدموع وهو تنظر الي فيروز بحقد شديد ايوه انا عملت كده لان بسببها ابن عاش حياته حزين بسبب هروبها منه يوم الفرح خليته يبعد عني بعملتها دي دمرت حياه اسد وزينب طيب تعرف يا حاج ان اسد عمره ما لمس زينب
سليمان بصدمه اي اللي بتقوليه ده ازاي واسد قالي ان زينب مش بتخلف
فاطمه بدموع وانت روحت صدقته اول اما قالك كده مجاش في بالك ليه مخدهاش وكشف عليها عند الدكتور وخلها تتعالج واكملت قائله بسخريه ولا هياخدها ازاي وهيقول لي الدكتور اي مراتي لسه عذراء عشان كده اول اما اسد جاب فيروز علي البيت ده وزينب اعترضت ضر*بها لان كان عارف ان زينب هتقول كل حاجه عايزني بعد كل ده اسكت
اسد بهدوء وهو ينظر الي والدته يمكن انتي صح وانا غلطت لما عملت كده في زينب بس اللي عايزك تعرفيه ان فيروز مهربتيش يوم الفرح فيروز اتخطفت يا امي واللي خطفها ادم ومش كده وبس هو كمان السبب في الفضيحه اللي حصلت لي فيروز عمل كل ده عشان يتجوزها...
نظر الجميع الي ادم بصدمه بينما هو نظر الي الارض بخزي من افعاله
واكمل اسد قائلا انا هاخد فيروز وهسافر علي مصر هستقر هناك لان معتيش ينفع افضل هنا في السرايا
فاطمه بدموع وهي تمسك بيد اسد وهتسبني يا ولدي هتسبني يا اسد انا عارفه ان انا غلطت يا ولدي بس غصب عني انقهرت لما عرفت ان زينب لسه بنت وان انت كنت موقف حياتك كلها علي فيروز
اسد وهو يسحب يديه من بين يديه والدته انا اسف يا امي بس لازم امشي وكان علي و شك المغادره ولكن اوقفه صوت زينب مناديا اسمه
زينب بابتسامة شكلك نسيت حاجه
اسد بابتسامة بسيطه انتي طالق يا زينب وامسك بيد فيروز وغادر من المكان باكمله..
يتبع..
انا عارفه ان البارت مش فيه احداث كتير بس كده كل الحقائق ظهرت خلاص واسفه علي التاخير بس انا والله تعبانه وده سبب التاخير اللي حصل وباذن الله الاخير هينزل بكره بس عايزه تفاعل حلو
#فيروز_الاسد
#الكاتبه_عفاف_نصر(15) والاخير
انتظروا الخاتمة
اسد بابتسامة بسيطه انتي طالق يا زينب وامسك بيد فيروز وغادر من المكان بأكمله
بعد مرور خمس اشهر♥
كان اسد يقف امام المراه هيندم ملابسه ولكن قاطعه خروج فيروز من الحمام..
اسد بخبث وهو يقترب منها ويحاوط خصرها انا بقول بلاش نروح الفرح ده لان كده انتي تتاكلي اكل يا بطايه..
فيروز بغيظ زقتيه بعيد عنها بطايه في عينك متقولش كده تاني ما كل ده بسببك انت واكملت بسخريه وهي تحاول تقليد اسد انتي مش بتاكلي يا فيروز اهتمي بصحتك يا فيروز واكملت وهي تضربه بخفه علي ذراعه ودلوقتي بتقولي يا بطايه
اسد بخبث بقا انا بعمل كده يا روزتي واكمل وهو يجذبها من خصرها حتي التصقت بصدره الصلب وبعدين انتي كده بقيتي اجمل
فيروز بحب وهو تحاوط عنقه بجد يا اسدي يعني انا مش تخينه
اسد بخبث تخينه اي ده انتي مهلبيه
فيروز بخجل وهي تدفن راسها داخل عنقه بحبك يا اسدي
اسد بعشق واسدك بيعشقك يا فيروزتي واكمل قائلا بخبث ما بلاش نروح الفرح ونتحجج انك تعبانه
فيروز بعيظ من وقا'حته لا يا اسد هنروح وسيبتي بقا عشان اكمل لبس
في وقت لاحق♥
كان الجميع يرقص بسعاده علي نغمات الموسيقي الهادئه
فيروز بحب وهي تنظر الي زينب التي ترتدي فستان زفاف ابيض تعرف يا اسدي انا مبسوطه اوي عشان زينب فرحت اوي انها لقيت الشخص اللي يحبها ويقدرها ومبسوطه كمان انك رجعت كلمت ماما فاطمه من تاني
اسد بحب وهو يضمها الي داخل احضانه اسف يا فيروزتي انا عارف انك كنتي عايزه تبقي زي البنات وتلبسي فستان ابيض ويتعملك احلي فرح بس انا مقدرتش احقق ليكي ده ابسط حاجه اي بنت بتحلم بيها مقدرش احققهلك
فيروز بعشق وهي تدفن نفسها اكتر داخل احضانه بالعكس انا مش فارق معايا الفستان الابيض ولا ان يتعملي فرح لان وجودك في حياتي بالدنيا كلها يا اسد يمكن احنا تعبنا كتير عم قدرنا نبقي مع بعض وده بالنسبالي الدنيا كلها ان ابقا جو حضنك لان الامان اللي بحسه معاك ميتقارنيش باي حاجه تانيه
********
عند زينب ويونس♥
يونس بحب وهو ينظر الي زينب انا بحبك اوي يا زينب
زينب بخجل وانا كمان بحبك يا يونس تعرف مكنتيش اعرف ان عوض ربنا ليا هيبقي حلو بالشكل ده كنت مفكره ان انا بحب اسد بس اكتشف ان دي فكره غلط اتزرعت في راسي من وانا لسه طفله صغيره وحللت اهتمام اسد ليا علي ان بيحبني بس اتصدمت لما لقيته طلب ايد فيروز بس لما فيروز هربت وخالتي طلبت مني اتجوز اسد مقدرتيش ارفض طلبها وخصوصا ان فكره حبي لي اسد كانت عاميني واكملت بتوتر عندما نظرت له وفوجت باحمرار عينيه من شد الغضب بس اكتشفت ان كله ده وهم وانت بجد حبي الحقيقي انا بحبك يا يونس
ويونس بيعشقك يا زينب واكمل بغضب وغيره معتيش عايز اسمع اسم راجل يتنطق من بين شفايفك الحلوه دي ولا انتي عارفه انا هعاقبك ازاي
زينب بخجل بطل قله ادب يا يونس
مر الفرح علي الجميع في سعاده حتي انتهي وغادر الجميع الي منازلهم..
دخل اسد الي جناحه ولكنه تفاجا بالجناح مزين بالشموع و الورود وفيروز ترتدي فستان احمر ناري بعد الركبه
اسد بصدمه وهو يقترب منها: ايـه الجمال ده
ابتسمت فيروز بخجل
اسد وهو يقبل شفاتيها ويهمس في اذنيها بحبك يا فيروز
فيروز بابتسامة: وانا كمان بحبك يا اسدي..
اسد بخبث: شكلها سهره عنب
فيروز بخجل: انت قليل الادب واكملت بابتسامة نرقص
اسد بحب نرقص
شغلت فيروز موسيقي هاديه و بدات ترقص هي و اسد
فيروز بهمس في اذن اسد انا حامل يا اسدي
اسد بصدمه انتي بتقولي ايه
فيروز بضحك بقول انك هتبقي احلي بابي وانا هابقي احلي مامي واكملت وهي ترتمي داخل احضان اسد تعرف يا اسد انا كنت خايفه اوي ليكون عندي مشكله في الخلفه بس الحمدلله حلمي اتحقق واخيرا هابقا امك علي قد ما انا مبسوطه ان انا هابقا ام علي قد ما انا فرحانه ان الطفل ده هيبقي منك انت يا اسدي
ولكنها توقفت عن الكلام عندما استوعبت ان اسد لا يبادلها الحضن بل ايضا لم يعلق علي حديثها
ابتعدت فيروز عن حضن اسد واكملت متسائله مالك يا اسدي
اسد ببرود الطفل ده لازم ينزل
فيروز بصدمه اي اللي بتقوله ده
اسد ببرود شديد بقول اللي سمعتيه الطفل ده هينزل...
يتبع...
يا تري اي سبب رد فعل اسد دي..
سوري يا جماعه بس حرفيا البارت ده انا حذفته اكتر من 3 مرات والله حقيقي صعب جدا انك تكتبي البارت الاخير بكره باذن الله هنزل الخاتمه او اول لما اخلص كتابتها هنزلها
*✲゚* نــهــايــه الـــفـــصــل *✲゚*
#فيروز_الاسد
#الكاتبه_عفاف_نص،الــخــاتــمـه♥
اسد ببرود الطفل ده لازم ينزل
فيروز بصدمه اي اللي بتقوله ده
اسد ببرود شديد بقول اللي سمعتيه الطفل ده هينزل
فيروز بغضب اي اللي بتقوله ده يا اسد انت اتجننت وأكملت وهي تضر'به على صدره انت عايز تقت*ل ابني يا اسد لدرجادي طلعت بتكر*هيني عشان كده مش عايز الطفل بس لا انا مش هسمحلك تعمل كده يا اسد مش هخليك تقت*ل ابني وتحرمني منه وأكملت قائله بصدمه عشان كده لما الحمل اتأخر مش اتكلمت لأنك أنت اصلا مكنتيش عايز منى اولاد
أسد وهو يجذبها داخل احضانه اششش اهدي يا فيروز عشان خاطري
فيروز بغضب زقته بعيد عنها وأكملت قائله ايك تقرب مني او تلمسني مره تانيه انت فاهم....
أسد بغضب وصوت عالي اخرسي بقاا انتي مفكره الموضوع ده سهل عليا انا لما بفكره فيه الفكره بتد*بحني بس ده اللي لازم يحصل يا فيروز
فيروز ودموعها تغرق خديها طيب ليه طالما انت عايزه ليه عايزني انزله
أسد وهو يحاوط بوجهها عشان انتي حياتك عندي اهم ولو الحمل ده استمر حياتك هتبقى في خطر وانا مستحيل أخطر بيكي حتى لو بنسبه واحد في الميه لأنك انتي بقيتي كل حاجه بالنسبه ليا
فيروز بصدمه اي اللي بتقوله ده ازاي حياتي في خطر وازاي عرفت الكلام ده ...
أسد بهدوء قلبك مش هيستحمل الحمل ولو استمر ممكن في اي لحظه تموتي واكمل وهو يضمها داخل احضانه عشان كده لازم ينزل وعرفت ده لما انتي كنتي تعبتي وعملتي تحاليل واكمل واكيد ربنا هيعوض علينا يا حبيبتي بس عشان خاطري مش تناقشني في الموضوع ده بكره الصبح هنروح المستشفى عشان تعملي العمليه
فيروز بس
أسد بهدوء مبسيش يا فيروز العمليه هتتعمل بكره
فيروز بدموع بس انا كنت عايزه طفل منك يا اسد
اسد بحزن دي حاجه مش بأيدينا يا حبيبتي
في صباح اليوم التالي في المستشفى..
كان أسد يجلس بتوتر أمام غرفه العمليات التي بها فيروز وكان الخوف ينهش قلبه قاطعه خروج الطبيبه
أسد بخوف طمنيني يا دكتوره فيروز كويسه صح
الدكتوره باسف ايوه يا اسد بيه عملنا العمليه والطفل نزل ودلوقتي مدام فيروز هتتنقل غرفه عاديه
اوم لها أسد بحزن
الدكتور بهدوء ربنا يعوض عليكم
أسد بهدوء ونعم بالله
بعد مرور نصف ساعه...
كان أسد يجلس بجانب سرير وهو ممسك بيديها بين كفيه ولكنه احس بحركتها بين يديه نظر إليها وتفجاه بفيروز وهي تنظر إليها ودموعها تغرق وجهها
أسد بخوف عليها اهدي يا حبيبتي
فيروز بدموع مااات يا اسد صح ابننا مات وانا معتيش هعرف ابقا ام صح يا اسد
أسد بحزن مين قال يا حبيبتي انك مش هتبقى ام ده انتي هتبقي احلى ام يا فيروزتي
فيروز بدموع يعني بجد يا اسد انا ممكن ابقى ام تاني
أسد بابتسامه بسيطه طبعا بس ده عايز شويه صبر يا فيروزتي
اومت إليها فيروز بسعاده
بعد مرور خمس سنوات..
كانت فيروز تجلس على الاريكه وتاكل بكل نهم
زينب بغيظ منها براحه شويه يا فيروز وبعدين يا حبيبتي بطلي اكل كده غلط عليكي
فيروز بغيظ ملكيش دعوه يا بارده انتي وبعدين انا واحده حامل ولازم اتغذي شويه
زينب بضحك يا حبيبتي ده انتي من ساعه ما احنا قاعدنا وانتي مش مبطله اكل
دعاء بضحك (زوجه ادم) خلاص بقا يا زينب سيبها براحتها وأكملت وهي تنظر إلى فيروز بضحك كملي اكل يا حبيبتي
كانت ستجيب عليهم فيروز ولكن قاطعه حديثها دخول أسد برفقه كل من ادم ويونس
فيروز بدموع وهي تتجه له وتدخل داخل أحضانه شوفت يا اسدي الباردتين دول من ساعتها عملين يتريقوا عليا عشان باكل
ادم بضحك ما انتي بصراحه فظيعه يا فيروز في الحكايه دي ده انتي بتاكلي ولا كأنك حامل في فيل
أسد بابتسامه وهو يضمها داخل أحضانه اكتر بس يالا وبعدين فيروزتي تاكل براحتها
بعد مرور ثلات ساعات في غرفه أسد..
كانت فيروز تقف أمام المرأه وهي تتأمل بطنها المنتفخه بكل سعاده وتفجات باسد وهو يقف وراه ويحاوط بطنها او بالاصح طفلهم
فيروز بسعاده تعرف يا اسدي انا حاسه نفسي في حلم وحلم جميل اوي وخايفه اصحي منه ويطلع كل ده وهم
أسد وهو يديرها اليه لا يا حبيبتي ده مش حلم ده حقيقه وكله كام شهر وعتريس ابننا يشرف
فيروز بغيظ ضربته على صدره بخفه متقوليش على ابني كده ولكنه لم يدعها تكمل كلامها والتهم شفت*يها بكل عشق وتفجاه بفيروز وهي تحاوط عنقه بذراعيها وتبادله قبل*ته بكل خجل اسرع أسد بحملها بين يديه واتجه بها ناحيه الفراش وغر'قوا في بحور عشقهم
*✲゚*نهايه الروايه *✲゚*
مجمع الروايات الكامله من هناااا
تعليقات
إرسال تعليق