رواية زوج و4ضراير الحلقه السادسه بقلم هويدا زغلول
![]() |
وفي الوقت ده فهد قالي
فهد
هبه هو انتي عايشه طيب ازاي يعني ، وانا بعدها
قومت ومشيت جري من غير ما ارد عليه وروحت
ل هدي
هدي
اي يا بنتي مالك شكلك عامل ليه كده ينهار
ابيض ده انتي جسمك كله بيترعش
هبه
ارجوكي مشيني من هنا حلا مش عايزه .اقعد
دقيقه واحده اي المكان ده ، وبعدها راح
فهد واتفدو سوا وروح علي البيت واول
لما دخل غاده قالت
غاده
اي يا فهد مالك شكلك عامل ليه كده وطول
القاعده كنت قاعد ساكت مش بترد عليا
فهد
عايز بكره اروح ازور اختك هبه ، وفي الوقت ده
هي بصت ليه وقالت
غاده
تزروها فين مانت عارف اللي حصل ل هبه
انا داخله انام
فهد
اقفي هنا هو انا كل ما اجيب لك سيره هبه تتهربي وبعدين هو انا قولت ايه غلط يعني انا بقولك هزورها في قبرها
غاده
انت عارف قد ايه موضوع ده بيضايق بابا وماما ومش هينفع اكلمهم في حاجه زي كده
فهد
تمام انتي برضه مصصمه تكلمي كدبك
عليا اسمعي بقي أنا شوفت اختك انهارده
وعرفت انها عايشه
غاده
اي لا الكلام ده مش حقيقي اكيد انت
اتلغبط وممكن تكون واحده شبها
فهد
كنت هفتكر كده لو اتكلمتي من ناحيه اختك عادي انتي ما بتشوفيش وشك بيقلب ازاي لما سيرتها بس بتيجي في البيت
غاده
ايوه عايشه يا فهد وهربت مع الانسان اللي بتحبه من ساعتها هي ماتت في نظرنا ومش عايزين نعرفها ثاني
فهد
طيب ليه كدبتي عليا أنا كان من حقي
اعرف الحقيقه
غاده
كنت خايفه علي بابا اوي أنا كنت بحب
واحد قبلك وسبته علشانك انت علشان
بابا ميحصلش ليه حاجه انا مفكرتش في نفسي
وبس زمان بالعكس اول ناس فكرت فيهم
هما ابويا وامي
فهد
هو انت كنت فاكره ان انا ممكن اتكلم ابوكي او اقول عليه كلمه ما تنفعش
غاده
والله لما عاشرتك على التقديم انت طيب وفعلا دلوقتي بحبك وما اقدرش اعيش من غيرك
فهد
وانا حبيتك والله يا غاده بس كنت مستني انك تقوليلي الحقيقه على فكره انا كنت حاسس من زمان ان في حاجه غلط
غاده
حقك عليا والله يا حبيبي انا بس كنت خايفه
علي شعور بابا وماما
فهد
اللي عايزه اقوله ليكي احنا لازم ندور
علي اختك مينفعش جوزها يعرف انها
لوحدها في الدنيا دي لازم نسأل عليها
غاده
بجد انا معرفش حاجه عنه غير بيته بس
بس لو عملنا كده مينفعش بابا يعرف
تمام
فهد
حاضر يا حبيبي
غاده
هو انت لسه بتحبها يا فهد
فهد
انا بحب مراتي ام ابني اللي جاي في السكه
والله انا لما شوفت شكلها قد اي متبهدل
صعبت عليا مش اكتر
غاده
ربنا يخليك ليا يا حبيبي ،. في البيت كنا
روحنا انا وهدي واول لما دخلنا الفيلا
هدي قالت
هدي
اقفي بقى يا هبه من حقك فهميني ايه اللي حصل بالظبط
هبه
انا شوفت خطيبي الأواني والمفروض أن
هو عارف ان انا ميته واكيد
كده هيعمل لاهلي مشكله
هدي
يا بنتي انا قولتك كام مره لازم نروح لأهلك
ونتكلم معاهم
هبه
عزلوا يا هدى انا سالت عليهم كذا مره ومش لقيتهم في البيت كنت بلبس نقاب وبروح
قولت هشوفهم من بعيد
هدي
اهدي بس يا حبيبتي وباذن الله كل حاجه هتتحل
وفي الوقت ده جت حماتي وقالت
حماتي
المطبخ يضرب يقلب والهانم كانت فين بالظبط
هدي
كانت معايا وهبه ملهاش علاقه بالمطبخ من هنا ورايح اللي عايز حاجه هيعملها لنفسه ما تنسوش ان الفيلا دي فيلتي انا
حماتي
ومن امتى الكلام ده يا هدي ان شاء الله وانتي ناسيه ان جوزك اللي كبرلك كل حاجه وخلا بدل ما يكون عندك شركه واحده
خلي عندك شركتين
هدي
انا طالعه انام تعالي معايا يا هبه ، وبعدها
نزلت شيماء وقالت
شيماء
شايفه يا طنط هي عامله ازاي انا من رأي
أن محمود يطلقها احسن وبعدين مانا
عندي فيلا كبيره نروح نقعد فيها أحسن
الحما
مش لما ياخد حقه اصلا في اللي هو عمله معاها دي كانت جايه لينا علشان مش عارفه تاخد
حقها من جوزها ،. في الوقت ده الباب خبط
وفتحت شيماء
سونيا
مساء الخير علي الحبايب اللهم ما بارك
بقي انت يا محمود عندك العز ده كله
ومقعدني اي حته شقه صغيره
شيماء
خدي هنا انتي مين يا حبيبتي وداخله
الفيلا كده ليه
سونيا
انا سونيا الراقصه يا عنيا اي عمرك ما روحتي
كباريه قبل كده ولا اي أنا اسمي اشهر من
النار علي العلم هناك يا اخوا
حماتي
وطي صوتك انتي اي بالعه راديو وعايزه
اي مننا يا ست سونيا
سونيا
جايه يا حبيبتي اشوف مال جوزي مش المفروض برده ابقى قاعده هنا معكم في الفيلا دي ولا ايه
شيماء
جوزك مين ، سونيا شافت برواز لمحمود وقالت
سونيا
اهو يا حبيبتي محمود الشب الحليوه اللي
هناك ده يبقي جوزي محمود ومتجوزين مع
بعض علي سنه الله ورسوله ، وفي الوقت ده
خرجت أنا وهدي وسمعنا الكلام وشيماء
قالت
شيماء
اخرسي قطع لسانك انتي عايزه تقولي ان محمود متجوزك انتي امشي اطلعي بره
سونيا
لا يا اخوا توقفي معوج وتتكلمي عدل
انتي فاهمه ولا لا اه يا حبيبتي ب أمره
أنه مش عايز يخلف منك. اداكي حاجات
علشان تضعف الرحم علشان مش عايز
عيال منك , انا كنت وافقه. سمعت
الكلام وشيماء قالت
شيماء
اخرسي بقي عكيتي الدنيا ومراته واقفه وسامعه الكلام اللي انتي بتقوليه ده
سونيا
يعني انتي مش مراته عماله تتكلمي
معايا كمان
شيماء
مراته يا غبيه بس مراته الثانيه مش الاولى اللي عمل فيها كده
سونيا
ليلتك سودا يا محمود انت متجوز اتنين مش
واحده , وهدى قربت ليها وقالت
هدي
لا يا حبيبتي
مجمع الروايات الكامله من هناااا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا