رواية قاسي امتلك قلبي الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر بقلم نرمين قدري
![]() |
الفصل السادس
ريما / ايه الواد المز ده بجد يجنن لا ودكتور برستيج بردو بصراحة يتاكل الحق اعلقه قبل ام اربعه وأربعين متشوفه بصراحة ميتسبش وانا مش حسيبه
دخلت ريما السرايا وهي علي وجهها ابتسامة اعجاب وهي ماشية حالمه لقت رنا في وشها
رنا / ااايه متحسبي مالك كده ماشية و مش شايفه حاجة تقرف
ريما/. هو انتي مش تعرفي تقولي كلمة حلوة بجد انتي مريضه نفسية ربنا يشفيكي
رنا / ريما بطلي بقي شغل النعومية ده وانزلي علي أرض الواقع ياختي ايام زمان خلاص راحت وانتي دلوقتي هنا يعني تبطلي بقي غرورك ده
ريما بصتلها /بجد مريضة
لسة رنا حترد
دخل غسان
غسان/ انا شايف تقومو تضربو بعض احسن في ايه هو احنا مش حنخلص من القرف ده كل يوم
جرت رنا عليه تتحسوك بدموع مصطنعة
رنا /طيب اعملها ايه بس يا غسان هي حطاني في دماغها و بتغير مني موت انا معملتش حاجة كل اللي عملته اني بقولها حاسبي وانتي داخلة كانت داخله مش باصة قدامها و خبطتني جامد في أيدي حتي شوف بتوجعني حتي مهنش عليها تعتذر و استمرت في البكاء .. والا عشان انا يتيمة و انت مقعدني انا وماما عندك في من حقكم تعملو فينا كده .
غسان /خلاص يا رنا بطلي كلام اللي ملهوش لازمة ده ريما متقصدش كل ده والا إيه يا ريما
ريما\ أبيه غسان هوانت بجد صدقت الشويتين اللي عملتهم .. اتصدق إذا كنت أنا معاك من شوية صدقت اللي قالته حقك تصدق أنا طالعة انام احسن
طلعت ديما علي غرفتها وبقيت رنا مع غسان
رنا غسان صحيح هو انت بقي مش ناوي تتجوز حتفضل كده طول عمرك
غسان/ رناااا قلتلك ميت مرة متدخليش في اللي ملكيش فيه مالك انتي اتجوز ولا متههبش انتي مالك وسبها ومشي
رنا./ في نفسها فاكر يعني لما تعمل الشويتين دول ححل عنك لاء انت بتحلم انا لازم اكون انا صاحبة السرايا دي ولما احط حاجة في دماغي يلا السلام دانا تربيت. فوزية هانم
مع نزول فوزية
فوزية/ انتي بتجيي سرتي ليه ..
خلاص اتجننتي بتكلمي نفسك في ايه يا بنت بطني قولي
رنا/ مفيش ياست الكل بس ابن اخوكي لسة راكب دماغه ومش شايفيني خالص
فوزية /اصبري أنتي عارفه عقدته من ساعة امه ما سابته وسافرت و اتجوزت هناك
رنا /منا عارفه وانتي عارفه مين كان السبب
فوزية/ بس هو ميعرفش وان عرف يبقي تنسي موضوع جوازك منه خالص فا اصبري كده لحد ميلين
رنا /يعني اصبر لحد ما تيجي واحدة تلطشه مني وتشيل الجمل بما حمل
فوزيه/ هههههههههههه واحدة مين أن شاء الله انتي عمرك شفتني اي واحدة دخلت السرايا أو المزرعة كلها انتي حتستهبلي و حتي لو ده حصل متخفيش امك موجوده وكفيله باي حد يخش هنا
رنا /و غلبت عليها علامات الغل طيب و الزفته اللي فوق دي حنتحملها لحد أمتي
فوزية/ اهدي بقي كل شيء بوقته حلو
نرجع بقي للست مليكة طلعت مليكة الاوضة وهي في قمة غضبها وبعدين في البني ادم ده مش شايف غير نفسة فاكر نفسة هو الحاكم بأمره في ايه هو انا دخلت السجن وانا مش واخده بالي انا حموت من الجوع
زمانك يا كلبه البحر مقضايها شوية من عند سميرة وشويه من عند احلام باطني اااه
انتبهت علي خبط علي الباب
فتحت لقت عامل من المطبخ مطلع لها وجبه خفيفه
عامل /حضرتك دكتور مالك
مليكة /أيوة
عامل/ اتفضل الشيف سمح لحضرتك بوجبه استثنائية لحد معاد العشا
مليكه /بجد بجد شكرا جدا بس ايه اللي خلاه يغير راية لا وكمان يطلعه لحد هنا .. انا علي حد علمي أن ممنوع اكل يطلع الاوض
عامل /مش عارف انا بنفذ أوامر وبس
فلاش باااك
غسان الو ايوه يا شفنا اخبارك ايه
الشيف نادر / غسان باشا عاش من سمع صوتك
غسان معلش مشاغل انت عارف ايه طمني الشغل تمام معاك ولا في حاجة مضايقاك
(نادر صديق غسان من ثانوي بس هو دخل سياحة وفنادق وبعد كده غسان عينه في المطعم )
نادر / ايه سر المكالمة الغريبة دي
غسان/. ليه عندك طلب عارف الدكتور اللي جيه اتخانق معاك من شوية لانه جعان
نادر / اه طبعا وصعب جدا عليا بس بصراحة خفت أخالف القوانين علشان عارفك
غسان /بس ممكن تخالفها انهارده من ورايا
نادر/. نعم ازاي يعني من وراك
غسان / طلع اكل الاوضة بتاعته علي اساس أنه صعب عليك ودي حاله استثنائية
نادر/ افهم الاول وبعدين انفذ
غسان/ مش لازم تفهم نفذ وانت ساكت
نادر /وانا تعرف عني كده
غسان بجد مش وقته بعدين حقولك
نادر ،/ تؤمر ياكبير
باااك
مليكة انا مالي انا ليه اكل ولا بحلقه انا جعانه جداااا
اخدت مليكة الاكل و بداءت تاكل بنهم شديد فهي كانت جعانه فعلا
دخل محمد الاوضة
محمد. / ايه ده اللي انا شمه ده في ريحت اكل هنا
مليكة /. بسملة اتفضل
محمد /هو اللي انا شايفة ده حقيقة ولا انا بحلم
مليكه ههه لا بتحلم استغطي بقي كويس علشان الكوابيس
محمد/ لا بجد عملتها ازاي دي يابن اللعيبه انت ما بقلكش يوم و كسرت القواعد انا هنا من خمس سنين معرفتش اعملها
مليكة,/ دي قدرات يابني
محمد/ لابجد عملتها ازاي
مليكة / لما تكبر حقولك وسبني احسن حموت من الجوع
وبعد الاكل شعرت بالتعب وناامت في سبات عميق من كتر التعب
وفي المساء دخل غسان لمطعم العمال وقت العشاء و عنية تبحث عنها ولم يجدها
غسان في نفسة هو ايه الهبل اللي انا بعملة ده متفوق لنفسك كده انت حتضعف ولا ايه لاوفوق دي واحده ست ست فوق عارف يعني ايه ست
انتبه غسان لدخولها المطعم وكان واضح عليها التعب شديد
ملكية ذهت للشيف
مليكة/ شيف نادر شكرا بجد علي اللي عملته معايا واسف أن كنت ضايقتك بس انا كنت جعان فعلا و الشغل كل مرهق للغاية
نادر / ولا يهمك يادكتور بس خليها في سرك احسن لو غسان بيه عرف فيها جزا عليا
مليكة / سرك في بير متخفش مش حقول للحاكم بأمره حاجه
ضحك نادر بشده علي الحاكم بأمره
مليكة / ايه عجبتك ما. فعلا عامل زي الحاكم بأمره اللي حرم علي الناس اكل الملوخيه
نادر ،/. خلاص يابني حموت من الضحك
كل ده تحت أنظار غسان الغاضبة
هي ازاي تضحك كده مع حد متعرفهوش هي ايه حكايتها البت دي
ذهب غسان عند نادر
غسان في ايه مضحكوني معاكم
نظرة مليكه و نادر لبعض و ضحكو بشده
غسان بغضب أو غيرة
نعم غسان دخل في قلبه غيره وهي أول همسات الحب فاالحب يهمس للقلب بنبضات الغيرة حتي ينبه
غسان / مش نشوف شغلنا ياشيف كل العمال في انتظار الاكل و انت يا دكتور يلا اتفضل شوفلك تربيزة علشان متجيش بعد كده تعيط وتقول ما اكلتش
مليكه / ورفعت حاجبها انا معيطش علي فكرة أنا كنت شغال في زريبة ساعتك و الوقت سرقني وانا بنقذ بهايم ساعتك احسن يموتو يعني مكنتش بدلع
غسان / انت بتقول ايه
مليكة /و عرفت طبعا أنها لبخت كالعاده لاء مش بقول انا باخد صنيتي ورايح اكل تسلم ايدك ياشيف
ابتسم غسان ابتسامة غريبه
نظرات نادر له كلها تساؤل
نادر/غسان غسان كان غسان متابعها بعينه وعلي وجهه ابتسامة وكل العمال نادرا ما يشوفو غسان يبتسم
انتبه غسان لصوت نادر
غسان نعم يا نادرخير
نادر/ انا اللي خير بردو انت حكايتك حكاية .. ليكون كرهك للستات خلي ميولك أستغفر الله العظيم حقول ايه
غسان و قد مسكته كريزة ضحك هههههههههههه اههههههه
انتبه العمال قال أحدهم غسان باشا بيضحك احنا اساسا مش بنشوفو يبتسم لا ده بيضحك شكل القيامة حتقوم استر يارب
ملليكة / لدراجادي
العامل /واكتر
غسان / نادر انت اتجننت ايه اللي بتقوله ده
محمد / ماهو اهتمامك بالدكتور ده غريب يعني أنك تكسر قواعد عمرك في حياتك ما عملتها و انك تيجي في الوقت ده المطعم و تاكل وسط العمال ده بردو عادي و الغيرة الواضحة في عينك لما لقتني بضحك معاه بردو عادي
غسان حيلك حيلك ايه كل ده
دخل عليهم مازن وقد سمع كل كلام نادر
مازن / قلبي قلبي هو الكلام علي مين كل ده
غسان / ااه دي القاعده شكلها عليا انا قايم
نادر / لا ورب العرش ميحصل مش حتقوم قبل ما افهم دا انا اموت فيها
مازن / وانا كمان انت عملت كل ده مع الدكتور الجديد صح
نادر / صح انت كمان لاحظت الشغل الجامد ده
مازن / انت بجد كسرت القواعد زي ما سمعت نادر بيقول
انا لما سألت وعرفت انك هنا بجد استغربت ازاي غسان باشا يتنازل و يجي يتعشي في مطعم العمال
نادر / شوفت شوفت اهو هو كمان مستغرب الحكايا فيها إن وانا لازم اعرف
قام غسان من مكانه وبصلهم باستغراب كأنهم كائنات هبطت من الفضاء وسابهم ومشي
وفي المساء طلعت مليكة الغرفة
مليكة / مساء الخير
زياد/. مساء النور تعالي يا يا مالك حفرجك علي فيديو تاريخي تعالي بس وشدة زياد علي سريرة و كان زياد طبعا في وضع النوم وعارفين هو بينام ازاي
مليكة /. زياد هو في ايه يا اخي مش عاوز اتفرج
زياد/ بقولك تاريخي افهم يا جدع
دخل محمد الاوضة ايه مالكم صوتكم عالي ليه
زياد / واد يا محمد معايا فيديو تاريخي
محمد / احلف كده فرجني بسرعة
فضول مليكة اللي حيموتها حبت تشوف ايه هو الفيديو التاريخي ده
مليكة خلاص حتفرج معاكم
زياد طيب قوم اخلع كده علشان تتفرج براحتك دي حتبقي ليله فل الفل
مليكة / مش فاهم ايه علاقات ده بده
محمد / ماتبقاش قفل علشان تقعد علي راحتك وغمزله والا ايه
طبعا مليكة زي الهبله وعمله فاهمة راحت غمزة له والا ايه
اتفرج الاول و بعدين اغير
محمد / براحتك يلا بقي يا زياد اخلص و تجمع التلاته علي الاب توب و شغل زياد الفيديو
مليكه برقت و فتحت بوقها و مش عارفه تتحرك ولا تقول اي. رد فعل
الفيلم طلع فيلم قليل الادب طبعا
شهقت مليكة بصوتها
انتبه محمد وزياد
زياد / ايه ده انت صوتك عمل كده ازاي
ملكية انتبهت لاء اصل اصل الفيلم جامد الصراحة
انا شوفته قبل كده .
زياد / مش قلتلك تاريخي تاريخي لاء شكلك واصل و اتفرجت عليه كمان بركاتك يا دكتور
مليكة/ و قد عدلت من وضع النظارة صح انتم عندكم حق
لازم الواحد يتفرج براحته حروح اغير
زياد/ يعني اوقف الفلم لحد ماترجع
مليكه/ لاء انا شوفته اتفرجو انتم ودخلت مليكة حمام
مليكة يالهوي يالهوي يا لهوي حعمل ايه مع جوز الخراتيت اللي برا دول لو عرفوا بس اني بنت مش بعيد ياكلوني صحيا
يارب عدي الليله دي بقي
وصباح اليوم تاني نزلت مليكة تمارس عملها دخلت ريما عليها
ريما/ صباح الخير دكتور
مليكة /صباح النور آنسة ريما في حاجة ممكن اساعدك فيها
ريما/ بصراحة لاء انا كنت جاية عشانك
مليكه /و قد مسكة النظارة فهي حركة لا ارادية بتعملها لما تتوتر جاية علشاني ليه خير يا انسة
ريما /بصراحة أنا دايقت من أبيه غسان امبارح و اللي عمله معاك
مليكة/ ولا يهمك يا آنسة عادي هو صاحب الشغل ومن حكم في ماله ما ظلم
ريما ا/نت طيب قوي وسامحتو كده طوالي
مليكه /اه عادي صحيح كنت عاوزة اسأل حضرتك هو فين مكان العصافير علشان في لقاح لازم باخدو
ريما/ بهيام بس كده تعالي معايا
واخدته ريما عند العصافير وهي بتكون جمب السرايا
مليكة/ الله السرايا تحفه من قريب. كأنها لوحة
ربما/ و من جوا حلوة اكتر انا كنت مبهوره زيك كده اول ما شفتها بس بعد ما قعدت فيها قلت يارتني ما شفتها
مليكه /ليه. هو انتي مكنتيش قاعده هنا
ربما/ لاء انا كنت مع مامي في تركيا عشت هناك عمري كله و لسة راجعة من تلات سنين بس بعد وفاه مامي
مليكة وقد اشفقت علي ريما
مليكة/ معلش ربنا يرحمها انتي لو احتاجتي اي حاجة في أي وقت حتلاقيني جمبك
خفق قلب ريما فهي صغيرة و جمال الدكتور مالك ساحر الصراحة
لمحتهم رنا من الفرندا
رنا/ الله الله دي حلوة قوي الفرصه جاتلي علي طبق من فضه شوفي بقي يا ريما هانم لما اخوكي يعرف انك بتتكلمي مع راجل غريب في الجنينه لوحدكم
اقل حاجة حيقول انك طالعة لامك خاينه ويرميكي برا اصل مش حته عيله تيجي و تاخد العز ده كله مني
يلا بقي يا نونو ابديء
ذهبت رنا عند ريما
رنا /يالهوي ايه اللي انا شيفاه ده ريما البت المحترمه تعمل كده فين اخوكي يجبي يتفرج علي اللي مستغفلاه و بتدي مواعيد للعمال
طيب اعملي حساب لاخوكي و ابعدي شوية مش تجبيه ركن العصافير جنب السرايا وكانك بتقولي للكل طظ مش هاممني
ربما / انتي عارفه انتي بتقولي ايه انتي حقيرة
مليكة /في ايه بس صلى علي النبي كده محصلش حاجه لكل ده يا آنسة حضرتك فاهمة الوضع غلط
رنا /وبصوت عالي علشان غسان يسمع
رنا / اي وضع يا حضرت اللي فهمته غلط اي وضع يسمحلك انك تقف تتمرقع مع اهل البيت و الضحكة من هنا لهنا وطبعا الست هانم عاجبها الوضع ده بس حنقول ايه اقفي القدرة على فومها تطلع البت لامها
كل ده وسط عيون مرقباهم من الاول
رنا/ لقت قلم نزل علي وشها فجاءة
الفصل السابع
كل ده وسط عيون مرقباهم من الاول
رنا/ لقت قلم نزل علي وشها فجاءة
رنا بخضه اااااااااااا ه غسان انت اتجننت انت ازاي تمد .ايدك عليا
غسان / بغضب شديد لما متكونيش محترمة و تتكلمي من غير ما تعملي حساب أن حد غريب واقف يبقي تستاهلي القتل مش الضرب و اتفضلي علي جوا لسة الحساب مخلصش
جريت رنا و في عينيها شماته علي اللي حيحصل في ريما
غسان /. انا مش منبه عليك يا دكتور أن ملكش دعوة باي حد من جوا السرايا والا انا كلامي مبتسمعش. وانت ايه اللي خلاك تسيب الزريبه و تيجي هنا افهم
مالك / براحة شوية غسان بيه محصلش حاجه لكل العصبيه دي
غسان / قطع كلامها مش انت اللي حتعلمني اعمل ايه او اقول ايه
ملليكة / خافت من نبرة صوته بس حضرتك لازم تسمع الاول قبل ما تحكم
ريما / بعياط واللهي يا ابيه ما حصل حاجة
غسان / بزعيق رج المكان انتي تسكوتي خالص فاهمة تسكوتي وبداء يمسكها من أيدها و يهزها جامد انتي اللي سمحتي لوحده زي رنا تجيب سيرة امك يبقي تخرسي و مسمعلكيش صوت انتي ازاي تسمحي لنفسك يا محترمة تقفي مع حد غريب متعرفوش
مليكه / كفايا بقي اسمع الاول وبعدين احكم و سيب كده الانسة ديما ميصحش ومكملتش كلامها وقعت ريما من طولها
غسان / ريما ريما وحملها وشلها للداخل السريا
مليكة / لقت نفسها واقفة لوحدها
طيب انا المفروض اعمل ايه ادخل والا مدخلش ايه الحيرة دي بقي انا حدخل وزي ما تيجي بقي
دخلت مليكة انبهرت من فخامة السرايا من جوا
مليكه في نفسها واوووو. أيه ده مشاء الله فينك يا كلبة البحر تشوفي كل ده
فاقت مليكة علي صوت
فوزية / خير انت مين و مين سمحلك تخش هنا
مليكة في نفسها سلاما قولا من رب رحيم
ملكية / و عدلت نظاراتها انا دكتور مالك بشتغل هنا في مزرعة البيطاريه
فوزية / بعجرفه دكتور البهايم يعني طيب وانت ايه اللي دخلك هنا هو غسان ماقلكش أن ده ممنوع
مليكه / أيوة يا فندم عارف أنه ممنوع بس حابب اطمن علي آنسة ريما
فوزية / يبقي كلام رنا صح وفي حاجة بينكم بقي
مليكة / لا لا واللهي يافندم الآنسة رنا فهمت غلط حاجة ايه هو مينفعش اصلا
نزل غسان من فوق علي صوت عمته
غسان خير يا عمتي صوتك عالي ليه
فوزية / انت ازاي تسمح بالمهزله دي تحصل ايه خلاص بت كاريمان حتلبسنا العار كلنا
غسان / عمتي بعد اذنك لو سمحتي بلاش تجيبي سيرتها
لاحظت مليكة أن كل ما تيجي سيرة امه بيتملكة الغضب
فوزية طيب نسميه ايه اللي حصل و اللي رنا شافته و تسمي ايه مجي الاستاذ و راكم بحجة أنه عاوز يطمن عليها
يكون في معلومك يا بتاع انت يا دكتور البهايم ميغركش
المنظر ده ريما متملكش حاجة هنا كل ده باسم غسان علشان دماغك مترحش بعيد و تقول البت لقطة لا حاسب
غسان / وهو يكتم ضحكه خلاص بقي يا عمتي الدكتور عرف غلطة و حيصلحة
بس يا مالك لو انت معجب بجد من ريما أتقدم وانا حوافق
فوزية / ايه الي بتقوله ده ياغسان ده شكله داخل علي طمع هو أي حد يوقف يتكلم مع اختك تجوزهوله
ولا بتصلح غلطة هي غلطت معاه قول وفهمني ماهي كانت عايشة لوحدها تتوقع منها أي حاجة
غسان / عمتي ميصحش الكلام ده خالص
حيموت ويضحك معرفش يا عمتي بس ريما متعملهاش انا واثق فيها بس مش واثق فيه انا معرفهوش ومش حسيب الناس تتكلم عليا
كل ده و مليكة و اقفة زي الهبله فاتحة بوقها و متنحه وعنيها رايحة جاية علي فوزية و غسان
غسان / في ايه يا دكتور متنح كده ليه
مليكة انتبهت نعم غسان بيه بتقول ايه
غسان/ بزعيق مصتنع بقولك عاوزة اعرف دلوقتي انت معجب بريما والا لاء و كنت واقف معاها ليه بص لو انت عاوزها هات اهلك و اتقدم و لو شفتك مناسب علي الخير و البركه بردو حضرتك دكتور و مركز كويس
مليكه / هها ها نعم انا ايه ها
غسان وخلاص مش قادرة من الضحك / انت فقد النطق والا ايه
مليكة /هو في سوء تفاهم في الموضوع انا كنت رايح علشان اللقاح بتاع العصافير و كنت عاوز اعمل بحث عن انواع العصافير و الطيور قابلت آنسة ريما و هي اللي عرفتني الطريق مكنتش عارفه بس هو ده اللي حصل لكن الفيلم الهندي بتاع اميتاب باتشان اللي حصل من شوية ده تسميه تخاريف صيام ..تخاريف نوم
الآنسة رنا فهمت غلط او هي عاوزة تفهم غلط دي مشكلتها مش مشكلتي
انا احترم الانسة ريما و بقدم لها اعتذار عن اللي حصل
أعجب غسان بشخصيتها و طريقة كلامها
غسان/ حصل خير. يا دكتور اتفضل علي شغلك
مليكه / بس انا كنت حابب اطمن علي آنسة ريما
غسان/ مانا قلت تجيب شربات و تتقدم يوم الخميس
حضرتك قلت سوء تفاهم
مليكة / مش الانسة تمام طيب الحمد لله انا رايح علشان ورايا شغل كتير
وفجاه نداها غسان دكتور مالك
مليكة / التفتت نعم
مليكة في نفسها يا منجي من المهالك يارب انا ايه وقعني وسط العيله المنخوليه دي
غسان /صحيح مقلتليش أنت مرتاح في السكن مع زياد و محمد
مليكه/ هه مش فاهم مرتاح ازاي يعني
غسان/ يعني حد بيضايقك اصل في اوضة فضيت ممكن تنقل فيها لوحدك
مليكة / احلف كده
غسان /افندم
مليكة/ اسف اصل انا مش مصدق نفسي علشان انا الاختلاط بيدايقني
غسان / تمام روح دلوقتي علي شغلك و بليل انقل حاجتك للاوضه دي
مليكة بفرحة تمام جداا عن اذنك
ملكية / وهي ماشية الحمد لله اتحلت وحاخد راحتي بقي ايو كده شكلها حتزهزه يابت يا لوكا
تزهزه ايه دانا كنت حدبس في جوازة. مايعلم بيها الا ربنا ربنا يستر من اللي جاي شكل اللي اسمها رنا دي عقربه والا اللي اسمها فوزية شكلها يخوف قوي
تليفون مليكة رن
فاقت مليكة
الو اهلا يا كلبة البحر لسة فاكرة كل ده يا حيوانه متتصليش بيا
نسرين / بضحك هههههههههههه اههههههه انتي يا بنتي تروحي و تيجي و تتغربي و تتنكري و تقلبي راجل بس لسانك زي ماهو مفيش فايده فيه
مليكة/ اخلصي و بطلي لوك لوك لوك ايه الرغي ده كله
سميرة عاملة ايه
نسرين / عاملة محشي كرنب
مليكه / بتتكلمي جد وحيات امك . سميرة عاملة كرنب الله
بت انتي هبله جوعتيني
نسرين/ هو انا مقلتلكيش
مليكة/ لا مقلتيش
نسرين مش انا اتغديت عند احلام صنية بطاطس بالفراخ ورز بالشعرية. وطالعة اضرب كرنب فوق عند سميرة
ملكية /حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا كلبة البحر روحي وانتي شبه الضفدعه المطلقه
نسرين / هههههههههههه صحيح اخبار الشغل ايه قفشوكي ولا لسه
مليكة/ بكل ثقه عيب عليكي يقفشو مين انا لوكا يابت
نسرين/ طالما بتكلمي بثقة يبقي حتحصل نصيبه استرها يارب
مليكة /. نسرين اقفلي بدل ما اجي اخنقك بنفسي ورايا شغل كتير
نسرين / استني بس مكلمتنيش عن غسان صاحب المزرعة طلع فعلا راجل عجوز زي ماتوقعنا و انخدع في التنكر بتاعك
مليكة / مين ده اللي العجوز ده مز آخر حاجة زي الكتاب ماقال حاجة كده تقفيل الخارج مش محلي
نسرين / بتتكلمي جد ايه شكل السنارة غمزت
مليكة / نسرين قفلي علي المواضيع دي انا قلبي خلعته بايدي ودست عليه برجلي
نسرين / بزمتك الواد مزغللش عينك
مليكة/نسرين بصي احسن انا واقعه وسط مستنقع رجاله عاوزين قبله ويتفجر فيهم
نسرين / هههههههههههه لا بتهزري كل الرجاله دول و متشوفيش عريس لأختك اللي قربت تعنس
مليكه / اقفلي احسن ما اقفل في وشك مش فضيالك خالص
انهمكت مليكة في شغلها طول النهار تحت مراقبه غسان ليها واعجابه الشديد بإتقانها في العمل
ذهب غسان يطمن علي ريما
غسان ممكن ادخل عصفورتي فاقت
ريما بدموع اتفضل يا أبية
غسان عامله ايه دلوقتي
ريما / و اللهي ما عملت حاجة انا كنت بس
وضع غسان أيده علي بقها باااس يا حببتي انا عارف واللهي انك معملتيش حاجة وواثق من ده جدااا
ريما/ بس انت اتنزفزت عليا جامد و احرجتني قدام مالك
غسان / اولا انا اتنزفزت عليكي علشان عطيتي فرصة لرنا تجيب سيره امي المفروض تكوني حويطه اكتر من كده مينفعش بنوته حلوة و زي القمر تقف تتكلم مع اي حد كده
ريما / بس مالك مش اي حد ده دكتور
غسان/ ريما متقاطعنيش ثانيا انتي اتعلقتي بمالك بسرعة كده ازاي ده بقاله يومين بس متتسرعيش يا حببتي في الحكم على الناس
ريما / اقولك و متزعلش بصيت في عنيه لقيت فيهم حنان مش طبيعي فيهم لمعة غريبة ممزوجه بحزن عميق معلم طالع بالدم زي مابيقولو
غسان / كله ده شوفتيه في عنية
ريما اه اصل عنية شبه عنيك بالظبط نفس اللمعة اللي ميعرفكش يقول دي لمعة سعاده لكن هي لمعت حزن معلم برضو زي مالك يمكن ده اللي شدني ليه مش اكتر صحيح أنه وسيم جدااا
غسان / اه يا شقيه كل ده لحظتيه. كبرتي يا ريما
بصي بقي يا ريما. هانم انا مش عاوزك تتعلقي بمالك علشان مينفعش من كل الطرق
ريما / ليه مينفعش يا أبية علشان بيشتغل عندنا يعني
غسان / هو انتي تعرفي عني كده بردو
ريما /طيب. افهم ليه بصراحه انا جوايا مشاعر ليه صحيح مشاعر لسة مش واضحة بس في انجذاب
غسان /طيب حقولك علي سر بس اوعديني يكون ما بنا بس
ريما/ خير يا ابيه قلقتني
غسان /اوعديني واحلفي بالله
ريما/ للدرجادي اوعدك واللهي مش حقول لحد خالص
غسان/ مفيش حاجة اسمها مالك
ريما /نعم ايه طلع عفريت صح هو عفريت أنا قلت ما هو مفيش راجل حلو للدرجه دي وقامت علي ركبها بس انت عرفت منين أنه عفريت
غسان /وقد وقع من الضحك عفريت ايه هو في عفريت بيتكلم وسطنا عادي كده مش قادر باطني
ريما / مش انت اللي قولت أن مفيش مالك حيكون ايه غير عفريت ا
غسان / اهدي كده و اقعدي علشان افهمك انا اقصد ان مفيش اوراق باسم مالك الاوراق باسم مليكة
ريما نعم مش فاهمة
غسان/ بالمختصر وعلي قد توقعي دي دكتورة و اسمها مليكه جات تشتغل لقت الشرط اللي انا حاطه في الاعلان حابت تستهبل وتعمل شخصية مالك وانا سايبها بمزاجي لحد ما تيجي تعترف بنفسها
بس الصراحة عجبتني وعجبني اكتر الجراءة بتاعتها
بس اموت واعرف نامت ازاي مع الوحوش الي معاها انا عارفهم كويس بس يلا حلال فيها
بصي بقي احنا حنعمل خطة عاوزك تتقربي منها و تبينبي لكل العمال انكم مع بعض طول الوقت وأنا حفاجأها مفجاءة انما ايه لوز اللوز
ريما / أبيه دماغك دي متكلفه و النعمه بس حرام شكلها غلبان قوي متجيش عليها لأن شكل الدنيا جاية عليها بما فيه الكفاية
غسان متقلقيش عليها انا بس حلاعبها بطريقتها تشرب بقي مش هي اللي بداءت قال مالك قال
الفصل الثامن
غسان/ متقلقيش عليها انا بس حلاعبها بطريقتها تشرب بقي مش هي اللي بدأت قال مالك قال
وعند مليكة بعد يوم عمل شاق
دخلت مليكه سلام. عليكم
محمد / وعليكم السلام سمعنا انك متوصي عليك من فوق يابن المحظوظه
مالك / مش فاهم يعني ايه
زياد/ بطل بقي الشويتين دول العمال هنا كلهم بيتكلمو
حضرتك تظبت اخت الباشا الكبير و الباشا الكبير يزبطك بس لعبتها صح يا ابن اللعيبه.
محمد / وانا اللي استغربت لما شوفته بياكل في الاوضه قلت اكيد انا بحلم بس طلع الكلام علي تقيل قوي
مالك / في ايه اهدو حولع وانا واقف اخت مين واظبط مين بطلو اشاعات بقي دي سمعت بنت
محمد / امال تفسر با إيه انتقالك لاوضة لوحدك انت الوحيد اللي في المبني ده اللي حينام في اوضه لوحده اشمعني.
واشمعني انت طلعلك اكل هنا مع أن ده من المستحيلات اللي ممكن تحصل
مالك/ بصوا انا مش حرد علي كلامكم فسرو زي ما انتم عاوزين انا لميت حاجتي سلام
دخلت مليكة الاوضة يااااه اخيرا حرجع مليكة ولو لسعات انا قربت انسي اني انثي من اساسه
قلعت مليكة الباروكه وشالت مكياجها عنها و نامت براحتها اول مرة تنام من ساعة موصلت
استيقظت مليكة متأخرة عن معادها بساعة
مليكة / يا لهوي اتاخرت حتعلق فيها و الفطار بح خلاص عاااااااا انا حظي كده معرفش افرح للاخر
استعدت مليكة. ونزلت مسرعة
دخلت مليكة المزرعة وهي بتجري لقت غسان قاعد ومستنيها
غسان/ ساعتك كام ياكتور
مليكه / اسف راحت عليا نوما
غسان/ ودي اصرفها منين دي مخصوم منك اليوم انهارده كله اتفضل علي شغلك
مليكه / حطت أيدها في جنبها يا سلام. علشان ساعة اشتغل اليوم كله بلوشي ليه بقي أن شاء الله
غسان/ كتم غسان ضحكته فهو بيستمتع لما بتنسي أنها راجل و تتصرف تصرفات طفوليه بيحب دايما يستفذ الانثي بداخلها
غسان / نعم حضرتك بتتكلم كده ليه يا دكتور
انتبهت مليكة ولكن أنقذ الموقف دخول ريما
ريما / صباح الخير يا ابيه جيت أصبح عليك .
غسان / عصفورتي الحلوة صباح الورود علي عيونك
وقفت مليكه تتأمل حنيه غسان علي أخته وتمنت لو كان ليها اخ تحتمي في ظهرة من الزمن
نظر لها غسان وكأنه قراء أفكارها
غسان / خلاص يا دكتور علشان خاطر ريما و صباحها العسل ده مفيش خصم
مليكة/ بصراحة مش عارفين نودي كرمك فين
غسان / عد الجمايل بقي
ريما/ دكتور مالك هو ممكن حضرتك. تيجي معايا افرجك علي اسطبل الخيل عاوزة اوريك الحصان بتاعي
نظرت مليكة لتعبيير غسان
غسان /حلو قوي انا كمان حروح معاكم بقالي كتير مركبتش شهريار
ذهبو الأسطبل انبهرت مليكة من منظر الخيول فكانت خيول نادرة
مليكه واوووووووةبجد ايه الجمال ده تحفه تحفه مشفتش اجمل من كده
غسان / عجبك الإسطبل يا دكتور
مليكة /دي حاجة روعه بصراحة المزرعة كلها تحفة فنية كل حاجة فيها لمسة جمالية مختلفة. بس اجمل من هنا مشفتش
غسان /تحب تركب خيل
مليكة/ انا لاء طبعا انا عمري مركبتهم انا بعالجهم بس
ريما /أبيه غسان ممكن يعلمك يا دكتور
مليكة/ لاء شكرا يا آنسة ريما وقت تاني انا دلوقتي عاوز افحص الخيل
غمزت ريما لغسان ضحك غسان لها
ريما /تعال اعرفك علي سكره
ريما /دي سكرة الحصان بتاعي ودي قمر حصان رنا هانم
وده بقي شهريار حصان غسان باشا محدش غيرة بيقدر يركبه ودي شهر زاد مراته.
مليكة /ايه كتاب ألف ليلة وليلة اللي انا فيه ده
لاحظت مليكة أن الفرسه شهر ذاد حامل
مليكه/ هي الفرسة دي حامل
غسان/ أيوة بس مش عارف ليه تعبانه علي طول
قربت منها مليكة وتفحصتها
بص انا شاكك انها ممكن تكون حامل في حصانين تواءم يعني
ريما بفرحة بجد الله انا عاوزة أحضر ولادتهم مش انت يا مالك بتعرف
مليكة / طبعا ده شغلي يا آنسة
ريما/ بطل بقي آنسة دي قولي ريما علي طول ده حتي شكلك قدي في السن
ملكية /في نفسها د أنا وقفت معاها قلبو الدنيا امال لو قلتلها ريما بس حيكتوب كتابنا
مليكه /معلش يا آنسة مش حينفع
ديما ليه بس انا بصراحة معجبه بيك جدا
نظرت مليكة حولها تشوف غسان فين لقيته مشغول بالفرس بتاعه
العمر مش بعزقه بردو
مليكة آنسة ريما مش حينفع اللي حضرتك عاوزاه غسان باشا لو عرف حنروح ورا الشمس
ريما وهو حيعرف منين بس. بصراحة أنا معجبه بيك
قطع كلامهم غسان
غسان. انا شايف أن الاعجاب متبادل ايه رايكم نقرأ فاتحتكم يوم الخميس
ريما انت بتتكلم جد يا ابيه
مليكه متنحة ومش لاقيه رد
غسان/ بضحك علي منظرها مالك بس ياكتور تعالي كده شوف. المهر ده معرفش ماله بقاله يومين مش بياكل
ذهبت مليكة تتفحص المهر الصغير قرب منها غسان حتي كادت تشعر بانفاسه
غسان/ ايه طلع ماله
ارتبكت. /مليكة واحمر وجهها بشده
استشعر غسان بارتبكها فحب يزاولها اكتر قرب غسان منها ووضع يده علي كتفها
غسان /قلتلي بقي يا دكتور المهرة مالها
مليكه /هه ملهاش
غسان انت قصير قوي بلنسبالي
مليكه/ اه اصل انا قصير زي امي وراثه يعني
غسان/ اممم فهمت بس ايه النظارة دي كلها ملقتش اصغر منها وخلع نظارة وسط ارتباك مليكه
نظر غسان في عينيها تقابلت عنيهم لاول مرة
شعرت مليكة بإحساس غريب دق أيوة دق يالهوي ده بيدق حيقف من كتر الدق
مليكة/ غسان باشا انا انا عندي شغل في الزريبه حمشي انا هه
غسان/ وهو كمان سرح في عنيها لدرجه انه انفصل عن العالم اول مرة يشعر بمعني خفقان القلب
ريما /أبيه أبيه غسان
فاق غسان أيوة يا ريما نعم
ريما أبيه انت كويس
غسان هه اه كويس ريما ارجعي انتي علي السرايا وانا و عندي شغل
ابتسمت ريما وفي نفسها شكل. الشرارة حصلت يارب يجعلها من نصيبك يا ابيه و يبعد عنك ام اربعه و أربعين
رجعت مليكة لشغلها وهي في عالم تاني
لا تلومنا العاشق إذا هوى
فإن العشق لا يأتي على الهوى
فإننا نعشق بقلوب صافية
ولنا في العشق ألما وليس لنا فيه دوا
مليكة /في ايه يا لوكا فوقي فوقي لنفسك قلبي مش عاوز يسكت اول مرة احس بكده طيب واحمد انا حبيته
بس المرادي في حاجة مختلفه مش عارفه ايه يارب متعلقني بحد واتعذب بعدها انا اكتفيت عذاب
عند غسان فحاله مكنش احسن منها هو كمان وكان شرارة الحب لمست في قلبه
اتصل غسان بحازم
غسان أيوة يا حازم انت فين
حازم / عندك في المكتب براجع حسابات المحصول مع المحاسب
غسان/ سيب اللي في ايدك وتعالي عند شهريار عاوزك
حازم/. انت في الإسطبل خير مبترحش هناك إلا إذا كان في حاجة مهمة بتفكر فيها
غسان / بطل رغي وتعالي بقي
دخل حازم علي غسان خير يا سونسن
غسان/. مازن انت. عارف الكلمة دي بتعصبني
مازن خلاص عاوز ايه اخلص مش فاضي
غسان /قص عليه كل حكاية مليكة من اول البحث علي النت لحد نظراتهم
حازم / يا قلبك كل ده مخبي عني بس البت جريئة مافيهاش كلام وازاي سيبها تنام مع التيران اللي عندك ماخفتش عليها
غسان/ بصراحة البت بميت راجل و في شغلها طلقه شاطره جدا مع اني بزود الشغل عليها مشتكتش خالص
مازن وايه تاني شكله حصل وحصل وحصل
غسان/ هو ايه اللي حصل يا تور انت
حازم/. الحب الأمور يعني
غسان /متسرحش بعيد قوي كده
حازم/. امال بتحكيلي ليه و مخليني أسيب شغلي ليه
علشان تحكيلي حكايت مالك ومليكه تؤتؤ انت عاوز تقول حاجة تانية وانا سامع
غسان/ حازم بصراحة اه انا اول مرة احس الاحساس ده مش عارف اوصفلك انا حاسس بأية
وفجاءة لقي حارس المزرعة جاي يجري الحق يا غسان بية دكتور مالك اتعور تعويره واعره في أيده والدكتور جلال مش لقيته
غسان / يعني ايه مش لا قينه ومالك فين دلوقتي
الحارس/ في الزريبه
غسان / حازم هاتلي الدكتور من تحت الارض وحصلني
جري غسان علي الزريبه لقي الكل متجمع حواليها
محمد ماسك أيدها
استشاط غيظا منها وزعق يلا كل واحد علي شغله اللي حشوفه هنا حخصم اليوم
جري عليها ومسك أيدها كانت بتنزف بشده خدها وراح بيهاعلي سكنها سندها ووضعها علي السرير وتقابلت العيون للمرة التانيه خفق قلب غسان المره دي بشده لشده قربه منها يكاد يشم راءحتها
فتح الباب ودخل الدكتور ومازن
مازن شد ايد غسان اجمد كده يابطل حتفضحنا مش حيقولو عليها مليكه حتبقي مالك وسمعتك حتروح فاهمني طبعا
غسان/ هو ده وقته يا زفت انت
الدكتور / لازم يا خد حقنت تيتانوس بسرعة يلا معلش تلف يا دكتور
غسان / استني بس مش فاهم هو مين اللي يلف اصبر شوية يا جلال هي فين الحقنه
جلال اهي اتفضل يا غسان بيه
غسان/ تمام مازن خد الدكتور واطلعوا برا شويه
جلال /بتعجب في ايه ياغسان بيه انا غلط في ايه انا بس حديلو الحقنه
غسان. وبداء يتعصب لا انا اللي حديهالو معلش اصل عنده فبيا من الحقن وخصوصا قدام حد
مليكة/ من كتر الألم مش مركزه في كلامهم
طلع مازن والدكتور
غسان/ ممكن تلف علشان تاخد الحقنه
مليكه / اخيرا انتبهت نعم لاء طبعا
غسان / في ايه يا مالك احنا رجاله زي بعض حتتكسف مني انا طلعت الدكتور وحازم علشان تبقي براحتك
مليكه / بس اصل مش حينفع
غسان/ متبسبسش علشان الحقنه دي لازم علشان الجرح متلوث ومتهيألي انك دكتور وعارف
دورت مليكه ولكن غسان مكشفش هدومها كتير حفاظا عليها
نعم اللي بيحب بيحافظ علي اللي معاه اكتر من عينه بيحافظ عليه حتي من نفسة
غسان /خلاص يا مالك انت طلعت سوسو خالص كده ليه
احمر وجه مليكه بشده من الخجل
فتح غسان الباب
دخل مازن وجلال وبداء جلال يخيط الجرح وهي تحت تأثير البنج
مازن واقف جنب غسان
عنده فوبيا صح و تقولي محصلش انت غيران حتي من ايد الدكتور اللي بتخيطها لا دا انت حكايتك بقت حكاية خلي بالك مفيش نوم غير لما اعرف كل حاجة و ايه سبب أنها قلبت طماطم كده البت احمرت ولا كأنها طماطم
غسان/ لم نفسك وبطل تبوصلها بدل ما اخزقلك عينك فاهم قاطعهم جلال
جلال/ تمام كده الجرح اتخيط بس هو محتاج راحة يومين وخلاص هو حينام دلوقتي ملهوش لازمة القاعدة
غسان تمام ياكتور
ذهب غسان و حازم تحت نظرات مازن الساخرة والشامته في غسان
فلاش باااك
حازم/ الحب حلو او عدني يارب باللي تخطف قلبي من اول نظرة
غسان/ انت اهبل مفيش في الدنيا ست تستاهل تتحب كلهم ميستهلوش حد تبص في وشهم
حازم/ يارب يوعدك يا غسان باللي تخطف قلبك و انت تبقي مش عارف محتار كده حيرة نص الليمونه في باب التلاجه
غسان ياساتر علي تشبهاتك اللي شبه وشك
بااااك
مازن / غسونه قلبي وقعت يا سنسن
غسان / مازن لم نفسك بدل ما انت عارف
وبعد يومين فاقت مليكة
مليكة انا كنت محتاجة الإجازة دي جدااااا
الساعة واحده بليل يعني الكل نام اخيرا
اقوم انا بقي اخلي مليكة تيجي احسن دي وحشتني مووووووت
بداءت مليكة تخلع التنكر و مسحت وشها و سابت شعرها ووضعت قليل من مساحيق التجميل و لبست قميص نوم من بتوعها كانت نسرين حطهولها
ملكيه طلعلك فايده يابنت يانسرو كويس اني رضيت تحطي القميص ده
فلاش باااك
نسرين بت يا يلوكا انا حطلك كام حاجة كده من بتوعك علشان لو اتزنقتي
مليكه/ ما بلاش احسن تنكشف
نسرين/ يعني هما حيفتشو دول علشان النوم
بااااك
لبست مليكة و سابت شعرها ووضعت سمعات الاذن تسمع اغاني و وقفت ترقص امام المرايا
مليكة الحمد لله انا نسيت شكلي
وفي السرايا فاق الجميع علي خبط عالي
غسان/ في ايه وازاي تخبط كده
الحارس/ الحق يا جناب البيه شهر زاد بتولد
غسان / طيب هات الرجالة بسرعة وانا حروح اجيب دكتور مالك
جري غسان علي مبني العمال يجيب مالك
غسان/ الحمد لله وزمان أيدها بقت احسن شوية
وصل غسان خبط علي الباب كذا مرة محدش رد
غسان قلق خير يارب لتكون تعبت
وفجاءة فتح غسان
الفصل التاسع
وصل غسان خبط علي الباب كذا مرة محدش رد
غسان قلق خير يارب لتكون تعبت
وفجاءة فتح غسان الباب
اتفاجيء غسان من منظرها فكانت حورية تتمايل علي انغام الموسيقى
غسان سبحان من خلق فا أبدع بسم الله مشاء الله ايه الجمال ده هو في كده
دخل غسان الاوضة وهي لم تشعر وقف وراها
التفت مليكة ثم فتحت عينها من هول الصدمة
ارتسم غسان علي وجهه الجديه اتفضلي البسي لبس مالك و في ثواني الاقيكي في الإسطبل
مليكة/ غسان بيه اسمعني بس
غسان/ قطع كلامها وبصوت حازم اخلصي والبسي
شهر زاد بتولد ولمي شعرك كويس ومتنسبش تشيلي الارف اللي علي وشك اياكي المح شعره باينه من شعرك يلا اخلصي
سبها وخرج
مليكة/ يا مصيبتي انا انتهيت انتهيت حيعمل فيا ايه يالهوي واعمل ايه طيب اكلم نسرين لاء الوقت اتاخر اعمل ايه بس ياربي
ثم وقفت كأنها مسكت سلك كهربائي احيه الفرسة بتولد جرت بسرعة توضع التنكر بسرعة و نسيت تمسح الروج
دخلت مليكه الإسطبل و كان الكل متجمع حوالين الفرسة لمحها غسان وهي داخله قام ماسكها من أيدها وشدها للداخل
غسان /الزفت اللي علي شفايفك متمسحش ليه والا ايه عاوزاني امسحه بطريقتي لو أن طريقتي مش حتعجبك وفي خصله من شعرك باينه انا قلت تخفيها فاهمة
مليكه/ بدموع واللهي ملحقتش انا لبست بسرعة علشان الحق الفرسة لأنها تعبانه فعلا
غسان/ اخلصي وتعالي ورايا واجلي الدموع دي علشان وقت الحساب لسة مجاش اخلصي
ظبطت مليكة نفسها ودخلت السلام عليكم
محمد٠/ مالك فينك اتاخرت ليه الفرسه تعبانه قوي
مالك / جيت اهو يا محمد وسع كده لما اشوفها
محمد/ انا حساعدك
غسان/ لاحظ قرب محمد من مليكه
ذهب ووقف بجانبهم
غسان ٠/ محمد متوسع شوية كده خلي الدكتور يعرف يشتغل
مليكه /عاوز. ماية دافيه الولادة صعبه وهي تعبانه قوي
غسان /تعرف لو شهرزاد حصلها حاجة مش عارف حعمل فيك ايه
مليكة/ مردتش عليه اصلا وكأنه مش بيتكلم كل همها انقاذ الفرسة لأنها تعبانه جدا
بدأت مليكة تطبطب علي الفرسه بحنان ارتدت القفازات و جلست تحاول مع الفرس واحده واحدة لحد ما بداءت تستجيب لها الفرس ولدت الفرس مهر و مهرة
مليكة / طبطبت مليكه علي ضهر الفرسة و أخدت تكلمها بحنان حمدا الله علي السلامة ياست البنات تعبتيني قوي ساعتين علشان تولدي روحي طلعت بس تستاهلي التعب شوفي جبتي ايه
بصي بقي يا ست شهرزاد المهر ده انا حسميه كراميل ايه رايك
غسان/ وانا حسمي المهرة مليكه
رفعت مليكه عينيها له وتقابلت نظرات العين مرة أخري وكل واحد جواه الف تساؤل
قطع حرب النظرات دي دخول حازم عليهم
حازم/ مبروك ماجالك يا غسان باشا
غسان/ اخدو بعيد ده . وقت تيجي في يا بايخ
حازم/ طاديب ولع اللمبه الحمرا
نظر غسان لمليكه كانت بتلاعب المهر الصغيرة لاحظ غسان قطرات من الدماء تنزل من داخل القفاز من يد مليكه
غسان/ جري عليها مليكه ايدك
نظرت مليكه لايدها فكان الدم غزير
مليكة/ انا دايخة
حملها غسان دكتور هات دكتور بسرعة يا حازم شوف جلال فين بسررررعة
جري غسان بمليكة علي اوضتها وضعها في السرير وحضنها بحنان
دخل حازم احم احم الدكتور جلال وصل
غسان/ عيل فصيل
حازم/. قلنا نولع اللمبه الحمراء بقي
جلال/ خير يا غسان بيه
اتفاجيء جلال من منظر يدها ايه ده الغرز كلها فاكه انت عملت ايه بايدك انا مش قلت راحة
غسان الفرسه كانت بتولد فكان مجبر يولدها
جلال/ انا حطهر الجرح واخيط بس في حاجة
غسان /خير يا جلال أنجز
جلال /اصل البنج خلص
غسان/ انت عاوز تفهمني أنك حتخيط من غير بنج انت حتستعبط
حازم/ اهدي بس يا غسان لما نشوف الدكتور حيقول ايه
جلال /معنديش حل تاني ولازم أديده تتخيطط بسرعة
وكمان هو نزف كتير وده غلط
حد فيكم يقعد يمسكه جامد والتاني يثبت أيده
غسان/ هو لازم حد يعني يمسك أيده
جلال/ طبعا علشان ميتحركش
غسان/. خلاص انا حقعد وامسكه وانت حاول خيط من غير ما حد يمسك أيده
جلال / هو في ايه يا غسان بيه بقول حضرتك ما ينفعش لازم حد يمسكه
غسان / دكتور جلال انت المفروض متتكلمش خالص انت عارف يعني ايه البنج يخلص و حضرتك نايم ومش حاسس حسابك بعدين بس نخلص من اللي احنا فيه الاول
حازم / اهدي بقي يا غسان انت بتتكلم كتير و سايب ايده بتنزف
غسان / بردو محدش حيمسك أيده
مسك غسان التليفون
الو أيوه يا ريما تعالي بسرعه اوضة مليكه بسرعة يا ريما
جاءت ريما علي استعجال
ريما / خير يا أبيه في ايه
غسان/ تعرفي تمسكي ايد مليكه كويس
ريم/ايه اده هو في ايه اللي عمل أيدها كده
غسان/ مش وقته يا ريما اخلصي تعرفي
ربما / اه لاء ححاول
جلس غسان علي السرير واخد مليكة في حضنه وفور أن أنفساها لمست صدره شعر بغليان جسمة كله وخفقات قلبه تتزايد ضمها اكتر وكأنه بيحاول يثبت للعالم انها ملكه
مليكه /استمدت الامان في حضنه وكأنها ضائعة من سنوات واخير وجدت ملذها في الحياة
ﺳـ ﺃﻋﺎﻧـﻘـﻜـِ ﻫـﺬﻩ ﺍﻟﻠﻴﻠﻪ
ﺣﺘﻰ ﺗـﻨـﺪﻣـﺞ ﺭﻭﺣـﻲ ﺑـِ ﺭﻭﺣﻜـِ
ﻓـ ﻫﺬﻩ ﺍﻟﻠﻴﻠﻪ ﺑـﺎﺭﺩﻩ ﺟـﺪﺁ ﺟـﺪﺁ
ﻭﺃﻧـﺎ ﺃﺭﺗـﻌـﺶ ﻋـﺸـﻘـﺂ
مسكت ريما يد مليكه بخوف وبداء الدكتور يخيط
مليكه اااه
غسان بهمس وطي صوتك
دفنت مليكه وشها في صدر غسان حتي شعر ببلل دمعها علي صدرة ومع كل دمعة نار تحرقه وصوت اهات مكتومه يود لو أن يلتقط الاهات دي بداخله
غسان /متخلص بقي يا جلال
جلال/ خلاص يا غسان بيه فاضل غرزتين
غسان / أنجز بقي مش مستحمل الالم
خلص جلال واعطاها مسكن قوي
جلال/ غسان بيه عاوزك برا دقايق
طلعها غسان من حضنه نامي ثواني وراجع
ريما/ خلي بالك منها لحد ما اجي
ريما/ من عنيا يا أبيه وغمزت له هو دق والا ايه
غمز لها غسان تقريبا يا قمر
غسان /خرج خير يا جلال في ايه
جلال / بص يا غسان بيه أنا كنت عاوز اقولك من المره اللي فاتت بس مكنتش متاكد
غسان /ماتخلص يا جلال عاوز ادخل جوا
جلال/ بصراحة أنا لاحظت أن ايد الدكتور استحاله تكون ايد لراجل دي ايد واحده وانا متاكد
غسان./ بجدية شديده مفهوم مفهوم يا دكتور بس متقولش لحد هي فعلا بنت بس احنا مش قايلين علشان حضرتك عارف أن العمال هنا كلهم رجاله رجاء محدش يعرف بس ده مش سبب اني اسامحك علي عدم وجود البنج
جلال/ تمام غسان بيه الف سلامة
دخل غسان جوا لقاها نامت من الالم
غسان /حازم خد ريما وصلها السرايا و روح نام
ريما/ بس انا عاوزة اقعد معاها
غسان/ ريما اسمعي الكلام مينفعش المبني هنا كله رجاله فا أنا لما انام معاها عادي بس لما انتي تنامي الكل هنا حيتكلم ميصحش يا حبيبتي
ريما / حاضر يا أبيه عندك حق بردو ميصحش
غسان / قصدك ايه يا مفعوصة انتي
ريما ،/ مقصديش يا قمر بهزر معاك
غسان/ طيب يلا مع السلامه بقي عاوزين نرش مايه
خرجت ريما مع حازم وبقي غسان معاها بمفردهم اتصل غسان بالمطعم
الو ايوه يا نادر بقولك طلعلي كوباية لبن بالعسل و عشا خفيف في اوضة ٤٤ بسرعة
نادر. / غسان انت طبيعي والا عيان
غسان/ قصر في ليلتك دي تتطلع الاكل بنفسك واللبن يكون دافئ مفهوم
نادر/ علم وينفذ بس حتفهمني كل حاجة احسن لو معرفتش حطق واموت
غسان/ حاضر يا نادر بكرة اقعد معاك وارسيك علي الدرو كله بس استعجل العشا و اللبن
قلعها غسان الباروكا و انساب شعرها كالشلال علي المخده انبهر غسان من لونه فكان لونه غريب خصله وخصله
طبطب غسان علي وجهها برقه ونظر لها يتمعن في ملامح وجهها بهيام تام
سمعها تتمتم وهي نايمة مليكه / غسان غسان الحقني بغرق الحقني منه سبني يا احمد حموت انت بتغرقني الحقني يا غسان بغرق بغرق يا غسان هات ايدك وشدني
شدها غسان لحضنه بحنان شديد مليكه مليكه فوقي مليكه دا كابوس فوقي وضع يده عليها لقاها سخنه جدا و عماله تستنجد بيه يلحقها من الغرق
غسان / انا جمبك محدش حيقدر يئذيكي طول ماانا معاكي اهدي بقي
اتصل غسان بجلال
غسان / الو ايوة يا جلال هي سخنه وعماله تخرف
جلال طبيعي علشان الجرح اتلوث انا عطيها مضاد قوي متقلقش بس اول متفوق لازم تاكل
غسان / طيب انزل السخونيه ازاي
جلال / حاول اعملها كمادات لو السخنيه منزلتش خدها تحت الدش
خبط الباب فتح غسان الباب نص فتحة وبدون اي كلمه اخد الصنيه وقفل الباب في وش نادر
نادر / اقطع دراعي أن الحكايه فيها أن ولازم اعرفها
غسان شلها ونزل بيها تحت الدش ووقف بيها بداءت السخنية تنزل .لفها بالفوطة
وضعها علي السرير و طفي النور و غير ملابسها من تحت الفوطة. دون ان ينظر لها
فاقت مليكة جلست علي السرير
غسان/ دون أن ينظر لها اتفضلي اشربي اللبن وكلي
مليكه / لا مش بحب اللبن و مش جعانه
غسان بعصيبه وكأنه مكنش حضنها من ساعات
قلت اتفضلي كلي احسلك وخلي ليلتك تعدي علي خير
مليكة / بدموع من الالم و دموع لا احساسها بالاهانه
انا مش عاوزة قلت
غسان /وانا قلت حتكلي و تطفحي اللبن اخلصي
نزلت دموعها علي خدها و هي تأكل بدموع وتشرب اللبن بق بق
غسان/ اخلصي كلي بسرعة. علشان نتهبب ننام و فري الدموع دي علشان حتحتاجيها لبعدين اخلصي قلت
شربت مليكه اللبن بسرعة خلاص خلصت اعفيني من الاكل
اخد منها صنيه الاكل اتفضلي نامي علشان الصبح لينا كلام تاني خالص حيغير حياتك كلها
مليكة/ بشهقات عياط انت بس ممكن تسمعني
غسان/ قلت الصبح انا مبحبش اعيد كلامي مرتين الصبح يعني الصبح اتفضلي نامي بقي
نامت مليكة ودموعها علي خدها
غسان / كان حيتجنن وياخدها في حضنه ويطمنها ويقولها متخفيش انتي في قلبي وعمري ما حزعلك لأنك حته مني
وضعت مليكه وجهها علي المخده و عينيها بتزرف دموع كأنها انهار
مليكة لنفسها بس بقي كفايا عياط انا كنت واعده نفسي اني معيطش تاني
اعيط لا اعيط ايه بس ؟!
اللي بيعيط دا بيبقي ضامن إن في حد هيطبطب عليه
وانا معنديش اللي يطبطب عليا
انا لازم اجمد كده علشان اعرف ارد عليه بس حقوله ايه
خدعتك وانا اكتر واحده اتخدعت في حياتي
كدبت عليك وانا كنت عايشة حياتي كلها في كدبه
بحبك ... بحبه ايه ده انا ازاي نطقتها انا اكتر واحده اتعذبت من الحب بس المرادي احساس غريب انا فعلا بحبه خايفه اصدق احساسي
نامي يا مليكة وبطلي هبل حب ايه ده اساسا مش حاسس بيكي من اساسه ده هو
لو يطول يدمرك مش حيستني . نامي يا زفته بقي اااه مش عارفه الالم من ايدي والا من الالم اللي في قلبي ولا اااه من ايه
يارب انام بقي
غسان لمح دموعها و صوت تنهدها انتي لسه صاحية نامي غمضي عينك بسرعة
نامت مليكة ونام غسان علي السرير التاني وذهبا في سبات عميق من النوم وكل واحد يشعر بنفس الآخر يستمد منه القوة
وفي الصباح استيقظ غسان وراح يطمن علي حرارتها لقاها كويسة حمد ربنا اتصل بنادر علشان يطلع الفطار و اللبن
نادر انت بردو ماشي ياعم بعدين افهم
صحي غسان مليكة
غسان /انتي يا هانم اصحي كده بقي وفوقيلي علشان الكلام لسة حيبداء
استيقظت مليكة من النوم وعلي وجهها اثار الدموع
غسان/ قومي اغسلي وشك وتعالي
طلعت مليكة من الحمام لقت اللبن و الفطار
مليكة/ هو ربنا مش حيتوب عليا من اللبن ده
غسان /مليكااااا اشربي و مش عاوز وجع دماغ اخلصي
خلصت مليكة فطار جلس أمامها غسان وهو متعمد عدم النظر لعنيها علشان ميضعفش
غسان /انتي عارفة أن اللي عملتيه ده تزوير
مليكة /هزت راسها
غسان /انا ممكن احبسك دلوقتي بتهمة التزوير في اوراق رسميه و انتحال شخصيه غير شخصيتك و محاولة النصب عليا
مليكه/ ايه كل ده
غسان /انا ممكن أتنازل عن كل التهم دي بس بشرط
الفصل العاشر
غسان /انا ممكن أتنازل عن كل التهم دي بس بشرط
مليكة/ ايه هو الشرط ده
غسان / اتجوزك
تنحت مليكة ااايه مين يتجوز مين لاء طبعا انا اتجوز ده من سابع المستحيلات اني اتجوز اصلا
غسان /وانا مش ممكن اتنازل عن حقي وانسي انك خدعتيني ونصبتي عليا
مليكه/ بس متقولش نصبتي عليا علشان انت كمان كنت عارف انا مين و ضحكت عليا خالصين بقي وسلاموعليكو حروح بتنا
غسان/ تعالي هنا ايه شغل العيال ده
احنا بنلعب هنا يا آنسة مش آنسة بردو والا
مليكه/ الزم حدودك انا مسمحلكش تتكلم عليا كده
غسان /امال ازاي يا محترمة تسمحي لنفسك تنامي في اوضة واحده مع اتنين شباب غرب عنك. مهما كانت الظروف
مليكه/ انت اللي أجبرتني علي كده مش انا .
بدل ما تيجي تحط اللوم كله عليا راجع نفسك الاول
غسان/ ليه بقي هو انا اللي قلتلك انتحلي شخصية مش بتاعتك وتعالي اضحكي عليا
مليكة / لا انت اللي حطيت الشرط الزفت ده من الاول
غسان/ انا حر مزرعتي وحر فيها وأشغل فيها اللي يعجبني
مليكة / يعني انا أعتبر نفسي مرفوضه .
كده خلاص صح يلا احسن انا كمان كنت عاوزة امشي ده شغل اشغال شاقة
غسان / بس بقي بطلي لك هو مين المفروض ده هو
دخول الحمام زي خروجة يا آنسة
لاء طبعا حضرتك ماضية علي عقد سنتين بشرط جزائي كبير. واهي قضية تانية كمان
مليكة/ هو انت عاوز توديني في داهية وخلاص
غسان / بصراحة اه واللي جاي لسة العن من اللي راح
بصي بقي يا مليكه هانم و الا نخليها مالك علشان حضرتك حتبقي بلبس مالك ده لحد ما اعفو عنك
و افكر أمتي اتجوزك . لكن لحد اليوم ده ما يجي انتي مالك.
مالك وبس وحتشتغلي كل اللي حقول عليه فاهمة ياقطة بس دلوقتي انتي اجازة علشان ايدك بس بعد كده استحملي الشيله بقي
مليكة / انت ناوي علي ايه مش فاهمة ويعني حفضل مالك مش حرجع مليكه
و الشرط الجزائي ده بكام انا ماختش بالي وانا بمضي العقد
غسان/ عارف طبعا وده من أحد الأسباب اللي خلتني أشك فيكي و ادور وراكي لان الشرط الجزائي كان كبير جدا. ومع كده ملفتش نظرك لان تفكيرك كله كان رايح أنك حتنكشفي و التنكر مظبوط والا لاء صح يا مليكه هانم
مليكة / وقد احمر وجهها من الغضب يعني انت استغلتني
غسان / مسمهاش كده اسمها انا اللي حمارة و مركزتش
مليكة / متغلطش بقي علشان مش حسمحلك
غسان/. لاء حغلط براحتي علي فكرة
و اتفضلي يلا غيري هدومك واوعك المح شعرة نزله منك والا علي ايه هاتي الباروكا انا حلبسهالك
وقرب منها بشده واختلطت الأنفاس وتقابلت النظرات واتولدت شرارة الحب من جديد
غسان / هو انتي حلوة قوي كده ازاي
مليكه / غسان ابعد مينفعش كده
غسان/ وهو مازال عينه في عينيها وكأنه مغيب عن الواقع وكأنه سارح في حلم جميل جدا
ابعد ازاي وفيكي مغناطيس كل ما ببعد بيشدتي
مليكة انتي ملكتي قلبي وكياني وحياتي بقيتي ملكي يا ملكة قلبي
مليكة/ وقد أذابت من قوة مشاعره . غسان انا انا انا بح...
وفجاءة رن هاتف غسان كأنه صحي من حلم جميل
افاق غسان وأدرك ماذا كان يفعل
غسان / رد علي الهاتف بصوت متهالك من فرط المشاعر
غسان ،/ الو ايوة يا حازم في ايه
حازم / صوتك ماله مش علي بعضه ليه
غسان/ اخلص عاوز ايه
حازم/ بمكر هو انت فين من الصبح مش باين محدش شافك كالعاده في الشغل
غسان /انا جاي اهو خلاص واعمل حساب أن دكتور مالك حينزل الشغل من دلوقتي
برقت مليكة
مليكه في نفسها ايه الرجل اللي عنده شيزوفرنيا هو مش كان عاطيني اجازة شكله عايش بشخصيتين ربنا يستر
حازم/ ومالك حيقدر يشتغل
غسان / بحزم شديد اه يشتغل ميشتغلش ليه مش بيقبض فلوس و لا حنقعده ونصرف عليه
نزلت الكلمات علي مليكة كالصاعقة وشعرت بالإهانة تركته يكمل كلامة وذهبت ولبست ملابس مالك كامله وسابته ومشيت
غسان/ اقفل يا زفت دلوقتي
جري غسان وراها.وشدها من أيدها انا قلتلك امشي انتي مبتفهميش اتفضلي علي جوا اخلص كلامي
دخلت مليكة والدموع تترقق داخل عينيها
غسان / بصي انا مبحبش اعيد كلامي مرتين اسمعي كويس علشان متقعيش معايا انا الوقعة معايا مش حتعجبك لأن حسابك اساسا تقيل عندي
حتنزلي دلوقتي علي المكتب عندي تترزعي مع حازم حيقولك تعملي ايه في شوية أوراق لازم تتنقل علي الكمبيوتر احنا اساسا محتاجين مهندس كمبيوتر فحضرتك حتعملي شغله لحد ما ايدك تخف
واتفضلي كده وريني شكلك
تمام بس البطلون ده ضيق ايه مش شايفه
مليكة / لاء مش شايفه
غسان/ ميتلبسشي تاني مفهوم واي تجاوز مع حد مش حسمح بيه الكلمة علي قد الشغل و خلاص فاهمة ولا افهمك
مليكة/ بكسرة في أوامر تانية
غسان / بتحدي لحد دلوقتي لاء بس انتظري مني اي حاجة في أي وقت
مليكة/ مش يلا طيب
خرجت من الاوضة و مليكة عينيها تتراكم فيهم الدموع
غسان في نفسة معقول انا كنت حضعف كده معقول انا كنت حاخدها في حضني لاء مستحيل ده يحصل لازم تشوف قسوتي
كلهم ميستهلوش يتحبو كلهم اول ما حتجلهم الفرصة حيرموا كل حاجة وراهم
حتكون يعني هي أحسن من امي اللي رمتني لاء طبعا انا لازم متهونش معاها ابدا
مليكه/ هو في ايه بس ياربي كأني مكتوب عليا الكسرة علي طول هو انا اكيد اللي وحشة.
احمد قدمتله كل حاجة وفي الاخر كسرني جامد
وغسان اول ما قلبي بداء يدق له وقف نبضات قلبي عن الدق خنق قلبي بايده هو في ايه انا قلت لازم اقفل قلبي بس هو كأن قلبي قدم اعتراض عليا و رفض يسمعني وضعت مليكة أيدها علي قلبها عجبك كده عجبك كسرة نفسك دلوقتي اشرب انت السبب في كل ده
وصلو ا مكتب غسان دخلت مليكة معاه و عينيها من كتر الدموع لا تري شئ
غسان/ اتفضلي اقعدي هنا علي المكتب ده ومتتحركيش في الا بأذن مني انا شخصيا مفهوم
غسان /بصوت عالي حازم حازم
حازم/ في ايه يا غسان داخل بزعابيبك ليه اهدي شوية
غسان /حازم اتفضل اقعد جمب دكتور مالك ووريله حيكتب ايه و ينقل ايه علي الكمبيوتر عاوزه ينزل كل حسابات السنادي والسنه اللي فاتت بتاعة كل اقسام المزرعة بحسابتهم بتقفيل ميزانيتهم و يخلصهم
و انت بنفسك ياحازم تجيلي علشان اشوف حديله شغل ايه تاني
برق حازم من طلبات غسان المستحيلة طبعا
سحب حازم غسان بعيد
حازم / غسان انت بتستعبط ده شغل خمس موظفين مين حيقدر عليه
غسان / حاازم ملكش دعوه كلامي يتسمع فاهم
حازم/ يتسمع يتسمع انا مالي أربط الحمار مطرح ميعوز صاحبه
طز فيكم انا حوريها الشغل و اخلع انا مش فاضي للهري ده
غسان/ اولا يكون احسن لما تغور ثانيا اوعي تكلمها بصيغه مؤنث محدش يعرف انها بنت فاهم
حازم / فاهم يا خويا بس خف عليها شوية لا تطفش منك
غسان /مين قالك انها تقدر تهوب نواحي باب المزرعة من اساسه
حازم/ يا واد ياثقة شكلك ماسك عليها زله صح
غسان/ طبعا هو انا بلعب انا كنت سايبها تمثل بمزاجي بصراحة كان عاجبني قوي دورها في مالك .. خليها بقي مع مالك شوية . انا حربيها من اول وجديد
حازم بص له ربنا يهديك حتطلع كل عقدك في البنت الغلبانه دي ربنا يكون في عونها
دخل حازم عليها اهلا مالك ازيك نبداء شغل حتعرف تكتب بايدك
مليكة/ اه أن شاء الله بس قولي علي الشغل و ازاي اعمله
حازم هو انت متعرفش على الكمبيوتر
مليكه / لاء بعرف وواخد كورسات كتير
بس انا ليا صديقة تخصصها هندسة كمبيوتر ممكن هي تنفعكم عني
حازم/ بص سيب الموضوع ده شوية انا حدرسة وخصوصا انها بنت وانت عارف حساسية الموقف
مليكة/ استاذ حازم هو انا ممكن أسألك سؤال
حازم /اتفضل اسأل
مليكة/ هو ليه غسان بيه مش بيحب الستات ليه يعني الشرط اللي حاطه ممكن افهم بصراحة فضولي حيموتني
حازم/ اقولك بس توعدني السر ده بينا
مليكة /طبعا و احلف لو مش مصدق
حازم /في نفسة لازم اقولها يمكن دي اللي تفوقه عن اللي هو فيه
بس يا سيدي علي حد علمي طبعا انا مش ملم بالموضوع كله بس حقولك اللي اعرفه
انا اعرف ان ام غسان تركية الجنسية و ابوة مصري
كانو عايشين هنا كلهم وفجاءة اختفت أمه هي وريما
وهو عمته اللي ربته
وبصراحة عمته دي يا ساتر قمة غل وحقد ماشي علي الارض هي وبنتها
بنتها كده حته بنت شايفه نفسها فاكرة أنها حلوة وبصراحة هي يع خالص السواد اللي جواها طافح علي وشها
عجب مليكة التشبيه وقعدت تضحك وعلي صوتها في الضحك هي ومازن صادف دخول غسان
نظر لها نظرة اخرستها و ضعت عنيها في الورق اللي قدامها ووشها حينفجر من الغيظ
غسان/ حازم خلصت شرح للدكتور
حازم/ اه يا غسان خلصت وهو مشاء الله عليه ذكي و فهم الشغل حازم كان بيتعمد إثارة غيرة غسان
بصراحة مالك يسد في اي شغل
غسان / بعصببه شديدة حازم تعالي ورايا علي جوا
وانت اتفضل مفيش مرواح لاي حته غير لما الشغل كله يخلص ماليش علاقة بوقت غدا ولاوعشا الشغل ده يخلص مفهوم
اترجت مليكة من قوى صوته وهزت راسها حاضر حيخلص
انهمكت مليكة في الشغل
دخل غسان /حااازم متلعبش في عداد عمرك ابعد عنها احسن انت عارف غضبي وحش
حازم/ اهدي بقي هو انا حفضل كل شوية حقولك اهدي اهدي في ايه. هو أي حد يتكلم معاها حتعمل كده متجوزها وتخلص بقي
غسان/ انت اتهبلت انا اتجوز واحده تكتب علي اسمي لايمكن ابدا كلهم شبه بعض متستهلش اي واحده تشيل اسمي
حازم/ غسان انت بتكابر البت عجبتك بس كبريائك منعك تعترف بكده صح
غسان/ بصراحة يا حازم مش حكدب عليك انا حبيتها وخايف قوي
حازم /خايف من ايه ادي نفسك فرصة افتح قلبك ليها متخافش. يا غسان افتح للحب الباب بقي كفايا كره وحقد عمتك.
زرعت فيك كره اكسرة انت بالحب خلي الحب يدخل قلبك من اوسع الابواب وكفايا بقي عمرك الي راح مع عمتك
غسان/ خلاص بقي قفل علي المواضيع دي ويلا بينا فتح غسان الباب لقي زياد قاعد علي المكتب وبيضحك مع مليكةبصوت عالي
زياد فاكر يامالك الفيديو وشكل محمد وهو بيتفرج عليه هههههههههههه مسخرة واللهي
غسان/ مضحكونا معاكم فيديو ايه ده
خير يا زياد في حاجة مش انت خلصت الحسابات خير في ايه
وقف زياد / اصل نسيت الدفاتر اللي عاوزة تتظبط
غسان/ بعصبية وااخدتهم خلاص
زياد أيوة انا ماشي خلاص
غسان /دكتور مالك اتفضل عاوزك جوا في المكتب
مليكه استرها يارب
دخلت مليكة / بغضب نعم حضرتك عاوز اية
غسان ممكن اعرف ايه المسخرة اللي كانت بتحصل برا دي وايه الفيديو اللي بيتكلم عليه ممكن افهم
مليكه / اولا احنا كنا بنتكلم عادي زي اي اتنين زمايل
مفيهاش حاجة لو ضحكنا و الفيديو حاجة متخصكش
غسان/ بغضب لو بتحبي الدلع والمسخره كده انا أولي
و بدون تردد سحبها من أيدها والتهم شفتيها في قبلة يبث فيها كل غضبه منها حتي أدمت شفتيها
ابتعد غسان فور شعور بلدم دي قرصت ودن صغيرة علشان تبطلي تغضبيني وتسمعي الكلام
مليكة محستش بنفسها وغير وهي ترفع يدها وتصفعة بالألم !!!!!!!!!!!!؛
وقالت بعصبية انت معندكش حق تلمسني كده
غسان وقد اجتمع غضب العالم كله في عنية انت شايفة كده . سهلة بكرة حيبقي معايا الحق وسحبها من أيدها علي السرايا