أخر الاخبار

رواية مُر قلبي البارت السادس والسابع بقلم سميه عمر

رواية مُر قلبي البارت السادس والسابع بقلم سميه عمر

رواية مُر قلبي البارت السادس والسابع بقلم سميه عمر


البارت السادس 

افتحي الباب يا جميلة 


جميلة : لا ..بعد اذنك سبني في حالي انا هجهض الجنين 


جاسر بعصبيه كسر الباب 


جريت جميلة على الحمام :لو كسرت الباب ده كمان هنط من الشباك ...ايدا د مفيش شباك 🙂

فتح جاسر الباب 


رجعت جميلة لورا : لو سمحت متقربش


جاسر : اهدي عشان اللي في بطنك 


جميلة بزعل : انا مش عايزاه 


جاسر : مش عايزة ايه د ابننا جميلة انا متخلتش عنك غير عشانك و كان في مأمورية لازم اعملها و كان لازم تظهر اخبار اني متت 


خرجت برا الحمام : مفكرتش فيا ..قولت لأهلك انك عايش و سبتني انا عشان مهمكش واحده فعلا من الشارع زي امك ما قالت 


جاسر بعصبييه : متقوليش من الشارع ..انتي 


جميلة : انا ايه ..اللي ضحكت عليها و بعدين مشيت ....يعني لو مكنتش حامل مكنتش هترجع و ادتني تمن الليله اللي قضيناها سوا الفيلا و العقد الألماس ياااه د انا غاليه عليك اوي 


جاسر بنرفزة وهو ماسك ايديها : عادل كان هيقتلك وانتي شوفتي 


بصتله بقهر : انت قتلتني 3مرات مره لما مشيت و اوهمتني انك ميت و مره لما قولتلي اننا نذوه و التالته ده ( بتشاور على بطنها ) ده ابننا بس من علاقة غير شرعيه 


جاسر : انتي بتقولي ايه انا مستعد اتجوزك و نصلح الغلط ..


جميلة بصريخ : انت قولت اهو الغلط ...احنا غلط و حتى عايز تتجوزني عشان محدش يقولك انت غلط يا جاسر بيه ..لا انا مش عايزة اتجوزك و لا عايزة الطفل ده عايزة ارجع لاهلي 


بعد عنها شويه : بس انا بحبك يا جميلة انتي مش غلطة و لا ابننا غلطه 


جميلة : انا خدت قراري عايزة اجهضه 


جاسر بنرفزة : مفيش اجهاض د ابني 


جميلة : وانا مش عايزاه 


جاسر : لما تولدي سيبيه و امشي 


بصت لبطنها بزعل : تمام و هرجع لأهلي 


جاسر : مش مضطره ترجعيلهم الفيلا دي باسمك هاتيهم و عيشوا هنا 


جميلة : دي مش ليا ..انا ضيف بس كنت تقيل شويه 


خرج جاسر و قفل الباب بقوه 


يزن : ايه اللي حصل 


جاسر : مش عايز اتكلم انا هروح اي اوتيل 


يزن : استنى و جميلة 


جاسر : خليك جنبها هي محتاجة لحد جنبها 


نزلت جميلة شويه وهي بتعيط : انت هتمشي تاني 


بصلها : انتي عايزاني افضل 


جميلة بزعيق : لا لو عايز امشي 


سابته و طلعت فوق 


جاسر بنرفزة : اعملها ايه مش فاهم 


يزن وهو بيضحك : دي هرمونات يا كابتن 😁 خليك هنا هي مش محتاجة لحد غيرك 


جاسر :و انت كمان هتفضل هنا عشان مش هقدر و هموتها لو فضلت كده 


يزن : حاضر خليهم يدخلوا شنطه هدومك بقى عشان البس منهم معنديش هدوم هنا 


في جانب آخر 


ام جميلة : اخيرا عندنا بيت جديد 

كان بيت قديم في منطقة شعبية اشترته من الفلوس اللي بيبعتها جاسر 


كريم بصدمة : امي ..امي اعوذ بالله من الشيطان الرجيم..


أمه : مالك يا كريم 


بتبص وراها لقيت بنتها سلمى بتنشر غسيل 


وقعت أمه أعم عليها 


خدوها و دخلوها البيت بسرعة 


راح كريم لبيت سلمى خبط فتحله واحد عجوز حوالي 70 سنه : عايز ايه 


كريم : ال ...انا عايز سلمى 


بيمسك فيه الراجل العجوز بتيجي سلمى بتجري : في ايه ..انت ..😳


الراجل العجوز : ده عشيقك يا فاجرة بيرميها بره هي و ابنها اللي عنده 6 سنين 


حضنت سلمى اخوها و فضلت تعيط 


خدها و خد ابنها و راحوا بيتهم اللي قصاد بيت العجوز 


بيتصدموا اخواتها كلهم و امهم 


امها : احنا سمعنا انك متتي و ابوكي مات مستحملش 


سلمى : ابويا مات لما عرف اني حامل و هو اللي طردني من البيت 


ضربتها امها بالقلم : حامل من العجوز ده شفتي فيه ايه عشان تخوني ثقه ابوكي 


سلمى بعياط : حبيته و ضحك عليا انا اتظلمت 


مقدرتش امها تقسى عليها و خدتها في حضنها و فضلوا يعيطوا 


كان ابنها احلى من القمر مكانش لايق على المكان الشعبي شعره ناعم حرير غير ملامحه اللطيفة جدا 


سلمى : فين جميلة ..ليكون جرالها حاجه 


امها بعياط اكتر : جميلة ..الله اعلم بحالها خدها مني ولا كأنها بنتي هددني و مضاني أنه ياخدها 


سلمى : مين ده 


كرم : جاسر ..و كل شهر بيدينا فلوس بس منعرفش مكانها لو تعرف كنا خطفناها و رجعناها من غير ما يعرف 


سلمى : لما يبعت فلوس انا هعرف اوصلها محدش يستلم الفلوس غيري 


نرجع تاني 


فضل جاسر في الفيلا 


كانت جميلة قاعدة على الكنبه و بتتفرج على فيلم رومانسي 


نزل جاسر غيرت القناة 


جاسر : ممكن اطلع لو مش عايزاني 


جميلة : ليه اتفضل يا جاسر بيه دي فيلتك 


يزن : اقعدو اتخانقوا بقى انا جعان 


جميلة : اعملك اكل جامد طحن 


جاسر : وانا كمان 


قعدت جميلة : مبعرفش اعمل اكل 


يزن وهو بيضحك : هطلبلك انا بيتزا جامدة طحن 


جميلة : طيب يلا اطلب هاتلنا انا وانت بس 


قعد جاسر جنبها من غير ما تلاحظ 

جميلة : و هاتلي شاورما و توميه و....و حاجات كتير حاسه اني مكالتش من زمان 


حط جاسر أيده على كتفها وهي مش واخده بالها 


يزن : احم احم هروح اجيب التليفون 


قرب جاسر منها باسها من خدها 


شهقت جميلة : انت بتعمل ايه 


جاسر : بصالحك 


جميلة : هو انت كسرت الفاونديشن بتاعي يابني يعني كده خلاص صالحتني ..انا حامل الاه و متقربش مني لو سمحت عشان هتعوصني كورونا 


ضحك جاسر : انتي بتقولي ايه هعوصك ازاي 


قرب منها اكتر وهي تميل لورا 


_ انا اسف على كل حاجه ..انتي اجمل حاجه دخلت حياتي 


رجع يزن : احممممم احمم 


قامت جميلة : انا ...انا هنام تصبح على خير يا يزن 


ضحك جاسر و قالها : وانتي من اهلي 


جميلة : مقولتلكش انت 


جاسر : انا بقول لبنتي 


فضل يزن يضحك عليهم : و نرجع لوحدنا تاني يا اخي العزيز 


جاسر : البنات دول محدش عارف دماغهم حقيقي انا احب واحده اد بنتي تعمل فيا كل ده ليييييييه 


جميلة من فوق : سمعتك علفكره ....


البارت السابع 

#مُر_قلبي 🖤🍂


جاسر : البنات دول محدش عارف دماغهم حقيقي انا احب واحده اد بنتي تعمل فيا كل ده ليييييييييييييه 


جميلة من فوق : سمعتك علفكره 


ضرب جاسر بايده على راسه : طب قولي اعمل ايه ..اقولها نتجوز تقولي لا ..طب بحبك لا 


يزن : عارف يا جاسر ..( الحب كذبه كبيره كذبه بتعبر عن رغباتنا و شهوتنا لشئ مجرد ما تضمن أنه موجود بتسيبه و تمشي و لما يضيع منك ترجع و تقول ياريتني ما بعدت بس وقتها بيكون الضمير هو اللي بيتكلم احساسك بالذنب ..الحكايات و القصص خيال ...وهم عشنا فيه شفنا فيه جمال الحب بس عمرنا ما قربنا من الجانب المظلم ) 


كانت جميلة قاعدة على السلم عينيها دمعت من كلامه و دخلت اوضتها قعدت في البلكونة تبص للنجوم 


جاسر : انت مجروح يا يزن كنت بتحب سلمى 


يزن : لآخر لحظة مكنتش متمسك بيها انا اللي بكدب على نفسي كنت فاكر اني وقت ما هروحلها هلاقيها بس فجأة جيت اروحلها ملقتهاش ..حسيت بضرب في راسي بيقولي ضيعتها وسبتها 


جاسر : انا مكنتش اعرف كده كنت اعرف انك كنت مستعد تعمل اي حاجه عشانها 


يزن : انا نفسي معرفش انا حبيتها و الحاله اللي انا فيها دي بسببها ولا بسبب ضميري ..متخليش الوقت يغيرك انت وجميلة 


قام جاسر وقف : تعالى ننام ..منعرفش بكره في مفاجأت ايه 


الصبح 


صحيت جميلة لبست هدومها و خرجت من الفيلا من غير ما حد يحس بيها راحت المكان اللي كانت امها و اخواتها فيه سالت عليهم ملقتهمش سألت عليهم عرفت انهم راحو في منطقة شعبية اشتروا بيت راحت هناك سالت على البيت و طلعت خبطت 


فتح كرم وهو مبسوط : جميييلة 


جريت امها و خدتها في حضنها 


دخلت جميلة و فضلت تعيط بتبص فجأة لقيت سلمى قدامها 


سلمى بعيون حزينة : وحشتيني يا مفعوصه 


جميلة : سلمى ..انتي عايشه 


حضنوا بعض و قعدوا كلهم 


جميلة : انا هسافر بعيد ..تعالو معايا نبدا حياة جديدة بعيد عن كل ده 


امها : عملك ايه 


جميلة : جاسر ....هو ...انا 


قامت وقفت : انا حامل منه 


صوتت امها و فضلت تعيط : انا السبب انا اللي رميتك كده انا السبب 


سلمى : ليه يا جميلة لازم يتعاقب 


جميلة : لا ..انا كنت موافقة كنت فاكره أنه حب بس طلعت هبله اوي يا سلمى 


حضنتها و فضلت تعيط : و الواقع أن مفيش حب ..قالي اتجوزك ...بس عشان يصلح غلطه غلطها 


امها : اتجوزية يا بنتي ده غني و لو مكنش عايز كان رماكي 


جميلة : هو رماني لما حصل ده بيننا بس لما عرف اني حامل رجع عشانه ( حطت ايديها على بطنها ) انا مش قادرة استحمل طاقتي نفذت خلاص 


سلمى : خليني اتكلم معاه 


كريم : انا هقتله 


كرم : بس يا غبي ..خدي منه فلوس كتير عشان تديلوا ابنه 


جميلة : الفلوس دي كلها ولا حاجه جنب احساس واحد بالوجع و الالم اللي انا فيه انا جيت اقولكم اني هختفي بالكتير اوي شهر اللي هفضله هنا و هاخده معايا ( بتحط ايديها على بطنها ) ده ابني 


سلمى : انا هاجي معاكي اي مكان هتروحيه ..مش هينفع اسيبك تاني 


حضنتها و مشيت جميلة و امها و اخواتها زعلانين عشانها 


رجعت الفيلا لقيت جاسر واقف و بكل عصبيه : انتي كنتي فييين 


جميلة : عند اهلي 


جاسر: كان لازم تقوليلي ،مش تسيبيني زي المجنون و ابلغ البوليس يدوروا عليكي 


جميلة ببرود : مكنش ليه داعي 


مسك دراعها : ايه اللي مكنش ليه داعي انا كنت هموت من القلق انتي بتعملي ايه كده قولتلك نتجوز وانتي رفضتي 


جميلة : موافقة 


استغرب جاسر من ردها السريع البارد 


جميلة : بس بعد شهرين اكون جهزت نفسي 


سابته و دخلت جوا مش عارف يفرح أنه هيتجوز حبيبته و لا يزعل من طريقة كلامها المخيفة 


مسك يزن ايديها : اقعد يا جميلة 


قعدت قدامه 


يزن : جميلة جاسر بيحبك حتى لو كان هرب في البدايه بس رجعلك 


جميلة : لابنه ..رجع لابنه 


يزن : بس ....

جميلة : يزن انت اعز اخ و صديق عندي كفايه حمايتك ليا بس ارجوك بلاش نتكلم في الموضوع ده 


زعل يزن عليها 


طلعت اوضتها فضلت تدور على الدول اللي تقدر تسافر و تكمل دراستها السنه الأخيرة في الحقوق فيها و قررت اخيرا 


جاسر : وافقت على الجواز يا يزن حقيقي انا مبسوط جدا 


يزن وهو بيضحك : الف مبروك مش متأخر ده كان لازم تتجوز و بعدين البيبي بس غالبا البيبي الاول بعدين الجواز 


جاسر : انا بحبها جدا لو حتى مكنش في طفل كنت هتجوزها هي جميلتي 


يزن : يعني أنا كده اللي هفضل سنجل بائس هحسدك علفكره 


جاسر : مش هيأثر كفايه أن جميلة بتحبني 


بليل .....


كانت في المطبخ بتعمل مكرونة بالبشاميل و لابسه لبس المطبخ 


كان جاسر بيتابعها في صمت وهو بيبتسم قام راح ناحيتها حضنها من ضهرها : انتي هتبقي احلى ماما 


جميلة بتوتر : ال ..الصنيه هتتحرق 


لفها لعنده : تتحرق مش قادر اشوفك بالجمال ده و مقربش منك ،لما كنتي بتقوليلي بابا كان دمي بيتحرق ..


جميلة وهي بتضحك : معتقدش انك بابا لحد دلوقتي 


ضحك هو كمان و حط أيده على بطنها : انا عايزها بنت عشان تكون شبهك و نسميها جميلة 


جميلة : انت شارب حاجه ولا ايه انا جميلة وهتكون هي جميلة ..


جاسر : انتي جميلة قلبي و جميلتي حياتي كلها 


قرب منها عند شفايفها بصوت هادي ياخد العقل : لو طلعت شفايفها زيك كده انا مش هجوزها لحد هخليها بتاعتي لوحدي 


بيقرب اكتر و جميلة ناسيه نفسها 


فجأة برقت و صرخت : يلهوي المكرونة اتحرقت 


حط جاسر أيده على شعره بنرفزة : لو بنتي طلعت فصيله زيك كده هرميها في الشارع 


ضحكت جميلة : المكرونة متحرقتش 


مسك المكرونة من ايديها حطها على جنب : تعالي 


شدها على اوضته 


جميلة بتوتر : عايز ايه 


قرب جاسر منها فتح ازرار قم*يصها من فوق 


جميلة : ال ...ال مكرونة 


جاسر : شششش ....

( صفوا النيه يا جماعة يمكن الجو حر 😁) 


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


رواية نور لأسر من هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close