أخر الاخبار

رواية جعلني أحبه الفصل السادس والسابع بقلم ساره بكر

 رواية جعلني أحبه الفصل السادس والسابع بقلم ساره بكر

رواية جعلني أحبه الفصل السادس والسابع بقلم ساره بكر

الفصل السادس  

تحت قدام الكوافير 

ريم: اي الملل دا 

رغد: اتاخرو اوي فوق 


يحيى:  هروح اجيب حاجه نشربها 


ريم:  غني يا رغد 


رغد:  انتي بتهزري ولا اي 


ريم: لا غني والنبي يلا يلا يلا يلا يلايلا

_____________________________


في الكوافير


ندي:  انت عبيط ولا ايه مين دي التتكسر دماغها وادي الجاكت بتاعك اهو مش لبساه يلا بقي هااا 


علي:  ماشي و شدها من درعها و لبسها الجاكت غصب عنها و طرحه الفستان غطا بيها شعرها 


ندي: يوووو اوعاااااااا ي باااباااااا 


علي: اسكتي احسن اديكي علي خلقتك اخرصي بقي 


ندي خافت منه لما زعق و سكتت خالص و متكلمتش تاني 

_______________________________


عند ريم و رغد 


رغد: خلاص خلاص اي يبنتي احم ( طاهر القلب نقين ذاكر لله المصطفي الصفين صلي عليه الله اخلقه و صفاته سبحانه من سواه هو قدوتي و حبيبي و دعوه النجا ي رسووول الله ي حبيب الله فكتبلنا نلقا ندعوك ياارباااا)

  يحيى:(  مولايا صلي وسلم دائما ابدا علي حبيبك خير الخلق كله مولايا صلي وسلم دائما ابدا علي حبيبك خير الخلق كله)


رغد:  هاااااا🙈


ريم:  الله فريق حلو 😍😍😍


رغد : بس يا ريم 


يحيى لسه هيتكلم علي نزل هو و ندي من الكوافير 


علي: افردي وشك دا اخواتي يقولوا اي 


ندي: هو وشي كده هااا


علي: متعنديش علشان معدلكيش وشك انا


ندي: 😕


ريم اول ما علي نزل اشتغلت زغريط لولولولولولولوي لولولولولولي


رغد.: بس بقي كفايه


ريم😂😂هي العروسه لبسه اي دا الجاكت بتاع علي


رغد:  هنتريق ولا اي


ريم: لا خلاص اهو 😶

______________________________


علي و ندي و هاجر ركبوا عربيه علي و ريم و يحيى و رغد ركبوا عربيه يحيى 


في عربيه __علي 


ندي: اهئ اهئ اهئ 


علي :  انت بتعيطي لي دلوقتي


ندي........ 


علي:  اي القطه كلت لسانك


ندي...... 


هاجر :  خلاص يا ندي معلش بعد كده ابقي اسمعي الكلام 


علي:  والله انتي عقله يا هاجر 😉


هاجر:  ربنا يخليك


ندي : خد الجاكت بتاعك اهو احنا في العربيه 


علي: والله ولما ننزل  بقولك البلد كلها عندنا 


ندي في نفسها والله هوريك استنا عليا 

_______________________________


في عربيه يحيى 


ريم:  بس اي ريك يا يحيى في صوت رغد


رغد ضربت ريم في اديها 


يحيى: احم جميل اووووووي 😍


رغد وشها قلب طماطم 🍅

________________________________


في بيت كبير البلد يحيي الأنصاري


كانوا اهل البلد كلهم في بيت كبير البلد و كانوا قسمين الرجاله لوحدها و الستات لوحدها 


رجالة البلد: الف مبروك يا دياب بيه الف مبروك يا سليم بيه 


علي نزل من العربيه و الستات اشتغلوا زغريط 


دخلت ريم و رغد و ندي و هاجر للستات و يحيى و علي عند الرجاله 


دياب: اي الاخركوا كده يا ولدي 


علي:  مفيش 


يحيى: صحيح هو انت لبستها الجاكت لي 


علي : يبني جايه بي فستان عريان و عوزه تمشي بي لي هو انا بقرنين ولا اي 

_____________________________


في مكان الستات 


واحده:  الف مبروك ي ام علي عقبال ريم يارب 


امينه:  ربنا يخليكي يا ام ابراهيم 


بنات من القعدين __ هي ندي لبسه جاكت  رجالي لي ههههه شكلها مسخره اووي


واحده تانيه: المكياج بتعها اوڨر اووي


واحده تانيه: فستنها بلدب ميلقش بي علي خاالص


رغد: علي فكره عيب اووي الانتو بتقولوا دا وهي شكلها حلو و الفستان جميل واصلا محدش اخد رايكوا العندها كلمه حلوه تقولها المش عندها تسكت خاالص 


ريم:  اضحكي يا ندي 


ندي: اضحك علي اي اخوكي خلاني مسخره القعدين


ريم: متزعليش و بعدين رغد خلتهم يخرصوا خالص اهو 


صابرين: عقبالك يا رغد ياارب


رغد:  ربنا يخليكي بس انا عوزه اكمل الاول 

صابرين: عادي يا حبيبتي ممكن ربنا يرزقك بحمه كويسه و بتحبك وميكونش عندها مانع ف تعليمك وانا معنديش مانع علي فكره هههههههههههههههه


رغد: هههه بعد ازنك


ندي: مكنتش عوزه خطوبتي تكون كده 


رغد:  متزعليش بصي لو مضيقه اقلعي الجاكت كده كده كلنا بنات 


ريم: اه ي ندي عادي 


ندي قلعت الجاكت و الستات قعدين يغنوا اغاني افراح و البنات يرقصوا ندي انبسطت و رقصت هي و رغد و ريم و حبت رغد اووي و اخدت رقمها و رقصوا مع بعض بقي 😉

_________________________________


عند الرجاله 


دياب: عقبالك يا يحيى 


يحيى:  ربنا يخليك يا حاج 


علي: القعده بتعتكوا نشفه اووي


يحيى: عوزها طريه ازاي يعني 


علي:  لي فصلين البنات 


سليم:  احترم نفسك بقي انت في فحياتك واحده ي اخي 


علي: لا ياحاج متفهمنيش غلط ارجوك 


سليم: غلط 😏


يحيى اتسرسب من جمبهم و اختفي و بعدي علي و اتقبلوا الاتنين عند شباك اوضه الستات 


يحيى : علي انت بتعمل اي هنا


علي: اااا مفيش كنت جاي هااا استني انت بتعمل اي هنا


يحيى: انا انا كنت عاوز ااامي


علي: وانا كمان تصدق كنت عاوز امي 


ريم: انا مصداكوا انتو الاتنين 


علي و يحيي __انتي بتعملي اي هنا 

ريم: عوزه امي 😂😂😂


علي : سخيفه 😕


يحيى: اوووي 


ريم:  والله طب بااباا وفي لحظه يحيى و علي كتفوها و كتموا بقها يحيى __اسكتي هتفضحينا اسكتي


ريم هزت راسها انها خلاص هتسكت وهما سبوه

ا 

ريم: اوووف مكنتش قادره اخد نفسي 


علي: هو انتي كنتي خارجه لي عوزه تشوفي بابا 😂😉


ريم: اتوترت ااااا لا انا شوفتكوا قولت اخرج ببس 


علي: هحاول اصدق 


ريم: اااا طب يلا يلا ادخلو اقصد اخرجوا يعني امشوا روحو مكنكوا وانا دخله سلام 

وفعلا دخلت ريم و وقفت جمب رغد 


و يحيي اخد علي و دخلوا عند الرجاله 


رغد: اي شوفتي عمر 


ريم: لا لقيت  اخواتي و رجعت تاني 


رغد: خلاص استني واحنا خرجين


ريم : ماشي 

_______________________________


يحيى: يلا يا نحس 


علي: لوحدي طب منتا كمان 


دياب: اما انا بجي محضرلك حتت مفاجاه يا علي جنان 


علي : خير يا عمي 


دياب: كل خير يا ولدي 


عمر: مبروك يا علي 


علي : الله يبارك فيك يا عمر عقبالك 


عمر: ربنا يخليك 


يحيى : اي يبني اتاخرت لي 


عمر: معلش بقي عقبالك انت كمان يا يحيى


يحيى: حبيبي تسلملي 


دياب: المفاجاه وصلت

#جعلني_احبه

بقلم/ ساره بكر 


الفصل السابع 


علي: تفتكرو مفاجاه اي العمي يقصدها 


يحيى: تخيل 


علي: احسن يكون جايب رقاصه


عمر: لا لا تخيل اكتر


علي: احسن يكون جايب نور وتعترف اني  كنت ماشي معاها


يحيى: اكتر اكتر


علي: مممم هااا احسن يكون جايب كل البنات 


عمر: انت عبيط يلا هيروح يدور علي البنات الانتا عرفتها من ثانوي 


علي: هو كده مفيش غير حاجه واحده ويارب متكونش صح 

عمر و يحيى في صوت واحد لا هي هي


علي: لا اكيد لا 


دياب: المفاجاه وصلت 


الشيخ: السلام عليكم 


علي: لا لا لي كده بس لي حرام والله ي عمي حراام لا لا لا 


دياب بصلوا وضحك___ علشان متضحكش علينا ي علي و تطفش البت


علي: انت عرفت ازاي اني هطفشها 


دياب بصلوا وضحك و افتكر 


              فلاش بااك 


قبل الخطوبه بيومين 


في غرفه علي 


يحيى: قررت هتعمل اي يا علي 


علي: والله ي ابني انا مش عارفه اعمل اي لسه بس بفكر 


يحيى: متقولها انك مش بتحبها


علي: قولت يا اخويا قولت بس هي معندهاش دم بس انا هفكر هفكر ممممممممممم بس لقتها


يحيى:هتعمل اي


علي: كده كده الخطوبه تلت سنين وانا بقي هزهقها لحد متطفش هي لوحدها ولا هكلمها ولا هدايه ولا اي حاجه هحسسها اني بيعها بس مكسوف افركش ولا هسال عليها ولا اي حاجه 


يحيى: يخربيتك انت شطان بس فكره حلوه و تطفش اي بت 

كان في شخص متابع الحوار كله من اوله وهو ابو يحيى و عم علي و قرر مع ابو علي انها تكون خطوبه و كتب كتاب 


دياب: اي رايك يا سليم اني خطوبه علي تكون معاها كتب الكتاب علشان الولد يكون برحتوا و يكلمها برحتوا بدل ميكون في تحكمات اي رايك


سليم: والله ي دياب لو هو موافق خلاص


دياب ايو هو موافق طبعا انا لسه نازل من عندو وهو القايل 


سليم: خلاص يبقي الف مبروك ولو عوزين الدخله كمان يبقي تمام 


دياب: لا الدخله بعد تلت سنين زي محنا 


سليم: خلاص علي خيرت الله

و فعلا دياب اتفق مع صالح ابو ندي اني تكون خطوبه مع كتب الكتاب وصالح وافق


                  باااك 


علي: يعني انت كنت سامعنا بس انا مش موافق


دياب: خلاص انا انادي علي ابوك و اقوله انت لي مش موافق و مش عاوز تكتب الكتاب لي اي رايك يا حاج


علي: خلاص ي عمي قلبك ابيض 


دياب: ماشي 


كانوا يحيى و عمر متبعين الموقف من اوله و كانوا هيموتوا من الضحك


علي: انتو كنتوا عرفين 😡


يحيى: بصراحه اه 


عمر: ي ابني احنا الشهود انا اتاخرت علشان كنت بجيب البطاقه 😅😅


عند البنات 


ندي: بس انتي طلعتي فرفوشه ازي يا رغد 


رغد: ههههههه يعني اي 


ندي: اصل بصراحه كنت مفكراكي قفل كده من لبسك و مش بتكلمي حد وكده 


رغد: لا انا لبسي كده علشان ديني بيأمرني اني البس كده


ندي: اممم ربنا يثبتك


ريم: وانتي ي هاجر في مدرسه اي 


هاجر: انا ف ثانوي عام


رغد: بجد نفسك تطلعي اي 


هاجر: انا نفسي ادخل كليه فنون وانتي


رغد: انا نفسي ادخل كليه طب ان شاءالله 


هاجر: وانتي يا ريم 


ريم: انا نفسي ادخل كليه اثار


ندي: خلصتوا تمني اسكتوا بقي 


صابرين :  ريم تعالي شوفي في اي بره الرجاله بيتكلموا بصوت عالي 


ريم :  حاضر يا مرات عمي 

خرجت ريم بس مكنتش عارفه تدخل علشان كان في شباب كتير فضلت واقفه بره حطه اديها علي خدها لحد ملمحت عمر و فضلت تشاور بايدها علشان ياخد باله 


كان عمر واقف هو و يحيي و شباب كتير بيتكلموا بصوت عالي و يحفلوا علي علي ولحظ عمر حد بيشارو ب ايدو جامد في نفسوا طب هي بتشاور ليا ولا ليحيي ولا اي انا هروحلها 


ريم فضلت تشاور  جامد اي هو مش شايفني بس خلاص جاي اهو 


عمر : السلام عليكم 


ريم : وعليكم السلام اي مش شايفني عماله اشاور اشاور ايدي ماتت 


عمر : انتي كنتي بتشوريلي انا 😍


ريم : ايو اصل احنا سمعنا صوتكوا عالي فجاه قولنا في اي ف جيت اعرف في اي


عمر : مفيش اصل وقص عليها موضوع كتب الكتاب


ريم😂بجد ماشي هقول لماما بقي ااا ممكن اسالك سوال


عمر : اتفضلي 


ريم : انت لي بتبص في الارض كل اما اجي اكلمك لدرجادي مش طيقني ولا بتحب حتي انك تتكلم معايه 


عمر : لا مش كده والله بس


ريم : خلاص مش مشكله انا هدخل علشان محدش يقلق 


دخلت ريم وكان زعلانه و مهمومه علشان مفكره انو مش بيحبها خاالص ودخل عمر وكان باين عليه الزعل علشان ريم حست انو مش بيطقها 


رغد : مالك يا ريمو 


ريم : هو لي لما بكلم عمر مش بيرضه يبصلي هو انا وحشه اوي كده او هو بيكرهني اوي كده 


رغد : لا انتي ____قطع كلام رغد صابرين


صابرين : اي يا ريم كانو بيزعقوا ولا اي 


ريم : لا متقلقيش دول كانوا بيحفلوا علي علي 


امينه : لي بيحفلوا لي 


ريم : اصل عمي و ابويا هيخلوا يكتب الكتاب انهاردا 


امينه : انهاردا 


صابرين : كده منغير ميعرفونا


ريم : علي نفسوا مكنش عارف


امينه : انا معرفش ي صابرين جوزك بيعمل كده مع الواد لي بس البت ندي حلوه و شكلها طيبه بس حتت انها مش محجبه دي 


صابرين : هتتحجب متقلقيش


ندي كانت قاعده تضحك مع هاجر و ريم و رغد و دخل حد خل الدم يقف في عروق ريم 


ندي : كريم داخل لي 


كريم : دخل غرفه البنات و عينوا علي ريم و انتبه لكلام ندي بصدفه 


ندي : انت بكلمك 


كريم : مفيش يا حبيبتي كنت عاوز اشوفك اصلك وحشتيني اوووي وكنت عاوز اشوفك بلبس الفرح وكام باصص لريم 

ريم بصتلوا بقرف وكانت لسه هتقوم وقفها صوتوا 


كريم : الف مبروك ي ريم عقبالك وكان مادد ايدو علشان يسلم عليها 


ريم : شكرا و انا مبسلمش بعد اذنكم


رغد : كسفتي علي الاخر 


ريم : يستاهل 


كريم اتعصب اوي من طريقه  ريم معا و انها مسلمتش عليه و خرج 

_______________________________


عند الرجاله 


دياب : يلا ي علي بقي تعالي علشان كتب الكتاب


علي : مكنش يومك ي علي مكنش يومك يا ابني 


وفعلا راح علي علشان يكتب الكتاب 


المأذون : عوزين موافقت العروسه 


صالح : موافقه يا حضرت الشيخ 


علي : لا روحو هتوها وتقول موافقتها بنفسها


دياب : روح ي يحيى هات ندي علشان الموافقه


يحيى : ماشي ي ابوي 

ودخل يحيى غرفت البنات و ندا علي امه 


صابرين : اي يا يحيى عاوز تاكل 


يحيى : اكل اي يما انا عاوز ندي علشان موافقتها علي كتب الكتاب


دخلت صابربن تجيب ندي و يحيى كان بيدور علي رغد و شافها واقفه و بتضحك و ابتسم علي ابتسامها 


خرجت ندي 


ندي : في اي يا يحيى


يحيى : عوزينك ياخدو موافقتك علي كتب الكتاب


ندية: كتب كتاب اي مين دي انا لا انت اكيد بتهزر صح انا استحاله اوافق علي كده 


يحيى :  حلو تعالي و قولي انك مش موافقه جوه


ندي : طبعا مش موافقه


دخلت ندي وعلي وشها الغضب 


دياب : اهي العروسه جت 


المأذون : موافقه يا بنتي بجوزاك من علي سليم الانصاري 


ندي : بتبص علي علي وكانت في عيونه ترجي انها ترفض


صالح : اي يا ندي 


ندي بتبص لعلي  و قالت كلمتها 


الفصل الثامن والتاسع من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close