Header Ads Widget

رواية جبروت ام الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

 رواية جبروت ام الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول

رواية جبروت ام الحلقه الثالثه بقلم هويدا زغلول


هند

 والله ما حصل انا عملت لها الشاي بس من غير ما احط فيه اي حاجه


سحر 

 اقصدك اي يعني انا كذابه يعني هو انا قادره اقوم من مكاني علشان اعمل كده شوفوا مين فيكم بقى اللي عايز يحصل في كده


الام 

وريني كوبايه دي وفعلا اخذت الكوبايه وكانت الكوبايه فيها قرفه كثير ايه ده ما كوبايه فعلا فيها قرفه اهي


لمياء 

البنت دي كذابه ماما اكيد هي اتعملت كده عشان عارفه حضرتك هتعملي فينا ايه


الام 

اخرسي منك ليها مش عايزه اسمع صوت


لمياء 

انا نفسي افهم أن هي اللي بنتك ولا احنا اللي بناتك ماينفعش حتى لو احنا غلطنا تكلمينا بالطريقه دي قدام منها


الام 

اسمعي منك لها يا تعتذروا انتم الثلاثه لسحر على اللي حصل ده وبعد كده لو حصل حاجه زي كده ثاني مش هيحصل ليكم كويس يا اما تمشوا من البيت ده


لمياء 

يعني اي يا امي نمشي من هنا عايزنا نمشي 

من هنا والله مرات اخويا كدابه محدش جه جمبها هي بتعمل كل ده علشان محدش يورث معاها 


الام 

اه تمشوا من هنا أنا اخاف علي مرات ابني 

واللي في بطنها منكم وبعدين معندناش بنات 

بتورث يا حبيبي كل الورث هيروح لاخوكم 


لمياء 

الكلام ده كان زمان يا ماما دلوقتي في محاكم وقضايا وهناخذ حقنا من اخونا كويس اوي


الام 

هو انتي يا بنتي بتقوليلي انا  الكلام ده طي اعملي حسابك بقى انك مش هتباتي في البيت ده يوم واحد


لمياء

لو انتي لسه فاكره ان احنا العيال الصغيره اللي هنخاف منك لا يا ماما احنا لنا في البيت ده زي ما جاسر ليه بالضبط


الام 

وانا قولت امشي اطلعي برا مش عايزه اشوف وش حد فيكم هنا *وفعلا مشينا احنا الثلاثه من البيت ورحنا عند خالتي 


الخاله 

ينهار ابيض انتو جاين في وقت متأخر

كده ازاي ادخلوا يا بنات $ودخلنا اقعدنا وبعدين 

أنا قولت 


لمياء 

مش عارفه ماما بتعمل فينا كده ليه 

والله يا خالتي من ساعت ما البت سحر

دي جت البيت وهي أسلوبها اتغير معانا اوي 


الخاله 

لا امكم طول عمرها وحشه ومش بتحب الخير

لحد يا حبيبتي 


رحمه 

والله يا خالتي احنا مكسوفين منك اوي بس 

معلش والله مش لاقين مكان نروح ليه 


الخاله 

ازاي تقولي كده البيت بيتك يا حبيبتي وانتو 

برضه بناتي


هند 

الا رؤوف فين عايزين نشوف ناوي يعمل 

اي في موضوع ورثنا ده 


الخاله 

بوصي يا هند أنا احطك في عنيا انتي 

واخواتك بس بلاش ابني يكون ضد 

جاسر في اي حاجه 


لمياء 

والله يا خالتي أنا قولت ليها كده بس مش 

عارفه ليه هي اتكلمت في الحوار ده تاني 


الخاله 

خلاص خلاص قوموا يلا ادخلوا الاوضه 

اللي جوا دي علشان تكونوا برحتكم ، وفي شقه 

جاسر كان قاعد هو وسحر 


سحر 

كان نفسي تشوف امك عملت اي في اخواتك 

انهارده علشاني


جاسر

بقولك ايه دول برضه أخواتي وانا مش هسيبهم

يقعدوا كتير برا البيت 


سحر 

يعني عايزهم يجوا هنا ويعملوا حاجه فيا 

ولا في ابنك اللي في بطني 


جاسر 

أنا مش مصدق الكلام اللي انتي قولتي 

ده وبصراحه كده حاسس أنه حوار منك 


سحر 

الكلام كان قدام امك ولو مش مصدقاني 

هي عندك تحت أنا قايمه انام يا حبيبي ، وبعدها 

دخلت نامت وفي شقه خالتي جه رؤوف 


رؤوف 

مساء الخير يا ماما انا جعان اوي عامله اكل 

اي 


الخاله 

والله بنات خالتك مرضيوش يخلوني وافقه 

في المطبخ انهارده خالص 


رؤوف 

اي ده هما جم طيب مش كنتي اتصلتي 

بيا كنت جيت شوفتهم 


الخاله 

ادخل يا حبيبي الاوضه دي وانت تشوفهم 

بس خبط علي الباب 


رؤوف 

اي ده هما هما لسه هو حصل حاجه ولا اي 

يا ماما 


الخاله 

امهم مشيتهم من البيت والله مش عارفه 

هي جايبه القلب ده منين 


رؤوف 

كل ده علشان الفلوس انا مش قادره 

اصدق والله ازاي خالتي تبقي كده 


الخاله 

المهم يا حبيبي دول بنات يعني 

الحركه في البيت بعد كده تكون ب حساب 

انت فاهم ولا لا 


رؤوف 

اكيد يا ماما هعمل كده وفي شقه ماما 

كانت قاعده هي وسحر


سحر 

مش عارفه ايه اللي حصل لك يا حماتي  اكلك بقى مائع اوي ليه كده مايتاكلش بصراحه 


الام 

الله يسامحك يا بنتي ما هو كان عندك اللي بياخدموكي وانتي مشيتيهم من البيت


سحر 

هو انا حساكي  متضايقه حماتي اوعي تكوني متضايقه علشان عملت كده اصل بصراحه كده المفروض جاسر اللي ياخذ كل حاجه وانتي عارفاني لو قلبت انا هاطعمل ايه


الام

خلاص يا بنتي انا سكت هو أنا اتكلمت 

في حاجه ، وفي الوقت ده الباب خبط 

وراحت ماما فتحت 


الخاله 

انتي ام انتي أنا مش قادره اصدق انك 

عملتي كده في بناتك ازاي تسبيهم يمشوا 

وفي الوقت ده قامت سحر وقالت 


سحر 

اصلك متعرفيش كانو عايزين يعملوا فيا

اي مش عايزين جاسر يكون اب

وبعدها ردت ماما وقالت 


الام 

أنا قولت ليهم عايزين تقعدوا هنا اعتزرو 

لسحر وهما قالو لا 


الخاله 

هي سحر دي عامله ليكي عمل انتي 

ازاي عامله كده معاها بقولك اي انتي من 

انهارده مش هتشوفي بناتك تاني

وبعدها مشيت وماما عيطت 


سحر

ايه ده هو انتي عندك دموع يا حماتي زينا 

اوعي تكون بناتك صعبانه عليكي 


الام 

حرام عليكي بقي هو انا هفضل تحت رحمتك 

لحد أمتي 


سحر 

تحبي متكنيش تحت رحمتي وأبلغ البوليس

واقولهم أنا شوفت حمايا كان بيموت 

ازاي 


الحلقه الرابعه من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


إرسال تعليق

0 تعليقات

close