رواية رحيم قلبي الفصل الاول حتى الفصل السادس عشر والاخير بقلم نور الشريف
رواية رحيم قلبي الفصل الاول حتى الفصل السادس عشر والاخير بقلم نور الشريفالفصل الاول
بتقول اي يا بابا ماما اتخلت عني بسهولة دي عايزني اتجوز واحد قدك انا مش موافقه... الاب ده الي عندي اذا كان عجبك واحمد خطيبك ياخد الذهب بتاعه.. يا بابا ولا احمد ولا غيره انا عايز اكمل الكلية وغير كده احمد حاول يقرب مني قبل الجواز. الاب اجهزي كتب كتابك بليل الراجل جاي وهياخدك معاه. دخلت الاوضة وعيطت علي حظي معنديش اخت جمبي وامي مشيت هي اصلا مبتحبش بابا ومعاملته معايا جافه بابا وباعني كده احمد يا اخد الذهب ونا هنت*حر هروح ل ربنا اي الي انا بقوله ده انا ف امتحان من ربنا وعارفه انه هيعوضني خير، يارب الراجل يعاملني زي ولاده. بليل احمد اخد الذهب بتاعه وجهزوا ل كتب الكتاب والماذون جه.. الماذون :بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير. ذهبت غرام مع زوجها التي لا تعلم كيف سيكون مصيرها مع هذا الرجل واين هو حتي الان.. انزلي وادخلي القصر ده اياك الباشا يشتكي منك هاخدك ادف*نك ومحدش يعرف عنك حاجه.. دخلت بفستان زفافها وقد ملء الدموع عينها وهي تتدعي بداخلها ان يكون دخولها خير..! ادخلي يا بنتي الف مبروك انا ابقا حماتك مامت رحيم المغربي. غرام بستغراب :ازي وبابا قايل ان هتجوز راجل كبير في السن؟ ناهد بطيبة :مع الوقت يا حببتي هتعرفي كل حاجه اطلعي الدور الثالث اول اوضة علي اليمين. طلعت غرام والقصر الوانه مبهجة والانوار في كل مكان عكس بيتهم تماما ازاحت غرام هذه الافكار ثم دخلت الغرفه وجدت هذا الشخص يقف امامها مباشرة. غرام بخضه :اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ب،ب،بتطلع منين يجدع انت. رحيم :انتي غرام البرايد الجديدة هتمشي زي الي قبلك غرام :لا متخفش انا قاعده هنا لحد ما اموت ده انا لو هنام ف الثلاجة مش هخرج الشارع تاني رحيم :وليه بتقولي كده انا هاخدك وهسافر مش هقعد هنا غرام :ياما نفسي اسافر تركيا مع فارس احلامي بس الاحلام ماتت رحيم بتعرفي تتكلمي تركي : غرام :مراد بيك لا تتركني هيك لك سردين خانم ولا سيرين خانم يا الله شو بها اكيد عجبتك. رحيم بضحك :متاكده ان ده تركي غرام اي والله يا اخويا هسمع مسلسل كده واتعلم منهم بس انا عايزه اخلع الفستان ده ونام عشان اقابل جوزي ده.... رحيم امال انا ابقا مين؟. #يتبع #البارت الاول.
غرام بعدم تصديق.. بجد انت رحيم المغربي بابا قال هتجوز واحد كبير ف السن....انا مبقتش فاهمه حاجة.
رحيم متقلقيش ولا راجل كبير ولا حاجة انا رحيم المغربي مستشار قانوني..
غرام بفرحه :طب ونا اي داخلي ف الموضوع ده يا استاذ رحيم.
رحيم بخبث :ادخلي البسي حاجه غير الفستان وتعالي هنتكلم شوية مع الوقت هتعرفي انا اتجوزتك ليه..
غرام دخلت لبست بجامه رقيقه وعملت شعرها ديل حصان وخرجت وقبلت رحيم امامها مباشرة.... غرام حرام عليك تاني اتخضيت بسببك ما تقعد ونا مش ههرب يعني..
رحيم بضحك :اصل انتي مش اغمي عليكي اصل ف بنات كنت بعملها كده كان بيغمي عليها وكانوا بيمشو
غرام بضيق :واي الطيف ف كده الحمدلله ان مجليش ساكته قلبية..
رحيم الحمدلله اقعدي علي الكرسي ده
غرام هقعد علي السرير هناااا
رحيم خالي ف بالك اسمعي كلامي علي الكرسي يلا
غرام بقولك انا جعانه هنزل ل طنط تحت
رحيم من غير الاذن مفيش نزول خالص الاكل هيكون عندك غرام تمام انزل هات الاكل بسرعههههه
رحيم اي البت الجعانه دي شويه علي ام الاكل يجهز.
ناهد ربنا يهنيكم يبني اخيرا حد من البنات فضلت انا قدامي شويه ونا الي هنزل معاهم علي المستشفي..
مامت رحيم اخدت الاكل وطلعت دخلت الاوضة لقت غرام قاعده بترسم هي ورحيم..
ناهد :الاكل يا رحيم ازيك يا غرام يا بنتي وبتعملوا اي.
رحيم :غرام بتعرف ترسم ولا اجدع رسام فيكي يا دوله.
ناهد بحب :مشاء الله ربنا يبارك هنزل انا وكملوا رسم ومتنساش الاكل
ناهد نزلت رحيم قفل الباب وغرام جريت اخدت الاكل وقعدت مربعه.... غرام بص انا بحب ورك الفرخة ماشي ونت بتحب اي؟
رحيم بضحك :لا يروحي الاتنين ليكي ونا مش هاكل..
غرام :انا مش هاكل لوحدي طب انزل اعملي قهوه بلبن وكده اكون شاكر ليك جدا..
رحيم :من عنيا بس شاكر اي ونتي بتقولي اي كلي يا غرام.
رحيم نزل عمل قهوه بلبن وطلع لقاها اكلت الاكل كله؟؟؟
رحيم :انتي اكلتي كل الاكل ده اتفجعتي امال علي اخر الاسبوع هنفلس ولا هنعلن الافلاس.
غرام بضحك :انا كده ماكلتش حاجه ولا هتعلن الافلاس انا جعانه عشان ماكلتش من يومين يا ذكي..
رحيم :مانا معرفش متخفيش هسيبك 3ايام من غير اكل عشان اوفر..
غرام :هات القهوه بللبن وشوف هنتكلم ف اي عشان عايزه انام.
رحيم بحنية:اشربي القهوه واغسلي سنانك ونامي ونا هنام تحت عند ماما.
غرام بفرحه :تمام الي تشوفه انا هنام هنا ونت انزل تحت.
رحيم :تصبحي علي حاجه شبه عيونك ♥️♥️♥️.
تفاعل حلو يا قمرات عشان اكمل ♥️♥️ #يتبع. #رحيم قلبي #البارت الثاني. #Nour
رحيم فتح الباب لاقي غرام نايمة وملاية السرير واقعه والمخدة والبطنية..
رحيم في نفسه :يخرب عقلك انتي عايزه سرير مصنوع من الحديد..
غرام وهي نايمة:اي يا عم عبده كل ده بتجيب سندوتش فول.
رحيم بضحك :عم عبده مين وسندوتش فول احلام التافهه. رحيم راح عنده بيبص ليها لاقها فاتحها بوقها علي الاخر رجل البجامه واحده طالعه واحده نازله ثم اضرب بلقلم..
رحيم :اه يا بنت ****..
غرام حست بيه وفتحت عنيها العسلية....انت شتمت مين ياض شتمتني انت نهارك ابيض شبهك كده..
رحيم :اي راديو واشتغل فين صباح الخير يا حبيبي جود مورننج جود لاك اي حاجه مش انت شتمتني نهارك ابيض اييييي هو انا مليش كلمة.
غرام ببرود :اطلع بره وسبني اكمل الحلم بتاعي السندوتش طعمه حلوه جاي ف اول قطمه الله علي عم عبده بيعمل عظمه.
رحيم بقرف :اول قطمه لاء تصدقي كنت جيت بعد ما كلتي المحل كله اي يا بت انتي مبتفكريش غير في الاكل همك علي كرشك..
غرام بجوع :انزل هات الفطر او هلبس وانزل افطر عشان انا بطني بتعمل صوت انها جعانه لو مش مشيت يا رحيمممممم.
رحيم بخوف :يا ماما دي هتاكلني.
رحيم نزل لاقي مامته حضرت الفطار ومشغلة ام كلثوم وقاعده....
رحيم :صباح الخير يا ناهد يا وش السعد علي البيت.
ناهد قلب امه يا ناس هو في جمال بشكل ده امال غرام فين...غرام وهي نازله من علي السلم :انا اهو يطنط قامت اتكعبلت ب العبايه واخدت السلم زحليقه.
سليم بضحك جامد :مش قادر يا ماما شكلها مسخره اوي بشبشب بتاعك..
ناهد بتحاول تكتم ضحكتها:بس يا واد ده مراتك عسيوله. غرام نزلت ضربت رحيم علي كتفه رخم مانا ملقتش حاجه البسها غير دي..
سليم بغمزه :يعني اللبس الي فوق مش عجبك..
غرام :لاء مش عاجبني غير العبايه دي حلوه بشكل..
قعدو ياكلو وكلعاده غرام اكلت نص الاكل رحيم مركز معاها جداا وفجاه....
رحيم مشوفتيش ياماما النهارده غرام وهي صاحيه من النوم؟
ناهد مالها يعني يا ابني ما قمر اهي..
رحيم بستر يا امي بسترر شعرها نازل علي وشها وشكلها مرعب وقافله بوقها خالص ونايمه زي الملايكه..
غرام ناس مبتجيش غير بلعين الحمراااااا..
ناهد بضحك :ربنا يهنيكم يا ولاد هروح عند الحج ونتي يا غرام اقعدي مع رحيم..
غرام الله يخليكي تعالا يا رحيم عشان نكمل الرسمه رسمت شعرك بس..
رحيم اشطا تعالي انا مش نازل محاكم النهاردة..
فجاه الباب خبط..
غرام بصدمة انتي؟
#يتبع
#البارت الثالث
#رحيم قلبي
..تفاعل حلو يا قمرات ❤️. مالك اتخضيتي كده ليه جاي اشوف بنتي عامله اي مع جوزها..
غرام بضحك :لا ضحكت اوي من امته ونا بقيت من مسؤليتك يا ماماا من امته..
سوسن من دلوقت انتي متعرفيش كنت بعملك كده عشان ابوكي؟
غرام بابا ماله اول مره يعمل حاجه صح ف حياته انه جوزني..
سوسن مالك مبسوطه يعني كنت فاكره هاجي الاقيكي منهاره. ردت ناهد عليها وقالتلها :وليه تبقي منهاره دي عايشه زي الملوك احسن من القاعده ف الحاره عندك..
رحيم :ادخلي يا حماتي البيت منور بيكي والله
سوسن :منور ب اهله يا حبيبي امال فين جوز بنتي.
رحيم :راح الشغل عنده شغل مهم جدا ولازم يروح..
غرام بستغراب :هو عبيط ولا اي رحيم ده.
رحيم اخد غرام علي جنب وقالها.. قولتلك مع الوقت هتفهمي كل حاجه صح بطلي تفكير يا غرام.
غرام طلعت الاوضة وقعدت ترسم وبهدلت نفسها ب الالوان فجاه رحيم دخل عليها.... اي الي انتي عامله ف نفسك ده انت دماغك فيها حاجة..
غرام قربت من رحيم وبصت ليه اوي وقالتله كان بيحلم يبقي حاجة كان امل امه وابوه..
رحيم :انا مليش ف الكلام ده يا غرام مامتك مشيت ونا عندي قضية مهمه عايز احلها ومحتاج وقت للتفكير ادخلي نامي بقا.
غرام :طب مانا ف كلية حقوق بس دي تاني سنه ليه والمفروض هشتغل مع محامي؟
رحيم ونا مش عاجب حضرتك اشتغلي معايا وبعدين انا متخرج بقالي 4سنين وكنت شغال مع قاضي كبير.
غرام تمام تعالا نشوف القضية ونتشاور فيها يا رحيم.
رحيم هو ده الورق دي قاضية نصب واحتيال مع راجل معماري عنده شقق كتير بيقول انه سلم شقة ل عريس والراجل اخد نص الفلوس وسلم ليه مفتاح الشقة بعدها بيومين العريس باع الشقه وقبض فلوسها وساب البيت كده الراجل الي اشتري الشقه مضطر يدفع النص التاني ل الراجل المعماري رفع قضية علي العريس ده؟
رحيم بيبص لاقي غرام نايمه وف سابع نومه... قال هتكمل ف حقوق دي هتكمل ف حقوق الفلاح..
رحيم قفل النور ونام جمبها للصبح بعد ما اخذ ضرب كانه بيلعب مع راجل مصارعه..
رحيم بقولك اي يا غراممم احنا كده مش هننفع مع بعض.
غرام امممم بتقول اي يعنيا احنا فراحنا كان امبارح نام كده نام.
رحيم مانا لو عارف انام كنت نمت من بدري انا نازل عند امي.
رحيم نزل عند مامته وقالها مش عارف انام مش عارف خالي الخدم يطلعوا سرير تاني ف الاوضه هي علي سرير ونا علي سرير ياما اط****.
#يتبع
#البارت الرابع
#رحيم قلبي
التفاعل قل اوي الصراحه 😢.
بتقول اي يا رحيم هتعمل اي سمعني كده عايز تطلق ولا عايز ايش.
رحيم بقول اطلب سرير جديد حد جاب سيره طلاق سمعتيني يا ماما.
ناهد لا يبنتي بس انتي اخده السرير و رحيم مش عارف ينام.
غرام بخبث :انا اخده السرير كله ابنك كذاب انا بنام زي الملاك صح يا رحيم..
رحيم بخوف من نظرتها :اه يا ماما انتي عارفه ان مش متعود حد ينام جمبي يلا يا ماما كملي نومك ونا هطلع مع غرام..
في الاوضه غرام مش طايقه رحيم :انت عايز اي يا رحيم انا هنام علي الكنبة دي ونت نام علي السرير ومتتكلمش معايا بس تصبح على خير..
رحيم حس انها زعلت :طب انا هنام هنا ونتي علي السرير تمام نامي تصبحي على حاجه حلوه شبهك..
غرام :ونت من اهل الخير انا هنام علي الكنبة هنا.
غرام راحت نامت علي الكنبة وقعدت تفكر ف ماضيها وقعدت تعيط وصوت عياطها ظهر ورحيم سمعها..
رحيم بزعيق :غرامم في ايي بتعيطي ليه اي النكد ده؟؟؟
غرام مفيش حاجه نام يا رحيم نامم وملكش دعوه بيه
رحيم ازي مليش دعوه مالك كده كلميني مالك؟؟؟
غرام هو انا وحشه يا رحيم انا يعتبر يتيمة مليش حد..
رحيم بضحك انتي شبه القرد بتاعي وبعدين انا جمبك والقرد بتاعي جمبك؟..
غرام بضيق انت رخم اوي يارحيم علفكره انا احلا من القرد بتاعك..
رحيم بصدمه من الرد :انتي بتقولي اي يا غرام؟؟
غرام لو مش هتنام يلا نشوف القضية بتاعتك..
رحيم تمام تعالي ده الورق واكيد سمعتي القصة كلها؟
غرام :اه سمعتها والصبح في المحكمةعند الي اخد الشقه ونخليه يدفع الفلوس للمعماري ولو مدفعهاش يتحكم عليه بسجن.
رحيم :يخربيت كده انتي كنتي نايمه لحقتي تحليها يا جميل..
ده انا غرام يبني والاجر علي الله انا من جيها تخاف تجيها.
رحيم الله عليكي يبنتي بجد لاء هتشتغلي معايا كده عجبتيني.....سؤال انتي حلوه ف الرسم وذكيه بتعرفي تغني؟
غرام طبعا تحب تسمع مين حسن شاكوش ولا حمو بيكا لاء هو حلو حسن شاكوش اسمع بقا...
فيييي اييييييييييييي بينك وبينهاااا
رحيم :اسكتي اسكتي اي في اييييييي وداني اه يا وداني.
غرام اسمعني بس ارجوووووووكك قولي الحقيقة..
رحيم لاء ما بعد كده مش هيقولك الحقيقة هيبقي مضطر يكذب اي ده غني ل شرين مثلا..
غرام.. مش هجري تاني وراه عشان غلبت معاه وعن نفسي هعود نفسي من من دلوقت ميوحشنيش..
رحيم بضحك : بعد الليالي والاشواق من شوقي اليك والله يهون عليه ف البعددد..
غرام بضحك :الجيران سمعت اسكت يلا ننام بقا عشان نعسان.
رحيم :غرام انا؟؟؟؟؟
#يتبع
#البارت الخامس
غرام... رحيم الباب بيخبط اويي اصحاا افتح شوف في اي انا خايفه..
رحيم بخوف اكتر منها :اول مره باب الاوضه يخبط كده في اي..
رحيم بيفتح لاقي امه وكام نقيب وظابط.... فين غرام السعودي مطلوب القبض عليها..
غرام بصدمة :انا غرام بس انا عملت اي انا مخرجتش من القصر من زمان..
الظابط :تهمت ق*تل احمد الي كان خطيبك ومعايا اذن من النيابه؟؟؟
رحيم :ازي ق*تلت يا حضرت الظابط ونا متجوزها بقالي يومين..
الظابط :هتعرف كل حاجه ف القسم خليها تجهز وتنزل ومتحولش تهرب!!!
غرام ببكاء :يلهوي يلهوي يا حظك يا نوسه من يوم ما اتولدتي ونتي وشك فقر..
رحيم بزعل عليها : متخفيش انا جمبك وعارف ان ملكيش دخل اهدي يا حببتي..
غرام جهزت ونزلت هي ورحيم وراحوا علي القسم وغرام تعبت ومش شايفه قدمها.. عايزه اروح يا رحيم ونبي عايزه اروح....
رحيم حاضر هنعمل الازم ونعرف مين عمل كده دي قضية قتل يا غرام دي فيها سين وجيم اهدي؟؟
الظابط :احنا عرفنا ان هو كان خاطبها وابوها جوزها ل راجل كبير واحمد اخذ الدهب بتاعه احنا جالنا بلاغ ان احمد مخرجش من الشقة من يوم جوزك ونتي راحه ل جوزك واحده بليل كتب الكتاب كان الساعه سابعه قبل سابعه كنتي فين ونتي مجهزه نفسك كان فستان ومكياج بسيط ده الي عرفته؟؟
غرام بتوتر :انا نمت كل ده وصحيت خمسه لبست وكتبت الكتاب وقعدت معاهم بعد الكتاب لحد ما وصلت عند رحيم؟
الظابط بخبث :انا مش هيضحك عليا يا روح امك بكلمتين دول وقولي كنتي فين عشان وجع الدماغ ده اخلصي..
رحيم اي يا حضرت الظابط وهي هتكذب ليه ما لو عارفه حاجه كانت قالت..
الظابط :انا بكلمها هي يعني تقفل بوقك وتسكت عايز اسمعها..
غرام :والله يا حضرت الظابط ما اعرف مين الق*اتل انا مقت*لتش
الظابط :احنا دخلنا الشقه ولقينا د*م علي السرير مش بتاع احمد واحمد مت*حلل والطب الشرعي قال انه مقتول بسك*نة اسمعي لقينا هدوم واحده ست وكمان السك*نة.
غرام بصدمه :لاء مش انا صدقني يا باشا والله ما انااا..
الظابط انتي هتقعدي في الحاجز علي ذمه التحقيق وهناخد عينه من د*مك..
جت دكتورة تحاليل واخد عينه منها دخلت الحاجز وهي ساكته رحيم :انا هفضل معاكي ومتنسيش انا واثق فيكي يا قلب رحيم.
غرام بصت ل رحيم اوي نظرة غريبة وقالتله :رحيم طالقني ونا هعترف ان قات*له انا عايزه اروح عند ربنا اي البشر دي انا تعبت اوي من الكل..
رحيم اديق منها وقالها اي الي بتقوليه ده رغم ان عالم بيكي والي حاسه بيه كان زماني دفعتك ثمن الكلمة دي هحاول اخليهم يدخلوكي اوضة لوحدك..
غرام بقولك طالقني سامع طالقني يا رحيم انت متجوزني ليه قولي ده جواز صالونات لا انا بحبك ولا انت بتحبني..
رحيم :انا اعرف كل حاجه عنك انا بحبك من زمان بس انتي مش حاسه بيه اوعي تفكري ان هسيبك حتي لو هقول ان انا الي ق*تلت..
غرام ببرود عكس البركان الي جواها :مبقتش فارقه يا رحيم انا بعاني من صغري مبقتش فاهمه اي حاجه خليهم يطلعوني من هناااااااا..
الظابط قرب منها وقالها الي زيك باين عليهم الطيبة بس من جوه تعابين..
رحيم الظاهر انك اتلدعت من التاعبين كتير بس الي بتقول عليها هتتطلع مظلومه وبكره اقولك..
الظابط :لو طلعت ابقاا تعالي سقف علي وشي
رحيم من عنيا ونا هخرجها من هنا وهسقف علي وشك..
الظابط :اصلك متعرفش مين الي قال انها ق*تلت؟؟؟؟!
رحيم :مين قال كده؟
تفاعل حلو كده اكتبولي تعليقات عن الرواية رايكو في البارت؟..
#يتبع
#البارت السادس
ادخلي الحاجز ده هيجي ظابط يحقق معاكي اياكي كده تكذبي عليه هندمك علي اليوم الي اتولدتي فيه...
رحيم انا بكلمك بقولك مين قالك انها ق*تلت ده اي ده؟؟؟
الظابط مامت خاطبها سابقا هي الي قالت انه كان بيحبها واكيد هي الي عملت كده وقالت ان غرام كانت مش عايزه احمد؟؟؟
رحيم تمام غرام متخفيش انا جمبك هروح مشوار كده وارجعلك....
غرام بعياط :متتاخرش عليا يا رحيم متسبنيش لوحدي ونبي.
رحيم انا جمبك بس هروح مشوار كده ف السريع وهكون عندك؟؟
رحيم ركب العربية وطلع علي شقة احمد وراح ل مامته وهو بيخبط ابو غرام هو الي فتح ليه وبسرعه قفل الباب في وشه..
رحيم افتح الباب عايز اتكلم مع الحاجه الي هنا بنتك ف السجن متهمه ف قضية ق*تل افتحلي..
ابو غرام بتمثيل :بتقول اي غرام قتلت عملت اي مقصوفة الرقبة ق*تلت مين قولي..
رحيم برفع حاجب.. فين الحاجة الي هنا يا عمي؟؟
انا اهو يبني محتاج حاجه؟
رحيم بخبث :ازي ابنك ميت ومش زعلانه عليه دي شقة احمد الي اتق*تل فيها؟
الحاجة بخوف :اه هي دي الاوضة جوه لسه زي ما هي يا باشا محتاج منها حاجه..
رحيم خبط الباب بسرعه دخل الاوضة لاقها مليانه د*م دخل اخذ ملاية السرير وشاف الهدوم شم ريحتها وطلعت هدوم غرام.. رحيم باستغراب :الهدوم دي بتاعت غرام بس الهدوم دي مش ملبوسه يعني جاية من الدولاب علي الارض هنا؟؟
ابو غرام بتوتر :هي بنت الك**لب عملتها مين هيجيب هدومها هنا يا ابني؟؟؟
رحيم بستغراب :انت مثلا لانك مش بتحبها ممكن تعمل اي حاجة تثبت انها الي عملت كده؟
ابو غرام :لاء انا مش بكرهها بس مش لدرجة اتهمها ف ق*تل؟
رحيم بمكر :تعالي معايا ونتي يا حاجة تعالي اصل هي مراتي ونا عارف انها مقتلتش اعرف بس انك ليك يد هضيع عمرك...
عند غرام قاعده ودخل عليها ظابط باين عليه قاسي مبيرحمش..
غرام بخوف منه :انت الي هتحقق معايا يا حضرت الظابط..
الظابط :انا ابراهيم باشا اعترفي بقا ومش توجعي دماغي ق*تلتي ولا لاء.
غرام والله ما قتلت يا باشا صدقني عمري ما اعمل حاجه تغضب ربي؛...
الظابط وقام ضربها قلم وماسك شعرها وقالها مين الي ق*تل احنا هنضحك علي بعض اخلصي قولي مين ق*تل..
غرام بعياط :ايدك بتوجعني ابعد عني انتو فين الرحمه انا مق*تلتش..
فجاة رحيم دخل ولاقه ماسك شعرها كده جري وشدها وقاله :هم قالولك اضرب المتهم ولا انت كده بتعمل شغلك انا ممكن اقولهم انك ضربتها وارفضك من شغلك ومش هترجع ليه تاني؟؟
الظابط ونت مين يعني عشان تتكلم كده وزير نقيب قاضي؟؟
رحيم :معاك رحيم المغربي مستشار قانوني ودارس قانون كويس وعارف انا بتكلم ازي....
الظابط خاف شويه :تمام يا حضرت المستشار جبت دليل انها مق*تلتش..
رحيم جبت ابوها وام احمد وجبت هدوم كانت هناك وملايه ولقيت تلفون بس مش بتاع غرام؟؟
الظابط يا خالد دخل المشتبه فيهم هنا تقدر تاخد غرام وتقعد بره اول لم اخلص تحقيق هدخلها تاني..
رحيم اخد غرام وجبلها اكل وعصير وناهد جت شافتها وزعلت جدا عليها وقالتلها :ده امتحان من ربنا وبيشوف صبرك ازي ومتخفيش انا جمبك ورحيم جمبك يا بنتي..
غرام حضنت ناهد وقالتلها كان نفسي ماما تكون جمبي ونعمه بالله انا عارفه ان ده انتي امتحان ونا قد الاختبار ده ربنا يخليكي ليا يا ماما وتفضلي جمبي..!
عند الظابط قاعد قدم ام احمد وبص ليها وقالها مش زعلانه علي ابنك ده ضناكي.. ؟
ام احمد بتمثيل :الزعل جوه القلب ونا عايزه حق ابني..؟
الظابط شكك فيها اصلا بس مش مبين ليها.!، ،،
ابو غرام :يا باشا بنتي دي قدرة ده مره ضربتها وقعتني كسرت دراعي..
الظابط :دي بنتك المفروض تكون واقف معاه ونعمه الزوج واقف معاه بره وواثق انها معملتش كده ونا واثق ان حد فيكم الي عمل كده؟؟
ام احمد بتوتر :بتقول اي يا باشا انا اقتل ابني ده مستحيل يحصل حته لو بنا عداوة..
الظابط التلفون ده بتاع مين يا حج؟
ابو غرام بخوف :ده كان معايا وبدور عليه من شهر يا باشا..
الظابط ضربة بوكس وقاله اياك تكذب عليه بكره الكذب انطق..
ابو غرام بمكر :انا هقولك كل حاجه يا باشا انا بنتي كانت بتقول ان احمد كان بيحبها وحاول يقرب بنها وام احمد قالتلي انها شافتهم مع بعض ونا مربيش بنتي التربية دي قولت اجوزها ل راجل كبير واحمد اخد الدهب بتاعه بعد ماكان مش موافق انها تسيبه وقولت اكيد احمد عمره ما يتجوز ******زي دي بس يا باشا وبعده سمعنا ان احمد اتقتل؟؟
الظابط بشكك :ونت كنت فين اليوم ده وامه كانت فين وهو بيتقتل؟
ام احمد بتسرع :كنت عند اختي قبل ما اعرف انهم سابو بعض يا باشا..
الظابط :رني علي اختك خليها تيجي ف واحد هيجي ياخد بصمتك وبصمه الحاجه وبصمه بنتك. ؟
بتاع البصمه اخد بصمه الحاجه طلعت غير مطابقة..
بصمة غرام طلعت غير مطابقة..
بصمة ابوها ؟؟؟؟
محدش قال رايه ف البارت قولي رايك يا حببتشي انتي وهي عشان انزل بارتين النهاردة تفاعل كتيرر بقا عشان اطول البارت ايدك علي الكير وحياة الكبير عايزه البارت يجيب 2000 ولو جاب كده بكره هيبقي 3بارتات والبارت هيكون طويل يلا مش هطول عليكو..
#يتبع
#البارت السابع
#رحيم قلبي
السرد بتاعي انا ونا عرفة انا بكتب اي ومين برىء ومين لاء وعرفه هطلع من الجريمة ازي تفاعل حلو يا جماعه عشان اكمل التفاعل قل اوي..!
غرام قاعده قلقانه وتدعي ان البصمات تبقي غير مطابقة وانها تتطلع بسلامة..
رحيم مالك سرحانة ف اي مطلعش بصماتك ولا بصمات حد ل دلوقت اخد بصماتي وطلعت برىء زيك لسه فاضل شخص واحد بس...؟
غرام سجدت علي الارض بفرحة وقالت.. الحمدلله يارب الحمدلله..
رحيم حضنها وقالها عرفتي ان جمبك ومعاكي ف الحلو والوحش نطلع من المهمة دي ونسافر تركيا..
الظابط انا اسف علي الي عملته وان بصمات السك*نة مش بتاعتك بس انتي مشتبه فيكي.. ؟
غرام ازي يا حضرت الظابط المفروض اخرج من هنا كفاية عليا كده..!
الظابط متنسيش ان هدومك موجوده وفي خصلات شعر موجوده علي ملاية السرير وان الد*م الي علي الملاية بتاعك..!
غرام لاء مش بتاعي انا الد*م بتاعي زي بتاع ماما يمكن تكون هي ولون الشعر بظبط ممكن تكون البصمات بتاعتها..
الظابط بشكك :تمام اتصلي بيها خليها تيجي ناخد بصمتها ونشوف انتي ولا هي..!
رحيم قاعد سمع ابو غرام بيتكلم في التلفون وبيقول انا حطيت علي ايدي زيت عشان البصمة متجمعش خصلت الشعر اخدتها من مراتي والد*م بتاع مراتي وكده انا انتقمت منهم وقفل وابتسم ابتسامة شر..؟
رحيم سجل ليه كل الي قاله واخد غرام وسمعها الكلام.....
غرام بصدمة ازي بابا يعمل كده اي الجحود ده طيب ماما عملت اي عشان يعمل فيها كده..
غرام اتصلت ب مامتها :الو يا ماما ممكن تيجي سجن ******.
ام غرام :انا مبدخلش الاماكن دي يا بنتي في حاجه مهمه..
غرام قالتلها كل حاجة ونبي يا ماما تعالي عشاني لو فاكرة ليه اي حاجة..
ام غرام صعبت عليها بنتها :حاضر يا غرام مسافة الطريق وهكون عندك سلام..
قفلت غرام مع مامته ولقت بابها جاي وبيبص ليها وبيقولها طالعه زي امك خاينة.. ؛
غرام بستغراب :ماما خاينة ليه بتقول عليها كده اوعاك تقول عليها كده تاني سامع يا زياد او يا الي كنت فاكرك بابا بصحيح طلعت مش قادرة اقولك حاجه مش قادرة..
ابو غرام انتي عارفه امك عملت اي كنت بحبها اوي وعمري ما كنت قاسي كده الغل مالي قلبي من نحيتها كان ليا صاحب عمري جيت لقيته ف الشقة وامك نايمة جوه امك خاينة يا غرام؟
غرام ما يمكن في سوء تفاهم يمكن هو كان معاه نسخه ودخل وقعد في انتظارك..
ابو غرام ده مبرر عادي بنسبالك لاء هو مش معاه نسخة قالي انه لاقي الباب مفتوح دخل وميعرفش ان حد في البيت صدقت الحوار ده بعده ب اسبوع عرفت ان امك حامل وكنت متجوز امك قابلها بسنتين ازي دلوقت حامل فاهميني..
غرام معملتش تحليل ليه عشان تعرف ده ابن مين ما يمكن حامل منك انت؟
ابو غرام لم قولتلها قالت فين حبك ليا انت بتشك فيا يا زياد ولدتك ونزلتي شبها مش شبهي بدا الشك يدخل قلبي والغل بقيت ولا بحبك ولا بحبها..
ام غرام كانت واقفة سمعت كل حاجه وردت وقالتله :عمري ما اعمل كده يا زياد بعد الحب ده كله طلعت ف نظرك خاينة غرام بنتك وممكن تعمل التحليل تاني بس ساعة لم تعرف انها بنتك انا هاخد بنتي وامشي عشان كنت بحبك قولتلي خليها تعتمد علي نفسها وسبيها بعد كل ده بنتك عاشت طفولة وحشة اوي يا زياد قتلت خطبها ليه يا زياددد..
ابو غرام بندم :انا مقت*لتش حد بس انا غلطت انا جبت جثه متحلله وحطتها ف الاوضة وجبت كيس د*م زي بتاعك من المستشفي وخصلت شعرك والسك*نة عليها بصمتي بس انا حطيت ايدي ف زيت دي كل الحكاية ولو هتسجن ف انا موافق..!
رحيم ما انت هتتسجن عشان اعترفاتك معايا كده انت هتاخد كام سنة سجن واحمد فين عشان يرجع مع امه وكده غرام ترجع البيت...
غرام حضنت ابوها وقالتله عايزه اجرب الاحساس ده اخيرا حسيت بيه يا بابا رغم كل الي عملته كنت شيفاك بابا..
رحيم حس بغيرة :غرام تعالي هنقدم الاعترافات وهاخدك وامشي..
رحيم قدم الاعترافات والظابط سمعها تم القبض علي ابو غرام وغرام خرجت مع مامتها..
مامت غرام :انا اسفة يا بنتي علي كل حاجة ارجعي مع جوزك انا عرفه ان رحيم يبقي جوزك..!
غرام بصدمة :ازي ونا كنت هتجوز ابوه؟
وكده خرجنا من الجريمة عايزه رايكو ف السرد بتاعي تفاعل حلو عشان انزل بارت بليل يا سكاكير *♥️♥️♥️.
#يتبع
#البارت التامن
#رحيم قلبي
رحيم دخل المطبخ لاقي غرام قاعده قدام التلاجة اخده كل الاكل وبتشرب بيبسي... رحيم يخربيتك انتي بتعملي اي..؟
غرام اي ياض بعوض الاكل الي خسرته عايزني ابقي رفيعة..!
رحيم بضحك :طب براحة طيب عليكي انتي اصلا رفيعة..!
غرام :اسكت اسكت انا عسيولة اصلا يا ولا تعالا كل مكرونة امك ناهد دي بتعمل مكرونة بشميل جامده فورتيكة..
رحيم قرب منها وغمزلها ونتي بتعرفي تعملي اي يا سكر؟؟
غرام بتوتر :ابعد ابعد انا شبعت دخل الاكل الثلاجة انا راحه انام..
رحيم خدي هنا امال لو مشبعتيش،
غرام هاكلك عادي يعني،
رحيم طب تعالي بقا ونا هاكلك،
غرام انا اهو يا بطة وطلعت تجري،
رحيم لو مسكتك هاكل البطة،
غرام نعم يا قلب امك بط بط،
رحيم بط يعني اي بلانجلش،
غرام دكر بط انت بطة يبقي انا،
ناهد تعالوا يا ولاد الاكل اتعمل يلا يا رحيممم يا غرام؟
رحيم ماما دي بتفصل اللحظات السعيده..
غرام هقولها انا نازله اقولها وبسرعة نزلت علي السلم...
رحيم خدي يا بت وحياة امك اسكتي خالص تعرفي تسكتي..
غرام قعدت علي الاكل وبصت ل رحيم عشان هي اكلت فوق.
ناهد عايزك تشوف القط بتاعك يا رحيم دخل المطبخ كده عشان كنت عامله فراخ ومكرونة ومش لقيت حاجه..
رحيم بضحك جامد :القط بتاعي ده عايز تربية يا ماما هشوفه خرج ولا لاء..
غرام حست بتريقة :انا مش جعانة هطلع ارتاح شوية عشان عايزة انام..
رحيم بضحك :خليكي انتي ماكلتيش حاجة يا غرام وغلط علي صحتك؛؛
غرام ضربته ف كتفه :لاء مش غلطت صحيح يا ماما انا الي اكلت فوق لم جيت مع رحيم عشان كده شبعت؟
ناهد بطيبة :بالهانا يا حببتي بقا بتتريق عليها يا رحيم زمانها زعلت..
غرام لا يا ماما متخفيش انا مبزعلش من رحيم ده حتي جوزي..
رحيم اتبسط من كلامها :هنطلع احنا يا ماما خالي بالك من نفسك..
ناهد تسلملي يا رحيم مش عايزك تنزل تشتكي منها ونتي يا غرام خالي بالك من ابني.؛
رحيم وغرام طلعوا فوق فجاة غرام وقعت علي السلم؟،
غرام بصراخ :اه يا رجلي اهههههههه رجلي يا رحيم رجلي..
رحيم شالها وطلع علي فوق اهدي حط ايدو علي رجليها لاقها ورمة..؛
ناهد مالها يبني مالك يا غرام اي الي حصل اهدي اهدي..
رحيم رجليها اتكسرت ولازم اروح بيها المستشفي...
رحيم شالها وركب العربية بسرعه وطلع علي المستشفي اهدي يا غرام قربنا نوصل..
في المستشفي رحيم ركبها علي كرسي عجل وهي بتصرخ من الوجع رجلي يا رحيم..
الدكتور شاف رجليها وقالها :انتي وقعتي فين رجلك اتكسرت هتعملي جبس وعايزك متمشيش عليها غير لم تحسي انك قادرة
رحيم وقعت علي السلم يا دكتور تمام الاعادة امته..
الدكتور جبس رجليها وقالها :معقول الجمال ده يعيط؟؟
رحيم بغيرة :بتقول اي يا دكتور دي مراتي علفكرة..
الدكتور اسف بس هي حلوه اوي وعيونها كمان؟
غرام بقولك اي يا دكتور نا مش هجيلك تاني تصبح على خير!
رحيم اخذ غرام وزعق ليها جامد وقالها :اكيد علي ام جبت العلاج عجبك وقعدتي تتكلمي معاه يا حلوه ونا هنا بلفف وخايف عليكي..
غرام بعياط :هو الي كان بتكلم يا رحيم واي عجبك دي انت فاهم بتقول اي يلا انا عايزه اروح.. _
رحيم اتقمصي بقا انت شايفة ان كده حلوة كلامك معاه؟
غرام انت فاكر ان قادرة اسيبه وامشي انا مردتش عليه انا رجلي كانت وجعاني وبصرخ منها يلا يا رحيم عايزه اروح..
رحيم انتي بتقولي اي اصلا انا من حقي اعمل الي انا عايزه حتي لو مش هتروحي البيت النهاردة..
غرام سؤال انت تعرفني من فين وازي عارف كل حاجه عني؟
فين التفاعل يا جودعان مينفعش كده لو جاب تفاعل حلو هنزل بارت كمان النهاردة هوب حمادة برجوله 😂😂.
#يتبع
#البارت التاسع
#رحيم قلبي
رحيم وغرام راحو البيت رحيم خبط باب العربية وسابها وطلع غرام قعدت تعيط علي حظها قفلت العربية وغمضت عنيها فجاة رحيم فتح الباب وشالها وطلع من غير كلام..
غرام قعدت تبص ليه كتير وقالتله كنت فاكرك هتسبني..
رحيم مردش عليها وطلع الاوضه حطها علي السرير وسابها ونزل..
رحيم عند ابوه :الظاهر كده يا بابا اللعبة بينك وبين ابوها خلصت هو دخل السجن ونا مش هلبس ف حيطة انا مبحبهاش وبكره هطلقها واتجوز مي بس كلامي انتهي..
كامل بصدمة :انت بتقول اي انا عارف ان اللعبة خلصت ونت اتجوزت هطلقها عشان ابوها حس بيها ونت مش حاسس بيها يا رحيم..
رحيم :لاء مش حاسس بيها اتجوزتها عشانك ونت عرفت تاخد حقك منه هي هترجع تمشي ونا هطلقها انا طالع..
كامل :تعالا يا رحيم متقولهاش حاجه تكسر قلبها يبني يا رحيمم..
رحيم طلع عند غراَم لاقها نايمه علي السرير بس نايمة هادية بصلها ولسه هيمشي مسكت فيه..
غرام استنا يا رحيم انت مقولتليش علي الاجابة بتاعتي ليه اتغيرت معايا من اول ما ركبنا العربية..
رحيم بصلها اوي وقالها اجهزي عشان لم رجلك تقدري تمشي عليها هطلقك واتجوز حببتي..
غرام شهقت بصدمة :هطلقني يا رحيم عايزني امشي من البيت انا تقيلة علي قلبك كده طب ما امشي من دلوقت اوعا كده انا همشي عليهااا..
رحيم :اه انا بحب مي صديقتي ف الجامعه وكنت هتجوزها بس حصل ظرف واتجوزتك بعدين مش هتقدري تمشي..
غرام قامت من علي السرير ساندت وفتحت الباب وقالتله طالقني عشان انا ماشية.. ،
بس انا بقولهالك يا رحيم الي بعد عني مستحيل يرجعلي.. ؛
رحيم تعالي عشان رجلك وجعاكي تعالي يا غرام لم تقفي علي رجلك ابقي امشي..
غرام لسه بتنزل علي السلم صرخت فيه وقالتله اوعا تقرب مني لو قربت هسيب نفسي علي السلم ابعد..
رحيم قرب منها وقالها اعقلي يا غرام بلاش الجنان ده..
ناهد شافت غرام وهي بتقع علي السلم والحج كامل سمع صوتها وطلع يجري...
رحيم مسكها وقربها منه وقالها :'انتي مجنونة عايزة توقعي نفسك عشان خاطر ايه...
غرام قعدت تصرخ لحد ما اغمي غليها :رحيم شالها وحطها علي السرير وطلب دكتور..
كامل مكنتش متوقع منك كده يا رحيم يا ابني عايز تتجوز امشي وسبنا لوحدنا سبها وامشي سبهااا..
ناهد مصدومة من الي بيحصل :وقالتله اي الي بيحصل ل غرام يا رحيم فين الحب كنت بتقولي انا بحبها صح صح يا ولدي..
الدكتور شاف غرام وقال هي عندها انهيار عصبي شديد اثر علي رجليها جامد واعصابها ياريت بلاش ضغط زياده عليها والراحة التامة ليها..
ناهد بصت ل رحيم وقالتله اطلع بره يا رحيم روح ل مي واتجوزها مي لو دخلت البيت لا انت ابني ولا اعرفك..
كامل بص ل ابنه بندم وقاله غرام تبقي بنتي زيها زيك ونت كسرت قلبها وهي لو شافتك مش عارف رد فعلها..
رحيم انا مش هخرج من هنا غير لم اعتذرلها يا امي ومش هسبها غير لم تمشي علي رجليها كويس..
ناهد قعدت جمب غرام وقالتلها ربنا يقومك بسلامة يا حببتي ويصبرك علي الي انتي فيه..
كامل سابهم وخرج وناهد خرجت وراه رحيم جاب كرسي وقعد قدمها لحد الصبح..!
رحيم نام علي الكرسي.. الصبح غرام فتحت عنيها وشافت رحيم نايم بصت ليه وعيطت اوي.. رحيم حس بيها فتح عنيه لقها بصه ليه وساكته..
رحيم صباح الخير يا جميلتي هقول ل ماما تجبلك الفطار..
غرام ساكته ومش بترد عليه خالص بعدها بصت ل سقف الاوضة وغمضت عنيها..
رحيم ردي عليه هتاكلي ولا هتنامي؟
غرام فتحت عنيها وبصت ف الفراغ ومش ردت عليه..
رحيم انا عارف انك زعلانه من تصرفات امبارح بس ده ميمنعش انك تسكتي كده؟
غرام قامت سندت علي السرير وشربت مياه ودخلت الحمام وسابته متعصب..
رحيم اوف ام التجاهل ده احنا لو فضلنا كده مش نافع..
غرام خرجت لبست اسدال وصلت وهي بتصلي رحيم سمع صوت عياطها..
رحيم قالها لم تخلصي صلاة عايزك ف موضوع مهم يا غرام..
غرام خلصت وقالتله انا عارفه الدكتور قالك اي ف لحد ما اقف علي رجلي مش محتاجه مسعدتك ولا كلامك وفره ليك وماما ناهد هبقي اطلب منها المساعده لم احتاج انا نازله..
رحيم مصدوم من البرود بتاعها وازي عرفت كلام الدكتور ازي؟
غرام فتحت الباب ونزلت برحه لحد موصلت اوضة ناهد ودخلت براحه لقت الحج كامل قاعد وبيشرب قهوة..
كامل ادخلي يا غرام ناهد بتجيب الفطار اقعدي عشان تاكلي..
غرام لاء انا مش جعانة بس انا هطلب ان انام معاها ف الاوضة هنا عشان لو طلبت مساعده منها..
كامل وهو رحيم ماثر معاكي ف حاجه يا بنتي.. ؛
غرام انا مش عايزة مساعده من حد يا بابا لو مش موافق هطلع فوق واساعد نفسي..
كامل لاء البيت بيتك يبنتي خلاص اقعدي مع ناهد هنا..
رحيم دخل عليهم وقالهم انا مش موافق مراتي تسيب اوضة نومها..
كامل.. سيب مراتك تعمل الي هي عايزه يا ابني هي عايزه امك خليها معاه..
رحيم ونا قولت الي عندي ابقا خالي ماما تتطلع الاكل فوق.. رحيم شال غرام وطلع بيها فوق وقالها متنزليش غير باذن مني..
غرام ونت مالك انت دلوقت بقيت فارقه معاك كلامك مبقاش فارق معايا انت بنسبالي وهم وهيروح..
رحيم سكت شويه وقالها مانا مش هسيبك غير لم ازهق منك؟
غرام هو نا لعبة بتلعب بيها شويه اه وشوية لاء يا رحيم هل ده يعقل..
رحيم قعدها علي الكرسي يا شيخه انتي مرتاحه كل شوية اشيلك ف بنات كتير بتحلم بكده..
غرام بضحك :كل بنوتة بتحب بنوتة تشلها عشان كده بيحبو كده..
رحيم حلو عشان كده بيحبو كده غرام اسكتي خالص اسكتي..
غرام فين اجابة سؤالي يا رحيم؟
رحيم سؤال اي ده الي عايزه؟
غرام اتجوزتني ليه؟
رحيم......
تفاعل حلو يا قمرات البارت طويل اهو اسفة علي التاخير يا سكاكير 💜.
#يتبع
#البارت العاشر
#رحيم قلبي
اسفة علي تاخير البارت 💕
هتفضل تهرب من السؤال لحد امته يا رحيم رد عليا اتجوزتني ليه قدام عايز تتجوز مي؟؟؟
رحيم عشان بابا قالي اتجوزها وانك صعبانه عليه وكل الي كنت بعمله معاكي كان تمثيل فهمتي..
غرام وليه لم قولتلك طلقني في القسم قولتلي انا اعرفك من زمان ونا بحبك لا لعبت اللعبة صح يا رحيم..
رحيم كل الكلام كان اتفاق من بابا ولعبة لسه مخلصتش بيني وبين ابوكي..
غرام لعبة اي هو بابا عمل ليك اي عشان تعمل فينا كده؟
رحيم ابوكي اخد فلوس ابويا الي كان بيعمل فيها كل السنين دي وضايعهم علي المخدرات والقرف ابوكي حرامي وطماع..
غرام اسكت قطع لسانك حتي لو عمل كده اي الغل الي جواك ده..
رحيم بمكر :بس انا عايزك انتي بقا عشان اخد حق ابويا يا غرامي.. رحيم بيقرب منها وهي مش قادرة تتحرك..
غرام ابعد عني ابعدد يا رحيم متخليش ذره الثقة الي عندي ليك تنتهي..
رحيم سابها وركب عربيته وراح ل مي الفندق الي قاعده فيه.
مي بخبث :الو يا بيبي حاضر هلبس وانزلك تحت حاضر..
رحيم مش عارف انا اي الضغط الي انا فيه ده هلاقيها من غرام ولا من مي..
مي انا جيت يا حبيبي وحشتك مش صح قولي.. ؟
رحيم حضنها وقالها.. انتي بتوحشيني ف كل وقت ودايما ف بالي يا يويو..
مي بدلع.. قلب يويو من جوه هنخرج فين يا حبيبي..
رحيم انا دماغي فيها مليون حاجه عايزها تبقي معاكي انتي وبس...
مي هي الحلوة مزعلاك كده يا بيبي هتتقدملي امته متنساش وعدك؛
رحيم اول ما تمشي علي رجليها وتخرج من القصر هتكوني ف بيتي..
مي ما الموضوع ده هيقعد كتير يا رحيم ونا عايزه ابقا معاك..
رحيم تمام اجهزي هنروح عند الماذون النهاردة واتجوزك.. ؟
مي بفرحة :اخيرا حلمي اتحقق ان ابقاا معاك ونامش هنكد عليك ابدا ابدا..
رحيم ركب العربية وراح عند الماذون وكتبو الكتاب وبعدها راح القصر..
رحيم دخل القصر بيها وكان كامل وناهد وغرام قاعدين تحت..
كامل بصدمة :اي جاب دي هنا يا رحيم انت بتخلف كلامنا..
غرام :هي مين دي؟
رحيم دي مي مراتي الجديدة؛
ناهد بصت ل رحيم وسابته ومشيت وقالتله لا انت ابني ولا اعرفك..
كامل سابه وخرج بره القصر وقبل ما يخرج قاله انا مش هدخل البيت الا ما مراتك الجديدة تمشي من هنا..
غرام وقد رغرغت الدموع في عينها وذهبت الي غرفه نومها دون ان تتحدث معه..
رحيم استني يا غرام مش عايزه تقوليلي حاجة علي الجواز..
غرام الف مبروك يا رحيم تعالا عشان انا هروح عند ماما ومحتاجه حد يوصلني..
رحيم بضيق :اطلعي فوق انتي مش هتخرجي من القصر ده؟
غرام انت متحكم فيه ليه ما تسبني اعمل الي انا عايزه لو مروحتش عند ماما هرن عليها تيجي..
رحيم براحتك يا غرام بس لو روحتي مترجعيش هنا تاني..
غرام بضحك ومين قالك ان هرجعلك تاني قولتلك ان الي سابني مستحيل يرجع ليا تاني..
رحيم متخفيش انا مش هرجعلك تاني لو رجعتلك ابقي شوفي عقاب...
غرام اشد عقاب ان مش ارجع ليك تاني بس تصبح علي خير..
رحيم استني نسيت اقولك حاجة.. انتي طالق****.
تفاعل حلو يا قمرات عشان اكمل؟..
#يتبع
#البارت الحادي عشر
#رحيم قلبي
غرام وقد الجمتها الصدمة وشعرت ب انهيار اعصابها ثم صرخت ب اعلا صوتها وهي تلقلق الكلام وتنظر له ثم وقعت بين يديه..
رحيم بصراخ :غرام فوقي انا جمبك انا اسف غصب عني اجرحك بشكل ده غرام..
مي قربت منه وقالتله :يعني اي غصب عنك تجرحها بشكل ده انت بتتضحك علي مين فينا..
رحيم شال غرام وطلع عند ناهد وخبط علي الباب..
ناهد فتحت له.. في اي هي مالها؟
اتصلي بدكتور بسرعة يا ماما غرام جالها انهيار عصبي تاني ومش عارف اعملها اي كل ده ذنبي انا..
ناهد اتصلت بدكتور والدكتور قالها ساعة بظبط واكون عندك..
رحيم يارب ميتاخرش وشها ازرق ازي يا ماما كل ده بسببي؟
ناهد ضربت رحيم بلقلم وقالتله :اصل هي عروسة لعبة نلعب بيها ف اي وقت يا رحيم عملت فيها اي تاني؟
رحيم انا انا طلقتها..
ناهد بصدمة طلقت غرام يا رحيم بقا ده حق تربيتي فيك اتجوزت مي ونا قولتلك مي لو دخلت البيت لا انت ابني ولا اعرفك..
رحيم هتعرفي كل حاجة قريب يا امي وبعدين انا قولت كلمة دي بس..
غرام بدات تصرخ وتقول كلام غريب محدش فاهم هي بتقول اي..
ناهد الله يسمحك يا ابني الله يسمحك ذنبها اي بس؛
فجاه الدكتور دخل وقالهم هي المريضه جالها انهيار تاني؟
رحيم ايواا يا دكتور بس هي صرخت تاني وبعدها سكتت..
الدكتور :المدام جالها انهيار عصبي شديد قصر عليها زياده ده مهدا ليه وياريت الراحة التامة ليها ياريت..
رحيم وصل الدكتور بره وقاله هي ممكن تفوق امته..
الدكتور هي نفسيتها مش حلوه ومحتاجة تتظبط عشان ضغط الدم عندها واطي..
رحيم وضغط الدم ممكن يعملها اي يا دكتور.
الدكتور :ضغط الدم اعراضه كتير ممكن يعمل نزيف وغيبوبة ويقصر علي قلبها.
رحيم تمام شكرا ليك يا دكتور..
غرام فتحت عنيها لقت مي بتبص لها بشر ومش طايقها..
غرام سكتت ومش عايزه تتكلم مع حد شافت رحيم جاي غمضت عنيها...
رحيم شافها :عارف انك صاحية وغمضتي عينك انا اسف..
غرام فتحت عنيها وبصت ليه :وقالت مفيش كلام بنا تاني كلامك مع مراتك وحببتك ونا بكره الصبح همشي من هنا...
رحيم انت لازمك راحة ومينفعش تخرجي ونا جمبك الشهر ده هكلمك انتي؛ انتي مش عايزه تكلميني براحتك..
غرام ممكن تسبوني انام انا هنام هنا تصبحو علي خير..
رحيم غمزلها وقالها :ونتي من اهلي يا غرامي..
ناهد نامت جمبها ورحيم طلع فوق مع مي..
مي اي يا بيبي مش وحشتك النهاردة فرحنا يا حبيبي..
رحيم بعد عنها :انا تعبان والله يا مي ومحتاج انام جدا ف نامي وبكره نكمل كلامنا..
مي ف سرها :ما انا العقربة دي مش هتاخدك مني انا هبعدها عنك..
رحيم اخد شور وطلع نام ومي كذالك..
غرام قاعده ف الاوضة مش عارفه تنام وعقلها بيقولها اكيد نايم جمبها وسابك هنا ما هو اتجوز واحده بيحبها..
قلبها :اكيد عمل كل ده ل سبب غير الحب اكيد تعبان ونام..
غرام تعبت من التفكير ف نامت بس شافت حلم حلو اوي
هقولوا ف بارت بكره اسفة علي التأخير يا سكاكر ♥️.
تفاعل حلو بقا عشان اكمل ♥️.
#يتبع
#البارت الثاني عشر
غرام صحيت من النوم لقت نفسها جمب رحيم :اي ده انا نمت تحت امبارح؟.
رحيم فتح عيونه لقاها صاحيه :صباح الخير علي عيونك يا جميل..!
غرام صباح النور يا رحيم انا جعانة بس انا نمت امبارح تحت..؟
رحيم مانا مستغرب اي جابك هنا ومي راحت فين؟
غرام بعصبية :هو كل شوية مي مي الي شبة البورص بتحبها علي اي اعمي النظر اوي..
رحيم بضحكة :ونت مالك يا صغنن غيران عليا منها.
غرام واغير عليك ليه وبعدين انت مش من زوقي..
قامت سندت ودخلت الحمام وهو نار الغيرة قاتلاااا..
رحيم يعني اي وتجيبي سيرة راجل غيري ليه اسمعي انا بس الي ف حياتك اوعي تفتكري انك عشان اطلقتي من رحيم المغربي يعني خلاص كده لاء انتي بتاعتي انا وبس..
غرام طلعت من الحمام وقالتله.. لاء افكر براحتشي انت ملكش حكم عليا بعد كده انت كنت صفحة وقافلتها لاء ومش كده وبس قطعتها..
رحيم خالي ف بالك الكلمتين دول هعتبر نفسي انك مقولتش حاجه بس لو فاكرتي تخرجي من هنا هتشوفي رحيم الي بجد
غرام بضحكة :ده انا غرام والاجر علي الله...
فجاة مي دخلت عليهم :مي بصت لها بقرف وبعدها قعدت علي رجل رحيم..
غرام بخبث :تقدري تقوليلي لماذا انتي متكادة ومتغاذة طبعا عشان انتي القديمة ونا لسه فرش وطازة..
رحيم ضحك في نفسه :قومي كده يا مي اقعدي هنا علي ام اجيب الفطار..
رحيم نزل وبعدها مي قعدت جمب غرام وقالتلها :متزعليش يا حببتي كل شي قسمة ونصيب..
غرام مسكت مي من شعرها وقالتلها :انتي الي بت خبيثة اوي متفكريش ان هسيب رحيم وامشي انتي شبه القرد بتاع رحيم...ونزلت فيها ضرب
رحيم سمع صوت صريخ مي :عملتها غرام انا عارف طلع فوق لاقي غرام ماسكه شعرها ولسه بتضربها قام رحيم شايل مي من تحت اديها ف وقعت علي الارض..
غرام بضحك :اه اه يا عمودي الفقري رحيم بيكسر عظمي واحده واحده كل عشان لقيت واحده شبه القرد بتاعك..
رحيم كاتم الضحك :اي الي عملتيه ده يا غرام بتزعليني..
غرام متتفلق انت والبورص بتاعك ده عامله زي البورص الي بتجري وراه وف الاخر يضرب بشبشب ف الاخر..
رحيم ضحك اوي مبقاش قادر وغرام بصت ل مي الي لازقه ف رحيم :عارفه انا لو بمشي علي رجلي كنت مسحت بيكي البيت كله يا حرباية يا صفرا الصفار باين عليكي ازي
مي هدفعك ثمن ده غالي اوي يا اسمك اي انتي؟
غرام :اسمي غرام السعودي كنت بضرب اي بورص بشوفه عشان كده ضربتك كان ناقص الشبشب بس مش لابسه كان ناقصك حته بشبشب ابو وردة بتاع الامهات كان زمانك حمرا مش صفرا كده؟
مي وقد شعرت ان كرامتها ف الارض بعد الاهانة دي :ما تتكلم يا رحيم عجبك الي غرام....
غرام وهو ميعجبوش الي زيك وبعدين رحيم لو اتكلم نص كلمة هجيب ماما ناهد بشبشب ابو وردة؟؟
رحيم وقد اصاب بهستري ضحك :اه مش قادر مي ادخلي خدي شور كده ونا مستنيكي..
غرام قربت من رحيم وقالتله بغمزه :نزلني تحت واقعد معايا عشان مش اقطعك سامع..
رحيم بخوف :حاضر حاضر ماما زمانها جايه هنا هتجيب الاكل..
غرام بقولك نازلني يا رحيم بتفهم من وين يجدع..
رحيم شالها ونزل قعد تحت ف الرسبشن وناهد جابت الفطار..
فجاه مي نازله علي السلم بتقوله :الحقني يا رحيم بطني وجعاني اوي..
رحيم بص ل غرام وقالها انتي عملتي اي؟
غرام شوف هي عندها اي وهتعرف؟
رحيم لسه طالع لاقي مي طلعت تجري علي الحمام...
غرام بصوت عالي فهمت غرام عملت اي يا قلب غرام..
رحيم نزل ليها وقالها عملتيها ازي دي يخربيتك...
غرام عارف المياه الي فوق حطيت فيها حبوب اسهال..
واكيد البورص شرب منها خليها كده بقا طول الليوم..
رحيم يخربيتك :انا شربت منها؟؟؟
التفاعل قل اوي الصراحة تفاعل حلو عشان اخلصها..
#يتبع
#البارت الثالث عشر
حقك عليا يا رحيم مانا معرفش انك هتشرب منها بعدين انت تستاهل اكتر من كده..
رحيم مانا عارف ثواني وجيلك مش قادر وطلع يجري علي الحمام..
غرام بضحك ولسه الي جاي احلا كتير ان ما وريتك يا عقربة مبقاش غرام السعودي..
مي وهي كل شوية تخرج تشرب مياه علي اساس ان المياة مفهاش حاجه..
غرام علفكره المياه الي بتشربيها فيها الدواء ونتي قاعده تشربي تشربي ده انتي هتقعدي اسبوع علي الحال ده يا بورص..
مي هوريكي من البورص انتي عاجزه كده ومش سيباني ف حالي..
غرام انا مش عاجزه انا لو مش عاجزه كنت ربيتك صح يا صفرا..
رحيم طلع بس كان باين عليه التعب مي لسه بتقرب منه طلعت تجري علي الحمام..
رحيم علفكره الي عملتيه ده غلط اوي ونا تعبان من الدواء ده..
غرام والي انت عملته فيه مش حرام كنت بتلعب بمشاعري ونا زي الهبلة اتلدعت منك انت عقرب وهي عقربه واتلم العقارب ف ساعه واحده..
رحيم الله عليكي اي الانبهار ده انا مبهور بيكي يا بنتي..
غرام سمعت مي بتتكلم في التلفون مع واحد وبتتفق علي رحيم عشان كده لعبت اللعبة دي..
غرام نزلت قاعدت مع ناهد والحج كامل دخل وسال علي رحيم..
ناهد بضحك اصل غرام حطت ليهم دواء اسهال والاتنين ف الحمام..
كامل بضحك :لاء شاطره بتلعبي صح يا بت يا غرام..
غرام بصراحه يا عمي رحيم قال هسافر انا وهو و موافقش..
كامل انامش هكلم رحيم خالص يا غرام انا طالع انام .
غرام غمزت ل ناهد وقالتله بارت تو يا ماما..
ناهد قومي تعالي معايا المطبخ عشان نشوف هنعمل اي ف العقربة..
طلعوا المطبخ كان رحيم واقف باخد حاجه تمسك المعدة بص ل غرام بنتقام وطلع..
غرام يا جمالو يا جمالو انا هوريك يا رحيم..
ناهد بصي انتي هتتدخلي عليهم الاوضه فجاه وتشوفيه بيعمل اي مع مي وتقوليله انك هتقعدي هنا وهو يقعد معاكي وهي تنام تحت ونا هحطلها حاجة تجبلها حساسيه بس كده هخليها تتطلب الطلاق..
غرام فتحت عليهم لاقت مي بتكلم حد ورحيم ف الحمام قالتلها :بتكلمي مين عشان نزلتي التلفون..
مي بتوتر :بكلم ماما بتتطمن عليا.؟
غرام طب افتحي اسبيكر الموبيل كده. ؟
مي ما ماما قفلت بكره ابقي كلميها..
تحت ناهد جهزت الاوضه وخرجت واستنت مي تنزل..!
غرام اطلع يا رحيم انا هنام علي الكنبة دي ونت هتنام علي السرير هنا عشان عايزك ف شغل ومي تنام ف الاوضه تحت؟
مي لاء انا متجوزة رحيم جديد ومش عايزه اسيبه وبعدين هو يختار انا ولا انتي..
غرام بصت ل رحيم وعملتله باديها علي رقبتها وقالتله اي يا رحيم مش عايز تشتغل معايا..
رحيم بخوف من الي عملتله فيه :لا طبعا اكيد عايزك وهنشتغل مي انزلي وماما هتقولك هتنامي فين..
مي نزلت وهي مش طايقة حد.. يا طنط ناهد فين الاوضه..
ناهد شاورت علي الاوضه وقالتلها :هي دي الاوضه..
غرام دخلت الحمام وطلعت لابسه بجامه سوداء وعملت شعره كحكة وقعدت مع رحيم وقالتله :عايزه اتكلم معاك ف موضوع مهم يا رحيم؟
رحيم ونا كمان عايز اتكلم معاكي بس اعذريني..
غرام :اسمعني ونت في المحكمة امبارح سمعت مي بتكلم حد وبتقوله انا عايزه احرق قلبه علي فلوسه واخد مراته منه هو سجن اختي وعايزني احبه هو دايب فيه ونا عايشه معاه لحد ما انتقم منه هو طلق مراته لسه لم تمشي من البيت عشان كده انا قعدت هنا..
رحيم بصدمة :بتقولي اي سمعتي كده ولا بتكذبي علياا..
غرام ونا هكذب عليك يا رحيم وربنا ده حصل؟
رحيم يا بنت ****؟
#يتبع
#البارت الرابع عشر
الصراحة يا غرام انا عملت كل ده عشان انتي كنتي ف خطر؟
غرام خطر اي ده الي خايف عليا منه انا ضعت منك يلا عشان انام..
رحيم اسمعيني يا غرام مي انا وهي كنا صحاب ونا شوفتك قبل كده ف مول وبقيت افكر فيك كلمت بابا عليكي قال بتحب بنت الي كان عايز يسرق ابوك قولتله ازي انا عايز اعرف كل حاجة عنك؟
غرام بستغراب :اه وبعد معرفت كل حاجه عني قررت تتجوزني؟
رحيم بحب :عرفت انك مخطوبة وعشان ابوكي بيحب الفلوس قولت ل بابا يفهمه انه هيتجوزك وطبعا ابوكي وافق..
غرام :كمل يا رحيم كمل..
رحيم ف اليوم ده قبل ما تيجي مي قالت انها بتحبني بس هي كانت عرفت ان بحب واحده غيرها قالت انا هقتلها..
غرام مانا عرفه ان البورص دي مش سالكة لنفسها حتي..
رحيم جيت البيت واتفقت مع بابا ان هتجوزك عشان ارحمك من ابوكي بس مقولتش ان بحبك وقولتله لم ننتقم من ابوكي هطلقك لحد ما اعرف مي عايزه اي مني اتجوزتها جواز عرفي وعشان اثبتلها ان مبلعبش بمشاعرها ف طلقتك قدمها بس انا بحبك انتي يا غرام..
غرام بضحك :مانا عرفه كل ده يا رحيم عشان كده قعدت ف القصر؟
رحيم بصدمة :ازي ده مين قالك الكلام ده اكيد ماما..
غرام صح صح هي مامتك ولم قالتلك لا انت ابني ولا اعرفك كانت معاك ف اللعبة...
رحيم بظبط وكده انتي عرفتي كل حاجه اخلص من مي واعملك فرح يحضره كل الظباط..
رحيم بيقرب من غرام يحضنها بعدت وقالتله :ابعد انا مش مراتك ومتحولش تقرب مني..
رحيم بغمزه :بكره تبقي ف عرين الاسد يا اسد..
رحيم نام علي الكنبة وغرام نامت علي السرير ولقت حلمها اتحقق ابتسمت برتياح ونامت وهي مبسوطة..
مي وهي نايمة شعرت بحكة كل ما تتقلب تحس بحكه لحد ما جسمها كلها ما بقي احمر اثر الحساسية قعدت تصرخ من الوجع..
ناهد من ورا الباب :تصرخ مهما تصرخ ولا حد هيسمعك..
كامل شافها وقفه قالها بتعملي اي يا ناهد من ورا الباب..
ناهد كده الخطة نجحت مي بتموت من الحساسية جوه..
كامل الحقيها يا ناهد مينفعش كده ادخلي هاتلها مهدأ لجسمها..
ناهد دخلت عليها لقتها بتعيط من جسمها صعبت عليها شوية..
مي ونبي يا طنط في حاجه علي السرير عملتلي حساسية ممكن دواء مهدأ
ناهد طبعا تعالي نامي ف اوضة تانية وادخلي خدي شور وهتلاقي ف الحمام كريم مضاد للحساسية..
مي اخدت شور وجسمها بقا كويس دخلت تنام حلمت انها لابسة فستان اسود وفجاه حد قطع ليها فستنها ولبست فستان ابيض وكانت زي الاميرة..
غرام بتفتح عيونها لقت رحيم باصص ليه قامت مفزوعة :انتي خدتني ل تالت مره يا رحيم..
رحيم احلي مسا عليكي يا صفرا...
غرام بصراخ اعاااااا بورص هناك يا رحيم اعاااا..
رحيم وريني شبشب ابو وردة بتاعك اعتبريها مي..
غرام من عنيا الاتنين؟؟
تفاعل حلو يا سكاكر عايزه تفاعل حلو قبل الرواية ما تخلص. ♥️.
#يتبع
#الخامس عشر
البارت الاخير عايزه رايكم ف الرواية يا سكاكر. 💕..
ناهد بتشوف غرام ورحيم بتلاقيهم بيرسموا رسمة ل غرام وهي نايمة..
غرام بقا انا شكلي كده ونا نايمة لاء زولم زولم انا كده هرفع عليك قضية احتيال..
رحيم بضحك مانتي شكلك عامل كده يا غرام انا عايزه اتجوز بنوته حلوه كده مش صحبي..
غرام ابقا نام مع نفسك بقا يا حلو انا هنام مع ماما تحت..
رحيم ده ماما واقفه هنا بقالها فتره اصلا؟
ناهد بتغمز ل رحيم وبتقوله :الخطة نجحت يا غرام لولولولولي.
مي دخلت عليهم وقالتلهم خطة اي دي الي نجحت.
رحيم بخبث :امال انتي عايزه تاخدي فلوس مين وتقتلي مراته..
مي بتوتر :انا هقتل ليه ده حرام ونت عارف ان معرفش غيرك..
غرام قربت منها :انتي عندك اخوات يا مي ولا لاء
مي بصت ل رحيم :وقالت كان عندي اخت واخوكي خلها تتدخل السجن وماتت فيه من الصدمة..
غرام واختك عملت اي عشان رحيم يعمل كده..
مي ببكاء كانت بتشتغل مع واحد وخلها تتدخل ف طريق غلط واخوكي اثبت عليها الجريمة..
غرام انا عارفه ان فراق حد غالي صعب بس رحيم كان لازم يحقق القانون..
مي اخوكي حبسها اخد مني روحي وعايزني احبه ده بيحلم..
غرام طب مانا جمبك ورحيم جمبك وناهد اعتبريني اختك..
مي بصت ليها وضحكت :وقالتلها لاء عشان تتضربيني زي البورص..
غرام بضحك خالي قلبك صافي يا مي كلنا واحد ونا هعتبر انك اختي؛
مي حضنتها وقالتلها صافي صافي يا حببتي بس الشبشب يفضل ف رجلك..
ناهد حضنتهم وقالتلهم يلا عشان نتغدا يا ولاد مفيش فطار النهاردة..
غرام لاء مينفعش بارت من غير فطار بينا علي الفطار..
كامل دخل عليهم وقالهم ناهد مجهزه الفطار ونا اكلت الاكل كله كنت جعان اوي..
رحيم انا كده هعلن افلاسي يا بابا هلاقيها منك ولا من غرام..
غرام :مالها غرام يا عنيا اكلت الاكل صح بس انت خطفت حاجة؟
رحيم اكيد اكيد خطفت قلبك منك؟
مي يلا يعم انت وهي هي ناقصة محن يجدع انت؟
تلفون رحيم رن الو الووووو مين معايا اي ده احمد انت بتكلمني تاني؟
احمد ابو غرام هرب من السجن يا رحيم هيقتلني..
رحيم ابوكي هرب يا غرام الدخليه مش هتسيب ابوكي..
انا هكلم ليث اخويا هو هيتصرف ف الموضوع ده؟
مي وغرام ف نفس واحد :ليث مين ده يا رحيم..
رحيم ده اخويا بس هو شغال ف مصر وبيجي عندنا اسبوع ممكن يجي النهاردة..
ناهد بفرحه يا الف نهار ابيض اخير هشوفك يا ليث يا ضنايا..
قعدو طول اليوم ضحك وهزار لحد ما دخل ليث من البوابة بهيبة..
ليث بفرحه :روح قلبي ناهد وحشتيني وسلم علي الحاج كامل شاف رحيم وقاله انا كل يوم بشوفك زهقت منك شاف غرام وقالها وعرفك انتي كمان بس اي الجمال ده وشاف مي قالها انتي مي صح؟
رحيم بغيره :لاء التزم حدودك دي مراتي يا حبيبي..
مي بلطف : اه ازيك انا مي انا و رحيم صحاب؟
ليث ب اعجاب :لاء بس الواحد شاف بنات حلوين اول مره يشوف جمال كده..
رحيم فرحي انا وغرام النهاردة اجهز كده واعزم الدخلية عندنا.
ليث بضحك :من عنيا يا اخويا هتبقي احلا فرحة ونا بفكر ف عروسة كده..
رحيم بجد مين الي حظها فقر الي هتتجوزك؟
ليث بص ل مي وشاور عليها وقالها هي دي..
رحيم بضحك لحقت وقعت انت لسه شايفها يا حبيبي..
ناهد بفرحه قعدت تزغرط.. لولولولولي يا الف نهار ابيض يا الف نهار مبروك..
رحيم وليث اخدو مي وغرام ل بيوتي سنتر وحجزوا الفساتين والبدل ومشيوا..
معاكي مدام اسراء هعملكو احلا ميكب ارتست يا سكاكر..
غرام تمام اخلصي بقا الفرح بليل وعايزه اخلص..
مي ونا عايزه وشي ينور كده واخلصي عشان الفرح بليل..
مدام اسراء بدات ف غرام وبعد نص ساعه خلصتها غرام لبست فستنها وجهزت...
بدات تخلص ل مي شعرها ومكياجها مي :اي الجمال ده انا عروسة زي القمر وربنا...
مي لبست فستنها واستنت ليث بس اتاخر عليها رحيم اخد غرام ومشي..
فجاه سمعت ضرب نار مالي المكان خافت واترعبت وقالت استرها يارب لسه بتمشي :
ليث اسف علي الاصوات دي بس اي الجمال ده كله جمالك ولا جمال عبد الناصر..
غرام انت طلعت مزز موت يا واد يا رحيم زي ابطال التلفزيون..
رحيم غمزلها :بس انتي الي طلعتي حلوه اوي مخبية الجمال ده لمين..
غرام بضحك :ليك يا حبيبي بس يعني بابا مش هيحضر..
رحيم :ابوكي اكل كل الاكل الي ف البوفيه هو وبابا..
غرام بفرحة :احلا حاجه ان طالعة زي ابويا يلا عشان انا جعانة...
"ظننت أنك ستكون سبب شقائي ولكنك أصبحت عوضي في الحياة.
تخيلت ربما سأذوق معاك ألوان العذاب ولكنك اضحيت سندي وملجأي الدافئ الذي كلما أردت الهرب من كل شئ ألقاه.
سعادة قلبي بوجوده بجانبك لا تصفها الكلمات.
كنت أظنك جلادي ولكن كنت بي رحيم، فأصبحت رحيم قلبي.
خاطرة ل/منى حسن"
النهايه