القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طلقية زوجي الملعونه الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول

11111111111111

 رواية طلقية زوجي الملعونه الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول

رواية طلقية زوجي الملعونه الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول


وفي الوقت ده ساره قالت ليه 


ساره 

لا هي ملهاش ذنب لو عايزين تاخذوا حقكم من هو شوفوا هتعملوا معاه ايه انما هي لا


دياب 

معقول يا ساره انتي بتقولي لبابا حبيبك لا قدرت تقوليها يا ساره


ساره 

انت مش بابا وهو كمان انا مش باحبه وهو على طول سايبني لوحدي وماما كمان كل اللي بتفكر فيه الفلوس وبس


دياب 

بلاش يا ساره تتكلمي معايا انا بطريقه دي علشان ما تزعليش ادخلي قولتلك هاتي الكاميرا وقابليني اديهالي 


ساره 

لا ومش عايزه اكلمك ثاني وقفلت  السكه في وشه وشويه والجرس الباب وبعدها فتحت 

الباب وكان دياب 


دياب 

كبرتي يا ساره واتعودي تكلمي بابا ب اسلوب 

وحش صح 


ساره 

انت ازاي تيجي هنا ايمان ممكن ترجع في اي وقت ولو شافتك هقولها ايه وبعدها دياب 

دخل وقفل الباب وقالها 


دياب 

انا مكنتش مصدق الكلام في التلفون اللي قولتي ليا بس قولت اجي هنا واسمعك حاجه 

كده وبعدها شغل ريكورد وكانت ساره 

بتقول لصحبتها منه 


ساره 

يا بنتي اسمعي الكلام اللي بقولك اي خدي 

من الازازه اللي قولتك عليها كام نقطه وبعدين 

هيغم عليكي ولما أهلك يودوكي المستشفي 

سعتها اطلبي منهم اللي انتي عايزه 


منه 

انا خايفه يا ساره والله اعمل كده يحصلي 

حاجه لا مش هعمل كده 


ساره 

خليكي جبانه برحتك المهم امسحي الريكورد 

دي ل باباكي يشوفها ويعملك مشكله 


منه 

اكيد هعمل كده ، وكانت منه فكرت اي كلام 

ساره وقالت هتعمل كده بس ذودت عدد

القطرات شويه وبعدها ماتت


ساره بخوف 

انت انت الحاجه دي جت ليك والله ما كان 

اقصدي أنا عملت كده قبل كده بس محصلش 

ليا حاجه وكنت فاكره هي كمان مش هيحصلها 


دياب 

بس للاسف حصلها تخيلي بقي لو روحت 

سمعت الريكورد دي لاهل منه ولا أهلها 

اي أنا اروح عالطول عالبوليس 


ساره 

اي ده هو ازاي الكلام ده وصلك ارجوك 

تمسح الريكورد ده 


دياب

مش هسمح حاجه مش عامله فيها شجاعه وعامله تقولي مش هتديني الكاميرا خلاص خليكي بقي عند كلامك 


ساره 

بجد انا مش قادره اصدق كلامك ده معقول انت تعمل في كده ده انا حبيتك اكثر من ابويا


دياب 

هو انتي مصدقه يا بنت ان انا معاملك فعلا زي بنتي ولا ايه انا كل همي فلوس ابوك اللي امك قالت ليا عليها


ساره 

عارف لو ما مسحتش الريكورد ده انا هعمل ايه انا هقول لماما على كل حاجه


دياب 

ابقي سلميلي  على ماما  هههههه اذا كان ماما اللي مديهاني الريكوردات دي لما عرفت ان انتي مش ناويه تجيبي الكاميرا اصل انا قلت لامك على موضوع الكاميرا

هتدخلي تجيبي كاميرا ولا ابعث الريكوردات دي لابوك وهو يتصرف معاكي بعدها ساره دخلت

وباب الشقه اتفتح وكنت أنا وهو استخبي 


ايمان 

ساره ساره انتي فين يا حبيبتي 

انا جبت ليكي حاجات حلوه اوي تعالي شوفيها 

وخرجت ساره وقالت 


ساره 

هو انتي جيتي امال هو راح فين 


ايمان 

هو مين يا حبيبتي انا مش فاهمه منك

حاجه ومالك عامله ليه كده 


ساره 

اقصد بابا اصل باين كده سمعت صوته من 

شويه شكلي سمعت غلط 


ايمان 

ماشي يا حبيبتي امسكي الهدوم دي جبتها 

ليكي وجبتلك كمان اي باد علشان حاسه 

أن تلفونك مش عجبك 


ساره 

شكرا ليكي اوي 


ايمان 

طيب انا هدخل الحمام وبعدين اغير وادخل 

اعمل الاكل عالطول حاسه انك جعانه وفعلا 

دخلت وبعدها خرج دياب من الاوضه وقالها 


دياب 

يلا هاتي بسرعه الكاميرا قبل ما تخرج وفعلا 

اخد الكاميرا ونزل وشويه وبابا طلع ودخل 

وقال 


سعيد 

امال فين ايمان يا ساره ، وفي الوقت ده انا 

خرجت وقولت 


ايمان 

ايوه يا حبيبي بتسال عليا أنا اهو 

اي مالك فيه اي 


سعيد 

مافيش كنت واقف تحت مستني الاسنسير 

وكان واقف هنا في الدور التالت بعدها 

لما نزل كان راجل غريب اللي فيه مين ده 


ايمان 

راجل غريب انت عارف ان الدور كله مفيهوش 

ولا شقتنا بس ومكنش فيه حد هنا 

خالص 


سعيد 

ماشي انا هبقى اسال البواب مالك 

يا ساره وافقه عامله كده ليه 


ساره 

ارجوك يا بابا سبني اروح عند ماما بس 

عايزه اتكلم معاها شويه ارجوك متقولش لا 


ايمان 

طيب مالك يا حبيبتي قولي ليا فيكي اي 

وانا معاكي اهو 


ساره 

ارجوكي يا ابله ايمان خلي بابا يوافق والبنت 

كان شكلها متغير وانا قولت 


ايمان 

سبها يا سعيد تروح معلش شكلها فيه اي 


سعيد 

موافق بس تكوني معاها واستنيها تحت 

والله يا ساره انا مش حرمك من امك 

بس هي بتاعت مصلحتها وكل همها الفلوس 

وبس 


ساره

اوعدك بعد كده مش هقولك عايزه اروح 

تاني ، وفي الوقت ده راحت ساره عند امها وفتحت ليها امها وقالت 


الام 

خير يا نن عين امك اي اللي جابك هنا تاني 

بعد اللي عملتي 


ساره 

عملت اي رفض انك تعملي كده في واحده ملهاش ذنب في حاجه ازاي تدي جوزك 

الريكورد اللي سمعتهولك 


الام 

دي كانت الحاجه الوحيده اللي تخليكي تجيبي  الكاميرا ، وبعدها اقعدت امل وراحت  ساره جمبها وقالت 


ساره 

تصدقي أنا كنت غلطانه لما قولت ليكي 

علي اللي حصل ، وبدأت ساره تفتكر 

اللي حصل يوم كانت رايحه لامها وقالت ليها 


                  #فلاش باك 

ساره 

الحقني يا ماما منه زملتي ماتت أنا مش قادره اسامح نفسي والله علي اللي عملته ده 


الام 

طيب اهدي بس يا حبيبتي طيب وانتي ذنبك ايه هو انتي اللي عملتي فيها كده


ساره 

انا هقولك على كل اللي حصل وقالت ليها على كل حاجه وسمعتها الريكورد كمان


الام 

عايزاك تكوني هاديه كده يا حبيبتي الاعماى بيد  الله وانتي مالكيش دعوه خالص باللي حصل 


ساره 

ما ليش دعوه ازاي يا ماما ما انتي سمعتي بودنك  اهو


الام 

قولتك اهدي وهاتي تلفونك ده واخد 

الموبيل وبعدها اخدت الريكوردات من عليه 


                  #رجوع 

امل 

انا تجوزت ابوكي علشان الفلوس وفي الاخر اطلع كده من المولد بلا حمص لا يا حبيبتي


ساره 

طيب ارجوكي ايمان ذنبها ايه هي ماخذتش منك حاجه والله سبيها في حالها 


امل 

اخذتك مني هو انتي شايفه عامله ازاي عشانها وانا مش هسيبها وامشي بقي روحي وبلاش 

تحرقي دمي ، وبعدها مشيت وروحنا البيت 

وكان سعيد قاعد وانا دخلت وقولت 


ايمان

ايه ده يا حبيبي مش انت كنت قايل انك نازل شويه مال شكلك عامل ليه كده


سعيد 

ايه اخبار خطيبي كده قديم يا ايمان ما بتحبهوش وسبتيه صح


ايمان 

حسن وانت ايه اللي مفكرك بحسن دلوقتي يعني


سعيد 

ابدا اصل حسن بعت ليا صور بلبس النوم بتاعك في اوضتنا الصور دي وصلتله ازاي وفي الوقت ده انا انصدمت وقولت 


الحلقه الخامسه من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


تعليقات

التنقل السريع
    close