رواية انتقام في السر الفصل الخامس والسادس والسابع بقلم صفاء أحمد
![]() |
البارت الخامس
عثمان با*سها بغضب ور*مها عل السر*ير وبيقل"ع ف القميص بتاعو..اي رايك اوريكي أنا مين اللي احسن فينا أنا ولا اخويا هاا
فريده بخوف ..لا لالا خلاص انا اسفه يا عثمان ابعد خلاص انا اسفه
عثمان وعيونه في شر..لا ازاي لازم اوريكي
فريده بعياط..خلاص انا اسفه حقك عليا
عثمان بغضب...اتف*و عليكي أنا اصلا مقدرش الم:س واحده وسخ ..ة وحقي..ة زيك
وفتح الباب وقفلو بشده
فريده فضلت تعيط
عثمان نزل يسهر كعادته وشاف البنت اللي جتلو البيت قبل كدا
سيلا ..اي جيت يعني
عثمان..مم جيت وحشتيني علفكره وحضنها وبا*س رقبت"ها
سيلا بخبث..لا نت مش بتحبني
عثمان ..طيب تيجي اوريكي بحبك ازاي وغمزلها
سيلا ضر"بتو ف صدرو ..بس بقاا
عثمان ..تعالي بس
سيلا ..تعالي يابيبي
عثمان..امووو*ت أنا
سيلا ضحكه ضحكه خليع:ه
وصلو الاوضه وعثمان قل"ع القميص وو
عند فريده
كانت لبسه بيجامه سيتان كحلي وسرحت شعرها الطويل
واستنت عثمان
عثمان كان طالع السلم بيتو*ح ومش شايف اي حاجه
وصل الاوضه ولقي فريده نايمه وكانت مستنيه
عثمان فضل يصحي فيها
عثمان..انتي يغبيه
فريده فاقت ..في ايي
عثمان ..اي اللي منيمك كدا
فريده افتكرت أنها كانت مستنيه ..كنت فين
عثمان بسخريه..نتي هتفتحي معايا تحقيق ولا اي
فريده..أنا مراتك يا عثمان يعني لازم اعرف كنت فين عثمان بضحكه وجع..مراتي بالكدب يعني م حقيقي
فريده ..بصيلي ونا بكلمك
عثمان ..عايزاه اي عايزاه تعرفي أن أنا كل يوم بسهر مع واحده شكل عشان مينفعش المس*ك عشان حضرتك بتكر*هيني كل يوم بل*مس واحده غيرك عشان مينفعش كل حاجه مينفعش ليه ها أنا جوزك بتعملي كدا لي
فريده بوجع اكبر ..عشان أنا مينفعش اسلمل*ك نفسي كدا وخلاص مينفعش عشان اخويا بعن*ي ليك فاهم يعني بعن*ي ليك ازاي كانو بيب*يع قطه ولا كلب ليك انت م فاهم حاجه انت مش لازم تفهم حاجه مش لازم
ومشيت من قدامة وفضلت تعيط ف الحمام
عثمان فضل سرحان ف كلامها وان بجد اخوها لما ندم راجع الفلوس تاني وان لو مكنش هو اللي اتجوزها كان ممكن يتجوزها حد غريب ويعمل اللي عيزو بس هو صابر
وهو سرحان نام نوم عميق
اشرقت الشمس
فريده طلعت من الحمام وعيونها محمر*ه من كتر الدموع
عثمان شافها بشكل دا عثمان بخوف..مالك يا فريده
فريده ابتسمت ..مفيش حاجه متخفش أنا كويسه
عثمان ..لا لازم اوديكي لدكتور
فريده .متخفش أنا كويسه والله
عثمان ..طيب انا نازل الشركه
فريده..تمام
عثمان ..م هتاخر سلام
فريده ..سلام
عند ادم
ادم كان قعد ف البيت لوحده وكان حزين أن عمل كدا ف أخته بس قرر ينزل يتمشي
لبس وخرج من البيت شاف مريم وقفه ف البلكونه
ادم..السنيوره واقفه مش خايفه حد يخط*فها ولا يعا*كسها
مريم ..لا مش خايفه عادي
ادم .مم يعني مش خايفه اخط*فك كدا ولا كدا وغمزلها
مريم بتوتر ..لا مش خايفه بس اكيد هخاف منتا بع*ت اختك بفلوس
ادم بحزن..أنا ندمان يمريم بس الندم مش هيعمل حاجه وبقيت بصلي وحافظ كتاب ربنا وندمان أن عملت كدا لو نتي هتسمعيني كلامك كدا يبقا امشي احسن
مريم بسرعه..لا خلاص استنا أنا هنزل ونتكلم بهدوء
ادم ابتسم ابتسامه حزينه ..مستنيكي
مريم ..تمام
عند عثمان ف الشركه
السكرتيره خبطت ودخلت
السكرتيره ..في واحد حضرتك عايزاه ف موضوع يخص المدام
عثمان باستغراب مين دا
السكرتيره هتتكلم دخل الشخص
الشخص ..مش عايز تعرف ماضي مراتك السنيوره اللي كلو زبا*له
عثمان قرب منو وووو
يتبع
#بقلم_صفاء_احمد
#انتقام_في_السر
٦
الشخص ..م عايز تعرف ماضي مراتك السنيوره
عثمان قرب منو وو ضر*بو بالقلم ..مين بعتك يحيو*أن
الشخص بضحكه شيطاني*ه ..اهدا كدا ليحصلك حاجه لقدر الله وعل مين بعتني أنا عارف ماضي مراتك وكمان مش راضيه تخليك تلمس:ها بسبب انها مش بنت يحلو
عثمان..أنا مش هخليك عل و الارض لو بتكدب
الشخص بضحكه..وهكدب لي شوفيها الاول وتعالي كلمني
عثمان ..اطلع برهه
الشخص ..سلام يحلو
وخرج من الشركه وقال ..لازم ادمر عيله الشناوي واحد ورا التاني وضحك بشيطاني*ه
ومشي من المكان كلو
عند عثمان كان هيتجنن ازاي م بنت يعني ومين اللي عمل فيها كدا وشيطا؛نو كسب عليه أن اكيد هي مش بنت
عند فريده كانت عماله تنضف الاوضه وعثمان دخل عليها
عثمان ..أنا عرفت حقيقتك وعرفت انتي مش عايزاني المس"ك لي
فريده بتوتر ..قصدك اي
عثمان ..قصدي زي مفهمتي
فريده..انت بتقول اي يعني قصدك اي
عثمان ..هو نتي لي م عايزاني المس:ك
فريده ..عشان نا مش حباك تل*مسني
عثمان ..ليي
فريده ..اهو كدا
عثمان..عشان مش بنت مش كدا
فريده بصدمه..انت قصدك اي انت بتقول اي
عثمان ..زي مسمعتي
فريده ..شكلك اتجننت فعلا
عثمان مسك درعها بقوه..انتي فاكرني مش هعرف ولا اي
فريده بصت ف عنيه..قسم بالله لو مبعدت عني لصوت والم عليك الناس ابعد
عثمان بتحدي..مش هببعد يافريده ولي تعملي اعملي
فريده ..ابعد
عثمان ..مش هبعد والله العظيم ماهبعد غير لما اعرف انتي بنت ولا مش بنت
فريده ..تمام اتفضل يلا أنا اهو قدامك وبعرض نفسي ليك اهو بس لو طلعت بنت أنا بقولك اهو هبعد عنك وسعتها هتندم يا عثمان بيه
عثمان بشر..تمام
قرب منها ووو
اشرقت الصباح
صحي عثمان ولقي فريده بتعيط وبتبص عليه بحرقه بص عل الملايه لقي دم كتير
عثمان ..بتعيطي ليه يا فريده ها
فريده ..عثمان أنا هبعد عنك واقسم بالله مهخليك تعررف مكان ليا اديني بقولك اهو
عثمان بغضب ..اي شكلك نسيتي نفسك أنا مش يخليكي تبعدي انتي دلوقت بقيتي حرمت عثمان الشناوي يعني
فريده..هتشوف ياعثمان بيه بس صدقني هتندم عل كل حاجه ساعتها مش هتلاقيني
عثمان قام خد دش وطلع لبس بنطلون اسود وتيشرت ابيض وجاكت جينز
عثمان ..أنا رايح مشوار
فريده ..ف داهي"ه
عثمان ..تسلمي بيبي
وخرج
فريده قامت خدت دوش ولبست فستان اسود وطرحه حمرا وكوتش ابيض وخرجت
راحت حجزت تذكره وقعدت مستنيه الطياره
بعد فتره جات الطياره اللي هتطلع فيها وركبت الطياره وانتقلت اللي لبنان
عثمان كان ف الشركه راح يشوف الوضع هناك لقي كل حاجه كويسه وروح البيت
عثمان ..فريده فريده فينها دي الزفته
ملقاش ليها اثر
عثمان رن عل شخص ..شوفي فريده فين دورو عليها
قفل علطول ..عثمان ..روحتي فين بس يا فريده
عند فريده وصلت لبنان
ولقت بيت سكنت فيه وفضلت قعده وبتفكر بشرود أن ازاي عملت كدا كل حاجه جات بسرعه وازاي سافرت وسابت عثمان اللي كان حبيب أيامها اه هي حبتو بس لما عمل فيها كدا كرهتو ومكنتش مستعده يحصل كدا
عند مريم وادم
مريم كانت قعده مع ادم وفضلو يحكو كتير ويضحكو وعرفت أن ادم جوا شخص طفولي وان هو عمل كدا بس ندم ف الآخر
مريم ..ادم أنا عايزاه اكل
ادم ..تعالي في مطعم حلو هنا يااخر صابري
مريم بضحك..يلا يزميلي
ادم ..طيب يلا يختيي
وخرجو ياكلو وفضل يفسحها وفرحت جدا مريم أن ف حد ليحاول يساعدها ولو بحاجه بسيطه
عند فريده
فريده بتصحي من النوم مفزوعه من الحلم و بتصرخ ...لا ياعثمان
يتبع
استنو البارت الجاي بليل
#بقلم_صفاء_احمد
#انتقام_في_السر
7
فريده صحيت مفزوعه وبتصر*خ ..لا ياعثمان
عثمان صحيت مخضوض ..في اي ياحبيبي مالك في اي يافريده
فريده . نت معملتش معايا حاجه صح
عثمان بضحك..عملت اي يعني وغمز قصدك اي
فريده ..عثمان أنا مش بهزر
عثمان ليمثل الجديه ..علفكره حصل بينا بس انتي ناسيه
فريده ..عثمان ارجوك قول انك معملتش كدا وان دا كلو حلم
عثمان بيمثل الجديه والزعل..لاسف حصل ونا مكنش قصدي اعمل كدا
فريده بتصرخ فيه ..انت كداب أنا لسه بلبسي
عثمان انفجر ضحكا ..يهبله يعني أنا لو عملت حاجه هتفضلي بلبسك ازاي ها وغمز وفضل يضحك
فريده ضربتو عل صدرو ..اوف خضتني
عثمان فضل يضحك ضحك هستيري ويقلدها ..نت معملتش حاجه معايا صح ..وفضل يضحك
فريده . نت بارد
عثمان ..طب قومي يلا عشان هنروح مشوار
فريده باستغراب مشوار اي
عثمان بغمزه ..مفجاءه
فريده ..طيب اطلع عشان اغير
عثمان ..متغيري
فريده ..عثمان
عثمان بتمثيل الخوف ..خلاص خلاص انا ماشي
فريده ..طيب يلا ورينا عضلات اكتافك
عثمان بغمزه..دا انا اعجبك اوي
فريده ..عثمان انت بقيت قليل الادب من امتا
عثمان..من زمان يختي (وبيمثل أن بيعيط)طب هاتي بو*سه طيب بو*سه واحده
فريده..عثمان
عثمان..دا انتي ست مفتريه
وقام خرج بره الاوضه
فريده قامت تغير ولبست فستان ابيض وطرحه سودا وشوذ اسود وكانت ف غايه الجمال
عثمان كان جهز وكان لابس هاي كول اسود وجاكت جينز وبنطلون اسود وكان قمر اوي ولابس شوذ اسود وكان ف غايه الجمال هو كمان
عثمان ..يلا يمراتي الحلوه
فريده ..بخير اتنيل قولي هتوديني فين
عثمان..مفاجاه يافوزي
فريده.. طيب ربنا يصبرني عليك
عثمان ..يلا ورايا
فريده..طيب يخويا
وخرجو من البيت وركبوا العربيه
وانتلقو عل بيت ادم
فريده باستغراب:احنا رايحين ليه بيت ادم
عثمان ..هتعرفي دلوقت
فريده ..ماشي
وصلو بيت ادم
وادم كان مستنيهم
ادم حضن عثمان ..ازيك يا خويا
عثمان..بخير ياحبيب اخوك
ادم..ازيك يا فريده
فريده ..كويسه
ادم..اقعدو
عثمان وفريده قعدو
ادم ..أنا آسف ليكي يا فريده أن ظلمتك وان جيت عليكي ومن انهارده هبقا ليكي اخ وسند وبيت ومش هفتر عليكي تاني أنا ندمت وبقيت ندمان ودلوقتي بقيت بصلي وحافظ كتاب الله وبطلت الشرب من زمان وبقيت بتاع ربنا
فريده فضلت تعيط وان ربنا استجاب دعوتها أن اخوها يبقا كويس
فريده ..تعالي (وحضنت اخوها وفضلو يعيطو سوا)
(أنا عيطت معاهم ليه😂🥺)
عثمان ..أنا اتاثرت لي كدا
فريده بضحكه وسط دموعها ..بس يااهبل
عثمان..اهبل أنا عثمان الشناوي يتقالي يااهبل من حته بنت عيله
ادم ..ولاا ملكش دعوه بختي اديني بقولك
عثمان ..لا وعلي اي خليني غلبان احسن
ادم..ايوه خليك احسن
عثمان ..يلا يا فريده
ادم ..متخليكو شويا
عثمان ..لا ما ورايا شغل دلوقت
فريده ..روح ونا هفضل مع ادم
عثمان ..تمام ونا هاجي اخدك بعد ما اخلص
فريده ..تمام
وخرج عثمان وراح الشركه
فريده ..ادم تيجي نعمل كيكه بشكولاته
ادم..تعالي
فريده وادم راحو المطبخ عشان يعملو كيكه
عند عثمان كان فاتح صورت فريده وبصصلها بحب فجاءه جات سيلا دخلت أوصت عثمان
عثمان بغضب..اي اللي جابك
سيلا قربت منو ..جيت عشان وحشتني وشبه كانت هتبو*سه وهو كان متغايب عن الوعي وكان مستس..لملها
فريده دخلت عليهم وفجاءه اتصدمت من المنظر
بداية الروايه من هنا والروايات الكامله
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا