القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل السادس عشر حتي الفصل العشرون

رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل السادس عشر حتي الفصل العشرون 


رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل السادس عشر حتي الفصل العشرون 


 البارت السادس عشر:٠💃💃🌹😘😘😘😘😘❤

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا غرفه ممدوح وسميحه:٠

سميحه بحده: انت بتقولي انا كده يممدوح انا الي ربت رعد زي ميكون ابني بتقولي كده ٠

ممدوح بغضب: لاني شوفت بعيني لما رفضتي نور قولت يمكن مبدا لكن لا واضح انك كنتي قاصده تكسري قلب رعد بالذات ٠

سميحه بزعيق : ايوه كنت قاصده أوجع رعد واعذب رعد لاني عمري مهنسي انه ابن الست الي حبتها وفضلتها عليا وخددتك مني

ممدوح بغضب: انا عمري مكنتي ليكي اصلا علشان تاخدني منك ولا نسيتي ان ابوايا هو الي صمم ان اتجوزك يبنت عمي عملتك من واحده امها كانت عايزه تشغلها في البيوت لهانم ولانسيتي يبنت حمدان المنجد ان انا الي عملتك ٠

سميحه بزعيق ودموع: منساتش يابن عمي بس كل ده كوم وناريمان كوم تاني انا عملت المستحيل علشان تحس بيا وبحبي جات هي في لحظه خادت كل حبك واهتمامك وخلفت منها كمان ٠

ممدوح بغضب: متقرنيش نفسك بيها ابدا هي كانت الحنان والحب والتضحيه لكن انتي انانيه مبتفكريش غير في نفسك٠

سميحه بغضب: انا انانيه يممدوح انا ٠

ممدوح بزعيق : ايوه انتي وورثتي انانيتك لرافت ابنك بقي زيك بس انا مشهسمح بحد ان يوجع ابني او ياذيه فاهمه ليتركها ويرحل بغضب ليتركها تفكر فيما ماضا ٠

*********************************

في بيت ريم :٠

كانت تفكر في هذه الخطه هل ستستطيع فعل هذا الامر :٠

فلاش باك :٠

ريم بترقب : خطه ايه ٠

تفيده بخبث : هنشغلك في شركه السيوفي ٠

ريم باستغراب: شركه السيوفي ليه ٠

تفيده بمكر: هتخريبلنا شغلهم خالص وتسرقلنا ملفات اهم الصفقات عندهم ٠

ريم بخوف : انتي بتقويلي ايه ده انا ممكن اروح في داهيه ٠

تفيده بخبث: ولا داهيه ولاحاجه مستحيل حد يشك فيكي 

وعيناها تلمع بمكر انا لازم اشفي غليلي وعائله السيوفي اهم حاجه عندها شغلهم وسمعتهم ولما كل ده يضيع هيبقي اكبر انتقام منهم ٠

ريم بقلق: بس دي خطه خطره اوي ٠

تفيده بمكر: الملايين الي هتاخديها قصاد الموضوع ده هتخليها سهله وممتعه كمان فكري كويس ٠

لتخرج من شرودها علي صوت جددتها :٠

الجده :مالك يريم ٠

ريم بشرود: مفيش حاجه يتيته بفكر ٠

الجده: انتي راحتي لأخوكي النهارده ٠

ريم : ايوه روحت ووعدني هيديني فلوسي٠

الجده بشك: يديهالك قصاد ايه يبنت الخليلي٠

ريم بشرود :مهمه صغيره هخلصهاله واخاد فلوسي لتذهب الي شرودها مره اخري ٠

********************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

كان يجهز رعد شنطته للعوده الي مصر لتتدخل ندي :٠

ندي بزعل: خلاص مسافر ٠

رعد : ايوه خلاص شغلي خلص ٠

ندي : هتيجي تاني امتي ٠

رعد : لما يبقي شغل تاني هتلاقيني قدامك ٠

ندي بحزن: ماشي يريت متاخرش عليا ٠

ليتطلع لها رعد ليراه حزن ودمع محبوس داخل عيناها ليحس رعد لأول بغصه بقلبه ناحيه هذه الفتاه ٠

**********************************

في فيلا السيوفي :٠

داخل غرفه مكتب ممدوح السيوفي :٠

كان يجلس شاردا فيما ملكت قلبه من النظره الاولي ٠

فلاش باك :(من 30سنه) :٠

في فيلا الحديدي:٠

كانت تجلس هذه الملاك علي السرير مع لوحاتها الجميله فكانت هي لوحه فنيه في كل شي كانت كالاميرات الساحرات كانت تمتلك عيون اشبه بعيون السماء والشعر الحريري الطاير والقوام الممشوق فهي (ناريمان الحديدي) صاحبه ال25عاما ليدخل والدها:٠

جمال الحديدي: حبيبه بابي بتعمل ايه ٠

ناريمان: روحي يبابا هكون بعمل ايه مع لوحاتي الجميله٠

جمال: مستحيل يكون فيه لوحه اجمل منك انتي ياميرتي ٠

ناريمان : حبيبي يبابا يمدلعني دايما بس قولي عايزايه من الاخر ٠

ليضحك جمال علي ابنته الجميله ٠

جمال بضحك: ابدا مصلحه صغيره قد كده ٠

ناريمان بغمزه: قول كده انا قولت كده برضو خير٠

جمال بضحك: انا مسافر بكره ايطاليا وفي ملف مهم مقدرش اامن عليه لحد يوصله فلازم انتي توصليه لشركه السيوفي ٠

ناريمان : ماشي يكبير مفيش مشكله ٠

جمال : انتي مش هتتعبي يروحي الشركه في طريق المرسم بتاعك بس لازم توصليه لممدوح السيوفي بايده فاهمه يروحي ٠

ناريمان بتذمر: ايه يبابي هو انا صغيره ولا ايه مش معقوله ٠

جمال بضحك: خلاص يروحي انتي ليعانقها بحب تصبحي علي خير يبابا ٠

ناريمان بابتسامه ساحره: وانت من اهله يروحي ٠

ليذهب جمال الي غرفته وتظل الجميله شارده في لوحاتها ٠

في اليوم الثاني :٠

تنزل هذه الجميله الدرج بخفه ونشاط :٠

ناريمان بابتسامه: صباح الفل يعسل ٠

جمال بضحك: صباح الورد يروحي خلاص نازله ٠

ناريمان : ايوه يباشا فين الملف ٠

جمال: خودي يروحي وصليه علطول لانه محتاجه في اجتماعه وانا هسافر وهرجعللك باليل ٠

ناريمان: اوك سلام لترحل هذه الجميله لم تكن تعرف انها ستذهب الي توام روحها الذي سيمتلك قلبها من النظره الاولي عشقها المتيم 

في شركه السيوفي :٠

تدخل هذه الجميله الي الشركه باحثه عن مكتب ممدوح لتذهب الي السكرتيره ٠

ناريمان بابتسامه: صباح الخير ٠

السكرتيره بابتسامه: صباح النور يفندم اي خدمه ٠

ناريمان: عايزه اقابل استاذ ممدوح ضروري ٠

السكرتيره : اقوله مين حضرتك ٠

ناريمان: ناريمان الحديدي٠

لتذهب السكرتيره الي ممدوح ليسمح لها بالدخول 

السكرتيره : اتفضلي حضرتك 

لتذهب ناريمان نحو الباب لتتطرقه ليسمح بها بالدخول :٠

ناريمان بابتسامه : صباح الخير ٠

فكان ممدوح يتابع بعض الملفات ليرفعه نظره اليها ليصعق مما راه ملاك يتحرك علي الارض ليس ببشر يقسم انه لايري ابدا مثل هذا الجمال النادر يقسم ان قلبه توقفت انفاسه في هذه الحظه وهي ايضا انجاذبت اليه من النظره الأولى فممدوح كان شابا ساحرا ايضا ليقطع شرودهم ممدوح وهو مغيب عن العالم ٠

ممدوح بهيام : اتفضلي نورتي ٠

ناريمان بخجل: متشكره جدا لزوقك ٠

لتجلس ناريمان ٠

ناريمان برقه وخجل : اتفضل حضرتك بابي بعت لحضرتك الملف ده 

ممدوح بهيام: شكرا مكنتش اعرف ان جمال بيه عنده بنت جميله كده ٠

لتخجل ناريمان بشده ليتسوعب ممدوح كلامه ٠

ممدوح بارتباك : انا اسف صدقيني انا عمري مكنت كده انا مش عارف ايه الي حصل ٠

ناريمان بخجل شديد : ولا يهمك عن اذنك لترحل ناريمان سريعا ومعاها قلب ممدوح الذي اصبح متيم بها ٠

ليخرج ممدوح من شروده بدمعه حارقه علي وجنتيه وبحزن اعوام علي توام روحه ومعشقوته ليتحدث بقهر (وحشتيني اوي يناريمان اوي)

(لسه حكايه ناريمان مخلصتش خليكم فاكرين انها لسه هتكمل لانها كانت هتاخد الفصل كله تقريبا لانها حكايه عشق وتضحيه ووجع فاكملها في البارت الي جاي) 

*****************************************

في فيلا مختار الخليلي :٠

مختار بغضب: يعني اتفقتي مع بنت الراقصه دي الي ضحكت علي ابويا وموتت امي بقهرتها٠

تفيده : اسمعني يمختار البت دي من كتر الحرمان بقي عندها استعداد تعمل اي حاجه علشان الفلوس ٠

مختاربزعيق : وانتي فكراني لو عملتلي ايه حتي هديها مليم واحد دي لو ماتت حتي ٠

تفيده بمكر: اهدي يمختار مين قلقك ان احنا هنديها حاجه دي مش هتاخد مليم واحد بس هتنفعنا ٠

مختار باستغراب: هتنفعنا بايه انشاءالله ٠

تفيده بخبث: هتنفعنا اوي هتسرقلنا ملفات مهمه من شركه السيوفي

وصفقات بملايين هتخلي شركه السيوفي في الارض٠

مختار بخبث: وده هيحصل ازي يتفيده ٠

تفيده بمكر: انا هقولك هروح للممدوح وسميحه واعمليهم فيها القلب الطيب الي صعبان عليه البنت دي ومتعاطفه معاها وعايزه اساعدها وعيزاهم يشغلوها عندهم في الشركه لان ظروفها صعبه٠

مختار باعجاب: معلمه يفيفي والله ٠

تفيده بمكر: طبعا وقلبي محروق علي ابني الي هيرحوا من عمره 7سنين بهدر ولازم اوجع قلبهم ولسه انتقامي مهيخلصش علي كده لتلمع عيناها بخبث وكراهيه ٠

************************************

في مصحه حازم :٠

كان يحضر شنطته للذهاب الي عائلته فاخيرا قد انزاح هذا الكابوس

ليعود حازم كماكان (حازم السيوفي) ليدخل رعد بابتسامته الساحره٠

رعد بابتسامه: هتنور الدنيا من تاني يزوما ٠

ليسرع حازم عليه ليعانقه بحب واشتياق :٠

وحشتني يرعد وحشتني ٠

رعد بابتسامه: انت اكتر يحازم الحمدلله انزاح الكابوس ده وخلصنا منه ونجحنا في اختبار ربنا سبحانه تعالي ٠

حازم: ونعم بالله انا اتعلمت من الدرس يرعد ٠

رعد بحنان: طب يلا بقي ننسي الموضوع ده ونرجع الفيلا وعلي فكره انا اتجوزت زهره ٠

حازم بصدمه: نعم بتقول ايه اتجوزتها امتي وليه ٠

رعد بنفاذ صبر : بعدين هقولك علي كل ده من الاول لاخر بس لازم نرجع دلوقتي الفيلا انا قولت اقوللك علشان متتفاجش انت عارف مبحبش اخبي عليك حاجه انت اقرب اخواتي يحازم ٠

حازم بابتسامه : وانت اقرب حد ليا يرعد ٠

ليبتساموا لبعضهم البعض ويرحلوا الي الفيلا ٠

*************************************

في بيت صفاء:٠

كانت تجلس شارده في طلب رافت لزواج منها لتقطع شرودها دخول عائشه :٠

عائشه باستغراب: مالك يصفاء قاعده كده ليه ٠

صفاء بشرود: ابدا يخالتي بفكر في الي قولتلك عليه ٠

عائشه: ودي حاجه محتاجه تفكير يخايبه دانا مصدقتش لما قولتيلي ده رافت بالذات كنا كلنا فاقدين الامل ان يتجوز مكنش فيه واحده بتعجبه ٠

صفاء : مهو ده الي مخوفني يخالتي ايه الي عجبه في واحده زي٠

عائشه بحنان: القلب وما يريد يبنتي وبعدين دانتي زي الفل واي واحد يتمناكي ٠

صفاء : بس مش رافت يخالتي ٠

عائشه : لا تستاهلي واحد زي رافت يعيشك ويريحك يبنتي انتي اتحملتي كتير وقاسيتي ربنا يسعدك يبنتي يارب ٠

صفاء بتنهيده: يارب يخالتي يارب 

*******************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

كان يقفان امام بعضهم البعض بحده :٠

ندي بحده : واخرتها ايه ليه طلبت مني مقولش لرعد٠

عادل : لان انا عايز كده قولتلك اني محتاجه في الشحنات الي جايه٠

ندي بحده: بس كنا هنخلص من القلق ده ٠

عادل : مفيش قلق ولا حاجه احنا معلناش حاجه ولا حد يقدر يثبت حاجه ٠

ندي بتساول: انت قصدك ايه بانك لو رعد مات هتاخد كل حاجه ٠

عادل بخبث: رعد اتجوز زهره بنتي يعني لورعد مات زهره هتاخد كل حاجه وزهره هي انا ٠

ندي بغضب : طب انا والي في بطني ايه نظامنا في لعبتك دي ٠

عادل بمكر وهو يعانقها: انتي روحي يندي وقلبي مش هنتاخر يروحي وهنخلص من كل ده ونعيش انا وانتي وابننا وبس ٠

لتعانقه ندي : بحبك يعادل بحبك ٠

عادل بخبث: وانا اكثر يروحي ٠

ليتحدث في نفسه بخبث اخلص بس من الي انا فيه واخلص منك خالص انتي لازم تموتي وتختفي بعد كل الي عرفتيه وجودك بقي خطر عليا٠

وهذا لما يكن الا (عادل السيوفي) 

***********************************

في فيلا السيوفي :٠

كانت تنزل علي الدرج وهي تنادي علي (اقطاي) وهذه لما تكون الي شجره الدر (فريده هانم) 😂😂😂😂😂😂😂😂😂

فريده هانم: اقطاي اقطاي ٠

جاسر بنفاذ صبر: اقطاي رحل يمولاتي شجره الدر ٠

فريده بتهكم: كيف رحل ويترك شجره الدر هكذا وحدها ٠

عاصم بملل: معلش يمولاتي لقذ ذهب لجمع الاتواه من العمال٠

فريده بغضب: ولو كيف يذهب هكذا ويتركني ٠

احمد بزهق: معلش اصله الراجل معذور مزنوق في فلوس اليومين دول علشان اشتراك النت  اشتراك النادي والدش ٠

ليضحكم جميعا عليه ٠

فريده بتساول: طب فين ايبك ٠

جاسر بملل : الملك ايبك يمولاتي ذهب للاجتماع بالحاشيه٠

فريده : كده من غير ميقولي من غير ميعرفني هي شجره الدر خلاص انتهت لتنظر الي عاصم نظره اعجاب وهي تتجه نحوه :٠

فريده باعجاب: مش مهم اقطاي ولا ايبك انا عيزاك انت يحلو٠

احمد بتهكم: دي احلوت اوي قولتلكم دي وليه قادره ودماغهاشمال 

عاصم وهو يحاول انا يفلت منها :٠

عاصم : اهدا يتيته انا عاصم حفيدك٠

فريده : وحتي لوتكون مين هبيوسك يعني هبوسك ٠

عاصم بزهق : ينهار اسود متعمل حاجه يسي زفت انت ٠

جاسروهو يكاد يموت من الضحك ٠

جاسر بضحك شديد: والله مقادر هموت مش قادر بجد ٠

فريده بغمزه: متخلص بقي هي جات عليا انا ولا ايه ٠

لتطلع لها عاصم باستغراب ٠

عاصم بزهق : يتيته ولما يستطيع تكمله كلامه من صوت صريخ رؤى ٠

رؤى بصريخ : ينهار ياسود بتخوني مع جددتك يعاصم هي دي اخرتها٠

عاصم بخنقه : اخون مين يبنت المجنونه تعالي الحقيني ٠

احمد : بصراحه يرؤي انا مش عايز اقوللك جوزك بيلعب بديله وخاربها٠ 

عاصم :حتي انت يابن الكلب يواطي٠

رؤى بحده: ايوه طبعا وانا نايمه علي وداني ونزلليلي بوس في بعض طب بوسني انا دانا خللت جنبك قربت اشك فيك ٠

عاصم بغمزه : بقي كده يووحش وحياه امي مانا سيبك النهارده ٠

رؤى بغمزه: اهو كلام ليقطع حديثهم دخول رافت ٠

رافت بحده : فيه ايه الي بيحصل هنا بالظبط٠

احمد : فضيحه يخالي فضيحه سيره عائله السيوفي هتبقي علي كل لسان ٠

رافت بحده: اخرس يالا كل واحد كان يشوف بيعمل ايه يلا ليهرولوا سريعا فهو يعلمون كم هو غضب رافت السيوفي ٠

***********************************

في العاصمه البريطانيه (لندن) :٠

كان يقف بشموخ هذا الوسيم وهو يضع يديه في جيوبه وشاردا للغايه ليقاطعه دخول جمال الحديدي الذي اصبح يبلغ من العمر 85عاما٠

جمال الحديدي: مالك هتفضل كده كتير ٠

المجهول بحده: مش كفايه لحد كده ولا ايه ٠

جمال الحديدي: قولتلك اصبر شويه ٠

المجهول بغضب: لا مش هصبر اكتر من كده صبرت 20 سنه من يوم معرفت الحقيقه ومعنديش استعداد اصبر تاني ٠

جمال الحديدي: انا خبيتك عنهم السنين دي كلها علشان الحظه دي مضيعش كل حاجه ٠

المجهول بغضب: انا لا يمكن اسيبه معاهم اكتر من كده ليتحدث بغضب جحيمي انا هدامرهم كلهم واخويا رعد انا هعرف اجيبه معايا هنا ازي ٠ يتبببببببببببببع

روايه دائره الانتقام :٠

الحب والانكسار :٠

بقلمي رنون:٠

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

دمتم في رعايه الله وحفظه 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹💃💃💃


البارت السابع عشر :٠🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹

في لندن تحديدا في فيلا الحديدي:٠

جمال بحده : عز الدين كفياك تهور ٠

عزالدين بحده : تهور ايه يجدي عيزني افضل ساكت وسايب اخويا مع سميحه وولادها ٠

جمال بحده: عزالدين رعد مش عيل صغير اسلوبك مش هينفع معاه

عزالدين بزعيق: لا هينفع غصبن عنه رعد مش عارف حاجه مش عارف ان سميحه مش امه مش عارف ان ليه اخ غير ولاد سميحه لازم يعرف لازم يبقي معايا هنا ٠

جمال : عزالدين رعد عنيد ومش ممكن يتحمل كل الصدمات دي مره واحده٠

عزالدين بتنهيده : انا خايف عليه يجدي سميحه ورافت ابنها مش ساهلين وانا مستعد اولع في عائله السيوفي كلها لو حد مس اخويا باي اذي٠

جمال : اهدي يعزالدين اهدي صدقني رعد هيبقي معانا هنا قريب ٠

عزالدين بغضب: انا مش هستنا يجدي مش هستنا رعد لازم يبقي معايا ليرحل عزالدين بغضب ليشرد جمال فيما حدث وتسبب في هذه العدواه ٠

(فلاش باك) :٠منذ 30 عاما ٠

في فيلا الحديدي :٠

كان يجلس ممدوح مع جمال :٠

ممدوح : انا جاي اطلب ايد ناريمان من حضرتك ٠

جمال: ناريمان بنتي الوحيده يممدوح وانا عايز اطمن عليها٠

ممدوح بحب: انا هشيلها جوه عنيا صدقني دي روحي انا مستحيل ازعلها ابدا ٠

جمال: طب يممدوح هاخد رايها واكيد هرد عليك ٠

ممدوح باشتياق : وانا هستنا يجمال بيه ليرحل ممدوح وهو يدعي الله ان يجمعه بمحبوبته ٠

في غرفه هذه الجميله ناريمان:٠

كانت تذهب ذهابا وايابا في قلق تنتظر رد والدها ليدخل جمال :٠

جمال : حبيبه قلبي اخبارك ايه ٠

ناريمان بارتباك: الحمد لله يبابا ٠

جمال بمكر: على فكره ممدوح كان هنا وطلبك مني ٠

ناريمان بترقب: وانت رايك ايه ٠

جمال : انا عايز رايك انتي متنسيش انه مجوز ومخلف كمان يعني انتي هتبقي زوجه في السر٠

ناريمان بحزن: بابا انا بحب ممدوح هو بنادم هايل وانا متاكده انه هيسعدني وبعدين كفايه انه رضي بيا بحالتي دي ٠

جمال بحزن علي صغيرته : ربنا يشفيكي انشاء الله يقلب ابوكي يعني خلاص علي بركه الله٠

ناريمان بابتسامه خجل : انشاء الله يبابا ٠

ليتم جواز ممدوح وناريمان ليجتمعوا عاشقان الحب والتضحيه ٠

في بيت ممدوح وناريمان :٠

كانوا يجلسان سويا علي اضواء الشموع :٠

ممدوح بحب: مش مصدق يناريمان مش مصدق ٠

ناريمان بعشق: بتحبني اوي كده يممدوح بقالك 3 شهور مش مصدق٠

ممدوح بضحك: وهفضل عمري كله مش مصدق اني ملكت أجمل ورده في الدنيا كلها ٠

ناريمان بابتسامه ساحره: ربنا يخليك لينا يممدوح ٠

ممدوح باستغراب: هما مين لينا دول ٠

نيرمان بخجل : ولادنا يممدوح انا حامل في تؤام ٠

ممدوح بفرحه شديده : بجد ينريمان بجد انا مش مصدق ٠

ناريمان بضحك: مالك يممدوح زي ميكون اول مره هتبقي اب ٠

ممدوح بفرحه : طبعا لانه منك انتي يقلب ممدوح ٠

ناريمان : انا قولت لبابا وهو جاي يتغدا معانا دلوقتي ٠

ممدوح بسعاده : يشرف يقلبي ٠

ليقاطعهم جرس الباب ليذهب ممدوح وقد كانت الصدمه فكان الحاج اسماعيل والد ممدوح ومعه سميحه ليدخلاه بغضب :٠

سميحه بغضب: شوفت شوفت يعمي ادي اخلاق ابنك اتفضل ٠

ممدوح بحده : اخرسي يسميحه ٠

اسماعيل بغضب: وتخرص ليه يسي ممدوح مكل حاجه باينه اهي عندها حق ٠

ممدوح : استنى بس يبابا انت مش فاهم حاجه دي ناريمان مراتي٠

لتحل علي وجوهوهم الصدمه الشديده ٠

سميحه بصدمه : مراتك اتجوزت عليا يممدوح دي اخرتها يابو رافت وجاسر ٠

اسماعيل بحده: اهدي يسيمحه يبنتي هيطلقها ونخلص منها ٠

ممدوح بغضب: انت بتقول ايه يبابا اطلقها ازي ٠

اسماعيل بحده: تتطلقها زي الناس تديها قرشين وتمشيها ٠

ليصدح بغضب عارم انت بتقول ايه ياراجل يمجنون انت وهذا لما يكن سواء جمال الحديدي٠

ناريمان بدموع : بابا كويس انك جيت ٠

جمال بحنان :متخافيش يحبيبتي انا جنبك ٠

اسماعيل بغضب: كويس ان ابوها كمان هنا علشان نخلص ٠

جمال بغضب: نخلص يعني ايه ياراجل انت تقصد ايه ٠

اسماعيل بحده : اقصد يطلقها وكل واحد يروح لحاله مش علي اخر الزمن هيجيب ضره متسواش ويدخلها علي بنت عمه وولاده ٠

ناريمان بوجع وغضب: كفايه بقي لحد كده انا سكتالك من الصبح بس ليك حق تقول اكتر من كده طالما جوزي واقف بالع لسانه ومبيتكلمش ٠

اسماعيل بغضب: يقول ايه ابني متربي ميسكسرش كلمه ابوه ابدا وبعدين العيب عليكم انتوا الي مصدقتوا قابلتوا بالجواز منه كده بطوله كده لا وكمان متجوز ومخلف ٠

سيميحه بغضب: بت حربايه جايه بكل بجاحه تخطف الراجل من مراته ٠

ممدوح بغضب : كفايه كده ناريمان مراتي وبحبها اكترمن نفسي ومستحيل اسيبها٠

اسماعيل بغضب جحيمي: لا هتسابها ودلوقتي حالا والا مش هتكون ابني ولا اعرفك واغضب عليك ليوم الدين ٠

ممدوح بترجي : بابا ارجوك متعملش كده انا بحب ناريمان وبعدين ناريمان حامل من فضللك دول احفادك زي رافت وجاسر ٠

اسماعيل بغضب: لا لما ولادك ياجوا انشاءالله هنشيلهم على راسنا من فوق لكن هي لازم تتطلقها دلوقتي حالا ٠

ليتتطلع لها ممدوح باعين مكسوره وحزن شديد وكادا ليتحدث 

لتقاطعه ناريمان ٠

ناريمان بكسره وحزن : طلقني دلوقتي حالا لاني انا الي مببقتش عيزاك٠

ممدوح بمراره: ناريمان ارجوكي اسمعيني انتي والله اغلي حاجه في حياتي ٠

ناريمان بضحكه قهر : لامانا شوفت كل حاجه بعيني طلقني يممدوح طلقني ٠

اسماعيل بغضب: طلقها يممدوح وخلصنا خليها تروح لحال سبيلها٠

جمال بغضب: اخلص طلقها احسالك ٠

فالاثنان لا يتفقون علي شي سواء فراق هذان العاشقان المتيمان ببعضهم لبعض ليتطلق ممدوح اخيرا رصاصه الرحمه لهم ٠

ممدوح بدموع وكسره: انتي طالق طالق ياغلي حاجه في حياتي كلها ٠ جمال بغضب: هدمرك يممدوح هدمرك انت وعائلتك كلها علي الجرح الي سببته لبنتي٠

لتتطلع له بكسره ووجع ومراره لياخذها جمال الي منزلهم لتذهب وهي اخذه هذا القلب الذي يعلن موته ووقف انفاسه حيناما ابتعددت عنه ٠

في فيلا الحديدي :٠

كان يتتطلع لها بحزن شديد فطفلته الجميله التي كانت كتله من الضحك والحيوية والنشاط اصبحت تشبه الموتي بوجه شاحب وتعب فقد تمكن منها المرض اللعين ليجعلها تموت ببطي الاانا جاه موعد الولاده لياخذها جمال علي المستشفي تحت نظرات عثمان البواب الذي اسرع بالاتصال بممدوح واخباره بامر ولدتها ٠

في المستشفي يخرج الطبيب باسي وحزن ٠

الدكتور بحزن: البقاء لله والدتهم اتوفت٠

ليصعق جمال بخزن علي صغيرته لكنه لا يتفاجي فهو يعلم ان ناريمان مريضه بالمرض اللعين الذي نادرا مايشفي منه المريض ٠

جمال بتساول وحزن شديد: والولاد بخير صحتهم كويسه ٠

الدكتور : اطمن الاثنين كويسين ٠

جمال بحده : قصدك واحد ٠

لت

ليتطلع له الدكتور باستغراب:٠ حضرتك قصدك ايه

جمال بمكر: هقولك مليون جنيه قصاد ان لما يجي ابواهم تفهمه ان واحد منهم مات تمام كده انت مش هتخسر كده ٠

الدكتوربفرحه: تمام موافق ٠

لياتي ممدوح ويعرف بموت احد ابناءه وزوجته ليبكي بقهر عليهم فقد كانت هناك أعين تراقبه من بعيد وهذا لما يكن سواء جمال الحديدي ٠ ليتحدث بغضب وكره شديد هقتلك يممدوح علي جرحك لبنتي وعذابها هقتلك ٠

لينتهي بهم المطاف بان ممدوح اخذ رعد وجمال اخذ عزالدين وبالفلوس ايضا قد سجل عزالدين باسم عزالدين الحديدي وقد اخذ عزالدين ورحل الي لندن ليفيق من شروده وهو يتحدث بكره شديد عزالدين عنده حق رعد لازم يعيش معانا هنا ٠

استتتتتتتتوب :٠

عزالدين الحديدي: 28 عاما يعد من أكبر رجال اعمال لندن حازم وصارم جدا وعنيف وحاد لاقصي درجه وشديد الوسامه توام رعد لكنه عكس رعد في كل شي ٠

***************************************

في فيلا السيوفي :٠

كانوا يدخلان رعد وحازم الي الفيلا لتنقض عليهم هذه العصبيه بغضب وهي لم تكن الا جميله بنت عم عثمان البواب :٠

جميله بغضب لحازم: انت انت مبتشوفش كده دوست علي الخرطوم وانا بسقي الزرع ٠

ليتتطلع لها حازم بدهشه: انتي بتكلميني انا ٠

جميله بغضب: لا خيالك انت الي دخلت ودوس علي الخرطوم٠

عم عثمان: يبت يجميله كفايه كده ده حازم بيه ابن ممدوح بايه٠

جميله بحده : ولو برضو لازم يعتزر ويتعلم الذوق٠

حازم بزعيق: اتعلم الذوق كل ده علشان دوست علي الخرطول امال لودوست عليكي انتي شخصيا هتعميلي ايه بالظبط٠

جميله بغضب: احترم نفسك احسنلك يبني ادم ٠

عم عثمان : يبت يجميله كفايه كده محصلش حاجه لكل ده٠

رعد بابتسامه : خلاص يجميله محصلش حاجه حقك عليا٠

لتتطلع له بهيام: عنيا تومرني خلاص يعيون جميله يكرمله انت٠

ليضحك رعد عليها ويتتطلع لها حازم باستغراب ممن كانت عليه ووما صرت عليه فهو يعلم ان اخاه شديد الوسامه واي بنت تراه لازم ان تنهارحصونها في الحال ٠

حازم بغضب: انا داخل يرعد ليذهب حازم الي الداخل وتذهب جميله الي مكانت تفعله ٠

رعد بعتاب: كده برضو يعم عثمان ده الي اتفاقنا عليه جميله مش قولنا تفضي لمذاكرتها وبرضو سايبها تشتغل ٠

عم عثمان : يرعد يابني اهي بتساعدني باي حاجه فكرك انا مش عارف بالي ممدوح بيه بيعمله انا عارف انه مش محتاجني مشاءالله الحراسه الي برا تحرس بلد بس هو عارف اني مستحيل اخد فلوس كده ٠

رعد باعجاب لهذا الرجل : انت ابونا التاني يعم عثمان دانت الي مربينا ولا نسيت ٠

عم عثمان: ربنا يخليكم ليا وانت بالذات يرعد غالي عليا اوي دانت ابن الغاليه٠

ليتتطلع له رعد باستغراب :٠

عم عثمان بارتباك: اقصد ست سميحه وممدوح بيه غالين عليا اوي ليبتسم له رعد ويرحل ٠

عم عثمان بحزن : ربنا يرحمك يناريمان يبنتي لما بشوف رعد بحسك انتي بالظبط ٠

*************************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

كان يجلسان ثلاثي الشر (عادل ولويس والمهدي) :٠

عادل : الشحنه الجايه هتبقي كبيره اوي اكبر شحنه مخدرات هتتدخل البلد ٠

لويس : ايوه بقي يباشا حلوه العمليات الكبيره دي مكسبها مضمون٠

المهدي: وطبعا رعد هو الي هينقلها ٠

عادل: اكيد ٠

المهدى : باشا لما تخلص الصفقات دي ومنحتجش رعد انا الي هخلص عليه بنفسي ٠

عادل بحده : مش وقته الكلام ده دلوقتي احنا نخلص من البلاوي دي الأول ٠

لويس : عندك حق يباشا دي كام صفقه من دول هنبقي مليونيرات٠

ليضحك عادل بداخله (بس اخلص من الكام شحنه دول وساعتها اخلص عليكم كلكم واخلص منكم وكل حاجه تبقي بتاعتي لتلمع عيناه بخبث وغدر ٠

**********************************

في شركه مختار الخليلي :٠

كان يجلس علي مكتبه لتتدخل هذه الجميله الهادئه (بسنت) لتعطيه ملفات مهمه ليتتطلع لها مختار باعجاب فهي بنت جميله هادئه وبسيطه فمختار اعتاد على الاشكال المزخرفه فلم يجذبه اي منهم ولكن جذبته هذه البسيطه الهادئه لياخذ منها الملفات لترحل عنه سريعا ليقول(والله انتي الي هتعويضيني يبسنت انا تعبت من الاشكال المتزوقه والملونه محتاج البراءه زيك كده تعوضني عن كل الي فات) لتلمع عيناه باعجاب لهذه الفتاه٠

*********************************

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا في غرفه حازم:٠

كانا جالسا علي السرير يتتطلع لكل شي في الغرفه فقد اشتاق لكل شي وللحظه تأتي علي مخيلته هذه العصبيه العنيده ليبتسم تلقائيا عند تذكرها لتتولد ثاني قصص العشق (حازم وجميله) ٠

في غرفه رعد :٠

زهره بابتسامه: حمد الله على السلامة يا رعد٠

رعد بابتسامه : الله يسلمك يزوزو ٠

زهره : اتبسط في الرحله دي ٠

رعد : عادي يعني كانت عاديه ٠

زهره: رعد انت لسه بتفكر في نور٠

رعد باستغراب: انتي ايه الي فكرك بنور دلوقتي٠

زهره بارتباك : ابدا بسال عادي ٠

رعد بتنهيده : اكيد بفكر فيها دي حبيبه عمري وحبي الاول بس تعبت من كتر مبدور عليها ٠

زهره : انشاءالله تلاقيها يرعد وشمر يعم دراعك علشان الحقنه ٠

رعد بزهق : حقنه ايه دلوقتي بس يزهره ٠

زهره بتصميم : لا يرعد انت عندك اناميا جامده وبعدين دي خقنه كل شهر اخلص بقي ٠

رعد بنفاذ صبر: ماشي يستي لتعطيه زهره الحقنه ٠

رعد: يساتر هدخل انا اخد شاور بقي ليذهب رعد الي الحمام ولا ينسي ندي ولا نظرات الانكسار الذي باعينها ليقسم علي معرفه كل شي في حياتها وماذا تخفيه ٠

ليرن هاتف زهره لترد بصوت يكاد مسموع :٠

زهره بخفوت: ايوه يحبيبي ٠

المجهول: رعد واصل ٠

زهره: ايوه وصل وكويس وعطيته الحقنه متقلقش ٠

المجهول : ربنا يخليكي ليا يزهره انتي الي مطمناني ٠

زهره بعشق: متشكرنيش يروح قلب زهره رعد اخويا وسندي ودايما واقف معايا اذا كنت ساعات بحاول ابينله ان ممكن احبه فده علشان ميشكش في اي حاجه وعلشان أفضل جنبه مانت عارف اني وفقت علي حكايه الجواز دي علشان افضل جنبه الفتره دي شويه

واطمنك عليه واطمن انا ورعد اخوات مينفعش نبقي حاجه تانيه ٠

المجهول بعشق: ربنا يريح قلبك زي مامريحه قلبي ٠

زهره بعشق : يسلملي قلبك يمالك قلب زهره وكيانها كله وحشتني اوي ٠

المجهول بعشق : وانتي اكتر هانت وكل حاجه هتخلص و تبقي في حضني ٠

زهره بعشق: ده هيبقى اسعد ايام حياتي ٠

المجهول بعشق وبهمس : بحبك ٠

زهره بعشق وهمس: وانا بعشقك يعزالدين٠

يتتتتتتتتتتبع

روايه دائره الانتقام :٠

الحب والانكسار :٠

بقلمي رنون :٠

🌹🌹🌹🌹🌹🌹

وهي دي كانت الخدعه انا لما كتبت المجهول الاول مكان اسم عزالدين انتوا خمنتوا انه حد من الروايه ودي كانت الفكره٠

💃💃💃💃💃💃💃🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏دمتم في رعايه الله وحفظه 😘😘😘😘


البارت الثامن عشر :٠💗💗🙏🙏🙏🙏🙏💗💗

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا غرفه رعد :٠

كانت تجلس زهره بعد ان اغلقت الهاتف مع معشوقها نعم فعزالدين هو العشق بالنسبه لها اما جاسر بعد عشقها لعزالدين فكتشفت انه اعجاب ليس اكتر لتتذكراول مقابله بينهما٠

(فلاش باك) :

في لندن مؤتمرالاطباء المبتدين :٠

كانت تجلس زهره تتابع المؤتمر باهتمام لتقول بملل ٠

زهره: انا دماغي صدعت هقوم اجيب قهوه لتذهب لتحضر القهوه في نفس الحظه كان يمر عزالدين وهو يتحدث بالهاتف لتصددم به زهره وتثقب القهوه علي بدلته لتتطلع بصدمه لما حدث ٠

زهره وهي تكاد تبكي كالاطفال:٠

زهره باسف: انا بجد اسفه والله مختش بالي لتتطلع له بصدمه شديده لتقول بعقل مغيب: رعد انت بتعمل ايه هنا؟

ليتتطلع لها عزالدين:انتي تعرفي اخويا رعد٠

زهره ايوه طبعا ده رع وتتطلع له بصدمه شديده :٠

زهره بصدمه: نعم اخوك مين انت بتقول ايه ٠

عزالدين: ممكن اعرف بس حضرتك تقربي ايه لرعد٠

زهره : رعد ابن عمي علطول ٠

عزالدين بتساول: انتي زهره٠

زهره : ايوه انا ممكن اعرف بقي مين حضرتك ٠

عزالدين: تعالي معايا وانا هحكيلك علي كل حاجه٠

لتذهب معه زهره ليحكي لها عزالدين كل شي لانه من مراقبته لعائله السيوفي يعلم جيدا ان زهره هي انسانه محل ثقه وهي اقرب شخص لرعد وهي ايضا ستساعده ستكون حلقه وصل بينه وبين رعد لاطمئنان عليه وفي كل مقابله بينهم كانت تحس زهره بان عزالدين شخصيه جميله وذكي ورجل اعمال ناجح ايضا برغم سنه الصغيراعجبت جدا بشخصيته وهو ايضا اعجب ببرائتها وجمالها ليصبحوا عاشقان ولكن في الخفاء ليخرجها من شرودها صوت رعد 

رعد : زهره زهره ٠

زهره : ايوه يرعد في حاجه٠

رعد :حاجه ايه دانا بكلمك من بدري مبترديش ٠

زهره بارتباك : معلش كنت سرحانه شويه ٠

رعد : ماشي يستي الي واخد عقلك انا هنام بقي تصبحي على خير ٠

زهره بابتسامه: وانت من اهله يرعد ٠

لتسرح بابتسامه هادئه في حبيبها ٠

**********************************

في غرفه سميحه كانت تجلس هي ورافت :٠

سميحه بغيظ: لسه ست زفته بيحبها ومش قادر ينساها ٠

رافت : ماخلاص بقي يامي انسي ٠

سميحه بغيظ : انسى ايه يعبيط انت المهم اسمعني خليك جنب ابوك الفتره دي عيزك سنده كده فاهمني٠

رافت : وايه الجديد يامي ٠

سميحه بنفاذ صبر: ياض اسمعني اسمعني عايزاه يثق فيك علشان بعد رعد تبقي انت الكل في الكل وساعتها انت واخواتك هتبقوا مسؤلين عن نصيب رعد معاكم مش بس كده رعد اكيد جمال جده كاتبله كل حاجه مهو الوريث الشرعي الوحيد للعيله الحديدي ٠

رافت بضيق: يامي ايه شويه الانيميا دي الي محسساني انها هتقصف عمره بدري بدري دي حاجه بسيطه ٠

سميحه بغيظ : انميا ايه يحمار ده السر ده محدش عرفه غير ممدوح وفكرني انا مش عارفه رعد اخوك عنده سرطان في المخ ورثه عن امه والحقنه بتاع كل شهر دي علشان السرطان بس رعد ميعرفش يعني كده كده رعد هيموت فاهمني٠

رافت بطمع : ايوه بقي فرحتيني يامي وساعتها كل ورث رعد يبقي تحت ايدينا ٠

سميحه بفرحه: ايوه ياض ده كل ده هيبقى بتاعكم ده غير كمان فلوس عائله الحديدي دي لوحدها كنز ياض ٠

ليبتسموا لبعضهم بخبث ولا يلاحظون من كان يسمعهم وهي لما تكن الا زهره ٠

زهره بقلق : لا ده انا لازم ابلغ عزالدين حالا ٠

لتذهب لابلاغ عزالدين بما سمعت ٠

******************************

في غرفه جاسر:٠

كان يحدث نيريمن علي التلفون :٠

جاسر باسف : والله يحببتي انا اسف والله مشغول جدا ٠

نيرمين بتذمر: ماشي يسيدي ماشي خليك مشغول ٠

جاسربحب : معلش خلاص متزعليش علشان خاطري ٠

نيرمين بعشق: خلاص مش زعلانه بس هنخرج النهارده ٠

جاسر بعشق: خلاص يقلبي هعدي عليكي علطول باليل ٠

نيريمن : اشطا سلام يعسل ٠

لينظر الي الهاتف بصدمه ليتمتم بمزح

بحب واحده من بولاق ٠

********************************

في العاصمه الالمانيه برلين :٠

كانت تجلس نور وهي تفكر في حالها وماذا تفعل :٠

ليقاطع شرودها شهد٠

شهد: مالك ينور ٠

نور بحزن: مخنوقه يشهد مخنوقه ٠

شهد بحزن : قولتلك تعالي ننزل مصر وننهي الموضوع ده ونشوف رعد لسه عايزك ولا لا وعلشان تسنيم كمان ٠

نور بخوف : خايفه يشهد خايفه من المواجهه ٠

شهد : لا متخافيش يحببتي ده احسن بدل مانتي عامله زي الهربانين كده٠

نورباقتناع: عندك حق يشهد كفايه كده و لا زم ارجع مصر ٠

لتقرر نور الرجوع لمصر لمواجهة رعد ٠

*****************************

في العاصمه البريطانيه (لندن) ٠

في فيلا الحديدي : 

كان يذهب عزالدين ذهابا وايابا في غضب مما سمع ليقاطعه جمال ٠

جمال : اهدا يعزالدين اهدا ٠

عزالدين بغضب: اهدا ازي بس يجدو بعد الي سمعته دول خلاص بيقسموا كل حاجه زي ميكون خلاص اخويا مات ٠

جمال بستنكار: بعد الشر يعزالدين اخوك انشاءالله هيبقي زي الفل ٠

عزالدين : انشاء الله يجدي بس لازم ياخدوا درس عمرهم الاول٠

جمال بترقب : عزالدين خلاص انساهم لحد منتطمن علي اخوك ٠

عزالدين : متقلقش يجدي مش هموتهم دلوقتي بس لازم ارعابهم الاول ٠ ليشرد في خبث فيما يحاول ان يفعله ٠

******************************

في شركه السيوفي :٠

تحديدا مكتب رافت السيوفي :٠

رافت بترقب : سبتك كتير اتمني اعرف رايك دلوقتي ٠

صفاء بارتباك : صدقني انا ملخبطه مش عارفه ٠

رافت بحب: صدقيني انا هحافظ عليكي انا اول مره اتعلق بوحده كده٠

صفاء بخجل : صدقني انا كمان ارتحتلك جدا بس الخطوه قلقاني٠

رافت : متقلقيش انا هشيلك انتي وابنك في عنيا صدقيني ٠

صفاء بخجل : خلاص انا موافقه ٠

ليقاطعهم وصول فاكس لرافت ليمسكه ويفرح بشده :٠

رافت بسعاده : شوفتي وشك حلو اوي عليا الفكس وصل من شركه في لندن كان نفسي اتعامل معاها من زمان ودلوقتي جالي فاكس بيقولي اني اسافرلهم النهارده نمضي العقود ٠

صفاء بخجل : ربنا يوفقك يارب ٠

رافت بحب : جهزي نفسك اول مارجع هاجي اطلبك من داده عائشه ومن والدك كمان واتجوزك علطول انا مش قادر استني ٠

لترحل صفاء سريعا من شده الخجل تحت ضحكاته العاليه علي طفلته الصغيره ٠

لتخرج صفاء خارج الشركه ولم تلاحظ من ينتظرها بخبث لتمشي بهيام وفرحه عارمه لتشعر باحد يكمم فمها لتسقط فاقده الوعي بين ذراعيه لتحدث بخبث :٠

كله تمام يباشا صفاء معايا وهروح بيها المكان الي اتفاقنا عليه ٠

ليغلق هاتفه ويرحل بها الي مكانا ما ٠

*************************************

في شركه مختار الخليلي :٠

تتدخل عليه بسنت وهي تتضع عيناها ارضا من شده الخجل ٠

مختار باعجاب : اقعدي يبسنت انا طلبتك علشان عايز اتكلم معاكي 

لتجلس بسنت في خجل ٠

مختار : بسنت بصراحه كده انا بحبك وعايز اتجوزك ٠

لتتطلع له بصدمه

بسنت : حاضرتك عايز تتجوزني انا بسنت السكرتيره الي علي قدحالها٠

مختار باعجاب: ايوه يبسنت انا مشدودو ليكي اوي وعايزك في الحلال والله٠

بسنت بارتباك : انا مش عارفه اقول ايه يمختار بيه بصراحه٠

مختار: قولي انك موافقه وصدقيني مش هتندمي هعيشك ملكه ٠

بسنت بخجل : بس تيجي تتطلبني من ابويا ٠

مختار: اجي اطلبك من الجن الازرق كمان دانتي خليتيني احس بحجات كنت نسياتها من زمان ٠

ليبتسموا لبعضهم البعض فكل منهم قد لاقي الذي يحتاجه هو راي البرائه والحنان الذي يحتاجه وهي رات الارتياح والسند ليها ولوالدها ٠

*********************************

في غرفه رؤى وعاصم :٠

كانت تمسك بيدها اختبار حمل وتتطلع له بصدمه وحزن فالبفعل اثبت الاختبار انها تحمل في احشائها ثمره حب جديده بينها وبين حبيب عمرها لتتحدث بحزن :٠

رؤى بحزن : اهو حصل الي كنت خايفه منه ربي من اول يرؤي ضيعي سنين عمرك الي جايه في تربيه بيبي تاني يرؤي اشتغلي زي الخدامه يرؤي محدش حاسي بيا محدش قادر يفهمني لتتضع يداها علي بطنها وتتحدث بحزن سمحني يروحي علي الي هعمله بس بجد مش قادره لياخذها الشيطان الي افكاره الدانئه وهي التخلص من هذه الروح ٠

*********************************

في العاصمه البريطانيه (لندن) ٠

يصل رافت الي الشركه ٠

(شركه يونياتد جروب للحديد والصلب لصاحبها عزالدين الحديدي) 

يدخل رافت الي الشركه ليذهب الي السكرتيره ٠

رافت : لوسمحتي عايز اقابل عزالدين بيه ٠

للسكرتيره: فيه معاد يفندم ٠

رافت : ايوه في معاد مهم كمان من فضللك تقويليه رافت السيوفي ٠

لتذهب السكرتيره لاخبار عزالدين والذي سمح له بالدخول ليدخل رافت ٠

رافت : مساء الخير مستر عزالدين ٠

عزالدين وهو يعطيعه ظهره : مساء النور رافت بيه ليستدير له لتجحط عينان رافت بالصدمه الشديده ٠

رافت بصدمه شديده: مش ممكن مش معقول ٠

عزالدين بخبث: مالك بتشبه علي حد ولا ايه ٠

رافت بصدمه : بشبه ايه ده زي ميكون هو بالظبط يلا واضح انه يخلق من الشبه أربعين فعلا٠

ليضحك عزالدين ضحكه عاليه وبشده ٠

عزالدين بضحك: متهيالي ان الكلام ده في الافلام والمسلسلات بس مش علي ارض الواقع ٠

ليتتطلع له رافت بصدمه

رافت : قصدك ايه ٠

عزالدين بمكر : قصدي رعد ٠

رافت باستغراب: انت تعرف رعد ٠

عزالدين بمكر وهو يتتطلع في عيناه بشده ٠

عزالدين بمكر: انا روح رعد ودمه انا نصه التاني ٠

رافت بصدمه: نصه التاني ازي ٠

عزالدين بمكر: متهيالي الموضوع ده تسأل ممدوح بيه وسميحه هانم الواطيه وهما هيقوللك ٠

رافت بغضب: متجبش سيره امي علي كادا ان يتحدث لكن وجد من يضع يده علي عنقه ويتحدث بفيحيح مرعب ٠

عزالدين بغضب: صوتك ميعلاش بدل مدافنك هنا سامع وبعدين دي كلمه واطيه دي انا كارم بيها والدتك دي تتسمي حربايه عقربه اي حاجه من دول ٠

رافت بحده: انت ليه بتعمل كل ده ٠

عزالدين بحده :اسال والدك ووالدتك عن ناريمان امي وهما هيقولوا لباقي بس لحد ده ميحصل لو فكرتوا تزعالوا اخويا رعد او تجرحوه باي شكل اقرا الفاتحه علي روحك انت وامك ٠

رافت بثبات مصطنع : خوفت انا بقي كده وهكش ٠

عزالدين برعب: انت اصلا مرعوب مني وده احساس طبيعي لما واحد زيك يقابل حاجه نضيفه وقويه في المجتمع الزباله الي هو محصور جواه فلازم تقاوح وخلاص ليقترب بجانب اذنه ويتحدث بفيحح (انا الموت انا غير اي حد اقابلتوا قبل كده انا الحقيقه في الدنيا دي انا اسهل حاجه عندي القتل فعلشان كده انت وامك الحربايبه اتقوا شري) ودلوقتي يلا المقابله انتهت ٠

ليتطلع له رافت بغضب :٠

رافت بغضب: يعني انت جايبني هنا علشان الكلمتين دول ٠

عزالدين بغزور: ايوه لاني لما اعوز اقابل حد هو الي يجيليلي مش انا الي هروحله وانت اقل بكتير من ان انا جيلك اتفضل المقابله انتهت ٠

ليرحل رافت وهو في قمه غضبه ليتحدث عزالدين برعب(انت لسه شوفت حاجه ده هوريكوا الي عمركم مشفتوه لتلمع عيناه بخبث ومكر٠

*******************************

في وزاره الداخليه قسم مكافحه المخدرات :٠

يدخلان الاثنان بطلتهم الخاطفه لانفاس :٠

الاول : تمام يفندم ٠

الثاني: تمام يفندم٠

اللواء : اهلا سياده المقدم اهلا سياده الرائد٠

الاول : اهلا يفندم ٠

الثاني: اهلا يفندم ٠

اللواء: ها ايه اخر الاخبار٠

الاول : قربنا خلاص يفندم المهدي قرب يوقع ولويس كمان ٠

الثاني : ايوه يفندم الخطه ماشيه زي مخططنا بالظبط ٠

اللواء: تمام انا واثق فيكم من الاول والا مكنتش رشحتكم للقضيه دي٠

الاول: احنا تحت امر سعادتك وخدمه البلد دايما يفندم٠

اللواء : امال فين القائد بتاعكم ابو اربعين لسان ٠

ليضحكوا جميعهم ٠

الاول بضحك: م حضرتك عارف سعادتك ده ماشي بمزاجه طاير كده مع نفسه مبيحبش ينزل علي الارض ٠

اللواء بضحك: عندك حق خالوا بالكم من نفسكم وربنا معاكم ٠

الاثنان معا : تمام يفندم ٠

وهذان لما يكونوا سواء 

المقدم : عاصم السيوفي ٠

الرائد : سيف السيوفي ٠

******************************

في غرفه رعد وزهره :٠

نهله بندم شديد: سمحيني يبنتي سمحيني يضنايا اناالي رميتك للمر بأيدي ٠

زهره بحزن: خلاص يامي المسامح ربنا والي حصل حصل ٠

نهله بدموع : انا هروح للرعد هبوس ايده ورجله وهقولهم كل حاجه زهره بنفي: لا يامي انا مرضاش بكده ليكي ربنا يخليكي ليا ريسامحك عن الي حصل ٠

لتعانقها بشده بدموع غزيره سعيده برجوع والدتها للصواب وسعيده بنجاح خطتتها هي ورعد ٠

****************************

في غرفه جاسر: ٠

كان يرتدي حلته السوداء الكلاسيكيه لخروج مع من ملكت القلب والروح ٠

ليدخل حازم بمساكسه :٠

حازم بمرح : واووووووووو ايه القمر ده يجاسوره ٠

جاسر : بس يلا دانا مربوك حاسس اني رايح اشوف نتيجه الثانوية العامة ٠

ليضحك حازم: ليه يعم دي حتي نيرمين بنوته كيوت وعسوله ٠

جاسربحده وغيره: احترم نفسك يحيوان انت ٠

حازم بضحك: ايوه بقي والله عشت وشوفتك غيران يجاسوره ٠

ليدفعه جاسر بحده ويخرج لمقابله معشقوته تحت ضحكات حازم المساكشه٠

***************************

في غرفه رعد وزهره٠

كان رعد يقراء في احد الكتب لتقاطعه زهره ٠

زهره بفرحه: عارف يرعد ماما جات النهارده واتاسفت وندمت علي الاخر٠

رعد بفرحه عارمه : بجد طب الحمد لله دي معجزه ٠

زهره بتأكيد : فعلا يرعد عندك حق الفضل ليك يكبير٠

رعد بفرحه : الفضل لربنا سبحانه وتعالى وبعدين ليكي انك وفقتي خطتطي ٠

زهره : كان لازم اقبل بالخطه يرعد واهي جابت نتيجه اكتر مماتوقع ٠

رعد بفرحه : الحمدالله ٠

زهره: متهيالي كده يرعد احنا حققنا هدافنا لازم نتطلق بقي ٠

رعد : تمام والله اتشاورو فيه سواء ده قرراركم ٠.

لتتطلع له باستغراب 

زهره بتعجب : هما مين الي يتشاورو يرعد قصدك نتشاور مانت جوزي ٠

رعد : وانتي مين قلك ان انا جوزك؟ 

زهره بحده : ننننننننننننعم؟ يتتتتتتبع

*************************

 🙏🙏🙏💗💃


الفصل التاسع عشر :٠🌹🌹💗💗💗💗💃💃💃💃

في فيلا السيوفي :٠

كانوا يجلسون يتناولون العشاء ليدخل رافت بغضب يلاحظه الجميع :٠

سميحه بقلق: مالك يرافت فيك ايه٠

رافت بحده: مفيش يامي محتاج انام عن اذنكم ٠

حازم : شكله حد نكد عليه زي ماهو ماشي ينكد علي خلق الله ٠

سميحه بغضب: اتكلم كويس علي اخوك سامع ٠

رؤى  : علي فكره منار جايه بكره ٠

حازم بتذمر: مين منار ينهار اسود ده احنا محتاجين نخزن اكل شهرين٠

سميحه بغضب : اتكلم كويس علي بنت خالتك فاهم ٠

حازم بتذمر: حاضر يماما سكتنا ٠

احمد بضحك: اسد يزوما ٠

حازم بغرور: طول عمري يابني ٠

رؤى بارتباك : علي فكره يعاصم انا هخرج بدري بكره هروح اقعد مع لمياء صحبتي شويه٠

عاصم : ماشي يحببتي مفيش مشكله ٠

كنزي : هاجي معاكي يماما٠

رؤى بحده : لا محدش هيجي معايا ٠

عاصم باستغراب: مالك يرؤي الموضوع مش مستاهل ٠

رؤى بارتباك : اسفه يعاصم اني اتعصبت شويه ٠

سميحه : مالك يحبيبتي ٠

رؤى بارتباك : مفيش يماما كويسه٠

لتسرح رؤى فيما تنوي فعله ٠

***************************

في غرفه رافت :٠

سميحه بقلق: مالك يرافت حاجه حصلت ٠

رافت بغضب: مصيبه يسميحه هانم مصيبه ٠

سميحه بقلق: مصيبه ايه٠

رافت بحده: عزالدين الحديدي ٠

سميحه باستغراب: عزالدين الحديدي مش ده رجل الأعمال الي كنت رايح تمضي معاه العقد٠

رافت : ايوه وهو برضو تؤام رعد٠

سميحه بصدمه: تؤام رعد انت بتقول ايه٠

رافت بخنقه: زي مسمعتي مش انتي قولتي ان نريمان خلفت تؤام واحد منهم مات ٠

سميحه: ايوه قصدك ان عزالدين هو تؤام رعد الي المفروض انه مات٠

رافت : بالظبط واضح ان جمال هو الي عمل الفيلم ده وخاد عزالدين لاني لما سالت علي الشركه عرفت انها اصلا مللك لجمال ومكتوبه باسم عزالدين٠

سميحه بصدمه : دي مصيبه مصيبه بس ليها حل ٠

رافت : ازي بقي انشاءالله ٠

سميحه بخبث : نقتله ونخلص ٠

رافت : هههههههههههه ٠

سميحه باستغراب: انت بتضحك على ايه٠

رافت بحده : عليكي اصلك مشوفتيش الاسطول الي بيحميه ولا مكانته في لندن عامله ازي عزالدين من أكبر رجال الأعمال في لندن قاتله مش سهل ٠

سميحه بغضب: خلاص هيبقي زيه زي رعد شخصيه سهله السيطره عليها٠

رافت بغضب: عزالدين مش زي رعد ابدا عزالدين شخصيه قويه انا بنفسي خوفت منه ٠

سميحه بغضب : وانت عرفت ازي انه اخو رعد هو الي قالك٠

رافت بغضب: من الشبه الي بين الاتنين صوره طبق الأصل يفرق العينين بس رعد عينه عسلي لكن عزالدين عينيه زرقاء بلون السماءومليانه حقد وغدر ٠

سميحه في داخلها: زي عين امه الي ابوك غرق فيها اول مشافها٠

رافت : وهو حكالي علي كل حاجه وهددني من محاوله اي حد اذي رعد٠

سميحه بخبث : سيب الموضوع ده عليا٠

رافت بدهشه: هتعملي ايه يامي ٠

سميحه بشرود : قولتلك انا هتصرف ٠

لتسرح بخبث في مخطاطها للخلاص من عزالدين ٠

**************************************

في مخزن قديم للغايه :٠

كانت تجلس هذه الملاك مربوطه من يديها وارجلها وهي لما تكن الاصفاء ٠

عمران بغضب: صحي النوم يروح امك ٠

صفاء برعب : عمران ٠

عمران بغضب: ايوه عمران الي هربتي بابنه وفكره انك هتقدري تفلتي كده بالساهل ٠

صفاء بدموع : سبيبني يعمران سيبني بقي وكفايه الي حصل ٠

ليمسكها عمران بحده من خصلات شعرها ويتحدث بغضب شديد ٠

عمران : اسيب مين يروح امك ده موتك علي ايدي ٠

ليدفعها بحده لتسقط بدموع وقهر علي حالها٠

*******************************

في فيلا السيوفي :٠

كانوا يجلسون جميعهم في جنينه الفيلا :٠

حازم : علي فكره النهارده عيد ميلاد بابا ٠

عاصم : ايوه صح النهارده عيد ميلاد عمي ٠

جاسر : هنعمل ايه يعني مانتوا عارفين ان بابا مبيحبش الحفلات ولا الكلام ده٠

حازم بتذمر: لا بقي هنعمل حفله وكبيره كمان وهتبقي مفاجاه ٠

رعد : والنبي تتلهي علشان يعلقنا كلنا ٠

حازم : علي فكره بابا هيفرح جدا ان احنا افتكرنا وعملنا كل ده ٠

سيف : والله عندك حق ياض يحازم فكره حلوه عمي فعلا محتاج تغير ٠

رعد : تمام معاكوا ٠

جاسر: وانا ٠

عاصم : وانا طبعا وانا الي هظبط كل حاجه كمان قشطا٠

جميعهم : قشطا٠

***************************

في العاصمه البريطانيه لندن ٠

كان يجلس عزالدين شاردا فيما دار بينه وبين رافت ليقاطعه جمال 

جمال بقلق: مالك يعزالدين ٠

عزالدين بشرود : مفيش يجدو بس بفكر في رعد لما يعرف هيعمل ايه٠

جمال : اخوك ضحيه يعزالدين فلازم هنستحمل منه اي حاجه٠

عزالدين بمراره: والله الضحيه يجدي هو انا علي الاقل رعد اتربي مع ابوه وسط اخواته لكن انا الي كبرت بطولي ولوحدي ٠

جمال باسف : سمحني يعزالدين انا السبب ٠

عزالدين : متتاسفش يجدي الي حصل ده كان لازم يحصل ٠

جمال : مانا ياما اقوللك اتجوز يعزالدين انت الي دايما ترفض مش فاهم السبب ٠

ليسرح عزالدين في زهره ويبتسم بهدوء ٠

عزالدين: قريب يجدي انشاء الله قريب ٠

****************************

في بيت بسيط للغايه وهوبيت عم إبراهيم والد(بسنت) :٠

مختار: قولت ايه يعم ابراهيم٠

ابراهيم : مخبيش عليك يابني انا قلقان واحد زيك يعني مشاءالله غني اوي يعني ايه الي عجبك في بنتي ٠

مختار: لانها زي الملايكه يعم ابراهيم وافق انت بس وصدقني انا هخليها اسعد انسانه في الدنيا ٠

عم إبراهيم : رايك ايه يبسنت يبنتي ٠

بسنت بخجل : انا موافقه يبابا بس الرأي رايك ٠

عم ابراهيم: وانا موافق يبنتي علي بركه الله ٠

ليقروالفاتحه ويحددوا ميعاد الزواج ٠

*******************************

في فيلا مختار الخليلي :٠

كانت تجلس تفيده لياتي مختار ٠

مختار: مساء الخير ٠

تفيده : مساء النور٠

مختاربتعب: هموت وانا علي اخري٠

تفيده : لا جهز نفسك علشان هنروح فيلا السيوفي ٠

مختار باستغراب: ليه ٠

تفيده: عملين حفله عيد ميلاد لممدوح وعزمنا واحنا لازم نروح٠

مختار: طيب هلبس ٠

تفيده : وانا هكلم ست ريم خليها تيجي ونخلص من الهم ده واشفي غليلي منهم بقي ٠

لتلمع عيناها بخبث وحقد ٠

****************************

في العاصمه الالمانيه برلين :٠

كانت تجلس هذه الملاك الصغيره بدموع لتاتي نور وتصعق من حالتها :٠

نور بفزع: مالك يقلب ماما ٠

تسنيم بدموع: تسنيم عيط وزعلانه ٠

نوربقلق: مين الي زعل قلب ماما ٠

تسنيم بطفوله: بابا ٠

نور باستغراب: بابا ٠

تسنيم بطفوله ودموع: ايوه زعلانه من بابا لانه سايب تسنيم لوحدها النهارده كانت كل البنات بتلعب مع بابها وتسنيم كانت تعيط لوحدها ٠

نور بوجع علي ابنتها : ربنا ينتقم من الي عمل فينا كده يبنتي وفرقنا طب اوعدك ان احنا هنروحله علطول ٠

لتتحضنها نور بمراره علي ابنتها وتقرر السفر للمصر والرجوع لرعد مهما حدث٠

***************************

في المخزن القديم :٠

يهرول عمران بخوف من سماع اصوات ليهرب بعيدا ليدخل رافت ورجاله ويصعقون ممن يروه ٠

رافت بقلق: صفاء مالك يحبيبتي عمل فيكي ايه ابن الكلب ده٠

صفاء بتعب : رافت انت عرفت مكاني ازي ٠

رافت بقلق: داده عائشه جاءت وقالتلنا انك مجيتيش راقبنا الكاميرات وشوفنا الحيوان ده وهو بيخطفك وبعلاقتي عرفنا مكان المخزن ده وجيتلك علطول يحياتي ٠

صفاء بتعب: عايزه اروح لابني يرافت وديني لابني ٠

رافت بقلق: طب هنروح المستشفى ٠

صفاء بصراخ: لا انا عايزه اروح لابني بقولك ٠

رافت: طيب حاضر يلا ليحملها رافت الي منزلها ٠

**********************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

تحديدا في غرفه ندي :٠

ليرن هاتف ندي لترد٠

ندي : حبيبي وحشتني ٠

عادل بمكر : انتي اكتر يقلبي وعيزك في شقتنا ٠

ندي بحب: هوا يقلبي وهكون عندك ٠

لتغلق الهاتف ليبتسم عادل بمكر ويتحدث 

لازم اخلص منك كفايه عليكي الي عرفتيه لحد كده لازم تموتي) 

لتلمع عيناه بخبث وحقد 

******************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

كانوا بجلسان عادل ولويس والمهدي ٠

عادل : حد فيكم يكلم رعد لازم ياجي الشحنه هتوصل بكره٠

لويس : تمام يباشا ورعد هيوديها انجلترابرضه٠

عادل : لا المره دي هتروح علي اليونان ٠

المهدي : ايوه بقي دي الصفقه الي هنعدي بيها لقدام اوي ٠

لويس : ايوه يمهدي دي مليرات مليرات ٠

ليضحك عادل عليهم داخل نفسه ليتحدث ٠

احلموا براحتكم نهايتكم قربت بس اما اخلص من الصفقه٠

لتلمع عيناه بحقد وغضب٠

****************************

في فيلا السيوفي :٠

داخل الحفل :٠

ممدوح بغضب : شايفه ولادك وال عملوه ٠

سميحه: مالهم بس بيحبوك ٠

ممدوح بغضب : دانا هوريهم بس الحفله تخلص٠

لياتي لهم مختار وتفيده٠

مختاربابتسامه: كل سنه وانت طيب يممدوح٠

ممدوح بابتسامه: وانت طيب يمختار٠

تفيده: ممدوح بيه احنا محتاجين من حضرتك خدمه ٠

ممدوح : انتي بتساذني يتفيده هانم اومري طبعا ٠

تفيده بمكر: فيه بنت واحده صاحبتي ظروفها صعبه شويه لو تشغلها عندك لان مختار مبيطقهاش فقولت ان ممدوح بيه هيخدمني٠

ممدوح : طبعا يتفيده هانم ابعتهالي بكره الشركه اعتبريها اشتغلت 

تفيده بفرحه وخبث : شكرا يممدوح بيه شكرا لتلمع عيناها بخبث وانتقام٠

(سيف والاء) :٠

سيف بغضب: ايه الفستان الزفت الي انتي لابساه ده٠

الاء بزعل : ايه وحش ٠

سيف بغضب: ده عريان خالص مش شايفه ٠

الاء بفرحه: انت بتغير عليا يسيفو٠

سيف بامتلاك: طبعا لانك من ممتلكاتي بتاعتي انا وبس ٠

الاء بحب: بعشقك يسيف ٠

سيف بوقاحه وغمزه: بقولك ايه متجيي بوسه ٠

الاء بغضب : بوسه بوسه ٠

سيف بفرحه : كنت عارف انك محترمه ومستحيل توافقي ٠

الاء بتذمر: محترمه دانا بتريق ياخويا بوسه بوسه هي دي طموحاتك اخرها بوسه ٠

سيف بدهشه: كنت عارف انك واطيه ومحتاجه تربيه ٠

ليضحكوا سويا معا٠

عند (رعد وزهره) ٠

رعدبابتسامه : مالك يزوزو مبوزه ليه ٠

زهره بتذمر: ابعد عني يرعد علشان انا علي اخري ٠

رعد باستفزاز: مالك بس كان لازم اقوللك ان احنا كتابنا الكتاب علشان الخطه تمشي٠

زهره بغضب: تقوم تفهمني انك كتبت عليا يرعد وخلتنا مع بعض في اوضه واحده واحنا متحرمين علي بعض٠

رعد : جرا ايه يزوزو انتي مش واثقه فيا ولا ايه وبعدين كان لازم نعمل كده علشان الموضوع يمشي ٠

زهره : انا بثق فيك اكتر من نفسي يرعد بس كان لازم تقولي ٠

رعد : مانا بقولك اهو مامتك وعرفتها غلطها وندمت وسعادتك ولا مجوزه ولاحاجه عايشه حره طليقه ايه الي حصل ٠

زهره بهدوء : طيب عندك حق المهم ان الخطه نجحت٠

رعد بابتسامه: ايوه كده تعالي ارقصي معايا ٠

زهره بابتسامه : يلا 

ليذهبا ليرقصا سويا٠

بعد انتهاء الحفل :٠

كانت سميره تجمع الاشياء وتنظف المنزل ليدخل ممدوح بحده ٠

ممدوح بحده: سميره بتعملي ايه ٠

سميره : بنضف البيت بعد الحفله يممدوح بيه ٠

ممدوح : لا مش انتي الي هتنضفي الي عمله الحفله هما الي هينضفوا ٠

ليدخلوا الشباب تحت ضحكات عاليه ليقاطعهم صوت ممدوح الصارم ٠

ممدوح بحده : ممكن تتفضلوا هنا يحلوين ٠

ليتقدموا نحوه ٠

حازم بمرح: ايوه بقي يكبير هتدينا مكافاءه صح ٠

ممدوح بخبث: احلي مكافاه هتنضفوا البيت كله من الي حصل فيه٠

رعد بغضب: نعم يبابا ننضف ايه دي اخرتها في الي احنا عملناه ٠

ممدوح: ايوه ياخويا هي دي مكافأتي عايزالفيلا بتلمع اتفضلوا ٠

ليرحل ممدوح ويتركهم في صدمتهم ٠

حازم بتذمر: هي دي اخرتها دانا الي استاهل ٠

عاصم بتعب : بقولكم ايه تعالو ا ننضف الفيلا وخلاص عمي مادم قال لازم ننفذ٠

سيف بتذمر:منك لله يحازم انت وافكارك الي زي وشك ٠

رعد بحده : قولتلكم بلاش مسمعتوش الكلام ٠

جاسر بهدوء: خلاص يجماعه تعالوا ننضف الفيلا وخلاص 

ليرحلو جميعهم لتنظيف الفيلا ٠

*******************************

في مصلحه السجون :٠

خالد: يعني يرفاعي هتعرف تهربني ولا اي كلام ٠

رفاعي : عيب عليك يخالد باشا مدام هتتدفع هتتظبط٠

خالد: متقلقش هدفع وبزياده كمان ٠

رفاعي: خلاص يبرنس اعتبره حصل ٠

ليفرح خالد وتلمع عيناهربخبث وحقد للخروج للانتقام من عائله السيوفي وخاصه (رعد) ٠

*************************

في مكان ما :٠

كان يقف بشرود فيما يحدث ليقطع شروده صوتها الهادي :٠

المجهوله بابتسامه: الملف ٠

المجهول باعجاب : بالسرعه دي معلمه ٠

المجهوله بابتسامه: هو الي رجل اهبل كنت فكراه هيتعبني وقع في ساعتها وطلبني للجواز كمان ٠

المجهول : ده الملف فيه بلاوي ده هيخسر كتير ٠

المجهوله: احسن يستاهل ده معندوش قلب ولا ضمير رجل زباله شايف انه يقدر يشتري كل حاجه بفلوسه حتى البشر٠

المجهول : عندك حق كده تمام المعلومات دي كافيه تقضي عليه ٠

المجهوله : الي زيه يستاهل الموت من زمان ٠

المجهول: اطمني هيتمني الموت ومش هيعرف يطاوله٠

يتري مين دول؟ 

🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

*****************************

في مكان ما :٠

كان ينتظر فيكتور وهو مجرم عالمي يقتل بدم بارد لا يعنيه سواءالمال لتاتي له ٠

سميحه : هاي فيكتور٠

فيكتور: هاي سميحه هانم ٠

سميحه : عيزاك في مصلحه ٠

فيكتور : اعتبريها خلصت طالما الفلوس موجوده٠

سميحه: بس هي المره دي صعبه شويه ٠

فيكتور بغرور: انتي عارفه فيكتور كويس انا مبخافش وانتي مجرباني ولا نسيتي نريمان هانم ان انا الي اديت الدكتور الفلوس علشان يديها حقنه هواء وتموت ٠

سميحه : انا واثقه فيك فيكتور علشان كده كلمتك ٠

فيكتور: مين ٠

سميحه: عزالدين الحديدي رجل الاعمال المعروف ٠

فيكتور برعب: مين لا ده لوهاخد فيها مليرات مستحيل ٠

سميحه بغيظ: ليه انشاءالله مش بن ادم زينا ايه الصعب ٠

فيكتوربرعب: لا ده مش زينا ده عزرائيل اسهل حاجه عنده الموت٠

سميحه بغضب: ماليش فيه اتصرف زي ماموت ناريمان بخطه موت عزالدين بخطه اتصرف٠

فيكتور بنفاذ صبر: هحاول بس موعدكيش ليرحل فيكتور تحت نظرات الخبث والحقد من سميحه ٠

لم تعلم انها انتهت عندما سمع منها ملك الموت هذا الاعتراف بقتل والدته عندما طلب من زهره بوضع جهازتسجيل صغير داخل حقيبتها لكي يكشف مخطاطتها ليتحدث بغضب شديد وهو يضرب الطاوله يحطمها ٠

عزالدين بغضب جحيمي : اه يسميحه الكلب اما حرقتك حيه وقططعت من جدتك حتت ورماتها لكلاب السككك مبقاش انا ليتحدث بصوت عالي للغايه ٠

مبقاش انا ملك الموت٠

مبقاش اناعزارئيل ٠

مبقاش انا المقدم عزالدين الحديدي ٠يتتتتتتبع 

اطير انا بقي سلاموززززززز💃💃💃🏃

دمتم في رعايه الله وحفظه 🙏🙏🙏🙏🙏🙏


البارت العشرون 💃💃💃💃💃🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

في فيلا السيوفي :٠

حازم بتذمر وهو يغسل السجاجيد وينظفها بمنظره وملابسه الفوضويه٠

حازم ببكاء مصطنع: والله يزمن مبادينا زرعنا الشوك ولا ضناينا يزمن ااه يفضيحتك يحازم٠

رعد وهو يمسح الارضيه: متخرس بقي مش انت السبب في الي احنا فيه٠

سيف وهو يجمع الاشياء الفارغه: منه لله البعيد منه لله الي كان السبب٠

جاسرمن المطبخ وهو يغسل الاطباق: اه ياني انا غلطان اني سمعت كلمكم بقي انا الدكتورجاسر اغسل اطباق ٠

عاصم وهو يلمع الاثاث: ولا انا يفضحتي لو حد شافني كده هتبقي فضيحتي بجلاجل في الداخليه ٠

حازم بتذمر: اه لو البت جميله شافتني لتفضحني دانا في الرايحه والجايه اقولهايبنت البواب وانا محصلتش بشكلي ده ابن نعيمه الدلاله٠

رعد بنفاذ صبر: يعني هو انا ابن البطه السوده مانا الكابتن رعد السيوفي وشغال معاكم اهو يشويه غجر ٠

ليعودوا الي عملهم تحت أحاديثهم وضحكاتهم الساحره ٠

*********************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

كان عادل يستعد للذهاب لندي وقتلها ولكنه تذكر:٠

عادل بتفكير: بس ندي لو خلصت عليها دلوقتي الدنيا ممكن تتقلب ويشكوا والعين تبقي علينا وانا مش ناقص وجع دماغ واكبر صفقه في حياتي جايه ومش عايز اي غلطه دلوقتي دي مهمها كانت بنت محمد المهدي رجل الاعمال المعروف لا انا لازم استنا وبعدين هي بتساعدني لمقبلتها لرعد وتمثيلها عليه وبتعمل الي انا عايزه لا انا هستني دلوقتي وبعدين هي تعباني في ايه دلوقتي اهي عمله زي العبه في ايدي اتمتع بيها وقت مانا عايز لحد منخلص من الصفقه 

دي (ليذهب عادل اليها وعينه تلمع بخبز ومكر) 

******************************************

في صباح اليوم الثاني :٠

في فيلا السيوفي :٠

في غرفه عاصم رؤى :٠

كانت رؤى شارده فيما تفعله لتتفاجي بمن يحتضانها من الخلف بحب٠

عاصم بعشق : روح عاصم مالها مش عجباني ٠

رؤى بارتباك: مفيش يروحي ابدا انا زي الفل يقلبي٠

عاصم وهو يقبلها : يارب دايما يروحي هتنزلي ٠

رؤى بخوف: ايوه يقلبي هنزل وهتاخر شويه عند ليلى صحبتي٠

عاصم بابتسامه ساحره: ماشي يروحي خالي بالك من نفسك ٠

رؤى بارتباك: حاضر يا قلبي ٠

لتشرد بخوف ورعب فيما تنوي فعله٠

في غرفه رعد وزهره٠

كانت تمشي ببطي لكي لا تيقظ رعد لتتحدث مع عزالدين لتمسك الهاتف وتتطلب رقم عزالدين لياتيها الرعد سريعا :٠

عزالدين : ازيك يزهره٠

زهره بقلق : مالك يروح زهره صوتك مش كويس٠

عزالدين بخنقه: مخنوق يزهره مخنوق اوي ٠

زهره بقلق: مالك يقلب زهره فيك ايه متقلقنيش عليك٠

عزالدين: مش هينفع في التلفون لما اشوفك هقولك اطمني انا كويس٠

زهره بحب: ربنا يجعلك دايما كويس يروح زهره قلبها ليقاطعها صريخ رعد ٠

رعد بزعيق : الله الله يست زهره مين ده الي روح زهره وقلبها انطقي يبت٠

زهره بخوف: هششش اسكت الله يخربيتك هتوديني في داهيه٠

رعد : لايشيخه مين يبت الي كان علي التلفون ٠

زهره بخوف: مفيش ده موضوع هبقي احكيلك عليه بعدين يرعد٠

رعد : ماشي يزهره هعديها دلوقتي بس لازم اعرف انا نازل افطروانتي ابقي حصليني٠

زهره : حاضر ليذهب رعد للاسفل٠

لتمسك زهره بالهاتف لتنصدم عندما تري ان عزالدين مازال على الخط٠

زهره باستغراب: عزالدين انت لسه مقفلتش٠

عزالدين باشتياق لاخيه: لا لسه كنت بشبع من صوت اخويا الي لولا انك قولتي رعد مكنتش هعرفه٠

زهره بزعل علي حبيبها: معلش ينبض قلبي انشاء الله هيجي اليوم الي يجمعكم سواء يروحي ٠

عزالدين يتنهيده: انشاء الله يروحي خالي بالك انت من نفسك ومن رعد ومتنسيش الدواء بتاعه ٠

زهره بعشق: حاضر يروحي بحبك٠

عزالدين بحب: وانا كمان يروحي ٠

لتغلق زهره الهاتف وتدعي الله ان يحفظ عزالدين ورعد ويجمعهم في اقرب وقت ٠

اثناء تناول الفطار :٠

ممدوح باستفزاز : والله كويس بصراحه الفيلا بتبرق يرجاله عاش الصراحه٠

حازم بغيظ: خدمينك يباشا٠

سيف بتذمر: ربنا يخليك لينا يارب٠

رعد بحده: الله يسامح الي كان السبب٠

ليقطع حديثهم دخول هذه المجنونه (منار) 

مناربصراخ : مفاجاه موني تعود من جديد٠

حازم بتذمروهمس: جاتلنا الي هتخلينا نعمل دايت غصبن عن عين الي خلفونا٠

سميحه بحب : موني حبيبتي نورتي مصروالدنيا كلها٠

مناربابتسامه: منوره بيكي يخالتو ٠

رعد بابتسامه: منوره الدنيا يموني ٠

منار بابتسامه وغمزه : منوره بيك يقمر عائله السيوفي ٠

سيف بابتسامه: منوره يمنار٠

مناربابتسامه: منوره بيك يسيفو٠

حازم بتذمر: منوره الدنيا يمنارخفي شويه علشان مصر متتدخلش في مجاعه احنا مش ناقصين٠

سميحه بحده: حازم احترم نفسك٠

مناربعبوث: سيبه يخالتوا هو علطول بيغير مني ومن جمالي بس ده لازم مانتي عارفه ان بابا ليه قرايب لبنانين يعني انا فيا عرق لبناني٠

حازم بضحك: قصدك عرق بتلو٠

ليكتموا ضحكاتهم بصعوبه بالغه٠

مناربغضب: افضل كده موت بغيظك مني علشان كانوا دايما يقولو عليا فاتنه الاسكندريه٠

حازم بضحك شديد: قصدك ميناء الاسكندريه تورماي الاسكندريه ٠

لم يستطيعوه حبس ضحكاتهم لتنتطلق ضحكاتهم الرنانه على دعابه حازم٠

منار بغضب: بقي كده طب انا هقول لتيته فريده تربيكم ٠

لتنزل فريده الدرج٠

فريده باستغراب: البت منار يخربيتك بقت شبه العربيه النص نقل٠

سميحه بغيظ: يعني انتي يماما بتنسي كل حاجه افتكرتي دي٠

فريده بتذكر: هي دي تننسي هو انا انسي لما كانت بتمسك جاسر ورعد تديوهم العلقه الي هيه وتاخد منهم الشندوتشات بتاعتهم٠

حازم :ههههههههههههه يمفجوعه٠

منار بغضب: ماشي انا هوريكوا بس لما يجي رافت لتتحدث بهيام رافت روح القلب وموهجه الفواد ٠

ليضحكوا جميعهم عليها فهي تعشق رافت ودائما ما تقول فيه الاشعار٠

(سمحيني يمنار ياختي انتي حبيبتي والله😂😂😂😂😂) 

***********************************

في العاصمه الالمانيه (برلين):٠

كانت تعد نور شنطها للسفر الي مصر والرجوع الي رعد لتتدخل شهد باستغراب:٠

شهد باستغراب: انتي بتعملي ايه ينور٠

نور بانشغال: زي مانتي شايفه هننزل مصر٠

شهد : دلوقتي ينور٠

نور : ايوه دلوقتي انا حجرت والطائره بعد ساعتين٠

شهد: اخيرا اقتنعتي بكلامي ومبقتيش خايفه ٠

نور بقلق: مين قالك اني مش خايفه بس بنتي هتروح مني٠

شهد: هو ده الي انا كنت بقوله ينور لازم ترجعوا علشان تسنيم٠

نور : طب يلا علشان منتاخرش٠

شهد : تمام يلا٠

ليعدوا أنفسهم للنزول الي مصر ولكن ملك الموت ليه راي اخر٠

***********************************

في العاصمه البريطانيه لندن :٠

كان يجلس عزالدين منشغلا ببعض الملفات ليقطعه رنه هاتفه:٠

عزالدين:ايوه يبدران ٠

بدران مساعد عزالدين: ايوه يعزالدين بيه مدام نور نزلت من شويه ولما راقبتها لاقيتها دخلت شركه الطيران وعرفت انها مسافره مصر في الطائره بعد ساعتين هي واختها وبنتها ٠

عزالدين: طب اسمع هقولك هبعتلك طايرتي الخاصه وتجيبهم علي هنا سامع وخالي بالك كويس اوي من تسنيم فاهم ٠

بدران : تحت امرك يعزالدين بيه ٠

ليغلق الهاتف معه ٠

جمال بقلق: فيه ايه يعزالدين سامعك بتقول تسنيم مالها حفيدتي٠

عزالدين: مفيش حاجه اطمن يجدو واضح ان نور قررت ترجع مصر 

جمال: طب وانت عملت ايه ٠

عزالدين : هجيبهم هنا الفتره دي انا مستحيل اسيبهم يرجعوا دلوقتي لحد ماخلص من العقربه الي اسماها سميحه مش بس كمان بعد الي عرفته عنها بعد ماسيف حكالي كل حاجه وانها السبب في ان نور تسافر بعد مهددتهاومن ساعتها من معرفي قدرت اعرف هي سافرت فين واديني من ساعتها عيني عليهم من بعيد للبعيد٠

جمال : ربنا يخليك لينا كلنا يعزالدين ٠

عزالدين بحب: ربنا يخليك لينا يجدو٠

ليشرد عزالدين فيما يحدث٠

************************************

في عياده ما :٠

كانت تجلس رؤى علي السرير وهي تنظر في الفراغ وتفكر فيما يحدث ٠

ليلى بدموع: علشان خطري يرؤي بلاش ابوس ايدك ٠

رؤى بقوه مصتنعه : لا يا ليلي انا خلاص خدت قراري وهنفذه انا من حقي اعيش سني مش هفضل عامله زي الارنبه الي هتجيب عيال وخلاص٠

ليلي بخوف وغضب: ده مش مبرر للي انتي بتعمليه فكري في الروح دي ذنبها ايه قوليلي ده ابنك ثمره حبك انتي وعاصم ٠

رؤى بدموع: بس انامش عيزاه ومش قادره ٠

ليدخل الدكتور عديم الضمير والإنسانية ٠

الدكتور: ها يمدام جاهزه٠

رؤى برعب : جاهزه٠

ليلي بدموع : انا هفضل معاها مش هسيبها ٠

الدكتور : براحتك ٠

ليبدء الدكتور في قتل هذه الروح البريئه٠

***************************

في شركه السيوفي:٠

خاصه في مكتب رافت السيوفي :٠

رافت : حمدالله على السلامه يا قلبي ٠

صفاء بخجل: الله يسلمك ٠

رافت بغضب: بس لما لاقي ابن الكلب ده لدفنه حي٠

صفاء : خلاص سيبك منه كفايه الي انت عملته ٠

رافت بعشق: كنتي عيزاني اعمل ايه لما حس ان روحي ممكن تروح مني٠

صفاء بخجل شديد: كفايه بقي يرافت بتحبني اوي كده ٠

رافت: فوق متتخيلي وخلاص مش قادر وهروح بكره اطلبك من والدك ٠

صفاء : لا بلاش بكره اجلها شويه لاني محتاجه وقت علشان خاطري ٠

رافت بعشق : خودي الوقت الي تحتاجيه يروحي ٠

رافت : خودي الشيك ده ٠

صفاء باستغراب: ليه ٠

رافت : علشان انتي وسيف ٠

صفاء باستغراب: 2مليون مره واحده ٠

رافت بحب : فلوس الدنيا كلها متغلاش عليكي يا قلبي ٠

سميحه بخجل : تسلملي يارب ٠

ليبتسموا لبعض في حب ٠

******************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

في شقه ندي وعادل ٠

ندي وهي تغطي جسدها الشبه العاري بالغطاء٠

ندي بقلق: واخرتها يعادل ٠

عادل بنفاذ صبر: هو انتي مبتزهقيش من النكد كل لحظه حلوه بينا لازم تبوظيها ٠

ندي بغضب: هوانت الي مبتزهقش من اللحظات الحلوه دي مبتعرفتيش غير في السرير وبس ٠

عادل بغضب: يووووووه دانتي بقيتي حاجه تقرف بجد فيه ايه مقولتلك اول مكل حاجه هتخلص هنتجوز في ايه بقي ٠

ندي بغضب: فيه ان انا مش من الشارع  انا واحده محترمه يعادل٠

عادل بضحكه مستفزه: محترمه اوي اوي لا عندك حق طب اسمعي بقي علشان انا جبت اخري منك انتي هتنفذي الي هقول عليه لحد مانخلص من الصفقه دي وانهي عليهم كلهم واطلع انا بقي بالصفقه كلها فاهمه ٠

ندي بغضب: اقول بقي انك واخدني مصلحه مش كده ٠

عادل بزعيق: كويس انك عارفه ياختي وخدك مصلحه وهتكمل غصبن عن عين اهللك فاهمه جاتك الارف في شكلك٠

ليتركها ويرحل وهي في قمه غضبها ٠

ندي بغضب شديد: نهايتك علي ايدي يعادل وحياتك محد هيقتلك غيري ٠ لتلمع عيناها بحقد وغل وكره٠

********************************

في شركه السيوفي :٠

تحديدا مكتب ممدوح السيوفي :٠

كانت تجلس ريم بارتباك ٠

ممدوح بابتسامه: منوره يريم ٠

ريم بارتباك: شكرا يممدوح بيه ٠

ممدوح: انتي خلاص اتعينتي السكرتيره الخاصه بيا٠

ريم: شكرا يممدوح بيه يارب ابقي قد المسؤولية ٠

ممدوح : انشاءالله يبنتي ربنا يوفقك ٠

ريم بابتسامه: شكرا لحضرتك ٠

لتلمع عيناها بمكر وفرحه لسهوله تحقيق مخطاطها ٠

*******************************

في فيلا السيوفي :٠

كانت تجلس سميحه شارده فيما يحدث ليقطع شرودها رافت ٠

رافت : مالك يامي ٠

سميحه : مفيش مستنيه اسمع خبر حلو٠

رافت باستغراب: خبر حلو عن ايه ٠

سميحه بخبث: انا اتفقت مع فيكتور يقتل عز الدين٠

رافت بدهشه: وهو وافق بالسهوله دي٠

سميحه: لاطبعا هو قالي انه مستحيل بس انا وعدته لونفذها ليه مكافاه كبيره مانت عارفه يموت في القرش ٠

رافت بتمني : يريت علي فكره شركتنا محتاجه فلوس زياده٠

سميحه : وماله نزودها مانت عارف ان الشركه دي واخده راس مالنا كله فوق 800مليون جنيه يعني مش لازم نسمح باي غلطه ٠

رافت : والله يامي كانت فكره معلم لما اقترحتي علينا نعمل الشركه دي انا وانتي في الباطن من غير ماحد يعرف ٠

سميحه بخبث: امال ايه يواد دماغ شياطين بس نخلص من سي عزالدين ده وبعدين نشوف شغلنا لتلمع عيناها بخبث ومكر٠

في الجنينه الخلفيه :٠

كان يجلس رعد علي الاب توب الخاص بيه ليقاطعه عاصم :٠

عاصم بابتسامه: ازيك يرعد٠

رعد بابتسامه: ازيك يعاصم جيت بدري يعني ٠

عاصم: ابدا الاجتماع اتلغي هي رؤى لسه مجتش ٠

رعد : لا لسه مهي قالت هتتاخر ٠

ليقاطعهم صوت هاتف عاصم ٠

عاصم بضحك: جيبنا في سيره القط اهي بتتصل ليجيب عاصم٠

عاصم : حبيبتي وحشتيني قربتي تيجي ولا لسه ٠

ليلي بدموع وصراخ: الحقني يعاصم الحقني ٠

عاصم برعب وقلق : فيه ايه يليلي ايه الي حصل٠

ليلى بدموع وصراخ : الحقني يعاصم رؤى بتموت ٠

لتخحط عينان عاصم من الخوف والرعب الشديد علي معشقوته٠

***********************************

🙏🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔نيجي بقي للمجهول والمجهوله اغلب التعليقات الي جاتلي كانت انها بسنت ورعد اوبسنت وعزالدين

استعدوا للقنبله 💥💥💥💥💥💥

كان يقف يتابع عمله ليقطعه رنه هاتفه:٠

المجهول : حبيبتي وحشتيني ٠

المجهوله بحب: انت اكتر والله ها عملت ايه ٠

المجهول : اطمني الملف راح لحد محل ثقه هو الوحيد الي هيساعدنا ويقدر يقف قصاده ويدفعه تمن الي عمله٠

المجهوله بغيظ : ياما نفسي اشوفه ميت قدامي كده زي الكلب زي مموت اخويا بعربيته وبدم بارد طلع منها قال وجاي بيتنا يرملنا شويه فلوس ويمشي زي ميكون الي مات ده كلب ولا يسوي ٠

المجهول: علشان كده سعدتك لاني كنت حاضر الموضوع ووقعت فيكي كمان من اول نظره ٠

المجهوله بحب : ربنا يخليك ليا يارب لولاك ولولا مساعدتك ليا مكنتش شفيت غليلي كده ٠

المجهول بحب: اطمني يروحي هتشفي غليلك منه علي الاخر٠

المجهوله بعشق : بحبك ٠

المجهول بحب : بحبك ٠

وهذان لما يكونو سواء (صفاء وطارق) وطبعا يتحدثون عن (رافت) 

خاييييييينه واطييييييييييييه يصفاء😂😂😂😂😂😂😂

اليكم القنبله 💥💥💥💥💥💥💥

استعدوا للي جاي لانه صادم 💥💥💥


تكملة الرواية لاخرها من هنا



تعليقات

التنقل السريع
    close