القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل الحادي والعشرين والثاني والعشرين والاخير

رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل الحادي والعشرين والثاني والعشرين والاخير 


رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل الحادي والعشرين والثاني والعشرين والاخير 


 البارت الحادي والعشرون 💥💥💥💥🙏🙏🙏🙏

في منزل صفاء كانت تجلس شارده فيما حدث :٠

فلاش باك :٠

في محافظه الشرقيه في بيت عم سعيد والد صفاء٠

كانت تقف صفاء تعد الطعام لتتفاجي بصوت صويت وعويل ياتي من الخارج لتهرول علي الصوت لتتفاجي باخيها الذي يبلغ من العمر12عاما جثه هامده غارق في دمائه لتخحط عيناها من الألم والحسره علي أخيها الصغير لتسقط بدموع غزيره وهي تحتضن اخيها وتبكي بكاء تقطع له القلوب علي اخيها صغيرها ويسقط والدها بقهر وحزن علي ابنه سنده ليشعر بانه قد كسر ضهره بموت والده الوحيد لبيكي بقهر ومراره علي صغيره٠

بعدها ببضعه ايام كان يجلس عم سعيد ومازال الحزن والحسره تسيطر عليه ليقاطعه جرس الباب ليفتح عم سعيد الباب :٠

طارق : حضرتك عم سعيد الحصري ٠

سعيد بتعب: ايوه انا يبني اتفضل ٠

ليدخل طارق ويجلس :٠

طارق بهدوء : البقيه في حياتك ٠

عم سعيد: حياتك الباقيه يابني خير٠

طارق بارتباك: انا طارق صاحب رافت السيوفي تقدر تقول اخوه٠

لتنكمش ملامح عم سعيد ٠

سعيد بغضب: وانت جاي ليه هنا يابني مش كفايه الي حصل٠

طارق بارتباك: رافت هو الي بعتني بالمبلغ البسيط ده لحضرتك ٠

لتخرج هذه الجريحه بمراره علي فراق اخيها وضياع حقه لمجرد انه شخص معروف ذو سلطه ونفوذ ٠

صفاء بغضب شديد: اتفضل خود فلوس صاحبك وامشي من هنا قوله احنا مبنقبلش العوض وحق اخويا هنعرف ناخذه ازي ٠

لكن طارق كان في عالم تاني لم يسمع اي شي مماقالت فقد كان قد غرق في بحور عيناها التي برغم الحزن والحسره فيهم الاانهم جميلان للغايه ليقسم انه قد توقف قلبه لتو في هذه الحظه ٠

طارق بارتباك: اهدي من فضلك الموضوع كله قضاء وقدر ٠

صفاء بغضب: قضاء وقدر ونعم بالله بس لما البيه صاحبك يخبطه ويمشي ولا يسال ولولو ان حد من الكانوا وقفين شاف نمره العربيه مكنش هنعرفه وطبعا طلع منها لانه ابن ناس علوي ووصلين٠

طارق بحزن عليها: عندك حق انا بجد اسف بس انا كان قصدي ان الفلوس دي هتساعدكم ٠

عم سعيد: احنا مبنقبلش العوض يابني خود فلوسك واتكل علي الله٠

ليسمعوا صوت الصغير سيف يبكي لتاتي بيه صفاء لتنكمش ملامح طارق بالضيق لمعرفه انها متزوجه ٠

عم سعيد : يبنتي قولتلك خوديه واقعدي عند عمك اليومين دول الواد ابوه مات من كام شهر وسمع صويت لما قال كفايه ودلوقتي اهو يبنتي الواد هيطلع مسروع كده من الصويت ده٠

ليرتاح قلب طارق من جديد لمعرفه ذلك ٠

صفاء : انشاء الله يابا وانت حضرتك بلغ البيه بتاعك ان احنا مش عايزين منه حاجه الله الغني ٠

طارق بارتباك: تمام الي تشوفه عن اذنكم والبقيه في حياتكم مره تانيه ٠

ليرحل طارق ولكن عقله في هذه العنيده التي سرقت قلبه وعقله٠

في شركه السيوفي :٠

تحديدا مكتب رافت :٠

يدخل طارق الي المكتب :٠

رافت : ها خادوا الفلوس٠

طارق: لا ابوه بهدلني وقالي انه مش عايز فلوس ومش هيقبل بعوض ابنه ٠

رافت بحده: يغورو في ستين داهيه انا اساسا غلطان ان عبرت اشكالهم٠

طارق بحده: هو سعادتك مش شايف انك غلطان في الي حصل انك تخبط الولد وبدل متشوف حصله ايه تقوم تمشي وتسيبه ٠

رافت بغضب: امال هعمل ايه يعني هقف اطبطب عليه فاضي انا للهبل ده اهو عيل وراح هوجع دماغي ٠

طارق بغضب: انت بجد مستفز وانا مش طايق اتكلم معاك اكتر من كده ليرحل طارق بغضب شديد وهو يفكر فيما يجب ان يحدث٠

في الشرقيه بيت عم سعيد يرن جرس الباب :٠

صفاء بدهشه : انت تاني ٠

طارق بجديه : انتي عايزه تنتقمي من رافت ولا لا ٠

صفاء باستغراب: نعم دي لعبه جديده منك انت وصاحبك ولا ايه٠

طارق بجديه : والله انا عايز اساعدك هتوافقي تمام مش هتوافقي براحتك٠

وكادا ان يرحل:٠

صفاء بتفكير : استني انا موافقه ٠

طارق بابتسامه: كده تمام وانا هسعدك وهخليكي تشفي غليلك ٠

صفاء بتساول : ازي ٠

طارق : هقولك٠

ليبدء طارق في شرح الخطه وهي كالآتي :٠

ان تذهب صفاءالي الاسكندريه واعطاها عنوان الداده عائشه لفعل اي موقف لجعلها تراها لتحكي لها قصتها وتوهمها انها بنت مطلقه تعاني من طليقها ومعاملته القاسيه لها وبيع اهلها لها لكي تتعاطف معاها وتجعلها تعمل في شركه السيوفي فطارق يعرف جيدا ان داده عائشه شخصيه حنونه للغايه ويعرف جيدا ايضا ان عائله السيوفي يحبوها كثيرا لذلك كان واثق  انها ستلجا لهم لمساعده هذه الفتاه المسكينه لذلك كان واثق من نجاح الخطه وبالفعل نجحت وتم عمل صفاء في شركه السيوفي وذللك سهل كثيرا في انتقامها بمعرفه معلومات غايه في الاهميه عن رافت قد تدينه وتجعلها تحقق انتقامها منه وذللك بفضل طارق الذي سهل لها كل شي حتي عامر فكان صديق له لايعرفه رافت وبالفعل طلب من المساعده بانه سيمثل دور طليق صفاء لانه كان واثق من مراقبه رافت لها وبالفعل نجحت الخطه وتم الحصول علي معلومات تدين رافت وتحقق لصفاء انتقامها وفي اثناء هذه الخطه قد تولدت قصه الحب بينهم ليجتمعوه عاشقان من دائره الانتقام ٠

لتفوق صفاء من شرودها لتتحدث بغضب نهايتك قربت يرافت وهشفي غليلي منك لتلمع عيناها بمكر وغضب ٠

وده كان اكتشاف لغز (صفاء وطارق) 💥💥💥

********************************

في المستشفي الخاصه برؤى:٠

في غرفه رؤى:٠

كانت تسعيد رؤي وعياها تتدريجا فكانت تفتح عيناها ببطي لتعود علي الاضاءه لتتفاجي بمن يجلس جانبها بحزن وكسره وغضب في ان واحد٠

رؤى بتعب: انا فين ٠

عاصم بغضب: حمدالله على السلامه يهانم ٠

رؤى بتذكر ودموع :عاصم ٠

عاصم بالم : ايوه عاصم الي عمره مندم علي حاجه في حياته قد ان اتجوزك٠

روئ بدموع والم: كان غصبن عني يعاصم كان غصبن عني ٠

عاصم بغضب شديد: انتي تخرسي خالص وصوتك مسمعوش واسمي ميجيش علي لسانك فاهمه ٠

روئ بغضب: لا مش فاهمه انت اناني يعاصم مبتفكرش غير في نفسك انا الي عندي 28سنه وحاسه اني عندي 100سنه٠

عاصم بزعيق: ليه انشاءالله مشغللك خادمه في البيوت ولا بخليكي تجيبيلي كل سنه عيل ولا متجوزه واحد صايع بتاع ستات كل يوم بتجبيبه من واحده شكل ده هما طفلين الي عندنا وتوأم كمان من 8سنين جواز انتي الي انانيه ومبتفكريش غير في نفسك شايفه نفسك اتجوزتي بدري طب مانا كمان كنت قدك في السن كنا مبسوطين وفرحانين لاننا بقينا مع بعض لما حد كان يسالنا انتوا مستعجلين اوي استنوا شويه كنت انتي اول وحده تتكلمي وتقويلي لا مش هتفرق دلوقتي من بعدين انا كده كده ملك عاصم ومش هكون لغيره مش ده كلامك ايه الي اتغيرعلشان ترتكبي جريمه بشعه زي دي وتقتلي ابننا ٠

رؤى بدموع وحسره وندم : سمحني يعاصم سمحني ٠

عاصم بقهره: عمري مهسامحك وحياه الي قتلتيه يرؤي لوريكي الي عمرك مشوفتيه اعملي حسابك اننا هنرجع البيت تقوليلهم حادثه بسيطه واعرفي انك بقيتي متحرمه عليا لحد ملاقي الفرصه الي اطلقك بيها لاني مستحيل اسامحك ابدا وده مش علشانك ابدا انا هصبر ومش هقول لحد علشان ولادي علشان عمي الراجل الي رباني وعلشان اخواتك الي هما اخواتي مشوفش الكسره في عنيهم لما يعرفوا ان اختهم قتلت ابنها الي في بطنها ٠

ليتركها ويرحل تحت دموع غزيره دموع الحسره والندم والحزن٠

*****************************************

في العاصمه البريطانيه لندن :٠

كان يجلس عزالدين لتناول الغداء مع جده ليقاطعهم صوت بكاء تسنيم الشديد ليهرول عزالدين سريعا ناحيه الصوت ليري رجاله يحملون نور وشهد الغائبين عن الوعي نتيجه للمخدر وبدران يحمل تسنيم الذي تكاد انفاسها تتوقف من الخوف والبكاء٠

عزالدين لرجاله: دخلوهم الاوضه دي لينصاعوا الرجال لاوماره سريعا 

ويحمل تسنيم من بدران ويامروهم بالانصراف ٠

عزالدين بحنان وهو يحمل تسنيم: بس بس عياط يروح عمك متخافيش يقلبي انت معايا متخافيش ٠

تسنيم ببكاء: ماما ماما ٠

عزالدين : ماما هتقوم حالا يروحي هي نايمه بس شويه تعالي نلعب شويه لينادي عزالدين علي الخادمه ٠

عزالدين: كيرا كيرا ٠

كيرا : تحت امرك عزالدين بيه ٠

عزالدين: هاتي كل اللعب والحجات الي جبتها لتسنيم ٠

لتذهب كيرا وتجلب جميع الالعاب الجميله لتسنيم وبالعفل قد بدات تهدا وكان عزالدين يشعر بفرحه عارمه بوجودها معاه فكانوا جالسون علي الارض يلعبون بالألعاب لياتي جمال ويبتسم بهدؤء علي حفيده ف عزالدين شخصيه قويه ولكنه ايضا يمتلك قلبا طيبا للغايه وحنون للغايه ليذهب اليهم جمال ٠

جمال بفرحه: اموره اوي يعزالدين ٠

عزالدين بسعاده : فعلا يجدو اكيد شبه رعد ٠

جمال بسعاده: فيها كتير من ناريمان اوي ٠

عزالدين : الله يرحمها ٠

تسنيم لعزالدين: هو انت بابا ٠

عزالدين بفرحه وهو يحملها ويقبلها : تقدري تقويلي كده انا هو واحد منختلفش عن بعض ٠

تسنيم بزعل : بس انا زعلانه من بابا ٠

عزالدين : ليه بس ٠

تسنيم بزعل: علشان سايب تسنيم لوحدها وتسنيم عيط٠

عزالدين بقهره علي بنت اخيه: معلش يروحي انا اعتبريني بابا كل الي انتي عيزاه شاوري عليه بس هتلاقيه٠

تسنيم: عاوزه فستان اروح بيه الحضانه عليه توم جيري بدل الفستان ده٠

عزالدين: هو انتي معندكيش غيره ولا ايه٠

تسنيم: هما اتنين ده واحد احمر والبس ده مره وده مره٠

ليشعر عزالدين بالغضب الشديد فتسنيم رعدالسيوفي الذي كانت من المفروض ان تعيش حياه الثراء فكونها من عائله السيوفي وعمها يعد من اكبر رجال الاعمال في لندن تشعر بذلك الحرمان٠

عزالدين بحنان: ولا يهمك ينورعيني الي انتي عيزاه هيكون موجود حالا من اكبر محلات هنا ٠

تسنيم بفرحه : بحبك يبابا اوي ٠

ليعانقها عزالدين بسعاده وهو يقبلها ويقسم ان لن يجعلها تعاني ولو دقيقه واحده ويتوعد لكل ما اذاها ووصلها لهذه الحاله بالهلاك لا محاله فملك الموت لايتهاون مع من يحاول المساس باي شي يخصه وهذه تسنيم رعد السيوفي وهو ورعد جسدين في روح واحده٠

*************************************

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا جنينه الفيلا :٠

كانوا يجلسان زهره والاء :٠

الاء: ايه يزوزو مالك سرحانه كده٠

زهره بشرود: مفيش عادي يالاء ٠

الاء بشك: زوزو انا بعرفك اكتر من نفسك قولي مالك٠

زهره: مخنوقه يالاء مخنوقه ٠

الاء بتساول: ليه في حد مزعلك رعد عاملك حاجه ضايقتك ٠

زهره بابتسامه: يريت كل النااس زي رعد ٠

الاء بغمزه : ايوه يعم ايوه ده شكله الحب ولع في الدره علي الاخر٠

زهره بضحك: والله انتي فايقه وريقه ٠

الاء بضحك: ماشي يعم خبي عليا براحتك ياما نفسي اتجوز سيفوبقي٠

زهره بابتسامه: دلوقتي تتجوزيه ياختي متستعجليش بس ادعي ان طنط سميحه توافق ٠

الاء بعبوث : هو ده الي مخوفني يزهره ربنا يستر٠

ليقاطعهم دخول رؤى مع عاصم وظاهر عليها التعب الشديد :٠

زهره بقلق: مالك يرؤي فيه ايه يعاصم٠

عاصم بضيق: مفيش يزهره حادثه بسيطه وجات علي خير٠

الاء بشك: حادثه طب وانتي عامله ايه دلوقتي ٠

رؤى بمراره: كويسه عايزه ارتاح في اوضتي واشوف ولادي 

لتذهب هي وعاصم الي غرفتهم ليقابلهم رعد٠

رعد بقلق شديد: مالك يرؤي في ايه ٠

عاصم : مفيش حاجه يرعد اطمن حادثه بسيطه الحمدلله٠

ليتتطلع رعد لهم ويجزم انها لم تكن حادثه علي الاطلاق ٠

رعد بشك : طيب حمدالله على السلامه ٠

رؤى بالم :الله يسلمك يرعد ٠

ليذهبوا عاصم ورؤى الي غرفتهم ٠

كانت جميله تجلس في الجنينه تذاكر دروسها ليقاطعها حازم ٠

حازم بتريقه : علي اساس انك بتفهمي اوي يبنت البواب ٠

جميله بغضب: بفهم احسن منك مليون مره كمان ٠

حازم : ها وماله هو الكلام بفلوس هنشوف مين الي هيجيب مجموع اكبر٠

جميله بتزمر: هنشوف انا هجيب مجموع اكبر منك وهدخل هندسه 

حازم بحده: انا الي هجيب اكتر منك وادخل كليه الطب وهتشوفي 

جميله وهي ترحل بابتسامه استفزازته كثيرا هنشوف يزوما ٠

حازم بغضب: ماشي هنشوف يبنت البواب حازم هيعمل ايه٠

لم يعلم انها فعلت مالم يقدر الكثير من الناس علي فعله وهو استفزاز حازم السيوفي الذي يتمتع بكميه هائله من البرود ولم يعلم ايضا ان هذا التحدي ماهو الابدايه شراره العشق لهذان العاشقان 

حازم وجميله ٠

********************************

في مكان ما كانت تجلس هذه الجميله وهي شارده ليقاطعها جرس الباب لتفتح لتشعر بالسعاده الشديده لمحبوببها لتعانقه بشده :٠

هي بعشق: كده تتاخر عليا ٠

هو بحب : اسف يروحي غصبن عني والله ٠

هي بابتسامه حب: هسامحك بس بشرط ٠

هو بحب : اومري يروح قلبي من جوه ٠

هي : تفضل معايا لحد الصبح مايطلع ٠

هو بخبث: ايه واحشتك ٠

هي بعشق: اوي اوي ومش هسيبك٠

هو بعشق : من عنيا يروحي مش هبعد ابدا مستحيل ابعد عن روحي٠

هي بعشق : انت الي روحي وقلبي كمان يمالك قلبي ٠

هو وهو يدفن راسه في عنقها: ياااااه بحس وانا في حضنك اني مش قادر ابعد ٠

هي بعشق: علشان تحس بيا لما ببعد عن حضنك ببقي عامله ازي ٠

يتري مين دول 🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥


يارب البارت يعجبكم دمتم في رعايه الله وحفظه :٠

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏


البارت الثاني والعشرون :٠💃💃💃😍😍😍😍😍♥️♥️💃

في العاصمه البريطانيه لندن :٠

كانت قد بدوا نور وشهد يستعيدون وعياهم ليتفاجوا بذلك المكان الغريب بالنسبه لهم ٠

نور باستغراب وقلق: احنا فين ايه المكان ده ٠

شهد باستغراب: مش عارفه كل الي فكراه ان كنا بنركب العربيه ومش فاكره حاجه بعد كده ٠

نور برعب: تسنيم تسنيم فين ٠

لتهرول الي الخارج تتباعها شهد برعب علي تسنيم لتتطلع لتجد تسنيم تجلس علي حجر احد يطعمها ولكن ملامحه ليس واضحه بالنسبه لها لتسرع إليها وتاخذه منه بحده لتتطلع الصدمه الشديده علي وشها ٠

لتتمتم بخفوت رعد مش ممكن ٠

عزالدين ببسمه ساحره : يخساره كنت فاكر ان قصه حبكم اقوي من كده متخيلتش انك ممكن ابدا تتوهي عنه او تتلخبطي فيه مع حدتاني٠

لتتطلع له بصدمه : حد تاني قصدك ايه ٠

عزالدين بهدوء : انا اخو رعد التؤام عارف انك هتتصدمي بس الي احب اقولهولك ان هو كمان ميعرفش ان عنده اخ توأم ٠

لتتطلع له بصدمه شديده: مش ممكن مش معقول ٠

عزالدين : انا عارف ان الموضوع صادم بس هي دي الحقيقة ٠

شهد بهيام وبهمس: ايوه يبت ينور رعد عينيه عسلي لكن ده عينيه صافيه وزرقاء وجميله وملهاش حل ومجننا امي والله العظيم ٠

نور بغيظ: اتلمي يجزمه اتلمي٠

نور بحده : افرض ان ده حقيقي حضرتك جيبنا هنا ليه ٠

عزالدين: حمايه لازم احميكم من الي ممكن ياؤذكم٠

نور بارتباك: محدش عايز يازينها قصدك ايه ٠

عزالدين ببرود: لا فيه سميحه ورافت ٠

لتتطلع له بصدمه شديده٠

عزالدين:متستغربيش انا عارف كل حاجه كل الي اقدر اقولهولك انك هنا في امان مستحيل حد ياذيكم ابدا لكن وقت محدد انشاء الله ميكونش طويل ٠

نور بقلق: وانا ايه يخليني اثقك فيك ٠

عزالدين : لان معندكيش خيار تاني وده كل مش علشانك لوحدك انا لايمكن اسمح لبنت اخويا تتاذي مهما كان السبب ٠

شهد بهيام وهمس: ايوه ينور هنا امان وحلويات وحجات عسل ٠

نور بغيظ : ده انا همسح بيكي بلاط الفيلا لو ملمتيش نفسك٠

شهد بغيظ : حاضر اتكتمنا اهو٠

عزالدين بهدؤء: تقدرو تعتبروا الفيلا بتاعتكم وتحت امركم كمان٠

تسنيم بحب : شوفي يماما بابا عزالدين جاب لتسنيم حجات حلوه كتيره اوي ٠

لتنكمش ملامح نور بالضيق يلاحظها عزالدين ٠

عزالدين بحنان: اطمني انا مستحيل اخود مكان ابوها رغم ان انا وابوها منتختلفش عن بعض كتير واطمني انشاء الله هتتجمعوا مع بعض قريب انا لازم امشي لاني عندي شغل وطبعا الفيلا فيلاتكم عن اذنكم ٠

ليرحل عزالدين تحت نظرات قلق نور ونظرات هيام شهد٠

****************************************

في مكتب وكيل النيابه كان يجلس رعد بكل غروروبجانبه حازم لزياره خالد لياتي خالد:٠

خالد باستغراب: معقول رعد باشا بنفسه منورني وجايلي بنفسه٠

رعد بضحكه استفزار: توتو معقول لازم اجي بنفسي طبعا هو انا عندي اغلي منك يدودو٠

خالد بغيظ: تسلملي يارب منورني ازيك يحازم ٠

حازم بكره وغرور : كويس زي الفل احسن منك مليون مره كمان٠

خالد بضحكه استفزاز: شكلك فعلا بقيت احسن من بعد الشم والمخدرات بصراحه الفيديو الي بعتهويلي تامر وانت بتشم كيفني٠

حازم بابتسامه استفزاز: والفيديو برضو الي وريهويلي رعد وتامر والي حصله كيفني علي الاخر ولا شكلك وانت نازل مع البوليس علي البوكس كان مسخره الصراحه٠

خالدبغضب وغيظ: اوعي تفتكرو ان العبه انتهت العبه لسه بدري عليها اوي وهخرج وهتشوفوا ساعتها هعمل ايه ٠

رعد بضحك شديد: لا ده بجد والله وبغضب قولتلك انك عمرك مهتخرج من هنا غير لما تموت وتعفن كمان ٠

خالدبغضب: هنشوف مين الي هيموت الاول ويعفن ويبقي مش قادر يقف علي رجله ويموت زي الكلب ومالوش علاج ٠

رعد بضحك شديد: لا والله اه قصدك علي الدواء الي اديته لداده سميره علشان تدهيولي كنت فاكر ان داده سميره ممكن تقتل ابنها هتفضل طول عمرك غبي يخالد٠

فلاش باك :٠

كانت تقف سميره وبيدها شريط الدواء الذي طالبوا منها اعطاه لرعد لكي تحصل علي حفيدها ٠

سميره بغضب وهي ترمي بشريط الدواء ارضا ٠

سميره بحنان: انا مستحيل اعمل كده اقتل رعد اقتل ابني الي ربيته مش ممكن انا هقول لرعد وهو اكيد هيساعدني ٠

لتذهب لاخبار رعد ٠

في غرفه رعد :٠

كان نائما رعد ليسمع صوت طرقات خفيفه علي الباب :٠

رعد بغيظ : اه ياحمد الكلب اكيد هو الي جاي يرخم زي عادته ليفتح رعد ٠

رعد باندهاش: داده سميره اتفضلي لتدخل سميره :٠

سميره بارتباك وقلق: رعد كان فيه حاجه مهمه عايز اقولك عليها ٠

رعد باستغراب: اومري يداده اتفضلي ٠

شرعت سميره في الحديث لتخبره بكل ماحدث من بدايه خطف حفيدها وطلبهم منها باعطاءه من هذه الحبوب وجحز حفيدها الصغير لتأكد من اعطاها اول حبايه لرعد من خلال مراقبتهم لها ٠

رعد باندهاش : معقول لدرجه دي بيكرهني ٠

سميره بغيظ: ايوه والله يابني طول عمري مبرتحلوش لا هو ولا اهله٠

رعد :انتي متأكده ان خالدهو الي عمل كده ٠

سميره بتاكيد: ايوه والله يرعد انا سمعته بنفسي الراجل وهو بيقوله كل تمام يخالد بيه ٠

لتلمع عينان رعد بالغضب الشديد ويقسم للانتقام من خالد ٠

رعد بجديه : طب متقلقيش يداده سميره كل حاجه هتمشي عادي وانا هواهمهم ان باخد الدواء يعني هعمل اني دايخ وكده وهحاول اعرف مين الي بينقله اخبارنا هنا في الفيلااما بقي بنتك وابنها انا هسفرهم لندن بعيد عن كل ده وهامنهم كويس متخافيش٠

سميره بحنان: ربنا يخليك ي رعد وخالي بالك من نفسك يابني ٠

رعد وهو يقبل يدها : متقلقيش يداده ربنا يخليكي ليا يا رب ٠

باك:٠

رعد بضحك شديد : عرفت انك غبي وعمرك مهتقدر تقف قصادي وانك اصغر واتفه من انك تتدخل معايا في صراع احنا هنمشي بقي اصل تامر كان قالي انك كان نفسك تشوف حازم وهو بيشم فقولت لازم اجيبه يشمت فيك وانت في السجن يلا بقي سلام علشان المكان هنا مقرف اوي ميلقش غير بامثالك ٠

خالد بغضب جحيمي: هقتلك يرعد هقتلك ٠

ليستديدر له رعد بابتسامه استفزاز:٠

رعد : هستناك يدودي سلام ٠

ليرحل رعد وحازم تاركين هذا الذي يتوعد بالانتقام الشديد٠

***********************************

💃💃😂😂😂😂نيجي بقي للقنبله استعدوا وجمودا اعصابكم 

المجهولين 💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥

في مكان ما :٠

كانت تجلس هذه الجميله شارده ليقطع شرودها جرس الباب لتفرح بسعاده كبيره لمحبوبها٠

هي بسعاده كبيره: وحشتني يروحي ٠

هو بعشق: انتي اكتر يقلبي سمحيني ان غبت عليكي ٠

هي بعشقك: هسامحك بس بشرط ٠

هو بعشق: اومري يروحي وانا هنفذ٠

هي بعشق : تفضل معايا النهارده ومتسبنيش ٠

هو بخبث: ايه وحشتك ٠

هي بحب: اوي اوي ومش هسيبك ابدا ٠

هو وهو يدفن راسه في عنقها: ياه اسعد لحظات حياتي وانا في حضنك ٠

هي بعشق: علشان تعرف لما ببعد عن حضنك بحس بيه ٠

(القنبله) 💥💥💥💥💥💥

وهذا لما يكونوا الا العاشقان المتيمان ببعضهم البعض ٠

(ممدوح وناريمان)الصدمه 💥💥💥💥😂😂😂😂😂😂

ممدوح بعشق: انتي عارفه اني اغلي حاجه في حياتي كلها ٠

ناريمان بحب: وانت روحي يممدوح وحبيب قلبي ٠

ممدوح بعشق: ياااااه ينريمان لو مكنش ربنا كرمنا زمان كان زماني موت٠

ناريمان بعشق ولهفه: بعد الشر عليك يحبيبي هو انت مش هتنسي الفتره المشؤمه دي ٠

ممدوح بتنهيده وغيظ: ازي انسي ان بنت الكلب دي كانت عايزه تموتك وتاخد روحي مني لولا ستر ربنا ٠

فلاش باك :٠

في مكان ما كان يقف فيكتور ينتظر سميحه ٠

سميحه بتساؤل: فيكتور ٠

فيكتوربغرور: ايوه سميحه هانم السيوفي ٠

سميحه: ايوه ٠

فيكتور: وصلني انك عيزاني ٠

سميحه بخبث: ايوه مصلحه وبفلوس كتير٠

فيكتور: مصلحه ايه ٠

سميحه بمكر: واحده عيزاك تقتلها ٠

فيكتور: مين هي بالنسبه الك٠

سميحه: وده يخصك في ايه ٠

فيكتوربحده: يخصني هو ده قانوني مش شغلك ٠

سميحه بزفر: مرات جوزي للتانيه وعايزه اخلص منها٠

فيكتور : تمام اسمها ٠

سميحه بغيظ:زفته ناريمان الحديدي بس يريت تقتلها قبل متولد٠

فيكتوربتساول: هي حامل ٠

سميحه بغيظ: ايوه ٠

فيكتور: قبل متولد ده مقدرش اوعدك بيها ممكن مثلا يكون اسهالي اقتلها في ال مستشفي زي حقنه هواء نزيف اي حاجه ٠

سميحه :المهم انك تخلصني منها هي وخلاص ده الكارت بتاعي لما تيجي تنفذ كلمني وهنتفق والي انت عايزه هتاخده تمام ٠

فيكتور: تمام ٠

لترحل سميحه ويفكر فيكتور في الامر ٠

في شركه السيوفي:٠

تحديدا مكتب ممدوح السيوفي :٠

كان يجلس والده اسماعيل ٠

اسماعيل بحده : ايه انشاء الله هتفضل زعلان علي السنيوره كده  كتير٠

ممدوح بقهره: السنيوره دي روحي الي خلتني احس اني عايش وشايله ولادي في بطنها٠

اسماعيل بغضب: العمله عملتك انت من الاول سميحه كانت مالها بنت عمك وطول عمرها بتحبك وجيبالك صبيان زي الفل ٠

ممدوح بغضب: انت السبب انت الي جوزتهالي انا لكن بطيقها ولا عايز اتجوزها٠

اسماعيل بغضب: وده من أمتا انشاء الله مانتوا كنتوا متجوزين وعايشين زي الفل لحد مظهرت الست هانم ٠

ويتحدث اسماعيل بغضب شديد ٠

اسماعيل بغضب: قسمابالله يممدوح متظهر الست دي تاني في حياتك لقتلها سامع هقتلها انا ساكت بس لحد متولد لكن انت عارف انا لوعايز اخلص منها ديتها عندي رصاصه واخلص منها خالص كله الاالناس الي من دمي وانا مش هقبل ابدا ان بنت اخوي تتقهر علشان واحده زي دي ٠

ليرحل اسماعيل بغضب شديد ٠

ليسقط ممدوح بتعب والم علي الكرسي لما يحدث كل ذللك ما ذنبه انه عشق هل ذلك ذنب يستدعي كل هذا العقاب ليقاطع شروده دخول السكرتيره٠

السكرتيره : ممدوح بيه في حد عايز يقابل حضرتك ضروري ٠

ممدوح بتعب: مين ده ٠

السكرتيره : مش راضي يقول اي حاجه غير لما يقابل حضرتك ٠

ممدوح باستغراب: خليه يدخل ٠

وهذا لم يكن الا(فيكتور) ٠

ممدوح باستغراب: مين حضرتك ٠

فيكتور: انا جاي لمصلحتك فارجوك اسمعني ٠

ليقص له فيكتور ما طلبته منه سميحه بالتفصيل ٠

لينكمش وجه ممدوح من الغضب الشديد من ذلك الحيه ٠

ممدوح بغضب: وانت عرفت ازي اني جوزها ٠

فيكتور: من الكارت بتاعها سالت عليها وعرفت انها مرات حضرتك ٠

ممدوح باستغراب: وانت ايه الي خلاك تيجي تقولي مش خايف ابلغ عنك ٠

فيكتور بغرور: مش هتقدر تثبت حاجه انا جيت اقولك لاني بحد سميحه دي مطقتهاش خالص والست الي قالتلي اقتلها عرف انها حامل فبصراحه مقدرتش وبصراحه اكبر قولت اجيالك وقولك وانت هتتدفعلي اكتر بكتير من الي هطلبه علشان حياه مراتك ولا ايه٠

ليشرد ممدوح في كلام والده باقسامه بقتل ناريمان اذا ظهرت مره اخري في حياه ممدوح وشر سميحه ومحاولتها قتلها وغضب جمال الحديدي انه لان يسمح له برجوعه لها مره اخري ليشرد في خطه كقد تجلعهم يعيشوا سويا من غير كل هذه المخاطر علي الاقل لحين التخلص منها ليقابل نريمان ويقنعها بخطتته فهي ايضا تعشقه ولا تريد الابتعاد عنه ليتصل بفيكتور يوم ولاده ناريمان لكي يجعله يقنع سميحه انها قتللت وبالفعل فيكتور قد نفذ الخطه وهي كالاتي :٠

ان يتصل بسميحه ويقنعها انه قد نفذ خطتته وقام بقتل ناريمان باقناع طبيبها باعطاها حقنه هواء نتيجه مبلغ كبير من المال وبالفعل اعطاء الطبيب مبلغ كبير من المال لابلغ جمال بوفاه ابنته وبتسهيل جثه اخري لكي تتدفن مكان ناريمان وعمل تقرير طبي بوفاه ناريمان نتيجه نزيف اثناء الولاده لينفذ الطبيب كل هذا نتيجه المال وبالفعل نجحت الخطه والجميع قد عالموا بوفاه 

(ناريمان الحديدي) 

باك :٠٠٠٠٠٠

ناريمان بعشق: الحمد لله يممدوح ربنا سترها معانا وبقينا مع بعض٠

ممدوح بعشق وهويقبل يدها: الحمد لله يروحي ربنا عالم انك روحي الي مقدرش اعيش من غيرها ٠

ناريمان: رعد واحشني اوي يممدوح اوي ٠

ممدوح : معلش يروحي هانت وتشوفيه يقلبي ومش هو بس٠

ناريمان باستغراب: قصدك مين يممدوح ٠

ممدوح : عزالدين ٠

ناريمان باستغراب: عزالدين مين ٠

ممدوح : ماهو ده الخبر الحلو الي كنت محضرهولك عزالدين ابننا تؤام رعد٠

ناريمان بصدمه شديده: ممدوح انت بتقول ايه انت مش قولت ان تؤام رعد مات ٠

ممدوح بشرود : مهو ده الي انا كنت فاكره لحد ماعرفت الحقيقه٠

فلاش باك :٠٠٠٠٠٠٠٠٠

في شركه السيوفي :٠٠٠٠٠

كان يجلس ممدوح يتابع عروض الشركات لينبهر ممدوح بشركه عزالدين الحديدي للحديد والصلب بلندن ٠

ليبحث ممدوح عن شركه عزالدين علي الانترنت لتظهر امامه صوره عزالدين ليجحط ممدوح عيناه بالصدمه لذلك الشبه الكبير من رعد ليرتبك ممدوح ويقرر ان يعرف عنه كل شي ليبحث ولكن لا يحصل علي اي معلومات ليتصل بعزت صديقه رجل اعمال يقيم في لندن من فتره طويله ٠

عزت بفرحه: ممدوح السيوفي بنفسه بيكلمني دي الدنيا نورت٠

ممدوح بابتسامه: تسلملي يعزت كنت عايزك في خدمه ٠

عزت : خير اومراني ٠

ممدوح: شركه عزالدين للحديد والصلب في لندن عايزاعرف  معلومات عن صاحبها عزالدين بصراحه شركه ممتازه وعايز يبقي في بينا شغل ٠

عزت : شركه عزالدين الحديدي للحديد والصلب شركه معروفه اوي 

وناجحه بس بصراحه اديني ساعه واحده هعرفلك كل المعلومات عن عزالدين الحديدي ٠

ممدوح : تمام هستني ٠

ليغلق الخط ويدعي الله ان يكون ما يفكر به ليس صحيح٠

ليعود الهاتف فكان عزت ليرد ممدوح سريعا ايوه ي عزت ٠

عزت : اسمع يسيدي عزالدين الحديدي عنده 28 وخريج كليه هندسه وشخصيه محترمه وناجحه جدا بس اه الشركه صح عزالدين مديرها والمسؤول الاول عنها بس لعرفته انها لواحد اسمه جمال الحديدي ٠

لينتفض ممدوح من هذا الاسم ٠

ممدوح بصدمه: بتقول مين ي عزت ٠

عزت : بقولك الشركه صاحبها الأصلي اسمه جمال الحديدي والي عرفته انه جده وانهم جم لندن من مصر من 28سنه ٠

ليغلق ممدوح الهاتف بصدمه ليتمتم بشرود وصدمه ٠

عنده 28سنه وجده جمال الحديدي وسافرو لندن من 28سنه يبقي اكيد ليتحدث بصدمه معقول عزالدين يكون ابني ٠

ليزعم علي الذهاب الي المستشفى لمقابلة الدكتور الذي ابلغه بوفاه والدا من اولداه التؤام ليخبره بالحقيقه ٠

ليرعب الطبيب من هيئه ممدوح الغاضبه ويتذكره فوارا رغم مرور سنوات ليهدده ممدوح بالابلاغ عنه اذا لما يقل الحقيقه وبالفعل يعترف الطبيب باتفاقه مع جمال باخباره بوفاه والدامن اولاده التوأم نتيجه مبلغ من المال ليشعر ممدوح بالغضب الشديد لخطه جمال باخذ ابنه وحرمانه منه كل هذه السنين طويله٠

باك:٠٠٠٠٠٠

ناريمان بصدمه : معقول بابا عمل كده معقول ٠

ممدوح يتنهيده: ايوه يروحي ايوه ٠

ناريمان ببكاء وحسره: يعيني عليكم يولادي يعيني عليكم واحد ورث مني المرض العين الي بيهد فيه وواحد اتربي من غير ام واب جده حرمه من ابوه وان يكون في وسط اهل وعائله واحنا الي بخططنا دي يممدوح بعدنا عن والدنا حسبي الله ونعم الوكيل في الي كان السبب ٠

ليحتضانها ممدوح بحب : معلش يروحي اوعدك انها هانت وهنتجمع احنا الاربعه يقلبي ونخلص من الكابوس ده ٠

**********************************

في العاصمه البريطانيه لندن :٠

كان يجلس عزالدين يتابع اعماله لتقطعه السكرتيره ٠

السكرتيره : عزالدين بيه في حد عايز يقابل سعادتك ٠

عزالدين: مين ده ٠

السكرتيره : مش راضي يقول سعادتك بس عايزك ضروري ٠

عزالدين : خليه يدخل ٠

لتخرج السكرتيره ٠

وتجحط عينان عزالدين من الغضب الشديد لينقض عليه بغضب شديد٠

عزالدين وهو يمسك فيكتور بحده وغضب ٠

عزالدين بغضب: كده يفكتوربعد كل الي عملته معاك تتطلع انت الي قاتل امي ٠

فيكتور باستغراب: والدتك حضرتك بتقول ايه يعزالدين بيه ٠

عزالدين بغضب: انا وصلي التسجيل بتاعك انت وسميحه السيوفي

وسمعتك وانت بتقولها انك قتلت ناريمان الحديدي ٠

فيكتور بصدمه: هي ناريمان الحديدي والده حضرتك ٠

عزالدين بغضب شديد: اه تخيل وهخليك تحصلها انت وسميحه الزفت دي ٠

فيكتور: عزالدين بيه مدام ناريمان عايشه ماممتش ٠

عزالدين بدهشه : انت بتقول ايه ٠

فيكتور: صدقني هو ده الي حصل ٠

ليشرد له فيكتور جميع تفاصيل خطتته مع ممدوح لحمايه ناريمان من جميع المخاطر والخطط الدنيئه لتتدمير علاقتهم ٠

عزالدين بصدمه: يعني امي عايشه وممدوح السيوفي يعرف مكانها٠

فيكتور: ايوه يعزالدين بيه ولما جيت سميحه تتفق معايا علي قتل حضرتك جيت بسرعه علشان أحذرك هي مكانتش تعرف اني بطلت من زمان من ساعه القضيه الي كنت هروح فيها لولاك وانك كشفت كل حاجه وطلعتني منها ولما سميحه كلمتني قولت يمكن ربنا وقعني في طريق حد انقذه من شرها فقابلتها ولما عرفت انها قصده حضرتك جيت بسرعه اخذرك ٠

عزالدين بهدؤء: خلاص شكرا يفكتور وانا اسف مكنتش اعرف ٠

فيكتور بحب : انا مستحيل ازعل منك يعزالدين بيه بعد الي عملته معايا ٠

ليرحل فيكتورويزعم عزالدين للسفر الي مصر ومقابله ممدوح ٠

***************************************

في فيلا السيوفي :٠

كانوا يجلسون ينتاولون العشاء ليرن جرس الباب ليذهب حازم ليفتح لينصدم حازم مما يراه ٠

حازم بصدمه وهو يوزع نظره بين رعد وعزالدين٠

حازم بصدمه : سلاما قولا من رب الرحيم انت انس ولا جن٠

عزالدين وهويدفعه : اوعي يشاطر من وشي ٠

ليدخل عزالدين الي الداخل لييتطلعوه له جميعهم بصدمه شديده٠

الاء بصدمه: هو انا في حلم ولا ف علم ٠

سميحه بغضب وبهمس: عزالدين ٠

زهره بعشق وهيام وبهمس: عزالدين ٠

منار بهيام : يلههوي على الحلاوه يناس ٠

عاصم بدهشه: مين حضرتك ٠

ممدوح : اهلا اهلا عزالدين بيه ابني ٠

عزالدين بغضب: انا مش ابنك انا جاي اشوف اخويا واسال على الامانه وعلي مكانها ٠

رعد وهو ينزل الدرج بصدمه وهويتتطلع في هذا الوجه الذي يرائ فيه انعكاسه فكانوا لبعضهم كالمراه٠

رعد بصدمه ودهشه: مين حضرتك ٠

عزالدين باشتياق ولهفه لاخيه :٠

عزالدين بلهفه وحب: انا عزالدين اخوك التوام يرعد٠

رعد باستغراب شديد: افندم انت بتقول ايه انت واحد شارب حاجه وجاي تخرف هنا ولا ايه ٠

ممدوح : هي دي الحقيقه يرعد٠

رعد بغضب شديد: حقيقه ايه انت عايز تقنعني ان انت وماما سميحه كانتوا مخلفين توأم معايا وسيبني كل السنين دي وبعدين ازي وانا رؤى توام ازي بقي عندي تؤام تاني ٠

عزالدين بغضب: ومين قللك ان انا وانت ولا سميحه ٠

رعد بغضب: انت باين عليك واحد مجنون وبتخرف ايه الي انت بتقوله ده ٠

عزالدين بغضب: الي انت سمعته انا وانت اخوات تؤام من ام تانيه غير سميحه انا الي اخوك مش هما٠

رعدبغضب شديد: ولو ده صح كنت فين كل ده ساعتك وسايب اخوك ليه ليه ولا مره محاولتش تشوفني اوتسال عليا ها كنت فين٠

عزالدين بالم: انا اخر واحد في الدنيا المفروض تلومه علي الي حصل ٠

رعد بغضب: امال عايزني اقول ايه والوم مين لما يجي واحد بعدالسنين دي انا اخوك نصك التاني عيازني اقول ايه كنت فين كل السنين ده كنت فين واخوك مريض بالسرطان محتاج حد جنبه ٠

ليتتطلعوه له جميعا بصدمه ٠

رعد بوجع والم : مالك يبابا مصدوم ليه فاكرني مش عارف اني عندي سرطان وانت يزهره فاكرني مش عارف اني عندي سرطان وان الحقنه الي بتتدهيلي دي بتاعه السرطان ومع ذلك انا راضي بنصيبي والحمدلله ٠

عزالدين بحنان : متخافيش يرعد انا هسفرك اخر الدنيا هتتعالج وهتخف ٠

ليزيح رعد يد عزالدين بحده ٠

منار بهيام وهي تغمززهره: مشاءالله يزهره طلع عندك ابن عم زي القمر ٠

زهره بغيره : عادي يعني يمنار مش لدرجه دي وبعدين احنا في ايه ولا في ايه ٠

منا بهيام : اصل الواد قمر يزهره يحل من علي حبل المشنقه فاضلو فولتين وينور كهربني اول مدخل ٠

زهره بغيره وغيظ وبهمس: ده ان الي همسكك السلك عريان دلوقتي لو مبتطليش تحرقي في دمي وتبصيلو كده٠

رعد بحده: عزالدين بيه ارجع من مكان مجيت وانساان ليك اخ وعيش زي مكونت عايش انا ماليش غير امي سميحه الي ربتني واخواتي دول الي انت شايفهم ومقدرش ابعد عنهم ٠

عزالدين بالم ؤوجع : مش هيحصل يرعد هتلاقيني معاك في كل حاجه ومش هسيبك ابدا يرعد فاهم ٠

ليرحم عزالدين بقهره وحسره تحت نظرات رعد والجميع الصادمه لكل مايحدث ٠

****************************************

في الجنينه الخاصه بالفيلا السيوفي كان يسير رعد بشرود ليقاطعه رن التلفون :٠

رعد: يلهههوي ده عزالدين ده هينفخني ٠

ليبعد بعيد عن الفيلا ٠

رعد بمرح: حبيب قلبي يزوزو ٠

عزالدين بحده: لاوالله ياخويا ايه ياض الفيلم الهابط الي عملته ده ٠

رعد بمرح : ايه رايك يكبير تلميذك يمعلم ٠

عزالدين بضحك: يخربيتك والله صدقتك ٠

رعد بغرور: اي خدمه رعد باشا في الخدمه ٠

عزالدين بضحك: ماشي ياخويا خالي بالك من نفسك ٠

رعد بحب: وانت كمان يحبيبي مش متخيل يعزالدين ان امنا عايشه ٠

عزالدين بتنهيده: ولا انا والله نفسي اشوفها شوفت ابوك وعمايله ٠

رعد : اكيد في سبب يعزالدين وهنعرفه مهما كان دول ابونا وامنا٠

عزالدين : عندك حق يحبيبي انشاء هنتجمع كلنا سواء٠

رعد بحب : انشاء الله يحبيبي بقولك سيف قالي انك بتجهز خلاص علشان تقبض علي المهدي ولويس ٠

عزالدين : ايوه خلاص كفايه عليهم كده ٠

رعد : انا هاجي معاك وانت بتقبض عليهم ٠

عزالدين : ليه يرعد ٠

رعد بغضب: علشان اشفي غليلي منه عزالدين انت ظابط وبتادي شغللك لكن انا عايز انتقم ٠

عزالدين بغضب : الي ضيعه منك المهدي يخصني زي ميخصك يرعد ولا نسيت٠

رعد : لا منستش يعزالدين ربنا يخليك ليا وبعدين يسيدي لازم اجي اشوافهم واشفي غليلي واشمت فيهم لما يعرفوا ان الي كان معاهم من الاول وبيهربلوهم الشحنات وهما فاكرين انه كده بيورطوه وينتقموا منه كان بيورطهم هما ويسجلهم ويلف حبل المشنقه حوالين رقبتهم ليتحدث بخبث ومكر واستمتاع وشماته مش 

الكابتن رعد السيوفي وانما المقدم عزالدين الحديدي ٠

(الصدمه) 😂💥💥💥💥😂😂😂💥💥💥💥

دمتم في رعايه الله وحفظه 

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏💥💥💥💥💥


(البارت الاخير) (الجزء الأول) ودي اول الصدمات 💥💥💥💥💥😂😂😂

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا في غرفة رعد:٠

كان رعد يجلس في شرود ليقاطعه رنين هاتفه ليرد سريعا٠

رعد : الو ٠

المهدي: الشحنه هتوصل النهارده بليل جهز نفسك ٠

رعد :تمام ٠

ليغلق الهاتف سريعا ويتصل بعزالدين ٠

عزالدين : الو ٠

رعد: عزالذين المهدي لسه مكلمني وقالي ان الشحنه هتوصل النهارده باليل ولازم اسافر ٠

عزالدين : طب اسمع هات عاصم وسيف وتعالي ٠

رعد : تمام ٠ 

ليشرد رعد بمكر :اخيرا هشفي غليلي منك يجابر الكلب٠

ليسرع رعد بأخبار سيف وعاصم للذهاب الي عزالدين ٠

*************************************

في العاصمه البريطانيه لندن :٠

كان يجري عزالدين اتصالا هتافيا بسياده اللواء سالم الانصاري :٠

اللواء سليم : اهلا اهلا سياده المقدم٠

عزالدين: اهلا بسعادتك يسياده اللواء ٠

اللواء سليم: خير يعزالدين ٠

عزالدين : رعد لسه مكلمني حالا وقالي ان المهدي كلمه وقاله ان اكبرشحنه هيستلمها النهارده ٠

سليم: وانت شايف ايه يعزالدين ٠

عزالدين : انا شايف ان كفايه كده سعادتك لازم نقبض عليهم ونعرف مين الكبير بتاعهم ٠

سليم: تمام يعزالدين بس خالي بالك من نفسك ومن اخواتك وربنا معاكم وانا هكلم قيادتنا الي في لندن تبقي معاكم ٠

عزالدين: تمام سعادتك ٠

ليغلق عزالدين الهاتف ويفكر في هذه المهمه الصعبه ليقاطعه جده ٠

جمال : كنت بنتكلم مين يعزالدين ٠

عزالدين : ده سياده اللواء سليم٠

لتنكمش ملامح جمال لخوفه دائما علي عزالدين ٠

جمال بقلق: انت عندك مهمه يعزالدين ٠

عزالدين: ايوه يجدو٠

جمال بغضب: مفيش فايده مفيش فايده فيك يعزالدين مصمم تقلقني عليك ٠

عزالدين: متقلقش يجدو ربنا معانا وبعدين دي مهمه العمر الي هقدر انقذ فيها عائلتي من الي عايزين يدمروها وبعدين ليك عندي مفاجاتين الاولي هتشوفها هنا والتانيه في مصر انشاءالله٠

جمال باستغراب شديد: قصدك ايه ٠

عزالدين بخبث: هتعرف كل حاجه في وقتها وهتتبسط اوي اوي ٠

جمال بشك : مش مرتحللك يابن ممدوح ٠

عزالدين بضحكه ساحره : انا ليه بس دانا غلبان والله خالص٠

لما يلاحظ من كانت تقف اسيره لهذه الضحكات لتقسم انها وقعت في العشق والحب من النظره الاولي لتقسم انها ستكون فداء لهذا القلب الذي اسرها لاخر الحياه والوجود لتقسم انها عاشقه لهذا المغرور عزالدين الحديدي ٠

********************************

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا في جنينه الفيلا :٠

كان يجلس كل من رعد وعاصم وسيف ٠

سيف : اخيرا هنقبض علي ولاد الكلب دول ٠

عاصم: ايوه ومش بس كده دول هيبقوا متلبسين بأكبر شحنه مخدرات يعني خروج بلا رجعه ٠

رعد بغضب: اهم حاجه اني اشفي غليلي من الكلب ده ٠

عاصم بحده : كلنا هنشفي غليلنا يرعد٠

سيف : طب يلا علشان منتاخرش علي عزالدين كده كلهم مشوا وبعدين نبقي نقولهم سافرنا اي مكان لأي سبب يللا٠

ليزعموا على السفر لعزالدين ٠

**********************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

كان يجلس كلا من عادل ولويس والمهدي :٠

عادل: كلمتوا رعد ٠

لويس : ايوه يكبير وجاي النهارده ٠

المهدي بخبث: متهيالي كده كفايه وتسبني بقي انتقم من ممدوح في رعد ٠

عادل: الي يشوفك يقول انك عندك حق تنتقم انت نسيت الي انت عملته٠

المهدي بغضب: كان بنا علي طلبك ولا نسيت ٠

عادل بمكر: منساتش بس انا مقولتلكش اعمل ده كله وعلي العموم بعد ماخلص من الشحنه دي ابقي اعمل فيه الي انت عايزه انشاءالله تولع فيه بجاز٠

لويس : طب وبنتك يكبير ده جوزها ٠

عادل : تغور في داهيه انا معنديش حاجه اهم من الفلوس ٠

المهدي : صدق فعلا انك معندكش عزيز ولا غالي ٠

عادل : ايوه ياخويا انا همشي واما يجي بالبضاعه ابقي بلغني وانت يسي المهدي لوحبيت تعمل فيه حاجه مش هنا تاخده وتغور بيه في داهيه٠

ليقاطعه رنه هاتف عادل وهذه لما تكن الا ندي :٠

عادل بحده: نعم ٠

ندي بخبث: ايه يروحي وحشتني اوي ٠

عادل: لا والله وده من امتا ٠

ندي بمكر: خلاص انا اسفه يروحي انت عارف اني بحبك تعالي بقي وحشتني اوي ٠

عادل: ماشي علشان تعرفي بس بحبك قد ايه جايللك ٠

ندي بمكر: مستنياك يقلبي ٠

لتغلق الهاتف وتتحدث بغضب شديد :٠

هتيجي لقضاك قولتلك محدش هيخلص عليك يعادل لتبتسم بخبث ومكر٠

************************************

في العاصمه البريطانيه لندن :٠

في فيلا الحديدي:٠

وصل رعد وعاصم وسيف الي فيلا الحديدي ٠

ليفتح لهم عزالدين الباب :٠

رعد بحب لاخيه : زيزو حبيبي وحشتني ٠

عزالدين بحب : وانت اكتر يرعد٠

ليسلم عزالدين على عاصم وسيف ٠

ليدخلوا الي الداخل ٠

رعد بمكر وهو يسحب عزالدين لبعيد٠

رعد بلهفه: هي فين ٠

عزالدين بمكر: هي مين ٠

رعد بزفر: اخلص يعزالدين انا علي اخري٠

لتاتي له تسنيم مسرعا بفرحه٠

تسنيم بصدمه: هو مين فيكم بابا عزالدين٠

رعد بصدمه: بابا عزالدين انت اتجوزت وخلفت يعزالدين من ورايا٠

عزالدين بمكروهو يحمل تسنيم : اه ايه رايك في القمر بتاعي ٠

رعد بزعل: بقي كده يعزالدين تخلف ومبقاش عارف هي دي الاخوه٠

لتاتي نور لتنادي علي تسنيم لتتصنم مكانها من رؤيه معشقوها لا تستطيع كبت دموعها لرويه محبوبها الغالي وزوجها الذي تعشقه حد العنه يقف الكلام علي لسانها من شده الصدمه والفرحه وتتوقف لا تعرف ماذا تفعل لياخذ رعد هذه المبادره ليهرول عليها ويعانقها باشتياق دام لسنوات طويله وبفرحه شديده وحب ولهفه ٠

رعد بدموع ولهفه: وحشتيني اوي ينور اوي ٠

نور بدموع وحب: وانت اكتر يروح نور سمحني يرعد سمحني كا غصبن عني صدقني ٠

رعد بحب وهو يضمها: مش عايز اعرف حاجه انا عارف كل حاجه اهم حاجه انك معايا وفي حضني وبس مش عايزه حاجه تانيه ٠

لياخذ عزالدين تسنيم ويرحل ليترك لهم بعض من الخصوصيه٠

نور بفرحه : شوفت تسنيم حلوه ازي يرعد٠

رعد بصدمه : هي تسنيم تبقي بنتنا ٠

نور باستغراب: هو عزالدين مقالكش ولاايه٠

رعد بغضب: ماشي يعزالدين اما وريتك ٠

ليتحدث رعد : عزالدين كان مامنك كل ده وانتي في المانيا بس مقاليقش غير من فتره قريبه وقالي انه مامنك واني بلاش اخاطر وقالي كمان انك قررتي ترجعي مصر وانه هو هيجيبك عنده هنا لحد منامن الدنيا ونخلص من الي عيزين يدمرونا لتبتسم له بحب وعشق

ليعانقه بعضهم البعض بلهفه وحب واشتياق لسنوات ٠

*********************************

في فيلا الحديدي :٠

كان يجلس كلامن رعد وعزالدين وسيف وعاصم كان يضعون الخطه للقبض علي المهدي ولويس ومعرفه من هو الرجل الكبير ٠

عزالدين : كده فهمتوا الخطه ٠

سيف : تمام يسياده المقدم ٠

عاصم : تمام يعزالدين زي كل مره مانت كنت بتعمل ٠

عزالدين: تمام انا هدخل علي اني رعد زي كل مره واول ميخرجوا البضاعه هنهجم تمام وهما هيقولولنا علي الرجل الكبير بتعهم ٠

رعد وعيناه تلمع بمكر: اخيرا هنتقم منك يجابر الكلب ٠

ليذهبوا جميعا للسفر الي الولايات المتحدة الأمريكية للقبض علي المهدي ولويس ٠

*******************************

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

في نفس المكان كانوا يجتمعون المهدي ولويس ينتظرون رعد بالبضاعه وبالفعل يدخل عزالدين علي انه رعد وكان عزالدين يرتدي عدسات لينسيز لونها عسلي كلون عين رعد تحسبا لمعرفه اي احدا منهم برعد٠

عزالدين بتركيز: البضاعه ٠

المهدي بخبث: اهلا اهلا رعد باشا سبع زي كل مره ٠

عزالدين بغرور: اكيد رعد دايما سبع يمهدي٠

المهدي بخبث: طبعا اكيد يباشا ٠

ليفتح لويس الشنطه بفرحه وطمع لتفحص الشحنه الذي ستجلب ليهم الملايين٠

ليقاطعه دخول سيف وعاصم وهم يرفعون مسدساتهم وايضا عزالدين ٠

عزالدين بحده : اثبت مكانك منك له ٠

المهدي بغضب: ايه الي بتعمله ده انت نسيت انك معانا في نفس الخط ولا ايه يرعد باشا ٠

ليدخل رعد بغرور : وانت مين قلقك ان ده اصلا رعد ده المقدم عزالدين الحديدي يمهدي ولا نقول يجابر ٠

لتجحط عيناه بصدمه شديده كيف لتذكره بهذا الاسم ٠

فلاش باك :٠

في وزاره الداخليه :٠

في مكتب الواء سالم الانصاري ٠

كانوا يجلسون كلأ من رعد وعزالدين وعاصم وسيف لوضع الخطه للقبض علي اكبر تاجر مخدرات ٠

اللواءسالم: اهلا بيك يرعد طبعا انت من المفروض متكونش معانا بس عزالدين بقي هو الي وضع الخطه وقال انك لازم تكون موجود٠

رعد بهدوء: ولا يهمك يسياده اللواء انا مش لازم اكون ظابط علشان اشارك في حمايه البلد٠

سالم بابتسامه: عندك حق اقول يعزالدين المطلوب واشرح لرعد٠

عزالدين : المطلوب اننا محتاجين نقبض علي اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط الراجل ده مصري وعايش في امريكا تحت غطاء طبعا انه رجل اعمال شريف وناجح وهو وراءه بلاوي سوده هوواحد اسمه لويس بس الي عرفناه ان في شخص تاني وراءه هو الكبير بتعاهم لسه معرفنهوش لحد دلوقتي واكيد هنعرفه لماننفذالخطه٠

اللواء سالم: واي هي الخطه يعزالدين ٠

عزالدين: الخطه هي اننا عرفنا ان المهدي بيحتاج حد ينقلوه الشحنات من بلد لبلد وعلشان كده هنتحتاج رعد٠

الواء بدهشه : ودي هنوصلهاله ازي يعزالدين٠

عزالدين : من خلال ديفيد الي قبضنا عليه من كام يوم وعلشان كده قولت اني محدش يعلن خبر القبض عليه علشان ديفيد صاحب المهدي جدا ولو طلبنا منه انه يساعدنا مقابل تخفيف العقوبه مش هيقول لا ٠

عاصم : ازي يسياده المقدم٠

عزالدين: هنخلي ديفيد يكلم المهدي ويقوله انه عرف ان رعد بيشتغل في المخدرات وبينقلها بطيراته الخاصه مقابل المال وطبعا سعاتها المهدي مهيصدق هيحاول يوصل لرعد علشان يشتغل معاه وطبعا انا هكون مكانه وننفذ الخطه ٠

رعد باعجاب باخيه: بجد خطه حلوه اوي يعزالدين ٠

عاصم : بجد شابو يسياده المقدم ٠

سيف : صدق الي لقبك ملك الموت يسياده المقدم٠

اللواء : برافو عليك يعزالدين بجد فكره هايله ٠

عزالدين: تلميذك سعادتك ٠

الواء سالم : تمام شغل يسيف الفيديو الي في صور المهدي ولويس علشان نتعرف عليهم اكتر ورعد يكون عارف شكلهم علي الاقل محدش عارف ايه ممكن نحصل خلينا نحط كل الاحتمالات ٠

سيف : تحت امر سيادتك ليشغل سيف بعض الفيديوهات للقات المهدي في التلفزيون كراجل اعمال معروف ليراه رعد وتخحط عينيه بصدمه وغضب شديد لصوته وعلامه الجرح الغائر في يده ليتذكره على الفور فهو من المستحيل ان ينسي ذلك الشخص ليتمتم بغضب شديد وباعصار قوي (جابر) لينتفضوا جميعا علي حديثه:٠

عزالدين باستغراب: جابر مين يرعد انت تعرفه ٠

رعد بغضب شديد: انا مستحيل انسي الحيوان ده ابدا ٠

فلاش باك :٠

كان رعد طفلا عمره سبع سنوات ينزل الدرج ليلا لكي يشرب ليتجه الي المطبخ ليشرب وهو خارج يقف يتصنم محله من الصدمه والخوف ليلاحظ حركه لشخص مريبه في غرفه مكتب والده ليهرول مسرعا بخوف الي اخاه رافت فهو يعلم ان والده قد اتجه من وقت قصير الي المطار لسفر الي المانيا ٠

في غرفه رافت:٠

يدخل رعد بخوف شديد لييقظ رافت :٠

رعد بخوف وطفوله: اصحي يرافت اصحي ٠

رافت بنوم : في ايه يرعد٠

رعد بخوف : اقوم فيه حرامي وبابا مش هنا ٠

لييفق رافت: فين الحرامي ده ٠

رعد بخوف: تحت في اوضه المكتب٠

ليذهب رافت سريعا ويلحقه رعد بقلق وخوف ٠

في غرفه المكتب كان يبحث جابر عن الملف ولكن كان يغطي وشه بشال اسود ٠

ليدفع رافت باب المكتب بحده ليدخل :٠

رافت بغضب: انت مين ٠

جابر بغضب: ابعدوا من وشي هخرج من غير ماذي حد فيكم ٠

رافت بغضب: متفتكرش اني علشان صغير هسيبك تهرب انت مين وجاي تسرق ايه ٠

جابر بغضب بعدما حصل علي الملف ليجري ويدفعهم بحده ليسقط رافت ورعد علي الدرج ولكن في هذه الاثناء تاتي مروه بسرعه رهيبه علي الدرج لكي تنقذ اخواتها ليدفعها جابر بحده لتسقط علي الارض لتتصدم راسها بلارض لتسقط غارقه في دماءها ليصرخ رعد بخوف وقهره علي اخته بصوت جحيمي (مروه) ولحسن الحظ في هذه الاثناء يدخل ممدوح لقد نسي ملف مهم ليصعق مما يراه ليهجم علي جابر بحده رهيبه ليسدودو لبعض اللكمات ليسحب ممدوح الوشاح الاسود بغضب وحده ليظهر وجه ليتمتم بصدمه( جابر) ليرقده جابر بحده وقوه علي الارض ليحاول خنقه ليذهب رعد مهرولا الي المطبخ لسحب سكينه لانقاذ والده وكاد رعد ان يضرب جابر بالسكين لاانه شعر بيه وحاول ان يمسك منه السكين لتجرحه السكين جرح غائر ليستغل ممدوح الفرصه وويتذكر ازازه مياه النار الذي دائما يحملها معه للدفاع عن نفسه لمحاولة اغتياله لاكثر من مره ليسكبها بعنف وغضب علي وجه جابر ليشوه وشه للغايه ولكن استطاع جابر الهرب بالملف بعد محاوله عده من ممدوح لمنعه فجابر كان يتمتع بمهارات عاليه تساعده علي الهروب٠

ملحوظه :٠

(مروه هي تؤام رافت كان يعشقها رعد كثيرا وهي ايضا كانت تعشق رعد اكثر من باقي اخواتها) 

💥وبكده كشافنا ايه سر عدواه رعد للمهدي 💥💥💥💥💥💥

ومحاوله الانتقام منه هو وندي ٠

وايضا كشافنا سر انتقام المهدي من ممدوح في رعد 💥💥💥والسبب هذا الوجه المشوه الذي تسبب بيه ممدوح 💥💥💥

في المستشفى :٠

كان يرقد جابر علي السرير بهذا الشكل المخيف اثر لتشاوه الكبير ٠

ليدخل عادل :٠

عادل: انت لازم تسافر مينفعش تقعد هنا ثانيه واحده ممدوح قالب عليك الدنيا علشان بنته ٠

جابر بقهره: البركه فيك انت السبب ٠

عادل: انا الي خليتك تقتقل مروه وممدوح يشوهك ٠

جابربغضب: ايوه انت انت السبب انت الي خطفت مراتي وولادي قصاد اني اجبلك الملف كان لازم اعمل اي حاجه حتي لوهقتل علشان انقذهم ٠

عادل بغضب: بقولك ايه بلاش كلام كتير انا عملتلك بسبور باسم محمد المهدي ولولادك كمان ومراتك تاخدهم وتسافرتبعد لوفضلت هنا وممدوح وصلك مش هيرحمك٠

ليفكر جابر وبالفعل يسافر الي أمريكا باسم محمد المهدي ليصبح من اكبر رجال الاعمال في امريكا لكن غلطته هي صباح رة زوجته فهي كانت مريضه برومتيزم في القلب وكان لاتستطيع السفر وركوب الطائرات ولكن لايبالي بها لياخذها الي أمريكا لتموت بعد وصلهم بيوم واحد نتيجه الإجهاد والاهمال ٠

(ولذلك السبب كانت ندي تكره كثيرا وتحاول الاتفاق مع عادل لينتقم منه لانه السبب في وفاه والدتها) ٠٠٠٠٠٠٠٠٠

باك:٠

رعد بغضب جحيمي: والله ووقعت يجابر كنت بحلم باليوم ده من زمان وربنا حققهولي ٠

لويس بغضب: يعني دي خطه علشان توقعونا ٠

عاصم وهويوجه اليه مسدسه: ايوه يحبيبي وقعتوا وهنعمل عليكم حفله كمان ٠

المهدي باستفزاز: بس بلاش انت بالذات يباشا لانك هتخسر كتير اوي٠

عزالدين بحده : عادل بيه السيوفي ٠

عاصم بصدمه: بابا ٠

رعدبصدمه: عمي ٠

المهدي بمكر: لووقعنا مش هنقع لوحدنا هو اولنا ٠

عاصم بغضب: ابويا ماله ومالكم يتجار المخدرات انتوا ٠

المهدي باستفزاز: ابوك وبلا فخر يسياده المقدم اكبر تاجر مخدرات في الشرق الاوسط٠

رعد بغضب: انت بتقول ايه يحيوان انت دي لعبه جديده علشان تتوهنا وتهرب العب غيرها انت وقعت وخلاص متصدقوش يعاصم 

المهدي بمكر: مش بس كده ده هو الي بعتني زمان اسرق الملف من الفيلا يعني هو ليه النصيب الاكبر من موت اختك مروه٠

عاصم بغضب حجيمي: انت كداب كداب ٠

المهدي بخبث: طيب ثواني وهتتاكدوا من كل حاجه بنفسكم ليطلب رقم عادل ويفتح الاسبيكر لياتيه الرد سريعا٠

عادل : ها رعد جاب البضاعه ٠

ليصعقوا جميعا واكثرهم عاصم فلم يكن يستوعب ان هذا والده ولا تقل الصدمه بالنسبه لرعد فلم يصدق ان هذا عمه ممكن ان يكون هو السبب في كل ده لتصعق الصدمه الكبرى من باقيه الحديث٠

المهدي بخبث: ايوه يعادل باشا بس احنا لسه علي اتفاقنا اني اقتل رعد بقي علشان اسفي غليلي من ممدوح ٠

عادل: انا مدام الشحنه وصلت اعمل فيه الي انت عايزه انشاء الله تولع فيه بس بعيد عني ٠

المهدي بخبث : تمام يباشا ليغلق الهاتف لياخذه عزالدين سريعا ليتصل باظابط عمار احد ظباط القيادات الذي ارسالها الؤاء سالم لمساعده عزالدين في الخطه٠

الظابط عمار: ايوه يسياده المقدم ٠

عزالدين: عمار انا هبعتلك رقم دلوقتي حالا لسه كان عامل معانا مكالمه من دقايق تعرفلي مكانه وتبعتلي قوه علي المكان الي انت عرفه بسرعه ٠

عمار :تمام يفندم٠

فكان رعد يتتطلع للامام بصدمه عقله لم يستوعب ما يراه فعمه الذي كان يتعبره دائما مثل ابيه يكون السبب في أكبر ماساءه في حياته وليس ذلك فقط لا يهمه موته يضحي بحياته بدون ثمن٠

ليلاحظه عزالدين ٠

عزالدين بهمس : مش وقت تتضعف يرعد شوف حاله عاصم عامله ازي لازم تكون جنبه انت عارف انك اقربله من اي حد٠

ليتطلع رعد لعاصم فكان في حاله لا يرثي لها ليذهب له ٠

رعد بحنان: اهدي يعاصم لازم تبقي اقوي من كده علشان طنط نهله وزهره ٠

عاصم بالم: انا مش زعلان عليه يرعد ده اناني مبيفكرش غيرفي نفسه انا زعلان علي امي واختي علي ولادي انا وزهره يرعد لما يكبروا والناس تعايرهم ان جدهم تاجر مخدرات ٠

رعد بالم : ربك هيسهلها ربك مبينساش حد ٠

عاصم : ونعم بالله ٠

وفي هذه الاثناء تاتي القوه وتقوم بالقبض علي المهدي ولويس٠

وتصل الرساله الي عزالدين تخبره بمكان عادل وهي شقه ندي٠

عزالدين: يلا وصلنا المكان لازم نتحرك خاليك انت يعاصم ٠

عاصم بجمود :لا يعزالدين لازم اقابله لازم اعرف عمل كده ليه ٠

ليذهبوا جميعا الي شقه عادل وندي للقبض علي عادل ٠

*******************************************

في شقه ندي وعادل :٠

كانوا يجلسون يتحدثون :٠

عادل : اموت فيكي وانتي مدلاعاني كده ٠

ندي بخبث : طبعا دانت روحي يعادل ٠

عادل: مش كفايه بقي كده كلام تعالي نتدخل جوه انتي وحشاني اوي٠

ندي بمكر: اومرك تتنفذ بس اما ناكل مع بعض الأول٠

عادل : وماله احلى اكل معاكي يروحي ٠

ليذهبون لتناول الطعام ٠

عادل : واواو الحمه المشويه جميله اوي اوي٠

ندي بخبث: مانا عملتهالك يقلبي لاني عارفه انك بتحبها ٠

عادل : تسلميلي يقلبي ايوه كده كده احبك يقلبي٠

ندي بمكر ومراره: ولسه هتحبني اكتر واكتر ٠

ليشعر عادل بالالم الشديد٠

عادل بالم شديد: اااااااه ايه الي حصل بطني بتتقطع ااااه٠

ندي بشماته وخبث: واضح ان السم بدا يعمل مفعوله وخلاص هتموت٠

عادل بالم شديد وغضب: سم اه يبنت الكلب بعد كل الي عملتهولك

ندي بغضب جحيمي وهي تتدفع كل ما علي الطاوله بغضب ليسقط ارضا٠

ندي بحرقه ومراره: عملتهوليلي عملتيلي ايه دمرتني وضيعت مستقبلي حولتني من مجرد بنت نفسها تلاقي انسان تحبه ويحبها ويعوضها عن الي شافته لواحده زباله سلمتلك نفسها وعمال تستعملها في خطط ومؤامرات وبقت شبه بنات الشوارع ٠

عادل وهو يلتقط انفاسه الاخيره:٠

عمري متخيلت ان حياتي تنتهي علي ايدين واحده زيك ٠

ندي بغضب جحيمي: قولتلك يعادل ان محدش هيقتلك غيري سامع محدش هيقتلك غيري ٠

لتسحب سريعا مسدسه وتتطلق رصاصه في راسها فتقع جثه هامده هي تعلم انها قد انتهت فلم بعد لها حياه لكي تعيشها حققت انتقامه ودفعت حياتها الثمن٠

ليهرول عزالدين ورعد وعاصم وسيف الي داخل الشقه لتخحط عيناهم من الصدمه مما يرون ٠

💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥********************

دمتم في رعايه الله وحفظه 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏♥️🙏🙏🙏❤️❤️❤️


(الجزء الثاني من البارت الاخير) ♥️♥️♥️😘😘😘🙏🙏🙏

في الولايات المتحدة الأمريكية :٠

تحديدا شقه ندي وعادل :٠

كان يقف كلا من رعد وعزالدين وعاصم وسيف في صدمه شديده مما يرون ليسرع عاصم الي والده لتخحط عيناه من الصدمه الشديده عندما يضع يداه علي العرق النابض في رقبه والده ليصدم عندما يتاكد من وفاته ٠

عاصم بالم ودموع: ليه يبابا ليه عملت في نفسك وفينا كده ليه وبمراره ووجع الرحمه من عندك يارب الرحمه٠

ليتتطلع عزالدين بصدمه وحزن لندي ليسرع اليها عزالدين بقلق وحزن علي هذه الفتاه الذي يعرف انها ضحيه لاجرام والدها ليعتبره الحزن والالم لاكتشافه انها فارقت الحياه نتيجه للطلق ناري في راسها٠

رعد باستغراب: عزالدين انت زعلان عليها كده ليه انت تعرفها٠

عزالدين بالم : دي ندي بنت المهدي الي حكتلك عنها٠

رعد بغباء: ودي ايه الي جابها هنا وايه علاقتها بعمك عادل ٠

عزالدين بغضب: يعني هتكون ايه علاقتهم مانت شايف بنفسك اهو شوف هي لبسه ايه وعمك لابس ايه وقاعدين في شقه لوحدهم هيكون ايه علاقتهم يعني بيحفظوا قرأن لبعض اوووف٠

رعد بزفر: خلاص خلاص متنفخش٠

عاصم بمراره: هنعمل ايه يعزالدين ٠

عزالدين بشرود: محدش هيعرف حاجه ٠

رعد باستغراب : قصدك ايه محدش هيعرف حاجه يعزالدين٠

عزالدين: محدش هيعرف ان عمي تأجر مخدرات ولا هيعرف علاقته بندي ولا هيعرف انهم اتقتلوا اصلا ٠

عاصم بدهشه: قصدك ايه يعزالدين متفهمنا ٠

عزالدين: يعني احنا هنقول ان احنا جينا ملقناش حد وهناخد الجثتين علي مستشفي كمال صاحبي هنا وهو هيتصرف عمي مات خلاص مش هنستفاد حاجه لو الناس عرفت انه كان تاجر مخدرات مش هنستفاد غير الفضحيه وسمعتنا الي هتبقي في الارض وندي كمان ضحيه ابوها المجرم مش لازم نفضحها لما يتعرف انها كنت علي علاقه زي دي بعمناده غير اخوها شاب محترم اوي مالوش في كل ده كفايه صدمته في ابوه وفضيحته مش هيبقي اخته كمان٠

عاصم بمراره: بس ده مش هيبقى خطر علينا لواتعرف يعزالدين٠

عزالدين: متقلقوش انا هتصرف ٠

رعد بقلق: ربنا يسترها ٠

وبالفعل يمسك عزالدين هاتفه ليحدث دكتور كمال صديقه الذي يمتلك مستشفي تخصصي في امريكا ليخبره بارسال سياره اسعاف له والتأكد علي ان لن يخبر احد بذلك لحمل الجثمنيان الي المستشفي٠

**********************

في مستشفي كمال التخصصي :٠

كمال : عزالدين انت عارف انت بتتطلب من ايه٠

عزالدين : عارف يكمال بس ارجوك دي خدمه عمري مهنسهالك٠

كمال بقلق: عزالدين دي مسؤولية عليا انا ممكن اروح في داهية ٠

عزالدين: متقلقش محدش هيعرف حاجه عن الموضوع صدقتي بس ده جميل عمري مهنساه ابدا ٠

كمال :تمام يعزالدين ربنا يستربس علي فكره لما كشفنا عليهم اتتضح ان عادل بيه مات مسموم والبنت الي معاه ضربت نفسها بالرصاص اكيد هي الي سمته وضربت نفسها بالرصاص٠

عزالدين بصدمه وهمس: يتري ليه عملتي كده يندي اكيد غدر بيكي٠

وبالفعل قد نفذ كمال كل مطلبه منه عزالدين وقام بتكفين الجثمنيان وبالفعل لقد كتب ليهم تقرير طبي يؤكد انهم توفوا اثر ازمه قلبيه وبالفعل عزالدين استدعاء اكمل لاستلام جثه اخته وهما ايضا اخذوا جثمان عادل في صندوق في طائره عزالدين الخاصه هوو عاصم ورعد وسيف ونور وشهد وتسنيم وجمال الي القاهره لتكميل باقي الخطه ولجعل جمال يهدا ويرتاح برؤيه ناريمان ومعرفته بانها علي قيد الحياة ٠

**********************************

في شركه السيوفي :٠

تحديدا مكتب رافت :٠

كان يذهب ذهابا وايابا في المكتب يبحث عن هذا الملف الذي يدينه بغضب شديد وخوف ليقاطعه دخول سميحه ٠

سميحه بدهشه: مالك يرافت ٠

رافت بغضب شديد: مصيبه مصيبه يامي ٠

سميحه بخوف : مصيبه ايه ٠

رافت : الملف الملف الي فيه كل صفقات الاعضاء والسلاح مش لاقيه٠

سميحه برعب : نعم مش لاقيه ازي يرافت الملف المشترك بينا وبين مختار وتفيده في شحنه الاعضاء والسلاح ضاع ازي دي مصيبه٠

رافت بغضب : معرفش كان هنا ٠

سميحه بقلق وخوف: مين الي بيخش هنا يرافت غيرك ٠

رافت : مفيش يامي مفيش وده الي مجنني ٠

سميحه بقلق: طب بقولك اكيد هيكون هنا ولا هنا تعالي مختار وتفيده جايين لازم نستقبلهم وبعدين نرجع ندور عليه برواقه هيكون فين يعني ٠

رافت بزفر: يلا ٠

ليذهبوا جميعا للفيلا السيوفي ٠

**************************

في مطار القاهرة قد وصلت طائره عزالدين :٠

عزالدين: البقاء لله يعاصم ٠

عاصم بالم: حياتك الباقيه يعزالدين انا مش عارف اقولك ايه علي الي عملته معايا انقذتنا من فضيحه كانت هتخلي وشنا في الارض٠

رعد بحنان: الحمد لله يعاصم علي كل شي ده قدر ومكتوب ٠

عزالدين: فاضل رافت ومختار وسميحه وتفيده٠

لتنكمش ملامح رعد لكونه رافت اخاه مهما ان كان ٠

عزالدين: رعد رافت عمل بلاوي هو وامه لازم يتعقبوا عليها ٠

رعد بتنهيده: عندك حق يرعد ٠

عزالدين: لازم ننفذ الخطه دي دلوقتي وبعدين نبلغهم بموت عمي عادل تمام ٠

الجميع : تمام ٠

نور بهمس لرعد: يعني يوم منتجع يبقي يوم بالشكل ده ٠

رعد بهمس وحنان: معلش يقلبي فتره وهتعدي وبعدين لازم نخلص من الي عيزين يبعدونا عن بعض وينظر يمينا ويسار وبغمزه بقولك ايه متجيبي بوسه٠

نور بخجل شديد: رعد انت بتقول ايه احنا في الشارع ٠

عزالدين بغضب: متمشي يسي عمرودياب انت هو ده وقته ٠

رعد بزفر: جاي اهو جاي هو الي كنت بعمله في سيف والاء هيطلع عليا ولا ايه٠

نور بضحكه ساحره: تستاهل من عمايلك ٠

رعد بغمزه: هدفعك تمن الضحكه دي بس في البيت ٠

لتتضحك بخجل وعشق لحبيبها ويلحقوا بعزالدين متوجهين الي فيلا السيوفي ٠

******************

في فيلا السيوفي :٠

تحديدا غرفه رؤى :٠

كانت تجلس رؤى في حزن شديد ودموع عزيزه علي وجنتها دموع ندم وقهره علي مافعلت فهي تعشق عاصم كثيرا لكن الشيطان قد استحوذ علي عقلها لارتكابها لهذه الجريمه الباشعه ليقاطع شرودها دخول الاء وزهره٠

زهره بغمزه: العسل بتاعنا ماله ٠

الاء بهيام: الحب يزهره يحبيبتي الحب وحشها سي عاصم طبعا٠

زهره بضحك: والله شكله كده يالاء٠

رؤى بزفر: بقولكم ايه انا مش طايقه نفسي ومش طايقه حد سيبوني لوحدي ٠

زهره بقلق: فيه ايه يرؤي انتي وعاصم مش مظبطين ابدا ٠

رؤى بالم: مفيش يزهره شادين مع بعض شويه عادي ٠

الاء بقلق: متأكده ان مفيش حاجه وانك كويسه ٠

رؤى : ايوه ٠

زهره: تمام مش هتنزلي تحت شويه ٠

رؤى: لا مش قادره هو فيه مين تحت ٠

الاء : الرخامه كلها بعيد عنك مختار وتفيده واخوكي رافت٠

ليقاطعهم رن هاتف الاء وهذا لم يكن الاسيف ٠

الاء بعشق: ايوه يسيف ٠

سيف بحب: ايوه يالاء بقولك هو رافت عندك٠

الاء : ايوه وماما واونكل مختار وطنط تفيده بتسال ليه٠

سيف بارتباك : لا ابدا سلام احنا جاين انا ورعد وعاصم سلام٠

زهره: بقولكم ايه صحيح انتوا رايكم في عز اخونا والموضوع كله كده٠

زهره بهيام لمجرد ذكر حبيبها: عزالدين ده الحب والعشق والروح والنفس بموت فيه يناس بموت فيه ٠

الاء ورؤى بدهشه في ان واحد : نننننننننعم٠

لتتضحك زهره عليهم وتقص عليهم كل شي منذ مقابله عزالدين اول مره  ومعرفتها بجوازممدوح من ناريمان وانجابهم التؤام عزالدين ورعد لحد خطتتها هي ورعد باقناعهم بجوازهم من بعض لفشل مخططات نهله وعشقها المتيم لعزالدين ٠

رؤى بدهشه كبيره: مش مكمن مش معقول الكلام ٠

الاء بغيظ : كل ده وتخبي علينا يسوسا٠

ليضحكون سويا ضحكاتهم الساحره علي ما يمرون بيه دائما من مفاجأت وخطط كونهم من عائله السيوفي ف رؤى وزهره والاء ثلاث اعمده مهمين جدا في عائله السيوفي ٠

*****************************

في جنينه الفيلا:٠

كانوا يجلسون كلا من جاسر ونيرمين :٠

جاسر بعشق: انا اسف يروحي اني مقصر معاكي٠

نيرمين بخجل : ولا يهمك يجاسر انا مقدره ظروف شغلك٠

جاسر بحب : خلاص انا هكلم طارق ونحدد معاد جوازنا انا مش قادر اصبر اكترمن كده ٠

لتتضحك بخجل وتدعي الله ان يجمعها هي وحبيبها سويا٠

***************

وايضا في جنينه الفيلا :٠

كانت تجلس جميله بجانب حوض الزهور وهي تتطلع عليهم باستمتاع لمناظرهم الخلاب ليراها حازم ٠

حازم : غريبه اول مره الإقيكي قاعده مش ماسكه كتاب ٠

جميله بابتسامه: قولت اقعد شويه جنب المنظر الجميل ده٠

حازم : قوليلي صح انتي كنتي عايشه مع خالتك فين٠

جميله : في اسوان ف النوبه٠

حازم بمرح: اموت انا في رشيده وبكار٠

لتتضحك جميله ضحكه ساحره لتخطف قلب حازم معاها لليتطلع ولاول مره بها كما هي جميله وبسيطه لتتطلق اول سهام العشق والحب في قصه (حازم وجميله) 

********************** **

في طريقهم الي الفيلا:٠

عزالدين : سيف بلغت القوه ٠

سيف : حصل يسياده المقدم بس طارق وصفاء عيزين يوجوا ٠

عزالدين: صفاء تيجي لوعايزه لكن طارق لا ولارافت يعرف اصلا ان هو الي ساعد صفاء ووصلناالملف٠

عاصم باستغراب : انت لسه خايف علي مشاعره يعزالدين لما يعرف ان اعز اصحابه هو الس ساعدنا ووصلنا الملف ٠

عزالدين : لا طبعا بس متنساش نيرمين وجاسر تخيل العلاق بينهم ممكن تبقي عامله ازي لما جاسر هيفضل شايف فيها طول الوقت صوره ان ابن عمها هو الي دمر اخوه ودخلوه السجن ٠

رعد: معاك حق يعزالدين ٠

ليراحلوا ذاهبين الي فيلا السيوفي ٠

في فيلا السيوفي :٠

مختار: اخبارك الصفقه الجديده ايه يرافت ٠

رافت بحذر: اطمن يعمي كله تمام والشحنه الجايه خلاص علي وصول٠

مختار بهمس: طب وصفقه الاعضاء٠

رافت : كله تمام هنسلم ونستلم فلوسنا في ساعتها٠

تفيده بطمع: ايوه بقي دي هي دي بقي صفقه العمر٠

سميحه بغرور: طبعا فكرتي وتخطيطي وانا الي قدرت اوصل للعملاء الي في اليونان الي عملنا معاهم احلى شغل ٠

لتتطمع عيناهم بالخبث والمكر والطمع ولكن تاتي الرياح بما لايشتهي السفن ليدخل عزالدين ورعد وسيف وعاصم وريم وبسنت وصفاء ونور وجمال وشهد٠

رافت بغضب شديد: انت ايه الي جابك هنا تاني وايه البوليس ده٠

عزالدين بستفزاز: ابدا يباشا جايين نرحب بيك وانت يضيوفك اخر ترحيب٠

مختار بغضب: مين حضرتك اصلا وتقصد ايه بكلامك ده٠

عزالدين وهو يخرج كارته : هو انا معرفتكوش بنفسي ليضع الكارت امام اعينهم لتحل عليهم الصدمه الشديده ٠

عزالدين بغرور: انا المقدم عزالدين الحديدي وجاي جاي اقبض عليكم كده انتوا الاربعه بربطه المعلم٠

رافت بغضب: نعم بتهمه ايه بقي سعادتك ٠

عزالدين : هما كم تهمه الصراحه تهريب سلاح تهريب اعضاء ده غير ثقافاتك المشبوهه في الشركه الي عملها انت والست والدتك في الباطن ٠

رافت بغضب وخوف: الكلام ده تخريف واي هبل وايه دليلك علي الكلام ده يسياده المقدم ٠

عزالدين : الدليل اهو يرافت باشا الملف الي فيه كل جرايمك وصفقاتك المشبوهه٠

لتخحط عيناه من الصدمه ٠

رافت برعب وغضب : انت جبت الملف ده منين ٠

لينظر عزالدين الي صفاء لتتقابل اعيانهم بنظره خبث ومكر يلاحظها رافت لتخحط عيناه بالصدمه الشديده فاخر شخص كان يتوقع منه الغدر هي صفاء٠

فلاش باك:٠

في احد المطاعم كان يجلس كلا من طارق وسيف ٠

طارق : انا حكاتلك كل حاجه يسيف لاني بثق فيك جدا ٠

سيف بذهول : مش قادر اصدق ان رافت يكون بكل الشر ده ٠

طارق: لا صدق واكتر رافت اوسخ من جوه اكتر مليون مره من الي موجود في الملف ٠

سيف : بس الملف فين كمان تورط امه وتفيده ومختار معاه في مل ده ٠

طارق : بصراحه سميحه هي المفاجاه لكن تفيده ومختار دول عائله وسخه عمري مرتحتلهم٠

سيف : خلاص سيبلي الملف وانا هتصرف٠

في العاصمه البريطانيه لندن:٠

كان يجلس كلامن سيف وعزالدين ٠

سيف: الملف اهو سيادتك ٠

عزالدين : حلو اوي ده ملف فيه بلاوي ٠

سيف : ايوه سعادتك عمري متخيليت ان رافت يبقي بالشر ده٠

عزالدين : ده ابن سميحه عايزه يبقي ايه ٠

سيف : والله عندك حق سعادتك ٠

عزالدين: ومختار وتفيده دول التنين رايحين مشاءالله في داهيه٠

سيف بغيظ: ده مختار ده بالذات رجل وسخ ٠

عزالدين : ليه ماله ٠

سيف : غير كل بلاويه دي ليه اخت غلبانه من ام تانيه مبهدلها ورافض يديقها جنيه واحد من ورث ابوها ٠

عزالدين: تعرفها كويس تقدر تكلمها٠

سيف باستغراب: ايوه سعادتك بس ليه ٠

عزالدين : عايز اجتمع بيها هي وصفاء ويريت لومعاهم بنت تانيه تكون ريم بتثق فيها وممكن تعمل اي حاجه علشان تساعدها٠

سيف : فيه بسنت بنت خالتها بتكره مختار كره العمي وبتحب ريم اوي وممكن تعمل اي حاجه علشانها ٠

عزالدين : تمام اول منزل مصر هكلمك وتجبهم ٠

سيف : تمام سعادتك ٠

في شقه عزالدين بالقاهره:٠

كان يجتمع كلا من عزالدين وسيف وصفاء وريم وبسنت ٠

عزالدين : صفاء انت قطعتي نص الطريق والنص التاني عليا انا٠

صفاء بغل : يريت يعز الدين بيه نفسي اشفي غليله منه ٠

عزالدين : متخافيش هظبطلك كل حاجه وهخليكي تشفي غليلك علي الاخر بس عايز منك طلب ٠

صفاء : خير٠

عزالدين: رافت وسميحه عاملين شركه في الباطن اسمها ايكوللحديد والصلب وكاتبنها باسم واحد اسمه علاء سامي وهي في الأصل بتاعتهم هما عايز العقد بتاعهابما انك بتقدري تتدخلي المكتب عنده اي وقت من غير محد يشك فيكي تمام ٠

صفاء: تمام انشاء الله هقدر٠

عزالدين : بسنت انتي بقي بوساطه هخليكي تشتغلي في شركه مختار الخليلي كسكرتيره عنده هتحاولي تخليه يقع في حبك باي شكل وبعدين هقولك تعملي ايه ٠

بسنت بكره: انا مستعده اعمل اي حاجه علشان بنت خالتي وخالتي امل الله يرحمها ده مختار ومراته ورولها هي وريم الويل وانا عايزه انتقم منهم باي شكل ٠

عزالدين : متخافيش هخليكي تنتقمي منهم اشد انتقام 

وانت يريم هتروحي لمرات اخوكي تاني وتحاولي معاها تديكي حقك وانت رفضت تعالي وهقوللك هنعمل ايه ٠

ريم : تمام سعادتك ٠

وبالفعل قدرت صفاء الحصول علي عقد الشركه وبسنت اشتغلت في شركه مختار واستطاعه ان توقعه في حبها انا ريم فحت لعزالدين عن طلب تفيده منها بالعمل في شركه السيوفي لتدمير عائله السيوفي نتيجه سرقه ملفات الصفقات المهمه ٠

في شقه عزالدين بالقاهره:٠

عزالدين : انتي يريم هتشتغلي في شركه السيوفي وتقنيعها انك هتساعديها٠

ريم : تمام يعزالدين بيه٠

عزالدين: صفاءهتخدي عقد البيع والشراء ده تمضي عليه رافت ده تنازل منه ليكي عن شركته٠

صفاء: عزالدين بيه انا مش عايزه منه حاجه ٠

عزالدين بحده : ده مش ليكي ده اقل تعويض لابوكي عن الي حصل٠

عزالدين: وانتي يبسنت هتمضي مختار علي الاوراق دي ٠

بسنت : اوراق ايه دي يعزالدين بيه ٠

عزالدين: دي تنازل بيع وشراء من مختار لريم لكل املاكه٠

ريم بفرحه : معقول مش مصدقه ٠

بسنت بفرحه وخبث: انشاء الله هخليه يمضي عليه وهناخد كل حاجه من حباب عنيه ٠

وبالفعل استطاعه صفاءان تجعل رافت يوقع علي التنازل منه لها عن شركته وبسنت استطاعه ان تجعل مختار يوقع علي تنازل لريم عن كل املاكه٠

باك:٠

عزالدين: متهيالي كده الحقيقه وضحت ولا ايه ٠

رافت بفضب لصفاء: اه يبنت الكلب كذلك مختار لبسنت اه يبنت الواطيه ليقاطعهم صوت عزالدين الصارم لرجاله ٠

عزالدين بحده : اقبضوا عليهم ٠

وبالفعل يتم القبض علي رافت وسميحه ومختار وتفيده ولكن عند خروج رافت وسميحه يقفون بصدمه َتجحط عيناهم من الصدمه لرؤايه اخر شخص كانوا يتوقعون ان يرونه وهو ناريمان الحديدي ٠

لتفهم سميحه اللعبه وتعلم انها من خسرت كل شي لتمتم بغضب وصراخ ٠

سميحه بغضب وصراخ: هقتلك يعزالدين خليك فاكر اليوم ده كويس هقتلك يعزالدين٠

رافت وهويضحك بهيستيريه: خسرت كل حاجه يرافت هههههههههههه اضحك عليك من واحده متسواش يرافت ههههههههههههه رافت السيوفي وقع يرجاله٠

(قوللتلكم ركزوا مع عزالدين باشا علشان هو الكل في الكل) 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

سيف للاء: بس يروحي كفايه عياط علشان خاطري ٠

الاء بدموع: عمرها محسيستني انها امي يسيف ومع ذلك صعبانه عليا٠

سيف بحنان: انا جنبك يروحي عمري مهحسسك باي نقص ابدا٠

الاء بمراره: وانت لسه متمسك بيا يسيف بعد امي واخويا مطلعوا تجار سلاح واعضاء٠

سيف بعشق: اوعي تقويلي كده انتي روحي ولانسيتي ان لولا قابلت رعد وحصل الي حصل وبابا ممدوح اتبناني كنت زماني حرامي اوبشحت في الشوارع ٠

الاء بعشق: بحبك اوي يسيف٠

سيف بعشق: بحبك اوي يروح سيف٠

عند عاصم ورؤئ:٠

رؤى بدموع: اتكسرت ادامك مرتين يعاصم ٠

عاصم بجمود مصطنع : قصدك ايه ٠

رؤى بكسره: اول مره لما عملت الجريمه البشعه دي وقتلت ابننا ودلوقتي لما امي واخويا طلعوه مجرمين وتجار سلاح واعضاء طلقني يعاصم انا منفعكش مشرفكش ٠

عاصم بنفسه بقهره: انا مش احسن منك في حاجه يرؤي انا كمان ابويا كان تاجر مخدرات يارب اقف جنبنا في الاختبار الصعب ده٠

عند ممدوح وناريمان:٠

ناريمان وهي تحتضن عزالدين ورعد بقوه وشوق ولهفه ٠

ممدوح : خلاص بقي ينريمان سبيهم٠

ناريمان بلهفه : مش قادره مش قادره يممدوح مش كفايه كنت بعيده عنهم للسنين دي كلها٠

ممدوح بتنهيده: الحمد لله هم وانزاح ٠

عزالدين: الحمد لله واهم حاجه اننا مع بعض ٠

رعد: عندك حق يعزالدين دي اهم حاجه ٠

جمال بدموع: مش قادر اصدق يروحي انك عايشه سمحني يممدوح سمحني يعزالدين يابني ٠

عزالدين بحب : مسامحك يجدو وخلاص الحمد لله اننا مع بعض ٠ ناريمان : الحمدلله يارب الحمد لله ولادي معايا وجوزي معايا مش عايز اي حاجه تانيه من الدنيا٠

رعد بهمس لعزالدين : متهيالي لازم نقولهم دلوقتي علي موت عمك عادل ٠

عزالدين : عندك حق يرعد٠

وبعد مرورو سنه :٠

بعدما علموا بوفاه عادل بعدما اقنعهم رعد بانه تم ابلاغه من مستشفي في لندن بوفاه عمه بازمه قلبيه اثناء وجوده في فندق ما لمتابعه اجتماع مع شركه كبيره تؤد التعاقد مع شركه السيوفي واتاقلموا جميع من بالبيت علي وجود ناريمان وحبوها كثيرا واصبحت هي ونهله اصدقاء وقام عزالدين بتصفيه شركه لندن ونقل مقرها الي القاهره واصبح ممدوح في اسعد لحظات حياته بعدما حصل اخيرا علي السعاده بوجود ناريمان والخلاص من سميحه باتاكيد كاي اب حزين علي رافت لكن عزره الوحيد انه لم يكن لديه سبب لفعل هذا فكان يعيش حياه الثراء بكل مافيها لكنه الطمع هو ماجعله يرمي نفسه في الدهلوكه٠

********************

في فيلا السيوفي :٠

ممدوح بابتسامه: كده السنه عقدت علي وفاه عادل اخويا الله يرحمه٠

الجميع : الله يرحمه٠

ممدوح بابتسامه: انا اتفقت انا وناريمان ونهله اننا لازم نفرح وعائله السيوفي يدخلها الفرحه٠

رعد بمرح: ايه يدوحا ايه الاخبار٠

ممدوح بابتسامه: احنا قررنا نكتب كتاب جاسر وسيف وعزالدين٠

سيف بفرحه : ايوه يبابا هو ده الكلام لتتضحك الاء بخجل ٠

جاسر بفرحه: ايوه تمام يمعلم هو ده الكلام ٠

عزالدين بخبث: بس انا يبابا للاسف كاتب كتابي مش هينفع ٠

زهره بصدمه: نعم كاتب كتابك علي مين يسي عزالدين ٠

عزالدين بابتسامه: عليكي انتي يروح عزالدين٠

لتجحط عيناها من الصدمه الشديده 

ليغمزوا عزالدين ورعد بعضهم البعض ٠

فلاش باك :٠

بعدما قصت صفاء لرعد ما تريد ان تفعله نهله لكي يساعدها ٠

رعد بزفر: انا مش مصدق انهاتعمل كده في ام تعمل كده في بنتها ٠

زهره بدموع : صدقني يرعد زي مبقولك كده ٠

رعد بتفكير: طب روحي انتي يزهره دلوقتي وانا هفكر واقولك٠

ليحادث رعد عزالدين لكي يساعده فهو يعلم انه يعشق زهره٠

عزالدين: ازيك يرعد عامل ايه ٠

رعد بابتسامه: كويس يحبيبي بس كنت عايز اقولك على حاجه ٠

عزالدين :خير٠

ليقص عليه رعد مقالته زهره وما تؤد ان تفعله نهله ٠

عزالدين بصدمه: مش ممكن يرعد في ام تعمل كده ٠

رعد: زي مبقولك كده مرات عمي مبتفكرش غير في الفلوس ٠

عزالدين : طب اسمع انا هقولك تعمل ايه ٠

ليقص عليه عزالدين الخطه الذي نفذها رعد بالاتفاق مع زهره وهي ان يوهمهم انه قام بالاعتداء علي زهره ليقانعهم بزاوجه منها لحمياتها وتدمير خطاط نهله ٠

رعد : بس زهره اختي يعزالدين وانت بتحبها انا مش هقدر اتجوزها حتى لو كده وكده ٠

عزالدين : وانت مين قلك انك هتجوزها انت هتجوزهالي انا ٠

رعد بدهشه : نعم وده ازي انشاء الله ٠

عزالدين : هكلم عاصم وافهمه كل حاجه وهبعتلك توكيل من القنصليه المصريه في لندن علشان تجوزهالي بيه ٠

رعد بابتسامه: ايوه كده تمام والله الواد عاصم ده حبيته اكتر بعد مكان السبب في مقابلتنا لبعض ٠

عزالدين بابتسامه: اه والله عندك حق لولا ان جاتلي قضيه في مصر ورشحويلي عاصم يبقي معايا فيها وشافني وانا كمان اتعرفت عليه من الاسم ووثقت فيه وحكاتله بس مكنتش متخيل انه هيدبر المقابله دي ويخلينا نقابل بعض كنت هموت واشوفك يرعد بس كنت خايف عليك كنت حاسس اننا وانا بعيد ومحدش عارف اننا اخوات اقادر اعرف اعدائك كويس واحميك منهم ٠

رعد بحب لاخيه: الحمدلله يعزالدين اننا مع بعض انسي كل البعد والوجع الي حصل ده٠

عزالدين بحب لاخيه : عندك حق يرعد٠

وبالفعل تمت الخطه بنجاح ولكن كانت المشكله هي عندما صمم ممدوح وعادل الذهاب معاهم٠

رعد بزفر: هنعمل ايه دلوقتي يعاصم ٠

عاصم : متخفش انا هتصرف المهم معاك التوكيل ٠

رعد : معايا متخفش ٠

ممدوح بغضب: يلا بينا يرعد بيه٠

ليذهبوا جميعا الي الماذون ولكن في الطريق تاتي ممدوح مكالمه من شخص يخبره باقامه حريقه في الشركه ليهرولوا عزالدين وممدوح الي الشركه وهذا لما يكن الاسيف بتغير صوته وبرقم مجهول بلاتفاق مع عاصم ويذهبون رعد وعاصم الي الماذون ويصبح رعد وكيل عزالدين وعاصم وكيل زهره ويتم كتب الكتاب ٠

(ويصبح عزالدين وزهره زوج وزوجه) 

باك :٠

زهره بصدمه : نعم يعني كنتوا بيتشغلوني كده يرعد كده يعاصم ماشي ماشي لتذهب بغضب الي الخارج ليلحقها عزالدين تحت ضحكات الجميع ٠

********************

في يوم الفرح :٠

كانت زهره والاء ونيرمين ونور ايضا كالحوريات كانوا يتزينون بالفساتين البيضاء الجميله ووجوهم المبتسمه بجمال وطلتهم الساحره٠

وايضا كانوا عزالدين ورعد وجاسر وسيف كانوا كالملوك في انتظار ملكاتهم فكانوا يرتدون حالاتهم السوداء الكلاسيكيه فكونوا وسيمين حدالعنه وخاطفين للانظار بشكل ساحر٠

عند عزالدين وزهره:٠

زهره بحب وهي ترقص مع عزالدين :٠

مش مصدقه يعزالدين مش مصدقه اني مراتك ومعاك ومش هنبعد تاني ابدا ٠

عزالدين وهو يقبل يدها :٠

مش هيحصل يروحي عمرنا مهنبعد ابدا عن بعض يقلبي ٠

عند الاء وسيف :٠

الاء بعشق: ياه يسيف انا في حلم ولا في علم حاسه اني بحلم ٠

سيف بعشق وهو يحتتضنها :٠

لا يقلبي مبتحلميش انتي خلاص بقيتي مراتي وحبيبتي ودنيتي كلها٠

الاء بعشق : بحبك يسيف اوي ٠

سيف بعشق: وانا بموت فيكي يروح سيف ٠

عند جاسر ونيرمين :٠

جاسر بعشق: بحبك ٠

نيرمين بخجل : بس بقي يجاسر متكسفنيش ٠

جاسربغمزه : لا مش وقت كسوف النهارده يوحش ٠

لتبتسم نيرمين له بخجل شديد٠

عند نور ورعد:٠

رعد بحب: مش قادر اصدق انك معايا كنت فاكر نفسي هفضل ادور عليكي العمركله ومش هلاقيكي ٠

نور بعشق: لا يروح نور عمري مكنت هقدر ابعد اكتر من كده كنت هلف الف وارجعلك تاني انت الدنيا بالنسبه الي يرعد٠

رعد بعشق: وانتي دنيتي كلها يروح رعد٠

نور بحب: وانت دنتيتي كلها يرعد٠

رعد: امال هي تسنيم فين٠

نور :اكيد بتلعب هنا يعني هتروح فين٠

ليذهب رعد للبحث عن تسنيم ٠

عند عاصم ورئ :٠

كانت تجلس رؤى باستمتاع لفرحه اخواتها لتصرخ مره واحده:٠

عاصم بقلق: مالك يروحي بتصوتي ليه٠

رؤى : هكون بصوت ليه الباشا عمال يرفص اقطع دراعي اما كان هيطلع لعيب كره ٠

عاصم بضحك وهويضع يده علي بطنها ٠

عاصم بعشق : يطلع زي ميطلع كفايه انه منك انتي يروحي٠

رؤى بعشق سنوات: بموت فيك يعاصم بموت فيكم ٠

كان يرعد يمشي في الجنينه يبحث عن تسنيم لتخحط عيناه بصدمه منا يراه٠

احمد بحب : حبيبتي يتسنيم خودي الورده الجميله دي ليكي ٠

تسنيم بخجل : شكرا يحودا ورده جميله زيك ٠

احمد بعشق : انتي الاجمل يسمسمه ليقبل خديها لتبتسم بخجل ٠

رعد بصدمه: ينهار ابوكم اسود ومنيل ٠

ليذهب اليهم ٠

رعد بغضب وهو يمسك احمد بحده :٠

رعدبغضب: جري ايه يلا جري ايه طب حتي استاذني دانا ابوها٠

احمد : بص يشبح البت دي خلاص تلزمني انا مستحيل اسايبها لحد غيري٠

تسنيم بحب وخجل : ميرسي ياحمد ربنا يخليك ليا٠

رعد بغضب: ياختي هتنقطيني داه ابوكي صاحب مرض مش كده٠

احمد: الموضوع خلص يزميل يلا يسمسم نروح نتصور مع العريس والعروسه ٠

تسنيم وهي تمسك يده : يلا يدودوي ٠

لترحل معه تحت نظرات هذا الذي يقف بصدمه لم يصدق مايراه ٠

******************

في داخل فيلا السيوفي :٠

كان كل عريس منهم قد حمل عروسه الي غرفتهم معدا هذا المغرور(عزالدين الحديدي) 

زهره بغضب: يعني ايه مش هتشليني يعزالدين ٠

عزالدين بغرور: والله ده الي عندي ماليش انا في الرومانسيه والكلام الفاضي ده هتتطلعي اطلعي مش هتتطلعي خلاص ليتركها ويصعد الدرج ٠

زهره بتحدي وغمزه : ولو اتقل براحتك يقمر حقك حقك تتقل وحياه امك مانا سيباك بعنيك الزرقاء دي الي مجننا امي وراك وراك لتصعد خلفه الي غرفتهم ٠

************************** 

بعد مرور 30عاما :٠

ينزل هذا الوسيم بخفه من علي الدرج بطلته الخاطفه للانفاس الاالاسفل وهو عزالدين٠

عزالدين : صباح الخير٠

الجميع : صباح النور ٠

رعد : مصمم برضو ٠

عزالدين : ايوه ادعولي ٠

رعد: موفق انشاء الله ٠

في اكاديميه الطيران :٠

يدخل بطلته الخاطفه للالنفاس للاختبارات اكاديميه الطيران لالتحاق بها ٠

ليدخل عزالدين الي الكابتن الذي بهيبته وثباته قد خطف للانظار له وقد وافق جميعهم علي التحاقه باكادميه الطيران عن جداره وهذا لما يكن الا الكابتن ( عزالدين رعد السيوفي) احد احفاد السيوفي ٠

(تمت بحمد الله) 

🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

كده انتهت دائره الانتقام الحب والانكسار بقلمي رنا احمد

❤️❤️😍😍😍😍😍😍😍😍😘😘😘😘😘

❤️😘😘😘😘😘😘😘❤️❤️❤️❤️

دمتم في رعايه الله وحفظه 

بداية الروايه من أولها هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close