أخر الاخبار

رواية حبيبة الصقر الفصل الاول حتى الفصل الحادي عشر والاخير بقلم إسراء محمد

 رواية حبيبة الصقر الفصل الاول حتى الفصل الحادي عشر والاخير بقلم إسراء محمد

رواية حبيبة الصقر الفصل الاول حتى الفصل الحادي عشر والاخير بقلم إسراء محمد


اقتباس

صقر بقاا ترفضني انا وتتكلم معايا كده وقاعده تضحك وتهزر معاه انا صقر ال النساء كلها بتترمي تحت رجلي حتت بت زي دي تعمل معايا كده ماااشي والله لاوريها وقعد علي المكتب ودمه بيغلي ازاي هي ترفضه ترفض صقر بيه 

عدي يوم وصقر طول اليوم مش طايق نفسه وبيبص لحبيبة بغل 

حبيبة روحت البيت وكل عاده بتسمع كلام زي السم دخلت اوضتها ونامت 

اما عند صقر فهو مش طايق نفسه ازاي هي ترفضه ازاي النساء بتترمي تحت رجله وبعد كده خرج راح المل*ي الليلي زي كل يوم بس المره دي مش طايق نفسه بمعني الكلمه بسبب حبيبة هذه الفتاه الذي رفضته وتجراءت معه فالكلام ولم تخف منه 

جت يارا 

يارا:اي ي حبيبي مالك ماتيجي نتبسط قالت كده بمي*صه وحطت أيدها علي صد*ه

صقر بصلها باشمئزاز وزقها وقالها غوري من هنا مش عايز اشوف حد 

يارا تاني بكل وقا*ه قامت حططت أيدها علي صد*ه تاني شكلك متضايق من قلتلك ماتيجي نتبسط انا هظبطلك مودك 

صقر مسك أيدها تناها جامد كسرلها ايديها وزقها بعزم ماعنده وقام بصلها باشمئزاز ومشي روح البيت ونام 

تاني يوم 

حبيبة صحيت علي الروتين العادي وراحت الشركه وصقر كذلك 

بعد شويه 

صقر:تعالي ي حبيبة وهاتي ملف كذا*****

حبيبة:حاضر 

دخلت حبيبة لصقر بكل برود 

صقر بيبصلها بغل من برودها معاه وتجااه

دخل اسر المكتب لقي حبيبة سلم عليها وقعد يهزر معاها وصقر ده كله قاعد بيغلي 

عدي يوم واتنين وتلاته ولسه الحال زي ماهو حبيبة بتتعامل ببرود مع صقر ومتجاهلاه 

وصقر مش عارف ينسي ال حصل وحبيبة وأسر بيهزروا مع بعض وصقر دمه يتحرق اكتر وصقر مبقاش يسهر مع البنات وعلي طول متضايق من ال هي عملته وان هي رفضته واهانته وال غريب أنه مضايق من هزرارها مع اسر ومن كلامها معاه 

ف يوم حبيبة روحت البيت

اول ما دخلت البيت لقت ابوها ومرات ابوها وشهد قاعدين

علي :اهلا جهزي نفسك بكره عشان في عريس جايلك بيه ابن بشوات 

حبيبة:اي ال انت بتقولوا ده أنا لسه صغيره ومش هتجوز دلوقتي ومش هتجوز واحد معرفوش 

علي:انتي بتقولي اي ي بت انتي انا مش باخد رايك انا بعرفك وبعدين ده هيدفع فيكي كتير اوي 

أيه بخبث:معاك حق ي حبيبي هو انتي تطولي ي حبيبة وبعدين اسمعي كلام ابوكي اي هتكسري كلام ابوكي  

شهد متابعه الموقف بشماته وفرحه فيها 

حبيبة:انتي بالذات ملكيش دعوه قالت بصوت عالي من حرقتها 

علي :انتي بتردي وبتعلي صوتك عليها ونزل فيها ضرب وهي عماله تصرخ وايه وشهد بنتها متابعين الموقف بشماته 

حبيبة بعد ضرب وصراخ كتير دخلت وقعدت تعيط ف اوضتها ونامت 

تاني يوم الصبح حبيبة راحت الشركه 

دخلت لصقر

وحطت ملف استقالتها 

صقر :اي دا

حبيبة:استقالتي 

صقر :لي 

حبيبة بحزن اصل انا جايلي عريس وهيكتب كتابي النهارده باليل


البارت الاول 🖤🔥

بقلمي (إسراء محمد)

#حبيية الصقر

في الصباح

أيه:انتي ي زفته 

حبيبة:اي ي ماما 

أيه :انا مش قولتلك ميت مره انا مش امك متقوليليش يا ماما انا ام شهد بنتي بس 

حبيبةبدموع:حاضر ي ابله ايه 

أيه:يلا ي ختي قومي عشان تحضري الفطار وكمان تنزلي تدوري علي شغل علي الاقل تغوري من وشي ومشوفش خلقتك 

حبيبة:حاضر وقامت حضرت الفطار وفطروا وقالت انا نازله عشان ادور علي شغل 

علي(ابو حبيبة):انزلي ي ختي بت انتي تروحي وتيجي ع طول متلفيش علي حل شعرك انا عارفك و*خه زي امك 

حبيبة بدموع: حرام عليك متجيبش سيره امي الله يرحمها امي كانت اشرف من الشرف 

علي:نزل فيها ضرب وهي عماله تصرخ وأيه وشهد واقفين بيتفرجوا وشمتانين 

(أيه تبقي مرات ابوها ،شهد بنتها علي ابو حبيبة اتجوزها بعد ما مرتوا ماتت علي طول وهي كانت مطلقه ومعاها بنتها حبيبة)

بعد ضرب كتير ف حبيبة وصراخها قامت دخلت الحمام غسلت وشها ونزلت 

راحت شافت اعلان شركه أنه مطلوب سكرتيره راحت عليها دخلت  

صقر :انتي

حبيبة:انت  

Flash Back

بعد ما نزلت لما ابوها ضربها  وهي ماشيه فالطريق سرحانه وباين أنها معيطه ومش مركزه عربيه فرملت عليها

نزل شاب وسيم جدا 

انتي كويسه ي انسه

حبيبة:ايوه انا كويسه 

الشاب:مش تركزي وانتي ماشيه 

حبيبة:معلش وسابته ومشيت 

Back

صقر:اتفضلي اقعدي 

حبيبة قعدت

صقر شاف الفايل بتاعها :انتي اول مره تشتغلي 

حبيبة هزت راسها باه

صقر:طيب انتي المفروض أن انتي تبقي معيده فالجامعه ومؤهلاتك عاليه جايه تشتغلي سكرتيره لي 

حبيبة:مجتليش فرصه اني ابقي معيده، جايه اشتغل سكرتيرة لظروف خاصه 

صقر:تمام انتي مقبوله وتقدري تبدءي من بكره 

حبيبة:تمام شكرا لحضرتك

صقر: العفو

وخرجت حبيبة 

صقر شاب غني وسيم جدا ومعروف عنه أنه زير نساء

دخل عليه صاحبه

أسر ( اسر صاحبه الوحيد وصقر بيعتبره أخوه صحاب من وهما صغيرين، ومعروف عنه بتاع بنات جدا)

صقر:عملت اي فالصفقه الاخيره 

اسر:كله تمام وتحت السيطره 

صقر :تمام بقولك ،هنتغدي بره النهارده

اسر:اوك

عند حبيبة

روحت البيت اول ما دخلت 

أية:ها عملتي اي ي ست زفته لقيتي شغل 

حبيبة:أه لقيت هشتغل سكرتيره ل صاحب الشركه ف شركه كذا******

أيه:سكرتيره خاصه يعني أن شاء متفضحيناش وتمشي علي حل شعرك زي امك 

حبيبة:زعقتلها وعلت حسها متجيبش سيره امي علي لسانك امي اشرف منك 

فاللحظه دي طلع ابوها 

علي:اي في أي ي بت انتي بتزعقي لي 

أيه بمسكنه:شوفت ي علي شوفت بنتك عملت فيا اي بقولها عملتي اي ي حبيبتي فالشغل شكلك تعبانه راحت علت حسها عليا وشتمتني 

علي نزل ضرب فيها 

حبيبة:والله م حصل

علي :كمان بتكدبي حبيبة قامت تجري علي اوضتها وقعدت تعيط وتصرخ ي رب انا لي بيحصل فيا كده وحشتيني اوي ي ماما بعد عياط كتير نامت

تاني يوم الصبح حبيبة صحيت علي اسطوانه مرات ابوها وكلامها ال زي السم وحضرت الفطار وفطرت ومشيت الشركه النهارده اول يوم ليها فالشغل 

وصلت قبل معادها صقر مكنش لسه جه

بعدها بفتره صقر جه واستغرب جدا انها جايه قبل معادها

صقر:جايه قبل معادك من اول يوم باين عليكي ملتزمه 

حبيبة  :شكرا لحضرتك

صقر دخل المكتب 

اليوم عدي عادي وروحت حبيبة علي البيت وحصل روتينها العادي زي كل يوم مع ابوها ومرات ابوها ودخلت عيطت زي كل يوم ونامت 

اما عند صقر 

صقر ف الملهي الليلي 

جت يارا قعدت جنبه لابسه فستان قصير جدا مابين أكتر ما مداري 

يارا:اي ي صقر باشا وحشتني 

صقر:ماتيجي نكمل السهره فالبيت 

يارا بضحكه سافله: يااالاا

وروحوا الفيلا عند صقر 

وبعد فتره كانت يارا عاريه بين أحضان صقر

تاني يوم الصبح حبيبة صحيت علي روتينها العادي وراحت الشغل 

عند صقر صحي من النوم (كان مشي رغده فالفجر)

لبس وراح الشركه دخل اسر علي المكتب

اسر:اي ليلتك كانت عامله ازاي شكلك تعبان كانت جامده 

صقر:بصراحه اووي 

بس انا مشتها فالفجر 

اسر:لا انا ال معايا فضلت لازقه فيا لحد الصبح ،هتسهر النهارده 

صقر بخبث :اكيد يىبني 

خرج اسر 

صقر : حبيبة تعالي 

حبيبة دخلت : صقر بيبصلها نظرات خبيثه وبيبص لكل انش فيها 

حبيبة خدت بالها:في حاجه حضرتك 

صقر بوقاحه:أه في انتي حلوه اوي 

حبيبة بصدمه من وقاحته:اي ال انت بتقولوا ده انت ازاي تتكلم معايا كده انت وقح بس أه هستني اي من واحد زير نساء زيك 

صقر: انتي ازاي تتكلمي معايا كده 

حبيبة:زي الناس وبعدين متفكرش نفسك انك عشان صاحب الشركه هسمحلك بحاجه زي كده وقح 

صقر:لو ملمتيش لسانك ده هقصهولك 

حبيبة:كنت عاوزني فاي 

صقر :ورق الصفقه الجديده يكون عندي 

حبيبة خرجت وطلعت من غير ولا كلمه صقر دمه بيغلي  منها ازاي هي تقوله كده وبعدين ده النساء بتترمي تحت رجله

عدي اليوم بين نظرات حبيبة ال كلها استحقار ونظرات صقر ال كلها غل ومغلول منها اول واحده تعمل معاه كده ده النساء بتترمي تحت رجليه 

حبيبة روحت ع رويتنها كالعاده 

صقر روح ولسه دمه مغلول منها وراح فالملهي الليلي ومش عارف ينسي ال حصل ودمه لسه محروق قال انا هي مين دي اصلا انا هبسط نفسي بنسائي وهطلعها من دماغي وهنسي ال هي عملته 

جه اسر:اي ي كبير سرحان ف اي 

صقر :ولا حاجه بقولك احنا عاوزين نغير النهارده انا زهقت عاوزين تجديد

اسر:أه معاك حق 

وراحوا ملهي ليلي تاني وكل واحد روح معاه فتاه ليل 

عند صقر ونايمه بين أحضانه فتاه الليل وهو لسه مش عارف يطلع حبيبة من دماغوا ولا ينسي ال هي عملته وكلامها بيتردد ف ودانه ومتضايق 

صقر:قومي امشي 

الفتاه: ليه ياباشا انت عاوزه ابسطك ماتيجي تنبسط شويه 

صقر بصلها بصه اشمئزاز وقالي بصوت عالي امشي من هنا وقام رملها هدومها ف وشها البسي واخلصي يلاا واحده رخيصه 

مشيت وصقر لسه كلام حبيبة بيتردد ف ودانه وغلبه النوم ونام 

تاني يوم الصبح حبيبة صحيت كالعاده وراحت الشغل وصقر وصل ع الشغل ومش طايق حد 

صقر :هاتلي ملف كذا*****

حبيبة دخلت بكل برود ادته الملف وطلعت حبيبة بينها وبين نفسها وقح وسافل كاتك القرف 

وصقر مغلول منها ومن كلامها وأنها اتجراءت وقالتله كده ومن برودها 

طلع لقي حبيبة بتهزر مع اسر وبتضحك معاه

صقر الدم غلي ف عروقه وحس بإحساس غريب ودخل وقفل المكتب بعزم ماعنده 

صقر بقاا ترفضني انا وتتكلم معايا كده وقاعده تضحك وتهزر معاه انا صقر ال النساء كلها بتترمي تحت رجلي حتت بت زي دي تعمل معايا كده ماااشي والله لاوريها


البارت التاني🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر

صقر بقاا ترفضني انا وتتكلم معايا كده وقاعده تضحك وتهزر معاه انا صقر ال النساء كلها بتترمي تحت رجلي حتت بت زي دي تعمل معايا كده ماااشي والله لاوريها وقعد علي المكتب ودمه بيغلي ازاي هي ترفضه ترفض صقر بيه 

عدي يوم وصقر طول اليوم مش طايق نفسه وبيبص لحبيبة بغل 

حبيبة روحت البيت وكل عاده بتسمع كلام زي السم دخلت اوضتها ونامت 

اما عند صقر فهو مش طايق نفسه ازاي هي ترفضه ازاي النساء بتترمي تحت رجله وبعد كده خرج راح المل*ي الليلي زي كل يوم بس المره دي مش طايق نفسه بمعني الكلمه بسبب حبيبة هذه الفتاه الذي رفضته وتجراءت معه فالكلام ولم تخف منه 

جت يارا 

يارا:اي ي حبيبي مالك ماتيجي نتبسط قالت كده بمي*صه وحطت أيدها علي صد*ه

صقر بصلها باشمئزاز وزقها وقالها غوري من هنا مش عايز اشوف حد 

يارا تاني بكل وقا*ه قامت حططت أيدها علي صد*ه تاني شكلك متضايق من قلتلك ماتيجي نتبسط انا هظبطلك مودك 

صقر مسك أيدها تناها جامد كسرلها ايديها وزقها بعزم ماعنده وقام بصلها باشمئزاز ومشي روح البيت ونام 

تاني يوم 

حبيبة صحيت علي الروتين العادي وراحت الشركه وصقر كذلك 

بعد شويه 

صقر:تعالي ي حبيبة وهاتي ملف كذا*****

حبيبة:حاضر 

دخلت حبيبة لصقر بكل برود 

صقر بيبصلها بغل من برودها معاه وتجااه

دخل اسر المكتب لقي حبيبة سلم عليها وقعد يهزر معاها وصقر ده كله قاعد بيغلي 

عدي يوم واتنين وتلاته ولسه الحال زي ماهو حبيبة بتتعامل ببرود مع صقر ومتجاهلاه 

وصقر مش عارف ينسي ال حصل وحبيبة وأسر بيهزروا مع بعض وصقر دمه يتحرق اكتر وصقر مبقاش يسهر مع البنات وعلي طول متضايق من ال هي عملته وان هي رفضته واهانته وال غريب أنه مضايق من هزرارها مع اسر ومن كلامها معاه 

ف يوم حبيبة روحت البيت

اول ما دخلت البيت لقت ابوها ومرات ابوها وشهد قاعدين

علي :اهلا جهزي نفسك بكره عشان في عريس جايلك بيه ابن بشوات 

حبيبة:اي ال انت بتقولوا ده أنا لسه صغيره ومش هتجوز دلوقتي ومش هتجوز واحد معرفوش 

علي:انتي بتقولي اي ي بت انتي انا مش باخد رايك انا بعرفك وبعدين ده هيدفع فيكي كتير اوي 

أيه بخبث:معاك حق ي حبيبي هو انتي تطولي ي حبيبة وبعدين اسمعي كلام ابوكي اي هتكسري كلام ابوكي  

شهد متابعه الموقف بشماته وفرحه فيها 

حبيبة:انتي بالذات ملكيش دعوه قالت بصوت عالي من حرقتها 

علي :انتي بتردي وبتعلي صوتك عليها ونزل فيها ضرب وهي عماله تصرخ وايه وشهد بنتها متابعين الموقف بشماته 

حبيبة بعد ضرب وصراخ كتير دخلت وقعدت تعيط ف اوضتها ونامت 

تاني يوم الصبح حبيبة راحت الشركه 

دخلت لصقر

وحطت ملف استقالتها 

صقر :اي دا

حبيبة:استقالتي 

صقر :لي 

حبيبة بحزن اصل انا جايلي عريس وهيكتب كتابي النهارده باليل 

صقر:😳😳

البارت التالت🖤🔥 

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر

حبيبة بحزن اصل انا جايلي عريس وهيكتب كتابي النهارده بالليل 

صقر حس بإحساس غريب وضربات قلبه بقت سريعه وحس بإحساس اول مره يحسه 

صقر ببرود :ومالك حزينه كده ليه 

حبيبة بحزن :هبقي حزينه لي يعني 

صقر :مش باين انك فرحانه وأنك هتتجوزي يعني حزينه مش مبسوطه 

حبيبة وف عينها الدموع وخلاص علي وشك أنها هتنزل 

حبيبة:اصل ا...انا هتجوزه غصب عني وبابا ومرات بابا هيتجوزوني لي غصب عشان الفلوس 

صقر بخبث:انا عندي حل انا ممكن انا اتجوزك 

حبيبة بصدمه:اي تتجوزني ازاي يعني 

صقر:عشان اساعدك وانقذك من الجوازه الغصب دي وبعد كده ممكن اطلقك

حبيبة:بس 

صقر:بس اي 

حبيبة:بابا ومراته مش هيوافقوا اصل ال انا هتجوزوا ده غني وهيدفع لبابا فلوس كتير قالت كده بكسره وهي حاطه عينها فالارض 

صقر:عادي انا ممكن اروح اطلبك منه وادفعله فلوس اكتر ونتجوز وتخلصي انتي من الجوازه الغصب دي وبعد كده نبقي نتطلق 

حبيبة:لا رد 

صقر :ها قولت اي مفيش وقت للتفكير ثم أكمل ببرود عكس ما بداخله ولو مش عاوزه براحتك 

حبيبة:طب هقول لبابا اي 

صقر :يعني انتي موافقه 

حبيبة بتردد وخوف من الخطوه دي: موافقه 

صقر:خلاص متقوليش لابوكي حاجه اديني بس رقمه 

حبيبة:رقمه ********٠١٢

صقر:تمام انا هتصرف اطلعي انتي كملي شغلك 

حبيبة طلعت وهي خايفه من الخطوه دي بس هو وافقت لانها مش عاوزه تتجوز الجوازه ال بالغصب دي وهي مغصوبه عليها

صقر قاعد ف مكتبه حاسس بإحساس غريب وضربات قلبه سريعه وحاسس أن في بركان بداخله  وقاعد ف صراع مع نفسه وبيكلم نفسه   شكلك حبيتها لا لا حبيتها اي

امال اضايقت لي لما عرفت انها هتتجوز لي ومكنتش عارف تنساها لي واتغيرت بسببها ومبقتش بطيق حد ولا بتسهر مع نساء زي الاول حتي لما كنت بتسهر وبتخرج عشان تنسي ال هي عملته مكنتش عارف تنسي ولا عارف تنساها ولما بتشوفها مع اسر كنت بتحس بإحساس غريب وبنار جواك 

لا لا اي ال انا بقولوا ده انا ده كله كان بيحصل بسبب أن هي رفضتني وانا مترفضش وبسبب أنها تجاهلتني ورفضتني وكانت بتتعامل مع اسر حلو وضحك وهزار وصدتني انا واتاعملت معايا ببرود وتجاهالتني ورفضتني وانا مبترفضش عشان كده انا مكنتش عارف اطلعها من دماغي ولا انساها عشان انا صقر ال النساء بتترمي تحت رجلي حتت بت زي دي تهيني وترفضني وتتعامل معايا ببرود بس حلو اوي اهي فرصه وجت لحد عندي هنتقم منها وهعرفها ازاي كانت تعمل معايا انا كده 😈


البارت الرابع🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر 

بالليل عند حبيبة صقر كان عندهم كان كلم ابو حبيبة وآداله فلوس اكتر وطبعا ابو حبيبة وافق وكمان خاف منه لايذيه أما العريس صقر اتصرف معاه بطريقته واداله فلوس اكتر عشان يوافق ميتجوزش حبيبة

حبيبة كانت بتجهز ومش عارفه الخطوه اللي هي خدتها دي صح ولا غلط دخلت مرات ابوها يلا يختي عشان الراجل اللي بره ده وقعتي واقفه بقي ده من حظك انتي 

حبيبة بصتلها بصه كره بصه اخرستها 

اما ايه وشهد بنتها كانوا غيرانين من حبيبة وأنها هتجوز صقر وأنه دفع فلوس كتير اوي عشان يتجوزها هو صح دفع فلوس ليهم كتير بس هما بردو جواهم نار وغل وحقد وغيره وخصوصا شهد 

حبيبة طلعت كانت لابسه فستان بينك قمر طويل ولابسه هيلز اسود وعامله شعرها تسريحه رقيقه ومش حاطه اي لمسات من الميكب وصقر فضل باصصلها ومتنح وبعد كده فاق لنفسه وقال اي انت هتضعف ولا اي دي بت ملهاش لازمه انا النساء بتترمي تحت رجلي انا ماتجوزها عشان انتقم منها والعب بيها وبس 👿

بدء المأذون بكتب كتب من نظرات حبيبة ال فيها خوف ونظرات صقر ال فيها نصر وانتقام ونظرات شهد وأيه اللي نظراتهم غل حقد وكره وغيره ونار 

فاقت حبيبة علي جمله المأذون الشهيره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

صقر :مش يلاا

حبيبة:حاضر ومشيوا

وصلوا الڤله ونزلوا حبيبة مرتبكه وخايفه اووي 

دخلوا الڤله وصقر طلعها اوضتو 

حبيبة دخلت بخوف 

وواقفه مرعوبه 

حبيبة:انا ممكن أنام ف اوضه تانيه غير الاوضه دي والنبي 

صقر: لا رد بااصصلها بس 

صقر قلع جاكت بدلته وبيفتح زراير قميصه وبيقرب منها وهي مرعوبه وعماله ترجع لورا 

حبيبة:في أي انت بتعمل كده لي والنبي لا والنبي 

وصقر عمال يقرب منها لحد ما وصل عندها مسك وسطها جامد وقال بصوت كفحيح الافعي انا هعرفك ازاي ترفضني انا وتعملي اللي انتي عملتي والإهانة ال انتي اهنتهالي ده كله حبيبة واقفه مرعوبه ومتسمره مكانها هي كانت خايفه أن من الخطوه دي بس مجاش ف دماغها كده خلاص قالت إنها تتجوزه عشان تخلص من الجوازه التانيه اللي بالغصب وبعد كده تتطلق منه ومجاش ف بالها أنه ممكن يكون عاوز ينتقم منها 

صقر قبل عنقها بعنف و رمي حبيبة ع السرير وبدء يقبلها بعنف شديد ده كله وهي عماله تعيط وتزقه

وفجأة..........


البارت الخامس 🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر 

صقر قبل عنقها بعنف و رمي حبيبة ع السرير وبدء يقبلها بعنف شديد ده كله وهي عماله تعيط وتزقه

وفجأة حبيبة اغمي عليها 

صقر بفزع وخوف: حبيبة حبيبة فوقي 

حبيبة مابتفوقش 

جابلها دكتور

الدكتور :هي كويسه هي بس اغمي عليها بسبب قله الاكل وبسبب أن في حاجه حصلت ضايقتها لازم تعتني باكلها كويس وتعبدها عن اي تعب 

صقر :تمام ي دكتور ووصل الدكتور وطلع تاني اوضته

صقر كان خايف عليها اوي صقر لنفسه اي انا ضعفت لي هو انا حبيتها بجد ولا اي لا لا ي صقر اي ال انت بتقولوا ده متنساش انت اتجوزتها عشان تنتقم منها وبس 😈😈

حبيبة بتفوق 

ااااه انا اي ال حصل وتبتدي تفتكر وتعيط انت عملت اي 

صقر: انتي أغمي عليكي ثم أكمل بخبث وبعدين انا لحقت اعمل حاجه 

حبيبة:لي حرام عليك انا عملتلك اي

صقر:انا اتجوزتك عشان انتقم منك بس عشان تعرفي ازاي كنتي ترفضيني وتهينيني هو انتي كنتي مفكره اني اتجوزتك عشان احميكي أو إن انا هطلقك لا دي فرصه وجاتلي لحد عندي عشان انا مكنتش طايقك وكنت عاوز انتقم منك باي طريقه 

حبيبة: أه صح انا كنت مفكره انك اتجوزتني عشان تحميني ومجاش ف دماغي انك عاوز تنتقم مني عشان انا رفضتك وهينتك ومجاش ف دماغي انك عملت كده عشان تنتقم انا غبيه وعبيطه ازاي مجاش فدماغي

ثم أكملت بقوه بعكس الخوف الذي بداخلها بس عارف انا رفضتك لي عشان انا مش واحده و*خه زي ال انت تعرفهم ي و*ح وكنت مستحيل أقبل علي نفسي كده ده انت ز*ر نساء و و*ح وس*فل

صقر سمع منها كده وعيونه احمرت واتحولت لكتله دم وقرب عليها ضربها بالقلم ومسكها من شعرها جامد وقال بصوت كفحيح الافعي لو فكرتي تغلطي فيا تاني انتي حره فاهمه ثم أكمل ببرود ويلا غوري من وشي اعمليلي اكل عشان اكل أه صحيح اصل نسيت اقولك انا مشيت كل الخدم من هنا اصل انتي هتبقي الخدامه الجديده وانتي هنا عشان انتقم منك وبس واعرفك ازاي تهينيني وانتي هتبقي خدامه عندي ثم أكمل بخبث ولمزاجي عشان ات*تع بس 

حبيبة:م مش خليك تقرب مني انت فاهم علي جثتي 

صقر ببرود : امم نبقي نشوف الحوار ده بعدين وقام جاي ماسكها زقها ويلا بقاا غوري من وشي اعمليلي اكل يلااااا قال كده بزعيق 

حبيبة خافت منه :ح.... حاضر وقامت نزلت المطبخ 

صقر بعد ماهي نزلت متضايق من نفسه جدا ومش عارف لي متضايق أنه مد ايده عليها وعمل فيها كده وبيقول لنفسه لا لا متضعفش انت متجوز عشان تنتقم منها وبس وبعد كده ترميها 

ف مكان تاني 

شهد:بقا حتت البت المعفنه دي تتجوز ده أه ي ماما هيجرالي حاجه انا مش هخليها تتهني 

أيه:ومين سمعك انا عندي فكره 

شهد :اي هي ي ماما 

أيه:............

شهد :فكره تجنن وابتسموا بشر

عند اسر

اسر :مش تحاسبي  كنتي هتموتي الفتاه بعياط اسفه وهي بتعيط جامد 

اسر:انتي كويسه ي انسه 

الفتاه ولسه هتتكلم وفجأه .........

____________________________&

(بقلمي إسراء محمد)

___________________________&

عند صقر وحبيبة

حبيبة عملت الاكل وطلعته لصقر 

ودخلت وحططته علي التربيزه وبعد كده قعدت بحزن وكسره

صقر:اقعدي كلي

حبيبة ببرود عكس ال جواها مش عاوزه اطفح انت وفجأه…...….……….…....

 

البارت السادس 🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر 

حبيبة ببرود عكس ال جواها مش عاوزه اطفح انت وفجأه صقر قام قايم ماسك حبيبة مقعدها جنبه وفاتح بقها بالعافيه وبياكلها حبيبة بلعت بالعافيه 

حبيبة:اي ي بني آدم انت 

صقر:اوعي تكوني فاكره اني باكلك عشان  خايف عليكي وبموت فيكي وكده لا انا باكلك عشان كلام الدكتوره عشان متموتيش ومروحش ف داهيه 😏

حبيبة صعب عليها نفسها لا وع اي انا أقوم اموت نفسي احسن وقامت جريت ووقفت عند سور البلكونه رجل جوه ورجل براا وفجأه............

__________________

عند اسر 

البنت لسه هتتكلم وفجاه و ناس من بعيد طالعين يجروا جايين ع البنت البنت خافت اوي وقالت لأسر ياخدها ويمشوا بسرعه وفعلا اسر ركب العربيه ومشي بسرعه جدا وهرب منهم ووصلوا عند بيته ونزل من العربيه وهي نزلت فتح الباب 

اسر:اتفضلي 

البنت دخلت وهي عماله تعيط وخايفه ومرعوبه

اسرجابلها كوبايه مياه اتفضلي اشربي واهدي 

شربت المياه 

اسر:انتي كويسه ، مالك اي ال حصل ومين دول 

البنت وهي بتعيط حكتله ع كل حاجه وقالتله أن دول أهل ابوها وإن هم عاوزين يجوزوها ابن عمها غصب عشان الفلوس والورث وهما ال قتلوا ابوها وامها عشان الورث وعماله تعيط

اسر صعبت عليه البنت جدا 

اسر:طب اهدي معلش 

البنت بصتله وانفجرت فالعياط اكتر واترمت ف حضن اسر 

اسر اخدها ف حضنه وطبطب عليها وقلبه وجعوا عليها اوي وبيطبطب عليها وبيهديها وهي مرتاحه أوي ف حضنه حست بحنيته 

واد اي هو انسان حنين جدا وطيب ع رغم أن هو بتاع بنات بس ده بسبب أنه طول عمره عايش يتيم ووحيد مامته وبباه اتوفوا وهو صغير جدته اخدته عيشته معاها واتوفت وهو عنده ١٢سنه عاش لوحده ومكنش لاقي  حد بيقولوا عيب أو غلط ف عشان كده هو بتاع بنات بس هو حنين جدا وقلبه طيب جدا البنت هديت جدا وطلعت من حضنه 

البنت حست باحراج :انا اسفه انا مكنش قصدي قصدها يعني أنها حضنته

اسر:عادي ولا يهمك المهم تكوني هديتي وبقيتي احسن ثم أكمل اسمك اي بقاا 

البنت:اسمي سيليا ثم أكملت وانت اسمك اي 

اسر:اسمك حلو اوي ،انا يىستي بقاا اسمي اسر 

سيليا:الله اسمك حلو اووي 

اسر بضحك وعاوز يطلعها من ال هي في :اي ده احنا بنعاكس بقااا 

سيليا باحراج:لا مكنش قصدي ،انا مش عارفه اشكرك ازاي بجد ومش عارفه اقولك اي 

اسر:متقوليش حاجه ثم أكمل بتوهان كويس والله اني قابلتك 

سيليا:اي بتقول اي 

اسر :هااا لا مفيش حاجه قصدي يعني كويس اني قابلتك وانقذتك ولا كان زمانهم واخدينك ،يلا بقااا يىستي اطلعك اوضتك عشان تغيري وتاكلي 

سيليا حاسه انها محرجه جدا :قالت لا لا انا مش عاوزه اكل مش جعانه

اسر حس باحراجها :طيب ع الاقل اقعدي معايا عشان تفتحي نفسي ع الاكل 

سيليا :ماشي 

اسر اخدها وطلعها اوضتها دي ي ستي اوضتك وانا اوضتي جنبك عشان  لو احتاجتي اي حاجه يعني غيري انا هجبلك معلش اي حاجه من عندي لحد ما تشتري هدوم وجابها بنطلون بيتي وتيشرت وغيرت سيليا ونزلت كان اسر جهز الاكل 

وقعدوا مع بعض وابتدوا ياكلوا 

اسر :انتي بقاا عندك كام سنه 

سيليا :عندي ١٨سنه 

اسر :انتي لسه صغيره اوي وفجاه.....................

_______________________

عند صقر وحبيبة فجاه حبيبة رجلها فلتت وكانت هتقع فعلا لولا صقر مسكها جامد جدا وبيحاول يطلعها ع قد مايقدر وطلعها

وقلبه ده كان هيتخلع من مكانه ولكن اتكلم ببرود جدا

صقر:انتي مجنونه كان ممكن يجرالك حاجه واروح ف داهيه بسببك 

حبيبة:هو ده كل ال فارق معاك انت اي ي اخي اي 

صقر ببرود عكس ال جواه:امال مفكره اي يعني هخاف عليكي مانشاء الله تولعي وسابها وخرج 

صقر لنفسه متضعفش يىصقر انت اتجوزتها عشان تنتقم بس قلبه لا لا اعترف بقاا وقول انك اتجوزتها عشان هي جذبتك وانت حبتها عقله لا لا حبها اي ده إهانته 

قلبه لا حبها اعترف بقاا وانت عارف ان كلامها كان كله صح وانت اتغيرت وده بفضلها هي 

صقر :باااس انتو الاتنين ورجع دخل الاوضه تاني 

وحبيبة كانت نايمه وصقر راح ع السرير ملس ع شعرها بحنيه وقال أنا اسف انا مش عارف انا بعمل كده لي يمكن عشان كرامتي واجعاني بسبب ال انتي عملتي وانا بحبك ايوا انا بحبك وانتي جذبتيني ليكي واتجوزتك عشان بحبك مش علشان انتقم بس كنت بضحك ع نفسي وشطاني مسيطر عليا يمكن عشان كرامتي وبعد كده باسها ع خدها ونام حبيبة كانت صاحيه وحست بفرحه مش طبيعيه فهي كمان قلبها دق لي ع رغم أنه ز*ر نساء بس قلبها دق لي ونامت هي كمان 

______________________

عند شهد وايه 

أيه :هننقتم منك ي حبيبة مش هخليكي تفرحي 

شهد:هكسر فرحتها وصقر هيبقي ليا 

وابتسموا بشر 

______________________

تاني يوم الصبح عند صقر وحبيبة

صقر صحي من النوم ع صوت رساله فتحها لقي....................

صقر بغضب: حبيبة وفجأة


البارت السابع 🖤🔥

بقلمي (إسراء محمد)

#حبيبة الصقر 

عند اسر وسيليا 

اسر:انتي صغيره اوي وفجاه قال سيليا تتجوزيني 

سيليا بصتله بصدمه 

اسر:متفهميش نيتي غلط اولا انا هتجوزك وانتي هتبقي عايشه معايا ع اساس انك مراتي مينفعش تعيشي معايا وانا راجل اعذب وكلام الناس انا خايف عليكي ثانيا وده الاهم انا قلبي انجذبلك وبلاحظ أن وانا معاكي بيدق بسرعه اوي و بصراحه حبيتك عارف انك هتتصدمي لاني لسه شايفك بس دي الحقيقي والله حبيتك جدا ومش عاوزك تسيبيني خالص لو انتي مش عاوزني اقرب منك والمسك ويبقي جواز ع الورق بس انا موافق و معنديش مشكله المهم انك تبقي معايا وانا اقدر احميكي وفجأة................. 

_______________________________

تاني يوم الصبح عند صقر وحبيبة

صقر صحي من النوم ع صوت رساله فتحها لقي صور لحبيبة مع واحد وهو حاضنها وهو مقرب منها اووي 

صقر بغضب: حبيبة وفجأه قام جابها من شعرها 

وحبيبة بخوف اي في أي سيب شعري انا عملت اي

صقر بزعيق وغضب اي ده وفتح فونه ووراها الصور 

وحبيبة قالتله وهي بتعيط :ه هفهمك والله 

صقر :هتفهميني اي انتي واحده ز*ا*له دلوقتي انا عرفت ابوكي ومرات ابوكي كانوا عاوزين يجوزوكي غصب لي عشان يخلصوا منك ومن قر*ك ومن وس*خ*ك

حبيبة بعياط وانهيار :لا والله هفهمك حرام عليك والله ده كان وائل ابن عمي وكان خطيبي وكنا بنحب بعض جدا من واحنا صغيرين بس هو مات الله يرحموا والصور دي مفبركه انا فاكره احنا كنا ف مكان عام وكنا قاعدين مع بعض وانا كان عندي جرح كان بيطهروا ليا عشان كده كان قريب مني وكانه حاضني بس والله هو ده والصور دي مفبركه وملعوب فيها انا عارفه مين عمل كده هي شهد بنت مرات ابويا انا متاكده هي بتكرهني وهي اللي كانت مصوراني الصور دي لانها كانت غيرانه مني جدا وبتكرهني ومازلت بتكرهني هي اللي عملت كده والله هي اللي لعبت فالصور وبعتتها عشان هي بتكرهني 

صقر:وانا ايش عرفني ان كلامك صح انتي مفكره اني هصدق الحوار ال ز*اله ده من واحده و*خه زيك ومسكها رماها بعزم ماعنده وخرج 

_____________________________

عند شهد وأيه 

شهد :انا مش مصدقه اني خططنا نجحت 

أيه :صدقي ي حبيبتي مش هخليكي تتهني ي حبيبة هنتقم منك 

وكملت شهد بخبث وصقر هيبقااا ليا وابتسموا بخبث 

___________________________

عند صقر 

كان راكب عربيته ومش طايق نفسه ووقف وعمال يفكر فالصور فا فتكر كلام حبيبة عن شهد 

واتصل علي شهد 

صقر:ازيك يا انسه شهد انا صقر جوز اختك حبيبة

شهد : صقر بيه مش معقول ثم أكملت بمياصه عامل اي

صقر:لا بلاش صقر بيه دي قوليلي ي صقر 

شهد بمياصه:ماشي ي صقر 

صقر:ينفع اقابلك يا انسه شهد 

شهد :اه طبعا

واخدت منه معاد وراحوا عشان يتقابلوا 

شهد جايه من بعيد لابسه فستان قصير مكشوف جدا 

وقعدت بمياصه:ازيك ي صقر 

صقر :كويس الحمد لله وانتي 

شهد:الحمد لله كويسه 

صقر :محكلهاش عن حاجه عن الموضوع ده بس قالها أنه بيشك ف حبيبة وكده وشهد عارفه أن الصور وصلتلوا وأنه شاكك فيها 

قالت تدق ع الحديد وهو سخن 

وقالت :انا مش عارفه اقولك اي ي صقر والله ده حتي هي قبل ما تتجوزك زمان كانت بتحب ابن عمها بس كانت يعني بتتجاوز معاه وكده وقعدت اتكلمت عنها شويه 

صقر افتكر كلام حبيبة وان هي مش بتحب شهد بنت مرات ابوها وبتكرها 

صقر بخبث :طيب ي شهد انا عاوزك تساعديني وفجاه .......................

___________________________ 

عند حبيبة

حبيبة قاعده عماله تعيط كل ما تفتكر اللي حصل 

لقت صقر داخل ومعاه شهد 

حبيبة بصدمه :شهد انتي اي اللي جابك هنا 

صقر:انا ه.......وفجاه 


البارت التامن🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر 

صقر:انا هتجوز شهد 

حبيبة بصدمه :صقر انت بتقول اي انت بتهزر صح

Flash Back

صقر بخبث:طيب ي شهد انا عاوزك تساعديني وعاوز اتجوزك 

شهد بصدمه وفرحه:بجد ،انا موافقه 

صقر:طب يلا 

شهد:علي فين 

صقر :ع الفيلا وهنكتب الكتاب هناك ، صقر قال ما بينه وبين نفسه أن حبيبة بتكره شهد جدا وهو عاوز ينتقم منها ويحرق قلبها بسبب الصور لانه هو حبها جدا ف قال لنفسه انا لو اتجوزت شهد حبيبة بتكرها وهتتضايق وقلبها هيتحرق زي ما هي حرقت قلبي 

Back

صقر:اي ي بيبة مفيش مبروك ولا اي 

حبيبة:صقر والله انت فاهم غلط والله وائل ده كان خطيبي وابن عمي كنا بنحب بعض ومن احنا صغيرين والصور دي ملعوب فيها والله ومن شهد هي بتكرهني والله طول عمرها بتكرهني هي اللي كانت مصوراني الصور دي وهي اللي لعبت فيها وتلاقيها بعتتهالك عشان توقع بينا وعشان انت تتجوزها انا عارفه أن هي اقنعتك أن انت تتجوزها 

صقر:لا بس انا اللي طلبتها للجواز وهي مجابتش سيره اي حاجه من ده انا اللي طلبتها للجواز عشان بصراحه حبيتها ولفتت نظري اول ما شوفتها وأعجبت بيها 

حبيبة بصدمه طلعت تجري فوق 

شهد بمسكنه: ي صقر  ي حبيبي مكنش لازم بردو تجرحها كده 

صقر بحزن :معاكي حق كان علي عيني 

شهد بغيظ:معلش ،هطلع اغير عشان نكتب الكتاب 

صقر ي جماعه اتجوزها عشان تساعده بس فالانتقام من حبيبة لأنها جرحته وهو كان بيحبها وهي حرقت قلبه ف قال هي بتكره شهد اووي لو اتجوزتها هنتقم منها وهحرق قلبها 

بعد شويه 

صقر فاق علي كلمه المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

حبيبة فوق مصدومه ومنهاره وعماله تعيط واللي حارق قلبها اكتر أنه هي سمعته باليل لما اعترفلها بحبه وهي كانت نايمه 

______&___________________

عند اسر وسيليا

سيليا :انا موافقه اتجوزك 

اسر بفرحه :بجد وقام حضنها 

سيليا بكسوف :اسر أبعد خلاص 

اسر:احم انا اسف انا فرحان اوي 

سيليا :انا اللي فرحانه اووي أن ربنا عوضني اسر انا كمان بحبك بحبك أول ما شوفتك 

اسر لما سمع الكلمه اتجنن حس أن الأرض مش سيعاه من الفرحه وراح حضنها تاني وفجاه................................................

__________&________________

عند صقر 

شهد :لبست كاش قصير جدا وحططت شويه ميكب وسابت شعرها شهد قاصده تعمل كده بتغ*ي صقر وهي مش عبيطه هي عارفه أن صقر اتجوزها عشان بس ينتقم من حبيبة ومش عشان حاجه وهي دي خطوتها وخطتها من الاول أنها تجرجره تخليه يتجوزها وتبقي معاه وبعد كده توقعه واحده واحده صقر دخل دخل الاوضه ولقاها قاعده ع الكنبه وفارده رجلها والكاش اصلا قصير جدا صقر منزلش عينه من عليها بس مش عاوز يطاوع شيطانه لانه بيحب حبيبة وهو متجوزها بس عشان يحرق قلب حبيبة هو مفهمش شهد كده هو فهمها بس انها تساعده وتبقي جنبه بس طبعا شهد فاهمه ده وعارفه لان هي مخططه لكل حاجه 

دخل غير هدومه وطلع عينه غصب عنه بتروح عليها وهي قامت من ع الكنبه وبتمشي مشيه كلها اغراء وا*ا*ه وهو علي آخره هي كانت عارفه ي جماعه توقعوا ازاي وعارفه أنه ز*ر نساء وراحت نامت ع السرير والكاش قصير جدا ولما نامت اترفع اكتر وصقر خلاص مش قادر راح مقرب منها و..........................


البارت التاسع 🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر 

وصقر خلاص مش قادر راح مقرب منها ونزل ع عنقها وراح ب*س*ا برقه وهي دي خطتها ونجحت فيها بس عملت نفسها بتقاوم

شهد:صقر أبعد اي اللي انت بتعملوا ده 

صقر:انتي مراتي علي فكره 

شهد بخبث :بس 

صقر:شششششش وب*س*ا بع*ف وبعد عشان تقدر تاخد نفسها و.........

(شششششش عشان عيب😂😂)

_________&________________

عند حبيبة قاعده منهاره ومش عارفه تعمل اي ولا حتي تفكر ازاي واخر مازهقت نامت وكانت مرهقه جداا 

عند صقر وشهد

شهد بين أحضان صقر وعامله نفسها مكسوفه ودافسه راسها ف صدر صقر 

شهد:اي اللي انت عملته ده ي صقر 

صقر:عملت اي يعني مانتي مراتي 

شهد:بس مش بنحب بعض ومتجوزاك عشان اساعدك بس 

صقر قام فجاه 

شهد رايح فين ي حبيبي 

صقر قالها:بقرف داخل اخد شاور 

صقر دخل الحمام ومش طايق نفسه بمعني الكلمه 

طلع لقي شهد لسه نايمه زي ماهي 

شهد قامت ولفت نفسها وراحت ع صقر وصقر فجأه........................

_________________&_____________

عند اسر وسيليا

فجاه اسر قرب جدا من سيليا وراح طبع قبله رقيقه جدا ع شفاه سيليا

سيليا بصدمه:اسر انت عملت اي ووشها احمر اوي من الكسوف كده عيب وجت تطلع اسر مسكها 

اسر ضحك عليها وقال احم متزعليش اسف غصب عني وسيليا قالتله:تممم انا طالعه انام تصبح ع خير 

اسر :وانتي من أهله 

____________________&_________

عند صقر راح مسك شهد من شعرها وضربها كذا مره وقالها انتي مفكره اني معرفش لعبتك ي زباله ي ******* انا سايستك واتجوزتك بس عشان انتقم منك واخليكي تحت ايدي وتبقي مراتي عشان وف عصمتي عشان متعرفيش تهربي وتخلعي مني وف نفس الوقت خدت منك اللي انا عاوزه الاول عشان امتع نفسي وعشان متبقيش تنفعي لغيري وادمرلك كل مستقبلك  عارفه لي عشان ذكي مش غبي زيك 

Flash Back

اسر دخل ع صقر المكتب 

اسر:مالك ي صقر

صقر :حكاله كل حاجه 

اسر :ايوه حبيبة كلامها صح

 انا هفهمك

اسر حكاله كل حاجه وعذاب حبيبة واللي شافته من ابوها ومراته وان اد اي بيكرهوها وشهد بتكرها ومرات ابوها بتكرهها وبيتفقوا مع بعض عليها 

اسر:هي حكتلي لما كنا يعني قريبين من بعض اعتبرتني اخ ليها وحكت ليا كل حاجه لما شوفتها بتعيط وسألتها مالك بس طبعا مردتش اقولك حتي وانا عارف انك بتبهدلها و قاسي معاها واتجوزتها عشان تنتقم مرضتش اقولك عشان ده سر ومكنش ينفع اجي اقولك وف نفس الوقت انا عارف انك بتحبها يىصقر واتجوزتها عشان بتحبها مش عشان تنتقم بس شيطانك وكبريئاك سيطروا عليك وصورولك انك مش بتحبها وتتجوزها عشان تنتقم وبس 

Back

صقر عرفتي اتجوزتك لي ي غبيه وانا فهمتك اني اتجوزتك عشان اساعدك وانا عارف ان انتي فاهمه اني اتجوزتك عشان انتقم من حبيبة وفاهمه اني كده وقعت وأنك بتغريني وتوقعني واحده واحده بس العكس انا اتجوزتك عشان انتقم منك انتي وانتقم لحبيبة ي غبيه ورماها ع الأرض 

وخرج وقفل الباب عليها بالمفتاح 

وراح عند حبيبة

دخل لقاها نايمه ووشها مرهق وحزين 

صقر :انا اسف ي حبيبتي اسف وفجاه حبيبة صحيت و.............................


البارت العاشر🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر

صقر :انا اسف ي حبيبتي اسف وفجاه حبيبة صحيت وقامت حضنته جامد وقعدت تعيط جامد وتصرخ  وتمسك ف حضنه هو كأنه عاوز يدخلها بين ضلوعو 

حبيبة:والله ي صقر ماعملت حاجه والله 

صقر :شششش ي حبيبتي اهدي عشان خاطري انا مصدقك وعارف انك معملتيش حاجه 

حبيبة:امال انت مصدقني عملت فيا كده لي قولت انك مش مصدقني لي هاا روحت اتجوزتها لي هااا رد عليا بتخبط ع صدره بايدها

صقر:اهدي ي حبيبتي اهدي واخدها بين أحضانه انا هحكيلك كل حاجه وحكالها كل حاجه 

حبيبة اتصدمت وقالتلوا:يعني انت كنت  عارف اني كلامي صح واتجوزتها عشان تنتقم

صقر :اه ي حبيبتي اهدي عشان خاطري انا اسف كان غصب عني 

وحبيبة بعدت عنه بغضب وفجاه......................

_____________&_____________

عند اسر وسيليا 

سيليا نايمه وعماله تصوت وتقول لا لا هموت الحقني ي بابا لا ي ماما لا بصوت عالي 

اسر صحي ع صوتها لان هو فالاوضه اللي جنبها 

اسر دخل لقي سيليا نايمه وبتحلم 

اسر:سيليا سيليا فوقي فوقي ي حبيبتي انا جنبك 

سيليا صوت صويتها بيعلي وحركتها بتزيد وعماله تصوت 

اسر :فوقي ي حبيبتي فوقي سيليا انا معاكي اهو لحد ما فاقت بس مش واعيه وعماله بردو تعيط وتخرف أن هما هيقتلوها وفضلت حاضنه اسر ومكلبشه في جامد لحد ما نامت بعد فتره طويله اسر جي يقوم لقاها مكلبشه في جامد ومش عارف يقوم ويتحرك راح نايم جنبها 

____________&&_____________

عند صقر وحبيبة

حبيبة بعدت عنه بغضب 

اتجوزتها غصب عشان تنتقم ماشي 

انما تلمسها غصب دي لا بصراحه ازاي يعني هو كان ضروري تلمسها ماهي كده كده كانت خلاص بقت ف عصمتك ولا انت ال مقدرتش عشان انت ز*ر نساء وعملت كده بحجه أنه غصب عشان تنتقم منها 

صقر بندم : اولا انا اتغيرت عشانك وبسببك وانتي عارفه دي من قبل ما نتجوز وانا مكنتش بسهر وبعمل اي حاجه ولا اشوف بنات ولا كنت بطيق حد ثانيا انا اسف ي حبيبتي انا كان فعلا المفروض ملمسهاش معاكي حق بس انا مفكرتش صح فكرت أنها كده مش هتنفع لغيري ومستقبلها هيضيع كان المفروض افكر صح ،انا اسف ي حبيبتي

حبيبة:اسفك مش هيعملي حاجه ودي مش حجه او عذر  وبعدين انت ي صقر مش  هننفع نكمل مع بعض انت ز*ر نساء وبتعمل علاقات مع بنات كتير احنا لازم نتط..

ولسه مكملتش لقت صقر قبلها قبله عنيفه جدا واستمرت لدقايق وهي عماله تزقه مش عارفه وبعد كده صقر بعد عشان ياخد نفسه وقالها : اوعي اسمعك تقولي الكلمه دي تاني 

حبيبة:بس انا لسه عند رأي انت ز*ر نساء ومتغيرتش عشاني بدليل انك لمست شهد بحجه انك عاوز تنتقم ومش عاوزها تنفع لغيرك وانا ما زلت علي راي ي صقر 

صقر بندم : انا اسف ي عيوني انا كان لازم افكر صح بس والله ي حبيبتي انا فكرت غلط فكرت لما هعمل كده اني هنتقم منها ومش هخليها تنفع لغيري تفكيري كان غلط انا اسف ي حبيبة اسف حبيبة انا بحبك والله بحبك وبموت فيكي 

حبيبة: وانا كمان بحبك صقر لسه هيقولها وانا بعشقك وبعد كده قال:قولي اللي انتي قولتي كده تاني 

حبيبة ضحكت وقالت بدلع :بحبك ،انا كنت عارفه انك بتحبني كنت حاسه بده وكمان لما جيت تنام جنبي واعترفتلي بحبك وبكل حاجه فاليوم ال انا كنت هنتحر في انتي فكرتني نايمه انا مكنتش نايمه انا كنت صاحيه وسامعه كل حاجه وقولت ف سري انا كمان بحبك وأعجبت بيك من اول ما شوفتك وقلبي دق ليك ع رغم أنك ز*ر نساء ،ايوا ي صقر انا بحبك وبموت فيك وقلبي دق ليك من اول ما شوفتك وبقيت بعشقك متسبنيش ي صقر وانا مش زعلانه منك انا مصدقاك عارفه انك عملت كده ولمست شهد عشان تنتقم وعشان تخليها متنفعش لحد تاني انا مصدقاك بس انا اتضايقت عشان غيرت عليك ي صقري قالت كده بدلع 

صقر بصدمه :ومتنح هو انا ف حلم ويضحك بصوت عالي انا ف حلم لا لا ده حقيقه ويضحك وقالها وانا بعشقك ي عيوني 

وبعد كده قالتلوا هتعمل اي مع شهد ي صقر

صقر قالها هربيها وانتقم منها هي وامها مش هي لوحدها حتي أبوكي ال اذاكي هحاسبه 

حبيبة:لا ي صقر ده مهما كان ابويا وانا مش عاوزاك تنتقم من حد ولا حتي شهد وامها

صقر بصدمه :انتي بتقولي اي اي اللي انت بتقولي ده بعد ده كله 

حبيبة:اه ي صقر لو بتحبني اسمع كلامي ومش عاوزاك تنتقم من حد وعاوزه ادخل عند شهد دلوقتي اتكلم معاها

صقر:بعد ده كله انتي عارفه انتي بتقولي اي انتي طيبه اوي 

قالتله :يلا هات مفتاح الاوضه عاوزه اشوف شهد 

وراحوا حبيبة بقلق:هو صوتها مش طالع لي 

صقر بقلق بردو:مش عارف 

وبيفتحوا الباب 

وهما الاتنين ف صوت واحد وبصدمه:شهههههد.....................


البارت الحادي عشر 🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر

وبيفتحوا الباب 

وهما الاتنين ف صوت واحد وبصدمه:شهههههد 

شهد كان شكلها غريب جدا ووشها اسود ومغمي عليها 

الاتنين قعدوا يفوقوا فيها مفاقتش جابوا الدكتور

الدكتور جه وابتدا يكشف ع شهد وقال للاسف لازم تدخل المستشفي عشان مفعول المخدرات بدأ يروح من جسمها 

صقر وحبيبة بصدمه :مخدرات 

الدكتور:ايوه ي جماعه لازم تروح مستشفي ف اقرب وقت حالتها مش طبيعيه 

والدكتور مشي وصقر مصدوم وحبيبة ال مصدومه وبتعيط وزعلانه ع شهد رغم كل ال عملته فيها 

حبيبة:عارف ي صقر ع قد كل حاجه وحشه هي عملتهالي انا زعلانه عليها عشان مش هي السبب في ال هي  امها  هي اللي عملت فيها كده الغل والحقد عمي عينها وربت بنتها ع كده انا مش زعلانه منها ي صقر انا زعلانه عليها انا عاوزاها تخف وتعيط جامد 

صقر:اد اي ي حبيبة انتي طيبه وقلبك طيب ونضيفه من جواكي بعد ده كله ي حبيبتي ومش زعلانه منها وعازاها تخف انتي حنينه اوي وحضنها وطبطب عليها وفضلوا سهرانين طول الليل وحبيبة عماله تعيط اد هي حنينه وقلبها طيب اوي وصقر عمال يطبطب عليها وعدي الليل وهما صاحيين بين بكاء حبيبة وحنيه ومواساه صقر ليها  وابتدت شهد تفوق وفجاه.......................

____________&&________________

عند اسر وسيليا 

سيليا فاقت لقت اسر نايم ف حضنها 

اتفزعت من النوم واسر صحي 

سيليا :اسر انت اي ال جابك هنا اي اللي حصل 

اسر:حكالها ع الي حصل وسيليا قالتله انا اسفه انا ضايقت ومسكت وقربت منك جامد 

اسر:لا طبعا ي حبيبي اي اللي انتي بتقولي ده ي حبيبي اتضايق اي واسفه اي انا بموت فيكي وي ريتني اقدر اخد التعب انا مكانك ويلا بقاا اجهزي عشان النهارده يوم طويل ي عروستي (النهارده كتب كتابهم )

______&______________&_________

عند شهد ابتدت تفوق وتفكر اللي حصل ولما شافت حبيبة وصقر خايفه وابتدت ترجع بضهرها لورا ع السرير وتعيط جامد وحبيبة قربت منها وشهد بتبعد وبتعيط بخوف وعماله تبص ع صقر وتعيط وتبعد راحت حبيبة مقربه منها وحضناها جامد وخدتها ف حضنها وبقت تطبطب عليها وتقولها متخافيش وشهد انهارت ف حضن حبيبة وقعدت تعيط جامد بتعيط ع نفسها وع اللي هي عملته ف نفسه، شهد عرفت أن هما عرفوا أن هي بتاخد مخدرات وحالتها مش طبيعيه وانهارت بمعني الكلمه 

وحبيبة قالت:لي ي شهد لي ي حبيبتي لي عملتي ف نفسك كده لي 

شهد بصوت متقطع :انا اس اسفه مش تزعلي مني 

حبيبة:مش زعلانه ي حبيبتي بس لي لي ي حبيبتي تعملي ف نفسك كده لي ي حبيبتي

شهد انهارت وابتدت تحكيلها وتقولها :انا انا مش وحشه ومش كنت بكرهك بس ماما هي اللي عملت فيا كده وخلت الحقد والكره ملاني وعماني لحد ما ربنا انتقم مني عشانك وعشان اللي كنت بعملوا فيكي 

حبيبة:لا ي حبيبتي متقوليش كده كل حاجه مقدر ومكتوب وانا مش زعلانه منك 

شهد بتدت تحكيلها 

Flash Back

أيه :آخيرا ي علي بقينا لبعض اخيرا انا ما صدقت احمد (احمد ده اللي ايه كانت متجوزاه اللي مفروض أنه ابو شهد )مات عشان نبقي مع بعض ومراتك ماتت وجوزي مات وبقينا لبعض 

علي :معاكي حق احسن حاجه أنهم غاروا ف داهيه بدل ما كانوا يعرفوا بخيانتنا وان شهد بنتي انا مش بنته هو وهو كان مفكرها بنته 

شهد ده كله واقفه بتسمع الحديث بتاعهم 😨😨

Back

ده كله هي بتحكي لحبيبة وحبيبة مصدومه وشهد اللي منهاره وصقر مصدوم ومتنح وشهد كملت بانهيار: انا تعبانه ومحدش حاسس بيا انا كان كل حاجه غصب عني وهي اللي عملت فيا كده ربتني ع الغل والحقد من ناحيتك حتي لما انا عرفت انها خانت ابويا كنت بكره نفسي وبكرها والغل والحقد كان خلاص سيطر عليا وعماني وفضلت مستمره ف ال انا في  وضيعت نفسي وبقيت مدمنه والغل والحقد ماليني من ناحيتك  

وعماله تعيط وتصرخ جامد 

وحبيبة بتعيط ومنهاره هي كمان واخدت شهد ف حضنها وقعدوا يعيطوا 

صقر بقي مصدوم وكل اللي عليه بيعيط وبيطبطب عليهم ويعتذر لشهد ع اللي هو عملوا 

وشهد عماله تعيط ومنهاره 

حبيبة:يعني احنا اخوات انتي اختي وتحضنها اكتر وتعيط ع صدمتها وع اختها واللي حصل فيها ، انتي هتتعالجي وهتبقي كويسه وهنعيش مع بعض ي حبيبتي

صقر: حبيبة معاها حق انتي هتتعالجي ي شهد وهتبقي كويسه وهتطلعي تعيشي معانا بصفتك اخت حبيبة وبصفتك واحده مننا انا عارف أنه صعب خصوصا أن انتي هتبقي طليقتي وكنتي ف يوم من الايام مراتي وان انا لم*تك حتي ع حبيبة انا مش عارف هي كمان اي وهيبقي صعب عليها ولا لا 

حبيبة:اي اللي انت بتقولوا ده ي صقر لا طبعا صعب اي بس شهد اختي وانا مش زعلانه منها ف اي حاجه وانا عاوزاها معايا حتي لو مكنتش عرفت انها اختي وكانت بالنسبالي هتبقي بنت مرات بابا كنت هبقي عاوزاها معايا وفجاه شهد ...........................

____________________&____________

عند اسر وسيليا 

جه المأذون وقال جملته الشهيره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)

اسر باس جبين سيليا وهمسلها بحبك 

سيليا بكسوف:وانا كمان بحبك 

واسر بدء يقرب منها و.....................


البارت الاخيرررر🖤🔥

بقلمي(إسراء محمد)

#حبيبة الصقر

حبيبة:اي اللي انت بتقولوا ده ي صقر لا طبعا صعب اي بس شهد اختي وانا مش زعلانه منها ف اي حاجه وانا عاوزاها معايا حتي لو مكنتش عرفت انها اختي وكانت بالنسبالي هتبقي بنت مرات بابا كنت هبقي عاوزاها معايا وفجاه شهد ابتدت جسمها يتشنج وعاوزه الجرعه بتاعتها وعاوزه الجرعه بتاعتها باي طريقه وعماله تصرخ وحبيبة تقولها :بس ي حبيبتي عشان خاطري أهدي وتعيط وتحضنها وتطبطب عليها وتهديها وتقولها انتي هتتعالجي وتخفي ي عيوني وهتيجي تعيشي معايا ومش هسيبك ابدا وتحضنها جامد 

صقر: كلام حبيبة صح ي شهد هي بتتكلم صح انا مش عارف اقولك اي ومش عارف انتي عارفه ولا لا بس كده جوازي منك باطل ي شهد عشان انتي اخت مراتي وكده جوازنا باطل هتتعالجي وهترجعي تعيشي معانا هنا احنا عادي ومش هنسيبك الموضوع مش هيبقي صعب علينا بس كل الموضوع أن يمكن صعب بالنسبه ليكي انتي لانك ف يوم من الأيام هيبقي اسمك كنتي مراتي حتي لو جوازنا باطل بس لاننا مكناش نعرف وانا مكنتش اعرف انك اخت مراتي وانتي كذلك فانتي فيوم من الايام هيبقي اسمك كنتي مراتي وخصوصا اني لمستك ف هيبقي صعب عليكي ،وانا مش عارف اقولك اي ع ال انا عملته فيكي انا ندمان واسف وحااسس بتعذيب الضمير بسبب اني عملت فيكي كده بجد بجد انا اسف سامحيني 

شهد بتعب :متتاسفش انا مش زعلانه منك ومسامحاك انا اللي اسفه 

حبيبة:متتاسفيش ي حبيبتي احنا مش زعلانين منك ويلا بقي ادخلي المستشفي وهتبقي كويسه وتخفي عشان مستنينك عشان نعمل فرحنا انا وصقر قدام الناس كلها مش كده ي صقر 

صقر:طبعا ي حبيبتي

شهد :ربنا يخليكوا لبعض وحضنت حبيبة جامد 

_____________________&_________

عند اسر وسيليا 

سيليا بكسوف:وانا كمان بحبك 

واسر بدء يقرب منها ويقبلها برقه وحب وابتعد عنها عشان تاخد نفسها وبعد كده شالها ع السرير ونيمها وابتدء يستكشف جسدها واتعامل معاها برقه واحترم براءتها واتعامل معاها بصبر وبعد عنها بطيب نفس بعد ماشاف دماء عذريتها 

وسيليا بتعيط (سيليا ي جماعه عندها ١٨سنه بس كانت بريئه جدا وكمان ضعيفه جدا جدا جسمها جسم طفله ) 

اسر حضنها :اهدي ي حبيبتي اهدي ،وجعتك 

سيليا :لا 

__________________&____________

تسريع الأحداث شهد دخلت المستشفى عشان تتعالج وعدي الوقت عليها بين زياره حبيبة وصقر ليها وحبيبة اللي مسبتهاش ولا لحظه وعدي فتره وشهد وفاضلها ايام معدوده وتخرج وصقر وحبيبة بيحضروا لفرحهم واسر وسيليا قرروا أن هما يعملوا فرح معاهم لأن هما عملوا كتب كتاب بس ومحدش كان عارف بجوازهم وهما رجال أعمال معروفين مينفعش يطلعوا فجاه كده ويقولوا احنا اتجوزنا وبعد كذا يوم خرجت شهد ومعاد الفرح قرب خلاص وجه يوم الفرح 

عند صقر وحبيبة

حبيبة كانت لابسه فستان رقيق جدا وصقر كان لابس بدله سوده بدله سوده وكان وسيم جدا

وسيليا كانت لابسه فستان مشابه لفستان حبيبة واسر كان لابس بدله سوده وكان قمر  وشهد اللي كانت فرحانه جدا وكانت لابسه فستان احمر طويل وكمام شفافه وعامله تسريحه شعر قمر وميكب رقيق جدا 

عدي الفرح بين نظرات الناس واكبر رجال الأعمال للصحافه اللي كانت ماليه الفرح وانتهي الفرح ع خير 

عند حبيبة وصقر 

صقر :بعشقك ي حبيبة الصقر 

حبيبة:وانا كمان بعشقك ي عيوني 

________&&________________

عند اسر وسيليا 

اسر:بحبك ي روحي انتي مش هنسي أول مره شفتك فيها وأن حبيتك من اول نظره ومن اول يوم شفتك في 

سيليا :وانا كمان بموت فيك وربنا عوضني فيك وذهبوا لعالمهم الخاص 

_________&_______________

تسريع الأحداث بعد مرور عده سنوات صقر وحبيبة عندهم مالك وچني وحبهم بيزيد لبعض اكتر 

واسر وسيليا عندهم كاميليا وأسد وعشقهم بيزيد لبعض اكتر 

وشهد اتجوزت وحامل ف الشهور الاولي 

تمت بحمد الله 🤍🥀


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close