رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر
![]() |
رواية دائرة الانتقام جميع الفصول كامله بقلم رنا احمد الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر والخامس عشر
البارت الحادي عشر من روايه دائره الانتقام الحب والانكسار بقلمي رنون يارب يعجبكم يحبايبي 😘😍😍😍🙏🙏🙏🙏🙏البارت الحادي عشر :٠😍🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا السيوفي :٠
تحديد في غرفه جاسر:
كان جاسر يحضر اشياءه للذهاب الي المستشفي ولكن كان شاردا في موضوع سباعي وكيف عرف رعد انه هو من ارتكب هذه الجريمه ٠
جاسر بتفكير: انا لازم اسال رعد لازم اعرف عرف ازي ومين هو ده الي سباعي خايف يقول اسمه وليه بيعمل كده وعايز مننا ايه لازم اعرف ليذهب الي غرفه رعد ليتقابل بزهره٠
جاسر: ازيك يزهره٠
زهره بهدؤء وحزن: الحمد لله يجاسر ازيك انت ٠
جاسر بابتسامه: انا كويس الحمد لله رعد جوه ٠
زهره بارتباك: الصراحه مش عارفه ٠
جاسر باندهاش: يعني ايه مش عارفه ووقفه قدام الباب كده ليه متتدخلي ٠
زهره بقلق: جاسر انت عارف ظروف جوازي انا ورعد فمستحيل نقدر دلوقتي نتعامل كزوج وزوجه عاديين٠
جاسر بتفهم: عندك حق بس يعني انتوا طول عمركم قريببن من بعض٠
زهره بمراره: ايوه لانه اكتر حد بيفهمني وبيحس بيا ٠
جاسر بابتسامه: ربنا يباركلكم يارب ويرزقكم بالذريه الصالحه طيب انا هروح المستشفي بقي واشوفه باليل سلام ليرحل جاسر وتظل هذه شارده في حبيب عمرها التي تمنت انا تصبح زوجته في يوم من الايام والان هي زوجه مان كان دائما الاخ والسند بالنسبه لها ٠
****************************
في للولايات المتحده :
فيلا محمد المهدى تحديدا في غرفه مكتبه :٠
يدخل اكمل وهو في غايه غضبه :٠
اكمل بغضب: الكلام الي قالته ندي ده مظبوط ٠
المهدي بهدؤء: كلام ايه ٠
اكمل بغضب: حكايه جوازها من لويس ٠
المهدي بحده: ماله هو طلبها وانا وفقت ٠
اكمل بغضب: ده علي جثتي سامع علي جثتي مستحيل اخلي اختي يبقي مصيرها نفس مصير امي فاهم مستحيل٠
المهدي بغضب شديد: انا عطيته كلمه وخلاص وانت مش هتمشي كلامك عليا سامع ٠
اكمل بنفاذ صبر: انت ايه ياخي انت ايه مش كفايه الي حصل وشوفناه مش كفايه امي الي ماتت بسببك لسه عايز تعيده تاني مع ندي اقسم بالله العظيم لو فكرت تاني في الموضوع ده لبلغ عنكم واوديكم في ستين داهيه سامع ليرحل اكمل في قمه غضبه ليحطم المهدى كل شي لانه دائما يحاول انا ينسي الماضي ودائما اكمل يذكره به ٠
**********************************
في شركه رافت السيوفي :٠
تتدخل هذه الجميله البسيطه الشركه بقدم مرتجفه فالشركه كانت كبيره للغايه تمتع باثاث راقي وتصميم عالي جدا فكانت كالقصر لتذهب الي السكرتيره ٠
صفاء بارتباك: لوسمحتي عايزه اقبل رافت بيه ٠
السكرتيره وهي تنظر لهياتها: وانتي عايزه رافت بيه في ايه لو عايزه حاجه قولي بلاش شغل الشحاته ده ٠
صفاء بدموع وغضب: شحاته انتي شيفاني جايلك ماده ايدي ولا ايه ٠
السكرتيره بوقاحه: انتي مش شايفه نفسك ولا ايه ولا لبسك دانتي شبه الخدامين٠
صفاء بكسره : انتي بنادمه مش محترمه ومعندكيش احساس كادت ان ترد ليخرج رافت على اثر الصوت ٠
رافت بحده وغضب: في ايه ايه الصوت العالي الي في شركتي ده ٠
ليتاطلع لها مدام صفاء مالك ٠
السكرتيره بخوف: هو حضرتك تعرفها يرافت بيه ٠
رافت بغضب شديد: ايوه اعرفها هببتي ايه انطقي انتضفت السكرتيره خوفا فغضب رافت السيوفي يعني الهلاك ٠
صفاء بدموع: بتقول عليا شحاته واني شبه الخدامين هو انا يعني علشان غلبانه هفضل اتبهدل كده ٠
ليرق قلب رافت لدموعها وبرائتها٠
لينظر رافت لسكرتيره نظره لوكانت النظرات تقتل فكانت دفنت محلها لا محاله ٠
مختار بغضب: غوري في ستين داهيه بره الشركه انتي مرفوده وحساك عينك الاقيكي بتهوبي ناحيه الشركه تاني هخلي الامن يوديكي في ستين داهيه ٠
السكرتيره بخوف ودموع: ابوس ايدك يرافت بيه ابوس ايدك انا محتاجه الشغل ده اوي ٠
صفاء بدموع: خلاص يرافت بيه لوسمحتي محبش حد يتاذي بسببي انا عارفه يعني ايه انسان يبقي محتاج لكل قرش ٠
رافت بحده: خلاص غوري علي الارشيف وماشفش وشك قدامي تاني غوررررررري لتهرول السكرتيره مسرعه الي الارشيف٠
رافت بهدؤء : انا اسفه يمدام صفاء معلش اتفضلي في مكتبي نتكلم لتتدخل صفاء المكتب بقدم مرتجفه ولم تعرف انها ليست فقط اول خطوه في حياتها العمليه ولكن ايضا حياتها الشخصيه لم تكن تعرف انها بهدؤها وبرائتها ستحطم حصون هذا القلب المتبلد الذي لا يعترف بالحب (رافت السيوفي) ٠
********************************
في شركه الطيران التي يعمل بها رعد٠
في مكتب الكابتن : عزالدين توفيق ٠
عزالدين: واحشني يسي رعد هو لازم تبقي في رحلات علشان نشوف سعادتك٠
رعد بابتسامته الساحره : معلش يكابتن بجد كانت فيه ظروف كده والحمد لله اتحلت٠
عز الدين: طيب الحمد لله جهز نفسك بقي علشان عندنا رحلات كتيره الفتره الي جايه واولهم بعد يومين لامريكا ٠
لتلمع عينان رعد بخبث ومكر لهذه الرحله التي جاءت في وقتها ٠
رعد بمكر : انت عارف يكابتن انا اسعد لحظات حياتي وانا في الطائره ٠
عزالدين : عارف يرعد انت طيار ماهر علشان كده بكلفك بالرحلات الحساسه والصعبه زي نقل وفود نقل شخصيات عامه ومهمه ٠
رعد بامتنان: ده شرف كبير ليا يكابتن وانشاء الله دايما ابقي عند حسن ظن حضرتك ٠
عزالدين بابتسامه: انشاء الله يرعد ٠
رعد : ربنا يخليك يكابتن همشي انا وعلي معادنا ليصافحه رعد ويرحل وعلي وجهه ابتسامه للفرصه التي اتت له علي طبق من ذهب ٠
************************************
في فيلا السيوفي :
تحديد غرفه سميحه :٠
كانت سميحه جالسه تبكي علي حازم وما وصل له وتانب نفسها من اهمالها له ٠
ممدوح : ماخلاص يسميحه حازم انشالله هيبقي كويس انا حاسس٠
سميحه بدموع: احنا السبب يممدوح احنا الي قصرنا وانا بالذات قصرت معاه يممدوح قصرت معاه ٠
ممدوح بندم: صدقيني يسميحه هنصلح كل ده صدقيني ٠
سميحه بدموع: ورعد رعد يممدوح ٠
ممدوح : ماله رعد يسميحه زهره متتعيبش ٠
سميحه بغضب : طبعا مهي بنت اخوك وبعدين انا مش بعيب في زهره انا مخنوقه من الطريقه الي اتجوزه بيها وكلكم حطيطم ابني في موضع اتهام مع ان انا متاكده رعد مستحيل يعمل كده مستحيل
ممدوح: الي عايزه ربنا هيكون يسميحه ويربت علي كتفها صدقيني ولادنا هيبقوا كلهم بخير صدقيني ليحتتضنها ممدوح ليطامنها ٠
***************************************
في غرفه حازم :
كان شاردا فيما حدث ليدخل صديقه شريف:٠
شريف بابتسامه: حمد الله على السلامة يا حازم٠
حازم باستغراب: شريف انت عرفت مكاني ازي ٠
شريف: مانا روحت وراك شقه الزفت تامر ولما لقيتك تعبان اوي كده كلمت اونكل رعد وجيه هو وانكل سيف ونقلناك هنا٠
حازم بامتنان: شكرا اوي يشريف لولاك كان زماني ميت٠
شريف بعبوث: بعد الشر عليك بقي انا جاي هموت من الضحك ومبسوط تقوم تنكد عليا ٠
حازم بابتسامه : ربنا يجعلك مبسوط ياسيدي دايما بس ايه بقي الي مفرحك اوي كده ٠
شريف باستغراب: ايه ده هو انكل رعد مقالكش عمل ايه في تامر ولا ايه ٠
حازم باندهاش: لا مقاليش وبعدين انا مشوفتش رعد من انبارح هو ايه الي حصل ٠
شريف وكاد انا يموت من الضحك: خد خد اتفرج على صاحبك والله اونكل رعد ده معالم يستاهل ٠
حازم وهويري فيديو عمليه تامر معقول رعد انتقم منه بالطريقه دي لمجرد الي حصل ٠
شريف باستغراب: لمجرد الي حصل يابني ده كا عايز يقتلك ده عطاك مخدرات زياده علشان تموت ٠
حازم بتفاجى: معقول ٠
شريف : معقول ونص كمان ده عيل زباله بس ربنا انتقم منه دانا شيرت الفيديو ده لكل اصحابنا والفضيحه بقت علنيه ٠
حازم بقلق: بس ابوه لواء كبير في الداخليه وانا خايف علي رعد٠
شريف: لواء مين يعم ولا هيعرف يعمل حاجه مع اونكل رعد ليقاطعهم دخول رعد ٠
رعد بابتسامه: عاملين ايه يشباب٠
شريف بابتسامه: تمام ياونكل رعد ٠
حازم بحزن: الحمد لله يرعد ٠
ليتطلع له رعد ٠
رعد بهدؤء: جهز نفسك علشان بليل هنروح مصحه الدكتور وليم ٠
حازم بخوف: مصحه وهفضل فيها قد ايه ٠
رعد بحزن علي اخيه : شهرين ثلاثه الحمد لله احنا لحقناك في الاول الكميه الي في جسمك مش كبيره بس لازم نخلص من للسم الهاري ده بسرعه وكادا انا يتحدث ليشعر رعدبصداع ودوخه ليست بطبيعه ٠
حازم بخوف : مالك يرعد فيك ايه ٠
رعد بالم ولكن يحاول ان لا يظهر لاخيه: مفيش حاجه ده شويه صداع ودوخه بسيطه مش حاجه يعني بس علشان مش نايم كويس
حازم بقلق: طيب نام كويس وخالي بالك من نفسك ٠
رعد بتعب: متقلقش انا هبقي كويس المهم انت جهز نفسك بس تمام حازم: حاضر ٠
رعد : انا همشي انا وشريف دلوقتي وهعدي عليك بكره الصبح علشان نروح المصحه ٠
حازم : حاضر ليحتضنن حازم رعد وشريف ويوداعهما ٠
********************************
في فيلا مختار الخليلي :
كانت تجلس ماريا في زفر من عدم اتخاذ اي اجراء في زواجها من رعد لتقاطعها والدتها ٠
تفيده: مالك ياخره صبري قاعده كده ليه ٠
ماريا بغيظ : متغاظه يماما هنفضل كده لحد امتي انا حاسه ان رعد هيروح مني ٠
تفيده بغضب: ياختي مايروح ولا يغور في ستين داهيه انا عارفه انتي مسكالي فيه اوي كده ليه ده عيل مش متربي ٠
ماريا : يفوفو يحبيبتي رعد البنات كلها بتموت فيه ده غير فلوس اونكل ممدوح يعني الجمال والفلوس مع بعض ٠
تفيده: يسلام ياختي مانتي بيتقدملك ولاد وزاء وولاد رجال اعمال حلوين ومعاهم فلوس زي الرز وانتي مسكالي في سي رعد بتاعك ٠
ماريا بتحدي: انا لازم اخود رعد يماما البنات كلهم هيموتوا عليه ومش مصدقين اني ممكن اتجوزه لازم اثبتلهم العكس ٠
تفيده بنفاذ صبر : براحتك ياختي اتحرقي انا غلطانه والله ل يوريكي النجوم في عز الضهر لترحل والدتها وتجلس ماريا لتفكر في خبث ومكر ٠
******************************
رعد وهو في طريقه الي الفيلا:٠
يمسك موبايله ويرن على صوت اشتاق ان يسمعه كثيرا لترد العاشقه الجميله (ندي المهدي)
ندي بفرحه كبيره: رعد رعد وحشتني اوي اخيرا سمعت صوتك ٠
رعد بحب : وانتي وحشتيني اكتر عامله ايه انا اسف صدقيني كانت ظروف ٠
ندي بحب وعشق: ولا يهمك يحبيبي انت جاي امتي ٠
رعد: بعد يومين بالظبط هتلاقيني عندك ٠
ندى باشتياق: يارب يارب يعدوا اليومين دول بسرعه وتيجي علطول ٠
رعد بحب وبهمس: بحبك ٠
ندي بعشق : وانا بموت فيك مش بس بحبك لتعطي له قبله وتغلق الهاتف وهو يتنهد لهذا القلب الذي عشقه من القاء الاول تري ماذا سيكون مصيرهم داخل (دائره الانتقام)
**************************
من داخل جنينه الفيلا :٠
كان يجلس سيف شاردا في كيف يصارح ممدوح السيوفي بعشقه ل الاء وطلبه الزواج منها هل سيقبل فهو يعرف ماضيه يعرف انه كان ليقاطا عاش طفولته في الشوارع هل سيقبل ليقاطع شروده دخول رعد ٠
رعد : سيف سيف ٠
ليرد سيف بشرود: نعم يرعد ٠
رعد باستغراب : مالك بقالي كتير بنادي عليك ٠
سيف: معلش كنت سرحان شويه قولي عملت ايه مع حازم ٠
رعد: تمام كويس لسه جاي من عنده وهنروح بكره مصحه وليم ٠
سيف بحزن: انشاء الله خير يرعد كل حاجه هتبقي كويسه ده امتحان من ربنا وهننجح فيه انشاءالله ٠
رعد: ونعم بالله ليقاطعه صوت هاتفه ليرد رعد :٠
رعد : الو٠
المهدي : مش بقالنا كتير كده ولا ايه ٠
رعد: خلاص يومين بالظبط وهكون عندك ٠
المهدى: تمام هستناك ٠
ليغلق رعد هاتفه تحت استغراب سيف ٠
سيف باستغراب: مين ده يرعد٠
رعد : ابدا ده كان حد عايز مني طلب هطلع اريح انا شويه وكادا ان يقف ليجلس مسرعا بدوخه وتعب ٠
سيف بقلق: في ايه يرعد ايه حكايه الدوخه والصداع دي ٠
رعد بالم : مفيش حاجه يسيف ارهاق بس مش اكتر ٠
سيف بقلق : لا انا مش مطمن ٠
رعد بتعب: قولتك مفيش حاجه يسيف ٠
٠٠٠٠كان كل هذا تحت مراء من التي كانت تبكي بغزاره وقهره وندم
سمحيني يرعد يابني سمحني بس والله غصبن عني صدقني غصبن وكانت تبكي بغزاره وقهره وهذه لما تكن الا (سميره)
فلاش باك :٠
في مخزن مهجور :٠
كان يعم الرعب والسكوت الابكاء هذا الطفل صاحب العامن كريم وهو يمسكه رجلا يبدو عليه الاجرام :٠
الرجل برعب: هتسمعي الي هنقولك عليه ولا هتقرى عليه الفاتحه٠
سميره ببكاء: هسمع ابوس ايدك هسمع بس سيبه ده عيل صغير٠
الرجل بخبث : تمام شايفه الشريط ده ٠
سميره ببكاء بغزاره : ايوه شايفاه ٠
الرجل بمكر: هتدي كل يوم قرص منه للرعد السيوفي ٠
سميره برعب: ايه انتوا عايزني اقتل رعد ابني ٠
الرجل بنفاذ صبر: خلاص وماله يبقي اقري الفاتحه علي حفيدك ٠
سميره برعب : لا خلاص خلاص حاضر بس ادوني حفيدي ٠
الرجل بمكر: بكره يحلوه هتاخديه لما نتأكد انك عطيتيه اول حبايه احنا لينا عيون في الفيلا يعني لو حاولتي تلعبي بديلك او تغدري قبل متفكري في اي حاجه هنبعتلك حفيدك جثه في شوال ٠
سميره برعب : لاخلاص حاضر حاضر لتاخذ الشريط وبالفعل في الصباح قدوضعت واحده من الحبوب في الشاي الخاص برعد لتتطلع لحالته وتبكي بغزاره وقهره علي ابنها التي ربته (سمحني يرعد يابني سمحني)
*****************************
في مكان ما :٠
كان يجلس هذا المجهول بعيون حاده كالصقر يفكر فيما يحدث ليعاطعه رنه هاتفهه ليرد ببرود٠
المجهول ببرود : خير ٠
لويس باحترام: ايوه يكبير رعد باشا كلم المهدي واتفقه علي نقل البضاعه من مصر الي امريكا ٠
المجهول: تمام عينكم عليه وخالي المهدي لو خايف على حياته وولاده يبعد عن رعد ٠
لويس بارتباك: انا والله بحاول معاه يباشا بس هو لسه مش قادر ينساالي حصل ٠
المجهول بنفاذ صبر: انا مش فاضي للهبل ده عينك تكون علي رعد خطوه خطوه وبلغ المهدى لو فكر يمس شعره من رعد يقرا الفاتحه علي عائلته كلها سامع انا اخر حاجه ابقى عايزها في العبه دي اذيه رعد فاهم ٠
لويس برعب : فاهم يباشا فاهم رعد باشا هيكون في امان ٠
ليغلق المجهول هاتفه بزفر وهو يفكر كيف يخرج رعد من هذه الدائره وهذ لما يكن الا *******يتبع
هسيبكم تفكروا ده ممكن يكون مين؟
لقيت نفسي الحمد لله احسن قولت لازم اكتبه يارب يعجبكم دمتم في رعايه الله وحفظه ♥️♥️♥️♥️🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
البارت الثاني عشر من روايه دائره الانتقام الحب والانكسار بقلمي رنون يارب يعجبكم يحبايبي 🙏❤️❤️❤️❤️❤️❤️🙏🙏البارت الثاني عشر :٠🙏🙏🙏🙏😘😘😘😘😘😘
في فيلا مختار الخليلي :٠
كان يجلس خالد في فرحه عارمه لنجاح مخططه في محاوله قتل رعد بتهديد سميره باعطاء الحبوب القاتله له ليقاطع تفكيره دخول ابيه ٠
مختار باستغراب: مالك يخالد ايه السعاده الي انت فيها دي ٠
خالد بخبث: سميره نجحت في اول اختبار واديت رعد الحبايه وبداء يدوخ ويتعب ٠
مختار بتساؤل: وانت عرفت منين انه بداء يتعب ٠
خالد: مين الكلب توفيق حارس رافت الشخصي انت ناسي انه عيني الي بشوف بيها كل حاجه في الفيلا كده بقي هنكبر احنا وناخد كل الصفقات الكبيره واسم السيوفي ده ينتهي ٠
مختار: مالك واثق كده انت ناسي ممدوح ورافت ولا ايه ٠
خالد بمكر: سبق وقولتلك قبل كده انا بموت رعد عائله السيوفي هتتدمر وتنتهي ومش هتقوم تاني ابدا ٠
مختار بقلق: ربنا يستر انا قلقان ٠
خالد: متقلقش يبابا خلاص اسم السيوفي بموت رعد هيقع ويموت واسم الخليلي هو الي هيكبر ويعلا اكتر واكتر٠
مختار: قولي صحيح ايه حكايتك مع السكرتيره الجديده٠
خالد: مالها دي بت كده باستعملها لما اعوز بالفلوس يعني ٠
مختار بغضب: انت مصمم تودي نفسك في داهيه وتسوء سمعتنا بعمايلك الزفت دي ٠
خالد بغضب: انا محدش ليه حاجه عندي والي يجيب سيرتنا انا اكله بسناني ليرحل خالد تحت نظرات والده الغاضبه ٠
***********************************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا جميعهم يجتموعوا علي العشاء ليدخل رعد :٠
رعد : مساء الخير ٠
الجميع: مساء النور ٠
وكاد رعد ان يجلس في مكانه لتقاطعه سميحه :٠
سميحه: رعد تعالي اقعد جنب مراتك ٠
ليزفر رعد ويذهب للجلوس بجانب زهره ٠
نهله بعتاب: ايه يرعد سايب مراتك يعني ليل ونهار كده ٠
رعد بزفر: هعملها ايه يعني هقعد ادلع واحب فيها ليل ونهار انا مش فاضي للهبل ده ٠
عادل بغضب: يعني ايه يسي رعد ومتدلعهاش ليه انشاء الله مجوزينك واحده من الشارع ٠
رعد : العفو يعمي بس انا ماليش في الكلام ده انا بالنسبه الي الزوجه مجرد خدامه لا اكتر ولا اقل ٠
سميحه بغضب: انت اتجننت يرعد ولا ايه ايه الي بتقوله ده ٠
عاصم بغضب: رعد اهدا واعرف انت متجوز مين غرور رعد السيوفي ده مش علي اختي ٠
رعد ببرود: علي اختك وعلي اي حد٠
كادت زهره ان تتحدث لكن رعد كان لاسرع ليصفعها علي وجهها ويشدها بكل قوه من شعرها لتصرخ ٠
رعد بغضب جحيمي وهو يكاد يقلع خصلاتها في يده ٠
رعد: صوتك ميطلعش طول مانا قاعد سامعه انا هعرف اربيكي كويس لانك نقصه ربايه ٠
عاصم بغضب وهو يحاول تخليص زهره من يد رعد ٠
عاصم: سيبها يرعد انت خلاص اتجننت بقولك سيبها ٠
سيف بغضب: سيبها يرعد مينفعش الي انت بتعمله ده ٠
رعد بغضب جحيمي : محدش له دعوه بالموضوع ده مراتي واتعامل معاها بطريقتي ٠
لياخذ زهره ويصعد بها الي الغرفه ولا اول مره والدتها تشعر بانها رامت بابنتها الي الذل والهلاك ٠
**********************************
في الملحق الخاص بعادل السيوفي :٠
كانت نهله تذهب ذهابا وايابا من للخوف علي ابنتها فمها كان هي (ام) ٠
نهله بغضب: انت هتسكت علي بيحصل ده يعادل ٠
عادل بكسره: مقدرش اقول حاجه بنتك هي الي حطط رقبتي تحت جزمته٠
نهله بالم وزعيق: يعني ايه يعني هو الي اعتدي عليها بنتي مظلومه وضحيه ٠
عادل بغضب: انتي عارفه ان احنا لازم نقول كده علشان شكلنا قدامهم لكن بنتك الي تستاهل انها تتطلع اوضه جاسر في وقت متاخر كده بنتك تستاهل كل الي رعد يعمله فيها ليتركها ويرحل لتبكي بحزن وقهر (انا السبب يبنتي انا السبب انا الي ضيعتك بايدي لتبكي بقهره ومراره علي ما فعلت بابنتها)
*************************************
في صباح اليوم التالي:٠
في شركه خالد مختار:
كان يجلس علي مكتبه لتدخل سكرتيرته القديمه رشا ٠
رشا بدلع : وحشتيني يبيبي وحشتني اوي ٠
خالد بزفر: عايزه ايه يرشا ٠
رشا بدلع: كده برضو يروحي دي مقابله تقابلني بيها بعد المده دي ٠
خالد: ماحنا كنا كويسين ومبسوطين انتي الي طلعتيلي في الجواز ومش الجواز مكنا عايشين ومقضينها ٠
رشا بدلع: خلاص يروحي عرفت غلطي ورجعتلك تحت رجليك نن تاني ٠
خالد بوقاحه: ايوه بقي وحشتيني وحشتني كل حاجه فيكي٠
رشا : وانت يقلب رشا وحشتني اوي علشان كده هستناك بليل ٠
خالد بغمزه: تمام مش هتاخر ٠
رشا : بموت فيك يبيبي لتتركه وترحل شاردا في انتقامه من عائله السيوفي وخصوصا رعد ٠
************************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديد غرفه مكتب المهدي كان يجتمع كلا من المهدي ولويس ٠
لويس بغضب: الباشا الكبير كلمني وعلي اخره وبيقوللك ابعد عن رعد٠
المهدي بغضب: انا مش عارف رعد يهمه اوي كده في ايه ٠
لويس بحده: مش شغلنا يمهدي احنا مش قد الباشا الكبير ده يودينا كلنا وراء الشمس ٠
المهدى بغضب : اوف يعني ايه هيفضلوا عائله السيوفي كده دايما تلاقي الي يحميها ٠
لويس بغضب: والله انا مستغرب دور الضحيه الي انت عايش فيه ولا ايه ولا نسيت الي عملته ٠
المهدي بغضب: وبعد الي عملته فضلوا عايشين وبيكبروا ويضحكوا ولا حاجه اثرت وبغضب اكبر انا الي اتبهدلت واتشوهت وهربت بولادي ومراتي ماتت مني ٠
لويس بغضب اكتر: وهما كمان راح منهم عزيز وغالي ولا نسيت اسمع ابعد عنهم كويس انهم بعاد عننا لحد دلوقتي فاهم ليتركه ويرحل ويترك هذا الذي يفكر ويقسم بانه سينتقم منهم مهما طال الزمن ٠
**********************************
في مستشفي جاسر:
كان يذهب ذهابا وايابا يفكر فيما فعله اخاه لتخريجه من هذه الورطه٠
جاسر بانفعال: لا انا لازم اكلم رعد ياجي ونتكلم ٠
ليرن هاتف رعد :ازيك يدوك ٠
جاسر بنفعال : رعد تعلالي علي المستشفي حالا ٠
رعد بنفاذ صبر: برضو برضو يجاسر نفس الموضوع ٠
جاسر بنفعال: ايوه يرعد ٠
رعد : خلاص خلاص جايلك٠
ليرحل رعد الي مستشفي جاسر٠
*******************************
في شركه رافت السيوفي :٠
كانت تجلس هذه البريئه الجميله صفاءمع السكرتيره داليا التي تساعدها علي تعلم الغات وكل قواعد السكرتيره ٠
داليا بابتسامه: ها يمدام صفاء ايه رايك واحده واحده كده في صعوبه ٠
صفاء بخوف: بصراحه مفيش صعوبه بس انا قلقانه شويه ٠
داليا باطمئنان : بصي متقلقيش رافت بيه يبان شخصيه صعبه وعصبيه لكنه شخصيه متفاهمه ومحترمه جدا انا اشتغلت معاه 6سنين بجد شوفت فيهم انسان محترم ومتفاهم ٠
صفاء بارتياح : الحمد لله ربنا يسهل انشاء وابقي قد الثقه دي انه صبر عليا لحد متعلم ٠
داليا بابتسامه : انشاء الله هتبقي قدها وقدود ليكمله ما كان يفعلونه ٠
*************************************
في مستشفي جاسر :٠
يدخل رعد بطلته الساحره الخاطفه للانفاس ليتاطلعوا ليه جميع بنات المستشفى بطلته الساحره ووسامته الطاغيه لتاتي له الدكتوره (رنا) فهي دكتوره شابه قويه الشخصيه وحازمه وصارمه يهابها الجميع (ولكن بالطبع فهي انثي كاي انثي تتحطم حصونها اما هذا الوسيم رعد السيوفي)
رنا بهيام: اومر يقمر ٠
رعد بهدؤء: انا عايز دكتور جاسر٠
رنا بهيام: وليه دكتور جاسر انا موجوده وبعدين هو القمر بيشتكي من ايه ٠
رعد بغمزه: ابدا اصل انا طيار وفي واحده خادت قلبي وطارت بيه ومش عارف ارجعه ٠
رنا بهيام: يبختها بنت المحظوظه ايه رايك نطير نرجعه سواء٠
رعد بغزل : والقمر ياجي معايا طب هو انا اطول ٠
رنا بهيام: دانا الي طول اروح مع قمر زيك كده دانت كريم كرامل دانت الي موزززززززاخر حاجه وفي هذه الحظه ياتي جاسر وينصدم مما يراء ليتمتم بصدمه ونفاذ صبر (الله يخربيتك يرعد حتي دكاتره للمستشفي مش عاتقاهم)
جاسر بحزم : دكتوره رنا علي مكتبك اتفضلي ٠
رنا بهيام: لا خلاص انا هطير ومش هنزل تاني علي الارض ٠
ليكتم رعد ضحكته بصعوبه علي منظر اخاه ٠
جاسر بغضب: اتفضلي يرنا علي مكتبك لترحل رنا كالصنم الذي لا يتحرك وتتمتم بخفوت قمر يلههههوي يخربيت جمال امك)
انا اتجننت يجدعان 🙈🙈🙈🙈🙈🙈😂😂😂😂
جاسر وهو يسحب رعد لمكتبه : عجبك كده الي بتعمله ده ٠
رعد بغرور: ده العادي بتاعي يابني (رعد السيوفي جاذبيه لاتقاوم)
جاسر بنفاذ صبر: طب اقعد يسي توم كروز اقعد ٠
ليجلس رعد ٠
جاسر : قولي بقي عرفت ازي انه سباعي ٠
رعد بزهق : يادي الموضوع الزفت ده ٠
جاسر : من فضللك يرعد قولي ٠
رعد : ماشي يسيدي هقوللك ٠
فلاش باك :٠
كان رعد يجن عندما سمع خبر القبض علي اخيه فهو يعلم جيدا ان اخاه من المستحيل ان يرتكب مثل هذه الجريمه البشعه ليتذكراخره مره زار اخاه في المستشفي ٠
جاسر بابتسامه: ايه يجدعان الهنا الي انا فيه رعد باشا مشرفني في مستشفتي المتوضعه ٠
رعد بغروروهو يضع قدمه علي الطاوله: ابدا يسيدي لقيت نفسي فاضي قولت اجي ازوروك واعملك شو٠
جاسر بضحك: ماشي يسيدي شاكرين افضالك وفي هذه الاثناء يدخل سباعي وبيده قهوه للرعد ٠
سباعى: اتفضل يرعد باشا القهوه لياخذها منه رعد بمضض فهو لا يرتاح له بالمره ٠
رعد: شكرا ليرحل سباعي تحت نظرات رعد المريبه له ٠
رعد بحده: انا عايز اعرف انت مشغل البني ادم ده عندك ليه ٠
جاسرباستغراب: فيه ايه يرعد مالك ده بيساعدني كتير انا مش عارف انت مبتقبلوش ليه ٠
رعد بغضب: معرفش مبرتحلوش وانت عارف نظرتي في الناس مبيتخيبش وبعدين هو ليه جايبلي القهوه هو مش بيشتغل في ارشيف المستشفي ٠
جاسر: يوه ده بيشتغل في ارشيف المستشفي وبيظبتلي المواعيد وساعي زي مانت شوفت كده وكتير بيبقي مسؤل عن بنك الدم ٠
ليتذكر رعد كلام جاسر ويتحدث بغضب شديد (اه يابن الكلب اكيد هو الي عمل كده) ليمسك هاتفه ويتحدث بغضب شديد ٠
توفيق : اؤمر يرعد باشا٠
رعد بغضب: ايوه يتوفيق عارف سباعي الي بيشتغل في مستشفي جاسر بيه ٠
توفيق: ايوه يرعد باشا اعرفه كويس٠
رعد بحده: هاتهولي للمخزن القديم حالا٠
توفيق: حاضر يرعد باشا ٠
ليغلق رعد الهاتف ويتحدث بغضب اما وريتك العذاب الوان مبقاش انا رعد السيوفي ٠
في المخزن القديم :٠
كان سباعي في حاله لا يرثي لها من اثر الضرب والتعذيب ٠
رعد بغضب: هايروح امك هنفضل كده كتير ٠
سباعي بتعب: انا قولت كل الي عندي انا معرفش حاجه ٠
رعد بحده: تمام شويه كهرباء كده يرجعوك لعقللك وتفتكر٠
سباعي برعب : لا خلاص خلاص هقول كل حاجه ٠
رعد : كده تمام تعجبني اتكلم ٠
سباعي بالم: واحد ابن حرام هو الي ادالي فلوس وقالي اعمل كده في دكتور جاسر٠
رعد بحده: مين ده ٠
سباعي بألم : مش هقول انا عندي اموت لوحدي ولا يموتوا مراتي وولادي ده راجل ظالم وواصل ويقدر يعمل حجات كتير٠
رعد بثقه فهو يعرف من يفعل مثل هذه الخطط الدنيئه٠
رعد بغضب: طيب يحلو بزوق كده هتيجي معايا النيابه وتعترف بكل ده وتخرج جاسر٠
سباعي بندم : موافق طبعا انا ندمان علي الي عملته هروح مع حضرتك النيابه واعترف بكل حاجه ٠
باك:٠
جاسر بصدمه : معقول ومين الي خلاه يعمل كده مين يرعد الي بيكرهنا اوي كده٠
رعد : معرفش يجاسر معرفش انا لازم امشي لاني هروح لحازم المستشفي علشان اوديه المصحه ٠
جاسر بتفهم: برضو مش هتقولي هتوديه انهي مصحه ٠
رعد : مش هتفرق صدقني كده كده هو مينفعش يشوف حد الفتره الي هيتعالج فيها خالص سلام بقي لازم امشي ٠
جاسر: سلام يحبيبي ٠
ليرحل رعد الي مستشفي حازم ٠
******************************
في مستشفي حازم :٠
كان حازم يجهز شنطته للذهاب الي المصحه ليدخل رعد:٠
رعد بابتسامه : عامل ايه يزومي ٠
حازم بحزن: الحمدلله يرعد ٠
رعد بحنان: حازم عيزك تنسي انشاء الله الاختبار ده هنعدي منه ناجحين انشاءالله ٠
حازم: انشاء الله يرعد ٠
رعد بحنان : طب يلا علشان نروح ونخلص من الزفت ده ليراحلوا الي مصحه ويلم صديق رعد٠
***********************************
يحل الظلام الدامس :٠
في شقه خالد:
كانت تجلس رشا تنتظر خالد لياتي خالد لتعانقه بشده وحشتني يحبيبي وحشتني ٠
خالد بوقاحه : انتي اكتر تعالي بقي علشان مستعجل وانتي وحشاني ٠
رشابدلع: حبيبي انت اكتر ٠
لتتذكر رشا يخبر دانا مجبتش بيره ٠
خالد بغضب: انتي بتهزري يرشا من امتي وانتي بتنسي البيره ٠
رشا : معلش يقلبي هنزل اجيب مش هكمل دقايق٠
خالد بزهق: طب يلا علشان انا مش فاضي ٠
رشا: حاضر ثواني عقبال متغير هدومك يقلبي لترحل رشا الي الخارج ٠
وبعد ساعه :
يسمع خالد خبط بحده علي الباب ليفتح:٠
خالد بغضب : في ايه ٠
الظابط : جالنا اخباريه ان حضرتك بتاجر في المخدرات ٠
خالد بغضب: ايه التخاريف دي انتوا مش عارفين انا مين وابن مين ولا ايه٠
الظابط بغضب: الكلام ده مالوش فايده ليامر عساكره بتفتيش الشقه ٠
احد العساكر: لقيت دول يباشا ٠
الظابط : الله الله حوالي 200 كيلو هيروين وعمال تبجح ٠
خالد بدهشه: المخدرات دي مش بتاعتي ٠
الظابط : ابقي اقول الكلام ده في القسم هاتوه ٠
خالد بغضب شديد: انتوا مش عارفين انا مين انا هوديكوا في داهيه لينزل الي الشارع لكي يركب البوكس تحت نظرات هذه المنتقمه من خالد بعد تدمير حياتها وشرفها لتمسك بالهاتف لياتيها الرد سريعا :٠
المجهول : عملتي ايه ٠
رشا بسعاده: كل تمام يباشا خالد انتهي ٠
المجهول بخبث: تمام فلوسك هتتحول لحسابك ٠
رشا: تشكر يباشا انتي خلتني انتقم من اكتر انسان بكره في حياتي وانا تحت امرك في اي حاجه ٠
المجهول : تمام ليغلق الهاتف وهو يمسك بيده هذه الصوره ويتحدث بدموع :٠
(وحشتيني اوي يحبيبتي اوي) ليتحدث بغضب شديد :٠
انا الي عملت دائره الانتقام دي وهحبسهم كلهم جواها لحد ميتخنقوا ويموتوا زي مانتي موتي كل الي حرمني منك هدافعوا التمن غالي)
وهذا لما يكن الا (رعد السيوفي) ٠
**********************************
في العاصمه االالمانيه (برلين) :٠
تصعد هذه الصغيره صاحبه الاربع سنين علي السرير لتيقظ والدتها :
تسنيم : مامي مامي قومي ٠
والدتهانور: تحتضنها وتقبلها عامله ايه يروحي ٠
تسنيم : جعانه عوزه افطر ٠
نور وهي تقبلها : احلي اكل لقلب ماما ٠
تسنيم: بابي بابي ٠
نور بحزن : هنروحله قريب يقلبي انشاءالله ٠
تسنيم بزعل: نفسي في بابي يمامي كل البنات اصحابي في الحضانه معاهم بابي وانا لا ٠
نور بحزن علي صغيرتها : معلش يروحي هنروحله قريب انشاءالله ٠
لتردد نور بدموع غزيره (وحشتني اوي يرعد اوي) يتبع ٠٠٠٠٠٠٠٠
اجري انا بقي سلاموزززززززز🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃
البارت الثالث عشر من روايه دائره الانتقام الحب 🙏❤️❤️❤️❤️❤️البارت الثالث عشر:٠🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا مختار الخليلي :٠
كانت تبكي تفيده بحسره على ولدها ٠
تفيده بدموع وغضب: انت هتفضل ساكت كده يمختار انا عارفه ان وش مصايب بس انا متاكده انو ميعملش كده ابدا ٠
مختاربغضب: قولتله ابعد عن رعد وانسي موضوع زفت سلمي ده هو الي اصر يعادي رعد كنت متأكد انه مش هيسكت ٠
تفيده بغضب: رعد رعد هو الي عمل كده هو الي عاوز يدمر حياه ابني٠
مختار بغضب: ابنك هو السبب قولتله انسي لكن لا مش قادر كنتي عايزه رعد يعمل ايه لما يعرف انه كان عايز يموت اخوه ٠
تفيده بدهشه: اخوه تقصد ايه ٠
مختار بزعيق وغضب: ايوه يهانم البيه ابنك خلي حازم اخو رعد يدمن مش بس كده ده حاول يموته اداله جرعه هيروين زياده والواد كان هيروح فيها لولا ستر ربنا ٠
تفيده بحده: يعني ايه اعمل اي حاجه اطعن في كل الاداله وكله اكبر محامي في مصر يقدر يطلعه انا ابني مش هيقضي حياته في السجن يمختار سامع٠
مختار بزعيق: خلاص اسكتي سيبيني افكر كان يوم اسود يوم ماتجوزتك وخلفته ليتركها ويرحل بغضب يفكر ماذا سيفعل ٠
*************************************
في مصحه وليم لعلاج الادمان:٠
رعد : وليم حالته ايه ٠
د وليم: اطمن يرعد حالته كويس جدا مش هياخد وقت ويخف انشاءالله ٠
رعد باطمئنان: طب الحمد لله يتري اقدر اشوفه امتي ٠
وليم: لا مش هينفع الفتره دي خالص لانه مش هيبقى قادر يستحمل ومش هيبقي عايز حد يشوفه كده ٠
رعد بتاكيد: وليم مش هوصيك عليه ومش عايز حد يعرف ٠
وليم : اطمن يرعد مستحيل حد يعرف وبعدين حازم ده اخويا يرعد٠
رعد: ربنا يخليك ليا يوليم لازم امشي بقي ليرحل رعد من المصحه بدعاء لاخيه ان يشفيه سريعا٠
*********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا داخل جنينه الفيلا :٠
كانت تجلس كلا من زهره وصديقتها٠
ساره : ايه يزوزو عامله ايه ٠
زهره: الحمد لله يساره بخير٠
لماربشك: بس انا حاسه انك مش كويسه يزوزو٠
زهره بارتباك: لا والله الحمد لله انا كويسه ٠
لماربغمزه: امال فين القمر مش شيفاه يعني ٠
زهره بتساول: قمر ايه ٠
لمار بهيام: رعد هو فيه غيره ٠
لتشعر زهره بغيره لا تعرف سببابها ٠
زهره بضيق: رعد مش هنا ٠
ساره: بقولك ايه بقي خالي داده سميره تعملنا شويه اكل جامدين من بتوعها وشويه مشروبات كده علي كيفك ٠
زهره بضحك: حاضر يطفسه انتي وهي ٠
لتذهب زهره الي المطبخ لتخبر داده سميره بكل الطلبات ٠
*************************************
في شركه السيوفي :٠
تحديدا مكتب رافت السيوفي :٠
رافت بهدوء : متهيالي كده انت بقتي موهله انك تبقي سكرتيرتي٠
صفاء بارتباك: الحمد لله ربنا يسهل واكون قد المسؤولية ٠
رافت: انشاءالله هو انا ممكن اسالك سوال ٠
صفاء بارتباك : اتفضل ٠
رافت بارتباك : هو ايه الي خلاكي توافقي تتجوزي واحد زي ده ٠
صفاء بحزن :لانه بلطجي ومحدش قده واهلي باعوني بالفلوس ليه
رافت بحزن عليها: واحده زيك مكنش المفروض تعيش عيشه زي دي ابدا بس انشاءالله كل حاجه هتتحل ٠
صفاء بارتباك : انشاءالله عن اذنك لترحل صفاء ولم تلاحظ الذي يسرح بخياله بها ليتمتم بخفوت (اوعدك يصفاء اني انسيكي كل ده واعيشك العيشه الي تستاهليها وقريب اوي هتكوني مدام رافت السيوفي)
*******************************
في فيلا السيوفي :
يدخل رعد الي المطبخ ليطلب من سميره كوب قهوه ليتفاجي بحاله المطبخ التي لا يرثي لها ٠
رعد بدهشه: ايه ده يداده احنا كنا عازمين حد ولا ايه٠
سميره بتعب: ايوه يابني دي زهره كانت عازمه اصحابها ٠
رعد بغضب: وهي ست زهره انشالله مش لما تعزم حد تيجي تعمل هي ٠
سميره بعتاب: في ايه يرعد يابني انت بتعاملها كده ليه ٠
رعد بحده: هعاملها ازي يعني البرنسيسه متعمليش انتي اي حاجه يداده لتركها ويرحل الي زهره الجالسه مع والدتها في الجنينه ٠
نهله بهدوء: اخبارك ايه يزهره ٠
زهره بضيق: كويسه ٠
نهله بندم : انا عارفه اني غلطت بس ٠
زهره بضيق : بس بس انا مش عايزه اسمع حاجه بسببك مبقتش قادره ارفع عيني في حد بقيت حاسه اني واحده معيوبه بسبب عمايلك ليقاطعهم دخول رعد الغاضب ٠
رعد بغضب وهو يمسك زهره من يدها بعنف ٠
رعد بحده : قومي يهانم نضفي المطبخ الي خربتيه انتي وصحابك ٠
نهله بغضب : ليه انشالله حد قالك انها خدامه ماسميره تعمل هي ٠
رعد بغضب: سبق وقولتلك انها فعلا خدامه وبعدين داده سميره ست كبيره وتعبانه مش جيبانها علشان تشتغل خدامه لبنتك واصحابها ٠
زهره بكسره والم : حاضر يرعد حاضر لتذهب بدموع لكي تنظف المطبخ تحت نظرات رعد ونهله الغاضبه لبعضهم ٠
*********************************
من داخل القسم كان يجلس كلا من خالد ومختار ومحاميهم ٠
وكيل النيابه لخالد : مهو قوللك فيما منسوب اليك ٠
خالد بغضب: انا بنفي كل الكلام ده سعاتك الحاجه دي مش بتاعتي وكيل النيابه: هي الشقه دي مش شقتك ٠
خالد : ايوه ٠
وكيل النيابه : في حد بيدخلها غيرك تتهمه ان هو الي عمل كده ٠
خالد بارتباك: لا مفيش حد٠
وكيل النيابه : بتتهم حد بتلفيق التهمه دي ليك ٠
خالد بغضب: ايوه ساعتك رعد السيوفي ٠
وكيل النيابه : رعد السيوفي ابن رجل الاعمال ممدوح السيوفي ٠
خالد بغيظ: هو ساعتك احنا في بينا مشاكل كتير وهو الوحيد الي عمل كده ٠
وكيل النيابه : نامر باستدعاء رعد السيوفي لاخذ اقواله ٠
**************************
في العاصمه الالمانيه (برلين):٠
كانت تلعب هذه الصغيره تسنيم ليرن جرس التلفون :٠
تسنيم : الوا ٠
المجهول: ازيك يتسنيم عامله ايه يحبيبتي ٠
تسنيم بطفوله: مين يحب تسنيم ٠
المجهول : انا يحبيبتي بحب تسنيم قد الدنيا ٠
تسنيم بطفوله: طب تعالي العب مع تسنيم لتاتي نور وتمسك الهاتف مين يروحي الي بيتكلم ٠
تسنيم ببراءه: حد بيحب تسنيم قد الدنيا٠
نور باستغراب: الو ٠
المجهول بحده: الو ياختي بتصل علشان اقولك ان الفلوس راحت حسابك ٠
نور بغضب: قولتلك مليون مره اني مش عايزه منك حاجه وبنتي انا عارفه اصرف عليها كويس ٠
المجهول بغضب: اتعدلي يروح امك لوريكي الوش التاني وبعدين دي فلوس ابوها مش فلوس اهلك ٠
نور بدموع وحسره: ابوها ابوها الي ميعرفش بوجودها اصلا ٠
المجهول بحده: واحسالك انه ميعرفش لانه لوعرف ابقي اقري الفاتحه عليكي انتي واختك ٠
نوربغضب: كفايه الي حصل قبل كده كفايه اني هربت من جوزي زي اي وحده زباله معندهاش اصل مبتعمل هربتوني زي الحراميه باعدوني عن جوزي هربت بالي في بطني زي ماكون جيباه من الحرام لسه ليكم عين تهددوني تاني ٠
المجهول بحده: متعشيش دور الشرف يروح امك الي تجوز في السر متفرقش كتير عن الي جايه من الشارع اسمعي الفلوس تتصرف علي تسنيم كلها ومتخليهاش عايزه حاجه فاهمه دي مهمها كانت
(حفيده السيوفي) ليغلق الهاتف لتبكي نور بقهره ومراره علي حالها تسنيم بدموع: مالك يماما مين زعللك ٠
نور وهي تحتضنن صغيرتها: مفيش يروحي مستحيل ازعل وانتي معايا ٠
تسنيم بطفوله: تسنيم بتحب ماما اوي ٠
نور وهي تقبل صغيرتها: وتسنيم روح وقلب ماما وحبيبه ماما ٠
لتمتم بخفوت ووجع (انتي روحي انا وحبيبي يتسنيم حته مننا احنا الاتنين كان نفسي تبقي معايا يرعد وتشوف بنتنا وحشتني اوي يحبيبي اوي) لتبكي بقهره ومراره علي ما مرت به ٠
*****************************
في بيت صفاء:٠
كانت تجلس السيده عائشه وهي تلاعب سيف لتدخل بلهفه صفاء٠
صفاء بلهفه : قلب ماما وحشتني اوي انا اسفه يخالتي تعبتك ٠
عائشه بمحبه: تعبتيني في ايه يبنتي ده مشاءالله زي النسمه ٠
صفاء بحب: ربنا يخليكي ليا يخالتي ٠
عائشه بحنان : ويخليكي ليا يروحي قوليلي عملتي ايه في الشركه ٠
صفاء : الحمد لله عدت علي خير دانا كنت مربوكه اوي وخايفه ٠
عائشه بحنان: انتي تستاهلي كل خير يبنتي ربنا يوفقللك ولاد الحلال يبنتي ٠
صفاء بحب : تسلميلي يخالتي ده فضلك بعد ربنا ٠
عائشه : يبنتي انا معملتش حاجه ده كله من عند ربنا سبحانه وتعالي يلا هطلع انا بقي وهبقي اجيلك باليل لترحل عائشه الي شقتها وتترك هذه تفكر كيف تتطورت حياتها لهذا الحد٠
*******************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديدا فيلا محمد المهدي:٠
كان يجلسان هو ولويس٠
لويس : ظبط كل امور الشحنه بتاع بعد بكره ٠
المهدي: ظبطها الراجل بتاعنا هيقابل رعد يسلمله البضاعه ورعد هينقلها ٠
لويس : علي الفكره الباشا هيشرف هنا باليل ٠
المهدي بدهشه: الباشا جاي اليله خير ٠
لويس : مش عارف انت عارف احنا مستحيل نساله ليه عن اي حاجه بيعملها ٠
المهدي : تمام اما نشوف هيقول ايه لا انا كمان عايز اتكلم معاه ٠.
لويس : هتتكلم معاه في ايه يمهدي انت مصر علي موتنا ٠
المهدى بخبث : كل خير صدقني كل خير ٠
لتلمع عيناه في خبث :٠
*******************************
في فيلا ممدوح السيوفي :٠
كان يجلسان كلا من ممدوح وجاسر ورعد ليدخل رافت مندفعا :٠
رافت: شوفتوا الي حصل ٠
جاسربتساول: ايه الي حصل ٠
رافت : قبضوا علي خالد ال ايه بيتاجر في المخدرات ٠
ممدوح بدهشه: معقول انا عارف انه طايش ومتهور بس مش مستوعب حكايه المخدرات دي ٠
جاسر: وانا زيك يبابا حاسس انها متلفقه ٠
رافت : انت رايك يرعد ٠
رعد: والله انا شايف ان واحد زباله زي ده ممكن يعمل اي حاجه ٠
رافت بحده: انا مش عارف انت بتكرهم كده ليه ٠
رعد: لانهم عالم غدارين وزباله ٠
رافت : انا هترافع عنه في القضيه دي وهخرجه منها ٠
لينتفض رعد
رعد بغضب شديد: لا طبعا تترافع عن مين سيبه لما يموت ويعفن في السجن٠
رافت بحده: انا حاسس انه مظلوم فعلشان كده هترافع عنه ٠
رعد بحده : هتترفع عن الي حاول يقتل اخوك ٠
الجميع كانوا بصدمه عارمه ٠
رافت بغضب : انت بتقول ايه ده كدب ٠
رعد بغضب وزعيق : لا مش كدب هو ده الي حصل خالد هو الي وزتامر يخلي حازم يدمن وكان عايز يموته بجرعه هيروين زياده ٠
رافت بغضب: يبقي انت يرعد الي لفقتله التهمه دي ٠
رعد بغضب شديد : ايوه انا ومهما حصل مش هيخرج منها ابدا والي هحاول يساعده هدخله مكانه ليرحل رعد وهو في قمه غضبه:٠ ٠
*********************************
في غرفه رعد :٠
كانت تجلس زهره وتبكي باصتناع :٠
زهره: اه ياني ياما اه ياني ربنا ينتقملك منك يرعد يابن عمي قادر ياكريم ليدخل رعد ويصدر ضحكه عاليه علي منظرها :٠
رعد بضحك: انتي لس بتوليلي من ساعتها ٠
زهره بغيظ : انت متتكلمش خالص بقا انا تخليني انضف المطبخ كله يرعد ٠
رعد بابتسامه ساحره : الله مش هو ده اتفاقنا واظن انه جاب نتيجه ٠
زهره : فعلا ماما حساها بتانب نفسها علي الي حصل وبتحاول تصلح العلاقه معايا ٠
رعد بهدؤء: شوفتي اني خطتي جابت نتيجه ازي وبمساعده بابا وعمي الموضوع مشي بالظبط ٠
فلاش باك :٠
كانت زهره تذهب في غرفتها ذهابا وايابا تفكر فيما تحاول والدته ان تفعله :٠
زهره بخوف: يربي اعمل ايه اروح اقول لبابا
لا بابا مش هيصدق ومش بعيد برضو تحصل مشاكل كتيره وفي نفس الوقت دي امي مش هبقي عيزها تتضر لتاتي في ذهنا فكره
زهره: بس هو رعد الي هيساعدني لتذهب الي رعد ٠
في غرفه رعد :
تخبط زهره فيسمح لها رعد بالدخول :٠
رعد : مالك يزهره ٠
زهره: انتي اكتر واحد دايما بيفهمني يرعد٠
رعد : اكيد علشان كده حساك مش مظبوطه ٠
زهره بارتباك : هقولك وقصت له متحاول والدتها ان تفعله لتخحط عيناه بصدمه شديده
رعد بصدمه: ينهار اسود انتي بتقولي ايه ٠
زهره بدموع : والله هو ده الي حصل يرعد وانا ملقتش حد غيرك اروحله ٠
رعد: انا عندي خطه لو نفذنها هنعلم طنط نهله الادب ونخليها تانب نفسها كمان علي ان عي فكرت كده ٠
زهره باستغراب: ازي ٠
رعد هقولك : بس لازم نقول لبابا وعمي ٠
زهره: ايه بابا وعمي ليه ٠
رعد: لان هما الي هيسعدونا في الخطه دي ٠
زهره باقتناع : ماشي انا معاك في اي حاجه ٠
ليذهبا الي ممدوح وعادل ليشرحوا ليهم الخطه ٠
عادل بغضب : انتوا تجننتوا ولا ايه نهله مستحيل تفكر كده ٠
زهره: صدقني يبابا والله هو ده الي حصل ماما عايزه تتدمرني يبابا ممدوح : سيبهم يممدوح ينفذوا الخطه دي يمكن يكون كلامهم مظبوط يبقي ساعتها نهله لازم تاخد درس عمرها ٠
عادل : موافق بس بشرط ٠
زهره باستغراب: شرط ايه يبابا ٠
عادل : تكتبوا الكتاب فعلا انتوا سعات هضتتطركم الظروف تناموا في نفس الاوضه سواء انا واثق فيك يرعد يابني بس لازم ابقي مرتاح ومحدش هيعرف وبعدين تتطلقوا وكل حاجه تنتهي ٠
رعد بهدوء واقتناع: انا موافق يعمي انت عندك حق بس مراه عمي لازم تعقل لان خطاطها خطر علينا ليبدوء جميعهم في تنفيذ الخطه وهي كالآتي :٠
ان يوهمها رعد انه شرب العصير بدل من جاسر لتلمع عيناها بفرحه وانتصار ويووهمهم انه قام بالاعتداء علي زهره ويتزوجها رعد ويتفقوا على اهم جزء في الخطه وهو:٠
ان يقوم رعد بضرب واهانه زهره لتاديب نهله واحساسها بخطاها فهي فالاخير (ام) لا تستطيع كل هذه الإهانات التي تتعرض لها ابنتها بس مخطاطها الدنيئه وبالفعل باتت محاولتهم بالنجاح لجعل نهله تشعر بخطاها في حق ابنتها وندمها لكنهم مصممون علي جعلها تنهار وتعترف بفعلتها ٠
باك:٠
زهره: بس انت اتغبيت اوي يرعد ده قلم انبارح ده كان عامل زي الساطور علي وشي ٠
رعد بضحك: معلش كان لازم كده علشان تصدق ٠
زهره: اه علشان هي تصدق اتبهدل انا دانا بقيت عامله زي الخدامه الفلبينيه ٠
رعد بضحك : العبه كان لازم نلعبها صح ولاخر ٠
زهره: مش قاده اصدق اني بقيت مراتك بخطه يرعد ٠
رعد : متنكريش ان الخطه جابت نتيجه اما جوازنا فعلشان نعرف نعيش مع بعض الشويه دول يبت انتي اختي الي بموت فيها ٠
زهره وهي تعانقه : وانت اخويا وسندي يرعد ربنا يخليك ليا ٠
(هل ستظل زهره على نفس الخطه ااما سيحدث ما كان في الحسبان وهوالوقوع في حب الرعد لتصبح (عشق الرعد)
********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كان يجلس كلامن المهدي ولويس والرجل الكبير)
المجهول: شغلكم مش عاحبني اليومين دول خالص ٠
لويس بخوف : ليه بس يباشا ٠
المجهول بحده: علشان سيبين شغلكم ودايرين وراء تفاهات ٠
المهدي : انت سعاتك عارف ان احنا عمرنا مقصرنا في شغلنا ٠
المجهول بغضب: انت بالذات يمهدي حاسابك معايا زاد اوي ٠
لويس : اوعدك سعاتك ان احنا هنشوف شغلنا علي اكمل وجه ٠
المجهول : اتمني بس خالوا عينكم علي رعد٠
المهدي : يباشا اطمن واضح ان رعد بيه محترف في الموضوع ده ٠
المجهول يغضب وحده :نسيق بقي الهبل ده ونركز في شغلنا علشان جيالنا بضاعه بملايين لتلمع عيناه في خبث وهذا لما يكن الا
(عادل السيوفي) يتبع :٠٠٠٠٠٠
يارب يعجبكم دمتم في رعايه الله وحفظه 🙏🙏🙏
البارت الرابع عشر :٠🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه رعد :٠
تستيقظ زهره لتتطلع بجانبها لتقلق لعدم اجاده رعد :٠
زهره بقلق: هو رعد راح فين ده الساعه لسه 5 الفجر لتسمع صوت من غرفه اللبس لتتجه زهره الي غرفه البس لتجد رعد يحضر شنطته ٠
زهره بابتسامه : صباح الفل يزوجي العزيز٠
رعد بضحك: صباح العسل يزوزو٠
زهره بتساول: انت بتحضر الشنطه ليه ٠
رعد : عندي رحله لامريكا النهارده ٠
زهره بقلق: انت مبتريحش نفسك يرعد خالص ٠
رعد: معلش مانتي عارفه ان دي اسعد لحظات حياتي ٠
زهره بابتسامه: ماشي بس خالي بالك من نفسك ٠
رعد : حاضر ليشعر رعد بدوخه وتعب ليسقط بتعب علي الكرسي ٠
زهره بلهفه وقلق: مالك يرعد فيك ايه ٠
رعد بتعب: مفيش حاجه مجرد دوخه بسيطه ٠
زهره بقلق: لا يرعد انت شكلك تعبان وهنروح لدكتور كمان ٠
رعد : لا مش لدرجه دي انتي عارفه انا اكتر حاجه اكرها في حياتي الدكاتره ٠
زهره بتصميم وقلق: لا يرعد متحاولش هنروح يعني هنروح ٠
رعدبنفاذ صبر: خلاص حاضر بس مش وقته لاني لازم اسافر كمان ساعتين ٠
زهره : ماشي بس ريح نفسك وتعالي ننزل نفطر ٠
رعد بابتسامه : يلا ٠
لتمسك زهره بيده وينزلوا لتناول الفطار مع العائلة ٠
*******************************
في بيت لم نزوره من قبل وهو بيت (ريم) ٠
ريم هي فتاه في عمر 29 عام هي اخت مختار من الاب تعيش مع جدتها يكرها مختار كثيرا ولا يريد ان يعطيها حقوقها في ميراث والدها ٠
الجده: مالك يريم يبنتي لسه برضو بتفكري في موضوع اخوكي ٠
ريم بغيظ : مش قادره يتيته مش كفايه واخد فلوسي وسيبني كده
الجده : يبنتي اخوكي ده شراني انا خايفه عليكي منه انا ماليش غيرك٠
ريم بحنان: متخافيش يتيته وانا كمان والله ماليش غيرك بس لازم اروح تاني اتكلم معاه ٠
الجده بحنان: ربنا يسترها عليكي يبنتي ٠
ريم : يارب يتيته لتفكر في أخيها وكيف يعاملها٠
******************************
في بيت طارق :٠
كانت تجلس نيرمين وهي تتطعم وليد ليدخل طارق الي غرفه وليد ليري نيرمين :٠
طارق بابتسامه: صباح الخير ينيرمين ٠
نيرمين بابتسامه : صباح الخير يطارق ٠
طارق : ايه النظام برضو مصممه على حكايه الشغل دي ٠
نيرمين : ايوه نفسي اشتغل يطارق ٠
طارق : خلاص هكلم رافت يشغلك في الشركه ٠
نيرمين بفرحه: ربنا يخليك ليا يطارق ٠
طارق : استاذنتي جاسر وخدتي رايه ٠
نيرمين بعبوث: واستذانه ليه انشاء الله جوزي خطيبي ٠
طارق بمكر: طب علي فكره بقي هو جاي النهارده هو ورافت ووانكل ممدوح علشان يطلبوا ايدك ٠
نيرمين بخجل شديد: بجد يطارق ٠
طارق بفرحه: ايوه يحبيبتي جهزي نفسك بقي ٠
نيرمين بفرحه: حاضر ربنا يخليك ليا يطارق ٠
طارق بحنان: ربنا يخليكي ليا يحبيبتي واطمن عليكي ٠
******************************
في غرفه رؤى وعاصم :٠٠
كانوا يلعبان هذان المشاغبان بصوت عالي لتنتفض رؤى من النوم علي صوتهم العالى ٠
رؤى بزعيق وغضب: اتلم يابن الواطي منك ليها ٠
ليخرج عاصم من الحمام ٠
عاصم بهمس: هو فعلا ابوهم واطي ان اتجوزك ٠
رؤى بغضب: بتقول حاجه يعاصم ٠
عاصم : لا يحبيبتي بقول ربنا يخليكي ليا يا قلبي ٠
روئ بتهكم: اه بحسب ٠
احمد بتزمر: جري ايه يوليه انتي هو كل يوم الموال بتاعك ده ٠
رؤى وهي تمسكه من ياقته:٠
روئ بغضب: وليه يحيوان وليه انا صحيح معرفتش اربيك ٠
كنزي بهيام: عندك حق يرورو مربتهوش زي وليد متربي وجنتل وكيوت ٠
رؤى : يمحنك ياختي يمحنك متتلمي يبت عاجبك الكلام ده يسي عاصم ٠
عاصم: حبيبتي يكنزي يبنتي شبه امك تمام رقيقه وكيوته ٠
رؤى :انا حاسه انك بتتريق يعاصم كادا عاصم ان يرد ليقاطعه صوت الباب:٠
عاصم بهمس : الحمدالله حد انقذني٠
ليفتح عاصم الباب :٠
زهره بابتسامه: صباح الفل يعصوم ٠
الاء بابتسامه: صباح العسل يعاصم ٠
عاصم بابتسامه: صباح الفل علي احلي بنات في الدنيا٠
ليدخله الي رؤى ٠
رؤى :اهلا وسهلا بالواطين الي ناسيني ٠
عاصم: طيب اسيبكم انا بقي يلا ياحمد يلا يكنزي ننزل ننفطر ليرحلوا الي الاسفل ٠
الاء : عمله ايه يرورو يعسل ٠
رؤى : كويسه ياختي مانتي مشغوله في لوحاتك وبغمزه وسي سيف
الاء بكسوف: سيف ايه يرؤي انتي يتقويلي ايه ٠
رؤى بغيظ : مش عليا يروح امك المحن ده انا عارفه كل حاجه ٠
وانتي يست زهره ايه الاخبار ٠
زهره بارتباك : اخبار ايه يرؤي ٠
رؤى بغيظ: يبت انتي كمان انا مش ناقصه وجع قلب ومحن نسوان قوليلي ايه نظامك انتي ورعد ٠
زهره بخجل شديد : نظام ايه يا يرؤي تقصدي ايه ٠
رؤى بغيظ : اشكوا اليك الله يحرقكم حرقه بجاز يوكستك يرعد ياخويا في الجوازه السوده دي زهره الهبله وسيف هيلبس في الاء العبيطه ٠
الاء بغيظ : انا عبيطه يرؤي انا ٠
زهره بغيظ: انا هبله يرؤي انا ٠
رؤى بزعيق: انتوا اكتر اقسم بالله دانتوا اخوات (رؤى انحراف) يعني لازم تتدردحوا شويه انتوا محتاجين دروس في الانحراف دروس تقويه ٠
زهره بخجل : يساتر عليكي انتي مبتكسفيش ابدا ٠
رؤى بفخر: اتكسف فشر دانا الانحراف كله هو لولا كده كان اخوكي وقع فيا كده٠
الاء : انا مستعده للدروس دي يرورو ياختي ٠
رؤى : تمام وانتي ياختي هخليكي في 9شهور بالظبط تجيبلنا ولي عهد السيوفي ٠
زهره بارتباك : كفايه بقي يرؤي ويلا نفطر ٠
رؤى : يلا ياختي منك ليها وبعدين هنبدا في الدروس دي لتتعالي ضحكاتهم ٠
بنات عائله السيوفي انحرفت يجدعان 😂😂😂😂😂😂😂
**********************************
في قسم البوليس كان يجلس خالد ورعد ومحامي خالد ورعد:٠
رعد : ممكن اعرف حضرتك ايه الاستدعاء الي جالي ده ٠
ووكيل النيابه : خالد مقدم فيك بلاغ يرعد بيه بيتهمك انك انت الي داستله المخدرات دي في شقته ٠
رعد بسخريه: انا وانا هعمل كده ليه كل الناس عارفه المشاريع الي بينا وصداقه العائلتين ببعض ايه مصلحتي في كده ٠
خالد بحده : انت عارف كويس يرعد ايه الدافع ٠
رعد ببرود : طب متقولي ايه الدافع يسئ خالد٠
وكيل النيابه : استاذ خالد يريت توضح حضرتك اتهمت رعد بيه يريت تقول ايه الدافع الي يخليه يعمل كده وايه الدليل الي عندك ٠
خالد بارتباك : انا متاكد ان هو الي عمل كده مهمتكم انتوا تعرفوا ازي ٠
ووكيل النيابه بغضب : لا والله انا غلطان اصلا اني خدت الإجراء ده وباسف انا بعتزر لحضرتك يرعد بيه ٠
رعد ببرود : ولا يهمك سيادتك هو بس اعصابه تعبانه فمش مركز ٠
لينشغل المحامون لانهاء الإجراءات ٠
رعد بشماته : غبي هتفضل طول عمرك غبي طول عمرك شايف نفسك تقدر تقف قصادي ٠
خالد بغضب: هقتلك يرعد هقتلك ٠
رعد ببرود: ههههههه وانا مستنيك ده لو خرجت من هنا اصلا ٠
خالد بغضب: هخرج وهتشوف ٠
رعد ببرود: ابقي قابلني وحياه اخواتي الي كنت عايز تتضيعهم لهخليك عمرك كله هنا لحد متموت وتعفن واوعي تفتكري اني كده شفيت غليلي لا ده لسه طريق الانتقام طويل اوي ٠
خالد بخبث : هنشوف مين عمره اطول من التاني ٠
ليضحك رعد: هنشوف ليتركه ويرحل تحت نظرات هذا الغاضب الذي يتوعد بالانتقام ٠
ليرن هاتف رعد معلنا عن رساله (عند الكيلو 50 هتلاقي الي يديك البضاعه) مستنيك المهدي ليرحل رعد لتنفيذ الاتفاق ٠
******************************
في شركه السيوفي :٠
كانت تعمل صفاء في الفحص في الملفات التي امامها ليطلبها رافت لدخول اليه :٠
رافت بابتسامه : مشاءالله شغلك ممتاز٠
صفاء بفرحه : متشكره اوي يرافت بيه ٠
رافت بحنان: انتي بجد تستاهلي اكتر من كده ٠
صفاء بخجل : متشكره جدا يفندم ٠
رافت بتساول: هو انتي لو اتقدملك حد كويس يصفاء توافقي ولا فكره الجواز مرفوضه دلوقتي ٠
صفاءبخجل شديد: الي ربنا عايزه هيكون بس انا عايزه اربي ابني وحد يحميني واحس بالامان ٠
رافت بفرحه ولكنه لا يظهرها: وانا عندي البني ادم ده بكل التفاصيل
دي هيحميكي ويعيشك ملكه ٠
صفاء بخجل : وده فين ده٠
رافت وهو ينظر الي عيناها: انا ٠
لتتطلع له بصدمه قاتله افندم ٠
رافت : ايوه انا يصفاء تتجوزيني ٠
صفاء: ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
*********************************
عند الكيلو 50 في الصحراوي :٠
كان يتسلم رعد البضاعه :٠
رعد : تمام كده هو بالظبط الكميه المطلوبه ٠
العميل : احنا بنشتفل مع المهدي بيه من زمان دي مش اول مره ٠
رعد : تمام ليرحل رعد بالبضاعه عازما علي سفرها الي امريكا ٠
***************************
في فيلا مختار الخليلي :٠
كان يذهب ذهابا وايابا بغضب :٠
مختار بغضب: شوفتي بسبب ابنك والفضيحه الي عملهلنا اسهم شركتي كلها في النازل حتى البورصه بتخسر علطول ٠
تفيده بحده : هو ده الي همك مش همك ابنك الي في السجن ٠
مختار بغضب: يغور في ستين داهيه يماما قولتله ابعد عن عائله السيوفي مسمعش كلامي عملي عداوه مع رعد بسبب حته بت متسواش مليم ودلوقتي احنا كلنا بندفع للثمن ٠
تفيده بغضب : فكرك هسكت وحياه ابني الي في السجن لاهندم عائله السيوفي دي واحد واحد والهم رعد باشا ٠
لتلمع عيناها بخبث ومكر ٠
****************
في فيلا السيوفي :٠
كانوا يجلسون يتحدثون كلا من رافت وسميحه وممدوح :٠
سميحه بعتاب : معقول يرافت صفاء يرافت ٠
رافت : ومالها صفاء يامي مش ذنبها ان ظروفها صعبه ولا انها فقيره دي ملاك وبعدين انتي مش ده الي كان نفسك فيه من زمان خليكي واثقه في اختياري ٠
سميحه بحب : ربنا يسعدك دايما يحبيبي ٠
وقد كان رعد يقف وقد سمع كل حديثهم ليدخل بحده :٠
رعد بغضب : طبعا دلوقتي مفيش مشكله انها فقيره ومن عائله اي كلام صح ٠
سميحه بغضب : انت تقصد مين يرعد بكلامك ده ٠
رافت بحده: هيكون بيقصد مين يماما اكيد بيقصد البنت الزباله بتاعته الست نور ٠
رعد بغضب جحيمي: احترم نفسك يرافت واياك تتكلم عنها كده فاهم٠
سميحه بغضب: لسه بتفكر فيها لسه منستهاش لحد دلوقتي بعد الي عملته ٠
رعد بغضب : ايه هو الي عملته انتي فكره اني مصدق انها سبتني فاكره اني مصدق الفيلم الرخيص الي عملتوه عليا ٠
رافت بغضب: احنا معملناش افلام يسي رعد انت الي رافض تصدق الحقيقه ٠
رعد بغضب : انا عارف كويس الحقيقه الحقيقه انكم هدتوها علشان تبعد وحرمتوني منها خافت منكم ومن جبروتكم فقررت تبعد ٠
سميحه بغضب: بطل كلام فارغ يرعد وانسي الموضوع ده ٠
رعد بغضب : فكراني هنسا مستحيل انسا للبنت الوحيده الي حبتها انسي مراتي مستحيل وانا من ساعتها بدور عليها وهوصلها ليرحل رعد وهو في قمه غضبه للسفر لامريكا ٠
لتسرح سميحه بخيالها فلاش بالك من 5 سنوات :٠
كانت تجلس نور واختها شهد يتحدثوان ويضحكون ٠
نور بضحك : يخربيت نكتك يبت يشهد موتيني من الضحك ٠
شهد بضحك: مبسوطه ينونو مبسوطه اوي انك ارتاحتي يقلبي وتجوزتي انسان ممتاز زي رعد وحامل كمان يقلبي ٠
نور بفرحه : الحمدالله يشهد انا فعلا فرحانه فرحه كبيره عليا اوي مش مصدقها ٠
كادت شهد ان تتحدث لكن قطعهم صوت طرقات الباب لتفتح شهد وتتصدم ممن رات : ٠
رافت وهو يدفعها بحده : اوعي من وشي انتي كمان اتفضلي يامي لتتدخل سميحه بغرور ولما لا وهي (سميحه السيوفي) ٠
سيميحه بغرور: مين فيكم نور٠
نور بخوف وارتباك : انا نور ٠
سميحه وهي تتفحصاها : انتي بقي الي رعد اتجوزك من غير رضانا ومستعد يبيع الدنيا كلها علشانك ٠
نور بارتباك : هو حضرتك والده رعد ٠
سميحه بغرور : ايوه وجيالك في مهمه هتخلص يعني هتخلص ٠
نور بخوف : مهمه ايه ٠
سميحه : انتي واختك هتسافروا بكره علي ألمانيا وهيتبعتلكم فلوس علي هناك تعيشوا منها وتنسوا مصر خالص ورعد طبعا ٠
شهد باندفاع: مستحيل احنا لايمكن نسيب هنا غير ان اختي حامل ومينفعش تسافر دلوقتي ٠
حاحظت عينان (سميحه ورافت) من الصدمه ٠
سميحه بصدمه : حامل ٠
نور برعب ودموع: ايوه ٠
رافت بحده : مختلفناش هتسافرو برضو وابن اخويا لما يجي علي الدنيا هنتكفل بيه ومش هنخليه محتاج حاجه ٠
نور بقوه مصطنعه : انا لايمكن اسيب هنا ولا هقدر ابعد عن رعد٠
رافت بغضب : فكري في اختك والي ممكن يحصل فيها ٠
نور: انشاءالله ربنا هيحمنا ورعد كمان٠
رافت : وماله خلينا نشوف عينه من الي ممكن يحصل ليشاور الي احد رجاله نظره يفهمها جيدا ليحاول اغتصاب شهد وهي تصرخ بخوف ودموع لتنهار نور مما تراه ٠
نور بدموع عزيره : خلاص خلاص موافقه ٠
رافت بمكر : كده تمام العربيه هتعدي عليكم الصبح تناقلكم المطار وبعدين هيبقي الي بينا تلفونات وان حاولتي تكلمي رعد او عرف بموضوع الجنين ده اديكي شوفتي الي هيحصل ٠
لتعود سميحه من ذكرياتها مما فعلت في هذه الفتاه٠
***********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
تحديدا مكتب المهدي :٠
المهدي باعجاب : برافو عليك يرعد ممتاز بجد ٠
رعد : انا واخد علي كده فين الفلوس ٠
المهدي : اتفضل 2 مليون دولار ٠
رعد : تمام ٠
المهدي : استعد لان في صفقات لسه جايه كتير٠
رعد : تمام ليرحل رعد ليقابل ملاكه البري ٠
نور بابتسامه : رعد وحشتني اوي يرعد٠
رعد بابتسامته الساحره : وانتي اكتر يندي ٠
ندي بابتسامه : ايه رايك ننزل نتمشي ٠
رعد بتعب : معلش يندي والله تعبان اوي هنام شويه وهنزل ٠
ندي : تمام ليرحل رعد ليرن هاتفها ٠
ندي بحب وبهمس: وحشتني اوي يحبيبي ٠
المجهول : طمنيني وصل ٠
ندئ بمكر: ايوه وصل وصل علشان ينفذلي مهمتي ويخلص علي ابويا ٠
المجهول : انتي لسه مصممه تخلصي من ابوكي وانا من رعد يعني مصلحتنا واحده ٠
ندي بحب : ايوه رعد لما يعرف هو عمل فيهم ايه زمان مش هيسكت ممكن يخلصوا على بعض ونرتاح احنا ٠
ندي بغضب : عمري مهنسا انه كان السبب في موتي امي لما بهدلها وهي تعبانه كده مخليني جوايا نار وعايزه اخلص منه
المجهول : وانا لورعد مات هخاد كل حاجه ٠
ندي بحب : ايوه بقي يروحي انتي واحشني اوي نخلص من ابويا ورعد وابقي في حضنك يحبي الوحيده ٠
لتحدث المجهول :٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠يتبع
يارب البارت يعجبكم في رعايه الله وحفظه 🙏🏃❤️❤️🙏❤️❤️❤️❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏
البارت الخامس عشر :٠🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️❤️
في فيلا مختار السيوفي :٠
كانت تجلس تفيده تفكر في الانتقام من عائله السيوفي ليقطع شرودها رن جرس الباب لتفتح الخدامه لتتدخل ريم ٠
ريم : ازيك يمرات اخويا ٠
تفيده بزهق: اهلا ياختي نورتي البيت خير جايه ليه ٠
ريم : جايه لمختار عايزه حقي ٠
تفيده بغضب: كاك كسر حقك ياختي انتي مالكيش اي حقوق عندنا٠
ريم بزعيق: لا ليا وحقي هخده غصبن عن اي حد٠
تفيده بزعيق: أعلى مافي خيلك اركبيه ياختي ٠
لتلمع تفيده عيناها بخبث:٠
تفيده: طب استني هنعمل اتفاق سواء٠
ريم باستغراب: اتفاق ايه انشاء الله ده٠
تفيده بمكر: اتفاق لو عملتيه صح هتخدي الي انتي عيزاه وزياده ٠
ريم : اعرف وبعدين احدد اقبل ولا لا ٠
تفيده بكره: انتقام من الي داخل خالد ابني السجن ٠
ريم باستغراب: انتقام وده مين ده وعيزاني اعمل ايه بالظبط٠
تفيده بخبث: هقوللك ٠
******************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه ممدوح وسميحه :٠
ممدوح باستغراب: مالك يسميحه شكلك مش مريحني النهارده ٠
سميحه بارتباك: لا ابدا مفيش حاجه يممدوح ٠
ممدوح بشك : متاكده ان مفيش حاجه ٠
سميحه بشرود : ايوه ٠
ممدوح: طب بقوللك جهزي نفسك علشان هنروح نطلب ايد نيرمين٠
سميحه : برضو مصمم عليها ٠
ممدوح : داحنا مصدقنا والبنت كويسه جدا واخيرا جاسر لقي البنت الي تناسبه ٠
سميحه: ماشي واما نرجع باليل عيزاك في موضوع يخص رافت٠
ممدوح بقلق: في حاجه ٠
سميحه : لا ابدا ده موضوع هيفرحك اوي ٠
ممدوح : ربنا يفرحنا كمان وكمان خير انشاء الله لا انا هنزل بقي سلام ليرحل ممدوح وتظل سميحه في شرودها ٠
****************************************
في الولايات المتحدة الأمريكية :٠
كانوا يجلسون رعد وندي :٠
ندي : ياه يرعد انت كنت واحشني اوي ٠
رعد بابتسامه: انتي اكتر يندي ٠
ندي بخبث: رعد هو انتي ليه بتشتغل مع بابا٠
رعد: تقدري تقويلي هوايه مش فلوس خالص ٠
ندي : هوايه ان الواحد يعرض نفسه للخطر ٠
رعد بمكر: الهوايه في حجات كتير ممكن يكون واحد شايف نفسه ذكي اوي وهو اغبي خلق الله دي هوايه ٠
ندي بارتباك: عندك حق مكنتش اتخيل اني اتعلق بحد كده يرعد انا بحبك اوي ٠
رعد : وانا كمان بحبك اكتر مما تتخيلي ومستعد اعمل اي حاجه علشانك ٠
ندي بخبث: اي حاجه اي حاجه ٠
رعد بمكر: اي حاجه انتي روحي يندي ٠
ندي بابتسامه خبث: وانت روحي يرعد ٠
هروح بقي لبابا شويه واشوفك قبل متسافر ماشي٠
رعد بابتسامه: ماشي يحبيبتي لترحل ندي
ليتحدث رعد بغضب (هتشوفي انتي وابوكي هعمل فيكم ايه وحق مروه انا هخبيبه من عنيكم)
*********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه الاء:٠
كانت تجلس هذه الجميله شارده في لوحاتها لتتدخل زهره بابتسامتها الساحره ٠
زهره: ازيك يلولو٠
الاء: ازيك يزوزو عامله ايه ٠
زهره: الحمد لله ٠
باعجاب واووو حلوه اوي اللوحه دي ٠
الاء بفرحه: عجبتك اللوحه ٠
زهره باعجاب : تحفه يقلبي بجد ٠
الاء بتنهيده: دي هاديها لسيف في عيد ميلاده لانه بيحب المناظر الطبيعية اوي ٠
زهره: انتي بتحبي سيف اوي كده يالاء ٠
الاء بحب: اوي اوي يزهره وخايفه من الي ممكن يحصل ٠
زهره: تفتكري اونكل ممدوح مش هيوافق ٠
الاء بقلق: بابا ممكن نقنعه المشكله في ماما ٠
زهره بحب: انشاء الله كل حاجه هتتعدل وكلنا معاكي يقلبي ٠
الاء بفرحه: ربنا يخليكي ليا يزهره يارب ٠
لتتدخل رؤى
رؤى بتهكم : الله الله بتحبوا في بعض من غيري ٠
الاء: احنا نقدر برضو يرورو دانتي الحب كله ٠
زهره بضحك: ايوه طبعا مراه اخويا الغاليه ٠
رؤى بغرور: شكرا شكرا علي التحيه ٠
ليضحكوا ضحكاتهم العاليه الساحره ٠
زهره بضحك: قوليلي عامله ايه مع الشياطين بتوعك ٠
روئ بزهق : طفشتهم في النادي مع نانا صحبتي ٠
الاء بضحك: يبنتي حرام عليكي دول ملايكه ٠
رؤى : شوفتي علشان متزعليش لما اقول عليكي عبيطه ٠
دول شياطين عندهم 6 سنين ٠
زهره بتساول: صح يرؤي انتي مفكرتيش تخلفي تاني ليه ٠
رؤى بارتباك : ابدا يزهره عادي محصلش نصيب ٠
الاء بشك : رؤى كلامك مش مريحني ٠
زهره بانفعال: ليه انشاء يست الاء ٠
زهره : اهدي اهدي يرؤي مالك ٠
رؤى بدموع : في اني مخنوقه اوعوا تفتكرو علشان بهزر ليل ونهار اني مبسوطه يعني ٠
الاء بتساول: ليه يرؤي فيكي ايه يحبيبتي احكي ٠
رؤى بدموع: فيه اني حاسه اني معشتش حياتي اتجوزت عاصم وكان عمري 20 سنه وفجاه بقيت ام وعمري معداش 22 سنه حاسه اني شبابي راح من حقي اعيش شويه ٠
زهره بحزن علي اختها: رؤى خلاص خلاص متزعليش الي يريحك احنا مقصدناش نتغط عليكي ولا نرعلك ٠
الاء بانفعال:لا استني يزهره يعني ايه الكلام ده يست رؤى ٠
رؤى بانفعال : ملكيش دعوه بالموضوع ده يالاء ٠
الاء بغضب : لا ليا انتي بتاخدي حبوب منع الحمل من ساعتها صح٠
روئ بزعيق : الاء قولتلك ملكيش دعوه بالموضوع ده ٠
الاء بخوف : لا ليا لانك اختي وخايفه عليكي انا عارفه انك بتاخديهم من زمان ده ممكن يقصر عليكي ممكن متقدريش تخلفي تاني ابدا ٠
زهره بزعل : الاء معاها حق يرؤي احنا خايفين عليكي ٠
رؤى بزعيق : محدش فيكم قادر يفهمني ولا هيحس بيا ٠
الاء بغضب : لا فاهمينك يرؤي بس بلاش دور الضحيه ده انتي الي بتحبي عاصم من صغرك محدش غصبك تتجوزيه كنتي سعيده ومبسوطه ايه الي اتغير٠
رؤى بدموع: الي اتغير ان انا حاسه ان عندي 80 سنه من كتر المسؤولية الي شلياها حاسه اني من حقي اعيش غير ان شغل عاصم بيحتم عليه كتير ميبقاش معايا بقيت حاسه اني لوحدى ٠
لتتخضنها زهره بزعل علي اختها ٠
زهره: انتي زي القمر يرؤي عمله زي الي عندها 18 سنه من خفتك وشقاوتك انتي عارفه الي بيشوفك مبيصدقش انك متجوزه ومخلفه وبعدين عاصومي اخويا اي واحد تتمناه يبت ٠
رؤى بضحك: عندك حق يزوزو انا اسفه مكنش قصدي انكد عليكم ٠
الاء بحب : ولايهمك يروحي انتي اختنا الغاليه بس اوعدنيني علشان خطري تبطل الحبوب دي وتسبيها بظروفها ماشي ٠
رؤى : ماشي ليحتتضنوا بعضهم البعض فهما دائما كالعمود الممتدد فلاهم نصيب كبير من نجاح واستمرار (عائله السيوفي)
**********************************
في مصحه حازم :٠
كان يجلس حازم علي السرير يتطلع لنقطه في الفراغ ليدخل الدكتور وليم :٠
وليم بابتسامه: عامل ايه النهارده يحازم ٠
حازم : انا عايز اخرج يدكتور٠
وليم: لما نطمن عليك يحازم ٠
حازم بانفعال: بس انا بقول لحضرتك اني كويس٠
وليم بحذر :اهدي يحازم اهدي يومين واخرجك اطمن ٠
حازم : هستنا يومين بالظبط وبعدين همشي من المصحه باي شكل٠
وليم : ماشي صدقني هطمن عليك واخرجك علطول ٠
ليوما له حازم بهدوء
***********************************
في الولايات المتحدة الأمريكية:٠
تحديدا غرفه (ندي المهدي) ٠
كانت تلبس ندي لنزول لمقابله رعد ليقاطعها رنه هاتفها لتجيب:٠
ندي : الو يحبيبي ٠
المجهول : متقوليش لرعد اي حاجه دلوقتي فاهمه٠
ندي باستغراب: ليه يروحي متخلينا نخلص بقي ٠
المجهول بزعيق : متوجعيش دماغي نفذي الي بقول عليه بالحرف رعد انا محتاجه فاهمه٠
ندي بغيظ : حاضر فاهمه بس انت جاي امتي ٠
المجهول : يومين كده وجاي ٠
ندي بخوف : طب بسرعه بقي علشان نتجوز انا بطني قربت تكبر وخايفه ٠
المجهول بحده : خلاص قولتلك جاي وساعتها نشوف حل في المصيبه دي ليغلق الهاتف في وجهها ٠
ندي بغيظ : ماشي اما اشوف اخرتها ٠
لترحل لمقابله رعد :٠
في الاسفل كان رعد يجلس في حديقه الزهور لتجلس بجانبه ندي ٠
ندي : جميله الزهور زيك يرعد٠
ليبتسم لها رعد ٠
رعد : مش دايما سعات بتحس ان شكلها تحفه ويبهرك لكن من جواها ورق فضه ملهاش شكل ولا ريحه٠
ندي بارتباك: مش يمكن ظروفها وصلتها لكده ٠
ليتتطلع رعد في عيناها ٠
رعد: مش كل حاجه على الظروف احنا الي بنخلق اعذار لكل حاجه غلط بنعملها ٠
ندي بارتباك: قولي انت مسافر امتي ٠
رعد : كمان 3 ساعات ٠
ندي: توصل بالسلامه ٠
رعد : الله يسلمك ٠
لترحل ندي ولكن مزالت تفكر في كلام رعد ٠
******************************
في بيت طارق :٠
كانت تذهب نيرمين ذهابا وايابا لتختار فستانا لهذه اليله ٠:
نيرمين بارتباك: البس الموف ولا الابيض ولا الاحمر ولا ايه يووه بقي زهقت٠
ليدخل وليد ٠
وليد بزهق : في ايه يعمتو خيلتيني ٠
نيرمين بزهق : ابعد عني انت كمان انا مش ناقصك ٠
وليد: يعمتو يحبيبتي والله انتي زي القمر دايما ٠
نيرمين وهي تحتضنه : ربنا يخليك ليا يوليد يحبيبي٠
وليد بدموع:خلاص هتتجوزي وتسبيني ٠
نيرمين بحنان: لا يروحي انا مستحيل اسيبك انت هتلاقيني معاك علطول ٠
ليدخل طارق ٠
طارق : الله الله ايه كل الحب ده ٠
نيرمين : طبعا ده حبيبي ٠
طارق : ماشي يستي بس جهزي نفسك علشان قربوا يوصلوا ٠
نيرمين بخجل : حاضر ٠
*********************************
في العاصمة الالمانيه (برلين) ٠
كانت تجلس هذه الصغيره علي الارض لتلعب بالعابها فكانت كالملاك تمتع بعينين عسلتين وشعرا اسود لامعا فكانت جميله حد اللعنه ولما لا فهي ورثت عن والدها كل شي فهي (تسنيم رعد السيوفي)
لتقاطعها دخول خالتها (شهد) ٠
شهد بحب لتنسيم وهي تحملها : يخلاثي يخلاثي على العسل بتاعي يناس ايه للقمر ده وتقبلها٠
تسنيم بطفوله: وحشتيني يشوشو ٠
شهد بحب : انتي اكتر يروح شوشو وانتي زي للقمر كده ٠
تسنيم : تسنيم حلوه زي ماما ٠
شهد بتهكم :زي ماما الحمدلله انك مطلعتيش شباها ٠
وتتحدث بخفوت : دانتي رعد بالظبط بكل حاجه فيه ٠
نور بغضب: مالها امها بقي يست شهد٠
شهد بخوف مصطنع : لا ابدا دانا بقولها دانتي شبه امك بالظبط ٠
لتتضحك الصغيره ضحكه ساحره علي والدتها وخالتها ٠
شهد : عمر كلمني النهارده وسال عليكي انك مرحتيش المستشفى ٠
نور بزهق : هو مش بيزهق بقي كل شويه ٠
شهد : عمر بيحبك متنسيش وقف معانا ازي اول ماجينا ٠
نور بتعب: يستي انا مانكرتش بس ده عايز يتجوزني طب ازي ٠
شهد بحده: نور انتي لسه بتفكري في رعد بعد كل الي حصل ٠
نور بغضب: رعد مالوش علاقه بالي حصل يشهد وانتي عارفه كده كويس ٠
شهد : عارفه انه مالوش علاقه بس انتي لازم تعرفي ان الحياه بينكم بقت مستحيله قولتلك تعالي ننزل مصر ويطلقك وننهي كل حاجه عمر بيحبك مضيعهوش من ايدك ٠
نور بحده: انتي بتقولي ايه ارجع لرعد بعد مهربت منه اقوله معلش يرعد طلقني لوسمحت علشان عايزه اتجوز انتي اتجننتي ده زمانه هيموت من قلقه عليا من ساعتها ٠
شهد بتريقه : اه باماره مارح اتجوز ٠
لتجحط نور عيناها من الصدمه انتي بتقويلي ايه ٠
شهد : الي سمعتيه انتي عارفه ان لمار صاحبه زهره بنت عم رعد صحبتي وهي الي قالتلي ان رعد اتجوز زهره انسيه ينور انسيه وابدى مع الإنسان الي يستهلك ٠
وبالطبع فكانت نور في عالم اخر كانت تفكر كيف بزوجها وحبيبها ان يتزوح غيرها وينساها بهذه السهوله لتبكي بصمت علي حالها ٠
**********************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه جاسر:٠
كان يرتدي حلته السوداء فكان جاذبا حقا فجاسر ايضا يستمتع بجاذبيه ساحره لينزل الي الاسفل للذهاب لخطبه من ملكت قلبه من النظره الاولي ٠
في بيت طارق :٠
طارق: مكنش ليه لزوم التعب ده يعمي ٠
ممدوح : تعب ايه بس يطارق احنا اهل ٠
طارق : مهو ده قصدي يعمي يعني كان كفايه رافت يجي ٠
ممدوح : لاطبعا يابني احنا بنفهم في الاصول ٠
طارق بابتسامه: ربنا يخليك يعمي ٠
نيريمن بخجل: امال فين الكابتن رعد كان نفسي اتعرف عليه ٠
سميحه : مش هنا يحبيبتي مسافر أمريكا ٠
جاسر بهمس: الحمد لله انه مش هنا كان زمانه شقطها ٠
ممدوح : شوف يطارق يابني احنا هناخد نيرمين بشنطه هدومها كل حاجه مستنيه الملكه تنورها٠
طارق : تسلم يعمي نيرمين اكتر من اختي ولازم اطمن عليها وانا مش هلاقي ناس اطمن عليها معاكم اكتر منكم يعمي ٠
ممدوح : تمام كده يبقي نقرا الفاتحه ليشرعوا جميعهم في قراءه الفاتحه تحت نظرات هذان العاشقان ليجتموعوا اول عاشقان
(نيرمين وجاسر)
************************************
في فيلا السيوفي :٠
تحديدا غرفه ممدوح وسميحه :٠
ممدوح بترقب : ايه الموضوع الي كنتي عيزاني فيه بخصوص رافت٠
سميحه : رافت عايز يتجوز٠
ممدوح بفرحه: معقول اخيرا مش مصدق ودي مين دي الجباره دي الي قدرت توقع رافت السيوفي في حبها ٠
سميحه: ولا جباره ولا حاجه دي بنت اغلب من الغلب صفاء٠
ممدوح باستغراب: صفاء مين٠
سميحه: صفاء البنت الي جابتها عائشه علشان تشتغل في الشركه٠
لينتفض ممدوح بدهشه وصدمه ٠
ممدوح بصدمه : انتي بتقويلي ايه صفاء المطلقه ومعاها عيل ٠
سميحه : ايوه هي ٠
ممدوح: وانتي موافقه علي الموضوع ده ٠
سميحه : مادام في سعاده ابني اوافق طبعا ٠
ممدوح بدهشه : غريبه دانتي ساعه نور قلبتي الدنيا ٠
سميحه بحده : انت كمان هتجبلي سيره ست زفته مش كفايه رعد عمالي موشح الصبح لما عرف ٠
ممدوح بفضب: عنده حق علي الاقل نور كانت دكتوره وابنك كان اول راجل في حياتها لكن صفاء دي المطلقه دي اشمعنا وفقتي عليها وموفقتيش علي نور٠
سميحه بغضب: لان رعد كان اختياره غلط٠
ممدوح بزعيق: وايه الي كان غلط في اختيار رعد٠
سميحه بغضب: ايوه كان اختيار غلط علشان كده رفضت نور٠
ممدوح بغضب : لا مش علشان اختياره غلط علشان رعد مش ابنك٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏يارب البارت يعجبكم دمتم في رعايه الله وحفظه ٠
تعليقات
إرسال تعليق