أخر الاخبار

رواية أحببت مصارع الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم يوستينا سامي

 رواية أحببت مصارع الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم يوستينا سامي 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

رواية أحببت مصارع البارت السابع والعشرين والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم يوستينا سامي 


رواية أحببت مصارع الفصل السابع والعشرين والثامن والعشرون والتاسع والعشرون والثلاثون بقلم يوستينا سامي 

احببت_مصارع

(27)

شمس بدموع : وحياتي عندك يا فهد متعملش كدة فيا علشان خاطري واسمعني 


فهد لف وشه الناحية التانية واداها ضهره :اسمع اي 

ولف ليها :لو انت فاكرة ....


فهد بخضة :شمس اي الي بتعمله ده 


فهد شاف شمس قاعدة علي الارض علي ركبتها 

وبتعيط جامد


فهد: شمس مالك يا حبيبتي في اي انت كويسة


شمس: رجلي وجعتني اوي من كتر الواقفة يا فهد 


فهد بعصبية خوف :وليه واقفة كتير علي رجلك ..ازاي متخديش بالك ان رجلك متحبسة يا شمس 


شمس والدموع نازلة من عيونها كان شكلها بري اوي 

لدرجة أن فهد مقدرش يستحمل يشوفها كدة ..وشالها من الأرض وحطها علي الكرسي وقرب منها ...


فهد بخوف وهو بيمسح دموعها:  طب خلاص بقي كفاية عياط يا شمس ...

طب حاسة بأي لو رجلك لسه وجعاكي انادي دكتور

يشوف الجبس ...


شمس مسكت أيده : فهد انا بحبك اوي ...


فهد مصدوم 😲😲

شمس ...


شمس  اتجرات اوي و حضنته جامد :انا اسفة ...انا فعلا غبية صدقني انا كنت بحاول اقول اي حاجة بس علشان اجرحك يا فهد ..علشان انا مش هقدر ...

مش هقدر ابعد عنك ولله ..انت الوحيد الي حسيت معاه بالأمان بعد ابويا لله يرحمه ...فمش سهل عليا انك انت كمان تسيبني وتبعد عني  ولله 


فهد حضنها اوي وهو مبسوط اوي بكلامها :  انا عمري ما فكرت اسيبك يا شمس 

بس انت جرحتيني اوي ..كان غصب عني اني ابعد 


شمس: لا حتي لو زعلت مني اوي تبعد عني يا فهد .......

توعدني انك عمرك ما هتبعد وتسيبني ..وعد 


فهد ضحك: وعد يا شمس عمري ما هبعد عنك تاني 


فاجأه تليفونه بدأ يرن 


فهد بتريقة: دي طبعا ست  نور ما احنا مش هنخلص 


شمس: هههه بس يا رخم ورد عليها 


فهد :الو يا نور 


نور: فهد يوسف صاحي ...


فهد :مش عارف استني اشوفه ..خليكي معايا 


وفعلا فهد دخل الاوضة لقي يوسف صاحي وقاعد في الضلمة كالعادة 


فهد: أمسك يا عم الحبيب كلم 


يوسف بعصبية: لو نور قولها مش عايز اتكلم مع حد 

وقولها أن انا مش طايق اسمع صوتك اصلا 


فهد ببرود :حاضر ..الو يا نور 


نور :أي يا فهد ..


فهد: يوسف بيقولك أنه مش طايق يسمع صوتك 

صح يا يوسف 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

يوسف بعصبية :اه ..ولا طايق اشوفها كمان وقولها أن متجيش حتي تشوفني بكرة  قبل ما تسافر..


فهد :سمعتي صح ..ولا اعيد الكلام 


نور بحدة: فهد متبقاش رخم واديهولي احسنلك 


فهد: لا وعلي اي التهديد ..خد يا عم انا مش ناقص 


يوسف اخد منه التليفون وفهد خرج برا لشمس 


يوسف بحدة. الو. يا ضلمة هانم 


نور بصدمة ،:ضلمة ..هي وصلت لكدة يا يوسف الزفت

انت 


يوسف: زفت في عينك يا بت انت ..وبعدين طبعا ما تلاقي الي اسمه رافت ده شبه قريبه وملون وعيل طري وعاجبك اوي يا اختي ...  مش كدة 


نور: لا طبعا يا غبي انت مش كدة ..مش كدة يا يوسف ..انا لو كنت عايزة رافت مكنتش كلمتك دلوقتي ومكنتش قلبت عليك الدنيا علشان الاقيك 

يوسف انا اختارتك انت ...علشان مرتاحة معاك انت 

وبحبك انت .....


يوسف بصدمة: قولتي اي ...بحبك دي الي معناها بحبك نتجوز هااااه نور ...ولله يا نور لو طلعتي بتضحكي عليا علشان تهديني لأكون فاتح دماغك 

سامعة 


نور بضحك: لا يا يوسف بتكلم جد انا بحبك ولله 

لكن انت بقي لو مش ....


يوسف بلهفة :مش اي ..مش اي حرام عليكي هو انا محتاج اوضح اني بحبك يا نور حرام عليكي بقي 

انا عايز اكلم ابوكي انتوا مستحيل تسافروا نور انت مش هتمشي ...انا مريض ولازم تفضلي جنبي 

لا ولله انا محتاجك اوي يعني... لا اوي اوي انت مش حاسة بيا خالص 


نور ضحكت جامد ..بس يا يوسف بقي لله 

وبعدين بابا مصمم أننا نسافر علشان هنا وهيثم 

وكمان موضوع شمس ده عمر قالي أنهم اتخانقوا جامد اوي ..حتي عمر كمان نفسيته وحشة بسبب فريدة فلازم كلنا نسافر 


يوسف :طب ما انا نفسيتي هتبقي زفتين لو سبتيني مشيتي يا نور مين هيلعبلي في شعري ويطبط عليا غيرك ..


نور :يوسف بس بقي ولله يتكسف 

استني يا يوسف الباب بيخبط ....

هكلمك بعدين اوكي 


يوسف اوكي..متتاخريش ...

______________________________________&&


في مطعم دخل علي يشتري اكل ليه لكن ..وهو خارج شاف بنت حواليها ولدين بيرخموا عليها ..... 


بنت:  يا كابتن عيب كدة لو سمحت عايزة اعدي ..


شاب : لله ..ما قلت لا يا سيتي  عايزة تسيبينا يا عسل ..


الشاب التاني،: الحلوة نازلة متأخر اوي كدة ليه ..اي بتدوري علي ذب.ون احسن مننا 


شاب بيحاول يقرب منها بطريقة مش كويسة 

وعلي شافه وجري عليه علشان يضربوا بس حصل ..

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

علي بصدمة واقف بيشوف البنت وهي بتضرب الولد بالجوع في بطنه وبتضرب الولد التاني برجليها في رأسه وبتاخد شنطتها وتجري قبل ما يقوموا 

وعلي منغير ما يفكر فاجاه جري وراها وولدين كمان قاموا علشان يجروا وراها وهي بتحاول تجري منهم 

لحد ماعلي مسك ايديها ودخلها شارع تاني علشان 

يتوه الولدين وفعلا الولدين دووول معرفوش هي دخلت اني شارع 


في شارع ضلمة علي ماسك البنت وحاطط أيده علي بوقها علشان متصوتش بس البنت مكنتش تعرف أنه عايز يحميها فللأسف عضته جامد في أيده 


علي بيحاول يخرج أيده من بوقها : 

يا بنت العضاضة.........بس يا بت ..ولله انت غلطان يا حيوانه اني حاولت اساعدك اصلا 


البنت بعصبية : تساعدني ليه بقي هو انا عاجزة ولا عاجزة 

انت بتجري معاهم صح وعايز تضحك عليا 


علي :يا بت بس بقي بس .انا الي انقذتك منهم 


البنت : يا شيخ أجري كدة ...

وبدأت تمشي ...


علي مشي وراها: انت يا بت رايحة فين لوحدك كدة وبليل كدة 


البنت ؛بقولك اي يا عن الأمور انت لو مبعتش عني ولله .. شوف ولله لاصوت واقول بيعاكسني 


علي بيرفع حاجبه: بقي كدة يا ربع متر آخره

 الغز علقه ...ماشي علفكرة يا بت انت مش بيطمر فيكي حاجة ..اسمك اي بقي 


البنت :اسمي تمارا هاه خلصت حوارك ولا امشي بقي 


علي: امشي هو انا ماسكك الهي يلاقوكي ويعلقوكي كمان يا تمارا يا بنت ام تمارا ....


بس علي مرديش برضو يسيبها تمشي لوحدها واخد عربيته وفضل ماشي وراها منغير ما تحس بيه لانه كان بعيد عنها ...وشافها وهي داخلة فيلا حلوة اوي 

وبعدها مشي وروح بيته ......


_____________________________________$$

في أوضة نور ...

باب بيخبط ...


نور ،:ادخل ..


عادل :صاحية يا نور ...


نور :اه يا بابا اتفضل .. بجهز هدومي ..


عادل :طب سيبي كل حاجة انا عايز اتكلم معاكي شوية ...


نور قلقت من اسلوب باباها  :اتفضل يا بابا خير 


عادل قعد علي الكرسي :نزلتي النهاردة من ورانا وموبيلك كان مقفول ...ممكن اعرف كنت فين 

وازاي تنزلي منغير ماتقوليش لحد انك نازلة اصلا


نور  بدهشة: طب فيها أي يا بابا طب ما انا ساعات كنت بنزل منغير ما اقول في اسكندرية 


عادل :اولا ببقي عارف انك يا في النادي يا بتتدربي 

و بيبقي موبايلك مفتوح بعرف اوصلك .وكانت خروجاتك محدودة ..يا النادي يا الجيم يا عند شمس 

لكن هنا بقي اي موجود علشان تنزلي من بدري اوي كدة منغير ما تقولي لحد لا وكمان موبايلك يبقي مقفول 


نور :طب ممكن تهدي شوية يا بابا لوسمحت ...اولا انا مش عايزاك تخاف عليا انت طول عمرك بتقول انك مخلف راجل مش بنت ..ثانيا انا كنت مع يوسف 


عادل: يوسف ..معاه فين ..وهو فين اصلا مختفي لي


نور :بصراحة كدة يا بابا بس اوعدني ام اونكل ابراهيم ميعرفش حاجة... اوعدني 


عادل :لله اوعدك علي اي يا نور ما تحكي 


نور :لا يا بابا يوسف محلفني ولله ..قول انك مش هتقول الاول 


عادل بزهق: ماشي يا نور مش هقول ..ها تخلصي بقي......

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

فاجأه بسنت دخلت أوضة نور ...


بسنت :نور عمر بيرخم عليا ...قوليه بس بقي 


عادل  بمفاجاه :اي ده مين البنت دي يا نور 


نور: ما هو ده الموضوع . ثواني بس ..بسبوسة معلش ممكن تروحي لعمر وقوليله نور هتزعلك وخدي اللاب ده العبي بيه ..ثواني بس واجيلك 


بسنت :حاضر يا نونو .باي 


نور: باي يا روحي 


عادل مسك نور من قفاها :مين البت دي يا نور انطقي


نور: يا بابا في اي هقولك حاضر ..بص الي حصل أن يوسف كان عنده مأمورية بس خطيرة اوي والحمدلله ربنا نجاه منها بس هو في المستشفي حاليا 


عادل :ايه معقول الكلام ده وازاي ماتقوليش يا نور


نور: مكنتش حالته مستقرة ومكناش عارفين نوصلوا كمان فأول ما عرفت النهاردة الصبح رحتلوا علطول 

بس علشان كدة ولله يا بابا ما قولتش 


عادل فرح من جواه أن نور كانت خائفة علي يوسف .اممممم طب مين البنت دي بقي 


نور ؛ما البنت دي الي يوسف أنقذها بس لسه معرفوش ابوها وامها فعلي طلب من اللواء أنها تقعد معاه لحد ما يلاقوا أهلها لان دي طفلة وطفلة عسل 


عادل: يا عيني يا حبيبتي ..طيب كدة يوسف بقي كويس ولا حالته لسه خطيرة برضووو. 


نور بتسرع :لا بعد الشر عليه بقي كويس اينعم تعبان شوية بس الحمدلله احسن من امبارح بكتيرر 


عادل :امممم طب اي احنا هنسافر بكرة اسكندرية


نور :بزعل الي انت عايزة يا بابا مش برضو لازم 


عادل ضحك: اه لازم .ب كلميلي يوسف اطمن عليه


نور :حاضر ثواني بس ..هرن عليه 


عادل أخد التليفون وفتح المايك 


نور بتوتر :طب هات أكلمه انا الاول يا بابا 


عادل ضحك :ليه بس انا هكلمه ..


نور بتوتر :ربنا يستر 


يوسف :الووو يا زفتة اتاخرتي ليه كدة 


عادل ضحك بصوت عالي: حبيبي حمدالله علي السلامة ....الووووو 


يوسف قفل السكة ....


عادل :الوووو يا اهبل وفضل يضحك 


نور ضحكت اوي هو قفل السكة ..


عادل بضحك: خدي. رني وهاتيه ..


نوربضحك : اهو بيرن يا بابا خد 


يوسف بتوتر: الو يا اونكل ..ازيك يا حبيبي واحشني


عادل: يا كداب ..سلامتك يا يوسف يا حبيبي عامل اي دلوقتي ..احسن 


يوسف: اه يا عمو الحمدلله ولله بس نور الي قالت 

ولله محذرها محدش يعرف علشان متخفوش 


عادل: بقي كدة برضو ده انت ابني يا حبيبي ده عمك لو عرف هيزعل اوي 


يوسف: مافيش داعي يا عمو تقوله انا فهد وادهم معايا وعلي وامير لسه ماشيين حتى عمر برضو كان موجود كلهم معايا انا مش لوحدي ...صدقتي بلاش يعرف هيخاف ويتعب علي الفاضي 


عادل: حاضر يا يوسف بس احنا هنعدي عليك بكرة قبل ما نسافر .هي برضوا مش شمس عندك مع فهد 


يوسف: اه برا ..وتقريبا من صوت ضحكهم اتصالحوا 


عادل بفرحة :متاكد يا يوسف ..يارب بجد 


يوسف :انا مش عارف الحوار ولله بس سامعهم بيتكلموا برا بس خير باذن لله 


عادل؛ ماشي يا حبيبي عايز حاجة ..


يوسف بتوتر ..بصراحة يا عمو ..عايز نور 


عادل ابتسم: حاضر يا حبيبي خدها اهي معاك 


يوسف :لا يا عمو حضرتك فهمت غلط ..


عادل :اومال يا ابني 


يوسف بتوتر :انا عايز اتجوز نور 


عادل بصدمة :اي 😲


______________________________________&&


ادهم قاعد في الكافيه شغال علي اللاب بتاعه 

فاجأه دخل علي وقعد جمبه 


ادهم؛ علي اي جابك يا ابني ما انت كنت مشيت 


علي :الحقني يا ادهم شوفت حتة بنت اي ده.. افف


ادهم بحسره :بنت مالها يا خويا 


علي :انت يا عم المتالم عاطفيا انت ..ركز معايا شوية 

انا لولا أن يوسف تعبان كنت حكيتله 


ادهم :لا يا خويا يوسف بقي كويس تعالي نطلعله انا محتاج اتكلم معاه ...

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

فهد ومعاه شمس نزلوا الكافيتريا ..


فهد :تطلع فين ...يوسف مش ناقصك خالص يا ادهم دلوقتي حل عنه .…..تعالي يا شمس اقعدي علي مهلك 


ادهم ؛اي انتوا اتصالحتوا ...شكلكوا اتصالحتوا 


شمس ابتسم اوي 


فهد :ملكش دعوة يا رخم ... وابعد عينك عننا


علي :هو انتوا فعلا اتطلقتوا ....


فهد :يا ابني اقعد.... عم عادل كان قصده كدة علشان اروح اتقدم ليها هناك علشان محدش يقول اي كلمة عنها.  


علي: يعني اي كلام ..


فهد: مش اوي بس الأمور رجعت لمجاريها 

المهم انت اي رجعك اصلا 


علي :اسكت يا فهد شوفت حتة بنت يا خرابي 

اي ده لا بجد اي ده جمال اي وحلاوة اي مافيش كدة ابدا ..


ادهم :يسلام وشوفتها فين دلوقتي يبني ده الوقت اتاخر اوي اصلا 


علي: ما هي دي المشكلة انا كنت بجيب اكل وانا خارج من المطعم لقيت ولدين بيرخموا علي بنت 

كنت بقي داخل ادافع بقي واعمل نفسي الشحات مبروك بس لقيتها قلبت الرجل الاخضر وضربتهم وجريت ....


ادهم:  بلطجي حبيبي يا علي 


فهد قعد يضحك: ايه ده بجد هو انت ويوسف معاير الأنوثة اي ..هو يحب مصارع وانت تحب بلطجي


شمس بحدة :فهد اتلم لله ...


علي: تصدقوا أن انا فعلا حيوان علشان جيت واتكلمت معاكم انا ماشي اصلا 


فهد :خلاص بقي يا علي اقعد واحكي الي حصل 

واخلص 


علي قعد تاني ؛مافيش حاولت عرضت عليها اني أوصلها بس مافيش وفضلت تزعق ومشيت بس انا بقي مسكتلهااش ..ده انا علي 


شمس بخضة :يالهووي عملت اي يا علي 


فهد: انت خايفة ليه كدة يا بوووق ولله 


علي: اي الاحراج ده ..مشيت وراها وعرفت بيتها 


فهد بضحك:  لا جدع ...


شمس بصوت واطي :جتك خيبة 


علي: لم مراتك يا فهد بقي لله مش هتبقي هي وتمارا 


فهد :هي اسمها تمارا ..


شمس: هي الي قالتلك اسمها يا علي 


علي: اه طبعا يا بنتي 


شمس بضحك: يبقي بتضحك عليك يا بابا 

لاني عملت نفس الحركة في فهد 


فهد: لا بس انت مش زيها يا شمس 


شمس زعلت اوي من الكلمة وحست انها إهانة ليها 

ليه بقي مش زيها يا فهد ..


فهد :لان انت خبيتي عليا اسمك لأن خايفة لكن هي شخصيتها قوية فمش هتخاف تقول اسمها 


علي: عندك حق ياض يا فهد ...طب انا هروح بقي 

وابقي اجي اخد بسنت بكرة ..باي 


ادهم :باي يا اخويا.....بقول اي انا كمان هروح وهاجي الصبح عايزين حاجة ..


فهد: لا يا حبيبي في داهية 


ادهم وهو بيسلم شنطته : داهية اشيلك يا اخي بلا راجعة ......


وفعلا روح ادهم وعلي وفضل شمس وفهد في المستشفي مع يوسف .........


______________________________________$

في اسكندرية 

في التليفون 


حامد :هااه يا فريدة .... موافقة 


فريدة :بص يا حامد انا فعلا ارتحتلك وحابة احكيلك كل حاجة عني 


حامد بسعادة :وانا سامعك يا فريدة ...


فعلا بدأ فريدة تحكي كل حاجة عنها وعن عمر احمد وعن حبها ليه  


حامد بحزن: وانت لسه متعلقة بيه يا فريدة 


فريدة :اكدب لو قولت لا لكن عايز الحق يا حامد مكنتش متخيلة أن ممكن يعدي وقت واتكلم معاك انت وانسي عمر 


حامد اتبسط اوي ....


فريدة :انا حبيت احكيلك لاني متعودتش احلي حاجة علي حد ..


حامد بحب :ما انا اختارتك انت يا فريدة لأن مافيش زيك بجد ...اي رايك ننزل بكرة نتغدي مع بعض وانا هكلمك باباكي استاذنه ..ها رايك اي 


فريدة بارتياح :موافقة يا حامد 


حامد: تصبحي علي خير يا فريدة ...


فريدة :وانت من اهلوووو ..


بصوا في حاجات كتير الناس مش بتحبها بس انا عايزة بجد اعرف رايكوا 

فريدة تكمل مع حامد ...

فريدة ترجع لعمر... 

وانا هقول راي البارت الجديد 

البارت بينزل يوم اه ويوم لااااااااا

ادعووولي جامد لا عندي اشتباه في كورونا تعبانة جدا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

#احببت_مصارع

(28)


في أوضة يوسف 

في مكالمة يوسف و عادل 


يوسف بلهفة :  هاه يا عمي قولت اي 


عادل بضحك: هقول أي يا يوسف لو نور موافقة 

هرفضك ليه يا ابني يعني 


نور باستغراب: موافقة علي اي يا بابا 


يوسف بفرحة  :طب امتي يا عمووو اقدر اتقدم وكدة 


عادل :لما نرجع من اسكندرية يلا خد نور معاك 

خدي يا ست نور التيفون ...انا هروح ارتاح شوية وانت كمان  بسرعة علشان نقدر نسافر ...

تصبحي علي خير 


نور : وحضرتك من اهل الخير ....

الوو يا ابني هو انت قولت لبابا اي 


يوسف: قولتله اني عايزك ..


نور بدهشة: يعني اي عايزني يا حيلتها انت لله .


يوسف :يعني عايز اتجوزك يا غبية 


نور بصدمة..؟؟


يوسف: اي يا ماما روحتي فين ..الوووو 


.نور: معقول قولتله كدة بجد يا يوسف 


يوسف :اه انت مش فاهمة موضوع رافت ده ضايقني ازاي اصلااااا يا نور ...انا حسيت انك ممكن تروحي مني وانا فعلا مش هستحمل الكلام ده  ..


نور بحب: للدرجة دي يا جو بجد..


يوسف ضحك: اه يا سيتي للدرجة دي انا اصلا مش عارف ازاي هتسافري اسكندرية وتسيبيني لوحدي 

عارفة نفسي في اي دلوقتي 


نور بحب: اي يا سي يوسف 


يوسف: نفسي انام في حضنك بجد يا نور في بيتنا


نور اتكسفت: خلاص بقي انا لازم اقفل وانام . تصبح علي خير بقي 


وقفلت نور السكةةةةة....وفعلا اليوم عدي علي كله بخير.....


___________________________________&

تاني يوم الصبح ...

فاق عادل ومنال وجهزوا نفسهم ...وطلعوا علي المستشفي عند يوسف وكان هيثم معاهم 


في المستشفي ..  


شمس: طنط ....وجريت عليها وحضنتهااا 


منال: يا حبيبتي عاملين اي دلوقتي 


فهد بضحك: الحمدلله اتصالحناااا مش كدة يا شمس 


شمس اتكسفت: اه ...


عادل: طب يوسف صاحي يا فهد عايز اطمن عليه 


فهد :اه اتفضلوا......

وفعلا استاذنوا ودخلوا 


عادل شاف الجروح الي في وشه و إصابة في كتفه 

حمدالله علي سلامتك يا يوسف 


يوسف بغيظ: أنه شايف هيثم  لله يسلمك يا عمووو

ولله ما كان في داعي تتعب نفسك ...بوسي ..


بسنت جريت عليه تحضنه ...وحشتني اوي يا جو


يوسف :وانت اكتر بكتير اووي ..عملتي اي امبارح 


بسنت بفرحة: فضلت العب من نور كتير و مع هنا لكن عمر فضل يرخم عليا ..بس انا مسكتش 


يوسف بصدمة: اوبا عملتي اي .


بسنت: قولتله أن يوسف هيزعلك جامد وهيضربك


يوسف: 😂😂😂


عمر :بقي كدة يا ست بسنت احنا فينا من الفتنة 


بسنت: اه فينا ...


عادل:ههههه ولله عسل يا بسنت ... طب احنا لازم نتحرك يا ولاد ...


يوسف : عمي ..هو انت لازم تسافر وتاخد نور وعمر 

ماتسيب نور طيب وخد عمر 


نور اتكسفت اوي من جرائته وخبت وشها


عادل رفع حاجبه: اتلم يا يوسف ..اتلم ..يلا يا بنات 

يلا يا عمر ..سلام يا يوسف 


هيثم :حمدالله علي سلامتك يا كابتن 


يوسف بقرف: لله يسلمك يا دكتور ...


وفعلا خرج عادل ومنال ونور وعمر وهنا وهيثم

وسااافروا الإسكندرية 

____________________________________$$


في المستشفي بعد ما مشيوااااا


فهد ويوسف قاعدين مضايين ومبوزين وبسنت بتلعب علي الموبيل ودخل علي الاوضة بس لقائهم بحالتهم دي 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

علي : بوسي ..عاملة اي وحشتيني اوي امبارح 


بسنت:  الحمدلله ....وانت كمان 


علي : ماشي يا سيتي ...بتعملي اي بقي 


بسنت :بلعب ..تلعب معايا ...


علي :اه العب ملعبش ليه يعني  كبرت مثلا ..بس كملي دورك انت الاول 


بسنت بفرحة: اوكي ..


علي بيبص عليهم ..وحدوووا 


يوسف بيبصله :عايز اي يا رخم انت ..هو أي إزعاج وخلاص 


علي بضحك:  انا الي عايز اي ..مالكوا في اي قاعدين ليه زي خيبيتها كدة .


فهد رمي عليه مخدة :خبيتها في عينيك اتلم يا علي

ولا عايزني اقول مين الي امبارح كان بيصوصو 


يوسف ركز معاهم:  امبارح  اي موضوع امبارح ده 


علي بغيظ : يسلام يا عن فهد .فاكر يعني أنك ماسك عليا ذلة يا ابني يوسف عارف كل قازوراتي 


يوسف بضحك :لا والنبي اخلص اي حصل امبارح 

متوهنيش انا مركز معاك 


علي: اسكت بقي يا جو .. شوفت حتة بنت ياض يا يوسف .قمر بجد 


يوسف: قمر وشفتها فين في المستشفي هنا بقي 


علي: لا شفتها في خناقة 


يوسف بصدمة :خناقة اي بس يا عم.. يخربيت زوقك بجد


علي : ولله لا انت لو شفتها هتغير رايك تماما مش بعيد كمان تنسيك نور 


 يوسف : ..بقولك اي اطلع برا انت وهو انا عايز انام ..يلا غوروا 


فهد : اي قلة الأدبك دي ما انا قاعد ساكت اهووو.

هو الي من ساعة ما دخلت وهو عمال يرغب انا مال امي 


علي: في  اي يا جماعة مالكوا بجد ..مش انت برضو واثق يا عم يوسف أن نور بتحبك بجد 


يوسف .....


بسنت : اقولك اناااا ...انا عارفة 


فهد بضحك :عارفة اي بقي يا كتكوتة هانم انت


بسنت ضحكت :أيوة انا عارفة امبارح شوفت نور وهي بتقول لهنا انا مش عايزة أسافر واسيب يوسف 


يوسف بفرحة: وحياة امك قالتلها كدة 


علي ضحك: افتني يا حبيبتي افتني يلااا 


بسنت: اه وقالتها انا بحبه هو شجاع واموور بس عصبي اوي وحاسة أن حياتنا هتبقي معصبة


علي ضحك :معصبة ازاي يعني اكيد صعبة 


فهد بص ليوسف: بس كويس انك عارف انها بتحبك


يوسف: أيوة عارف بس كلامها صح . حياتنا هتبقي صعبة اوي مش بس علشان هي عنيدة وانا  عصبي

لا علشان كل يوم هخرج من البيت وانا مش عارف راجع ولا لاء يا فهد ومافيش وحدة هتستحمل كدة 


فهد  باستغراب : عمرك ما حسبتها كدة يا يوسف من أمتي وانت بتشوف الحياه كدة ..انت طول عمرك متفائل  ومش بتفكر بالاسلوب ده 


يوسف: لا قصدك طول عمري معنديش حد لا اخاف عليه ولا ابقي متمسك بالحياه علشانه لحد ما شفتها 

من يوم ما دخلت حياتي وانا حاسس انها نقطة ضعفي عمري ما عرفت معني الخوف الا اخر عملية ليا ..كنت خايف بجد ..كنت خايف مرجعش ليها تاني 

ما بالك لو اتجوزتها وخلفت منها...

طول عمري شايف أن الي يدخل ويبقي ضابط لازم يبقي عازب علشان ميبهدلش بنات الناس معاه ..ده رأي انا


علي :انت أكيد اتجننت بقي ...ده عمرك وكدة كدة هيخلص ..ازاي تفكر كدة اصلا يا يوسف 


يوسف: اه انا معاك أن ده في الاول وفي الاخر عمري وهيخلص لكن مش كل الناس زينا لتعيش حياتها بتحسب عدد ساعات الي عاشتها أو كل ما تفكر تنزل من البيت بتبقي عارفة انها مش راجعة.

.

فهد : وايه الي جابرك علي كدة .. سيب الشغل ده يا يوسف سيبه 


يوسف ضحك: اسيب الشغل ..يا فهد انا عامل زي السمك الي لو خرج من مايته يمووت .افهم بقي 


فهد :انا برضو مش فاهم انت هتتجوز نور ولا لاء


يوسف ؛مش عارف ..بس انا مش هقدر اعيش منغيرها خالص 


فهد :يبقي خلاص سيب قلبك يا يوسف بقي 

وعيش حياتك صدقني احلي حاجة انك تحب والاحلي انك تتحب والاتنين موجودين اهووو

البت بتموت فيك يبقي تستاهل انك فعلا تمحي 

كل أفكارك دي ..


يوسف :هعمل كدة يا فهد هعمل كدة  فعلا انا من غيرها مسوااش حاجة ....


علي:  يسلاام عشت وشفت يوسف المنشاوي شاعر .... بس برضووو انا عايز اشوف البنت دي تاني 


يوسف:  بت مين ..مين ده 


فهد :ايه ده هو مش تبعك ..انا افتكرتوا معاك 


يوسف :ولا اعرفوا ..اطلب يبني الأمن 

...وفجاه الباب خبط 


فهد بضحك :هو الأمن جيه لوحدو ولا اي 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

علي :هههه لا ده اللواء سراج اكيد 

قالي أن هو جاي . ....اتفضل يا فندم 


يوسف باحترام: اهلا وسهلا يا فندم ..وبيحاول يقوم 


سراج: اهدي كدة علشان الجرح يا يوسف 

حمدالله علي سلامتك يا بطل ..عامل اي دلوقتي 


يوسف: اهو الحمدلله يا فندم كفاية ولله سؤال حضرتك عليا ولله ..


سراج: طبعا لازم اسال عليك ده انت ابني الي عمره مخذلني ..

.

يوسف بفرحة :ربنا يخليك يا فندم دي شهادة اعتز بيها ..


سراج ؛دي بسنت صح ....


يوسف :اه يا فندم 


سراج: اهلا يا قمورة 


بسنت؛ اهلا وسهلا يا عمووو 


سراج بسها :عسولة اوي بس هو لحد دلوقتي معرفتش يا علي اي معلومة عنها 


علي بيشاور للواء برأسه بمعني لا 


سراج: خير باذن لله واكيد أهلها هما هيظهروا 


.يوسف؛  يارب خير 

 

وفضلوا قاعدين شوية واستاذن اللواء سراج ومشي

وفهد كمان مشي 


__________________________________&&

في بيت ادهم ...

كان ادهم نايم بعد الفجر وصحي علي صوت الباب بيخبط جامد بطريقة صعبة فقام فتح الباب وهو متعصب اوووي بس حصل .....


ادهم: اي ...أنت 😲

انت اي جابك هنا وعايز مني اي .


حمزة : هعوز منك اي يا ادهم...

 انت عارف انا جاي هنا ليه بلاش نلف علي بعض 


ادهم بضحك: اه عارف علشان  فيديو الي في دليل ايدانتك مش كدة ...اممممم معتقدش أنه معايااا 


حمزة  مسك دراع ادهم جامد : متختبرش صبري يا ادهم انت مش عارف انا ممكن اعمل اي فيك 


ادهم زقه بعيد عنه:  لااا انت الي مش عارف انا ممكن اعمل فيك اي يا حمزة ..اطلع برااا انا الحوار بيني وبينك خلص .اطلع براااا 


حمزة بغل :لا مش هطلع الا في حالة واحدة يا ادهم 

اني اخد الفيديو ....يا اما 


ادهم  بعصبية : مش هتاخد حاجة ...كدة كدة الخسارة الي انت كنت ناوي تخسرهالي انا قدرت عليها  وسمعتي برضووو هقدر ابنيها تاني

 لكن  خيانتك ليا وسرقتك لفلوسي

 و انك خلتني اشك في اقرب شخص ليا في حياتي دي بق الي عمري ما هسامحك عليها يا حمزة انت فاهم ولا لااء وهدفعك التمن جامد اوي 


حمزة بشر:  يبقي انت الي جبته لنفسك يا ادهم ...


وفجاه حمزة خرج سكينة من جيبه ...هاااه هتسمع الكلام وتقول فين الفيديو ويبقي الموضوع اتقفل  ولا برضو موتك يبقي الموضوع اتقفل 

.......


تفتكروا اي ممكن يحصل هل ادهم ممكن يموت

ولا هيعيش بس حمزة هياخد الدليل الي معاااه 


____________________________________$$


في اسكندرية 

وصلوا اخيرا .......


عادل: يلا يا هيثم ادخل ..


هيثم: لا مافيش داعي ..علشان الحق ارجع 


منال :لا يبني ازاي يعني ادخل ..


عادل :يلا يا هيثم ...يلاااا


وفعلا وافق هيثم ودخل وقعد معاهم شوية وبعدها استاذن عادل أنه ياخد هنا يتمشوا شوية صغيرين 

وفعلا عادل وافق ....

 _____________________&&

في شارع اسكندرية ...


هيثم بسعادة :انت عارفة بقي اني مبسووط 


هنا: وانا كمان اوي 


هيثم :طب انا مبسووط لانك معايا 


هنا: لله طب ما انا كمان 


هيثم ؛بجد يا هنا. 


هنا: أيوة يا هيثم انا مبسوطة أن جيت معانا اوي 


هيثم :بصي يا هنا انا عايز اقولك علي حاجة مهمة اوي بس ارجوكي تديني فرصة اشرحلك 


هنا :اي يا هيثم خير.. قول وانا هسمعك 


هيثم: هنا انا عندي ابن 


هنا 😲😲

٢٩،٣٠

#احببت_مصارع

(29)

بيت ادهم ... 


حمزة بشر:  يبقي انت الي جبته لنفسك يا ادهم ...

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

وفجاه حمزة خرج س*كينة من جيبه ...هاااه هتسمع الكلام وتقول فين الفيديو ويبقي الموضوع اتقفل  ولا  م*وتك يبقي  برضووو الموضوع اتقفل 


ادهم بصدمة:  انت عايز ت*قتلني يا حمزة انت كنت مخبي وس*اختك دي فين بجد وصلت معاك لكدة


حمزة:  اخلص يا ادهم انا كل الي عايزه منك دلوقتي هو ......


فاجأه فهد دخل الشقة وحمزة اتخض وخبي السكي*نة ورا ضهره 


فهد بصدمة:  اي جاب الواد ده هنا يا ادهم 

الواد ده لازم يستسلم البوليس  وحالا..


حمزة خرج الس*كينة:  لا وانا هسكتلك مش كدة 

وبيرفع السكي*نة في وشه 


فهد بدهشة :س*كينة ..انت داخل بيته ورافع عليه سك*ينة ..ده انت طيب اوووي ..

وفعلا أدهم زق ا يد حمزة ووقع منه الس*كينة علي الارض ومسك حمزة جامد 


فهد : انا بقي الي هربيك ...وحياه ام'ك يا حمزة ما هتخرج من هنا الا في البوكس وهتقضي عمرك في السجن يا كلب 


حمزة : اوعي يا ادهم ولله هتندمواااا ...اعاااااا.


وبدأ ادهم وفهد يضربوه بجد لحد ما هو وقع علي الارض من التعب 


فهد : اربطووه وانا هكلم علي يجي ..يلا 


وفعلا ربطووووه 


فهد بيكلم علي بس كان في القسم 


علي: الوووو 


فهد :علي تعالي حالا انا في بيت ادهم 


علي بخضة: في اي ياض في حاجة حصلت 


فهد: لا بس أخيرا حمزة ظهر ..وادهم معاه كل المستندات ..تعالي بسرعة 


علي طب انا جاي حالا ...سلام 

وفعلا بعدها بأقل من نص ساعة جيه علي ومجموعة من الضباط وقبضوا عليه .وفهد وادهم راحوا معاه القسم 


تفتكروا حوار حمزة كدة خلص خلاص!!؟


____________________________________$$

في مستشفى عند يوسف 

كان هو وبسنت نايمة في حضنه ...


وفجاه موبيله رن 

يوسف بفرحة طفل صغير: الووو 


نور: الو عامل اي دلوقتي ...احسن 


يوسف ببتسامة :بصراحة كنت قاعد زعلان اوي لحد ما سمعت صوتك حسيت أن روحي ردت فيا 


نور بتوهان: يعني مش عارف تقول الكلام ده غير لما مشيت يا يوسف. 


يوسف ضحك جامد :ولله مجنونة ..عارفة  يا نور لما مشيتي قولت عادي مش هضايق  ما انا اصلا عايش لوحدي طول عمري عادي يعني انا اصلا جامد ومش هتاثر يعني ..


نور ضحكت: بجد وده بقي الي حصل فعلا 


يوسف بحب: لا بصراحة لما مشيتي حسيت بخنقة وان عايز اجي اخدك وأقول لابوكي دي ملكي ومش من حق حد أنه ياخدها مني ابدا ..ابدا 


نور اتكسف وسكتت


يوسف: اممم افهم من سكوتك ده انك مكسوفة بقي 

هو انت وش كسوف يا بت انتي 


نور بحدة: نعم ..ليه بقي إنشاءالله اكيد بتكسف 


يوسف :اي اهدي انا بهزر معاكي ولله مقصدش حاجة يا نور 


نور : طب يا يوسف ..قولي حد غيرلك علي الجرح 


يوسف: اه وعلفكرة هخرج بكرة 


نور بخوف: ليه يا يوسف بس انت لسه تعبان 

وبعدين انا سالت الدكتور قال لازم حد معاه يرعااه 

وانت لوحدك تقدر تقولي مين يرعاك 


يوسف: لا ما انا لو تعبت أو حاجة هكلم حد من الشباب 


نور: لا يا يوسف ..طب وحياتي عندك روح لعمك 

علي الاقل هناك في خدامين 


يوسف: أيوة بس عمي هيضايق أن انا خبيت عليه


نور ؛لا وحياتي يا يوسف روح ده كل شوية يسأل عليك ولله ..وحياتي بقي علشان اطمن عليك بقي 


يوسف :خلاص يا نور هروووح ..


نور بفرحة :بحبك يا يوسف 


يوسف بفرحة:  اي ..قولتي اي  . الوووو نوور 

يا جبانة قفلت السكة ماشي يا نور 

_____________________________________


نور في اوضتهاا


شمس بتريقة :بحبك يا يوسف يا جبارة 


نور اتكسف وخبت وشها :بحبه اوي يا شمس ابن اللعيبة ..بحبه ..بحبه 


شمس: ولله ما مصدقة ..معلش يعني يا نور 


نور :اممم علشان الي حصل زمان مش كدة 


شمس: اه غريبة الدنيا دي ...بقي الي هت'موتي عليه ده هو الي كنت بتصحي مفزوعة منه وأهلك مكنوش عارفين السبب ..مش غريبة 


نور :غريبة اوي كمان ..بس ربك بقي 

قوليلي كلمتي مامتك 


شمس بحزن: اه وقفلت في وشي اول ما سمعت صوتي يا نور ...


نور : انا بجد مش عارفة ليه بابا مصمم أن انت تروحي هناك تاني وقال اي تصلحي العلاقات تاني ..صعب 

وصعب يسمحوكي واحنا حابسينهم 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

شمس:  عارفة يا نور محتاجة فهد جنبي اوي 

محتاجة اتسند عليه .. عارفة من ساعة ما وصلت مارنش عليا حتي ...


نور:  واي المشكلة كلميه انت 


شمس : يسلام رنيت طبعا مش بيرد وبعدها قفل موبيله خالص يا اختي 


نور:  طب ممكن يكون وراه حاجة عادي يعني ..هيكلمك بس اصبري يفضي شوية 


شمس:  لا يا اختي  مش هصبر

انا هنااام تصبحي علي خير ......


نور وانت من أهله ....وفعلا شمس قررت انها تنام لكن نور معرفتش تنام وحست انها نفسها ترجع بسرعة ليوسف وبدأت تفتكر لما كانت في اوضته وافتكر لما كان لبنان في اوضتها


_____________________&&

في شارع اسكندرية  


هيثم: هنا انا عندي ابن 


هنا 😲😲 ..هيثم انت بتهزر يا هيثم ..

هو ده وقت هزار ..ده احنا خارجين مع بعض 


هيثم مسك ايد هنا : ما علشان خارجين مع بعض فانا لازم اعترف لك بالحقيقة يا هنا ..انت اول واحدة اشوفها تحرك مشاعري بجد بعد منة لله يرحمها 


هنا اتوترت: اي ده هو موضوع ابنك ده حقيقي


هيثم اه يا هنا ..انا عارف ان انا غبي اني اتاخرت في حكي بس كنت خايف علشان اتعلقت بيكي 

لكن دلوقتي مبقاش ينفع اخبي...انا كنت متجوز دكتورة معايا بس علاقتنا مستمرتش وانفصلنا بعد جوازنا بسنة وكانت وقتها هي حامل فابني 

وفعلا مسبتهاش ووقتها لما عرفت أن ممكن الخلفة تأثر عليها  رفضت وجود الطفل لأن هي أهم من الطفل عند اهلها بس للاسف هي رفضت ووصل اياد لكن منة توفت في العمليااات ...


هنا : يااااه وهو عنده قد اي دلوقتي يا هيثم 


هيثم :هو داخل علي سنة... هنا انا عارف ان زمانك بتقولي لنفسك انت ذنبك اي تتجوزي واحد متجوز وعنده ولد كمان ..انا عارف ان احتمال كبير ترفضيني بس انا قولت احاول لآخر فرصة 


هنا.. ......


طب لو انتوا مكان هنا هتوافقوا ولااااااا......


___________________________&&&

في مطعم علي البحر

حامد وفريدة قاعدين فيه .....


فريدة بضحك :مكنتش اعرف انك دمك خفيف اوي 


حامد :للاسف لأن اغلب الوقت مكشر علشان المحاضرات لكن في الحقيقة مش كدة خالص 


فريدة بإعجاب: بس حلو أن الشخص يبقي عارف يحط حدود لشخصيته يعني مثلا مع صحابه هزار وضحك وفي شغله شخصية جادة ويعتمد عليها 


حامد ابتسم :يعني انت شايفاني كدة يا فريدة 


فريدة :اكيد لو مش كدة مكنتش قولتلك يا حامد 


حامد :عارفة يا فريدة اول يوم شوفتك فيه 

اتمنيت انك تبقي ام عيالي ..انا عارف انك ممكن تكوني مستغربة دلوقتي بس دي فعلا حقيقة يا فريدة ..انا اول ما شوفتك اتعلقت بيكي 


فريدة اتكسفت اوي: ..حامد ممكن بلاش الكلام ده بجد انا بتكسف اوي بجد 


حامد :انا الي ولله ما عارف ايه بيحصلي لما بشوفك 

بقولك اي يلا نطلب الاكل انا ميت من الجوع 


فريدة :قشطااا يلا انت كمان جعانة اوي 


حامد :ماشي يا عم المفجوووع ...

__________________________$$$$$$$


هنا روحت البيت وكانت بجد متلغبطة اووي

بس اول ما دخلت من باب البيت لقت الي بيشدها من ايديها بعنف ....


عمر: كنت فين يا بت انتي ..هااا كنتي فين 


هنا بتزق  أيده : وانت مالك كنت فين انت هتعمل فيها كبير ...اوعي ايدك واوعي تكلمني كدة تاني انت فاهم ولا لاااء 


منال : اي ده انتوا بتتخانقوا ليه كدة في اي 


عمر: البت دي كانت فين يا ماما لحد دلوقتي 


هنا نزلت أيده :قولتلك متمدش ايدك دي تاني ولا انت غبي ..وبعدين انا واخدة الاذن من بابا 


عمر بعصبية:  بابا وبابا هيوافق انك ترجعي متأخر كدة ..ازاي يعني ..انت كدابة 


منال  عمر بس وسيب ايديها هي واخدة فعلا إذن من عادل وبعدين طول ما ابوك عايش ملكش حق تتعامل كدة مع اخواتك حتي لو غلطوااا 


عمر :ازاي يعني ..طب فين بابا انا عايز اتاكد منه لأن حتي لو بابا وافق زي ما انتوا بتقوله اكيد مكنش يقصد لحد دلوقتي يعني ..


نور صحيت من النوم علي صوت الزعيق: اي ده في ايه ....اي الزعيق ده 


منال : الحقيني يا نور اخوكي بيتخانق مع هنا علشان اتاخرت .مع هيثم برا 


نور: وانت مالك ..بابا هو الي هيتصرف معاها مش انت اصلا ..متعملش فيها الكبير عليها يا عمر 


عمر بعصبية :طبعا ما انت لازم تقولي كدة ما لا في حد عارف يلمك مكنتيش هتبقي كدة 


منال بصدمة:  عمر ايه الي انت بتقوله ده 


نور واقفة بثبات وبتحدى: . واضح أن انا الي نسيت اعرفك اني اختك الكبيرة ....

 وفاجاه نزل قلم علي وش عمر .......


#احببت_مصارع 

(30)


نوربحدة : اظاهر اني نسيت اعرفك اني اختك الكبيرة 

وفاجاه قلم جامد اوي نزل علي وش عمر 


عمر بصدمة حط أيده مكان القلم :انت بتمدي ايديك عليا يا نور ...انت بتضربيني انا 


منال اتوترت اوي ووقفت بينهم: بس لا عمر بس 

مش عايزة اسمع صوت حد منكم كل واحد علي اوضته سامعين ..يلااااا


عمر بغل: اروح اوضتي واسيبها منغير ما ارب'يها علي ضربها ليا ليه عا'جز مش هقدر اخد حقي منها


نور: انا ضربتك علشان تعرف وتفهم أن رجولتك علي نفسك مش علي اختك ..انت اخويا وكمان اخويا الصغير يعني أنا الي كنت باكلك وبحميك ولما كنت بتنام كنت باخدك في حضني و لما كنت بتعوز فلوس بتيجي تاخد مني انا ..يعني في  مقمام امك 

فأول ما تشد نفسك وطولك كدة وتيجي تقف قدامي تعلي صوتك وترفع عينيك في عيني يبقي لازم ارجعك تاني وقت ما كنت طفل ...لآخر مرة هقولك يا عمر انت اخويا الصغير الي عمري حبيت اتعامل معاه بأنه صغير بس انت بتحط نفسك في المكانة دي .برغم أن انا حطاك في مكانة راجل ..

انا داخلة انام وكلامي مع بابا لما يرجع يا عمر ...


عمر كان واقف مصدوم ومتعصب اوي واتكلم: نور لعلمك القلم ده مش هسكت عليه ولازم تفهمي أن انا الراجل ومن حقي اعمل كدة وازعق وقت ما اشوف اختي بتعمل حاجة غلط .. سااامعة.


منال بعصبية: بس بقي اخرس خالص ..انا عمري ما ربيتك كدة واختك عندها حق و لما يجي ابوك هو الي هيتصرف معاك وفعلا يربيك بلا قلة ادب 


عمر اضايق اوي ونزل من البيت .....


___________________________________&&


نور دخلت أوضاعا وكانت مضايقة اوي من كل حاجة حصلت ..مضايقة من تحكم وكلام اخوها وزعلانة انها فعلا ضر'بته ....وفتحته الباب خبط 


نور بزعل: ادخل 


هنا بكسوف: نور عايزة اتكلم معاكي شوية ممكن ولا هتنامي 


نور بضحك: من ساعة ما فقدي الذاكرة وانت مؤدبة اوي زيادة عن اللزوم ...ادخلي يا هنا 

خير يا حبيبتي عايزة مني اي بقي 


هنا :عايزة اقولك علي حاجة حصلت النهاردة مع هيثم وبصراحة عايزة اسمع نصايحك ومحتاجة اخد اراء الناس كلها علشان اعرف اخد قرار بجد صح يا نور...


نور :اي الكلام الكبير الي اكبر من سني ده ما تقولي يا بنتي الموضوع علطووول اي حصل ..هو هيثم زعلك أو عملك حاجة مثلا 


هنا: لا خالص بالعكس ده طيب جدا وذووق اوي بس طلع عنده ابن يا نور شوفتي الكارثة الي انا فيها انا مش عارفة افكر ولا حتي ارد ولا اخد قرار 


نور :يا نهار اسود ومنيل ..متجوز وعنده ابن وجاي يتقدم ليه يا اختي ما يرجع لمراته احسن ما يفضل يتسرمح كدة ...انا مش فاهمة اي حصل الرجالة بجد النهاردة 


هنا: لا يا بني مراته م'يتة من يوم ولادتها لابنه ..ابنه عنده سنة ومراته مي'تة من سنة ..هو كان عايز يتجوزني وابنه يعيش معانا ..

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

نور :يا حبيبي بصي هو  الله يرحمها وكل حاجة بس انت ليه تربطني نفسك بواحد كان متجوز وكمان مخلف يا هنا ..وانت مالك اصلا يا حبيبتي 

وبعدين انت صغيرة اوي علي المسئولية دي يا بابا 

وبعدين افرضي ..افرضي انك وافقتي هتجيلي صحة انك تخدميه هو وابنه وجامعتك وابنك بقي انت ولا انت مثلا مش ناوية تخافي ولا اي كل ده فكرتي فيه يا هانم 


هنا: بصي انا  الي فكرت فيه هو اني بحبه بجد يا نور 

وبصراحة موضوع ابنه مش فارق معايا خالص 

بالعكس انا حاسة اني اتعلقت بيه اكتر يا نور 


نور بصدمة،: معقول يا هنا بس انت لسه متعرفيهوش

يا حبيبتي ..


هنا :كدة كدة هعرفه يا نور هاه قولتي اي ما انت لازم تقنعي بابا معايا ..انا قولت لهيثم أن انا هفكر وابقي أكلمه 


نور بقلق :بصي يا هنا لو انت فعلا بتحبيه انا هساعدك 

بس ممكن طلب انك تدي لنفسك فرصة تعرفيه وتعرفي ابنه وأهله ....ممكن 


هنا بفرح :أيوة طبعا ..يعني هتساعديني يا نونه 


نور بحب: أيوة طبعا هساعدك ..علفكرة بقي بكرة انا رايحة المستشفى افك الجبس 


هنا :ماااشي وانا معاااااكي بحب يا نور 


نور ضحكت وحضنتهاااا 


____________________________________$$


في المستشفي عند يوسف 


بسنت صحيت: صباح الخير 


يوسف وهو بيبوسها من خدها: صباح الفل علي عيونك يا بوسي 


بسنت :انا نور وشمس وحشتني اووي 


يوسف بضحك :ومين سمعك وانا كمان وحشوني اوي 

بس عارفة العيال صحابي دول الي اندال لا فهد ولا ادهم رنوا حتي يطمنوا عليااا ..اندال يعني 


وفجاه الباب خبط 


يوسف بهزار :اي ده انا ظلمتهم ولا اي ...ادخل 


وفتحته دخل امير وخطيبته ندي معاه 


يوسف: اهلا اهلا بالكتاكيت ...اهلا ندي مش كدة 


امير بغيرة :وانا اي مش مالي عينك مثلا يا عم الحج


يوسف: عاملة اي يا ندي 


ندي ضحكت بكسوف: الحمدلله ...


امير: سبحانك يارب عارفة يا ندوش نور اه اسمها نور لسه مكلماني تطمن علي يوسف 


يوسف بغيرة: نعععم وتكلمك ليه يلا هو انا اتشليت


أمير بنفس الغيرة: يعني أنا الي مش موجود 


يوسف: ياض بحب ارخم عليك ياض... عامل اي


امير: ولله انا كويس بس انت الي متصاب لو مش واخد بالك يعني 


يوسف :ياسيدي فكك ..اهم حاجة لساني واهو موجود وشغال كمان متقلقش 


امير ضحك: شايفة ده بقي اكتر واحد مش بطيقه

في الفريق بتاعنا 


يوسف: انا امي كانت دائما تقولي روح ربنا يحبب فيك خلقه ..الحمد لله دعواتنا فظيعة 


ندي :هههههههه 


امير: لا بهزر يوسف ده مافيش حد مش بيحبه من اول العساكر لحد اللواء كلهم عارفين أنه راجل بجد 


يوسف :وانا امي اصلا ميتة برضوووو 


امير وندي ضحكوا اووي 


ندي :الف حمدالله علي سلامتك 


امير بغيرة: ليه الف ليه مثلا مش حمدالله علا سلامتك وخلاص يعني 


يوسف: أما انت رخم بشكل هو انت هتدفع حاجة من جيبك .انا سمج بشكل 

لله سلمك يا ندي ..قوليلي بقي الواد ده عامل اي 


ندي: عامل عصبية بس وغيرة منغير أسباب مش عارفة دي عدم ثقة ولا اي يا يوسف 


امير؛ ولا اي يا يوسف انت ليه محسساني أن يوسف ابن خالي مثلا 


ندي: بس بقي اسكت ...يوسف مين دي 


أمير: علفكرة لو سالتيني كنت هقولك انا عادي 


يوسف: يدي النيلة ..ندي سببيه الاشكال دي تتساب

علطووول اسمعي مني الواد ده من كتر غيرته هتصحي الصبح هتلاقيه واكل دراعك علشان محدش يبصلك 


امير:  افيه يلا اي حس الفكاهي ده ما تخف شوية 

بصي بقي دي بسنت بس منسجمة في اللعب ومش معانا اصلا 


يوسف :لا استني هعرفك عليها ..بوسي 


بسنت :نعم يا يوسف 


يوسف: تعالي اعرفك ..


بسنت جريت علي امير ..ده اونكل امير جابلي حلويات كتير اوووي 


امير :شالها انت الي احلي حلويات بجد انا بحبك اووي 


بسنت :وانا كمان اووي 


ندي بحب :لا انا كدة هغير مين البنوتة الجميلة اوي دي يا نااس .


امير :دي بسنت يا سيتي ..هقولك بعدين مين 

ودي بقي يا بوسي ندووش خطيبتي 


بسنت: ازيك ...


ندي شالتها وحضنتها اوي: انا كويسة يا جميلة تيجي معايا نجيب حلويات من برا 


بسنت :اه اووي 


امير: يا حياتي تعالي انا هجيبلك يلااا 


يوسف اتبسط اووي أنهم جووم يسلووها حتي شوية 

وفعلا امير وندي طلعوا يجيبوا لبسنت حلويات 

ورجعوا تاااااني 


امير: اي اتاخرنا عليك يا باشا 


يوسف :لا ابدا يا بوسي جابوه اي بقي 


بسنت: انا الي هاكلك علشان انت ايديك وجعاك 


ندي: يا حيااااتي ولله اخدك معايا وانا مروحة 


بسنت: لا وانا مش هسيب يوسف ابدا 


يوسف حضنها اووي وباسها :ويوسف برضو عمره ما هيسيبك يا قمر انت 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

وشوية وامير وندي اعدوا مع يوسف ومشيواااا 

وعدي باااقي اليوووم بنجاااااح ......


___________________________$


تاني يوم الصبح .....


في بيت ادهم ..دخل ادهم و فهد البيت ميتين 

لانهم من امبارح في القسم 


فهد: ادهم انا مش قادر اتحرك 


ادهم: يعني أنا الي قادر ..بس انت لحقتني ياض يا فهد امبارح 


فهد: الحمدلله عدت علي خير ...بقول اي انا هقوم اخدلي شاور سريع كدة .والبس علشان يوسف هيخرج النهاردة 


ادهم :اه صح طب اوك انا كمااان هقوم اجهز ....


فهد: طب اشحن الموبيل بتاعي احسن فاصل 


ادهم: هات يا ابني اشحنه ..


وفعلا جهزوا وراحوا عند يوسف المستشفي بس اتفااااجوا  بحاجة ....


واول ما راحوا لقوا أن يوسف مشي من المستشفي 


فهد: ازاي مشي يعني ..هو لحق 


ادهم بضحك: عارف ان يوسف هيهزقنا علشان مجناش ناخده اصلا 


فهد: طب رن عليه كدة 


ادهم بيرن علي يوسف ...غير متاح يا معلم 


فهد: طب تعالي نطلب علي بيته اكيد هروح 

علي بيته يلا بينا بقي


____________________________________


في الفيلا ابراهيم يوسف وصل 


الجنايني :يوسف باشا نورت يا باشا مالك اي حصلك 


يوسف ..الحمدلله انا كويس بس تعالي اسندني كدة 


الجنايني: علي مهلك يا بيه علي مهلك ..

وفعلا سند يوسف ودخله لحد بيته ولحسن حظه أن عمه كان نايم 


الدادة :حمدالله علي سلامتك يا ابني 


يوسف: متقلقيش عليا انا كويس اوي بس حضري ساندوتشات لبسنت وانا قهوة بس بسرعة وحياتي 


الدادة :حاضر يا ابني ..بس مين القمرة دي دي الي كانت مع ست نور  


يوسف : اه ...دي بسنت ....بسنت دي الدادة سلمي عليها 


بسنت :اسمك دادة ولا اي 


الدادة: هههه لا يا حبيبتي اسمي ألفت 


بسنت :ماشي يا دادة 


يوسف :يلا يا بوسبوس نطلع نرتاح شوية 

دادة انا عايز هدوم لبسنت 


دادة: حاضر يا ابني انا هتصرف ...


يوسف: تمام يلا يا بسبس 


بسنت بزعل: لا انا كل شوية انام واعد انا عايزة اروح لنور بتعلب معايا وشمس كمان ..انا زهقت بقي 


يوسف :يا حبيبتى .. حقك عليا طب تحبي تلعبي في المرجيحة الي برااا 


بسنت: اه ياريت ...


يوسف: دادة خديها تلعب في الجنينة بس عينيك عليها 


الدادة :حاضر يا ابني ...اطلع انت ارتاح شوية 


وفعلا طلع يوسف اوضته ...وطلع موبيله 

ورن علي نور 


نور كانت لسه صاحية ...الوووو 


يوسف: صباح الفل صحيتي امتي بقي 


نور: اممم لسه قائمة من علي السرير يا يوسي 


يوسف :يوسي ماشي يا اختي ...قفلتي انت السكة 

في وشي امبارح ..بس يلا المسامح كريم بقي 


نور هههه: طب قولي غيرت علي الجرح 


يوسف: اه من بدي ورحت كمان 


نور :يوسف والنبي تكون روحت الفيلا .


يوسف: عيب عليكي بقي انا وعدتك ..انا في الفيلا 


نور فرحت اوي: ماشي يا عم ...صحيح فين فهد 

شمس بتكلمه امبارح غير متاح والنهاردة مش بيرد 


يوسف: ده فهد ده واطي محدش جالي المستشفي اصلا انا روحت لوحدي كلهم كانوا غير متاح اصلا 


نور :اي ده معقووول يا يوسف ..روحت لوحدك كدة برضووووو 


يوسف: يسلام انا عمري ما اعتمدت علي حد اصلا. 

وبعدين بقولك اي انا جاي اسكندرية بكرة 


نور :تيجي فين هو انت قادر تتحرك


يوسف: ياساتر علي الدبش اه قادر ..هاجي يعني هاجي قولي لابوكي كدة يوسف جااي 


نور ببتسامة: ده بجد طب ليه بقي جاي 


يوسف ببتسامة :جاي اقعد عندكم كدة مش بقدر ابعد عنكم بحبكم بقي اعمل اي 


نور: يوسف انت بجد هتيجي 


يوسف: وربنا جاي ....


نور بفرحة: لله انا هقول لبابا ..باي بقي 


يوسف: باي يا مجنونة 


_____________________________________


في بيت نور 


نور خرجت من أوضاعا فرحانة اووي 


نور: يا بابا يا بابا يا عم عادل 


عادل كان بيتكلم مع عمر ابنه 

ايه يا نور خير 


نور بصت لعمر: لا يا بابا بعدين هكلمك بعد اذنك .


عادل :استني يا نور ...عمر كان عايز يتكلم معاكي


نور: خير يا استاذ عمر 


عمر ابتسم: انا اسف علفكرة علي الكلام الي قولته امبارح ليكي بس انا كنت مضايق .


نور: يسلام طب ما انا كمان اسفة علي القلم بتاع امبارح برضووو بس صعبت عليا نفسي منك 


عمر قرب منها وباس رأسها: حقك عليا يا نور 


نور حضنته :وانا كمان متزعلش مني ..انا عارفة انك راجل وخايف عليا وانا بحترم  رايك جدا علفكرة 

بس برضوو مينفعش تتحكم فيا ولا في هنا 


عادل: خلاص يا نور انا اتكلمت معاه وهو فهم غلطه 

قوليلي بقي خارجة فرحانة اوي كدة ليه 


نو:ر بصراحة كدة يوسف جاي بكرة 


عادل :ده بجد ..طب ليه بقي 


نور: معرفش هو قالي كدة ...


عادل: لوحده ...ولا معاه العصابة بقي 


نور ضحكت: برضو معرفش ...


شمس سمعتها وهي بتتكلم عن يوسف زعلت جدا لان فهد مش مهتم بيها ربع الاهتمام بتاعي يوسف 

ودخلت الاوضة وفضلت تعيط جامد 


شمس في سرها : اكيد لازم يعاملها كدة علشان بيحبها لكن أنا لا عارفني بس علشان ينقذني لكن مش بيحبني ..... 


______________&&&&&&&&&&&&&&&&&

فهد وادهم وصلوا الفيلا بعد ما راحوا بيته ومالقهوش هناااااك ....


فهد دخل أوضة يوسف بعصبية :انت عيل غبي علفكرة


يوسف بحدة: لا تقصد عيل واطي شبهك 


فهد: بقي انا كمان الي واطي يا يوسف ده انا لقيت السبع دوخات وحضرتك قافل موبيلك كمان 


ادهم: اي يا ابني التعب ده حرام عليك ده احنا مطبقين من امبارح 


يوسف بصله بقرف: .اطلع برا ياض انت 


ادهم: يا عم اخلص في يومك بقي لله 


فهد: شوف انا بقول اي وهو بيقول اي يبني بطل برود كدة 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

يوسف: برود انا رنيت عليكوا كتير اوي وانتوا غيرمتاح اعمل انا اي بقي مثلا اوصلكوا ازاي 


فهد: يوووه احنا كنا بايتين في القسم.


يوسف: يا نهارك ا اسود اخواتي انا بيتين في القسم اي مخدرات ولا اد'اب يا زبالة انت وهو 


ادهم :اي الهبل ده انت فاهم غلط يا ابني احنا مش متهمين ..ده حمزة امبارح جيه البيت عندي و كان معاه س'لاح وعايز ياخد مني فيديوهات والمستندات 

الي بتهمه بيها ..ورفع عليا الس'كينة لولا أن فهد جيه في الوقت المناسب كان زماني من ال'شهدااااء 


يوسف اي معقوووول 😲😲😲


تكملة الرواية من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close