رواية أحببت مصارع الفصل الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون بقلم يوستينا سامي
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
رواية أحببت مصارع البارت الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون بقلم يوستينا سامي
![]() |
رواية أحببت مصارع الفصل الحادي والثلاثون والثاني والثلاثون والثالث والثلاثون والرابع والثلاثون والخامس والثلاثون والسادس والثلاثون بقلم يوستينا سامي
احببت_مصارع
31
يوسف بخضة : معقوول الكلام ده يا ابني انت وهو ...
كل ده حصل معاكوا ومحدش اتصل بيا يقولي
فهد: اتصل بيك اي بس يا يوسف انت عبيط
هتصل بيك وانت في المستشفي وتعبان واقولك تعالي الحقنااا..اكيد مش هعمل كدة يا يوسف
يوسف: طب كلمتوا علي ولا رحتوا لوحدكم بقي
ادهم :لا طبعا كلمنا علي و وقف معانا حتة وقفة ولا مليون راجل كماان ..ولله علي ده بطل طول النهار في كوارث
يوسف : طبعا ده علي يا ابني يعني ابو الرجولة كلها
المهم ارتاحوا بقي لأن شكلوا تعبااان اوي
اه فهد صحيح هو انت كلمت شمس اصلها قلقانة عليك
فهد: لا طبعا ده موبيلي كان مقفول ومنمتش من امبارح اصلا يا ابني ..بس هكلمها
يوسف: طب يا ابني كلمها طمنها عليك ..علفكرة بجد قلقانة عليك واحتمال تكون زعلانة منك كمان
فهد: بصراحة عندها حق من ساعة ما مشيت وحتي مطمنتش انها وصلت بس ولله غصب عني اليوم كان طويل وبايخ ...
ادهم: بصراحة عندك حق انا هروح علشان تعبااان اوي ...يلا سلااام
يوسف :واد يا ادهم رايح فين ماتنام هنا انت شكلك اصلا فاصل خالص
ادهم: لا لا انا محتاج اروح .يلا سلام بقي
يوسف :ماشي يا استاذ ابقي رن لما توصل هاااااه
متنسااااش
ادهم :قشطا يلا سلام
فهد :طيب وانا كمان هروح انام عايز مني حاجة يا يوسف اعملهالك أو اجيبهالك
يوسف: لا يا حبيبي ربنا ما يحوجني لاشكالكم
فهد: يا ساتر يارب ..طب يارب ابويا يصحي ويشوفك كدة علشان يعلقك بحق وحقيقي يا عم الجميل
تصبح علي خير
يوسف: يلا في داهية يا اخي ...
وفعلا يوسف قرر يرتاح شوية وفعلا ناااام
وبينت طلعت لقيته نايم فقررت تنام جمبه
_________________________________&&&
في أوضة فهد
فهد دخل اوضته غير هدومه وقرر يرن علي شمس ..
شمس اول ما شافت رقمه ردت علطوول
فهد: الوووو ....
شمس بدموع ......
فهد: اي ده بت يا شمس ....بصي انا عارف انك زعلانة بس انت مش عارفة حاجة خالص ولله
شمس ........
فهد: طب هقولك حاجة اسمعي مني الي حصل والي شوفته وساعتها احكمي عليا يا ستي سواء غلطان وحقك متكلمنيش و تعاقبيني او انك تسامحني واجيلك وافسحك حتة فسحة ..ها هتسمعيني
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
شمس بدموع وصوت باين عليه الحزن: اه اسمعك .
فهد: يا روحي والنبي ما كان قصدي يا شمس ولله
ده احنا في القسم امبارح طول اليوم ولله والموبايل بتاعي فصل شحن
شمس بخضة: اي في القسم ليه يا فهد ..انت كويس طمني عليك علشان خاطري
فهد: يا حبيبتي اهدي بس اهدي انا كويس
شمس: طب ليه كنتوا في القسم يا فهد والنبي ما تخبي عني حاجة وقولي
فهد: بصي كان في واحد المفروض أن هو صاحب ادهم اوي بس طلع واطي وسرق فلوسه وعمل مليون مصيبة ومصيبة بس ادهم عرف عنه كل حاجة ولما جاب أدلة ضده جيه بيته وكان عايز ي'قتله
شمس بخضة :يا نهار اسوود طب انت حصلك حاجة يا فهد
فهد: انا الحمدلله وصلت في الوقت المناسب وادهم كمان محصلوش حاجة بس كونا في حوار كبير امبارح ده حتي يوسف روح علي الفيلا لوحده مكناش معاه خالص
شمس :يا عيني ده هو اصلا مش قادر يتحرك ..صحيح هو انت هتيجي بكره فعلا معاه
فهد :مع مين يا شمس
شمس :يوسف قال لنور أنه جاي اسكندرية بكرة
فهد: لا والنبي ماقليش خالص ولله
شمس: طب اي هتيجي ...
فهد: انا اصلا كنت هاجي اشوفك علشان وحشتيني اوي ..اوي كمان
شمس ابتسم: وانت كمان وحشتني ولله يا فهد
انا قلقت عليك اووي وبصراحة فكرت اني مبقتش أفرق معاك اصلا علشان كدة مكلمتنيش
فهد؛ علشان عبيطة انت تفرقي معايا اوي انت مراتي يا شمس عارفة يعني اي مراتي
شمس؛ حلوة مراتي اوي منك يا فهد
فهد ضحك: وحشني حضنك علي فكرة
شمس بحر:ج احم طب سلام بقي علشان عايزيني برا
فهد: يسلام علي الواد الي بيهرب ماشي يا شمس
شمس ضحكت :سلام بقي لله
فهد: ماشي يا ستي تصبحي علي خير
وفعلا فهد سابعا وناااام بعد يوم طويل اوي
__________________________________:
ابراهيم :يا الفت ....الفت
الفت :صباح الخير يا ابراهيم بيه
ابراهيم: فهد جيه يا الفت
الفت: اه فهد ويوسف كمان فوق بس ناموا
ابراهيم: يوسف جيه يا الفت ..ازاي متصحنيش ده واحشني اوي
الفت :أصله كان تعبان شوية وقالي أنه هو هينام ولما تصحي هيبقي يشوفك
ابراهيم: لا طبعا انا هصحيه دلوقتي ده واحشني اوي وبعدين لازم تربيه بقاله كام يوم مختفي ليه يعني .....
وفعلا طلع ابراهيم يصحي يوسف ....وكانت المفاجاه
______________________________________$$$$
في بيت عادل ...
كلهم كانوا متجمعين يتفرجوا علي فيلم اجنبي
عادل؛ اي يا نور مالك عمالة تبصي لهنا كدة ليه
هنا بتوتر: هاااا مافيش يا بابا
منال: يسلام هو لي الي مافيش ده بايت اوي انكوا مخبين حاجة ..ولا اي يا شمس
شمس: لا ولله ما اعرف ..هو في حاجة بجد
نور: بصراحة بقي يا جماعة اه في حاجة ...وحاجة مهمة اوي كمان وهما مش هتعرف تحكي انا الي هحكي ...عمر اقفل التليفزيون
عمر استغرب اوي بس فعلا طفاااا التليفزيون
هاااه يا بنتي خير اديني قفلته اهووو خير بقي
نور :بابا انا عايزة منك وعد انك تسمعني لآخر الحوار بلييييز وغلاوتي عندك
عادل: نور انت كدة قلقتيني انت عارفة كويس اوي اني مش بكره في حياتي قد المقدمات .. اخلصي بقي وبسرعة
نور بقلق :حاضر يا بابا حااضر ..بصوا بقي هنا طبعا عارفين أن هيثم عايز يتجوزها صح
منال :أيوة طبعا ..بس اي الجديد يعنى يا نور بقي
نور: ما هو الجديد بصراحة كدة أنه كان متجوز ..
عادل بعصبي:ة نعععم كان متجوز وجاي يتجوزها هي ليه اي بيجرب ناس جديدة ...ده انا هخرب بيته
عمر :اهدي بس يا بابا ..اهدي
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
نور: يا بابا اسمعني مراته م:يتة اصلا من سنة
منال: لاحول لله لله يرحمها بس برضو كان لازم يقول لابوكي كل حاجة عنه ...خلاص يا عادل اكيد ماقلش علشان ماضي وفات خلاص
نور بقلق: لا ما هو بصراحة مافتش اوي يعني
عادل: اي مراته قامت من موتها وقررت ترجعله ولا اي
نور؛ بصراحة كدة هو عنده ولد من مراته
منال بصوت عالي: يالهوووووووي
نور ؛اي يا ماما هو انا قولتلك أنه مات ..ده عنده طفل برئ يا بابا عنده سنة واحدة بس يعني ملاك ولله
عادل بحدة: هنا ....
هنا بخوف: نعم يا بابا
عادل: الكلام الي اختك قالته ده حقيقي عايزة تتجوزي واحد كان متجوز وعنده ولد
هنا :وفيها أي يا بابا هو مش ذنبه اي حاجة حصلت في حياته يا بابا ..هو دكتور وناجح وشخصية جميلة جدا ..في يوم من الأيام حب وارتبط واتجوز ولما حس أن حياته صعبة مع البنت دي انفصل عنها وفضل جنبها ومعاها لحد ما ولدت ولما عرف أن الحمل غلط عليها لانها ممكن ت'موت رفض الجنين برغم أنه كان منفصل عن مراته ..وفي الاخر مراته خلفت وربنا افتكرهاااا ..وهو مع ابنه وبيربيه
واحد زي ده اي عيوبه يا بابا غير أن ظروفه بس صعبة وان ربنا حطه في تجربه ونجح فيها
منال: مشكلته وعيبه ان ظروفه مش شبهنا مش شرط أن ظروفه وحشة بس مش شبهنا انت متجوزتيش قبل كدة لكن هو لاااا
نور: يا ماما هي بتحبه والكلام الي حضرتك بتقوليه ده ميفرقش مع هنا في حاجة اصلا
منال :لا يفرق هي عندها كام سنة علشان تتحمل مسؤولية طفل مش ابنها
هنا: يا جماعة حتي لو قولتلكم أن انا موافقة وراضية اوي كمااان
عادل :وانا كمان موافق يا هنا ...واضح أن انا كنت غلطان لما كنت يعاملك أنك طفلة بس طلع لااا
بصي يا هنا لو ده قرارك انا موافق عليه بس بشرط
هنا بفرحة: اي هو الشرط يا بابا
عادل؛ أن وقت ما تحسي انك غلطتي تبعدي علطول
ومتحاوليش علشان انت متتعبيش يا بنتي ..وبرضوا فترة الخطوبة تبقي كبيرة
هنا جريت علي عادل وباسته وحضنته ؛بحبك اوي يا بابا يا احلي بابا في الدنيا دي كلها
انا هدخل اكلم هيثم ...
وفعلا هنا كلمت هيثم وكان فرحااان اوي واتبسط اوي أنهم وافقوا عليه وحددوا معاد ليه كمان .......وعدي اليوم بسلام
لحد ما حصل حاجة ..بصراحة من وجه نظري هي حلوة بجد ..........
تفتكروا اي حصل ....
البارت صغير بس علشان حقيقي اليوم كان صعب عليا اوووي ...في خبر حلو ..وفي خبر وحش
احتفظ بالوحش ليااااا
أما الحلوووو أن القصة دي اتعملت بشكل قصة علي اليو.تيوب بجد فرحتي النهاردة كبيرة اووي
وبجد ميرسي ليكم جدا جدا
#احببت_مصارع
32
في أوضة يوسف ...طلع ابراهيم يطمن عليه بس اتفاجاه بالطفلة في حضنه واتفاجاه بكتفه وأيده
ابراهيم بخضة :يا خبر اي ده يا يوسف
يوسف صحي علي صوته ..اي ده يا عمي في اي مالك بس
ابراهيم :مالي اي يا يوسف مين دي ..واي عمل فيك كدة يا ابني بس ..ده انت متبهدل خالص
يوسف بصوت واطي :طب وطي صوتك بس البت هتصحي ...تعالي نتكلم في البلكووونة
وفعلا يوسف قام براحة اوي من السرير وساب بسنت نائمه ودخلوا البلكونة بتاعة يوسف ..
ابراهيم: اي بقي الي حصلك ده يا يوسف
يوسف بتوتر: ما فيش يا عمي كنت في مأمورية كدة وحصل الي حصل ..بس كالعادة يعني أنا كويس ولله
ابراهيم: وازاي انا معرفش حاجة ..ازاي تخبي عني يا يوسف انك كنت في مأمورية وحصلك كل ده
وطبعا جوز الجزم كانوا عارفين وخبوا عليا انا بجد مش مصدق انك تعمل كدة ..
وجاي يسيبه ويمشي وهو في قمة غضبه
بس يوسف بيلحقه ويقف قدامه ..
يوسف بترجي: ولله يا عمي انا خبيت علشانك وعلشان صحتك ..انا بقيت كويس والحمدلله الموضوع عدي واكيد لو كان خطير كانوا قالوا
بس ولله انا كويس اهو وكتفي دي إ'صابة بسيطة
وحياتي عندك متزعلش مني بقي
ابراهيم بزعل :يعني انت كويس بجد يا يوسف
يوسف ضحك: ولله يا حبيبي كويس...طب اقولك حاجة كمان ..انا مسافر اسكندرية بكرا لنور
واطلبها رسمي من ابوها انا خلاص قررت اني مقدرش اعيش من غيرها يا عمي .
ابراهيم فرح اوي :مبروك يا حبيبي الف مبروووك
أخيرا بقي هفرح بيك ده انا كنت فقدت الامل خلاص
يوسف: هههه المشكلة بقي في ادهم يا عمي
ابراهيم: انا مش طايقه بعد الي عمله معاك يا يوسف .عيل بجد غبي وغشيم كمان
يوسف بقلق :هو حضرتك عرفت اي بالضبط
ابراهيم: عرفت يا يوسف أنه اتهمك بحرق شغله وأنك كنت عايز تحبسه وتاذيه .. انا مش مصدق أنه يفكر كدة اصلا ..
يوسف: أيوة يا عمي بس حضرتك عرفت ازاي أنه عمل كدة بجد
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
ابراهيم: بسلام انت كمان كنت ناوي تخبي عني حاجة زي دي يا سي يوسف
يوسف: أيوة طبعا الي بيني وبين ادهم أو فهد عمره ما يطلع برانا ....أيوة وجعني وزعلت من اتهامه ليا ولأنه مش عارف انا بحبه ازاي بجد ...بس برضو عمري ما اطلع مشاكلنا برانا ..مش انت الي دائما تقول أن احنا مثلث برمودا ..
ابراهيم: هههههههه أيوة فعلا ..جدع يا يوسف بجد جدع وراجل شبه ابوك لله يرحمه ..
يوسف بحزن: لله يرحمه ..
ابراهيم :عموما ادهم هو الي قالي كل حاجة علفكرة
ويلا بقي جهز نفسك علشان تسافر بكرااا
يوسف بصدمة: هو الي قالك يا عمي معقوول
ابراهيم: امممم هو ...حتي انا استغربت من بجاحته بصراحة يا ابني
يوسف: لا يا عمي دي مش بجاحة ده ندم ادهم ندم علي الي عمله معايا انا عارفه كويس اوووي
واه علفكرة ادهم عرف أن حمزة وهو الي عمل كده
واتقبض عليه امبارح كمان
ابراهيم: معقوول حمزة انت بتتكلم بجد يا يوسف
يوسف: للاسف اه هو حمزة ..انا مش عارف ازاي الناس بتعرف تلبس وش تحبنا بيه ووش تكرهنا بيه ..ناس مريضة
ابراهيم: لا يا يوسف عادي ده في اوحس من كدة كتييير ....بس انا مش مصدق الي انتوا فيه ده ..هو انتوا عملتوا كل ده من ورايا يا جزم
يوسف بضحك: لا ولله من ورانا انا كنت في المستشفي مريض ..عموما هسيبك بقي تتقبل الصدمة براحة خالص واصحي الواد فهد
علشان عايزه في حوار كبير الصراحة ...باي يا عمو
______________________________________$
في بيت عادل
في البلكونة
عمر: انا مش مصدقك بجد يا هنا معقول خلاص كدة قررتي انك تربطني حياتك بحياه هيثم
هنا بفرحة: أن حبيته بجد يا عمر ..وانت بقي
عمر :انا اي بقي ..
هنا :اممم واضح انك معتقد اني هفضل عمري كله مش فاكرة حاجة ...لكن لا انا بقيت افتكر حاجات
اينعم مش كتير بس اهو احسن من مافيش
عمر ضحك جام:د وفاكرة اي بقي يا هنا
هنا ا:ممم فاكرة انك كنت معجب ببنت اسمها فريدة
مش كدة يا عمر
عمر: برافو ولله ده العلاج عامل مفعول
هنا: بس يا رخم قولي بقي هي فين ..مش بتكلمها يعني
عمر: لا ما خلاص بقي ..خلصت يا هنا .احنا سيبنا بعض وربنا يهنيها مع الي اختارته
هنا :اختارته ..هي سابتك وراحت لحد تاني
عمر؛ بصراحة أنا الي سبتها يا هنا ..وهي شافت مصلحتها ...ولقت أن مصلحتها بعيد عني
وبصراحة ده احسن ليها فعلا
هنا :انا مش فاهمة حاجة ..يعني هي الي نادلة وباعتك ولا انت الي خاين وواطي علشان بس افهم
عمر: هتفرق معاكي يعني يا هنا
هنا :طبعا يا ابني علشان اعرف انا هشتم علي مين
عمر ضحك: اشتمي عليا انا يا ستي ...انا داخل انام يا هنا ..تصبحي علي خير بقي .....
هنا :اي ده معقول انت الواطي ..ماشي يا عم عمر شكلك وراك مصيبة ولله .......
وفعلا راحت هنا اوضتها وقررت انها تكلم هيثم واتس وفعلا رد عليها وفضلوا كدة ..
__________________________________$
في أوضة فهد
يوسف :فهد انت يا ابني قووووم كل ده نوم ..قوم بقي يا فهد
فهد بنوم :اي يا يوسف في اي مالك ..انا تعبان سيبني انام شوية
يوسف: لا ما انت لازم تقوم علشان رايح مشوار وعايزك معايا بصراحة ...قوم بقي يلااا
فهد بخنقة :مشوار اي يا يوسف خير ...
يوسف بضحك علي طريقته: هنجيب هدوم لبسنت
فهد رفع حاجبه: واد يا يوسف انت متاكد ان البت دي متعرفهاش ..انا شاكك انها بنتك ولله
يوسف :افف من طريقتك ..يلا علشان بعد كدة هنسافر اسكندرية ...راشق
فهد بفرحة وقام من علي السرير: طبعا انت عايز تسيبني ولا اي ..انا جاي معاك ..بس المشكلة في ادهم هيجي معانا ولا لاء بقي
يوسف بتفكير: مش عارف بصراحة ...بس بقولك يلا نجيب لبوسي هدوم الاول واحنا راجعين نكلمه يلااا
فهد :اوك يلاااااا. .
وفعلا فهد ويوسف وبسنت راحوا مول و قسم اطفال
بسنت :لله يا يوسي اي رايك في ده
يوسف: حلو اوي يا بوسبوس ..يلا نقيسه ..
بسنت: يلاااااا
وفعلا فضلوا يجيبوا هدوم كتيرة اوي ..والأهم أنه علي راي بسنت
بسنت :بقولك وحش انت غبي يا واد
فهد بصدمة: غبي ...
يوسف: هههههه واضح انك معروف اوي يا فهد
فهد: اي البت دي ...ماشاء دي مشمتش تربية اصلا
يوسف :هههه بوسي عيب كدة ..قوليه سوري
بسنت: يا يوسف ما هو مش بيفهم
يوسف :هههههه معلش خليها عليكي بقي
فهد :اي يا ابني انت ..عيب. يا بابا انا عمو فهد
بسنت بعند: لا انت فهد بس عجبك ولا لااء
فهد: الحقني يا يوسف ..انا بتهدد عادي
يوسف :لا وتضرب كمان ..دي بلطجية عادل
يلا بقي يا بوسي عايزين نجيب ايس كريم للقمر
بسنت :لا انا عايزة عروسة بدل الي ضاعت مني
يوم ما الراجل الوحش اخدني
يوسف قلبه وجعه عليها وحضنها: حاضر يا روحي
هجيبلك احلي عرايس لاحلي بنوتة
فهد :وانا قوليلي ياض يا فهد عادي يعني
احنا عندنا كان بوسبوس
وفعلا راحوا واتعشوا برااا...ويوسف جاب لبسنت ايسكريم وعروسة حلوة اوي
.....وقرروا يروحوا لادهم...
_____________________________
في بيت ادهم ....
وصل فهد ويوسف وبسنت وفضلوا يخبطوا علي الباب كتير لكن محدش كان بيرد
فهد: يوسف مش انت معاك نسخة ..افتح الباب
يوسف افتكر أنه فعلا معاه نسخة وفعلا يوسف فتح الباب ...وقد كانت الصدمة.......
٣٣،٣٤
#احببت_مصارع
33
وفعلا يوسف فتح الباب بتاع شقة ادهم بس .....
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
يوسف وفهد سمعوا صوت ض:حكة من بنت
يوسف: فهد خد بسنت وانزل تحت ...
فهد بص ليوسف بحزن :مكنتش متوقع أنه زبالة كدة
يوسف بحدة :فهد خد بسنت ونزل ..
وفعلا فهد اخد بسنت ونزل بيها تحت وقعدوا في العربية ...
لكن يوسف دخل البيت ورزع الباب علشان ادهم يسمع صوته ...وفعلا ده الي حصل ادهم وهو في الاوضة سمع صوت باب الشقة بيترزع
البنت: اي الصوت ده يا ادهم هو في حد هنا ولا اي .
ادهم بخضة :معقول ..اوعي كدة ..اوعي
وفعلا أدهم قام وخرج من الاوضة ولقه يوسف قاعد برا علي الكرسي وماسك في أيده المفتاح ...
ادهم بتوتر: يوسف ..خير عايز حاجة ..انت اي جابك
يوسف بثبات: في خلال خمس دقائق يا ادهم البت الي جوا دي تمشي ..حالا.
ادهم بعصبية: وانت مالك تمشي ولا لااااء ..انت جاي بيتي وتقولي امشي مين ولا لااااء
لو انت مش حابب تقعد في البيت ده شايف أنه ع.ار عليك اوي كدة ...امشي انت.
يوسف بنفس الثبات: ماشي يا ادهم يعني ده اخر كلام عندك
ادهم بحدة ؛اه اخر كلام عندي ..وقبل ما تمشي يا يوسف هات النسخة الي معاك بتاعة شقتي
يوسف .......
وحصل حوار كبير بينهم ......
حوالي نص ساعة وبعدها يوسف نزل لفهد في العربية ...
فهد بقلق: في أي يا يوسف اي حصل مع ادهم
ومالك مبوز ليه كدة
يوسف ؛مافيش يا فهد ولا اطلع بينا علي اسكندرية
فهد :معقول دلوقتي يا يوسف ..
يوسف: اه ...يلا اطلع
فهد :خلاص اطلع ..مطلعش ليه ....
وفعلا فهد بدأ يتحرك علي اسكندرية
ويوسف اخد بسنت في حضنه ونامت في حضنه
وطول الطريق يوسف كان بيفتكر الي حصل مع ادهم
وكان حزين اوي علي كلامه .......
يا ترااااا اي حصل عند ادهم !!!؟
________________________________
تعالواااا نروح لفريدة ...
فريدة قاعدة في اوضتها بتتفرج علي صورها مع عمر وكانت دموعها بتنزل
اختها ..وبعدين معاكي يا فريدة انت لسه معاكي صور ليه يا حبيبتي ده انت خطوبتك الاسبوع الجاي ليه تربطني نفسك بحد هو اصلا مش سأل فيكي كدة
فريدة بوجع : من حظي حبيت واحد كداب كان طول الوقت محسسني أنه بيموت فيا ويغير عليا لكن طلع ده كله كدب في كدب ...
اختها: طلاما انت عارفة أنه كدب رابطة نفسك بيه لحد دلوقتي ..ليبيه
فريدة بدموع :علشان مش قادرة أنساه ..لسه بحبه اوي ..يارب ساعدني انسااه
اختها: طب وحامد يا فريدة معقول معرفتيش تحبيه
فريدة: بالعكس. حامد بجد شخص مافيش منه
وهو الوحيد الي حسسني بالامان بس عمر في قلبي ومش قادرة انسااه وحتي ابطل افكر فيه
اختها: يبقي لازم تتطلبي تاجيل خطوبتك يا فريدة
مينفعش يعلقي حامد وفي الاخر تصدميه
فريدة: انا هكلمك حامد وهطلب منه أننا ننفصل
اختها :انت هبلة ولا اي ..لا طبعا انا مقصدش كدة
انا راي انك تاجلي شوية لحد ما تتاكدي أن عمر خرج تماما من دماغك ....فهمتي ولا لاء ..لكن تضيعي واحد زي حامد من ايديك تبقي بجد عبيطة
فريدة مسكت دماغها بانهيار: لا انا مش هقدر اخدعه
انا مش بحب حامد ولو كملت معاه ابقي كدابة..
اختها: انت حرة .انا قولت نصيحتي ..اعملي الي يريحك بقي ..انا ماليش دعوة اصلا
فريدة : أيوة انا هعمل الي انا عايزاااه ..سيبوني في حالي بقي ....
وطلعت تليفونها وبعتت لحامد واتس
انا اسفة يا حامد بس انا مش هقدر تخدع انا لسه بحبه
ياريت تنساني لوسمحت أنت مليون بنت تتمناااك..اسفة
______________________________&&
وفعلا بعد فترة طويلة ..وصل يوسف وفهد اسكندرية وكانت الساعة حوالي ٧ ......
يوسف .. رن علي نور
نور كانت صاحية من بدري لانها عارفه أنه جااي
طبعاااا...
الوووو يا يوسف انت فين دلوقتي
يوسف: انا خلاص داخل علي اسكندرية
نور: بجد طب يلا تعالي بقي
يوسف: اجي فين يا بنتي لا طبعا مينفعش دي الساعة ٧ انا هروح بيتي انا وفهد ....
نور بزعل: يووه يعني مش هتيجوو ..انا مستنياك من بدري يا يوسف ..تعالوا بليز عمر صاحي ولله
يوسف :لا يا نور بصي انا هتكسف ولله
عمر أخد التليفون من يوسف :الو يا عم يوسف
يوسف :حبيبي يا عمر عامل اي
عمر: كويس يا معلم ..اي بقي تبقي في اسكندرية ومتجيش ولا اي
يوسف: ولله جاي بس الساعة ٧ بدري اوووي
عمر: يا عم ما انا صاحي ...وبعدين تعالوا يلااااا
انا مش باخد رايكم أوضة الضيوف فاضية
يعني مش هتصحوا حد ...انا مستنيكم...سلام
يوسف: خلاص يا عمر ..حاضر سلام
يلا يا فهد اطلع علي عم عادل
فهد؛ اشطا ..حاضر صحي بسنت
يوسف: لا انا هبقي اشيلها.
فهد بيبص علي دراعه ؛اه ما هو واضح
يوسف: سوق وانت ساكت يا سمج
________________________________$$$.
في اسكندرية ....
نور: حبيبي يا عمر انت بجد عسل
عمر :عدي بقي الجمايل يا ستي ...يلا حضريلهم فطار
نور :هوااااا بس هروح اصحي شمس الاول
نور دخلت أوضتها هي وشمس
نور بفرحة؛ شمس ...قومي بلييز ..يلااااا
شمس بنوم: لا انام شوية بقي ...
نور: لا انت مش عارفة ..يوسف وفهد فاضل أقل من عشر دقايق يوصلوا
شمس قامت من النوم بفرحة: هو فين يا نور ..هو فين
نور حضنتها ؛جاي في الطريق ...قرب اوي
شمس بفرحة: بجد يا نور ولا بتضحكي عليا ..والنبي
نور: اي ده أي ده ..ده حب بقي
شمس: حب بس ...ده انا قلبي حساه هيقف من الفرحة
نور: طب يلا قومي فوقي كدة اعقبال ما احضر الفطار يلاااا
شمس: اوكي ....
وفعلا شمس قامت تغير هدومها وتظبط نفسها ونور جريت علي المطبخ وكانت بتعمل الفطار بصعوبة علشان الجبس ..وعمر كان فرحان اوي لفرحتهم بس حزين علي حاله اوي ...وفضل واقف في البلكونة
مستنيهم .......
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
وفعلا وصلوااااا......
الجرس بيرن
نور كانت في المطبخ غمضت عينيها اوي اول ماسمعت صوت الجرس .....
وفتح الباب عمر ....
عمر :جووو
يوسف: حبيبي وحشتني اوي
عمر: ههه انا برضو يا كداب يا منافق
يوسف بضحك: هي فين ....
عمر؛ في المطبخ تقريبا اتسمرت جوا لما عرفت انك جيت يا باشا
يوسف: طب انا هدخلهاااا....
ازيك يا شمس ..
شمس بكسرة: فين فهد يا يوسف
يوسف ضحك ؛طب يا ستي ردي السلام الاول .عمتا فهد طالع بس كان بيركن العربية
شمس ضحكت اوي ؛ازيك يا يوسف بقي
يوسف ضحك اوي ودخل المطبخ عند نور
____________________________________
في المطبخ عند نور
كانت واقفة جواه وكانت مستنيااه يدخل ..
يوسف دخل المطبخ ....
يوسف ببتسامة: هربانة مني مثلا ..لا مستخبية في مكان امن فعلا .....
نور كانت بس مبتسمة ....
يوسف قرب منها: وحشتيني يا بنت الايه
وفجاه نور اترمت في حضنه جامد لدرجة أنها خبطته في الجرح
يوسف بوجع :مجنووونة ولله
نور خرجت من حضنه: وحشتني اوي يا يوسف
يوسف :لا ما انا قررت اني مش هوحشك تاني خلاص
نور: ازاي بقي
يوسف: انا مش نمشي من هنا غير وانت معايا .انا قررت خلاص
نور: مينفعش طبعااااا اي الي بتقوله ده يا يوسف
يوسف: انا ولله ما باخد رايك ابدا ...انا مش هقدر علي البهدلة دي بجد ...انت هتيجي معايا. فأكيد يبقي الأحسن لابوكي انوا يجوزنااا بدل الفضائح
والمطابخ
نور ضحكت: ومين قالك اني انا موافقة بقي
يوسف؛ امممم انت هبلة بقي ..انت اي كلمة عايزة تستخدميها بتسخدميها ...ياماما اختاري الوقت المناسب ده انت لسه حضناني
نور اتكسفت: بس اخرس شوية ..وبعدين كداب ده انت الي حضنتني أصلا
يوسف برخامة؛ لا ولله ..طب نبعت لعمر نسأله
نور ؛لا ولله نسأله علي موضوع الحمام والاوضة
يوسف بضحك: اوبا انا بتهدد ..ولله عيب ..ده انا
نور بتقليد ؛ يوسف المنشاوي ..يا بنتي
يوسف؛ يا واد يا جامد انت ..ماشي يا نور
عاملة اكل اي بقي
نور؛ بص تعالي دوووق
_______________________________#$
برا المطبخ ..
شمس وفهد ...شمس كانت مستنية فهد علي نار
وفعلا فهد طلع بس كان شايل شنطة هدوم وبسنت
واول ما دخل من بص علي شمس ..
عمر :حاسب هات بسنت ..هات
فهد؛ نايمها علي السرير والنبي يا عمر
عمر؛ ماشي يا حبيبي هاتها ..
وفعلا أخدها ودخلها الاوضة
فهد شمس وجري عليها حضنهاااا وشمس حضنته اوي وحشتني اوي يا فهد اوي
فهد: وانت اوي ...
عمر :احم احم ..احترم نفسك ونزل ايديك
يوسف خرج هو ونور
يوسف؛ وانت مالك يا رخم ..واحد ومراته
عمر بضحك: لا ولله وانت مصدق يا يوسف
هو انت كنت بتعمل أي في المطبخ كدة فكرني بس
نور ضحكت اوي
يوسف بضحك: ايه هتاكدي تفكيره يا بنتي ..
عيب يا عمر .عيب ده انا حتي متصاب
عمر ؛يا راجل هو انت بتحوق فيك حاجة برضوو .
فهد ؛مين الواد ده ..بقولك اي أوضة الضيوف دي ليا انا و شمس انت ويوسف وبسنت كمان مع بعض بقي
شمس اتكسفت اوي ووطت رأسها علطول
عمر: بس يلا يا اهبل هو انت مش مطلقها ..
فهد: لا هردهااا ..واخرس بقي شوية
عمر :ماشي يا عم ردها وانا أجرك شقة مخصوص يا عريس
نور ؛خلاص بقي كسفتوووو البت
يوسف: عقبالك يا قمر
نور: عقبالي اي
يوسف: اعبال ماتتكسفي يا اختي ..نفسي اشوفك مكسوفة
عمر و فهد ضحكوا جامد
نور اتحرجت : كدة برضووو ماشي يا يوسف
يوسف: ههههه ولله بهزر
عمر: لا ده مش هزار دي رخامة
يوسف: خليك في حالك يا سمج
عمر بضحك ؛ماشي يا عم هو فين ادهم يا شباب
يوسف بحزن : ادهم مجاش ..بقول اي انتوا مش عاملين فطار يلا ناكل انا جعان اوي
عمر: اوك يلا يا بنات جهزوا الفطار
فهد: لا طبعا انتوا بتحركوا شمس ..شمس مينفعش تتحرك علشان رجليها ..
يوسف :لا نور بتعرف يلا يا نور علي المطبخ
نور مسكته من التيشيرت: تعالي ساعدني يلا
يوسف ببتسامة؛ أوامرك يا كبير ..بعد اذنكوا
عمر بتريقة: لا يا حبيبي براحتك البيت بيتك .
فهد: احم عمر ...
عمر: يا نعم .
فهد :ماتشوف اي حاجة تعملها بعيد عن الصالة يعني
يوسف وهو في المطبخ: والمطبخ كمان .
عمر: اعاااا ماشي انا هكبر بمزاجي بس حركة كدة ولا كدة ....
يوسف خرج من المطبخ: ولااااا. .هتعمل اي
عمر :ولا حاجة يا كبير ..ولا حاجة لو عوزتوا حاجة رنوا علياااا.
شمس ضحكت اوي .....
وفعلا بعد فترة جهزوا الفطااار وقعدوا يفطرواااا كلهم وبعد ما خلصوا اكل
عمر: ها هترتاحوا شوية
يوسف :انا مش جايلي نوم خالص
نور :ولا اناااا ...تيجي نتمشى شوية علي البحر
اي رايك يا عمر ..
عمر: ماشي اوك .
فهد: بتبصيلي ليه كدة .. لا طبعا انت مينفعش تتحركي علي رجلك بليل هنروح نكشف وبعد كدة
افسحك شوية
شمس بزعل :ماشي يا فهد ..ماشي
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
وفعلا نور ويوسف نزلوا ...وفهد وشمس قعدوا في البلكووونة
لكن مع يوسف ونور لما نزلوا يتمشوا حصل حاجة ..
______________________________________$
في القاهرة
علي كان مروووح بس شاف خناقة جامدة اوي
وقف العربية ونزل في الخناقة علشان يحجز
فشافهاااا أيوة هي تمارا .....
علي: هو انت يا بنت المجانين
تمارا: اوعي كدة انت مين اصلا ..اوعي كدة ...
علي: هو في اي يا بنتي .... اي بيحصل هنا ..
تمارا ؛الراجل ده بيستقوي علي الست الغلبانة دي علشان فقيرة ..انت فاكر نفسك اي
الراجل: يا بت حلي عني بدل ما اعورك
علي؛ تعورها ..وانا بقي هسيبك صح
تمارا ؛اخرص انت انا فيا لسان واعرف ارد كويس
علي بصدمة: يا بنت الج:زمة ده انا بدافع عنك
تمارا بتبصله بقرف ورجعت وبصت الراجل: انت عارف بقي انا هحبسك
علي بغيظ؛ طب وحياه ام'ك يا بت انتي لانا الي هحبسك
الراجل: ايوا يا باشا دي عمالة تشتمني من الصبح
تمارا: تحبسني انا ..انت مجنون ولا اي
وفعلا علي كلم امير وكانوا موجودين خلال عشر دقايق ومسكوا الراجل ...
علي بغيظ: تعالي بقي معايا
تمارا: نزل ايديك دي انت عايز اي مني لله
علي: لا ولله هعوز اي منك مثلا ...هحبسك بس
تعالي معايا بقي
تمارا: انت عارف انا مين علشان تفكر بس تحبسني
يا حضر الظابط
علي: تصدقي انك بجد مستفزة طب تعالي معايا
وفعلا علي اخدها علشان يركبها معاااه وفعلا اخدها
معاه القسم ........
بس عيل غبي مش عارف داخل علي اي ...ربنا معاه
______________________________________
امير بعصبية ... الو يا ندي انت فين
ندي بتوتر ..انا ...انا
امير: أنت سافرتي منغير ماتكلميني ولا حتي تقوليلي
ندي؛ امير قلتلك طول ما انت خطيبي ملكش حكم عليا ...لازم تفهم كدة
امير بعصبية جاو : يسلااام ماشي يا ندي ..انا بقي مش عايز ابقي ليا حكم عليكي لا دلوقتي ولا بعدين
ندي باستغراب: يعني اي يا أمير انت مش فاهمة
امير بغل؛ يعني كل الي بينا انتهي يا ندي
وقفل السكة في وشهااااااا......
ندي بغيظ ؛ماشي يا أمير ..بس انت الي اختارت ..
اما ادهم راح لعلي بغيظ وهو مضايق اوي من ندي
______________________________________$
في بيت ادهم ......
كان قاعد مضايق اوي وزعلان
وقرر أنه يروح فيلا ابراهيم وفعلا رااااح ......
ودخل قعد في الاسطبل عند زهرة
ادهم قعد جمب زهرة واتكلم بوجع ...انا بجد مخنوووق اوي ..انا مش عارف انا جاي ليه
بس يوسف قالي أنه بيرتاح لما بيحكي معاكي ..
انا قررت ابعد عن مصر ..انا الشغل الي معروض عليا في إنجلترا كويس جدا هعرف اكون بيه مستقبلي واحقق كريري ..بس مخنوق اوي حاسس أن كل حاجة حلمت احققها ضاعت مني ....
حتي يوسف بس الي قولتوا ليه خلاص بقي مش طايقني .....علشان كدة انا قررت.....
تفتكروا ادهم فعلا هيسافر !!!؟؟
#احببت_مصارع
34
البلكونة عند شمس و فهد
فهد :مالك ساكتة يعني ..عايز اسمع صوتك علفكرة
اتكلمي قولي اي حاجة
شمس: اممممم طب ماتتكلم انت وانا سمعاك برضو
فهد :ههه ماشي يا سيتي .انا هتكلم ...بصي بقي .انا عايز اخدك وانا ماشي يا شمس .بصراحة كدة انا لازم اروح لوالدتك واكلمها في موضوعنا واتقدملك و اخدك وامشي بقي
وابقي اعملك احلي فرح تحلمي بيه بس وانت جانبي
انا مش قادر علي البعد ده بصراحة
شمس: عارف يا فهد أن المشكلة أن ماما رافضة تكلمني أو حتي تتعامل معايا يا فهد ..انت مش عارف اي حاجة خالص ..انا خايفة عليك اوي خايفة ياذووك
فهد :خايفة عليا ...من اي يا شمس ..ومين ممكن يفكر ياذيني اصلا
عادل دخل البلكونة ..صباح الخير يا كابتن وحمدلله علي السلامة
فهد بحرج: لله يسلمك يا عمي معلش بقي انا فعلا اسف جايين بدري وازعجناكم وحالتنا زفت
عادل :اي الي بتقوله ده عيب عليك وبعدين انت جاي لمرأتك الي احنا واخدينها منك يعني حقك يا ابني ولله
فهد :هههه لا ما انا هقدر علي كدة برضووو
انا عايز أخدها معايا يا عمي ...انا جاي مخصوص. علشان اقابل والدتها ونظبط كل الامور
عادل بحزن: امها رافضة تكلمها حتي وقالت إن خلاص هي ملهاش بنات ..وانا خايف عليها لو راحت هناك يعملوا فيها حاجة ..شمس مش حمل بهدلة بس امها خلاص نسيتها من ايام ولما كانت عايشة مع عمتها برا مصر
فهد :خلاص طلاما مش عايزة تشوفها...اطلبها منك انت يا عمي ونعمل حفلة كبيرة هنا علشان نثبت الناس انها علي ذمتي وتعدي بقي كل الي فات ده
عادل :انا شايف كدة يا فهد كفاية لحد كدة يا ولاد وعيشوا سنكوااا بقي
شمس بحزن :بس ماما يا عمو
عادل :يا بنتي احنا حاولنا ..نعمل اي تاني
ويكون في علمك طول ما جوزها والزفت التاني محبوس هي مش شايفة قدامها حاجة
فهد :انت صح يا عمي ...شمس خلاص الموضوع منتهي انت اول ما تفكي الجبس نعمل فرح كبير اوي
ويكون هنا في اسكندرية
شمس بسعادة: بجد يا فهد هنعمل فرح هنا
فهد وهو ماسك ايديها: أيوة طبعا ..لو انت متعملكيش احلي فرح مين يتعمله يعني ..صدقيني يا شمس انا معنديش اغلي منك في حياتي كلها
شمس حضنته بسعادة وفرحة ...
عادل: احم ..طب قولولي أخرج علشان شكلي طيب
شمس بعدت عن فهد باحراج :انا اسفة يا عمو
عادل بضحك: ده انت الي عمووو انا هعمل قهوة
تشرب يا فهد
فهد بضحك : ربنا يخليك يا عمووو
شمس: لا يا اونكل انا الي هعملها بعد اذنك
فهد فضل يضحك علي كسوفها
وفعلا خرجت شمس من البلكونة وفهد وعادل قعدوا مع بعض
عادل :فهد يا ابني انا عايز منك وعد
فهد: وعد انت تامرني يا عمي خير
عادل: عايزك يبني توعدني انك عمرك ما تستقوي علي شمس انت شايف اهي أنها بتحبك وبتتمني ليك الرضا .اوعي تيجي عليها يا بني وتستغل انها وحيدة
فهد بصدمة: اي الكلام ده يا عمي ..انا عمري ما اعمل كدة طبعا ..دي شمس دي الوحيدة الي حسستني بذاتي فعلا ..انا فعلا بحبها ..وبعدين اطمن بقي
انا بس لو فكرت اضايقها بس ..يوسف وادهم وأبويا هيعلقوووني
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
عادل :ههههه انت هتقولي علي ابراهيم .هههه
الا صحيح يا فهد فين ادهم يا ابني مرديش يجي
فهد: لا مش كدة ولله .. اصل يوسف وادهم تقريبا اتخانقوا بس انا مش عارف الحوار اي بصراحة
عادل :انت عارف يا ابني أن هيثم هيجي بعد يومين هو واهلوا علشان يطلبوا هنا رسمي
فهد بحزن :ياه مبروك يا عمي الف مبروووك
عادل: بس هيجي هو وابنه
فهد: نعععععم ابنه ..ازاي
عادل :هحكيلك ..
وفعلا بدأ عادل يحكي لفهد كل حاجة بخصوص هيثم ...
فهد بصدمة : معقول يا عمي الكلام ده وحضرتك وافقت انها تتجوز واحد كان متجوز ومعاه طفل كمان
عادل :اعمل اي يا فهد بتقولي بحبه ..وبصراحة الولد فعلا مظلوم وانا مش احكم عليه بسبب ظروفه يا فهد
فهد؛ بصراحة يا عمي عندك حق ..طلاما هو كويس يبقي خلاص ...ربنا يهديهم لبعض
عادل :يارب يا ابني ..يارب
___________________________________$$
في القسم عند علي....
علي: طلعي بقي بطاقتك يا ست تمارا
تمارا بعند: ولله هتندم علي الي بتعمله ده ولله
علي :اخلصي بقي علشان انا اصلا مش طايقك
تمارا: ماشي يا علي هنشووف
خد البطاااقة اهي ..ويا انا يا انت
علي: كماااان بتهدد علي اخر الزمن ...هاتي
اسمك اي بقي تمارا سراج ...
اوعي يكون هو يا تمارا
تمارا بضحك: هو اللواء سراج حلمي
علي: احيييه
تمارا ضحكت بصوت عالي ..شوفت بقي انك بجد هتندم اوي كمان ...ها لسه مصمم انك تحبسني يا حضرت الظابط ....
علي بحرج :انت الي ناوية علي اي يا تمارا ..ناوية تسيبيني اشتغل في القسم هنا ولا هتنقل اي ايدك
تمارا ضحكت جامد: علفكرة بقي انت دمك خفيف
واه ميرسي علي الي انت عملتوا معايا يوم الولدين
علي: كنت هتقدري عليهم حتي لو انا مش موجود
يعني مالوش لازمة الشكر يا ستي
تمارا: ازاي بقي انا ابويا علمني منكرش فضل حد عليااا . بس ممكن بقي امشي علشان انا اتاخرت
علي: تمارا .....
تمارا: نعم يا سي عمر ..انت اخذت وقت كبير اوي بصراحة ...
علي :يا ستي استحمليني شوية بقي خليها عليكي
تمارا بضحك: ماشي ..هااا عايز اي
علي :انت مرتبطة ...
تمارا بصدمة اي ......... وانت تدي لنفسك الحق اصلا ليه
علي بصدمة :حق في اي بالضبط يا تمارا
تمارا :انك تسال سؤال زي ده
سلااام
وفعلا خرجت تمارا وسابت علي مصدوم من أسلوبها
علي: يا بنت المجانين ...دي ملبوسة دي ولا اي
.........................................................
في الشارع ...
يوسف ونور كانوا بيتمشوا ونور كانت فرحانة اوي
ان يوسف معاها وبيتمشوا في الهواء
يوسف لمحها وهي مبتسمة اوي ..مالك بقي مبتسمة اوي ليه كدة
نور: فرحانة بصراحة أنك جيت واني معاك دلوقتي
يوسف: اممممم طب ليه بقي مبسوووطة اني جيت
نور :اي الرخامة دي...معرفش بقي .. بس مبسوطة وخلاص
يوسف: خلاص ما براحة شوية بقي.. تضربي ايس كريم
نور بفرحة : اه يلا بيناااااااا.....
وفعلا يوسف جاب ايس كريم ليها
نور :طب انت مش هتجيب
يوسف :بصراحة ماليش فيه اوي
نور: لا بقي هتجيب يا اما ارجع بتاعي
يوسف: طب براحة خلاص هجيب واحد انا اصبري بس
وفعلا يوسف ونور جابوا ايس كريم وفضلوا يتمشوا علي البحر وكانوا فرحانين اوي ...لكن فاجأه
سامر كان جاي من بعيد :اهلا اهلا ازيك يا نور
يوسف بغيرة :نعم عايز حاجة يا ابني انت .
سامر: لله أنا بكلم نور اكيد مش بكلمك انت يعني
يوسف :ولا انت اتقي شري احسن ليك انا مش طايقك اصلا
نور :خلاص بقي يا يوسف يلا نمشي من هناا
سامر: أيوة نزل ايدك دي واسمع كلامها يا حضرة الضابط ...
نور شدت يوسف ليها بس يوسف مستحملش ورجع تاني وضربه جامد في وشه واخد نور ومشي
نور: ليه كدة يا يوسف ..ليه ضربته
يوسف بعصبية: اي خايفة عليه ولا يا ست نور
نور:......لا طبعا يا يوسف اي طريقة الكلام دي
اخاف عليه ليه اصلا ليه مايولع بجاز حتي وانا مالي
انا خايفة عليك انت اكيد كتفك وجعك دلوقتي
وبعدين مكنش فيه سبب يخليك برضو تضربه يا ابني
يوسف: لا كان في سبب بقي
نور باستغراب: طب اي هو السبب ده الي خلاك تضربه بقي يا عم انت
يوسف بحدة :وانت مالك انا حر ويلا بقي نروح يلا
نور بضحك: ماشي يا يوسف يلا نروح ..ولله مجنون
وفعلا نور ويوسف رجوا البيت ويوسف كان مضايق جدا جدا ....وكان زعلان أنه سابه عايش اصلا
بس يوسف مكنش عارف اي سبب غيرته اوي كدة علي نور بس هو حس بغيرة لما شاف أن سامر بينطق اسمها بطريقة فيها اعجاااب بيها شوية
..............................................................
وفعلا دخلوا شقة عادل
عادل: اهلا حمدالله علي السلامة يا يوسف
يوسف : عمو ازاي حضرتك عامل اي
عادل حضنه جامد: ولله واحشني يا يوسف اخبار كتفك اي يا حبيبي
يوسف :لا الحمدلله بيتحسن اوي
عادل: طب الحمدلله يا يوسف ..تعالي اقعد ..
وفعلا عدي وقت طويل ومنال صحيت من النوم
وحضرت ليهم العذااا.....وقعدوا كلهم يتغدوا
وكان يوم بجد لذيذ
........................ ............. . ...................
في فيلا عند ابراهيم ...
ابراهيم خرج الجنينة ....
الجنايني: يا ابراهيم باشا ..يا ابراهيم باشا
ابراهيم: اي في اي مالك
الجنايني: يا باشا اصل ادهم باشا نايم جوا في الاسطبل
ابراهيم :في الاسطبل معقووول ..طيب انا هروحله
وفعلا دخل ابراهيم الاسطبل .....
ابراهيم ...ادهم ..يا ابني قوم مالك نائم هنا ليه
ادهم فاق علي صوته ..عمي
ابراهيم :مالك يا ابني .. نايم هنا ليه يا حبيبي
ادهم :لا ابدا مافيش حاجة
ابراهيم: مافيش حاجة ازاي بس قوم معايا ..قوم
وفعلا أدهم قام مع ابراهيم ودخلوا الفيلاااا
ابراهيم: هاااا قولي بقي مالك يا ادهم متغير ليه
يا حبيبي ..ولي الي جابك ومنيمك في الاسطبل
كدة طول الليل مدخلتش ليه ونمت في اوضتك
ادهم بحزن: انا مسافر يا عمي
ابراهيم: عندك شغل يا حبيبي ولا اي بالضبط انا مش فاهم حاجة يا ادهم
ادهم :لا يا عمي انا مسافر انجلترا اتعرض عليا اندي افتح شركة انا واكتر من مستثمر برا وبصراحة فكرة المشروع حلوة وجدا ومكسبه كبير وانا مش هقدر اقول لااا وبصراحة مرتاح اكتر .
ابراهيم: اي الهبل ده هترتاح وانت بعيد عن اخواتك وعني ازاي يا عني
ادهم :صدقني يا عمي ده احسن ليا و لشغلي ومستقبلي انا فعلا مرتاح اوي لفكرة المشروع ده وهسافر اخر الاسبوع
ابراهيم: لا طبعا انا مش موافق ومش هطمن عليك وانت بعيد وعايش لوحدك كدة ..ما تفهمني يا ابني لو المشكلة في الفلوس انا هديك المبلغ الي انت محتاجه بدل الخسارة الي حصلت وتبدأ من اول وجديد عادي
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
ادهم :عمي انا قررت ..انا بس عندي طلب واحد منك
ابراهيم بحزن: خير عايز اي يا ادهم
ادهم :مش عايز حد يعرف غيرك ..يعني لا يوسف ولا فهد وكدة كدة كل واحد ليه حياته الخاصة بيه
ابراهيم :انت اكيد اتجننت يا ادهم ..عايزهم ميعرفوش انك مسافر ..طب ليه يا ابني في حد فيهم زعلك متفهمني يا ابني اي حصل
ادهم: عمي. مافيش اي حاجة حصلت بس ما الي في الموضوع أن كل واحد سافر علشان يشوف حياته ليه ترجعهم هنا تاني ويسيبوا حياتهم
عمي ده اخر طلب هطلبوا منك قبل ما اسافر وعايزك تتأكد أن لو عرفت أن حد فيهم عرف انا اسافر في وقتها
ابراهيم بصدمة : ياااه للدرجة دي يا ادهم .. عمتا .ماشي براحتك يا ابني ..انا طالع اغير هدومي رايح الشركة ...اه وكتب خيرك انك قولتلي اناااا ومخبتش عليا زيهم
وفعلا ابراهيم طلع غير هدومه وطلع علي شركته
وادهم كمان طلع اوضته الي في الفيلا وبدا يلم كل هدومه وشغله من هناااااك ..
وقرر أنه مش هيستني لاخر الاسبوع خوفا أن عمو يقول لحد
وفعلا حجزتفي طيارة مسافرة بليل ......
خلاأص مسااافر....🙈😢
______________________________________$
في مكتب علي ..
علي قاعد سرحاااان في تمارا وكلامهااااا...
وامير كان قاعد معاه بس كان زعلان اوي ....
علي :مالك يا أمير شكلك مضايق ..في حاجة حصلت ولا اي ..
امير: اه انا وندي سيبنا بعض
علي: اي ده ..اي الكلام ده يا أمير ..سيبتوا بعض ليه اصلا
امير: كدة علشان سافرت منغير ماتقولي سافرت من ورايا
علي: نععععم هو انت جوزها ..انت مجرد خطيبها
هي مسئولة من ابوها يعني انت ملكش حكم عليها اصلا يا بابا
امير :اي الهبل ده ..حتي لو انا خطيبها بس لازم تقولي هي رايحة فين وجاية منين
علي: أيوة تفهمهاااا مش تسيبها ..انت بتفهم منين يا بني ادم
امير: بس اسكت بقي يا علي ....رد علي موبيلك رد
علي :ماشي يا اخويا هرد علي زفت ..
الووووو
علي بصدمة اييييه 😲😲😲
وحصلت حاجة جامدة اوي علي عرفهااااا...ياترا اي هي بقي
وفعلا مر اليووووم وجيه ميعاد سفر ادهم
وفعلا سااااااافر 😢😢
٣٥،٣٦
#احببت_مصارع
35
في انجلتراااا....
وصل ادهم اخيرا بعد رحلة قضي فيها اصعب لحظات حياته وهو بيفتكر كل ذكرياااته مع إخوته
لحد ما وصل. للاوتيل الي مفروض هيقعد فيه .....
ادهم :هاي ..انا ادهم .مستر ...
جاك: ادهم ....
ادهم بفرحة :جاك ..ازيك يا ابني عامل اي
جاك: انا كويس يا ابني تعالي معايااا ..
دخلوا أوضة جاااك
جاك :قولي عامل اي يا ابني ..انا اول ما عرفت من جون انك وافقت تيجي معانا انا اتفاجات بصراحة
ادهم: ههه عادي يعني ..بعد المشكلة الي حصلتلي في الشركة انا قفلت من كل حاجة حتي البلد
جاك :اه الحقيقة المشكلة كانت كبيرة شوية
بس اهو يمكن كل ده حصل علشان تبقي معانا ولا اي
ادهم بحزن: اكيد يا جاك ربنا هو الي بيخطط امورنا
المهم فين جون علشان نقعد ونتكلم بصراحة أنا مستعجل اوي عايز اعرف هنبدا امتي
جالك:...يا عم براحة شوية ده انت حتي لسه واصل
مش لازم تشوف جو انجلترا وبنات ...
ادهم :جاك فكك مني بقي انا جاي اشتغل
ومش بفكر في اي حوار تاني حاليا
جاك :اوكي يا ادهم براحتك بس النهاردة كان في حفلة حلوة اوي في الاوتيل هنا ..اي هتحضر
ادهم :هشوف ظروفي ..بس انا محتاج ارتاح ممكن
جاك :طبعا ..اتفضل ادي مفتاح غرفتك ...
نورت مسيو ادهم
ادهم: هههه باي يا جاك
ادهم في سره ابو تقل دمك ..عيل رخم بجد
وفعلا أدهم طلع اوضته وكان نوعا ما مرتاح في الجو الجديد بس قرر أنه ياخد شاور ويناااام ....
_________________&_________________&&
في بيت عادل
شمس: مبروووك يا نووور
نور بفرحة :لله يبارك فيكي عقبالك ..بصراحة أنا مكنتش متخيلة اني هفك الجبس ده اخيراا
ده بجد حاجة سمجة
بسنت :يعني خلاص هتلعبي معايا يا نور
نور وهي بتبوسها :اه طبعا يا روح قلبي انت
يوسف: هههه ولله ..عمو انا كلمت عمي ابراهيم وقالي أنه جاي النهاردة بليل
هنا :اي ده بجد ..ينووور يا جو
يوسف :اه ما هو أول ما عرف أن هيثم جاي بكرة علشان يطلب ايدك قال جاي علطووول
هنا بسعادة: ميرسي اوي بجد
منال :افففف انا قايمة اعمل قهوة ..بعد اذنكم
ودخلت منال المطبخ .....
فهد: اي يا عمي هي لسه مضايقة من هيثم برضو
عادل :مضايقة من هيثم بس دي متخانقة معايا من ساعة ماوفقت علي الجوازة اصلا ...
فهد :عادي يا جماعة بنتها ونفسها تفرح بيها
هنا :بس علي حساب سعادتي يا فهد ..انا موافقة فلازم تحترم راي انااااااا.
يوسف: وانت متأكدة من قرارك ده يا هنا
هنا :اه يا يوسف متأكدة اوي كمان ..صدقني انت لو قاعدت مع هيثم فعلا هتحبه اوي اوي كمان
فهد :اهم حاجة تبقي انت الي حابهاا ومتقبلة ظروفه كمااان يا هنااااا
هنا :اه طبعا متقبلة ظروفه ...بصراحة اقولكوا حاجة
بس ادهم ميعرفهاش
فهد :ادهم اشمعنا ادهم يعني ....
هنا :علشان بخصوص علاقتنا ..انا وقت ما حصلي الفقدان المؤقت ده انا فعلا مكنتش فاكرة ادهم بس ارتاحت اوي لهيثم ..ولما بدأت افتكر واحدة واحدة
عرفت أن انا وادهم يمكن كان في اعجاب بينا
بس مكنش حب وده غصب عني مش بايدي
يوسف بليز قول لفهد اني اسفة علي طريقتي البايخة معاااه وان ده نصيب
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
يوسف: حاضر يا هنا وربنا يقدم لك الخير يا حبيبتي
طيب يا جماعة انا هعمل اعلان مهم اووي
نور برخامة: اي هو بقي الإعلان يا كابتن
بسنت بتقليد نور :اه اي هو يا كابتن
عادل :ههههه عسل بسنت ولله ..
يوسف بص لنور :..خلاص البت بقت تقلدك ..ماشي
عمتا ...كتب كتابي انا ونور اخى الاسبوع ده
عادل: اي الواد السريع ده يا جدعااان انت خلاص قررت من نفسك كدة يا استاذ
يوسف بضحك :لا انا اعجبك اوي يعني هههه
عادل: ابراهيم عرف الكلام ده احسن لو عرف أن احنا اتفقنا من وراه هتبقي مجزرة
يوسف :ههههه لا متقلش انا قولتله من شوية
عادل :وانا موافق ..وانت يا نور
نور كانت مصدومة وفي نفس الوقت فرحانة اوي بس مكنتش عارفة ترد تقول اي ....
بسنت :انا موافقة يا عموووو
عادل ضحك: طبعا انت رايك مهم اوي يا بوسبوس
هنا: يجماعة متحرجوش البنية ..السكوت علامة الرضااااا ..انتوا باخدوا رأيها ليه اصلااااا
يوسف :ولله عندك حق يا شيخة .....
هي موافقة اصلا
نور :يالهوي علي الغرور بجد ما براحة يا عم علينا
وفعلا كلهم قعدوا يضحكواااا..........
بس للاسف كان في حد فعلا وحيد وكان نفسه يكون ادهم موجود لأن ادهم هو الوحيد الي عرف يحتاويه
عمر كان في اوضته وبرضوا للاسف مش من برا حس انه مش موجود معاهم .......
___________________________________$$
في القسم ....
امير بيكلم علي ..انت فين يا بني انت
ايه مستشفي...طب انا جايلك ...
علي :لا انا جاي في الطريق ..
امير :طب اي حصل فهمني يا ابني ...
علي :مافيش عرفنا قرايب بسنت ...
امير: بجد الكلام ده يا علي
علي: اه ..انا جاي في الطريق ..سلام
تفتكروا بسنت ممكن تتاخد من يوسف بعد ما اتعلق بيهاااا كدة ......
امير قعد يستني علي يجي وكان بيدور في دماغه الف سؤال ...وفاجاه ...تليفونه رن
امير بلهفة :ندي ...الووو
والدها: الوو يا أمير
امير بقلق :عمي ..اهلا وسهلا
والدها :اهلا يا ابني ...انا كنت بكلمك علشان اقولك
علي حاجة مهمة ...
امير: خير يا عمي في حاجة
والدها :اه انا عايز اجيلك علشان اديك شبكتك وكل حاجة تخصك ..وأعتقد أن خلاص كدة الموضوع اتقفل ...
امير بعصبية :نعععععععم ..موضوع اي الي اتقفل
وخطوبة اي الي وتلغي دي ولله ما يحصل علي جثتي الكلام ده
والدها: في اي يا أمير ما براحة انت بتتكلم كدة ليه
يا ابني كل شئ نصيب وانتوا نصيبكم اتقطع علي كدة
امير :لا ولله ما يحصل... نصيب اي الي خلص
هو انت فاكر أن لو. الخطوبة اصلا اتفسخت ..ده لو اصلا حصل ..ندي ممكن تتجوز حد غيري ولله مايحصل
والدها ؛انت يا بني ادم انت اتكلم عدل ..عموما انا غلطان اني احترمتك وكلمتك انا هبعتلك الدهب لبيت والدك ...
امير بخوف: الو يا عمي ارجوك استني ..
والدها: نعم .. خير عايز تزعق تاني ولا اي
أمير: وانا ولله ما اقصد ازعق بس .انا بحب نظيف بجد واكيد مش عايز ننفصل
والدها :يا ابني انت مجنون ما انت الي اتخانقت معاها امبارح و قولتلها كل واحد يروح لحاله
امير: طب ..والنبي يا عني ممكن اكلمها بس
والدها ..استني طيب ...
وبعدها بعشر دقائق
الو: يا أمير
امير: أيوة يا عمي ..فين ندي
والدها :مش عايزة ترد عليك
امير بعصبية: يعني اي مش عايزة ترد عليا ..يعني اي
والدها :تاني يا أمير بتزعق ..طيب
وقفل السكة في وشه......
____________________________________
في بيت ندي ..اول ما والدها قفل التليفون ...
ندي ضحكت اوي
والدها: اي الواد الغبي ده ..معقول كدة
ندي بضحك: احسن خليه يتربي شوية علشان يبطل طريقته دي شوية
والدها بضحك؛ أيوة يا ندي بس ده لو شافك هيقتلك
ندي بضحك: لا ما اهونش عليه يا بابا .ولا حتي هو يهون عليا زعله وعصبيته دي ..بس مينفعش كل ما يحصل بينا حاجة يقولي نسيب بعض ليه يعني
والدها: ماشي براحتك يا ندي بس خدي بالك لموضوعكوا يقلب جد وتسيبوا بعض بجد
ندي بقلق؛ ولله يا بابا لو سابني يبقي هو مكنش بيحبني اصلا وكويس أنه اتكشف دلوقتي ...
والدها :براحتك أنا خارج ....وفعلا ولدها خرج
ندي بفرحة :ماشي يا أمير ولله لاخليك تبطل عصبيتك دي ويا انا يا انت....
ولله ندي دي جدعة بجد 🙈😂
________________________________
في قسم عند امير
امير بغيظ :عايزة تسيبني ..ازاي يعني ..ازاي
لا ولله ما يحصل يا ندي ..ولله لاوريكي اصلا
علي دخل المكتب وشافه وهو متعصب اوي
مالك يا ابني انت كويس ...
امير بعصبية :مالي ..هااا هيكون مالي يعني شايفني بشد في شعري مثلا
علي بدهشة: أي يا ابن المجانين انت في اي هو انا كلمتك ..وبعدين مالك كدة عمال تجري في المكتب
في حاجة حصلت .حد ضايقك
امير بعصبية :تخيل يا علي تخيل ..
علي :اخلص هفضل أتخيل لحد بكرة ماتقوول في اي
امير :ابو ندي كلمني وقال اي .اجي اخد الذهب والشبكة علشان دي قسمة ونصيب ...يعني اي اصلا
علي: هههههههه ولله راجل جدع
امير بحدة: انت بتستفزني يا علي انت بتضحك
وبتقولي كمان أن هو عنده حق
علي :أيوة طبعا ...وبعدين انت زعلان ليه اصلا ها
مش انت الي قولتلها بلسانك ده الي عايز ينقطع
ان كل شئ بينا انتهي ...مش انت الي قولت كدة
ولا أنا مثلا ...
امير :معرفش بقي كلام قولتوا في لحظة نرفزة
وبعد انت بالذات تخرص خالص علشان مستفز
علي :يا ابني رايح فين بس ....
امير: رايح في اي داهية ..رايك مكتبي جاتك القرف
وفعلا خرج امير وهو متعصب اوووي
علي: يا ابن اللذينة ....يالهووي احسن يعمل في البت حاااجة ...واد يا أمير. ...
وفعلا رااح وراه المكتب ......
$$$$$$$$$$$$$$
بليل في غرفة ادهم في. الاوتيل ....
..ادهم ..الو جون ..ازيك يا حبيبي
اجي فين بس بصراحة ماليش مزاك خالص اني اسهر
جون: انت اكيد بتهزر دي حفلة تحفة ...بقولك اي
هادي عليك بعد ساعة تكون جاهز...سلام
ادهم :طيب يا جون حاضر ...
وفعلا أدهم جهز ونزل الحفلة مع جون وفعلا الجواء كانت جميلة اوي والحفلة كانت لذيذة ...
ادهم اتبسط اوي
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
جون: ادهم تعالي اعرفك ..عزام باشا الراجل اعمال المعروف طبعا ...
ادهم: غني عن التعريف حضرتك طبعا ..
عزام :ميرسي اوي ..انت لسه واصل النهاردة مش كدة
ادهم :اه اهو لسه أول يوم
عزام :لا انجلترا تحفة بجد وهتتبسط هنا اوي
اتفضل drink ..(مشروب )
ادهم: لا ميرسي بجد بس مش عايز
عزام بثقة :انت حر ..براحتك
ادهم: اوكي بعد اذنكواااا.....
وفعلا أدهم قصي الحفلة وكان الجو لذيذ .وقرر يخرج ادهم بقي ويطلع اوضته ...
وفعلا خرج برااااا الحفلة
بس فاجأه شاف بنوتة ..جات عليه وحضنته ...
ادهم بصدمة ....😳😳😳
اي ده اوعي انت مين.....
بنت من كتر الشرب وقعت قدامه
ادهم :يا نهار اسوود انت يا بنتي انت ..اي حصلك
شكلها ليلة سووودة
وفعلا أدهم اخدهااا........
تفتكروا مين البنت دي وهل البنت دي تبع حد ...
وتفتكروا بقي بسنت هترجع لاهلهاااا فعلاااا ....
قولولي بقي عايزه رايكم الرواية يتعمل منها جزء تاني
#احببت_مصارع
36
بالليل في اسكندريه وصل ابراهيم اخيرا
يوسف بفرحه :عمي حمد لله على السلامه والله لك وحشه
ابراهيم :منافق وكذاب قوي يعني بذمتك افتكرتني لو لمره واحده بس وانت هنا وسط حبايبك
يوسف بضحك: اه طبعا احنا هنهرج ولا اي
فهد بضحك: بابا حبيبي حمدالله علي سلامتك
ابراهيم :لله يسلمك يا حبيبي
ازيك يا عادل كده برده يعني انا اجيب لك العيال اعرفك عليهم تقوم واخذهم مني
عادل بيضحك: والله ابدا عيالك هم اللي شبته فيا... المهم حمد لله على سلامتك نورت البيت ادخل ادخل
ابراهيم في فرحه: بوسبوس حبيبتي وحشتيني اووي اوي يا حياتي ...انا جايبلك معايا لعب كتير اوي
بسنت كانت واقفه خايفه منه لان هي ما تعرفوش وما شفتوش غير مره واحده بس
يوسف حس خوفها وفهم أن هي كانت خايفه تقرب من ابراهيم
يوسف :بوسبوس بوصي ده بقى ده عمي وابو فهد و بيحبك جدا جدا جدا وجايبلك معاه لعب كثير
بسنت براءه :بص يا يوسف انا بقى ما عرفوش بس انا بحبه و كمان كفايه ان هو افتكرني بلعب
وكلهم فضلوا يضحكوا على بسنت وعلى برائتها
ابراهيم شال بسنت وقعدها على رجله وفضل يلعب معاها وكان مبسوط بيها اوي واتمني لو فهد ويوسف يتجوزوا النهاردة قبل بكرة علشان يجيبوا أحفاد ليه
عادل :انا فرحانه قوي انك جيت ولله يا ابراهيم
ابراهيم :عيب عليك يا عادل يعني اعرف ان بنتي هيجيلها عريس بكره وما جيش ليه يعني
هنا: ربنا يخليك يا عمو بجد ميرسي قوي بس يعني هو فين ادهم ما جاش ليه
فهد: ايوه صح يا بابا هو فين ادهم
ابراهيم بيزعل: جيه الفيلا يا ابني واتفاجات ان هو نايم في الاسطبل ولما رحت له عشان افهم منه هو ليه جايه وما تطلعش ينام في اوضته لقيته متدايق قوي وقال لي ان هو مسافر
فهد بحده: وازاي ما تقوليش. زاي ما ترنش عليا يا بابا ...
كنت عايز اشوفه وافهم منه يعني ايه اصلا يسافر ويسافر فين وازاي تسيبه يا بابا ..حرام عليك
ابراهيم: يا ابني ما سبتوش انا اتفاجئت بكلامه وقتها واتصدمت وعقبال ما فكرت اني أكلمكم واقولكم برغم أنه كان محذرني أن لو حد فيكم عرف هيسافر قبل ميعاده ..
وفاجاه لقيته بيكلمني في التليفون وبيقول ان هو في المطار انا مش فاهم هو عمل كدة ده اللي بجد
هنا بزعل :اكيد عمل كده بسببي يا عمو.. انا فعلا اسفه قوي بس انا ما كنتش فاكره الموضوع هيوصل لي كده انا مكنتش اعرف ان هو ممكن يسافر وسيب البلد
يوسف: اهدي هنا اهدي بصراحه يا جماعه ده مستقبله ولو هو مخطط ان هو يسافر ...طب وايه المشكله هو مش عيل صغير على فكره هو راجل وطالما قرر لمستقبله كدة يبقى خلاص يا جماعه
فهد بعصبيه: يعني ايه يعني يسافر وليه اصلا
ومستقبل ايه اللي بتتكلم عنه يوسف ما طول عمره مستقبله هنا ومعنا ....باقوللك ايه انا شاكك فيك انت من ساعه ما طلعت الشقه عنده و انتم متخانقين هو انت قلتله ايه بالضبط انا عايزه افهم
يوسف بعصبيه: هاكون قلت ايه يعني يا فهد ما بالراحه شويه علي نفسك الله وبعدين بتزعلي ليه اصلا
شمس :خلاص يا جماعه والله حصل خير اهدوا بس
فهد: بس شمس اسكتي انت
يوسف لاخر مره بسالك هو انت فعلا ما عملتش ليه حاجه
يوسف: وانا الاخر مره برد عليك يا فهد اوعي تكلمني كده ثاني انت سامع ولا لا
وبعدين اه معملتلوش حاجه وحتى لو اتكلمت معاه بعصبيه عشان خائف على مستقبله ابقى غلطت انت كنت معايا فوق وشفت بعينك ومش محتاجه أوضح قدام حد اكثر من كده
فهد: شكلك جرحته يا يوسف من غير ما تاخذ بالك ما انا عارفك بعد اذنكم يا جماعه ....
وفعلا دخل فهد البلكونة وشمس راحت وراه وهي زعلانة اوي ....
ابراهيم وعادل كانوا قاعدين لا فاهمين حاجه ولا عارفين يتدخلوا بينهم
يوسف : أنا كمان هنزل شوية اتمشي انا زهقان
نور :استني يا يوسف انا جاية معاك
وفعلا نزلت نور مع يوسف الشارع ...
لكن هنا دخلت اوضتها تكلم هيثم
وإبراهيم وعادل كانوا بيلعبوا مع بسنت ...
ابراهيم بحسره: والله يا عادل ما بقيت عارف اعمل ايه العيال كبرت او ما بقتش عيال بقى بقت رجاله لما كانوا اطفال كنت بقدر امشي كلامي عليهم لكن دلوقتي لا والله انا غلبت معاهم
عادل: عادي يا ابراهيم دي سنة الحياه وبعدين انت مخلف شباب زي الورد وليهم رأيهم وحياتهم ..
بسنت :كفاية بقي كلام ويلا نلعب
عادل :ماشي يا ستي ..العب يا ابراهيم
ابراهيم ههههه حاضر..
----------------------------------------------------------
في الشارع
نور :ممكن اعرف بقي لازمه الخناقه دي كلها
يوسف بحده: انت عبيطه ولا حوله هو انا اللي عملت الخناقة اصلا ما هو اللي فضل يزعق
نور: ما براحه على نفسك شويه يا عم الشبح ولا فاكرني هسكتلك
يوسف: اه انت رجعتي ثاني ام لسان طويل
نور: نععععم ومالها ام لسان طويل يا حبيبي باقول لك يا يوسف اتكلم عدل احسن والله والله اوريك الوش الثاني اللي انت بتخاف منه
يوسف مستغرب: اخاف من مين يا ربع متر انت
نور باقولك ايه انا مش فايق لك ومش قادره اتخانق لو عايزه تتخانقي اطلعي فوق بيتكم احسن
نور بهدوء :يا يوسف يا حبيبي ما انا باتكلم معاك بالراحه انت اللي بتزعق لي وبتغلط فيا وانا بصراحه مش باسكت
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
يوسف بغل: نور لاخر مره سيبيني لوحدي انا فيا اللي مكفيني
نور :اخص عليك يا يوسف مش انا وانت بنحب بعض اومال بس انا مش هامشي غير ونور معايا ..انا مش هامشي غير ونور على ذمتي وفي الاخر انا وانت مش عارفين نحتوي بعض قولي يا حبيبي ايه اللي مزعلك
يوسف بيضحك: والله يا نور ما فايقالك وانت عارفتي تضحكني
نور: عيب يا ابني هو انا اي احد ده انا نور ...نور قولي بقى ايه اللي حصل بينك وبين ادهم
يوسف: ماشي يا نور ولو قلت لك وحد عرف اعمل فيك ايه ساعتها ..احكمي علي نفسك انت
نور باستهبال: اخص عليك يا يوسف بقي انا هاقول لحد برضو مش انا خالص يا ابني ..قول يلا
يوسف: بصي يا نور انا حاليا فعلا مش عارف احكي الموضوع بالتفصيل بس كل اللي اقدر اقوله ان فعلا اتخنقت معا ه وفعلا خناقه مش بسيطه بس
انا فعلا خايفه عليه ادهم باعني قبل كده وصدق اني ممكن اخونه ولما عرف الحقيقة واتكسف استخبى وما رضيش يقول لي حقك علي وانا برده اللي رحت له بس يوم ما اروح لاخويا والاقي أنه بيضيع نفسه هاعمل ستوب ولازم افهمه كويس قوي ان اللي فيه ده غلط
نور: يا هو ايه اللي حصل لكل ده يوسف
يوسف: بوصي انا رحت الشقه ولقيت معاه بنات ولما حاولت اتكلم معه اول حاجه قلتها أنه يمشيهم عشان نقدر نتكلم بس لا ما رضيش وفضل يتخانق ويتكلموا يشتم وبس يا نور
نور: وبس ازاي يعني عملت ايه يا يوسف
يوسف: هددته ان لو ماشيش البنات هطلبه بوليس الا.داب
نور وصدمه: وفعلا يا يوسف طلبتله البوليس .
يوسف .نور كفايه كده مش قادر اتكلم ...
تفتكروا يوسف فعلا عمل كدة مع ادهم .....
____________________________________&
في اوضه ادهم في الاوتيل
ادهم شال البنت اللي كان مغمى عليها ودخل بها أوضته وحطها على السرير و بدا يفوقها بس البنت ما كانتش بتفوق خالص
ادهم بقلق: لله يخربيتك انت مين الي باعتك عليا. بس هو انا ناقص هبلك ده ...
وفعلا حاول كتير معاها بس البنت برضو مكنتش بتفوق ففهم انها مستحيل تفوق دلوقتي خالص
فقرر أن هو كمان ينام علي الكنبة لحد تاني يوم
وفعلا ده الي حصل.....
_______$____________________________
أما في اسكندرية يوسف ونور رجعوا البيت
وعدي اليوووووم ومحدش اتكلم مع حد خالص
أما هنا فكانت بتتكلم مع هيثم وكانت فرحانة اوي
انهم جايين بكرة
____________________________________&&
تاني يوم الصبح ....
في بيت امير .صحي وكان علي بايت معاه ..
امير: يلا يا عم على اصحي بقى
علي :هي الساعه كام يا أمير
امير: 9:00 وقوم بقى عشان لو انت رايح الشغل اصل انا بصراحه كده هاعدي على ندى الاول. يلا قوم بقي
علي: ماشي يا حنين صح يا امير ما قلتليش برده هنقول يوسف ايه بخصوص موضوع بسنت
امير: موضوع اي يا ابني
علي: لا ده انت ضائع يا ابني موضوع بسنت واهلها
امير: اه اه صحيح انا مش عارف يوسف اتعلق قوي بسنت ولكنها بنته
علي: عارف برغم ان يوسف من جواه عارف ان حرام بس كان بيدعي ان هي متلقيش أهلها عشان تفضل عايشه معاه وكان هيتكفل بيها
امير: بس يا ابني برده ابوها وامها متوفين وهي عايشه مع جدتها و جدها ودول برده كبار في السن يعني هي في الاول وفي الاخر محتاجه يوسف ويوسف برده هيبقى يفضل قريب منها
علي: يا ابني انا خائف اصلا يوسف ما يرضاش يديهم بسنت هيقول أن هما السبب ان هي تخطف باقول ايه انا خائف اكلمه هتكلمه انت
امير: خلاص يا علي حاضر... اول ما ارجع من عند ندي واجيلك المكتب ابقى اكلمه معاك
باقولك ايه انا كفايه موضوع ندى انا اصلا مخنوق انا نازل سلام
علي :سلام يا اخويا
ما هو ده حظك ياض يا علي واحد خاطب و بيرخم على خطيبته والثاني مسافر عشان يخطب وانا يوم ما قلبي يتفتح لوحده تطلع بنت اللواء طول عمري فقري اووووف
__________&___________________&
وفعلا امير راح بيت خطيبته وابوها قابله
والد ندى: خير يا امير جاي بدري قوي كده ليه يا ابني
امير :اعمل ايه يا عمي ما هو بعد المكالمه اللي كلمتها مع ندى انا ما اعرفش انام طول الليل اصلا
والد ندى : طيب عايزني اعمل لك ايه يعني بنتي و كلمتك وقالت لك كل شيء قسمه ونصيب انا اعمل ايه بقى أجبرها ترجعلك مثلا ...
انت عارف كويس اني كنت رافض انها تتجوز ضابط بس لما شفتك قلت عليك ابن ناس ومحترم لكن توصل انك في اي خناقه تقول لها ان انا هاسيبك ليه هو انت فاكره نفسك حاجه بابا
امير،: انا عارف اني غلطانه ومتسرع وكمان غبي
بس مش لدرجه اننا نسيب بعض ..عمي انا بغير قوي على ندى وهي عارفه كده كويس وبتفضل تضغط على اعصابي لحد ما بتنرفز لكن انا ما اعرفش اعيش من غيرها اصلا ...
ندى في اللحظة دي خرجت
وانا ايه بقى يضمنلي يا استاذ امير انك ما ترجعش ثاني وتعمل نفس اللي بتعمله كل مره
امير بسعاده :وحياتك عندي يا ندي ما هاعمل كده ثاني ومهما حصل بيني وبينك عمري ما اقول كلمه نسيب بعض ثاني انا جربت في خلال يوم واحد بس بعدك عني عامل ازاي
والد ندى: ها يا ندى هتسامحيه
ندى: خلاص بقى يا بابا ما هو برده امير يعني مسمحاه بس عارف يا امير لو....
امير: والله ما فيها لو خلاص بقى يا ندى حقك عليا
ندى: خلاص يا عم صافي يا لبن
امير :ماشي يا سيدي حليب يا قشطه انا لازم امشي بقى عشان ورايا شغل
ندى: برده يا امير ما تقعد شويه بس
امير :والله يا غصب عني ده انا عندي شغل قبل كده ده غير اصلا موضوع بسنت ويوسف
ندى: بسنت ايه اللي حصل لها
امير :لا لا ما تخافيش ما فيش حاجه حصلتلها بس لاقينا اهلها وانت عارفه يوسف متعلق ازاي بيها و مش بسهوله كده يسيبها ليهم
ندي: يا سلام طب ما هو بيحب اسمها ايه دي وهيتجوزها يخلف منها ما تخافش المواضيع دي بتعدي بسهوله
امير : يا رب يا ندى يسمع من بقك ربنا يلا لازم امشي بقى باي باي
________________________________$_$$
في اوتيل ادهم البنت بدات تفوق
البنت ماسكت دماغها بوجع اه يا دماغي
انا فين يا ربي ...
اي ده انت مين ....عااااااااااااااا
ادهم قام من علي الكنبة مفزوع ..اي في اي
البنت :مين انت مين ..مامي ..اعاااااااااااااا
ادهم: بس يا بنتي اهدي . اهدي يا ماما
البنت: انت عملت فيا اي انطق انا اي جمبني هنا اصلا
ادهم: طب اهدي انت الاول وانا ولله هفهمك وسيبيني الاباجورة ..
البنت: لا مش هسيب الاباجورة حد ما تفهمني انت مين وايه اللي جابني هنا..يلا بقي انطق
ادهم :هنطق ازاي وانت موتراني كده
عموما عشان اريحك امبارح وانا كنت في الحفله لقيتك وقعتي قدامي عربيتي اغمي عليك
الظاهر انك كنت شاربة كثير جدا
البنت: انت كذاب على فكره انا ما بشربش اصلا
انت بتكذب وانت اللي خطفتنى عشان تعمل عمتك الدنيئة معيا
ادهم بعصبية: ايه يا اما ايه
هو ى كلام وخلاص بيقال......
هو انا اعرفك اصلا وبعدين هاعمل كده ليه اصلا وبعدين بقول لك يا بنت انت شكلك كده واحده بتلف وتدور وانا ما ليش في الكلام ده
ده اول يوم ليه يا جدعان ده اي الفقر ده
البنت: ايه ده هو انت اول يوم ليه كده في انجلترا
ايوه :وكان يوم اسود على دماغي و كان يوم اسود لما نزلت الحفله وشفتك يا شيخة
البنت: ايه يا عم انت بتكلمني كده ليه هو انا عملت لك ايه....
وبعدين انا اللي صحيت لقيت نفسي في اوضتك يعني انا اللي خايفه منك ومفروض اتعصب
بتزعل ليه بقى
ادهم: والله شكلك عبيطه وغلبانه استغفر الله العظيم طب انت اسمك ايه يا بنتي
البنت: بنتك ماشي يا بابا عامه اسمي هيا وانت
ادهم: بصي هو بغض النظر عن اسلوبك اللي زي الزفت ما شاء الله انا اسمي ادهم
البنت :عمتا ربنا يسامحك ممكن بقى امشي من هنا
ادهم: طب استني بس يا حاجه هو انت فعلا مش بتشربي
هيا: والله دي اول مره هم اصحابي فضلوا يضغطوا علىا اشرب وقالوا إن ده عصير ومافيهوش حاجة
ادهم: بصي هو مافيش حد في الدنيا عارف انت كذابه ولا صادقه غيرك ..اففففف بقي
عموما انت كانت ريحتك كلها شرب فعلشان كده يعني لو انت فعلا مش بتشربي وصحابك ضحكوا عليك ابعدي عنهم لان العيال دي نويالك على شر واحمدي ربنا اصلا انك وقعت قدامي وانا اخذتك ومشيت الله اعلم ممكن يعملو فيكي ايه
هيا: عموما ميرسي
وكان جاي تخرج من الاوضه بس وقفت ثاني قالتله باقول لك ايه هو احنا ممكن نبقى اصحاب
ادهم ابتسامه: ماشي يا ستي هو انا اطول اكيد ممكن نبقى اصحاب
هيا ببتسامة : خلاص يبقى انا اروح اغير هدومي وانت كمان غير هدومك فوق ونزل نفطر مع بعض ايه رايك
ادهم: وانا موافق .....
__________________________________________$$$
علي وهو في مكتبه دخله الشويش وقاله أن اللواء سراج عايزه ......
علي بخوف :يا لهووي عايزني ليه انا قلقت اصلا ....
وفعلا دخلوا المكتب واتفااااجاااااااا....
تكملة الرواية ونهاية الجزء الاول من هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️