القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الطارق الحلقه الثالثه والرابعه والخامسة بقلم إيمان الصياد

رواية عشق الطارق الحلقه الثالثه والرابعه والخامسة بقلم إيمان الصياد 

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

رواية عشق الطارق الحلقه الثالثه والرابعه والخامسة بقلم إيمان الصياد 


رواية عشق الطارق الحلقه الثالثه والرابعه والخامسة بقلم إيمان الصياد 

عشق_الطارق الحلقه الثالثه 

فى بيت عبير...كانت تستعد للذهاب الى الجامعه بدلت ملابسها وخرجت تطمأن ع والديها

اردفت فاتن والدتها قاءله وهى تنظر لها: خلاص جهزتى ونازله ي بيرو

أومأت عبير برأسها مُردده:ايوه ي ماما طارق كلمنى وقالى اسامه هايعدى عليا يوصلنى

تدخل عبد العزيز بحب :خلى بالك من نفسك ي حبيبتى ربنا معاكى ياارب ويوفقك

سحب عبير يد والدها وقبلتها مُردده:تسلملى ي اجمل بابا ربنا مايحرمنيش منك ابدا

ف ذالك الوقت أعلن هاتفها عن اتصال نظرت لشاشه الهاتف وجدت اسامه شقيق طارق

ضغطت ع زر الإيجاب:الو ي اسامه

اسامه....ايوه ي عبير انا تحت البيت جاهزه

عبير..ايوه

فاتن مُتخله:خليه يطلع يشرب حاجه ي عبير

عبير:أسامه ماما بتقولك اطلع اشرب حاجه

اسامه:شكرا معلش مره تانيه بس سلميلى عليها وعلى عمو

عبير :حاضر يوصل سلامك ثوانى وهاكون تحت

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

اسامه:براحتك انا مستنى هنا سلام

أغلقت عبير الخط ونظرت إلى والديها قاءله: مرضيش ي ماما والله وقال مره تانيه وبيسلم عليكو وهايجى يشفكو قريب

فاتن:ماشى ي قلبى خلى بالك من نفسك

عبير:ط عاوزين اى حاجه

الاب..والام..شكرا

هرجت عبير من شقتها وذهبت حيث اسامه طرقت ع زجاج السياره

نظر اسامه إليها ثم قام بفتح الباب لها مُردداً: اخبار القمر ايه

خجلت من وصفه لها ولكنها أردفت

عبير..الحمد الله ي اسامه انت عامل ايه وعمو و طنط اخبارهم ايه

اسامه...الحمد الله بخير وبيسلمو عليكى كمان وبلاش كسوف دا انا زى ابن عمك بالظبط

ابتسمت عبير ع مزاحه معها ثم أردفت: راجعت كويس والا لاءه دى اخر سنه عاوزين تقدير كويس مش اى كلام

أسامه ..امممممم شامم ريحه طارق ف الموضوع

عبير ضاحكه دا قالى لو ماجبتيش تقدير كويس مالكيش شغل عندى

انفجر اسامه ضاحكا وبعدها اردف:نفس الكلام إلى قالهولى وربنا

اخويا دا عليه حركات.هههههههه

عبير..ط بس بقا بدال مافتن عليك واقله انك بتتريق عليه

اسامه بمشاكسه واهون عليك بردو

بس سيبيك إنتى عاوز منك خدمه ضروووورى وماتكسفنيش ياريت يعنى

عبير..انت عارف لو ف ايدى مش هاتاخر عنك انت عارف معزتك عندى

اسامه ..حلو اوى الكلام دا ف ايدك ان شاء الله وتقدرى

عبير...خير

اسامه..بصى ي سيتى

**************************

ف فيلا ادهم النمر

كانت نوجا تجلس ف حديقه المنزل ع الطاوله وكانت شارده الزهن تفكر ف شىء ما

اتى من الخلف زوجها ادهم وقام باحتضانها وطبع قبله رقيقه ع رأسها هبت منتفضه من مكانها

نوجا..بخضه ادهم خضيتنى بجد الله يسامحك

ادهم.. مشاكسا شكلك كنتى سرحانه فيا صح والا لاءه

نوجا..وهى تقوم باحتضانه وتشدد من ضغطه عليها

ادهم وهو يربت ع ظهرها مالك ي حبيبتى بس بقالك كام يوم مش عجبانى خالص ودايما سرحانه ف ايه؟ايه إلى حصل

نوجا.متمتمه: شكل الماضى هايتفتح وكل حاجه هاتبان ويعالم هانقدر نداوى جروح احبابنا والا لاءه انا خايفه اووى ي ادهم

كان ادهم يستمع إلى كلامها دون فهم شى إلى عندما اكملت كلامها ايقن انها تعيش ف حاله من عذاب الضمير الذى توهم نفسها به وهى لم يكن لها دخل فى شىء قط

نوجا."شهيره،شهيره كلمتنى من اسبوع ماكفهاش إلى اخدته وأنها باعتنى وانا كنت باعتبرها اختى مش بس صحبتى بعد ماضحكت ع عبد العزيز وخلته يتجوزها ع فاتن ف السر من اكتر من 20 سنه واخديت كل ورثه واستغلته راجعه تانى وعاوزه تفتح القديم. راجعه مكفهاش انه مبقاش حلته اى حاجه وخلته بعد مكان صاحب شركات بقا يشتغل موظف زيه زى اى حد طالبه ثمن سكوتها ع إلى حصل زمان بس المره دى منى انا

ونهارت بعد تلك الكلمات باكيه ف احضان زوجها

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

اخذ ادهم يربت ع ظهرها بحنان وتعاطف معها هو يعلم انا تحمل نفسها فوق طاقتها وهى ليس لهاعلاقه من الاساس سوا ان عرفتهم ع بعض ف مجال العمل فقط لكن شهيره استغلت هذا لايقاع عبد العزيز ف غرامها والنصب عليه ف امواله

ادهم بحب وحنو :خلاص كفايه بقا وانا المره دى إلى هاقف لها وهعرفها ان الله حق هشششششش اهدى واطمنى انا جنبك ومعاكى

نوجا....................

*********************

فى مشفى طارق الاثتثماريه

بعد أن أمر ريهام بإبلاغ همس بأنه ينتظرها ف مكتبه

توجهت ريهام الى مكتب همس

ريهام...بدون ان تطرق الباب كالعاده ولكن هى قاصده تعطى همس درس ف خصوصيه الاخرين فتحت الباب ع مسراعيه

لتقف مصدومه مما رأت امامها

.ريهام............

****************

ف الدرس كانت تجلس شيمو هى وصديقتها فرح منتبهين إلى شرح الأستاذ نادر الذى كان كل تركيزه ونظراته ع شيماء فقط وكأنه لم يوجد غيرها امام اعيونه

اما هى فلم تكن منتبه من نظراته اليها

ولكن كانت هناك اعين مغتاظه من تلك النظرات التى يوجهها نادر إلى شيماء

خالد.:شوفى مش منزل عيونه من عليها تقوليش مافيش حد غيرها هنا

ندى:.وهى مغتاظه عندك حق بس وعد منى لدفعها التمن غالى

خالد:انتى بتاعه كلام وبس قلتى هاتمشى السكه معايا والا شوفت منك اى حاجه

ندى وهى تنظر له بمكر أردفت: الا قولى ي خلود انت بتحبها بجد والا عاوزه يومين وبالسلامه

خالد.وهو ينظر إلى شيماء بضحكه خبيثه أردف:حب ايه إلى انت جى تقول عليه

ندى ما ان ودت الرد عليه الا وقطعها

الاستاذ نادر قاءلا ندى.قولى اخر حاجه انا وقفت عندها

ندى وهى لا تستوعب انه كان مركز معها اخذت تفرك ف يدها من الإحراج قاءله

ندى:أسفه ي استاذ نادر ماكنتش مركزه مع حضرتك

نادر...ط اققعدى ي انسه وركزى ودا اخر انذار ليكى فاهمه

اومأت ندى براسها ورددت :فاهمه

جلست والغيظ والحقد يتملكانها اكثر فاكثر

نظرت للجالس بجوارها رأته يكتم ضحكته ع منظرها

تاففت منه بضيق واضح وقالت بتوعد الشاطر إلى يضحك ف الآخر ي خالد

خالد.بهمس ط ركزى بدال مايقومك تانى

ندى.......

***************

ف سياره اسامه:عرفتى هاتعملى ايه والا هاتبوظى الدونيا

عبير.:خلااااص بقا فهمت فهمت احب اسمعلكالى قلته

اسامه :معلش ي بيرو اصل إنتى لخمه اوى وانا خايف منك الصراحه بس لولا مطر بس

عبير وهى تهم بالنزول من سيارته: الحمد الله انى خلصت منك انا عارفه دى بتحبك ع ايه سلام

اسامه :ي بت دا انا قمر والله بس هى إلى فازت بيا بنت المحظوظه

عبير:أمر بالستر سلام هاكلمها وابقا اطمنك عليها بس بلاااش انت بقولك اهو

اسامه :لا ي ماما تكلميها وانا جنبك فاهمه والا لاءه

عبير.وهى تسطنع التفكير هافكر

اسامه:امشى ابت من قدامى ماتدخليش المدرج غير اما اجيلك قال افكر قال

ما ان نزلت من السياره واغلقتها وهمت بالدخول رأت صديقاتها اميره وريم ينزلون من التاكسى

ريم :الله يسهلو ي عم جايه مع الواد اسامه الموز اللوز دا واحنا غلابه متشحططين ف التكسيات ههههه

عبير وهى تخبط ع راسها :لسانك دا عاوز ينقص منه شويه

ريم مصطنعه الزعل: واهون عليكى باردو دانا حبيبتك نسيتى إلى بينا وتنفجر ضاحكه وتردد حلوه إلى بينا دى،تخيلى لو طارق سمعنا هايقول علينا ايه

عبير :لا وربنا حالتك دى ماينسكتش عليها خااالص والا ايه ي مرمر

اميره وهى تزفر بضيق: انا بقول ندخل المحاضره احسن والا ايه

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

عبير.موجه كلامهاإلى ريم :مالها دى؟

ريم وهى ترفع اكتافها: والا اعرف ي اوختى ياله بيناع المحاضره

عبير وهى مستغربه حديث اميره معها :ياله

بس انا مش هادخل هاستنى اسامه علشان عاوزنى ف موضوع وبعد كدا هادخل احجزيلى مكان جمبك

ريم بتفهم حاضر بس ماتتاخريش إنتى عارفه دكتور سيف هو إلى علينا ورخم مش بيدخل حد وراه

عبير:حاضر

اميره بغيظ..وموضوع ايه دا بقا إلى بينك وبين سى أسامه ومحدش يعرفه

عبير.ايه ي اميره عادى موضوع وخلاص

اميره ..براحتك مش عاوزين نعرف وتتركها وترحل

ريم...ماتزعليش ي بيرو إنتى عارفه اميره حمقيه وبتحب تعرف كل حاجه ي كدا ي تزعل

عبير.بزعل والله دا شىء خاص ب اسامه ماقدرش اقوله لحد إنتى عارفه ان انتو اخواتى مش بس اصحابى واى حاجه تخصنى انتو بتكونو اول حد يعرفها

ريم..خلاص والا يهمك اسامه جيه اهو ياله سلام ومتتاخريش

اومأت عبير براسها ونظرت ف إتجاه اسامه

اتى اليها مردداً: مالك شكلك زعلان كدا ليه

عبير بحزن: لا مافيش حاجه ماتخد ش ف بالك

اسامه..لابجد ف ايه

قصت عبير عليه ماحدث بينها وبين ريم واميره

اسامه بغيظ: انا مش عارف إنتى بطيقى البت إلى اسمها اميره دى ازاى اصلا دى بارده وحشريه كدا متكبره ع ايه ماعرفش ،لكن ريم دى قموره كدا ف نفسها ودمها خفيف

عبير ..ط خلصت ي خفيف والا لاءه ؟اخلص عاوزين ندخل المحاضر دكتور سيف مش بيدخل حد بعده

اسامه :ااااه ماهى كانت ناقصه سى سيف دا كمان

عبير...ط باقولك خلى المكالمة بعد المحاضره ونتكلم براحتنا

اسامه:لالا ابوس ايدك والله ماهقدر عاوز اسمع صوتها واطمنى عليها

عبير ..حااضر ي اسامه

وما ان هما بالاتصال حتى وجدت دكتور سيف امامها

سيف:مادخلتوش المحاضره ليه انتو الاتنين

اسامه بضيق داخلين اهو يادكتور

ودخلو الاثنين خلفه دون النطاق بحرف واحد


*************

فى مشفى طارق

وفى مكتبه كان يجلس ع كرسيه بعد إجراءه العمليه وجد الباب ينفتح ويدخل ذالك الشاب الوسيم أمجد وما ان رآه حتى تهللت اساريره وقام من ع المقعد واحتضنا بعض بشده

طارق.ياااه والله زمان ي صحبى واحشني ي دوك والله، حمد الله ع السلامه، جيت ايمتى؟

امجد...لسه واصل من المطار ع هنا ع طووول ومش ناوى اسيبك تانى ابدا ايه بقا ليا شغل هنا والا امشى مكان ماجيت

طارق:عيب عليك مكانك ف الحفظ والصون دا انا ما صدقت انك جيت مستحيل اسيبك تمشى ابدا

ثم اكمل طارق قاءلا :أيه بقا مافيش حاجه كدا والا كدا عاوز افرح بيك ي صحبى

امجد.مانت عارف انى بحب الطيارى بس

وفى نفسه ياريت كنت اقدر اقولك ماكنتش اتعذبت كدا لكن خايف تفهمينى غلط ي صحبى

طارق:أييه فينك ي عم وبتقول مافيش حاجه السرحان دا لازم يكون وراه واحده دا انا خبره برضو ينهى كلامه وهو يغمز له

امجد ضاحكا :ماشى ي خبره المهم انت اخبارك ايه واخبار عبير

طارق:الحمد الله هانت كلها شهرين ونحدد الفرح بقا انا كدا جبت أخرى بصراحه

امجد...هههههههههه والله وشوفت ي نمر وانت بتلف حولين نفسك فاكر أيام الجامعه البنات كلها كانت هاتموت عليك وانت مديهم الطناش والا كلو كوم وهمس المغروره كوم تانى

طارق....همس الله يحرقك افتكر لنا حاجه كويسه

امجد..ليه هى لسه بتيجى تشوفك

طارق..وهو يلوى فمه.ويضحك بتهكم لا وانت الصادق دى باقت شغاله هنا

امجد..نعم ي خويا !شغاله فين انت اتجننت ي طارق والا ايه

ازاى تشغلها هنا وانت عارف انها مغروره ومستعده تبيع أبوها علشان الفلوس

طارق..منه لله إلى كان السبب ياله بقا مش مشكله المهم انت تروح ترتاح وتسلم ع مامتك وباباك وتعمل حسابك العشا عندى النهارده

امجد..ماشى ي صحبى وماتقولش لحد عندك عاوزها مفاجأه

طارق ماشى ي ميجو زى ماتحب

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

بمجرد خروج امجد امسك الهاتف كى يطمأن على معشوقته الصغيره


******************

أثناء خروجهما من قاعه المحاضرات

اسامه وهو يقف امام عبير والله مانا سيبك غير اما تكلميها حسى بيا حرام عليكى

عبير ضاحكه :ط براحه بس الناس تقول ايه

اسامه . .يزعلو انا هاموت بجد وهى مش بترضى ترد عليا

عبير: حاضر بس هى عندها حق وانا احترامتها اكتر ع فكره لانها مش عاوزه تخون ثقه اخوها فيها

اسامه: والله عارف عارف بس انا ببقا عاوز اطمن عليها بس وكمان فاتحت بابا ف الموضوع وهو ماعندوش مانع بس بعد فرحك إنتى وطارق يعنى انا مش بتسلى والا حاجه


عبير ..ربنا يكتبها من نصيبك لو خير ليك ياارب

اسامه..وهو يرفع يده ف السماء يااااااااارب

اخلصى بقا ورنى عليها

ما ان بدأت ف إجراء المكالمة حتى وجدت رقم طارق امامها

ابتسمت وهى تتمتم ف سعاده ..... ملك روحى......

اسامه:نعم ياختى يعنى ايه..

عبير ضاحكه: يعنى طارق اوعا كدا بقا علشان اروح اكلمه

اسامه بصدمه:.لالالا والله حد با صصلى ف المكالمة دى

وتركها وذهب وهو يستشيط غضبا

عبير بحب وعيون لامعه :وحشتنييييييييييى جدا ي حبيبى

طارق:مش اكتر منى ي عبير قلبى انا هاعدى عليكى اما تخلصى محضراتك علشان اروحك

عبير.بزعل مصطنع يعنى مش علشان واحشتك وعاوز تشوفنى

طارق: حبيى إنتى بتوحشينى وانتى معايا

عبير:ربنا يخليك ليا مايحرمنيش منك ابدا

طارق ..والا يحرمنى منك ي قلبى

خلى بالك من نفسك وابقى رنى عليا اما تخلصى علشان اجيلك لا اله الا الله

عبير..حاضر..محمد رسول الله

*******

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

ف مكان اخر كانت تدبر مكيده ويالا العجب حين تكون المكيده من طالبه ضد معلمها

ندى عرفت هاتعمل ايه

خالد:عرفت بس دا إنتى دماغك دى سم ي بنتى والله

ندى بطل رخامه هى إلى بادءيت والبادى اظلم

خالد....وهو يلتفت حوله بحركه كوميديه ويغمز بعينه إنتى هابله ي بنتى هو فى غيرنا هنا مانا عارف إنك إنتى إلى متغاظه من نادر علشان مش معبرك والكل عارف انه مهتم زياده ب شيمو.

ندى بكره وحقد.مالكش داعوه مش انت عاوز تكسرها وتجيلك راكعه امشى ورايا وانت تكسب

خالد:معاكى لما نشوف اخرتها

ندى وهى تنظر امامها مُردده بإبتسامه:كل خير ان شاء الله

وتطلب منه الله الخير وهى تعصيه وتغضيه


الحلقه الرابعه من

عشق_الطارق


فى مشفى طارق


جلست ريهام حزينه تتذكر عندما فتحت الباب ع همس وهى لا تصدق ذالك المنظر الغير اخلاقى بالمره


فلاااش باااك

دخلت ريهام ع همس غرفه مكتبها

وجدتها ف وضع مخل جدا تجدها ف أحضان ذالك المدعو الدكتور يحى

أنصدم يحى عندما رأى ريهام واقفه امامه وهى غير مستوعبه ذالك المشهد الغير اخلاقى

اما بالنسه لهمس فهى كانت لا تعطى للأمر أى أهميه وكأنها لم تفعل شىء

همس... ايه ي ريرى مش فيه باب تخبطى عليه

ريهام وهى تنظر أرضا والدموع متجمعه ف مقلاتيها

اسفه ي دكتوره كنت مفكره حضرتك هنا لواحدك

دكتور طارق هو إلى باعتنى لحاضرتك

همس وكأنها لم تفعل شىء

ط روحى وانا هاجى وراكى

خرجت ريهام وهى مطأطأه الراس وكأنها هى من فعلت هذه المحرمات

بعد أن خرجت ريهام نظرت همس إلى وجه يحى وكان الدماء هربت منه

همس قاءله..مالك شكلك قَلب كدا ليه

يحى...انتى ايه البرود إلى انتى فيه دا ! دى احتمال كبير تقول لى طارق، لاء مش احتمال ،دا اكيد هاتقوله ،وساعتها هانترمى بره المستشفى دى انا وانتى وأكمل بتهكم يا..يادكتوره

نظرت له همس ببرود وهى تضع رجل فوق الأخرى وتقول ...خلصت كلامك والا لسه

تصدق ماكنتش اعرف انك جبان ي يحي

نظر لها بعدم فهم

فأكملت همس قائله :مش هاتقول صدقنى مش هاتقول اى حاجه هى اخرها تقعد ع مكتبها وتنزل دمعتين ع الحبيب إلى راح منها بس......

يحي بعدم فهم...انا مش فاهم ايه إلى يمنعها تقول لى طارق وهى بتعتبره اخوها الكبير مش بس صاحب الشغل ،ومين حبيبها دا إلى هاتعيط علشانه ؟

همس وهى تلوى شفتيها :مش بقولك جبان وكمان غبى

يحي بغضب: همس الزمى حدودك، فهمينى براحه كدا ف ايه

همس ببرود...كل الحكايه ان الست ريهام شيفاك فارس أحلامها واسندت زراعيها واقتربت منه وهى تقول بحروف متقطعه

ب.ت.ح.ب.ك

واسندت جسدها للخف مره اخرى مُردده: فهمت والا اعيد تانى

ابتسم يحي قائلا :لا والله ،دا بجد ،ط مش كنتى تعرفينى كنت جريتها شويه بدال ماهى صعبت عليا كدا

همس ضاحكه.لا طيب وحنين اووى ي يحي والله

يحي بخبث وجديه ..بس كدا كل حاجه اتحلت وممكن نستفاد كتير من ورا ريهام ونكسبها لصفنا وبعد ماكونا بنعمل الشغل ف الضلمه بليل نعمله ف النور ف عز النهار ايه راييك

همس بخبث...ماتستعجلش كل حاجه ليها أوان ودا لسه أوانه مجاش

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

عوده للوقت الحالى

أقاقت ريهام من شرودها وهى تُكفكف دموعها قائله:ي خساره يايحي ع قد الحب إلى حبيتهولك وانت والا كأنك شايفنى كرهك زاد ف قلبى اضعاف من بعد ماشوفتك ف المنظر الزباله دا بس للأسف مش هاقدر اقول لى طارق

ثم أشارت ع قلبها مُردده بحزن:دا السبب

بس الحمد الله ان ربنا كشفك ع حقيقتك قدامى :إبتسمت بمرار وهى تنظر إلى الحاسوب الموضوع امامها وأكملت شغلها بنصف عقل وربما أقل

********************

ف بيت عبير


كان يجلس عبد العزيز شارد الزهن ف الماضى

فلاش بالك


عبد العزيز وهو جالس ع مكتبه أتت السكرتير الخاصه به بعد ان طرقت عِده طرقات خفيقه ع باب حجره المكتب مُردده

رضوى:عبد العزيز بيه مدام نجوى ومعاها واحده منتظرين حضرتك برا

عبد العزيز وهو يقوم من ع مقعده :دخليهم بسرعه مستنيه ايه ويقوم بنفسه للترحاب بهم

تدخل نجوى .وصديقتها شهيره

عبد العزيز..بجد الشركه منوره ي نجوى اخبارك ايه إنتى والأولاد وينظر إلى صديقتها

نجوى:تسلم ي عبدالعزيز الشركه منوره بى اصحبها الأولاد بخير الحمد الله

وتنظر إلى صديقتها وتقول :دى شهيره اختى وصحبتى

يتقدم منها ويمد يده ويقول: اهلا وسهلا ي مدام شهيره

شهيره وهى تنظر اليه :اهلا بيك ي عبد العزيز بيه

يجلس كلا من عبد العزيز و نجوى و شهيره

ويطلب من السكرتيره احضار عصير مانجو فرش

نجوى موجه حديثها إلى عبد العزيز :مستغرب الزياره أكيد ،بس شهيره كانت عاوزه تبنى فيلا نفس تصميم فيلتى وكانت فاكره ان ادهم هو إلى مصممها قلتلها لاءه دى تصميمك انت ،والصراحه هى بعد طلاقها كانت عاوزه تبنى فيلا وتستقر فيها لواحدها

عبد العزيز وهو ينظر اليها..مافيش مشكله إنتى تأمورى ي نجوى وينظر إلى شهيره حضرتك تعرفينى المكان والمساحه وكل شىء هايبقى تمام وف اققل وقت هاتستلميها

اومأت شهيره براسها بالموافقه

كانت هذه هى البدايه

بدايه خيانه وبدايه حب

ولكن الخيانه هى التى انتصرت ف الآخير

وتعددت القاءات بين شهيره وعبد العزيز

وازداد تعلقه بيها وهى كانت تعرف ذالك جيدا وما كان منها إلى انها جارته ف خيانته لزوجته وطلبت منه الزواج... سرا ..

ومن هنا بدأت كل الحكايه حب المال يعمى البصيره نعم يعمى البصيره اخذت منه كل شىء بهذا التوكيل العام الذى كان معها وتركته بل وتركت البلد باكملها ورحلت .......

رحلت بعد أن دمرت اسره كامله لا حول لها والا قوه

هذه كانت هى غلطته الوحيده التى يدفع ثمنها حتى الآن

وما ذاد عليه ألمه وخوفه من الماضى إلا مكالمه أخيه ادهم له

فلاش بالك

عبد العزيز وهو جالس مع فاتن ف الرسيبشن يتحدثون وجد هاتفه يعلن عن اتصال نظر للشاشه وجده اخيه ادهم

عبد العزيز...السلام عليك عامل ايه ي ادهم

ادهم وهو لا يعرف ماذا يوجيب :الحمد الله تمام انت عامل ايه وفاتن واحمد

عبد العزيز :الحمد الله بخير

ادهم..ف موضوع لازم اشوفك ونتكلم مش هاينفع التلفون

عبد العزيز:خير ف ايه قلقتنى

ادهم:كان نفسى اقولك خير لكن للأسف ،صمت قليل وعاود للحديث مره اخرا قاءلا شهيره رجعت وكلمت نجوى

تسمر عبد العزيز أسر سماعه لإسمها وأردف بصوت يكاد يكون مسموع :شهيره رجعت ،رجعت بعد كل السنين دى! رجعت ليه ؟وعاوزه ايه ؟

أدهم..مش هاينفع ع التلفون بقولك لازم نتقابل

تعالى الفيلا عندى انا مش هاينفع اسيب نجوى ف الحاله إلى هى فيها دى

عبد العزيز بتفهم :حااضر ساعه واكون عندك واغلق الهاتف وهو يتذكر كل شىء كأن لم يمر ع ما صار اكثر من 20عاما


عوده للحاضر

فاتن..وهى تنظر إلى زوجها وتوجه الحديث له: عبد العزيز مالك سرحان ف ايه بقالى ساعه بكلمك من ساعه ماقفلت مع أدهم وانت سرحان كدا

عبد العزيز بحزن:لا مافيش بس أدهم قال عاوز يشوفنى عنده ف الفيلا هاغير هدومى واروحله

فاتن بنزق خفيف.يعنى اليوم الأجازه هاتقضيه بره كمان

عبد العزيز ..والله لو عليا ماكنت طلعت خالص لكن الموضوع ضرورى ولازم اروح اشوفه

فاتن..والا يهمك ابقى طمنى لما توصل وسلملى ع نوجا

عبد العزيز..حاضر

*******************


ف الجامعه

كانو يقفون الثلاثه عبير وريم واميره يتحدثون

جاء اسامه وهو يلوى شفتيه قائلا :لا والله حضرتك واقفه هنا وانا والا ف دماغك صح

عبير ضاحكه :لا والله بس انت مشيت وانا خلصت مع طارق ومالقتكش هى دى كل الحكايه

اسامه خلاص بطلى كلامى امشى قدامى ياله علشان انا جبت أخرى كدا

وينظر إلى ريم واميره قاءلا :معلش ي بنات هاخدها منكم خمس دقايق بس مسأله حياه او موت بالنسه ليا

ريم مبتسمه:والا يهم ي اوسؤس بس ماطولش عندنا اخر محاضره

وتنظر اميره بغل مُردده:والله حياه او موت دا ليه ان شاء الله

أجابها سامه وهو يبتسم لعبير :والله حاجه متخصكيش

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

ثم يوجه حديثه إلى عبير إمشى بقا انا زهقت واتخنقت

وما ان تقدمو خطوتين وجد الدكتور امامه يقول ...ايه مادخلتوش المدرج ليه المحاضره فاضل عليها ٥دقايق بس

نظر اسامه إلى عبير التى كانت تكتم ضحكاتها ع منظره وهو مصدوم من رؤيه الدكتور امامه

اسامه تكلم وهو يبلع ريقه :حاضر ي دكتور داخلين حالا

نظر إلى عبير بحصره: اضحكى يختى والله حد باصصلى ف ام المكالمة دى امشى امشى قدامى ع المحاضره انا عارف دى عين البت اميره الجزمه


*********وفى مكان آخر

كانت شيماء وفرح يتدحثون بعد انتهاء الدرس

شيماء ..ماتبقيش بارده بقا استني معايا اما حد يجى ياخودنى بخاف اققف لواحدى

فرح بمشاكسه: ليييه تخافى وانتى اتنين بودى جارد بيحرسوكى

التفتت شيمو يمين ويسار وقالت هما فين دول يابنتى

فرح مشاكسه وهى تنظر إلى نادر الواقف ف الأعلى اهو واحد فوق والتانى هناك اهو كانت تقصد ف ذالك الوقت خالد

ضربتها شيمو ع راسها وردت بضيق انا بقول تمشى وتبطلى رخامه بقا


اخذت فرح تضحك ع منظر صديقتها

مُردفه:الله مش هى دى الحقيقه وانتى مش معبره حد فيهم بس انا لو منك كنت اختار استاذ نادر احلى: خالد دمه يلطش كدا

ف هذا الوقت لمحت شيمو خيال من بعيد ليس بغريب عنها ولكن اختفى فجاءه فهمست بداخلها قائله: اكيد تهيأت مش ممكن يكون حقيقه

فرح...هى روحتى فين بكلمك

شيمو بحزن لا مافيش عاوزه اسالك هو ليه إلى بنحبهم مش بيفكرو فينا :والا بيحبونا إحنا مش بنفكر فيهم

شيمو.بجديه لان القلب هو إلى بيتحكم فينا مش احنا إلى بنتحكم فيه.عرفتى والا لاءه

شيمو حزن :للاسف عرفت

وفى نفسها ..يااااارب خرج حبه من قلبى لأنى بتعذب بجد

وفى هذا الوقت اتت سياره كانت تنتظرها ودعت صديقتها وركبت فيها وهى تفكر ف شىء ما

*********************

فى الكليه

بعد انتهاء اخر محاضره لها جاء اسامه عليها وهو فى قمه غضه وغيظه

اسامه من غير مناقشه طلعى فونك ورنى بسررررعه

عبير .ضاحكه حاااضر

املا عليها الرقم وطلبته عبير وفى انتظار الرد

..... .....................

ف بيت غمر صديق اسامه كان جالس بجوار اخته يضع لها خافض الحراره رءى الفون الخاص بها يعلن عن اتصال نظر للشاشه وجدده غير مسجل نظر لاخته وقال ف رقم بدون اسم بيرن شوفيه كدا تعرفيه او لاء نظرت للشاشه وهى تدعو من الله ان لايكون الذى ببالها ارتاحت قليل عندما قرأت الرقم وتأكدت انه ليس أسامه

هزت راسها نافيه مُردده: لاء ماعرفش رد انت

اخد غمر منها الفون وفتح الخط

غمرر..الو

عبير.....................

غمر...الوو


ضربها اسامه ع راسها قليلا كل تنظر له ثم أشار لها بمعنى تكلمى

عبير..الو السلام عليكم مش دا رقم سهر

اطمأن غمر عندما وجد الصوت الذى اتاه انوثى

وأجاب ايوه هو حضرتك

ثوانى وهاتكون معاكى

اعطى لشقيقته الهاتف وخرج من الغرفه حيث يعطيها المساحه الكافيه ف الحديث مع صديقتها

سهر..الوو مين

عبير..انا عبير عبد العزيز النمر

وما ان سمعت اسم النمر تأكدت انه هو من وراء هذا الإتصال

سهر بتعلثم ايوه حضرتك اى خدمه

عبير.مجيبه لا ي قمر انا بس عرفت انك تعبانه وحبيت اطمن عليكى وفى ناس كمان هاتموت لو ماطمنتش عليكى


احمرت واجنتى سهر من تلميحات عبير لها وهى تعرف مقصد كلامها جيدا

سهر بصوت ضعيف حضرتك تقصدى ايه مش فاهمه

لم يأتيها صوت عبير مره اخرى ولكن أتاها صوت رجولى انتفضت زعرا وهى تسمع صوته نعم صوته واحدها هى تعرفه كثيرا عن ظهر قلب

اجابها اسامه قاءلا بلهفه وحب :اسف ماكنش قدامى طريقه تانيه غير دى علشان اكلمك واطمن عليكى بس عبير كويسه وبتحترمك جدا من كتر كلامى عليكى وحشتينى جدا ياريت كنت انا

لن ياتيه رد بل أتاه صفاره تعلن عن إنهاء المكالمة

ابتسم بحب وتنهد تنهيده حاره من أعماق قلبه

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

اتت عليه عبير ضاحكه .....ههههه والله كنت عارفه انها هاتعمل كدا من طريقه كلامك عنها هو دا الرد المناسب منها

اسامه بغيظ من عبير ولكن ف نفس الوقت يرقص قلبه طرباً

أجاب عليها :مالكيش داعوه انا مبسوط كدا وظهر ع ملامحه الحزن بس نفسى تعرف انى بحبها بجد ومش بتسلى بيها زى ماهى مفكره

أردفت عبير بمشاكسه :وإل يغيرلك فكرتها عنك تعمله ايه

اسامه بلهفه إلى تطلبيه من عنيا بس بجد هاتسعدينى

عبير. هساعدك علشان هى كمان بتحبك

اسامه بعدم تصديق بجد عرفتى ازاى

عبير من صوتها صدقنى بتحبك بس هى خايفه من حاجه

اسامه :هى مش خايفه بس هى قالتلى انها مش مستعده تخسر ثقه اخوها علشان اى حد

عبير بتسأول: ط ليه ماقولتش لى غمر وصريحته بحبك لأخته

أسامه بحزن: الصراحه ماعنديش الجراءه انى اقوله كدا غير وبابا معايا وبطلوبها منه رسمى

عبير بتفهم..ربنا يقدم لك الى فيه الخير ياارب

اسامه :ط تعالى اوصلك إنتى وريم والبت اميره دى مشيها لواحدها

انفجرت عبير ضاحكه مُردده: نفسى اعرف ايه بينك وبين اميره مش بتحبها لييييه

اسامه وعلمات القرف ظاهره عليه:كدا لله ف لله بارده

ما ان انهى كلماته حتى وجد اميره تنظر له بغيظ وتقول بابتسامه استفزاز :مش لواحدك انا كمان شيفاك كدا

تكلمت ريم لفك هذه المشاحنه وقالت بمرح: خلاص كدا نبقا خلصين واحده بواحده

نظرت إليها اميره بغضب واردفت قاءله: انا ماشيه

نظرت ريم لاسامه ضاحكه وردت قاءله :منك لله

ورحلت خلف اميره وهى تقول سلام ي بيرو

نظر اسامه لها قاءلا: جايه والا لاءه انا رايح لغمر اديله المحاضرات

ردت عليه عبير :لا طارق جاى يوصلنى امشى انت

اسامه..ط سلام مش تقولى من بدرى بتضيعى في الوقت ليه ورحل وتركها تضحك ع تصرفاته وبنفس الوقت تنتظر حبيبها

***********

ف بيت عبير

كانت تجلس والدتها أمام التلفاز

دخل أحمد الشقه قاءلا بمرحه المعتاد: يانااس يااقوم هل من مجيب ايه البيت دا هو انا داخلت شقه غلط والاايه

اتاه صوت والدته قاءله: تعالى ي غلباوى انا هنا اهو

رد عليها بمشاكسه: الله هو الجميل لواحده فى البيت والا ايه! فين بابا وعبير

فاتن..عبير لسه ماجتش من الكليه

وبابا عند عمك ادهم

أحمد قاطباً جبينه: خير ف حاجه والا ايه

فاتن...والله ماعرف هو اتصل وبابا نزل وراحله

أحمد.... ط ماما انا مييييت من الجوع

فاتن.... وهى تهب واقفه حاضر ي حبيبى خمس دقايق بس والاكل يكون جاهز.عبال ماتكون غيرت هدومك

*************

ف فيلا ادهم النمر

كان الجو كله توتر وخوف،خوف من ماضى يُريد الظهور من جديد

وخوف من فقدان أشخاص لن نقدر ع الإستغناء عنهم


الحلقه الخامسه من

عشق_الطارق


فى فيلا ادهم النمرإ


كانو جالسين ثلاثتهم ف حزن شديد انفاسهم اللهاثه هى فقط من تُعلن عن وجودهم ،طال الصمت حد الملل

ولم تقطعه سوى نجوى عندما أردفت:انا اعصابى بجد تعبانه مش مستعده اخصر فاتن لأى سبب كان، دى صحبتى وأختى ،ومع آخر كلماتها إنهارت باكيه وهى تردد انا السبب انا السبب

نظرو الاثنين لها بإشفاق ع حالتها!!!

ثم تقدم ادهم منها قاءلا :حبيبتى علشان خاطرى ماتعمليش ف نفسك كدا والله إنتى مالكيش زنب ابدا ،ثم ووجه نظره إلى الجالس امامه بلوم وشفقه ف نفس الوقت

واخيرا تكلم عبد العزيز بحروف متقطعه وحزن لن يعرف له نهايه:جوى، نجوى بصيلى صدقينى دى غلطتى انا إنتى مالكيش اى زنب فيها

ثم نظر امامه بشرود قاءلا: وانا إلى لازم احلها كنت فاكر انى دفعت ثمن الغلطه دى لكن الظاهر ان لسه الفاتوره ماكملتش ؛أعاد نظره نحو نجوى مره آخرى قاءلا بابتسامه حزينه :الظاهر ان السر لازم ينكشف وفاتن والكل يعرف، وعند هذا الحد لم يتمالك نفسه وفرت دمعه هاربه منه مُردداً: لأزم الكل يعرف علشان ارتاح من نظره التساؤل إلى دايما شايفها ف عيونهم

ولكن ف هذه الاثناء كان شخص آخر يستمع لكل حرف قيِل والصدمه تعتلى ملامحه

شيمو وهى تشهق باكيه وغير مستوعبه كانت تكتم انفاسها بيدها كى لا يسمعها أحد:عقول ،معقول عمو عبد العزيز يعمل كدا لا مستحيل اصدق حاجه زى دى

ولكن هذه هى الحقيقه!!!!


**********************

ف مشفى طارق

لملم أشياءِه وهو يستعد للذهاب لكى يرحل إلى محبوبته وعبير قلبه

طارق وهو يخرج من المكتب ويوجه حديثه إلى ريهام:انا همشى دلوقتى ودكتوره همس ودكتور يحي مع بعض نبطشيه بالليل وانتى خلصى شغلك وامشى

أومأت ريهام برأسها قاءله:حت أمر حضرتك ي فندم انا خلصت وهمشى علطول

أومأ له بالموافقه وتركها ورحل.

كانت ريهام تستعد للذهاب خلف طارق ولكن اوقفها تلك الصوت الذى كانت تتمنى يوما ان يوجه اليها اى حديث ولو بسيط

ولكن الآن الأمر اختلف،إختلف كثير

يحي وهو موجه حديثه إلى ريهام

ايه دا إنتى ماشيه دلوقتى ليه ؟لسه بدرى ،وانا كنت جاى اققعد معاكى واشرحلك حاجه إنتى فهمتيها غلط

ريهام وقلبها فرح للغايه ولكن اظهرت غير ذالك وتكلمت بجديه مزيفه

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

لو سمحت انا مافيش اى حاجه بينى وبين حضرتك علشان تيجى تقعد معايا ثم ان دا مكان عمل مش كافيه ،ولو كان ع الشرح انا مش محتجاه

نظر يحي إليها مطولا وأردف قاءلا بحزن مصطنع ،يااه ي ريهام إنتى شيفانى وحش اوى كدا وانا إلى كنت جاى اعترفلك بحاجه ف قلبى بقالها سنين وكنت بس مستنى فرصه اتأكد منك لكن بعد كلامك دا انا بجد انكسرت انكسرت أوى

ردت ريهام بحب ولهفه، يحي كنت عاوز تقول ايه، ارجوك قول

رد يحي بعيون دامعه مزيفه، خلاص ي ريهام مابقاش ليه لزمه الكلام وما ان رأى الدموع ف اعيونها ابتسم بخبث خفى قاءلا بتلاعب:لا هقول،هاقول كل إلى ف قلبى انا ،انا بحبك ي ريهام من اول مره شوفتيك فيها صدقينى بس كنت مستنى الوقت المناسب اقولك

قاطعته هى بفرحه ولكن ليثت باى فرحه

فرحه هى كانت قطعت الأمل منها ان تاتى لها يوما

نعم تحبه، تحبه بل تعشقه ولكن ليث لأحد سواها كان يعرف هذا الحب

أردفت بصوت فرح للغايه: يحي انا كمان بحبك كنت مستنيه اليوم دا من زمان مستنيه تحس بيا وبحبى ليك

جاء اليها لكى يحتضنها ولكن أقفته هى باشاره من اصبعها

ريهام:إنت زاى تفكر فيا بالطريقه دى

نظر اليها واستوعب انه يتعامل مع ريهام انسانه محترمه خلوقه لم تفكر ف ملزاتها ابدا

فأردف ع الفور :اأسف ي حبيبتى بس من فرحتى مش مدرك كنت هاعمل ايه لكن بجد مش مصدق نفسى والا ودانى انك إنتى بتحبينى اوى كدا زى مابحبك خايف يكون حلم وافوق منه ممكن تقوليها تانى

لم تنظر ريهام له وكانت وجنتيها شدشده الاحمرار من الخجل فهى اول مره تكون ف موقف مثل هذا

ادارها يحي له لتكون ف مقابلته واردف قاءلا :مستخصره فيه انك تسمعيهالى تانى بجد انا اسعد واحد ف الدنيا

لم يستمع لرد منها :لأنها فرت هاربه من امامه وكان وجهها مسبوغ بالون الاحمر!!

ولكن سمع صوت تصقيف حار نظر اتجاه الصوت ليجدها همس

همس...وهى تتكلم بإعجاب واضح

بجد برافو عليك دا انا صدقتك نصيحه بقا منى

سيب الطب وقدم تمثيل بتجيب فلوس اكتر

نظر يحي لها بثقه واردف قاءلا: ولسه وحياتك هى مُقابله واحده بره المستشفى دى ولتكون خاتم ف صباعى دى هاتبقا الكنز بتاعنا ي ماما لازم نركز معاها

همس:لا بقولك ايه اتقل كدا مش عاوزين غلطه ف شغلنا دا الغلطه بفوره علطول

وتركته ورحلت يستمتع بانتصاره


*****************

ف سياره طارق

كان يجلس وبجواره عبير

طارق وهو يضحك من افعال معشوقته

حبيبتى سيبى ايدك والله العظيم إنتى مراتي يعنى حلال امسك ايدك فعلشان خاطرى ماتحرمنيش انى احس بلمسه ايدك خلينى اصدق ان الحلم إلى بحلم بيه من سنين اتحقق وانك بجد بقيتى مراتى انا وحبيبتى انا

نظرت عبير اليه بخجل من كلامه واردفت قاءله بدون مقدمات :بحبك

نظر اليها بحب وضغط ع كف يدها مُردداً: انا تخطيت الحب من زمان انا بعشقك واكتر من العشق كمان ثم رفع كف يدها وطبع قبله مطوله بث كل حبه وشوقه لها فيها....


ارادت عبير ان تغير مجرا حديثهم اردفت قاءله :انت قولتلى الصبح ان ف مفاجأه عاملها ف البت عندكو ماقولتليش ايه هى ياله بقا قول أعترف

ضحك طارق ع طريقتها وهو يعلم انها هى من ارادت تغير مجرى الحديث بسبب خجلها منه

طارق ضاحكا..ماشى ماشى هانت وابقى شوفى هاتعرفى تغيرى وتقلبى الكلام معايا ازاى

اردفت عبير ضاحكه.لابجد ف ايه قولى علشان خاطرى

ضحك طارق ع طفولتها مُردداً:امجد جيه من امريكا وقرر انه هايشتغل معايا ومش هيسافر تانى انا بجد فرحان اوى

هى تعلم كل العلم أن امجد بالنسبه له ليث صديقه فقط لكن هو أخ بالنسبه له فرحت جدا بهذا الخبر بفرحه طارق له


عبير :بجد انا كمان فرحانه اوى لأنك أنت فرحان ومبسوط ربنا يخليكو لبعض دايما وتفضلو أخوات

نظر اليها بحب قاءلا:ياارب ي حبيبتى ويخليكى ليا وميحرمنيش منك ابدا

عبير...كان نفسى احضر معاك عمليه النهارده لكن المحاضره بقا وقتها جيه غلط

طارق: والا تزعل ي قمر ،بكره تيجى وتدخلى معايا اول عمليه

واردف مؤكدا بس انا مش مسؤل بقا لانه طفل 10سنين وانتى وتحملك بقا هزت راسها موافقه قاءله: دا ع أساس اول مره احضر عمليات يعنى

طارق ضاحكا..لاء بس كل مره لازم يغمى عليكى ثم انفجر ضاحكا مما آثار غضبها نظر امامه مُردداً بحزن: دايما كدا الوقت الحلو بيخلص بسرعه خلى بالك من نفسك

تدلت عبير من السياره قاءله :اتصل بيا طمنى عليك اول ماتوصل

هز طارق راسه بالموافقه ثم تركها ورحل وإبتسامته تزين صِغره


**********************

صعدت عبير إلى منزلها

وفتحت باب شقتها ودخلت ثم اغلقت الباب خلفها

عبير بمرح وصوت مرتفع

يا أهل الدار يأهل المنزل ايه دا هو مافيش حد موجود والا ايه يا ناس يالى هنا

جاءها صوت أخيها وهو يشاهد Tv قاءلا : تعالى ي بيرو انا هنا وماما بتصلى وبطلى غلبه

وما أن همت بالرد حتى جاءها رد والدتها من خلفها

فاتن :حمدالله ع السلامه ي قلبى ٥دقايق والاكل يكون جاهز اكيد جعانه

ردت عبير :بسررررعه ي ماما دا انا هاموووت من الجوع والله

أحمد بمشاكسه :نفسى اعرف بتودى الاكل دا فين والا بيبان عليكى خالص

وفور انتهاءه من الحديث معها فر هاربا من أمامها

اخذت تطرق الأرض من شده غيظها من اخيها واردفت قائله:ماشى ي رخم والله دا انا قمر

جاءت فاتن من وراءها طبعا يقلب ماما إنتى مافيش زيك ابدا قبلت عبير يد والدتها قائله بحب: ربنا يخليكى لينا ي ماما

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

وفى هذه اللحظه كان عبد العزيز يدخل من باب المنزل وعلامات الحزن ظاهره على وجهه

فاتن بتساؤل :مالك ي حبيبى شكلك متغير كدا ليه؟ ايه إلى حصل؟

نظر اليها بحزن شديد واضح ع ملامحه ونظره عيونه

قائلا: مافيش حاجه كله هايبقى تمام باذن الله

قابلته عبير بابتسامه واسعه وارتمت بين أحضانه قائله :وحشتنى اووى ي بابا والله كنت فين كدا يوم اجازتك

ردت فاتن:كان عند عمك وسبيه بقا ي غلبويه يرتاح

عبير..حاااضر ياست ماما

توجه عبد العزيز الى غرفته

وعيون فاتن تُلاحقه وعلمت ان هاك شىء كبير وراء حزن زوجها هكذا!!

*************

مكالمه بين ريم و اميره

اميره :خلاص ي ريم إنتى مش هاتدينى محاضره إنتى كمان

ريم: ف ايه ي اميره انا ملاحظه انك متغيره من فتره ومش راضيه اتكلم طول عمرنا أخوات وأصحاب إنتى ليه بتبعدى كدا

اميره..اووف بقا انا مابعدتيش والا حاجه انا زى ما انا ،بصى سلام انا اصلا هنام علشان تعبانه

وتغلق الهاتف بدون سماع اى رد

نظرت ريم للهاتف بصدمه وحزن قائله: ربنا يهديكى ي اميره انا عارفه انك غيرانه من عبير بس عبير بتحبك وعمرها مازعلتك مش عارفه إنتى ليه دايما بتصبى على الى ف ايد غيرك وتنهدت بأسى الله يهديكى

اما اميره

فكانت جالسه ع السرير والغل والحقد يملأن قلبها

دائما تنظر لأشياء ليست لها ولا لها اى حق بها

ولكن سنرى إلى اين يوصل بها الشر..........

*************************

وقف يأخذ نفس عميق ويده ترتفع ع زر باب شقه صديقه مره وترتخى مره آخرى وفى يده الآخرى علبه من الشيكولاته الفاخره النوع المفضل لدا حبيبته

كان يعرف ذالك من غمر دائما يأخذها لها قائلا :هذا هو نوعها المفضل ،نعم يحفظ كل شىء يخصها عن ظهر قلب

ثوانى ووجد الباب ينفتح كان عنده امل ان يراها ولو مجرد روأى بسيطه ولكن خاب ظنه عندما وجد صديقه غمر هو الذى يفتح له الباب

غمر وهو يحتضنه: منور ي صحبى عامل ايه واحشني والله

كانت عيناه تجول ف المنزل كان يوريد فقط ان يطمئن عليها ولكن هو يعرف جيدا انها ستظل حبيسه غرفتها لحين انتهاء الزياره

آفاق من شروده ع صوت صديقه وهو يقول بمرح

انت هاتاخد الشيكولاته تانى وانت مروح والا ايه مالك ماسك فيها كدا ليه

ثم مد غمر يده قائلا: ايه دا ،وكمان النوع المفضل لى سهر دا كدا البنت دى هاتحبك اكتر منى انا شخصيا

تمتم ف نفسه: ياريت وانا اجيبلها مصنع الشيكولاته لغايه عندها

غمر :هى انت ي اخ روحت فين! لا انت مش طبيعى النهاردة

اسامه:بس بقا اسكت انا جايبلك المحاضرات كلها اهى

والف سلامه ع سهر، واقعد انت جنبها لغايه ماتخف وانا هاجبلك المحاضرات

ربت غمر ع كتف اسامه قاءلا بحب :تسلم ي صحبى

اققعد بقا اما اعملك كوبايه شاى

وما ان جلس حتى سمع صوت صرخه هزت أرجاء المنزل


البارت السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر من هنا


بداية الروايه من أولها هنا 👇


رواية عشق الطارق الحلقه الاولى والثانيه بقلم ايمان الصياد

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

رواية عشق الطارق الحلقه الاولى والثانيه بقلم ايمان الصياد

 


رواية عشق الطارق الحلقه الاولى والثانيه بقلم ايمان الصياد


عشق_الطارق

عبير..هى فتاه جميله تتميز بسحر عيون خاص مثل مزاق القهوه وروح بريئه نقيه لم تعرف للخبث طريق نشيطه جدا ومرحه جدا ومحبوبه من اكثر زملاءها

ولكن....لابد من وجود اشخاص خبيثه فى حياتنا لم نتوقع منهم هذا الخبث يوما لم نتخيل انهم سوف يكونو سبب ف تعاستنا ولكنها هى الحياه لم ولن تدوم مثلما تمنيا

عبير..طالبه ف كليه(طب) اخر سنه من عائله متوسطه ولكن تمتاز بغنى النفس

الام.فاتن....عبير، بيرو، حبيبتى ايه النوم دا كله ياله بقا اصحى انا حضرت الفطار وبابا واحمد مستنين ع السفره بره

عبير....مااااما ياحبيبتى والله نايمه بعد صلاه الفجر وقراءه الورد اليومى يعنى كانت6 تقريبا حراام ي ماما عاوزه انااام دا انا ماصدقت ان محضراتى بعد الظهر

الأم وهى ترفع الغطاء من عليها..لااا بطلى كسل وقومى بقا ياله علشان بابا واحمد منتظرينك من بدرى

عبير بتذكار ماما إنتى

.قاطعتها فاتن قائلها أيييوه اكلتهم من بدرى بس شكلهم زعلانين منك ع فكره ابقى روحى صلحيهم بقا

تنفست عبير براحه مع ابتسامه ظهرت بياض استانها مُردده حااضر واطمنى لانهم مايقدروش يزعلو منى لانهم عرفين هما بالنسبه ليا ايه بس غصب عنى انشغلت يومين ف المراجعات إلى عندى

اردفت فاتن وهى تهم بمغادره الغرفه :طب اتفضلى وبطلى رغى بقا

حاضر ياست ماما قالتها عبير وهى تنهض من ع السرير وتتوجه إلى الفرنده الموجوده بغرفتها وتبتسم برضى وهى تنظر إلى ذالك القفص المتوسط الحجم الذى يوجد به

{عبير💗طارق}نعم عصفيرها المحببه منذ أن أتى بهم حبيبها طارق وهى تلقبهم بهذه الاسماء (عبير..طارق)

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

نظرت لهم وقالت بمرح: انتو زعلانين منى بجد والا ايه والله غصب عنى ثم ضحكت وهى وتفرد زراعيها ف الهواء مُردده عندى مذاكره قاااااااااد كدا فوق دماغى ودى اخر سنه ومش عاوزه اى تقصير فيها لان الاستاذ طارق بيهددنى انه ممكن مايشغلنيش معاه لو قصرت

وبغضب طفولى وهى تلوى شفتيها ينفع كدا ينفع، ط والله ماينفع، إبتسم لهم وهم ايضا ينظرون اليها لتقول بحب احلى طارق مع اجمل عبير ف الدونيا

لتتركهم وتذهب إلى المرحاض وتبدل ملابسها وتخرج كى تصبح ع والدها واخيها

******************

ف فيلا المهندس ادهم النمر


نجد ذالك الشاب الذى يقف امام المرآه يصفف شعره بعنايه جيده نعم انه طارق

طارق أدهم النمر ابن المهندس ادهم النمر صاحب اكبر شركات الاستثمار العقارى والبناء الحديث واداره المشروعات ولكنه خالف توقعات والده ودرس(طب) واصبح لديه أكبر مستشفى اثتسمارى ف القاهره وهو يمتاز بقوه شخصيته ورجولته وحنيه الذى يخفيها دائما وراء ذالك الوجه القاسى

يبلغ من العمر 30عاما وهو يعشق عبير..حد الجنون فهى حب الطفوله بالنسبه له ويلقبها دائما بى (عبير الطارق)روح واحده ف جسدين

طارق ألإبن الأكبر لدى ادهم النمر..يعشق إخوته كثيرا فالبنسبه لهُ شيمو الإبنه وليس الشقيقه وأسامه أيضا لن يختلف كثيرا رغم تقارب أعمارهم

وسيم جدا جدا ولكن ليس بمغرور مع محبوبته فقط غير ذلك تجدون رجل اخر .....لن يهتم بنظرات اى فتاه له لانه لا يجد عيون محبوبته فيهن ..فهى لها عيون خاصه له هو وحده لذلك لا يهتم لأمر أحد منهن وهذا يجعلهم ف غايه الغضب منه دائما ولذلك يلقبونه

بالمغرور القاسى.....ولكن الحقيقه غير ذلك

انه العشق..العشق الذى يكبر يومآ بعد يوم ..هو الذى يحركه هو الذى يجعله لن يرا امرأه أخرى غير ..عبيره..

أسامه..الاخ الأصغر لى طارق

وهو معروف بوسامته وشخصيته القويه والجريئه ف كليه (طب) اخر سنه مع عبير معظم البنات يحقدون عليها لانهم يريدون التحدث والاقتراب منه ولكن عبير دائما ترفض هذا الموضوع ليس تكبر منها لكن دائما تقول هذه علاقات غير شرعيه محرمه

شيمو..الاخت المُدلله لدى طارق واسامه تدرس الصف الثالث الثانوى الكل يُحبها ويُحب روحها ونشطها وحيويتها ف البيت مجتهده جدا ف مذاكرتها ودائما تقول انا مثل بابا ولذلك تسعى لهذا الهدف ف انها تكون

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

المهندسه..شيماء ادهم النمر

ف فيلا ادهم النمر

********

على مائده الطعام يجلس المهندس ادهم النمر يستعد للافطار ويقرأ ويتابع الأخبار ع التاب الخاص به

تأتى من خلفه زوجته ومعشوقته وحبه الأول والاخير نجوى..وتطبع قبله ع خده مع ابتسامتها الجميله الرقيقه وهى تردف صباح الخير حبيبى

إقترب ادهم منها وطبع قبله حانيه ع يدها مُردداً صباح الياسمين ع عيون احلى نوجا ربنا يباركلى فيكى يااارب

ايه اخبارك النهارده واخبار الضغط ايه سأل أدهم بخوف وقلق حقيقيين

أردفت نوجا وهى تضغط ع يده برفق.الحمد الله النهاردة احسن بكتيير

أومأ ادهم برأسه ثم سأل .فين الأولاد ماحدش نزل يفطر ليه

أجباته قائله: نزلين حالا ياحبيبى

ف الطابق العلوى يخرج طارق من الغرفه قاصد النزول إلى الاسفل ولكن يتذكر شئ ويغير مساره ويتجه إلى غرفه أخيه اسامه

يطرق ع الباب عده مرات ولكن ما من مجيب فيفتح الباب ويدخل يجد أسامه يغط ف نوم عميق ينظر إليه ويذهب إلى ستائر الغرفه ويفتحها

اسامه بنعاس ماااااما اققفلى الستاير دى من فضلك عاوز اناام

طارق..قوم ياروح ماما علشان تفطر وتروح مُحضراتك انا عارف انها بعد الظهر بس قوم علشان تراجع شويه قبل ما تنزل دى اخر سنه.ثم يكمل بتهديد،ولو ماجبتش تقدير انسى انك تيجى المستشفى عندى

اسامه..اااه بقا كدا ماااشى ماااشى بتهددنى

ع العموم انا عارف مين قلك البنت بيرو دى طلعت فتانه بشاااكل ههههههههه

طارق...بقولك ايه قوم احسنلك خمس دقايق القيك تحت مفهوم والا لاءه

اسامه..بصوت يكاد يكون مسموع اوف بقا إمتى تتجوز علشان ارتاح منك بقا

طارق..نعم بتقول حاجه ي سمسم اصل مش سامع

اسامه..لا يحبيبى دا انا بقولك حاضر وهقوم اخد شاور وانزل وراك حااالا

يتركه طارق ويذهب

اسامه صبرنى يااارب اوف

يفتح طارق الباب ويقول بمشاكسه سمعتك ع فكره سمعتك هههههه

يغلق الباب خلفه مره اخرى ويذهب حيث غرفه المشاكسه الصغيره

شيمو..يطرق ع الباب عده مرات ويفتح ويدخل يجدها نائمه ولكنه يعلم انها تُشاكسه كالمُعتاد وأنها مُستيقظه منذ زمن طويل

طارق شيمو حبيبتى قومى ي سكره علشان ماتتأخريش ع دروسك

شيمو............

طارق.شكلك كدا مش عاوزه تقومى بالزوء خلاص بقا اققومك انا بطريقتى

تقفذ شيمو من ع السرير وتقول لاااا لااا ي ابيه انا صاحيه من بدرى والله هههه بس كنت بهزر معاك ايه مابتهظيش ييمضان

ياخذ طارق المخده الموضوعه جانبها ع السرير ويقوم بضربها مُردداً :لا يختى بهزي قومى بسرعه علشان بفكر اوصلك النهارده ف طريقى بس ممكن اغير رأى عادى جدا

تقفذ شيمو من مكانها مردده:لاااا ثوانى وهاكون تحت والله مش هتأخر خالص

يتركها ويذهب حيث يجد والديه يلقى عليهم تحيه الصباح ويقبل أيديهم

وع المائده يتجمع الكل

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

ادهم موجه كلامه إلى طارق :عندك عمليات كتير النهارده والا خفيف

طارق...لا ي بابا 3او4 عمليات بس ومعايا دكتوره همس وبمجرد ذكر اسم همس أردفت شيمو...همس دى بارده اوووى ومش بحبها

رد اسامه قائلا :ههه بارده ايه دى صااااروخ ي ماما اش عرفك إنتى ف الانوثه ي جعفر هههههه كانت سوف ترد عليه ولكن قاطعها صوت طارق..وهو يقول أحترم نفسك ي زفت ع الصبح احسنلك.

ثم ينظر لشيمو موجها حديثه إليها:ليه كدا ي سكر مش انا قولت عيب وحرام نجيب سيره حد ف غيابه

نظرت شيمو للأسفللمبرره بس يا ابيه

قاطع طارق حديثها مُردداً: مابسش خلاص انتهى مش بتحبيها بلاش تتعاملى معاها خالص مفهوم

تدخل أدهم قائلا:خوكى كلامه صح ي شيمو عيب دى أكبر منك

شيمو..وانتى ي ماما مش هاتقولى حاجه ماما ماااما فينك نحن هنا

ردت فاتن التى كانت بعالم آخر:ها نعم ي شيمو بتقولى حاجه ي حبيبتى

شيمو..لا يا ماما دا انا بقالى ساعه بكلم حضرتك وانتى والا هنا خالص

فاتن:سورى حبيبتى خير ف حاجه

شيمو..ماقولتيش حاجه يعنى بخصوص همس

فاتن:انتى عارفه رأيى بخصوص الموضوع دا اعملى زى انا مش بحبها علشان كدا مش بتعامل معاها إنتى كمان بلاش احتكاك بيها

شيمو...حاضر حاااضر حااضر انا فعلا غلطانه بس هى بردو مش كويسه ياله هيه ضحك الجميع ع طريقتها الطفولية ف الحديث ولكنهم معتادون ع ذالك

أردف طارق وهو يهم بمغادره المائده: الحمد الله شبعت حد عاوزنى اوصله اردف بجملته القصيره وهو ينظر إلى شيمو بطرف عينه

أردفت شيمو بصوت عالى: انااااا ثوانى اجيب حاجاتى من فوق وانزل

اسامه..وانا كمان شبعت الحمد الله هاروح اراجع شويه قبل ماروح الكليه وينظر إلى والدته ويقول ادعيلى ي ماما اجيب تقدير كويس علشان ف ناس هددتنى الصبح انها ممكن ماتشغلنيش معاها وهو ينظر إلى طارق ويضحك

فاتن بحب بدعيلك ي حبيبى والله ف كل صلاه

شيمو وهى تهبط الدرج وانا ياست ماما ماليش ف الطيب نصيب والا ايه وتلوى شفتيها مثل الاطفال

فاتن بحب معزتكو واحده ف قلبى ي شيمو وبدعيلكو ف كل صلاه ان ربنا يحميكو وينجحكو ويبعد عنكو ولاد الحرام

أمسكها طارق من يدها وهو يقول :ياله بقا ، كفايه يهانم، هانتأخر ثم يسحبها خلفه والا يعطيها فرصه المجادلة معه


**************

فى شقه عبد العزيز النمر

نعم انه اخو البشمهندس ادهم النمر ولكن هناك أسرار لم تنكشف بعد سوف نعرفها لاحقا

الحلقه الثانيه من 

عشق_الطارق

فى شقه عبد العزير النمر والد عبير

عبد العزيز بحب لإبنته:صباح الخير ع اجمل بنوته ف الدونيا

سحبت عبير يد والدها وقبلتها وهى تُردد: صباح الخير ي احلى واجمل أب ف الوجود، بجد مش عارفه انا ممكن اسيب البيت ازاى ف يوم من الأيام ،وَقوم الصبح مالقيش حضرتك واتصبح بوجهك الجميل دا

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

أردف والدها بمشاكسه وانتى هاتقومى ع وجه حبيب القلب وساعتها هاتنسينى اكييد

ردت عبير بخجل من حديث والدها :لا طبعا انت الحب الأول صدقنى

وبالقرب منهم كانت عيون تراقبهم وهم لايشعرون بها بسبب حديثهم مع بعضهم

تدهل احمد شقيقها بمشاكستهُ المُعتاده: احم احم نحن هنا وبحركه مضحكه يلتفت يمين ويسار مُردداً هو انا شفاف للدرجه دى والا اييه ؟

قهقه عبد العزيز و عبير ثم آردف عبير وهى تخرج طرف لسانها: فعلا شفاف انت مين يا أخ ؟وايه إلى جابك هنا!

أردف أأحمد بزعل مصطنع :ايييييه هو انتو لقتونى ع باب جامع والا ايه ،ي ماااما تعالى شوفى بابا بيخونك مع بنتك ههههههههههه

أتت فاتن من الخلف ثم قامت بضربه ع مؤخره رأسه بخفه مُردده وهى تجلس بجانبه بطل مشاكسه ي حماده ع الصبح

أحمد :يعنى ايه؟ اخلع انا منها! حاااضر ياست ماما بس متجيش بعد كدا وتعيطيلى انا قولتلك اهو.

قهقه الجميع ع حديث أحمد وكل منهم ينظر إلى طعامه بدون تعليق

أحمد.. هو الاخ الأصغر لى عبير شخص جميل الخلق والمظهر وهو ف اولى كليه تجاره ويحب الهزار والمرح

بعد وقت دخلت عبير غرفها

وبعدها بقليل وجدت أخيها الأصغر يطرق باب غرفتها ويدخل بعد سماع الإذن

أحمد :عبير بيرو قلبى

وقبل إكمال اسطوانته التى حفظتها قاطعته وهى تنظر لما بين يديها قائقله :عاوز كام ياروح اختك

فتح أحمد عيونه بإتساع مُصطنع الصدمه: ايه، بتقولى ايه ،كام، لااا مش ممكن إنتى إنتى حبيبتى تفكر فيا بالطريقه دى

اشارت لهُ عبير بيدها لمى يصمُت مُردده:خلاص اسفه فعلا انت مش ممكن تفكر كدا ط بعد ازنك اخرج بره بقا عاوزه اراجع شويه

جلس أحمد بجارها وهو يحتضنها قائلا بزعل: امممممم ويهون عليكى اخوكى حبيبك يمشى مفلس كدا

إبتسمت عبير وهى ترفع إحدى حاجبيها قائله: ماقولت كدا من الأول الدخله دى لازم يكون وراها حاجه

نظر احمد لها وهو يقترب بيده من وجهها قائلا: ط شوفى اخوكى باى حاجه كدا بسرعه مستعجل

ردت عبير بتعجب:كمان مستعجل ط ادخل خودإلى انت عاوزه وسيبنى اذاااااااكر هاسقط بسببكو

رد احم بإستغراب وبنظره فُكاهيه أردف:تسقطى إيه بس، هو إنتى بتقومى من ع الكتاب ،ياشيخه ارحمى نفسك دا طارق بيشتكى منك هههههه

لم يكن من عبير غير انها .تقذفه بالقلم الذى كان بيدها مُرددهط امشى بقا من هنا ياله

خرج أحمد وهو يتمتم بمزاح: الله يكون ف عونك ي طارق ي اخويا

إبتسمت عبير ع مظهر شقيقها ثم نظرت إلى الكتاب الذى بيدها مره أخرى

**********

ف المستشفى عند طارق بعد أن اوصل شيمو إلى الدرس ..دخل المكتب التابع له ثم جلس ع كُرسى مكتبه

أخرج الهاتف من جيب سترته وضغط ع بعض ارقام وأنتظر ودقات قلبه تتسارع بداخله

..........

فى غرفه عبير وهى مندمجة ف مراجعتها ياتيها اتصال تنظر للهاتف وتبتسم ف حب ورضا ثم تُجيب

عبير...السلام عليكم ..صباح الفل ي حبيبى وحشتنيييييى اووووى

طارق..وعليكم السلام..وبكل حب ..صباح الجمال صباح الياسمين صباح كل حاجه حلوه ف الدونيا صباح عبير قلبى

عبير..بهيام كل دا ليا انا

طارق...صدقينى كل دا قليل عليكى ي روحى إنتى الهوا إلى بتنفسه من غير وجودك ف حياتى والله اموت


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

عبير..مسرعه بعد الشر عنك ي قلبى انت عارف ان انا كمان ماقدرش اعيش لحظه واحده من غيرك ربنا يحفظك ليا يااارب

طارق...ويحفظك ليا ي عبير قلبى

طمنينى عنك بقا عامله ايه وحشتينى بجد نفسى السنه دى تخلص بقا ونحدد الفرح عاوز اقوم كل يوم ع اجمل وارق وجه ف الدنيا كلها

عبير بهيام. حبيبى وانا كمان بحبك وبتمنى اليوم إلى ربنا يجمعنا فيه مع بعض

طارق ..بجد ي قلبى بس انا بردو زعلان منك لانه بدال مكان كتب كتاب بس كان ممكن دخله كمان وكملتى آخر سنه ف الجامعه عندى ف بيتى، إنتى عندك شك انى ممكن اقف قدام مستقبلك !!!

عبير ..لا ي حبيبى والله بس كدا احسن خلينى اركز بس ف الدراسه وكلها شهرين تلاته ونكون مع بعض للأبد ي زوجى العزيز تهللت اساريره عندما وصفته بهذه الصفه نعم هو زوجها ولكن عندما تقول هى ذلك يفرح كثيرا

طارق بحب: انا مش بحبك انا بعشقك وتخاطيت مرحله العشق كمان بجد مش عارف اوصفلك حبى ليكى إنتى انكتبتى ع اسمى من اول يوم فتحتى عيونك وانا شايلك ع درعاتى كنت اول حد اشيلك لحظه عمرى مانساها قلبى كان هيقف بجد وانتى بتفتحى عيونك الصغننه وتبتسمى ابتسامتك دخلت قلبى وحلفت ماتخرج منه للأبد سعتها حبك نزل قلبى ومخرجش منه وماعرفتش ابص والا أشوف ضحكه أى بنت تانيه كل ماكنتى بتكبرى حبك ف قلبى كان بيكبر بجد إنتى عشقى الوحيد إلى الأبد صليت ودعيت كتير انك ماتكونيش لحد غيرى والحمد الله ربنا حققلى امنيتى

أدمعت عين عبير من سماع كلامته التى تعرف صدقها جيدااا وصدقاً لم تعرف بماذا تُجيب

قطب طارق جبينه بإستغراب من عدم ردها عليه ثم أردف.الو حبيبتى روحتى فين وانا بكلمك

ردت عبير قائله:طارق انا كمان بحبك اووووى انت اول واخر حب ف حياتى قلبى ماعرفش راجل غيرك اوعدنى بجد انك مش ممكن تتخلى عنى فيوم انت كل حاجه بالنسبه ليا

كادا ان يرد عليها ولكن تفاجأ بمن اقتحم عليه غرفه مكتبه

انصدم طاق بمن اقتحم عليه الغرفه ،كز ع اسنانه قائلا: نعم ي دكتوره فى حد يدخل كدا من غير استئذان؟ ثم نظر إلى ملابسها الفاضحه وأشار عليها بيده مُكملا حديثه وفى دكتوره محترمه تنزل من بيتها بلبس زى دا

ردت همس ببرود وغيظ من حديثه عنها وهى تعلم انه يتكلم مع معشوقته عبير وتجاهلت حديثه عن ملابسها واردفت قائله: عادى يادكتور انا قولت حضرتك فاضى لان لسه معاد اول عمليه باقى عليه ساعه ونظرت للهاتف الذى بيده وقالت بضيق واضح، بس الظاهر انى غلطانه وحضرتك مشغول

رد طارق بغيظ مكتوم من حديثها: ايوه مشغول وياريت تانى مره ماتدخليش كدا غير بعد ماتستأذنى دا بعد إذن حضرتك طبعا

لم يتفاجىء بيدها البارد عندما قالت: تحت أمر حضرتك يافندم ثم خرجت وهى ف شده غضبها..نعم غاضبه من حق ليس بحقها


همس...دكتوره ولكنها ليس بملاك الرحمه ولا تعرف الرحمه طريقها ،مغروره جدا تحب طارق او تدعى ذالك الحب للوصول الى هدفها الاول والاخير وهو المال

ولكن هو يعرف ذالك جيدا والا يعطيها اى اهتمام وسنتعرف عليها اكثر فيما بعد . ......

ف مكتب طارق

عبير :ألووو طارق حبيبى سمعنى

يجيب طارق بعد أن يتنهد بضيق الذى تسببت فيه المدعوم همس.

طارق بإبتسامه صغيره :معاكى ي روحى وبمشاكسه كنا بنقول ايه بقا

عبير بمرح :لااااا ماكوناش بنقول حاجه سلام بقا علشان ورايه مراجعه كتير جدا وعاوزه اخلص قبل ما أنزل المحاضرات بتاعتى هاتوحشنيييى اوووى ي حبيبى

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

طارق:وانتى اكتر ي روح حبيبيك:سلميلى ع عمى ومرات عمى وخلى بالك من نفسك ،واسامه هايعدى عليكى يوصلك معاه

عبير بحب :يوصل سلامك بس مالوش لازمه تتعب اسامه انا هاخد تاكسى وخلاص

طارق:من غير مناقشه لو سامحتى إلى اقوله يتنفذ انا لو اقدر اجى دلوقتى ماكنتش خليت حد غيرى يوصلك بس إنتى عارفه عندى عمليات كتير

عبير:حاااضر اى اوامر تانيه

أردف طارق بصدق:دى مش اوامر دا خوف وحب

عبير .ربنا يخليك ليا يااارب .خلى بالك من نفسك علشانى،لا إله الا الله

طارق:ويخليكى ليا ي قلبى وانتى كمان خلى بالك من نفسك علشانى محمد رسول الله.

أغلق طارق الهاتف وهو يتنهد بحرارة ثم نظر بيده اليسرى والتى يوجد بها خاتم فضة يُزين إصبعه أخذ يحركه وهو يبتسم وصوره عبير امامه .

ضغط ع الزر الذى بجانبه فأتت له السكرتيره الخاصه به وهى "ريهام"

ريهام...نعم ي دكتور حضرتك طلبتنى

طارق...عامله ايه ي ريهام وماما واخواتك اخبارهم ايه

ريهام..بيخير يافندم الحمد الله وماما بتسلم ع حضرتك

****تعريف بسيط.....ريهام.....تكون إبنه مُربيه طارق ولسبب كِبر سنها فهيا الان جليسه ببيتها ...ريهام الابنه الكبرى لدى والدتها والدها متوفى وهى التى تصرف ع أخواتها خريجه معهد سِكرتاريه فتاه جميله المظهر والخلق وتعتبر طارق الاخ الأكبر لها

طارق...الحمد الله انها بخير اخر مره كلمتها صوتها ماكنش عاجبنى وكنت قلقان عليها انهى حديثه عن والدتها والاطمئنان عليها ثم تنهد قائلا:إزاى تسمحى للدكتوره همس تدخل عليا المكتب كدا من غير استئذان وانتى قاعده بره والا ماكنتيش بره؟

ردت ريهام بتبرير:والله يافندم انا قولتلها ان حضرتك مشغول وهى ماسمعتش الكلام انا اسفه جدا لحضرتك مش هاتتكرر تانى

طارق بتفهم :خلاص حصل خير مافيش مشكله ابعتيهالى

ريهام بايماء بسيط: حاضر يافندم اى اوامر تانيه

طارق..لا شكرا اتفضلى


*********************

فى فيلا ادهم النمر

وفى غرفه اسامه تحديدا رن هاتفه وهو يُذاكر أغلق الكتاب الذى كان بيده ثم نظر إليه فوجده غمر صديقه المقرب

اسامه..الوووووز صباحو يامعلم عامل ايه واحشني ي معفن

غمر وهو يلوى فمه :امال لو ماكُنتش انا إلى طالب حضرتك كنت قولت ايه؟

اسامه بمرح :خلاص بقا مايبقاش قلبك اسود ياعم ،المهم اخبارك ايه واحشني بجد

غمر..وانت كمان ياصحبى بس مافحوت مذاكره اهو طالع عينى عاوز اخلص بقا من ام السنه دى

اسامه:هانخلص ياعم ماتخفش، ها بقا قولى جاى والا الدور الجاى

غمر..جاى فين وضح كلامك إلى بتجيبه من الشارع دا لأنى مش بفهمه

قهقه اسامه عاليا : بجد؟ قول وربنا ؟هاموووت يابنى والله من الضحك

أردف غمر بنفاذ صبر:ماشى ي ظريف

اسامه:لا بجد هاتيجى تسهر معانا انا والواد كرم والا لاءه

غمر:لا طبعا أولا لأن عندى مذاكره كتييير جدا ثانيا بقا

اسامه مقاطعا:ابقى راجع لما ترجع وبطل رخامه

غمر:ماهو انت ي حيوان لو تدينى فرصه أكمل كنت عرفت السبب التانى

أسامه بتأفف: ها ايه بقا يافليسوف عصرك السبب التانى

غمر:سهر اختى

بمجرد سماعه لهذاا الاسم رد بسرعه تعجب منها صديقه

اسامه:سهر مالها سهر جرالها ايه انطق

غمر بتعجب ف ايه يابنى دى عندها شويه برد بس وسخونيه ولازم افضل جنبها علشان لو احتاجيت حاجه

غمر.بلهفه طب جبتلها دكتور والا لاءه

غمر بعدم فهم من تصرفات صديقه :مالك يابنى آدم انت غريب كدا ليه هو انت هاتخاف على اختى اكتر منى؟!

اسامه بارتباك :لا طبعا طب، خلاص خليك جنبها ولو احتاجت اى حاجه ف اى وقت كلمنى انا مش هاخرج، اه وخليك بلاش تيجى المحاضرات النهارده وانا هانقلها واعدى عليك اجبهالك

عمر.سبحانه مغير الأحوال ماشى ي صحبى سلام

اسامه وقد كسى الحزن صوته:.سلام


تكملة الرواية من هنا


رواية عشقت حياتي معاك من هنا

رواية وعد ريان من هنا


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙

الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا  

❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️


تعليقات

التنقل السريع
    close