القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية الطفله والقاسي بقلم سلمي حمدي البارت الثاني والعشرون والخاتمه

رواية الطفله والقاسي بقلم سلمي حمدي البارت الثاني والعشرون والخاتمه


رواية الطفله والقاسي بقلم سلمي حمدي الفصل الثاني والعشرون والخاتمه


رواية الطفله والقاسي بقلم سلمي حمدي البارت الثاني والعشرون والخاتمه

 البارت 22

ليث..روح في الصعيد 

مراد.. وانت اي اللي عرفك 

ليث..علي قالي انو هيا في الصعيد وقال 

فلاش 

علي..هي في الصعيد 

ليث..شكرا يااصحبي ولسه هيخرج 

علي..عمي ناوي يجوز روح لابنه 

ليث بصدمة.. انت بتقول اي 

علي بدموع..امير لعب بعقل وعمي مش هيسكت وهيجوز روح لطارق ابنه 

باك

مراد اخد مفتاحو وطلع 

ليث بحزن..شكلك بتحبها يامراد  ووضح انو هي كمان بتحبك ربنا يسعدكم 

______

وصل مراد المخزن واخد علي معه وطلع (ملحوظة مراد اخد علي لانة هو مابيعرف وين بيت عمه )

_____

ادهم..كان طلع من القصر ولمح رهف قدمه كانت لابسة فستان لبعد الركبه 

ادهم بغضب..انتي اي اللي لابسه 

رهف بسغراب..في اي ماله لبسي 

ادهم بغضب.. عجبك جسمك اللي باين .

رهف.ممم 

ادهم.الهدوم ده متتلبس تاني مفهوم

رهف.. وانت مين لتتشرط عليا البس اي 

ادهم بغمزة..جوزك المستقبلي قالها وطلع وهي كانت مصدومة من جرئتو وضحكت تلقائين 

_____

في الصعيد 

روح كانت نايمة بعد ضرب من مرت عمها فهي تكره روح اوي قامت علي يد تحسس جسدها بغزارة 

روح اتنفضت من مكانها بخوف

طارق بخبث..مالك خايفة مني دا انا هبقى جوزك 

روح بدموع..انا لايمكن اتجوز وحد غزر زيك 

طارق جابها من شعرها بقسو.. لسنك دا انا هعرف اقسهولك استني نتجوز

تف روح تف*ت في وشه...انا مش هتجوزك واللي عندك اعملو 

طارق مسح وشه بغضب وهب قلم نزل عليها 

(والله البنت روح صعبانه عليا اوي ديه ماتت من الضرب😞 )

طارق ضرب*ها قلم تاني ولسه هيضربها مبايلو رن

.....

طارق.تمام جايه

طارق..نفدتي مني دلوقتي بس ماتخافي هتكون في غرفة تلمنا..قال كلمه وطلع

روح بحزن...وينك يامراد ارجوك تعال انغزني منهم انا مش عايز اتجوز غيرك

روح بدموع اه بحبه بحبه من يوم اخدني بحضنه وطبطب عليا حسيت معه بالأمان لي اول مره بعد 5 سنة 

___

في صباح جديد 

كان مراد لسه في الطريق سايق مانمش دقيقة كل الي هامه يوصل لحبيبته ويخدها في خضنة 

___

دخلت اخت طارق لروح اللي نايمة ع الارض 

منه بلطف..روح روح 

روح بخوف..انتي مين 

منه بحزن عليها..انا منه اخت طارق بابا طلب اني ساعدك تجهزي لكتب الكتاب 

روح بدموع.. بس انا مش عايز اتجوز ارجوكي ساعديني اهرب 

منه بحزن..بابا وطارق هيقتلونا و بعدبت القصر مليان حرس مش هتقدري 

روح بصت عليها بحزن وسكتت 

___

بعد مده نزلت روح وكانت لبسة دريس ازرق طويل مع حزاء اسود وكان شعرها مفرود


البارت 23

بعد مده نزلت روح وكانت لبسة دريس ازرق طويل مع حزاء اسود وكان شعرها مفرود وملمحها اللي اتغيرت 180 درجة في يوم وحد بس كنت قمر 

طارق بوقحة..قريبا هتكوني في حضني وملكي

روح..انت تحلم انا لايمكن اني اكون ليك لاني

طارق بغضب...استنى عليا بس وانا هعرف اربيكي 

روح في سرها..وينك يامراد 

بقلم # سلمى_حمدي 

علي..وصلنا 

مراد بصه عليه بهدو ونزل بصه على الحرث وعمل كاتم صوت للمسدس وبحركة سريعة ضرب اللي كانو وقفين في الباب الخلفي  ....دخل وهي يتسحب ليه يمين وبصه شمال  لحتي يتأكد انو مافي حد جايه دخل القصر بعد ماتأكد  انو مافي شخص جايه 

_____

العم..وين المأزون لحد دلوقتي 

طارق بغضب..مش عارف 

المأزون..معليش ياجمعة اتأخرت عليكم 

طارقة قرب ومسكة من ليقة جلبيتة 

طارق..انت عارف لو ماكان فرحي كنت زمانك مدفون 

المأازون بلع ريقة بخوف..انا اسف 

العم يلا ابدأ 

المأزون..حاضر 

___

علي.. انا وثق انو عمي مش هيعديها على خير   

انا مش هفضل سكت كده انا لازم اساعد مراد 

__

المأزون..وقع هنا يابني 

طارق بصه عليها بخبث..ووقع

المأزون..روح جاسم الهاوية تفضلي وقعي هنا 

روح...ممم

المأزون.. روح جاسم الهاوية وقعي يالبنتي

روح.مممم 

المأزون..يابنتي انتي سامعاني 

طارق مسكها من شعرها بغضب...ماتوقعي 

روح..ممم 

طارق بغضب..طلع المسدس وحطه على رأسها..وقعي

روح.ممم 

العمة..شكلها بنت الشوارع ناوية تخرب سمعتنا في الصعيد 

العم سمع كلام مرتو والنار ولعت فيه قرب وضربها قلم😠 انتي ناوية تخربي اللي بقه من سمعتنا

طارق..ابدا

المازون

روح.. روح جاسم الهاوية وقعي يابنتي

روح بقوة..لا انا مش وقع 

العمة بخبث..يالهوي انتي بتقولي اي 

العم طلع المسدس ووجه على روح وقعي ولا اشهدي على روحك 

روح موتني بس اتااكد اني مش هتجوزه 

العم..يبقة اشهدي على روحك

غمضت عيونها وشافت صورة مراد..بحبك يامراد

روح.. ابحبك  

طخ...

____

مراد كان فوق بس اول ماسمع صوت الرصاصة قلبه دق جامد 

مراد بخضة .روووووح

___

ادهم وعمر كانو برا مع البوليس اول ماسمعو صوت الرصاصة دخلو

___

روح بصت تحت شافت علي سايح في دمه

 روح بدموع.. نزلت لي مستوه عععلي 

علي بصوت متقطع..اسف ياقلبي سامحيني انا مقدتش اكون الاخ اللي مفروض يحميكي 

روح بدموع..انا مسمحتك انا مقدرش ازعل منك

علي وهو يبص عليها بحب دلوقتي اقدر موت وانا مبسوط وغض غيونه

روح بصراخ..لا عليييي فتح عيونك ماتسيبنيش ماتغمض لا لا عليييي

(اي القلب الطيب ده)


مراد نزل ووو 


البارت الأخير

دخلت الشرطة وقبضت طارق والعم 

روح بدموع..علي حبيبي متغمضش خليك معاية 

علي.ممم

نزل مراد والخوف عنونه بس اتصدم لما شاف علي سايح في دمه وروح ضمته ودموعها نزلة 

مراد..روح 

روح بدموع..مراد علي يامراد هيروح مني أخويا هيسيبني ذي ماما وبابا سبوني مراد قرب وضمها 

بعد مده وصلت االاسالف واخدو علي 

____

دخل العمليات وروح وعمر وادهم ومراد ومنه   بره قدام الغرفه  روح كاانت بتحيط ومراد كان اخدها فحضنو 

مراد..متعيطيش ادعيلو ياروح قلبي 

روح قعدت تدعي ربنا انه يخرجه بسلامة  

بعد 3 ساعات طلع الدكتور وعلامات التعب باين عليه

روح بلهفة..علي عامل اي يادكتور طمني ارحوك

الدكتور  بلطف : اطمني كل خير هو دلوقتي عده مرحلت الخطر 

روح..بلهفة : هيفوق امتى يا دكتور؟ ينفع ادخل؟

الدكتور بإبتسامه : هو حالياً هيتقل لغرفه عاديه وههو تحت تأثير المخدر وهيفوق في اي لحظة وتقدر تدخل لها لما يتنقل على غرفة عادية 

روح بطمأنان..الحمدلله 

____

دخلت روح وشافت علي موصل بأجهزة 

روح بصت عليه بدموع ومش قادر تنطق بحرف 

عدت نصف ساعة وهي زي ماهية  

علي بدء يفتح عيونه 

روح بلهفة..عامل اي انت كويس 

دموع علي نزلت تلقائيا معقول بعد كل اللي عملته فيها زعلانه عليا علي غمض عيونه بوجع 

روح..علي انت كويس طيب استني انادي الدكتور يشوفك

علي مسك ايدها وقال..هو في قلب كده 

روح..ممم

علي..معقول نسيني اللي عملته فيكي وخايفة عليا 

روح بدموع.انت مهما عملت هتفضل اخي اللي بحبه واللي بقالي بعد ماما وبابا 

علي😞😞

روح بدموع.ممكن ضمك 

عليا فتح إيده لروح.انتي عايز ازن

روح بدون مقدمات ترمت في حضنة اللي بقلها 5 سنة انحرمت منه 

بعد مده

مراد بغيرة.ماخلاص بقا 

علي ببروده.وانت مالك وحد بيحضن خته 

مراد.ممم

علي بخبث:انا غررت اخد روح ونسافر 

روح😞

مراد ببروده .بس انا مش هسمحلك تخد مرتي 

روح شهقت بصدمة.مرتك 

مراد..آه مرتي

فلاش باك

مراد بصه على الورق بخبث ...كده مفيش حد ههيقدر ياخدك مني يروح قلبي (روح وقعت على عقد زوج  )

باك

مراد سحب روح..لا دي بتعتي انا

علي..مين قال 

مراد وهو يضمها..انا 

علي..بس انت اتجوزتها عشاان تحميها ودلوقتي خلصت مهمتك 

مراد بغضب وزعيق..لا انا تجوزتها لاني بحبها بحبها فاهم ولا لا ااااا

علي يضحك.. خلاص فاهمة 

 

تمت


تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close