القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية وردة يونس الفصل الرابع عشر بقلم رانيا عبد العليم


❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️

لعيونكم أجمل متابعين

روايات كامله من هنا 👇👇👇


رواية عشق الزين كامله


رواية عشق الزين الجزء الثاني


رواية خادمة الصقر كامله


رواية جميله في قلب الاسد كامله


رواية عشق الحور كامله من هنا


رواية العاصي كامله


رواية صقر الصعيد كامله من هنا



رواية عشقت القاسي من أولها


رواية حبك نار من أولها هنا


رواية في قبضة اللعنات من أولها هنا



 رواية وردة يونس الفصل الرابع عشر بقلم رانيا عبد العليم 


رواية وردة يونس البارت الرابع عشر بقلم رانيا عبد العليم 



رواية وردة يونس الفصل الرابع عشر بقلم رانيا عبد العليم 

وردة يونس (١٤)

يونس سكت أول ما سمع صوت ورد بتصر'خ والكل جرى على اوضة المكتب وانصدموا لما شافوا ورد بتعيط وهي سانده نبيل وباين عليه الاع'ياء

ماجد بقلق: حصل ايه

نبيل بضعف: ده الظاهر انى نسيت العل'اج بتاع الضغ'ط بس و ...

يونس بخوف: عامر اتصل بدكتور محمد 

نبيل : ملوش لزوم يا ولدى انا بخير بس هاتلى العلا'ج

يونس : لا نطمن عليك بردو 

يونس وماجد وعامر سن'دوا نبيل وطلعوه اوضته وبعد شويه الدكتور وصل وكش'ف عليه

محمد : متقلقوش هو بس مش واخد علا'جه وده طبيعى

آمال: يعنى مش محتاج مست'شفى يا دكتور

محمد : لا خالص هو بس يهتم بعلاج'ه وي'رتاح شويه

ماجد : متشكرين يا دكتور ، عامر وصل الدكتور

الدكتور مشى ونبيل اخد علا'جه ونام والباقى نزل

ماجد: ايه اللى حصل يا ورد 

ورد ببكاء: هو قالى انا آسف عشان اللى حصل امبارح وأنه كان هيضر'بنى ومل'حقش يكمل كلامه ولقيته هيق'ع من طوله'

عامر: الحمدلله أنه بخير

ماجد: الحمدلله ، انا هروح الشركه فيه حاجات ضرورية هخلصها واجى

عامر: وانت يا يونس

يونس بص ل ورد اللى لسه دموعها بتنزل

يونس: لا روح انت وفهد هناك فيه اجتماع مهم

عامر : حاضر بعد اذنكم

يونس : استنى هتروح كاج'ول كده ما تلبس بدله

عامر: لا انا مليش فى البدل انا كده حلو أوى سلام

ماجد وعامر مشيوا وياسمين راحت الكليه 

آمال: اطلع يا حبيبى ارتاح طالما مش هتروح شغلك وانتى يا ورد يلا مع جوزك

ورد ويونس طلعوا اوضتهم ويونس شا'ل الحجاب من على راسها

يونس : خلاص هو بقا كويس

ورد : لو حصله حاجه مش هقدر اعي'ش من غيره'

يونس : هو الحمدلله كويس وانا هريح" الاسبوع ده من الشغل وهنبقى معاه ونتابع الاد'ويه بتاعته

ورد: ماشى

يونس بصلها بت'وهان واتكلم: هو مش انتى مر'اتى ؟

ورد باستغراب : ايوه ليه 

يونس : طيب لو قربتل'ك ده عادى

ورد بعدت عنه بقلق: انا من الأول بقول عليك قلي"ل الأد'ب

يونس ضحك بصوت عالى

يونس: انا قلي"ل الأد'ب' فعلاً

ورد : انا رايحه لجدى

يونس مسكها من ايديها قبل ما تخرج وقعدوا.

يونس : مش احنا قولنا خطوبه فهد وياسمين بعد بكره والفرح كمان اسبوعين

ورد : ايوه

يونس : قررت فرحنا هيكون معاهم

ورد عيونها لمعت': بجد

يونس : بجد جداً

ورد حضن'ته بفرحه: انا بحبك أوى

يونس طلع'ها من حض'نه : انتى ايه ؟ 

ورد بخجل: اقصد اقولك شكراً

يونس قر'ب باس'ها بهدوء وبعد' عنها لما سمع صوت موبايله بيرن 

يونس : ايوه يا اكرم سامعك

ورد كانت قايمه بس يونس حضن'ها وكمل كلامه 

يونس : وانت واثق من المعلومات دى ؟! 

_.......

يونس : خلاص ماشى هنتقابل بعد بكره أصلا عشان خطوبه فهد وياسمين

يونس : الله يبارك فيك سلام


عند عامر وصل الشركه ودخل مكتب يونس والسكرتيرة بتحاول توقفه

منى: يا أستاذ انت رايح فين 

عامر بصلها بتركيز: انتى مين ؟ 

منى : انا سكرتيرة يونس بيه 

عامر: جيتى امتى

منى: من حوالى ٣ شهور و ....حضرتك مين 

عامر : اخو يونس

منى : انا اسفه بس انا معرفش حض.....

عامر بابتسامه: خلاص محصلش حاجه ممكن لما فهد يجى تبلغينى

منى: أوامرك

منى خرجت وعامر انشغل بالملفات اللى قدامه


اليوم عدى ونبيل اتحسن وكل واحد كان فى اوضته

ياسمين كانت فى اوضتها وسمعت صوت فى البلكونه وقامت تشوف مصدر الصوت وكان فهد 

ياسمين بخوف : انت بتعمل ايه هنا

فهد : أبدا قولت اجى اشوف الفستان الزف'ت اللى انتى هتلبس'يه ده 

ياسمين: انت بتهز'ر يا فهد الساعه ١٢ يا مجن'ون 

فهد بصلها بتو'هان: ش..شعرك حلو أوى

ياسمين استوعبت وحطت الطرحه على شعرها

فهد : انتى خطيبتى على فكره

ياسمين: ايوه خطيبتك ف ايه بقا اقربل'ك ايه يعنى

فهد : تبقى............

الاتنين سكتوا فجأة اول ما الباب اتفتح.....


يونس كان نايم و ورد بتبصله بتركيز وجالها رساله فتحتها بصت على يونس بدموع واخدت طرحتها وخرجت وبعد شويه يونس صحى من صوت الرسايل وبص للموبايل بغضب وخرج يشوف ورد وهو بيت'وعدلها فى سره و........


اقتباس من الفصل الخامس عشر


بداية الروايه من أولها هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close