القائمة الرئيسية

الصفحات

أحببت صغيره البارت الاول والتاني والتالت بقلم رحمه سكيكر كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

 


أحببت صغيره

البارت الاول والتاني والتالت 

بقلم رحمه سكيكر 

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

البارت الاول 

ازاى انا صقر القناوي اتجوز طفلة طفلة يابوي لا والف لا كمان

الحج حمدان بغضب: لا هتتجوزها ورجلك فوج رجبتك هتكسر كلامي عاد وله اي

صقر بعصبية خفيفة: يابوي اعجلها بلعج اكده انا اتجوز طفلة كيف يعني

الحج حمدان بعصبية: مش احسن من الي على طول سهر وخرجات ليل نهار بجالكم خمس سنين وله جبتولنا عيل يحمل اسمك

الحجه وفاء والدة صقر: يابني اسمع كلام ابوك

صقر: ماشي يما ماشي

الحج حمدان: ايوه اكده ياولدي بكره هتشرفنا عرستك

صقر بصدمه: بسرعه اكده يابوي

الحج حمدان بصرامه: ايوه هتيجي بكره

صقر: ماشي يابوي ماشي

فى صباح اليوم التالي

استيقظ صقر اخذ شاور ولبس بدله رصاصي مع قميص ابيض يبين عضلاتو البارزة ومشط شعره ورش بعطره الرائع

ونزل صقر

على السفره

الحج حمدان: رايح فين ياولدي الصبح اكده

صقر: معلش يابوي وراياا شغل

الحج حمدان بعصبيه: كيف يعني انت مش عارف ان النهرده فرحك ولا اي

صقر وهو يقوم من على السفره: عارف يابوي هاروح القاهره واجي على بليل

الحج حمدان وهو يضرب عصا في الارض: كيف يعني لا منتش ماشي غير وانت مع عروستك

صقر بعصبيه: عروسه اى يابوي دى عيله


الحج حمدان بعصبيه: صوتك ميعلاش علياا

صقر وحس انو غلطان: اسف يابوي

الحج حمدان بصرامه: فرحك بليل

صقر بقيلة حيله: ماشي يابوي

جه المساء

في احد المنازل

روح بعياط: يا بابا مش عيزه اتجوزو حرام عليكو انا بترعب منو وكمان متجوز

عارفان: صفعها بشده مش عايز اسمع صوتك

روح بعياط: ونبي متضربني

عارفان: يله يختي قومي جهزى نفسك علشان فرحك

روح بدموع: ماشي حاضر

جهزت روح شنطتتها ولبست فستان وكان في عربيه مستنيها تحت علشان تخدها راحت روح لي السرايا وانبهرت بيها جداا

فكانت جميله جداا

اتم الفرح وكانت روح مغطيه وشهاا بطرحه و لم تكشف وجه‍ه‍اا ابداا


خلص الفرح دخل صقر الي جناحه

صقر: شوفي يابت الناس انا متجوزك بس علشان ابوي بس كلها شهرين تلاته ونطلق

روح لم ترد

صقر بعصبيه: مش بكلمك تردى عليه

لم ترد روح ايضاا

ازاح الغطااء من عليهاا و ما كانت صدمته

كانت تبكي بغزاره بدون صوت فكانت موجهاا رائسها الى الارض وتبكي بحرقه من وضعهاا

صقر وهو يجز على اسنانه: بطلي عياط بقولك

روح بزيادة عياط: ح حاضر بس ونبي متتض*ربني ونبي

صقر بهدوء: مش هضربك بس اهدى

روح وبتحاول تبطل عياط

صقر بهدوء: اسمك اي


روح بصوت رقيق: روح

صقر: بصي بقا يا روح انتى هنا خدامه هتنزلي معايا القاهره كمان يومين مراتي متقربيش منها فاهمه

روح بخوف: فاهمه فاهمه والله

صقر: روحي اتخمدي على الكنبه

روح دخلت الحمام وهي مرعوبه من مسرها الي مستنيها

روح بتعيط وحطاا ايديهاا علي بقها علشان صوت عيطها ميطلعش

صقر بره سامع صوت كبت عيطها غير ونام علي طول

روح اخدت شاور وطلعت لقيتو نايم

روح: الحمدلله نايم

اخدت عبايه فيروزي لبستها ونامت علي الكنبه


في الصباح استيقظت روح الاول ونزلت تحت

روح ببتسامه: صباح الخير

الحجه وفاء: مشاء الله اى القمر ده

روح بخجل: شكراا

الحجه وفاء: اى الي منزلك دلوقتى يابنتي

روح: قولت اساعدك في تحضير الفطار و كده يعني ياا. هو حضرتك اسمك اى

الحجه وفاء ببتسامه: قوليلي يا ماما

روح بدموع: انا اقولك يا ماما

الحجه وفاء وقد احست به‍ا: ايوه تعالي يا حبيبتي

روح احتتنضها بشده وعيطت لما افتكرت مامتها

الحجه وفاء بحنيه: متعيطيش يا بنتي بقا

روح وهى تمسح دموعها: حاضر يا احلى ماما


الحجه وفاء: اطلعي انتى فوق وانا هحضر الفطار

روح: لا انا هحضرو معاكي

الحجه وفاء: لا روحي انتي بس الخدم هيعمل معايا

روح: يله بس ياماما

الحجه وفاء: ماشي يله

روح والحجه وفاء حضرو الفطار

فوق عند صقر صحي من النوم ملقاش روح

صقر: اكيد نزلت تحت


لبس بنطلون اسود وتيشرت اسود و كوتشي ابيض ونزل

روح عملت الفطار رغم صغر سنها

صقر نزل والعيله اتجمعت المكونه من محمد العم وعندو زين وعلي

زين 25سنه واحد فرفوش كده وبيحب بنت عمو ندى

علي 22سنه كلية طب وبيحب بيت عمو مريم

صلاح العم التاني عندو مريم عندها 19سنه كلية طب وندى 21سنه كلية هندسه

اتجمعو وصقر نزل قعدو كلهم

علي بضحك: صباحيه مباركه يا عريس


ندى بضحك: فين عروستك يا ابيه

الحاجه وفاء دخلت: روح كانت بتعمل الفطار طلعت بت شاطره قوي يا حسناء هاتي الفطار يله

جاء الخدم بجميع الفطار التي اعتدهو روح وكان منظر جميل جداا ومنظم

الحج حمدان: وه البنيه هي الي عملت كل ده

الحجه وفاء: مخلتنيش اعمل حاجه والله يا حج

وفاء بتنده لروح: يا روح تعالى يله يا بنتي


صقر في سرو: هي لحقت

وبقيت العيله متشوقين يشوفوها لانهم مشافوهاش يوم الفرح

روح دخلت وببتسامه: صباح الخير

العيله مصدومه

ندى: بت يا مريم هي دى حقيقية

مريم وهي مبحلقه: مش عارفه

صقر فيها اى يعني وجي يشوفها تنح

كانت ترتدى العبايه الفيروزي باكمام المنشوقه على جسدها وشعرها العسلي الواصل بعد خصرها وعينيها الزرقاء مع الخضار وبشرتها البيضاء وشفتيها الورديه

مريم: انتي مين

روح ببتسامه: انا روح

الحج حمدان ببتسامه: تعالي يا بنتى اهنه فريح جوزك

روح وهي تنظر اليه بخوف

وصقر فاق وبيقول في نفسو مكنتش اتوقعها بجمال دا كلو لا لا يصقر انت بتحب سوزي

روح راحت قعدت فريح صقر

علي بضحك: ازيك يا مرات اخوي

روح ببتسامه رائعه: الحمدلله

صقر بصرامه: كلي يله علشان بكره هننزل مصر

روح بخوف: حاضر

الحج حمدان: مالك يا بنتي خايفه من اي عاد

روح: لا ياحج انا بخير

روح كلت اخدوها ندى ومريم الاوضه بتاعتهم

مريم: قولي الي انتي حقيقه يا روح

روح بضحك: والله حقيقه

ندي بحب: عندك كام سنه

روح: عندي 18سنه


مريم: 18سنه انتى اصغر مننا في كلية اي بقا

ظهر على روح الحزن: لا اصل انا يعنى مكملتش

مريم: وله يهمك يا روح انتي دلوقتى اختنا خلاص

روح ببتسامه لانها لا يوجد عندها اخوات: دا يشرفني

جلسو يتحدثو كثيرا ويضحكون

عند صقر

طب هقول لي سوزي ازاي الي انا اتجوزت عليها اتصل بها واخبرها انهو تزوج حتي ينجب طفل والعجيب انها لم تبالي به ابدا

سوزي: لما تيجي بقا هتلاقيني في النادي ماشي باي

قفل صقر بصدمه وعصبيه: لي يا سوزي دا انتى حب عمري لي تعملي كده

دخلت روح: ابيه كلم باباك عايزك

صقر بعصبيه: غوري بره مش عايز اشوف وشك مشيي

روح خرجت بخوف

صقر حاول يهدى: غبي لي خوفتها منك ليي

روح راحت الاوضة وعيطت بشهقات: ه ه هوا انا ع عملت حاجه

صقر دخل: خلاص متعيطيش بقا


روح حطت ايدها على فمها علشان متعيطش

صقر بهدؤء: تاني مره متجليش وانا متعصب

روح بشهقات: ب بس اانا م ع م ل ت ش حاجه والله

صقر اخدها في حضنو: هش هش هش متعيطيش خلاص انا معاكي

روح مسكت فيه جامد لحد ما نامت صقر حس بارتيحها وعرف انها نامت حطها على المخده ويتامل ملا محها الطفولية الجميلة

صقر وهو يزيح الشعر الذي سحرو من على وجهها

صقر: مش عايز اظلمك معايا يا روح انتى لسه صغيره

(صقر القناوي اكبر رجل اعمال 30سنه عيونه عسلي شعرو بني غامق جسم رياضي عندو شركات كتير في الوطن العربي)


(روح فتاه 18سنه جسدها مث*ير عيونها ما بين الازرق والاخضر شعرها عسلي طويل جداا بيضاء البشرة خدودها مورده و شفيفها ورديه جميلة ما متها ميته وهي 10سنين معندهاش اخوات)

صقر نام فرحها من غير ما يحس احتضنها

تاني يوم صقر صحا بصوت عالى تحت

بصوت خبيث: صقر يا صقر انت فين

صقر ساب روح ونزل

صقر بستغراب: سوزي


البارت الرابع من هنا


تعليقات

التنقل السريع
    close