أخر الاخبار

رواية القاسي العنيد البارت الثالث عشر والرابع عشر

 رواية القاسي العنيد البارت الثالث عشر والرابع عشر 


رواية القاسي العنيد الفصل الثالث عشر والرابع عشر 


رواية القاسي العنيد البارت الثالث عشر والرابع عشر 

البارت 13 & 14

حكت لها سارة ما حدث وهي تبكي

تالا : بس يا سارة انتي لازم تكوني اقوي انا طول عمري عارفة سارة القويه اللي محدش يقدر عليها 

سارة وهى تمسح دموعها : ايوة فعلا انا لازم اكون اقوي 

ابتسمت تالا وهى تقول : ايوة كدة هي دي سارة اللي انا اعرفها ......وبعدين آسر اكيد مكنش يقصد هو قال كدة وقت غضبه بس انتي اللى عملتيه صح بس ناقص حاجة صغيرة وهي فعلا هتربي الاستاذ آسر 

سارة بحماس : اية هي 

تالا بخبث : اسمعي يا ستي ............... 

سارة بخجل : لا طبعا مستحيل اعمل كدة

اما عند آسر فبعد ان ترك حاتم ذهب للمنزل فلم يجد سارة 

آسر : ماما فين سارة 

مرفت : راحت تشوف صحبتها يا حبيبي هى مش قالتلك اسر في نفسه : نهارك اسوح يا سارة لم تجيلي بس وبصوت عالي لامه : اه اه قالتي يا ماما بس نسيت ثم صعد الي غرفته وهو يشتاط من الغيظ مرت ساعه ولم تأتي سارة لذلك خرج آسر من الفيلا وهو غاضب وبعد ساعات اتت سارة وفيه يدها الكثير من الاشياء 

ودخلت غرفتها سريعا وغيرت ملابسها وكانت ترتدي (هوت شورت اسود وتي شرت احمر كت وفردت شعرها الاصفر الحريرى ووضعت عطرها الجذاب) ونظرت للمرآه

سارة في نفسها : يا نهار اسوح ومنيل انا هقعد كدة قدام آسر ثم تذكرت كلام تالا 

فلاش باااك

تالا بخبث : اسمعي يا ستي احنا دلوقت هنطلع نشتري شويه هدوم بناتي حلوين ولانجري وكدة 

سارة : لا طبعا مستحيل اعمل كدة 

تالا : لا هتعملي 

وبالفعل ذهبت سارة وتالا واشتريا الكثير من الملابس ( المثيرة ) 

باااااااك

فاقت سارة من شرودها ثم صففت شعرها وتركته منسدل ووضعت بعض مساحيق التجميل فكانت فاتنه بحق ثم سمعت صوت باب الجناح يفتح لذلك خجلت وارتبكت كثيرا 

دخل آسر الجناح وهو غاضب وينوي صب جم غضبه عليها دخل الغرفة في غضب بدون ان يطرق الباب ولكنه تسمر مكانة بمجرد دخوله فقد رأي .........

حورية فاتنه تنام علي السرير علي بطنها وشعرها الاصفر الحريري مفرود علي ظهرها وتحرك رجليها بشكل مثير 

آسر في نفسه : يلهوووووي اية المزة دي انا دخلت مكان غلط ولا اية 

اسر وهو مازال مصوب نظرة علي سارة : احم احم

خجلت سارة كثيرا من نظرات آسر وحاولت التظاهر بالبرود : من الزوق تخبط قبل ما تدخل 

آسر بغيظ : ان ادخل اي مكان براحتى ......وبخبث وبعدين انا داخل عند مراتي 

تجاهلته سارة وظلت تلعب في هاتفها وتحرك رجليها بشكل مثير 

تصبب آسر عرقا واغتاظ منها بشدة فهي تتعمد أثارته وتركها وذهب للحمام ليأخذ شور لعله يهدء من مشاعره المتاججة خرج آسر من الحمام وهو يرتدي (بنطلون ابيض وتي شيرت احمر) وصفف شعرة ووضع عطرة المفضل وجلس علي الاريكه ينظر لها

آسر : .....................

يا ترى آسر هيعمل اية ؟؟؟؟؟

وحياتهم هتكون ازاي بعد كدة ؟؟؟؟؟؟

البارت 14

آسر في نفسه وهو ينظر لسارة : يخربيت جمال امك يا شيخه وانتي مزة كدة بقي دي ساره اللي لسه امبارح بقولها شبه واحد صاحبي ......وبتفكير هو انا لو اغتصبتها هتزعل مني ........ثم نظر لها شكلك هتزعلي مني قريب يا سارة اما سارة فكانت خجله جدا من نظراته وظلت تلعن تالا حتى ناما هم الاثنين 

في صباح اليوم التالي 

استيقظ آسر مبكرا وارتدي بدلته الرسميه وذهب للشركة 

في الشركة 

دخل آسر الي الشركة بغروره المعتاد وقف الموظفين لتحيته والموظفات يتهامسون عن وسامته وشياكته ومنهم من يحقد علي زوجته ولكن بارك الجميع له 

موظفه ما : يلهوووي علي جماله وشياكته 

موظفه اخري : ولا عضلاته وعطره موظفه اخري بهيام : اخيرا رجع الشركة كانت ضالمه من غيرة والشغل كان رخم

سمعهم آسر وازداد غروره بنفسه دخل آسر مكتبه وجد سكرتيرته مني بملابسها الضيقه ووجهها الملئ بمساحيق التجميل 

من بدلال : صباح الخير يا فندم حمدالله علي السلامه 

آسر : الله يسلمك ابعتيلي حاتم 

مني : حاضر 

دخل آسر مكتبه الفخم وبعد دقائق دخل حاتم بدون ان يطرق الباب 

حاتم بنبرة مرحه : حمدالله علي السلامه يا بوص 

آسر : يا بني انت متعرفش تخبط علي الباب في حد يدخل كده

حاتم : مش انا بدخل كدة

آسر : ايوة

حاتم : يبقي في 

اسر : انت شكلك فايق وانا مش ناقصك اتنيل قولي عملت ايه في الشغل 

وظلوا يتحدثون عن العمل اما عند سارة استيقظت بعد مغادرة آسر بقليل لم تجد آسر وعلمت انه ذهب للعمل وخطرت لها فكرة خبيثه وقررت تنفيذها اخذت شور وغيرت ملابسها ونزلت للاسفل وجدت عزالدين ومرفت يشاهدون التلفاز

سارة : صباح الخير يابابا صباح الخير يا ماما

عزالدين/مرفت : صباح النور يا حببيتي 

سارة : منورنا يا بابا يعني مروحتش الشغل 

عزالدين : ما انتي عارفه يا لمضه اني من ساعه ما تعبت وانا مش بروح كتير

سارة بخبث : صحيح يا بابا انا عاوزة اتدرب في الشركة

مرفت : لية يا حببيتي متتعبيش نفسك 

ساره : تعب ايه بس يا ماما وبعدين انا بحب الشغل وزهقت من قعدة البيت 

عزالدين : يا حببيتي براحتك 

سارة بفرحة وهي تقبل وجنته : ميرسي يا بابا 

عزالدين ضاحكا : ماشي يا لمضة بس قولتي لآسر 

سارة بخبث : طبعا يا بابا وهو موافق

عزالدين : خلاص يا حببيتي من بكرة روحي 

قفزت سارة من الفرحة 

سارة بطفوله : هييييييه اخيرا 

ضحك مرفت وعزالدين عليها فهي مهما كبرت ستظل طفله صعدت سارة لغرفتها وهي سعيدة وتفكر في شكل آسر عندما يعرف 

سارة بخبث في نفسها : اما نشوف هتعمل ايه يا استاذ آسر

يا تري آسر هيعمل ايه لم يعرف ؟؟؟؟؟

وهيوافق علي الشغل ولا لا ؟؟؟؟

القاسي العنيد 

آسر & سارة

يتبع


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close