القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

أسيل و اللورد الحلقة السادسة عشر والسابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر والعشرون بقلم نور الشمس

 أسيل و اللورد

الحلقة السادسة عشر والسابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر والعشرون بقلم نور الشمس 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المطعم

🌟🌟🌟🌟🌟


كان العمل على قدم و ساق ولما لا وهي الفترة الصباحية حيثو يأتي الكثير و الكثير من الزبائن لتناول الأفكار و أيضا تجهيز وجبات الإفطار لارسالها الى الشركات 


دخل مازن و ادم الى المطعم وهم يضحكون وجلسو على احدي التربيزات 


مازن بضحك : لما نشوف رأي الناس صح ولا غلط

ادم : يا زفت اهمد أهي اي لقمه هتتاكل وبس 

مازن : على رايك بس هو ليه محدش معبرنا لغاية دلوقتي 

ادم : علشان يا غبي احنا مطلبناش حد

مازن : خلاص شاور على اي حد علشان جعان 

ادم : الله يحرقك حاضر هاكلك 


شاور ادم لأحد الجرسونات فذهب لهم جو واخذ الطلب و غادر وبعد حوالي 5 دقائق احضر جو الطعام و وضعه على التربيزة و غادر وبتدو ياكلو 


بعد لحظات دخل سادن بعظمتة و طولة و هبته وجلس على التربيزة وشاور لجو فهز له رأسه ودخل إلى المطبخ


جو : ايسو اللورد برا

أسيل بفرحة : بجد طيب هجهز الفطار وهروحله

جو : ماشيه معاكي عنب

أسيل : كان يوم زفت على دماغك لما عرفتك العربي 

ماريا : جهزي الفطار ايسو 


جهزت أسيل الطعام و حمله جو وهي حملت العصير وخرجو خلف بعض وتوجهو الى تربيزة سادن 


وضع جو الاطباق وغادر و وضعت اسيل العصير وجلست معه 


سادن بحنان : صباح العسل جنتي 

أسيل : صباح النور سادن 

سادن بحنان : شكل الفطار حلو 

أسيل : هجيب ماية بس وهاجي 

سادن : ماشي حبيبتي 


توجهت أسيل الى المطبخ واحضرت المياة وعندما جاءت لتوصل لتربيزة سادن لوت رجليها و سقط المياة على ادم 


ادم بعصبية : انتى مجنونة

أسيل : بجد بعتذر منك بس رجلي اتلوت

سادن بلهفة : أسيل انتى كويسة 

أسيل : أيوة بجد اسفة أستاذ

ادم بذهول : انتى اسمك أسيل 

أسيل : أيوة فى حاجة 

ادم بهمس مسموع : ايسلو سنو ويت

اسيل بابتسامة : حضرتك قولت ايه

مازن : ولا حاجة تقدري تتفضلي 

أسيل : بعتذر مرة تانية 

سادن بحنان : يالا حبيبتي


توجهت أسيل مع سادن وجلسو على التربيزة وفضلو ياكلو و يضحكو وكانت نظرات ادم لها غير مباشرة بالخير 


مازن : ادم ادم اددددم

ادم بنتباة : هاااا عاوز ايه يا زفت 

مازن : شيل عينك من على البنت هتموت

ادم بجدية : عاوز اعرف كل المعلومات عن البت ديه

مازن : ادم اعقل مش هي صحبتك

ادم بعصبية : ايسلو مش صحبتي ايسلو حبيبتي و اختي 

مازن بتفكير : طيب لو هي ايسلو ليه معرفتكش 

ادم : دول سنين يا مازن عارف يعني ايه 9 سنين وكمان ايسلو كانت صغيرة بردو المهم هتساعدني ولا ايه

مازن : هساعدك يا اخر صبري حاضر 

ادم : تعالي اقعد مكاني علشان اعرف اصورها 

مازن : انت مجنون لو الدرفة اللي قاعد معاها شافك هيعملنا بورجر 

ادم بارف : قوم ياض يعملنا بورجر همك على كرشك على طول يالا قوم يا حيوان 


قام مازن و جلس ادم مكانه واخرج التليفون واخذ صورة لايسل وهي تضحك مع سادن 


اخذ ادم أكثر من صورة لها و حاسب وغادر 


بعد فترة غادر سادن ولكن أخذ أسيل معه وتوجهو الي الشركة الأزياء 


كانت أسيل سعيدة و فرحانة جدا بسبب معاملة سادن لها و لكن لم تبين له ذلك 


ارسل ادم فى طلب المعلومات من إحدى الأشخاص المهمه حتي يحصل على تاريخ أسيل واعطي له ثلاثة أيام 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في دار الأزياء

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


وصل سادن و هو يمسك بين يده أسيل بتملك و حب و عشق وهي كانت سعيدة سعيدة فرحانة كأنها طفلة صغيرة تشاهد الحياة لأول مرة بعيون ابيها و حاميها 


دخل سادن بقوته إلى الدار ووجد مدير الدار فى انتظارة 


المدير : اهلا وسهلا سيد لورد

سادن بجدية : اهلا كل حاجة جاهزة 

المدير : كله جاهز يا سيدي اتفضل

أسيل : سادن سادن 

سادن بحنان : نعم جنتي 

أسيل : هو في ايه وليه الكل بيبص علينا

سادن بابتسامة : احنا هنا علشان جنتي تختار فستان خطوبتها وليه الكل بيبص علشان ديه أول مرة يشفوني ماشي مع واحدة غير مايا بس بصراحة حلو اوي ميكي عليكي مخليكي طفلة 

أسيل وهي تخرج لسانها : انا اي حاجة بلبسها بتبقي حلوة وايوة انا طفلة مش عجبك طلقني يا قاسي

سادن بضحكة رنانة : أطلقك مش لما نتجوز الاول يا جنتي يالا قدامي يا طفلة 


سحبت أسيل اديها من ايد سادن و مشيت أمامه بكبرياء فأسرع لها وضمها لحضنة 


سادن بضحك : يا مجنونة استني

أسيل بطفولية : انا مش مجنونة 


صعدو الى الاعلي وكان فى انتظارهم مجموعة من العمال 


جلس سادن بعظمتة و جعلها تجلس بجواره 


مصمم الأزياء : اهلا و سهلا سيد لورد منور

سادن بجدية : الفساتين جاهزة 

المصمم : جاهزين اتفضلي يا هانم

أسيل : اروح

سادن بحنان : روحي جنتي 


ذهبت أسيل مع البنات وفضلت تلبس فساتين خطوبة كثيرة ولكن لم ينال إرضاء اسيل ولا سادن 


سادن بغضب : هو ده الشغل هو ده اللي طلبته منكم 

أسيل بهدوء : سادن أهدي 

سادن بغضب : انطق فين المطلوب

أسيل بجدية : الكل برا 

المدير برعب : بس 

أسيل بغضب : برااااااااااا


خرج الجميع يجري من ذلك الوحش الكاسر 


أسيل بهدوء : سادن أهدي 

سادن بغضب : ابعدي دلوقتي أسيل 


جلس سادن بغضب علي الكنبة ووضع ايده على وشه وكانت أسيل تنظر له بهدوء فتوجهت له وجلست على قدمة بكسوف ولكن سادنها غاضب بشدة فهو أولي بالهدوء والرخاء 


أسيل بهدوء : سادن سادن اسدي اهدي اكيد هلاقي حاجة حلوة 

سادن بغضب : أسيل ابعدي دلوقتي 

أسيل بهدوء وهي تشيل ايده : بصلي سادن انا جنتك وحبيبتك هتسيبني خيفة منك خلاص انا همشي


حاولت أسيل ان تقوم ولكن أسرع سادن وضمها لحضنة بشدة وأراد أن يدخلها بين ضلوعة 


سادن بحنان : اسف جنتي اسف مكنتش أقصد اتعصب ادامك بس هما اغبية 

أسيل بهدوء : خلاص اسدي محصلش حاجة هما فاكرين من وجهه نظرهم إنها فساتين جامدة ذي مطلبت 

سادن : هنعمل ايه دلوقتي الخطوبة بعد بكرا 

أسيل بابتسامة جميلة : انا عندي الفستان بلاش تقلق

سادن بعشق : ينفع اعمل حاجة ومترفضيش

أسيل بجدية : سادن انت وعدتني

سادن بعشق : وأنا قد وعدي عمري مهلمسك اللي لما تبقي مراتي 

أسيل : طيب هتعمل ايه

سادن بحنان : فتحي عيونك

أسيل بهبل : اذاي يعني معلش

سادن : مش وقت هبل 


فتح سادن عيونها ونزع العدسات ورماها على الارض انظر لعيونها بعشق 


سادن برجاء : علشان خاطري اوعي تلبسي العدسات تاني انا بعشق البحر فى عيونك ممكن

أسيل بسحر من كلامة : حاضر اسدي مش هلبس عدسات تاني 

سادن بغمزة : حلو اسم اسدي أوي جنتي يالا خلينا نروح 

أسيل بغضب طفولي لزيز : لا مش هلوح انا عاوزة الوح الملاهي بس ها 

سادن بضحكة رنانة : هههههههههههههههههه حاضر طفلتي نروح الملاهي 

أسيل بفرحة : هاااااااااااا يعيش اسدي يعيش اسدي 

سادن بضحك : يالا يا مجنونة 


امسك اديها وغادرو الدار وأرسلت أسيل لمايا و كريس و سلفا ان ياتو الى الملاهي 


وصل سادن الملاهي بعد أن منع أي شخص من الدخول لها حتى تستمتع صغيرتة و اميرتة و جنتة و ابنة قلبة 


أسيل بستغراب : فين الناس سادن

سادن : فى بيتهم يا قلبي هو انتي فاكرة انك هتلعبي وسط الناس ده بعدك يالا روحي العبي و


قطع كلامة وقوف مجموعة كبيرة من السيارات ونزل منهم مايا وهي تسحب آدم بالغصب و من المجموعة الأخرى نزلت كريس وهي تسحب ماكس و نزلت سلفا وهي تسحب جورج 


كريس بفرحة : تعيش ايسو

مايا بصياعة : تسلم يا حاج ايسو

سلفا بسعادة : شاطرة يا ايسو 

أسيل بفرحة :  هنبدأ يالا بنات بس فين 


توقفت سيارة و نزل منها الجد عثمان فصرخ البنات بشدة واسرعو له فضمهم لحضرة بحنان 


مايا بسعادة : كده نبدأ اللعب 


صعدو البنات على الألعاب وكانو يصرخون من شدة فرحتهم وتركو الرجال الذين ينظرون لهم بضحك 


جلس الرجال وأحضر لهم احدي الحرس عصائر و قهوة 


آدم بخنقة : هم البهوات هيفضلو قاعدين كده

سادن : انت اصلا جيت ليه مش وراك شغل

ادن : يلعن ابو الشغل يا شيخ انت ايه حريقة شغل ارحم بقي 

جورج بكسل : عندك حق آدم بلا ارف اشتغلنا كتير هنعمل ايه يعني بالشغل

ماكس بسخرية : وانت يا راجل بتشتغل اوي كل شوية حابس امي فى الاوضة

جورج بضحك : طيب مانا بشتغل وبتعب مش ذيك موكوس طالع عبيط انا ايه اللي مقعدني مع عوجيز ذيكم أروح العب مع سوفي حبيبتي


خلع جورج جادت البدلة و الجرافته وتوجه لمكان سلفا التي ضحكت بشدة بسبب قدومة 


آدم : تصدقو ان عمي جورج ده راجل عسل وانا هعمل ذيه أروح العب مع ملكتي وغادر

عثمان : البهوات هيفضلو قاعدين 

ماكس : يعني جت عليا أروح العب سلام 

عثمان : كل واحد راح خد حبيبته و انت قاعد 

سادن : يعني اعمل ايه

عثمان : ولا حاجة سايب حبيبتك لوحدها و هتزعل فعادي 

سادن : بس انا متعودتش على كده

عثمان بهدوء : أسيل غير مايا أسيل طفلة بس كبرت قبل معادها عاملها إنها طفلتك قبل متكون مراتك روح ضمها و العب معاها بلاش تبقي رجل الأعمال الكبير اظن جورج و ماكس رجال أعمال ومش بس كده كمان رجال مافيا بس مع حبيبهم بيخلعو المناصب وبيرجعو ناس عادية روح يا ابني العب معاها

سادن بابتسامة : حاضر يا عثو يا عسل

عثمان بغضب مصطنع : قوم من يا حيوان قال عثو قال


ذهب سادن يضحك على جده وسأل الجميع على أسيل واخبروه بأنها عند المرمي فتوجه لها وجدها يقف انظر إلى الدبديب بحزن وتتساقط دموعها 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


عند أسيل 

🌟🌟🌟🌟🌟


كانت أسيل تلعب مع البنات حتي اتي الشباب واخذوهم 


توجهت أسيل الى النشال ووقفت وتذكرت 


فلاش باك

🌟🌟🌟🌟🌟


كانت أسيل تجلس فى الجنينة خلف الشجرة عندما استمعت لمريم وهى تتحدث مع إحدى أصدقائها وتحمي لها عن اليوم الذي ذهبت فيه و الملاهي بمرافقة والدها وأمها والجميع 


مريم بسعادة : والله يا ديدا كان يوم جميل

الرد : .......................

مريم : طبعا هحكيلك أصل بابي خادنا كلنا و رحنا الملاهي وفضلت العب كتير حتى مازن و جاسم لعبو معايا لما لقوني ذعلت وفضلت العب حتي بابي لعب نشال كذا مرة وجابلي   ولعب كتير بس اخر اليوم نزل فى فندق علشان ميشفش الملعونة عارفة ده جابلي وهو جي من السفر فساتين و لعب و شوكولاته وجذم 

الرد : ....................

مريم : يا بنتي هو مش معترف بيها إنها بنته هو اصلا بيكرها و نفسه تموت ديه لعنة 

الرد : .......................

مريم : طبعا عمو حاتم بيحبك تعالي عندنا وهو جيبلك شنطة مليانه حاجات يالا سلام مامي عوزاني 


أغلقت مريم مع ديدا وتوجهت و الداخل اما أسيل فنزلت دموعها و حزنها على قسوة والدها وكره لها 


باك

🌟🌟


عادت أسيل من ذاكرتها على ضم أحد لها وكانت ستصرخ ولكن شمت رائحة سادن فغاصت فى احضانة بشدة كأنها تريد أن تختفي من تلك الحياة داخل احضانة 


سادن بحنان : مالك جنتي 

أسيل بتنهيدة : مفيش مجرد ذكرة قديمة 

سادن بحنان : عاوزة تحكي انا قلبي و عقلي تحت امرك هيسمعوكي بس بلاش تعذبي نفسك

أسيل : أنسي وصدقني هيجي الوقت وهحكي بس مش دلوقتي 

سادن بضحك : طيب القمر بتاعي ناوي يلعب نيشال ولا فاشلة

أسيل بجدية : نلعب و ماله يا ضخم 


حمل سادن البندقية و صوب على أكثر من هدف متحرك وبالفعل كسب دبدوب كبير على شكل باندا 


اما أسيل حملت البندقية وصوبت على أكثر من هدف ولكن خسرت كتير ولم تحصل اللي على دبدوب صغير 


أسيل : سادن هات الدبدوب

سادن : لا ده بتاعي وانا كسبته 

أسيل بطفولية : حرام عليك انت كبير وانا صغننه وعوزة العب بيه 

سادن : لا 

أسيل بغضب طفولي : والله لقول لجدو بس ها


مشيت أسيل من امامه ولكن أسرع لها و امسك اديها وهو يضحك بشدة على تلك الطفلة الكبيرة 


سادن بحب : خلاص متزعليش يا قلبي الدبدوبة ملكك 

أسيل بذهول : بجد هخدها 

سادن بحنان : أيوة يا جنتي هتخديها

أسيل بفرحة وهي تحضنة : شكرا شكرا اسدي 

سادن بسعادة : العفو يا قلب اسدك 


حملت أسيل الدبدوبة ومشيت بيها واعطتها لاحدي الحرس الخاص بماكس الذي وضعها بالسيارة 


لعب الجميع كل الألعاب وكانو يصرخون و يضحكون بشدة وجلسو ياكلو و يشربون وفضلو يتحدثو 


وضعت سلفا رأسها على كتف جورج ونامت 


وأيضا كريستيان نامت على كتف ماكس 


واما مايا فايضا نامت على كتف ادم 


اما أسيل فوضعت رأسها رأسها كتف عثمان الذي ضمها لحضنة بحنان


حمل جورج سلفا و توجه الى السيارة بعد ان طلب من سادن ان يأتي ياسيل الى قصرة 


حمل الجميع البنات وتوجهت إلى السيارات وحاول لويسفير أخذ أسيل من أحضان سادن ولكن رفض ونظر له نظرة مرعبة فلم يهتم لويسفير وتوجه الى السيارة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في سيارة سادن

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت أسيل تنام بعمق شديد بين أحضان سادن الذي بدورة ضمها لحضنة بحنان وفضل يمسح علي شعرها بهدوء وكانت السيارة أسيل ببطئ حتي يستمتع سادن بأكبر وقت وهي بين احضانة الى أن وصل الى قصر الشيطان ونزل من السيارة ودخل القصر وما ماكس فى انتظارة 


ماكس بهمس : كل ده فى الطريق 

سادن ببرود بهمس : وانت مالك مش كفاية الزفت الحارس بتاعكم 

ماكس بابتسامة : طيب هاتها اطلعها السرير

سادن بشر : اطلع ادامي وانا اللي هوصلها شيل انت الدبدوب 


صعد ماكس أمام سادن حتي وصل الى جناحها و دخل ووضعها سادن علي السرير بحنان و نعومة وخلع الجذمة وارد شعرها واخذ الدبدوب ووضعه بين أحضانها وغطاها وغادر الجناح وخلفة ماكس الذي يبتسم على حنان سادن و عشقة لاميرتة الصغيرة 


عادى سادن و توجه ماكس الى جناحة حتي ينام 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 وصل ادم الى اسم أسيل وعرف بأنها هي اسيلو صغيرتة وفرح بشدة وعندما سأل عليها فى المطعم أخبروه بأنها إجازة حتي تحضر خطوبتها


🌟 اعتذر حاتم من ابنته شيري بشدة وبعد محاولات كثيرة وهدايا والعاب وافقت على مصالحته 


🌟 علمت كريستيان انها حامل وهذا أسعد ماكس والجميع بشدة 


🌟 طلب ادم من الجد عثمان ان يزوجه مايا فوافق تحدد المعاد آخر الشهر القادم 


🌟 جهة سادن الشبكة الخاصة بجنتة وكانت رائعة الجمال كما رسمها


🌟 أصدرت سلفا الأوامر للخدم على تجهيز القصر لحفلة خطوبة ابنتها الصغيرة واميرة قلبها أسيل 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح اسيل

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


توجهت أسيل الى غرفة الملابس وذهبت الى آخر الغرفة ووجدت شنطتين سفر واحدة باللون الأزرق و الاخري باللون الأبيض ولكن تلك الحقيبة مسلفله حتي لا تتسخ من الغبار فحملت الشنطة الزرقة وتركت الاخري و جلست على الارض أمام السرير و بجوارها مطر و سيما 


أسيل بتنهيدة : تفتكر مطر جدو ماجد الله يرحمة جايب ايه فى الشنط ديه انا وعده أني مفتحهاش اللي يوم خطوبتي او قبلها بيوم والشنطة التانية يوم جوازي بس هموت وعرف فيها ايه المهم تعالي نفتحها ونشوف 


فتحت أسيل الشنطة وجدت بها جراب فستان و فوقة صندوق احذية و علبة قطيفة فحملت الجواب وتركت الباقي 


صيغة الجواب 


{ صغيرتي و حبيبتي و مدللتي و ابنتي الصغيرة أسيل انا عارف ادام انتى بتقري الجواب يبقي انا قبلت وجه الله الكريم انا بحبك اوي صغيرتي واميرتي عوزك تكوني قد الوعد اللي وعدتيني بيه لسه محافظة على شرفك وعرضك اوعي تكسري ثقتي فيكي واوعي تقولي او تسمحي لشيطانك انه يقولك ضيعي شرفك وانت كده بتكسري حاتم وبتذليه لا انتى بكسريني انا هتخلي راسي فى الأرض لأنك انتي بنتي اوعي تفرطي فى شرفك 

عاوز يوم القيامة ارفع رأسي بيكي وافتخر ليكي وسط الناس اوعي تكسري قلبي وراسي

أميرتي الحلوة ما كان نفسي اكون معاكي بس الحمد لله انا فى دار الحق وانتي وسط ناس بيحبوكي انا واثق و متأكد ان اختياري لجورج دادريو كان صح ليا طلب صغير أميرتي الفستان اللي موجود البسية وكمان الجذمة و هديتي ليكي هي طقم الألماس اللي معاهم ممكن الفستان يحتاج تعديل بس رجاء من ابوكي و جدك ماجد ان تلبسي الفستان ده واخر كلامي ليكي 


مبروك يا قلب ميجو وربنا يجعله ليكي الاب و الاخ والسند فى الدنيا مبروك يا عمري وانا النهاردة هكون جامبك وهتحسي بيا سلام يا بنت قلبي } 


بكت أسيل بشدة وكان أصوات صراخها تملئ المكان وكانت تحتضن الجواب بشدة 


سمعت احدي الخدم صوت صراخ أسيل فاسرعت الى جورج الذي كان يجلس و  يتحدث مع رجل المافيا 


الخادمة بأدب : سيدي الشيطان 

جورج بحدة : ماذا تردين

الخادمة بخوف : الأميرة فى جناحها تصرخ و تبكي بشدة 

جورج بخوف : أميرتي 


اغلق جورج الهاتف بسرعة ورماه وصعد الى جناح اسيل ودخل بسرعة وجدها تبكي وأمامها الشنطة فأسرع لها وجلس وضمها لحضنة وهي تبكي بشدة 


جورج بهدوء : وحشك صح ادعيله هو بيحبك وأكيد فرحان انك كبرتي وبقيتي عروسة ذي القمر وهو كده زعلان منك 

أسيل بدموع غزيرة : ليه ليه انا معملتش حاجه غلط والله 

جورج : دموعك ديه أكبر غلط هو النهاردة فرحان و سعيد ان طفلته الصغيرة كبرت وانتى بتعيطي 

أسيل بطفولية : خلاص مش عيط تاني ودموعي همسحها بس يفضل يحبني

جورج بحب : وهو بيحبك يا أميرتي يالا قومي شوفي فستانك ولو عاوز اي حاجة اتصلي على اي مصمم يجي يعملهولك ماشي

أسيل : حاضر عمو 

جورج برجاء : من النهاردة بابا مش عمو انا اللي ربيت و حافظت و كبرت وهسلمك لعريسك علشان خاطري أميرتي نفسي اسمعها منك ولا هو احسن مني

أسيل بسرعة : مفيش هو في انت هو مش منحقة ياخد اللقب ده عندك حق انت احسن وافضل منه بكتير ربنا يخليك ليا يا أجمل اب فى الدنيا

جورج بفرحة و سعادة : يا قلب ابوكي انا النهاردة اسعد واحد على وش الدنيا 

سلفا بغضب مصطنع : وانت هخليك تنزل القبر بردو النهاردة بتعمل ايه يا بيه

جورج بصدمة مصطنعة : يالهوي سوفي اوعي تفهمينا صح 

أسيل بدموع مزيفة : الحقي سوفي جوجي كان عاوز يتجوز عليكي 

جورج : يخربيتك هموت

سلفا : وماله اجوزة بس فى الآخرة مع الاموات

جورج : سوفي حبيبتي اوعي تصدقي البت ديه

سلفا بحدة : بت فى عينك انا بنتي يا البنات و العرايس صح يا قلب امك

أسيل بحب : صح يا مامي ربنا يخليكي ليا 


ضمها جورج و سلفا لحضنهم فدخل ماكس وحضنهم كمان 


ماكس بهزار : ضموني معاكم 

جورج بارف : حيوان نظمت القصر تحت

ماكس : كل شي جاهز عليا أميرتي تدلل و تدلع براحتها 

سلفا : يالا برا منك ليه فين كريس

كريس : انا هنا وجبت بنات التجميل كمان 


عادى جورج و ماكس وتركو البنات معهم وبعد أن وصل سادن و عائلتة واستقبلهم جورج بالترحاب و السعادة 


مر الوقت ونزلت كريس و سلفا و طلبت من جورج ان يصعد ويأتي باسيل 


صعد جورج الى الأهلي و شاهد أسيل وكانت كالاميرة بحق وكان الفستان مع لون عيونها و مكياجها رائع الجمال


جورج بحنان : الرب يحميكي أميرتي الحلوة 

أسيل : حلوة بابي

جورج بحنان : قمر في ليلة كمالة يا روح بابي


نزلت أسيل بين أيدي جورج وكان سادن ينظر لها بعشق و حب 


جورج بغيرة : لم عينك شوية 

سادن بحب : طيب متدهالي وانا ابعد عنك

سلفا : جورج سيب البت للواد يالا

جورج بخنقة : مليش مزاج

سلفا : جورج


ترك جورج ايد أسيل فاخذها سادن بلهفة وسعادة 


سادن بحنان : قمر يا بنت قلبي 

أسيل بكسوف : سادن بس

سادن بحب : بعشقك يا جنتي يالا 


كانت أسيل ترتدي فستان باللون الازرق رائع الجمال وعاري الصدر ولم تخلع السلاسل من صدرها 


عثمان بابتسامة : مبروك يا ايسو 

اسيل بسعادة : ربنا يخليك ليا يا جدو 

ادم : مبروك ايسو

أسيل بابتسامة : الله يبارك فيك عقبالك

مايا بسعادة : آخر الشهر الجاي و حياتك

أسيل بفرحة : مبروك يا عمري 

سادن بغيظ : هنتلم ولا ايه وانتي يا موزة تعالي جمبي 

ماكس بضحك : ليهم حق يعكسوها والله اصلها حلوة اوي

سادن بغيظ : انا من رأي نلبس الشبكة صح

عثمان بابتسامة : صح يا ابني


حمل سادن علبة قطيفة كانت تحتوي على عقد الماس وخاتم و حلق باللون  الازرق


سادن بعشق : وده خاتم الخطوبة كان خاتم يحتوي على 

فصوص من الماس مع بعض أحجار كريمة باللون الأخضر 


أسيل بصدمة : بس ده كتير اوى سادن 

سادن بعشق : مفيش حاجة تكتر عليكي انا لو اطول اجبلك الدنيا كلها تحت رجلك كنت جبتلك 

أسيل بابتسامة : شكرا اسدي 

سادن بحنان : مفيش شكر بينا يا قلب اسدك 

أسيل بجدية : وده خاتم خطوبتك من سادن

سادن بحب : شكرا جنتي 

أسيل بجدية : الخاتم ده ملك جدي ودلوقتي بقي ملكك انت حافظ عليه لانه غالي عليا اوي ده اغلي من روحي 

سادن بجدية : وهيلقي اغلي من حياتي يا جنتي 

عثمان بابتسامة : وديه هديتك يا قلبي 

أسيل : بس ده شكله غالي اوي

عثمان بجدية : ده تاريخ العيلة كلها فيه بيتنقل من زوجه لزوجه امي الله يرحمها ادته لمراتي وهى بدورها ادته لامى سادن وانا دلوقتي هديهولك وانتى يوم متخلفي ولد ويجي يتجوز هندية لمراته وتامريها تحافظ عليه علشان ده تاريخ عيلة السيوفي كلها

أسيل بجدية : وانا هكون قد الأمانة وهحافظ عليه

عثمان بابتسامة : مبروك يا مرات حفيدي  


مر الوقت وكان الجميع يجلس فى سعادة وفرحة بعد ان قدم الجميع هدايا لاسيل وبعد خناق اسيل مع ماكس على هديتها واخيرا حصلت عليها 


كانت أسيل طول الليل بالفعل تشعر بوجود جدها ماجد وتخيلت أنه أمامها ويبتسم لها فبتسمت بسعادة وحب كان سادن عيونه معها وهي تنظر لمكان فاضي وتبتسم فعلم بأنها تبتسم لأحد غالي عليها وأقسم أن سوف يكون سبب فى اسعادها و رسم البسمة علي شفايفها ووجهها 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة السابعة عشر 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر الشيطان 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت الجميع يجلس يضحكون وهم سعداء بشدة وكان أكثرهم سادن يضحك و يبتسم بسعادة وأخيرا وبعد عذاب دام أعوام وليالي إستطاع معرفة من هي معذبة قلبة ولكن أراد أن يعرف سبب حزنها و تعاستها برغم خطوبتها اليوم تضحك شفايفها بابتسامة مصطنعة امام الجميع ولكن عيونها تقول ملايين الأشياء ولابد أن يعرف فاقسم على معرفة الحقيقة من ماكس واذا رفض سيضربة يريد أن يعرف سر حزن و دموع جنتة 


سادن بحنان : جنتي عاوزك تعالي نتمشي شوية برا

جورج بحنان : روح مع خطيبك أميرتي 

أسيل : حاضر 


خرجت أسيل مع سادن وهي تحمل الفستان إلى الجنينة وتوجهت إلى المرجيحة 


سادن بستغراب : ايه ده مرجيحة في قصر الشيطان طب اذاي 

أسيل بطفولية : علشان جورج ميقدرش يرفض طلب لاميرتة الصغيرة 

سادن بابتسامة : طيب تعالي نقعد عليها

أسيل : بس ديه على قد واحد اذاي حتقعد إحنا الإتنين

سادن بحنان : هنعمل كده يا جنتي 


جلس سادن على المرجيحة و سحب أسيل وجعلها تجلس على قدمة وضمها لحضنة بشدة 


سادن بحنان : كده احلي بدل مواحد يقعد و واحد يقف صح يا جنتي 

أسيل بصدمة : سادن كده غلط شيل ايدك خليني اقوم

سادن : لا هتفضلي كده فى حضني 

أسيل : بس

سادن بحنان : هشششششششش قوليلي بقي الفستان الحلو ده مين جبهولك 

أسيل بفرحة طفلة : بجد حلو عجبك ده حبيبي هو اللي جابة ليا

سادن بغيرة : حبيبك اللي هو مين يا هانم

أسيل بحزن ودموع : ده أجمل أجمل احسن راجل فى حياتي الراجل الوحيد اللي حسيت في حضنة بالأمان الراجل الوحيد اللي شجعني وخلاني عايشة الراجل الوحيد اللي لو مت نفسي اشوفة ويحضني الراجل الوحيد اللي كنت عوزة أقف فى عزاه الراجل الوحيد اللي كان نفسي اشوفة قبل ميموت الراجل الوحيد اللي كان نفسي يسلمني لجوزي الراجل الوحيد اللي وعده أني أحافظ على نفسي الراجل الوحيد اللي نفسي انام فى حضنه 

الدموع غزيرة و رعشة : وحشني اوي اسدي وحشني اوي 

سادن بحزن : أهدي طفلتي اكيد هو حاسس بيكي وفرحان لفرحك بلاش دموع جنتي دموعك بتقتلني من زمان اوي انتى الوحيدة سبب حزني و تعبي قلبي من زمان بيحس بيكي خلاص يا بنت قلبي 

أسيل بدموع : اسدي حافظ على الخاتم ده لانه ملكه اوعي في يوم تشيلة من ايدك يوم مهتشيلة هيبقي يوم موتي انت تاني راجل فى حياتي بلاش تبقي قاسي و تكسرني انا كنت قوية و باردة لكن بحنيتك حسيت اني شبة إنسانة بلاش تبقي انت القشة اللي تكسرني للأبد

سادن بحنان و عشق : يوم مهخلع الخاتم هيبقي يوم موتي وعمري مهكون قاسي ولا ظالم وخصوصا انتي لأني أقرب شخص من قلبك وهيجي يوم وهتعرفي 

أسيل بدموع : اوعدني اسدي انك مش هتسبني ولا هتخليني انام زعلانة انا بقالي 22 سنة على طول حزينة و دموعي منشفتش 

سادن بثقة : اوعدك يا أسيل اني من اللحظة ديه هكون سر سعادتك و فرحتك هكون الاب و الاخ و السند و الامان و الحنان ليكي 

أسيل بابتسامة : شكرا اسدي ربنا يخليك ليا

سادن بحنان : ويخليكي ليا يا جنتي 

سادن : ليه لبسه السلاسل دول

أسيل بابتسامة : امممممم بص السلسلة إللى عليها اسمي ديه هدية مامي الله يرحمها و السلسة اللي فيها القلب الأزرق بتاعة جدو الله يرحمه اما السلسلة الثالثة معرفش بتاعة مين انا كنت تعبانة وانا صحيت لقتني لبساها وجدو قالب ان في شخص هو اللي انقذني هو اللي لبسهالي وطلب مني انى مقلعهاش خالص وبصراحة انا اكون مخنوقة او خايفة كانت ايدي بتمسكها معرفش ليه بس انا بحبها اوي

سادن : شليها

أسيل بصدمة : متهزرش سادن 

سادن ببرود : انا مش بهزر شليها من صدرك

أسيل بجدية : سادن انت يوم مهشلها هيبقي يوم مهموت 

سادن بغيرة : انا بغير عليكي من اي حاجة 

أسيل بحنان : اسدي الغالي انا مشفتش صاحب السلسلة وانا وعدت جدو اني هفضل لبساها على طول بلاش تزعل اسدي

سادن بحنان و عشق : مش زعلان يا قلب اسدك 


وضعت أسيل رأسها على صدر سادن الذي رحب بذلك وضمها لحضنة ولم يعترض وفضلت أسيل تلعب فى ايدة بسعادة طفلة بين أحضان والدها 


مر وقت وجائت احدي الخادمات 


الخادمة : سمو الأميرة سيدي الشيطان يريدك في الداخل

أسيل : تمام روحي


غادرت الخادمة 


سادن بستغراب : سمو الاميرة طب اذاي

أسيل بابتسامة : علشان ده اللقب اللي قاله ماكس من زمان والكل بيقولي الأميرة

سادن بحنان : يالا يا قلبي ندخل 


نزلها سادن علي الارض ومسك اديها و دخلو الى القصر 


مر الوقت وغادر سادن و عائلتة بعد ان اتفقت البنات على النزول لشراء حاجات مايا و مساعدتها فى تجهيز اشيائها 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في صباح اليوم التالي

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


عادت أسيل الى المطعم وبارك لها الجميع على الخطوبة 


صعدت أسيل الى الشقة و أخذت دش و لبست ونزلت كانت مايا و كريس وصلو وتوجهو الى المول


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المول 

🌟🌟🌟🌟🌟


مايا : احنا ندخل محل محل وناخد اللي عوزينة 

كريس : صح مش لازم نلف المول كله

أسيل بطفولية : لا طبعا احنا نلف المول كلة وبعد كده نرجع نشتري

مايا : ضمنا التعب 

كريس بضحك : والجوع يا حلوة 

أسيل بشدة : يالا قدامي يا بت منك ليها 


لفت البنات محلات كتير وشترو الكثير من اللبس وحمله الحرس وتوجهو الى السيارة ودخلت البنات احدي المطاعم و طلبو الطعام 


صوت شاب بالانجليزي : صباح الخير

البنات بذهول : مين حضرتك 

الشاب بالعربي : اذيك أسيل 

أسيل ببرود : انت مين

الشاب : مش فاكراني انا كده ازعل منك 

أسيل بحده : ياريت تمشي من هنا علشان منخليش الحرس يبهدلك

الشاب بابتسامة : وهون عليكي 

مايا بجدية : يالا يا بنات ده شكله مجنون 

الشاب : فعلا ياريت تمشو وتسبونا

مايا بغضب : اتلم ياض وغور من وشنا انت متعرفش احنا مين

الشاب ببرود وهو يجلس : مايا السيوفي خطيبة آدم الجيار  و اخت سادن السيوفي وديه كريستيان زوجه الشيطان الأسود ماكس دادريو اما الملكة ديه تبقي أسيل حاتم ماجد العمري صح


شحب وجه أسيل بشده و رتعش جسدها وبطلقائة مسكت سلسلة امانها 


كريس بحدة : وأدام انت عارف احنا مين شكلك عاوز تموت 

مايا بعظمة : أحب احدثلك المعلومات ديه بتكون خطيبة اللورد سادن السيوفي مش اي راجل يعني 

الشاب بثقة : بس هي هتسيبة وهترجع ليا انا

صوت بحده : وده من ايه الثقة ديه

صوت أشد : يمكن مجنون وعاوز نقلة يرجع مكانة 

الشاب ببرود : والمفروض بقي أخاف 

أسيل برعب وبصوت هامس : ساااااااادن

الشاب بحنان : متخفيش حبيبتي 

سادن بغضب : حبيبه مين ياض 

ماكس بغضب : انت مجنون يالا

الشاب ببرود : مش هرد عليكم 


حاول الشاب مسك عبد أسيل ولكن كانت يد سادن أسرع وقام بضربة بالبوكس فوقع الشاب على الارض ولكن رجع سادن للخلف أثر ضربة شديدة فى بطنة فضرب ماكس الشاب الذي ضرب سادن 


وقف سادن و ماكس بجوار بعضهم ووقف الشابان أمامهم 


إحدى الشباب : اهدو شوية هو يعرف أسيل من زمان احنا مش عوزين مشاكل

سادن بغضب : محدش ينطق اسمها على لسانه 

الشاب : تمام سادن بيه وانت يا بيه أنطق 

الشاب : يعني هما صابرين انا اعرف أسيل من

سادن بغضب اعمي : انت غبي مطنطقش اسمها

الشاب : تمام انا اعرف ايسلو من زمان 

ماكس : قولت ايه

الشاب بابتسامة : ايسلو او سنو وايت

أسيل برعب : سااااااادن سااااااادن


توجه سادن علي أسيل وضمها لحضنة وكانت ترتعش بشدة 


الشاب بغضب : شيل ايد من عليها

سادن ببرود : مراتي يا ياض

الشاب بغضب : لا مش مراتك ديه مجرد خطبتك وبس

ماكس بغضب : أنطق انت مين

الشاب وهو يجلس أمام أسيل : سنو وايت انا ادامي ايسلو طفلتي ردي عليا 

أسيل بتوهان : سادن سادن 

ادم بحنان : سنو وايت يا عمري 

أسيل وهي تضع اديها على وشها : اسدي اسدي


ارتمت أسيل بين أحضان سادن وبكت بكل طاقتها و وكانت ترتعش بشدة حاول ادم جذبها ولكن رفضت أسيل وتشبست فى سادن إلى  ان شعر سادن برتخاء جسدها ونعدام صوتها فعلم بأنها اغمي عليها 


ادم بخضة : ايسلو ايسلو ردي عليا

سادن بغضب : سبها 


حاول ادم حملها ولكن أسرع ماك و لويسفير وامسكوه فحملها سادن وضمها لحضنة بشدة وخرجو يجرو خارج المول 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المستشفي

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


وصلت العربيات إلى مستشفي اللورد ونزلو بسرعة وكان فى أسطول من الأطباء الذين اسرعو لأخذ أسيل ولكن رفض سادن ومشي بيها إلى أن وصل إلى الغرفة ووضعها بشويش علي السرير وغادر الغرفة وترك الأطباء يباشرون عملهم 


توجه سادن الي ادم وقام بضربة بالبوكس بشدة ومسكه من ملابسة 


سادن بغضب : انت مين يالا وقولتلها ايه 

ادم بغضب : انا الماضي و الحاضر و المستقبل انا النص التاني ليها 

ماكس بغضب : انت عبيط ولا مجنون

ادم ببرود : لا حبيبها

سادن بغضب : حبيبي مين يا ابن ********* 

ماكس بغضب : انت قولتلها ايه علشان تترعب كده

ادم : مقولتش حاجة 

مايا بغضب : لا قلها اسمها بالكامل وهي حصل فيها كده 

جورج بحدة : اخرسو كلكم مسمعش صوت حد فيكم 


جلس الجميع فى انتظار خروج الدكتور وكان سادن يضع ايدة على مكان قلبة برعب فتوجه له ماكس ووضع ايده على كتفة 


ماكس : اهدي سادن هي محتجالك

سادن برعب : وانا هموت لو جرالها حاجة 

ماكس : اطمن أميرتي قوية 

سادن بغضب : هما بيعملو ايه كل ده


سلفا بدموع : بنتي فين جورج أختك فين ماكس حد ينطق

مايا بدموع : اهدي طنط لسه الدكاترا جوا 

سلفا بدموع : هي ديه الأمانة سادن هو ده الأمان تاني يوم الخطوبة بدل متفرحها تجبها المستشفي 

سادن بحزن : والله مليا ذنب انا اهون عليا الموت انا بعشقها ويستحيل اعمل كده فيها

جورج بهدوء : أهدي سادن وانتي سلفا تعالي اقعدي


مر حوالي نصف ساعة وأخيرا خرج الأطباء فجري عليه الكل 


سادن بلهفة : جنتي عاملة ايه

الدكتور : أصيبت بحالة رعب و فزع وللأسف عقلها رافض يفوق حاولنا بكل الطرق مفيش فايدة 

ادم بحزن : هي محتاجة الأمان و الدفأ 

الدكتور : ماذا أقصد سيدي

ادم : ليست المرة الأول التي يحدث لها هذا فى المرة الأول عندما أصيبت بها نامت لمدة يومين وعندما جاء جدي ماجدة استطاع أن يحتويها و يشعر القلب و العقل بالأمان و الدفء 

الدكتور : وأين هو الجد

ماكس بحزن : لقد توفاة الله منذو فترة

كريس بدموع : السلسلة هى امانها

سلفا بلهفة : اجل السلسلة على شكل فراشة هى تستمد منها الأمان

ادم : نعم تلك السلسلة معها منذو الصغر وهي تعتبر امانها الوحيد بعد جدو ماجد 

الدكتور : لقت نزعنا جميع المتعلقات الذهبية التي ترتديها 

سادن بغضب : أين هم 

الدكتور برعب : لحظة واحدة وسوف احضرهم 


دخل الدكتور وخرج يحمل جميع المشغولات الذهبية فى طبق واعطاهم لسادن والمصيبة عندما وجدو السلسلة الفراشة مقطوعة لا تصلح لارتدائها 


سادن بغضب : من فعل ذلك 

الدكتور برعب : نحن نزعنا جميع المتعلقات بسرعة ولكن تلك السلسلة كانت المريضة تمسكها بشدة فقمنا بقطعها 

ماكس بغضب : هنعمل ايه دلوقتي 

سادن :صاحب السلسلة هو امانها 

جورج بخوف : هنجيبة منين

سادن بابتسامة حزينة : للأسف واقف ادامكم 

ادم بغيرة : المفروض نصدقك صح 

مايا : سادن مش ديه شكل السلسلة إللى طلبت منك تعملهالي وانا صغيرة وانت عملت واحدة تانية 

ادم بسخرية : المفروض نقولك الحقها بسرعة يا منقذ

ادم الجيار : ممكن تخرس

سادن بغضب : انا صاحب السلسلة ولو عاوز تتأكد حالا 


رفع سادن السلسلة إلى الأعلى وأخرج التليفون وشغل الكشاف على الفراشة وبالفعل ظهر اسم سادن يلمع بألوان كثيرة ونظر لعدم بسخرية 


جورج بذهول : طب اذاي والسلسلة كانت معاها من زمان

سادن بتنهيدة : ديه حكاية طويلة مش وقتها خالص

ماكس بجدية : سادن احنا وثقين فيك أدخلها 

ادم بغضب : لا طبعا اذاي هينام جمبها و يخدها فى حضنة

سادن : ماك خد السلسلة وخلى المصنع يصلحها 

عثمان بلهفة : مالها أسيل 

مايا بدموع : ايسو تعبانة اوي جدو وانا خايفة عليها 

عثمان : أهدي حبيبتي أسيل قوية 

سادن بجدية : ماك قدي السلسلة لأي راجل وخليك انت على الباب وممنوع اي شخص يدخل مفهوم 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في الداخل 

🌟🌟🌟🌟🌟


تركهم سادن ودخل إلى أسيل وجدها تنام على السرير ووجهها شاحب وكأنها جسه هامدة فقترب منها ونام بجوارها وضمها لحضنة بشدة ونزلت دموعه


سادن بدموع : ااااااه جنتي رجع ليا العذاب تاني وجهتي قلبي بدموعك و حزنك و كسرتك ليه الرعب ده كله من عيلتك مين سبب حزنك والله لعوضك عنهم ولو طلبتي امحيهم من على وش الارض اعملها يا ضي عيني بس فوقي وحشني بحري اوي اسف جنتي بس محتاج احسسك بيا اسف يا بنت قلبي


ضم سادن شفايفها بين شفافية بكل حنان و حب يبعث فيهم الأمان و الدفء لم تكن قبلة شهوانية او عاشقة وبعد عنها وضمها لحضنة بكل تملك وشعر بها تضع وجهها فى صدرة وتطلق تنهيدة ومسكت فى ملابسة بشدة فاغمض عيونه لا يريد اي شي من تلك الحياة غير صغيرتة و جنتة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في الخارج

🌟🌟🌟🌟🌟


امر جورج بأن تذهب جميع البنات الى قصرة للراحة و عندما جاء أحد يعترض نظر لهم نظرة مرعبة فنسحب جميع البنات الي السيارات وغادرو مع الحرس اما ادم الجيار فامرة جورج بالذهاب إلى الشركة لمباشرة العمل لغياب سادن فوافق وغادر وطلب من الجد الذهاب الي المنزل للراحة لان وجوده تعب له وهي لم تفيق اليوم فغادر 


امر جورج لويسفير بفرض الحرس على الدور بالكامل 


جورج بجدية : وانت بقي تعالي معايا 


ذهب جورج وبجواره ماكس و خلفة الحرس يمسكون ادم و مازن وغادرو المستشفي 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 مر يومين ولم تفيق أسيل ولم يتركها سادن بمفردها 


🌟 أخبر ادم جورج بكل شيء عن حياتة 


🌟 هياج مطر وعدم السيطرة عليه خوفا على أسيل 


🌟 توجه ماكس إلى المستشفي للاطمان علي أسيل 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المستشفي 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


سادن بجدية : عوزك ماكس 

ماكس : تمام تعالي نقعد فى الملحق برا

سادن بتعب : ماك من فضلك هات لينا قهوة 

ماك : هجيب اكل الأول وبعد كده اشرب قهوة وغادر

ماكس : في ايه سادن 

سادن : ليه أسيل بتخاف من أهلها

ماكس بصدمة : ااااا أهل أسيل ماتو من زمان

سادن بجدية : بس حاتم العمري و باقي عيلتة عايشة في مصر 

ماكس : معرفش

سادن برجاء : علشان خاطري لا علشان خاطر أسيل احكي

ماكس بتنهيدة : انت بقيت ذي أسيل فنفس المعزة و الحب هي اختي وانت أخويا 

سادن : يبقي تحكي

ماكس : كل اللي اعرفة ان جدها هو اللي طلب من ابويا يروح مصر وياخد أسيل ويجبها هنا وتعيش معانا وكمان يشتري ليها مزرعة و لما تبلغ السن القانوني يشتري ليها مطعم وهي اللي صممته على مزاجها وشقتها فى آخر دور وانت دخلت الشقة و شفتها

سادن بغيظ : والحيوان اللي اسمه ادم محكاش حاجة 

ماكس : كل اللي قاله ان خالتة مربيتها وهي كانت بتروح عندهم تلعب معاه و كمان راحت المدرسة بتاعتة وبعد كده اختفت وعرف انها ماتت وبس

سادن بغموض : تمام اوي يالا روح انت وانا هدخل ليها 

ماكس : تمام خلي بالك منها

سادن : حد يوصي نفسه على روحة و جنتة

ماكس : ربنا يخليكم لبعض 


غادر ماكس و دخل سادن على أسيل وتوجه اليها ووضع قبلة على رأسها وتنهد وتوجه الى الحمام حتي يأخذ دش و يتؤضا و يصلي وتركها تنام 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة الثامنة عشر 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المستشفي

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


توقفنا عندما توجه سادن الي الحمام واخذ دش وتؤضا وخرج وفرش المصلية وصلي وبعد انتهائه من الصلاة جلس بجوار جنتة وحمل المصحف واخذ يقرأ ورده اليومي بصوته العذب وهو يضع ايده على رأسها ذلك الصوت الذي انتشل تلك النائمة من غفلتها وجعلها تفيق من غفلتها فرمشت عدة مرات حتي تتعود على النور ولكن لم تعرف فنطقت بهمس اسم سادن فنظر سادن إليها فوجدها ترمش فصدق بسرعة وهتف بابتسامة فرحة


سادن بفرحة : أسيل طفلتي جنتي ردي عليا 

أسيل بهمس : سادن سادن 

سادن بحنان : اااااااه يا قلب سادن وحشتيني اوي كده تعذبني 

أسيل بتعب : اسفة اسدي اسفة تعبتك من اول يوم

سادن بعتاب : اخس عليكي يا جنتي انتى ملكي من يوم متولدي انا مش هحاسبك على الكلام ده بس وقت الحساب قرب وساعتها مش هرحمك

أسيل بطفولية : كده اسدي عاوز تضربني انا هقول لجدو 

سادن بخبث وهو يقترب منها : ادام جدو هيعرف يبقي نعمل بجد

أسيل بتعب : سادن أبعد 

سادن بهمس امام شفايفها : اسدي

أسيل بهمس وتعب : سادن 

سادن بهمس امام شفايفها : اسدي جنتي

أسيل بتخدر : اسدي

سادن بحنان : قلب اسدك اسف جنتي 

أسيل : اسدي أبعد بلا


لم تكمل كلامها عندما أخذ سادن شفايفها بين شفايفة بكل حنان و عشق يبث فى تلك القبلة كل مشاعرة وعشقة لها وابتعد عنها عندما شعر بها تبعده فبعد عنها بسرعة وجدها تتنفس بسرعة و بمجهود و شفايفها حمر من تلك القبلة المتملكة و خدودها ينتشر اللون الأحمر وعيونها مغلقة 


سادن بمجهود : هطلب الدكتور 


طلب سادن الدكتور الذي أسرع فى المجي يطمن عليها و على مؤشراتها الحيواية وجدها طبيعية 


الدكتور بجدية : آنسة أسيل من التحاليل اللي اتعملت ليكي ظهر نسبة كبيرة من المواد المخدرة فى الدم ولما حللنا المواد ديه عرفنها انها من أدوية منوم وده غلط على الجسم لازم توقفي المنوم

أسيل بتعب : بس انا مش بعرف انام من غير العلاج 

الدكتور : انتي كده بضري نفسك و جسمك فاضل حوالي 5 % ولو المنوم وصل للنسبة العالية يبقي حضرتك هتدخلي فى مرحلة الإدمان ومش شرط المخدرات حضرتك هتتوجهي لكل شئ وانا عرفت انك مسلمة وأكيد عارفة ان دينكم الإسلامي بيحرم عليكم تناول الأشياء المخدرة علشان مضيعيش عقلك و لا جسمك حاولي تعرفي سبب الإرهاق و قلة النوم المصاحبة ليكي وتعالجيهم 

أسيل بهمس وبالعربي : يبقي اموت أفيد علشان أبعد عن الإرهاق 

سادن بجدية : تمام يا دكتور هتخرج امتي 

الدكتور : سوف تبقي معنا باقي الاسبوع حتي نطمان 

أسيل بجدية : لا انا هخرج النهاردة 

سادن بجدية : هنسمع كلام الدكتور

أسيل بترجي : علشان خاطري مش عاوزة أفضل هنا

الدكتور : حسنا سوف تبقي اليوم وتخرج غدا 

سادن : تمام دكتور

الدكتور : سوف امر المطبخ بإرسال الطعام لكم

سادن : شكرا دكتور

الدكتور : الفعو سيدي اللورد 


غادر الدكتور وجلس سادن أمام أسيل ينظر لها بحده فاخفضت نظرها بعيد عنه


سادن بجدية : بقالك قد ايه بتاخدي المنوم 

أسيل بهروب : من فترة صغيرة

سادن بصوت عالي : بقالك قد ايه أسيل 

أسيل بدموع : من فترة صغيرة 

سادن بعصبية : انتى بتعيطي ليه دلوقتي 

أسيل بعصبية : انت بتعلي صوتك عليا و انت ذيهم كلكم ذي بعض

سادن بهدوء : اهدي جنتي اهدي


قطع كلامهم دخول جورج و الجميع فاسرعت لها سلفا واخذتها فى حضنها 


سلفا بحب : حمدلله على السلامة يا ايسو

أسيل : الله يسلمك يا سوفي 

كريس بفرحة : ايسو وحشتيني

أسيل بابتسامة : وانتى اكتر يا كيري

ماكس بحنان ويقبل رأسها : اميرتي حبيبتي كده تخضينا عليكي

أسيل : بشوف غلوتي عندك ماكسي

ماكس : انتى اللي من روحي يا أميرتي

جورج بحب : اميرتي و بنوتي الصغيرة 

أسيل بحب : حبيبي يا احلي جوجو في الدنيا

عثمان بابتسامة : حمدلله على السلامة يا ايسو 

أسيل : الله يسلمك يا جدو 

مايا بدموع مزيفة : انتى يا بت فوقي بقي عوزة أتجوز الواد هيحمض 

ادم الجيار بدموع مزيفة : اه ونبي 

أسيل بابتسامة : حاضر ادم 

ادم بضحك : تسلملي ايسو القمر

ماكس بضحك : مايا الحقي خطيبك بيعاكس ايسو

مايا : لا عادي ادام ايسو براحته 


الباب خبط ودخل ادم و مازن وهو يحمل فى ايده باكية ورد روعة 


ادم بلهفة : أسيل حمدلله على السلامة يا قلبي

أسيل بخوف : أنت مين 

ادم بحنان وهو يجلس بجوارها : انت ادامي ايسلو 

أسيل بهمس : ايسلو

ادم بحنان : أيوة سنو وايت

أسيل بذهول : ادامي ادامي ادامي

ادم بفرحة : يا قلب ادامك


ارتمت أسيل فى حضنة وضمها ادم لحضنة بشدة وقبل راسها 


كان سادن يغلي من الغضب ولاحظة الجميع ودعو ربنا ان يهدء ولا يفتعل مشكلة 


بعد شوية بعد ادم عنها ولكن أمسك اديها وقبلها 


أسيل بسعادة : وحشتني اوي دومي و أخبار طنط سما و عمو أحمد اية 

ادم بابتسامة : كلهم كويسين انا لما شفتك مصدقتش نفسي اذاي عايشة و خالتو و عمو قالولي انك بعد الشر موتي

أسيل بتنهيدة : موال كبير كبر دماغك المهم انت بتعمل ايه هنا 

ادم : فسحة انا وصاحبي مازن 

مازن : حمدلله علي السلامة 

أسيل : الله يسلمك منور أمريكا بس مال وشك ادامي 

ادم : مفيش خطيبك هو اللي ضربني علشان كنت خايف عليكي

أسيل بغيظ من سادن : معلش هو كده أيده سابقة لسانة 

سادن بصدمة : انت ماشي

وبهمس وتوعد : والله لربيكي جنتي 

أسيل : بتشتغل ايه دومي 

ادم بابتسامة : انتى كان نفسك اطلع ايه لما أكبر

أسيل بترقب : ظابط شرطة صح

ادم بابتسامة : صح يا سنو وايت انتى كان نفسك فى حاجه ولازم احققها ليكي

أسيل بفرحة وهي تحضنة : شاطر دومي

ادم وهو يحضنها : قلب دومه


جلس الجميع يتحدثو مع بعض ولم يتركها ادم ومازال يجلس بجوارها 


مر الوقت وجاء الدكتور وعتذر من الجميع بالمغادرة ولكن فهم ماكس و ادم الجيار و جورج و عثمان بأن سادن هو من أمر الدكتور بقول ذلك وبالفعل غادر الجميع ولكن فؤجي الكل بأن قام سادن برمي بوكية الورد الذي احضرة ادم فى القمامة 


سادن بسماجة : معلش اصل الورد بيسحب الأكسجين وهى محتاجة الأكسجين مع السلامة بقي


دخل سادن الغرفة وأغلق الباب فى وجه ادم والجميع والغريب بان ادم ضحك واخذ يصفر 


ماكس بذهول : حد فاهم حاجة 

مايا : من واقع خبرتي ان الواد ده مش سهل 

كريس : عندك حق بس نظرته لايسو مش نفس نظرة سادن ليها 

سلفا : عوزين نعرف يا بنات انا قلبي واكلني عليهم

جورج : انتى متأكده انك عائشة فى أمريكا

ماكس بسخرية : ديه عايشة فى حواري شيكاغو وانت الصادق 

عثمان : تفتكرو البغل بتاعي هيعمل حاجة 

ادم الجيار : ربنا يستر 


غادر الجميع المستسفي 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في غرفة أسيل 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت أسيل فى الحمام تاخذ دش و تبدل ملابسها و تؤضات وعندما خرجت وجدت سادن يجلس على الكرسي وهو يغلي ولكن لم تهتم وقفت محتارة واخيرا قررت تسالة


أسيل ببرود : القبلة اذاي 


قام سادن من مكانة و عدل ليها الكرسي على مكان القبلة 


سادن بغضب : اتفضلي كده القبلة 

أسيل ببرود : ماشي 


جلست على الكرسي وصلت فروضها وبعد انتهائها توجهت إلى السرير ونامت 


فضل سادن يأخذ الغرفة ذهابا و ايابا وهو ينظر لها بغضب واخيرا توجه لها 


سادن بغضب : أسيل اصحي أسيل بلاش تجننيني وقومي

أسيل : لا رد 

سادن بغضب : لما اكلمك ردي


شدها سادن من ذراعها وجعلها تجلس 


سادن بغضب : مش بكلمك

أسيل ببرود : مبكش دعوة بيا ومش تلمسني تاني

سادن بغضب : والله يعني لمستي مش طيقاها والبيه اللي كان بيحضن و يبوس 

أسيل بصدمة : انت بتقول ايه انا بعمل كده

سادن بغضب : أيوة من ماكس لجورج للسمج التاني اللي اسمة ادم 

أسيل : وانت مالك 

سادن بغضب : مالي للأسف انتى خطبتي وسمعتك من سمعتي 

أسيل بجدية : خلاص يا سادن بيه الغي الارتباط بينا والله كده هيبقي تمام محدش هيقولك شوف خطبتك 

سادن بغضب : انتى ملكي انا من يوم ولاتك ملكي ملك اللورد فاهمة

أسيل بدموع غزيرة : لا مش ملكك انت ذيهم ظالم ذيهم قولت ربنا عوضني براجل حنين يحبني بس طلعت ذيهم بتعلي صوتك عليا وكمان بتضربني بس انت مش غلطان انا اللى غلطانة انى سمحت ليك أقرب مني وكمان افتكرتك طيب وديتك اللي حاجة عندي بس الظاهر انا انخدعت فيك وادم اللي بتتكلم عليه ده كل حاجة في حياتي هو الحنين و هو الصاحب والأخ و الحامي هو اللي كان بيرسم الضحكة على وشي هو اللي كان بيجبلي الحلويات هو اللى كان بيلعبني انا لما بعت كان غصب عني لما شفتك حسيت معاك بالأمان بس طلع احساس كداب هدمرني ذيهم بس انا اللى غلطانة انا طول عمري لوحدي مسمحتش لحد يقرب مني ولا حد يطول شعره مني انت معشتش اللي انا عشتة ولا هتعيشة ولا عمرك هتعرف تداوي جرحي

سادن باسف : اسف جنتي

أسيل بدموع و صراخ عالي : برا سادن ونسي الخطوبة

سادن بحزن : جنتي اسف والله اسف

أسيل بصراخ هز المستسفي : براااااااااااا أخرج برااااا 

سادن بسرعة : حاضر بس اهدي يا قلبي والله اسف

أسيل بهيجان : أبعد عني جاسم والله اسفة مش هقرب منه تاني 


اسرع سادن لها وضمها تحت اعتراضها ومقاومتها ولكن ضمها بشدة بين احضانه ولم يسلم من ضربها 


دخل الدكتور وحلول إعطائها حقنة منومة ولكن رفض سادن وطرده للخارج وفضل يهمس ببعض الكلامات المهدئة إلى أن استكانت ووضعها على السرير بكل هدوء و نزلت دموعة بشدة 


سادن بدموع : حقك عليا يا بنت قلبي والله بغير عليكي انتي واجعة قلبي من يوم معنية وقعت عليكي انا هكون الأمان والدفا و الحنان و العشق هملك قلبك و عقلك صدقيني ديه آخر مرة هتنزل دموعك بسببي أو بسبب أي شخص تاني لازم تبقي معايا علي طول لازم تبقي مراتي وباس راسها نادي يا جنتي دلوقتي ولما تصحي هتنسي كل حاجة زعلتك مني 


خرج سادن الى الحرس و طلب من ماك تجهيز السيارات وشراء ملابس لهم و طعام و عصائر وإرسالها الى اليخت 


مر أكثر من ساعة وكان ماك جهز ما امر بيه سادن وخبط علي الباب وخرج له سادن 


ماك : سيدي اللورد كل حاجة جاهزة 

سادن : تمام ماك أنهي تعاملات المستشفي

ماك : لو ناسي المستشفي تبع المجموعة 

سادن : والله نسيت طيب يالا هجيب أسيل واجي 


عاد سادن الى الداخل وحمل أسيل بكل حنان و عشق بعد ان أمر سادن الدكتور ان يعطي لها منوم حتى لا تشعر بالحركة 


خرج سادن وهو يضم أسيل لحضنة وكانت كالطفلة بين أحضان والدها وركب العربية وغادرو 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في اليخت

🌟🌟🌟🌟🌟


وصل سادن الى اليخت ونزل بعد ان استقرت الطائرة فوق اليخت 


توجه الى الغرفة ووضع أسيل بكل هدوء على السرير وقبل راسها وعاد الى الاعلي 


وجد ماك و معه رجلين ينزولون الشنط الي الداخل وبعد ذلك غادرت الطائرة إلى مكانها ومعها الحرس 


بعد ان اطمن سادن على كل شي جعل اليخت على النظام الآلي وتوجه إلى غرفة أخري وبدل ملابسة وتوجه الى اسيل وطمان عليها وعاد الي غرفتة ونام بارهاق 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 علم ماكس من الحرس بأن سادن أخذ الأميرة وغادر المستشفي 


🌟 علم ماكس مكان أسيل من جهاز التعقب الذي زرعة فى إحدى السلاسل


🌟 علم عثمان بما فعله سادن فعلم بأنه تعصب عليها 


🌟 علمت سلفا بأن سادن أخذ أسيل وختفي فأصبحت كالمجنونة 


🌟 علم ادم صديق أسيل بختفائها فأخذ يضحك بشدة على جنان سادن 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


على اليخت

🌟🌟🌟🌟🌟


صحي سادن بكل نشاط واخذ دش وصلي وتوجه الى غرفة أسيل وحدها مازالت نائمة فخرج وتركها وصعد الى المطبخ 


وقف سادن يدندن وهو يصنع الفطار ووضعة فى الخارج وستنشق هواء البحر المنعش وعاد الى غرفة أسيل 


جلس سادن بجوارها وفضل يلعب فى شعرها 


سادن بحنان : جنتي اصحي جنتي اصحي قطتي يا حلوة اصحي يعني يا رب البحر ورايا والعسل ده قدامي أسيل اصحي هي البت ماتت ولا الحيوان الدكتور قداها منوم قد ايه


فضل سادن يلعب فى شعرها و وشها الي ان فتحت عيونها وعندما وجدت سادن بجوارها وضعت راسها فى حضنة ضحك سادن ولكن استمر في اللعب فى شعرها إلي أن انتفضت أسيل من بين احضانه 


أسيل بغضب : انت بتعمل ايه هنا

سادن بحنان : لا يا روحي انتى اللي عندي

أسيل بغضب : اطلع برا يا سادن

سادن بحب : اطلع فين بس يا جنتي

أسيل بغضب : براااااااا سادن

سادن بحنان : برا فين بس يا عشقي

أسيل بصراخ : عاااااااااا انا اللي هخرج 

سادن بحب : طيب هتروحي فين 

أسيل بغضب : مبكش دعوة بيا


خرجت أسيل و خلفها سادن يصفر وعلى وجه ابتسامة عاشقة 


وقفت أسيل على اليخت تنظر بذهول كيف اتت الي هنا ولم تشعر ولكن كان منظر البحر غاية من الجمال فلمعت عيونها بسعادة و لفت وشها تشاهد اليخت كان روعة بمعني الكلمة 


سادن بحنان : عجبك اليخت يا جنتي

أسيل بفرحة طفلة : حلو اوي سادن 

سادن بهمس فى اذنها وهو يقبلها  : اسدي جنتي اسدي

أسيل بكسوف : حلو اسدي 

سادن بحنان : يالا بقي روحي اغسلي وشك لونه عثل وتعالي نفطر انا اللي محضره 

أسيل بضحكة رنانة : يعني اتصل على الإسعاف 

سادن بغيظ : إسعاف ماشي انا هاكل لوحدي وانتى اشربي من البحر 

أسيل وهي تجري : لا انا جعانة استناني


عادت أسيل إلى الغرفة وأغلقت الباب و وقفت خلفة وهي تشعر بالسعادة تنتشر فى جسدها و قلبها وتوجهت الى الحمام وأخذت دش و وجدت ملابس معلقة فى الدلاب فلبست ولمت شعرها الى الاعلي وخرجت إلى الخارج وجدته يجلس على التربيزة ينتظرها وعندما شاهدها وقف أمامها وأمسك اديها وجعلها تجلس بجواره


سادن بحنان : يالا يا عمري كلي زمانك جعانة صح

أسيل بطفولية : اوعي اسدي جعانة اوي

سادن بحب : كلي يا جنتي

أسيل بابتسامة : شكل الأكل حول أيوة يفتح النفس

سادن بحنان : بالف هنا و شفا يا قلبي


جلسو ياكلو ولكن كان سادن يريد أن يسألها كيف عم تثور مرة أخري وبمجرد أن شاهدت البحر سكتت ولم تتحدث ولم تتعصب 


سادن لنفسه : ياترا فيكي ايه يا جنتي 

أسيل : اسدي اسدي سادن سادن


سادن : ها نعم يا قلبي

أسيل : رحت فين 

سادن : انتى غريبة أوي جنتي

أسيل بابتسامة : كنت متوقع اني اتخانق وعمل مشكلة صح لكن انا قاعدة و بأكل وبضحك وعادي صح

سادن بتنهيدة : صح

أسيل وهي تقف أمام البحر : لأني تعبت من كل حاجة تعبت من العصبية و الخوف و الوهم و البرود تعبت من الوحدة انا يمكن فعلا اتمديت مع ادم بس مكنتش أقصد كان وحشني اوي 

سادن بغيرة : انا بس اللي اوحشك انا بس اللي تفكري فيه انا بس اللي تشغلي بالك بيه مفهوم

أسيل بسخرية : اسمعني سادن

سادن : اسدي 

أسيل : لا سادن وبس لأنك رجعت هزيت صورتك فى عنية فبلاش تتوهم 

سادن بصدمة : للدرجة ديه جنتي 

أسيل بتنهيدة : سادن بلاش تزعل اللى انا مريت بيه كتير وكتير اوي 

سادن بحنان : هو ايه اللي مريتي بيه احكي لينا جنتي

أسيل : لسه وقت الحكاية مجاش 

سادن : ليه بتخافي من عيلتك 

أسيل : مش وقته سادن 

سادن برجاء : علشان خاطري ارجعي قوليلي اسدي تاني واوعدك اني عمري مهزعلك ولا حتي هنزل دموعك وحياتي

أسيل بابتسامة : ماشي اسدي بس ديه آخر مرة مفهوم 

سادن بضحكة : مفهوم يا قلب اسدك تعالي منزل البحر شوية 


وبالفعل نزلو البحر وفضلو يهزرو و يلعبو وبعد فترة صعود وابدلو ملابسهم 


وقف سادن يجهز بعض الفواكه وهي جلست تستمتع بمنظر البحر و تذكرت آخر ذكري تجمعها مع جدها الغالي 


أسيل بهمس : الله يرحمك يا حبيبي كنت و نعمة الأب و الأخ و السند و الجد وحشتني اوي ميجو 


جاء سادن وجلس بجوارها وضمها لحضنة ونقضي النهارد على ذلك النحو 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة التاسعة عشر 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في اليخت 

🌟🌟🌟🌟


توقفنا عندما أخذ سادن أسيل وتوجهو إلى اليخت 


مر اليوم على سعادة وفرحة وفي نهاية اليوم توجه كل منهما الى غرفته حين ينامو ولكن لك تستطيع أسيل النوم فخرجت وجلست فى الهواء 


مر الوقت وهي تلعب بالهاتف وتضع رجليها فى البحر حتي جاء الصباح ولم تشعر بجلوس سادن بجوارها


سادن : صباح العسل 

أسيل بخضة : يالهوي حرام عليك سادن 

سادن بضحك : يا بنتي انا هنا من شوية بحسبك حسيتي بيا 

أسيل : لا مش حسيت كنت بكلم البنات

سادن : اممممم وياترا بقي العصابة اتفقت على ايه

أسيل : اممممممم عصابة عارف العصابة اتفقت على قتلك فى اعتراض 

سادن بخوف مصطنع : اسف يا جنتي اسف بلاش تقتليني انا عاوز أتجوز ونبي

أسيل بغرور : عفونا عنك يالا روح جهز الفطار

سادن برفع حاجب : أجهز الفطار وحضرتك

أسيل بغرور : هروح اخد شور عقبال متجهز الاكل 

سادن بغيظ : بت روحي جهزي الاكل

أسيل وهي تقف : 10 دقائق و الاكل يكون جاهز مفهوم 


قامت أسيل ومشيت وتوجهت إلى غرفتها و تركت سادن متغاظ منها 


سادن بتنهيدة : تمام اوي أروح اجهز الفطار زمان البرنسيسة 


مر الوقت وكان سادن جهز الفطار و خرجت أسيل ونظرت وجدت التربيزة مجهزة وكان سادن يقف أمام البحر فخلعت الجذمة ومشيت بهدوء وتوجهت إليه وكانت سوف ترمية ولكن فى لحظة كانت بين احضانة وكانت نصفها فى الهوا 


أسيل بخضة : سادن الحقني 

سادن بخبث : شفتي ربنا كان زماني مكانك 

أسيل بعيون قطة : اسدي ارفعني اسدي

سادن بحنان : قلب اسدك 


رفعها سادن وتركها ولكن فى لحظة كان سادن فى البحر 


أسيل بضحكة رنانة : أوعي يا اسدي لتغرق أروح بقي أفطر وانت اطلع براحتك 


توجهت أسيل الى الطعام و جلست تأكل بنعومة وخرج سادن ونظر لها بغيظ وتوجه إليها ولكن أسيل طلعت تجري وهو خلفها ولكن حاصرها بينه و بين البحر 


أسيل : ونبي اسدي سبني انا جعانة و تعبانة بالله عليك مش عوزة انزل البحر

سادن بجدية : ادامك حلين 

أسيل بدموع مزيفة : ايه هما

سادن : الحل الأول تبوسيني 

أسيل بردح : نعم يا روح امك 

سادن بصدمة : نعم 

أسيل : الحل تاني

سادن : الحل تاني تنزلي البحر

أسيل : تمام يا برنس انزل اجيب شوية سمك وطلع 

سادن : بت تعالي خلاص 


خلعت أسيل الجذمة و رمت نفسها فى البحر خلفها سادن و فضلو يلعبو و يضحكو وبعد فترة كبيرة طلعو 


مر الوقت وطلب سادن الطائرة وعادو الى أمريكا 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 عادو الي أمريكا و وصلها سادن الى المنزل وعاد إلى منزله وكان سعيد لأنه أسعد جنته 


🌟 علم آدم بوصول أسيل فتوجه لها و جلس معها فترة و أخبرها بسفرة مرة أخري إلي مصر و تبادلو الأرقام 


🌟 نزلت البنات حتي يجهزو ملابس و متعلقات مايا لقتراب موعد الزفاف 


🌟 مر الوقت وكان سادن يغمرها بحنانة و عشقة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


بعد مرور شهر

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كان العمل على قدم و ساق فى قصر السيوفي وكانت شركة أسيل هي من تشرف على تجهيز الفرح 


على السفرة 

🌟🌟🌟🌟🌟


عثمان : ها يا بنات ناقص ايه

أسيل : خلصنا كل حاجة جدو 

مايا بسعادة : أخيرا هتجوز 

سادن : فرحانة على ايه ياختي بلا وكسة 

مايا بخبث : على رايك يعني انت مش هتتجوز كده صح

سادن : والله انا ممكن اقتلك اتجوز انا حد يبقي معاه العسل الأبيض ده ويرفض الجواز

آدم بغيظ : ليه يا خويا انا هتجوز الموزة ديه وانا مش هخليك تشفها خالص 

أسيل بهدوء : محدش عارف بكرا مخبي ايه كلو بقي علشان عوزين نمشي مايا

مايا : كيري هتيجي 

أسيل : لا احنا اللي هنروح قصر دادريو 


قطع كلامهم رنين تليفون أسيل وكان لوسيفير يخبرها بأنه فى الخارج فطلبت منه الدخول وأغلقت


سادن : مين جنتي

أسيل : ده لوسيفير 

سادن بغيرة : عاوز ايه

أسيل : كان


قطع كلامهم دخول لوسيفير 


لوسيفير : صباح الخير 

الكل : صباح النور

لوسيفير بحنان : صباح العسل أميرتي 

أسيل بحنان : صباح الفل ليو 

لوسيفير بحنان : جاهزة أميرتي

أسيل بابتسامة : جاهزة ليو يالا مايا

مايا : هخلي الخدم ينزلو الشنط 

لوسيفير : تمام يالا صبايا 


مسك لوسيفير يد أسيل بعد أن ودعت الكل و غادرت القصر و خلفهم مايا و الخدم 


سادن بغيرة : هو اذاي يمسكها كده

عثمان : أهدي سادن وفيها ايه

سادن بغضب : يعني انا اريل داخل يتغزل ويمسك إديها وعادي وانا قاعد 

ادم : أهدي سادن وفيها ايه متنساش انها متربية معاه فعقل كده

سادن بغضب : محدش يقولي أهدي انا هروح ليها

عثمان بجدية : سادن اقعد بلاش تعكنن على البت فى يوم ذي ده وعقل شوية 

سادن : بس 

عثمان : مفيش بس روحو شوفو العمال ناقص حاجة ده فرح حفيدتي ومش عاوز مشاكل مفهوم 

سادن بحرقة دم : حاضر يا جدي 


خرج سادن بغضب وشاور عثمان لادم بالذهاب خلفة 


بعد فترة كان العمال انهو العمل وغادرو وصعد سادن الى جناحة وخلفة ادم و فضلو يضحكو و يهزرو ونضم لهم عثمان 


اما البنات فكانو يرقصون و يفرحون بسعادة ويرسمون على جسدهم بالحنة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


دعونا نتوجه إلى أرض الفردوس أرض الكنانة أرض مصر الحبيبة 


فى قصر العمري

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في غرفة مريم

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


كانت مريم تنام على السرير بتعب بأنها فى الشهر الأخير ودخل مازن وهو يحمل صنية مليئة بالطعام و العصائر 


مازن بعشق : مريمي يا عشقي قومي يا قلبي انا جبت ليكي احلي اكل

مريم بدلع : مش قادرة 

مازن بعشق : لا لازم تاكلي مش كفاية شايلة العيال دول جوه يالا يا عمري

مريم بدلع : طب ساعدني

مازن بعشق : اساعدك بس دانا هاكلك بأيدي يا قلبي


وضع مازن الصنية وتوجه لها وساعدها على الجلوس ورجع يحمل الصنية ويطعمها بايدة ومع كل معلقة يقبلها بلهفة 


جاسم بغزل : يا عيني على العشق يا خواتي

مازن : الله أكبر فى عينك

جاسم : يعني هحسد اختي و أخويا 

مريم : صباح الخير جيمو

جاسم بحنان : صباح العسل أميرتي الحلوة 

مريم : جيمو عوزة شيكولاتة 

مازن بعشق : ابعت اجبلك يا قلبي

مريم بدلع : لا انا عوزة جيمو 

جاسم بحب : من عيون قلب جيمو احلى واجمل شيكولاتة لاحلي مريومة يالا مازن عندنا شغل كتير

مازن : اخلص فطارها الأول وديها العلاج و لبس وننزل على طول 

جاسم بسخرية : ايه رايك أفضل جمبها لو عازت تدخل الحمام ولا تشرب

مازن : تصدق عندك حق افرض عازت حاجة مين هيعملها ليها وانا مش بثق فى الخدم

مريم بدلع : ربنا يخليك ليا يا حبيبي و ميحرمنيش منك

مازن بعشق : ويخليكي ليا يا مريمي 

جاسم بخنقة : هو جو العشق الممنوع مش هيخلص

مازن : روح انت وانا شوية وهاجي 

جاسم بصوت عالي : قوم ياض عندنا شغل مهم 

مريم : خلاص حبيبي انا شبعت روح البس علشان جيمو ميزعلش 

جاسم بحب : عوزة حاجة يا أميرتي 

مازن : هروح البس 

جاسم : ايه رايك تنزلي تقعدي مع ماما و خالتو 

مريم : ماشي 

جاسم : تعالي يا أميرتي 


شالها جاسم بين احضانة وهي تبتسم وتضحك بسعادة ونزلو و ضعها برفق على الكنبة وقبل رأسها ورأس أمه و خالته وبعد شوية نزل مازن وقبل رأس مريم وامه و خالتة وتوجهو إلى الشركة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في منزل ادم الصقر

🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


تجمع أحمد على السفرة ومعه عائلتة 


آدم بغيظ : يعني انت يا حمادة كنت عارف ان سنو وايت عايشة 

سما بزعل : كده يا احمد بعد العشرة ديه كلها 

احمد بجدية : ده كان أمر عمي ماجد الله يرحمه 

آدم بفرحة : المهم ايسلو اتخطبت لشخص بصراحة هو الوحيد اللي يستحق ايسلو

سما : مين ده دومي

ادم : اسمه سادن السيوفي لورد عالم الاقتصاد الأميركي 

احمد : معاك صورة ليه

ملك : يا بوب ادخل على جوجل وانت تعرف كل حاجة عنه

احمد : ماشي يا لمضة 

سما : اخرسو بقي شوية وانت يا اخر صبري اتصل عليها فيديو نفسي اشوفها بقت عمله اذاى

ادم : حاضر يا سمايا 


اتصل ادم على أسيل وتحدث معها الكل وفرح أحمد بتلك المكالمة ونبهر عندنا رائها لانها صورة تبق الأصل من امها مليكة ولكن سعد بشدة عندما رائها قوية وفعلت ما رغبت بيه منذو الصغر وانهو المكالمة كما وعدها احمد بزيارة قريبة وهذا اسعدها بشدة واغلقو 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 تم عقد قران مايا و ادم و سافرو الي شهر العسل


🌟 وضعت مريم طفليها وسعد الكل بيهم وسمت الطفلين ادهم و نور 


🌟 عادت أسيل إلى حياتها و مطعمها ولم يبخل سادن من دلعة و عشقة لها 


🌟 عاد العريسان من شهر العسل وكان الجميع فى انتظارهم 


🌟 مر شهرين وسافر احمد و سما إلى أمريكا وكان فى انتظارهم لوسيفير وصطحبهم الى المطعم وكانت أسيل قفله المطعم ومنتظراهم 


🌟 تعرف احمد على سادن و صدمه عندما أخبره بأنه هو ذلك الشاب الذي أنقذ وسعد بذلك الخبر


🌟 لم تخرج سما أسيل من حضنها وهذا اغضب سادن بشدة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في مصر 

🌟🌟🌟🌟


شيري : انطي مريم عوزة أشيل ادهم

مريم بابتسامة : ماشي بس اوعي يقع منك

شيري بفرحة : لا متخفيش 

ملك : انا هجهز أوضة الأطفال علشان ينامو و يلعبو فيها

عامر : صح ملك خلي الولاد براحتهم

مايسا : انا كلمت شركة الخدم يبعتو بيبي سيتر يهتمو بالأطفال

مريم : بس انا لسه عوزة العب بيهم

مازن بصدمة : عوزة تلعبي بالعيال يا مجنونة 

ماريا : جهزو الأوضة اللى فى الجناح الغربي بس غيري لونها 

مايسا : الجناح الغربي لا

جاسم بغضب : محدش يجيب الأوضة ديه على لسانة

حاتم : أهدي جاسم 

ماريا : انا مقصدش حاجة جاسم 

حاتم : خلاص ماريا 

شيري بدموع : الحقي انطي مريم نور مش بتلعب معانا

مريم : هتلقيها نايمة

ماجد : لا انطي مريم هى كانت بتلعب بس سكتت مرة واحدة 


اسرع الجميع الي الغرفة وبالفعل وجدو نور لا تتحرك حاول مازن افاقتها ولكن لم يعرف فحملها ونزل الي المستشفي وخلفة الجميع 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 


في المستشفي

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


اسرع فريق كامل من الأطباء واخذو الطفلة من مازن وتوجهت إلى الغرفة 


و قف الجميع يدعي ربه ان نفيق و تعيش 


اما مريم فكانت تبكي فضمها عامر لحضنة واخذ يهدئها 


اما مازن فكان يبكي ببطء فتوجه له جاسم وحضنة فبكي بشدة 


مازن بدموع : بنتي جاسم ملحقتش لارج بيها 

جاسم بحزن : أهدي مازن ربنا كبير 

حاتم بحزن : أهدي يا ابني 

ملك بدموع : ان شاء الله هتطلع كويسة أدعي أنت بس وروح لمراتك منهارة


توجه مازن الي مريم واخذها فى حضنه و بكو بشدة 


مر الوقت وخرج الأطباء ولكن للاسف أخبرهم الأطباء بوفاة الطفلة 


صرخات و حزن و سقوط اغماء بعض النساء 


مر الليل بالحزن و تم تكفين الطفلة وذهبت إلى مثواها الأخير 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


فى المقابر

🌟🌟🌟🌟🌟


حمل مازن الطفلة بين احضانة ونزل إلى التربة و دفن الطفلة 


وقف الجميع يدعو للطفلة ولكن سقطت أنظار بعضهم على يافتة تحمل اسم مليكة العمري و ماجد العمري فتوجهو وقراو الفاتحة وكان هناك قبر بعيد عنهم وكان يحمل اسم أسيل حاتم العمري


توجه ماجد و شيري إلى ذلك القبر ووقفو أمامه فى ذهول تام من تكون تلك الفتاة هل كان لهم أخت أكبر منهم هل لهم شقيقة تحت التراب هل كانت شقيقتهم كانت ستحبهم 


حاتم : يالا يا ولا

جاسم بحزن : في ايه عمي

حاتم : بص 


نظر جاسم وجد الاولاد أمام قبر أسيل فصرخ بهم وأسرع لهم 


يوسف بحزن : في ايه حاتم

حاتم : الولاد وقفين ادام قبر الملعونة

عامر بحزن : لسه بتقول عليها ملعونة بعد كل السنين ديه كلها

مايسا بحدة : أيوة ملعونة وهتفضل لعنة عيلة العمري


غادرو وعادة إلى القصر لعمل العزاء للطفلة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


مرت الأيام الأيام الليالي و الأسابيع و الشهور وبالفعل مرة عام منذو خطوبة أسيل على سادن 


في امريكا

🌟🌟🌟🌟🌟


حاولت أسيل التوصل لسادن ولكن لم تعرف فصعدت الى الشقة مرة أخري ولبست وتوجهت إلى الشركة بعد أن علمت من مايا بأنه هناك 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في شركة اللورد

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


وصلت أسيل إلى الشركة ورمت المفتاح السيارة الى ماك  وتوجهت مباشرة إلى مكتبة ورفضت ان تستمع لكلام السكرتيرة ودخلت وجدت يا يجلس ومعه بعض الأشخاص 


نظر سادن بغضب للشخص الذي اقتحم المكتب ولم يجد غير جنتة و عشيقتة أسيل 


أسيل بجدية : عوزة اتكلم معاك 

سادن بالإنجليزية : الجميع للخارج وامنعي اي شخص


قطع كلامه عندما أمسكت أسيل أيده وسحبته خلفها الى الخارج والغريب أنه ثار معها دون أي اعتراض وتوجهت الى المكتب الداخلي 


جلس سادن واخذ ينظر على حبيبتة وهي كالطفلة التى ترغب بشئ من والدها و تخاف من اعتراضة 


تنهد سادن وقام وتوجه لها وسحبها وجعلها تجلس بين احضانة


سادن بحنان : مال جنتي

اسيل : أنت زعلان مني علشان بأجل الفرح صح

سادن بعشق : مش زعلان يا جنتي بس نفسي ابقي ملكي فى أقرب وقت أسيل انتى لسه مش بتثقي فيا 

أسيل بسرعة : لا والله الموضوع مش حكاية ثقة انا خايفة اسدي 

سادن : من ايه يا قلب اسدك 

أسيل بحزن : لما تعرف الحقيقة خايفة تسبني لوحدي ورجع تاني يتيمة انت عوضتني عن كل اهلي

سادن بحنان : عمري مهسيبك انا من اةل لحظة اعتبرت نفسي ابوكي و اخوكي و حبيبك و عشيقك 

وجوزك و مسؤل عنك احكي يا بنت قلبي و ريحي قلبك و ريحيني

أسيل بحزن : حاضر اسدي هحكي بس بعد اللي هتسمعة لو عاوز تبعد لنا مش هحسبك 


حكت أسيل لسادن كل شي منذو الولادة حتى اختفائها من مصر و علمها بأنها توفت و كانت تتابع أخبار تلك العائلة وعندما علمت بوفاة جدها منعت متابعة أي خبر لهم 


أسيل بدموع غزيرة : هي ديه كل حكايتي انا عمري مهسمحهم الا هغفرلهم 

سادن بحنان : ششششششش أهدي يا قلبي

أسيل بدموع غزيرة : انا مش عوزاهم يقربو مني انا عوزة اعيش مبسوطة و سعيدة انت الراجل الوحيد اللي سلمتله قلبي انتي سادن تجرحني 

سادن بعشق : انا يوم مهجرحك هيبقي يوم موتي وبس اليوم ده مسمحلك ليكي تبكي وهيبقي فى نسخة مني هتحميكي وانتي هتحمية جنتي وافقي على الجواز انا بعشقك من زمان لو ليا خاطر عندك وافقي 

أسيل بحب : موافقة سادن 

سادن بعشق : اسدي مش سادن 

أسيل بطاعة : موافقة اسدي موافقة حبيبي 

سادن بفرحة : خلاص يالا بينا ورانا حاجات كتير نعملها 

أسيل : براحة بس هنعمل ايه

سادن : اولا هنطلع على القصر علشان نجدد الجناح ثانيا نطلع على دار الازياء علشان الفستان ثالثا نطلع على شركة الأميرة الجميلة و نختار تصميم الفرح رابعا نجيب هدومك على ذوقي انا وخصوصا البيت

أسيل : أهدي اسدي أهدي اولا انا جناحك عجبني ومش هيتغير

سادن بجدية : لا هيتغير انا عاوز ألوان جديدة اتخنقت منه بصراحة 

أسيل : تمام نغيرة ثانيا الفستان موجود ممكن يكون محتاج تظبيط 

سادن : تمام أوامر جدو نافذه


أسيل : رابعا 

سادن : نسيتي ثالثا

أسيل : صح ثالثا الفرح هيتعمل فى فندق اللؤلؤة 

سادن : بس الفندق لسه متفتحش انا سامع انه محجوز لسنتين قدام

أسيل : صح بس بأمر مني هيتفتح وهنعمل الفرح فيه

سادن : لوني مش فاهم بس تمام

أسيل بجدية : رابعا والأهم انت مش هتجيب هدوم معايا انا هنزل انا سوفي اجيب الباقي اللى ناقص 

سادن : لا مليش دعوة انا هنزل معاكي ولا اقولك انا هجيب على ذوقي وانتى كده صغننة وأكيد مقاسك معروف هاتي انتى لبس الخروج

أسيل بجدية : انا مش هسيب شغلي اسدي

سادن بتنهيدة : بس هيبقي معاكي حرس إنا عمري مهمنعك عن شغلك وحياتك انا عاوز أكون جزء منك مش ابعدك عن كل حاجة جنتي انا مجنون وطماع فى حبي وانتي اول و اخر ست في حياتي ومش هدخل ست غيرك حياتي

أسيل : وانت كمان اسدي الراجل الوحيد والأخير في حياتي ربنا يجعلك سند وظهر ليا طول عمري

سادن بغيظ : يعني يا رب بنوتة ذي العسل و كلامها شهد وقاعدة فى حضني معرفش ابوسها 

أسيل : سادن احترم نفسك طيب الفرح هيبقي بعد شهر ونص أكون جهزت نفسي و كمان يكون الفندق جهز وكمان الجناح جهز اشطا

سادن : اشطا يا موزتي بقولك ايه تعالي ناكل اصلي جعان

أسيل : لا يا اسدي احنا المفروض نروح لجوجو علشان نعرفه موعد الفرح 

سادن : ناكل الأول وبعد كده نروج لجورج يالا

أسيل : عربيتي تحت 

سادن : هخلي الحرس يبعتوها المطعم يالا

أسيل : صحيح اسدي فين حق العربية اللي ختها من المصنع

سادن : نعم يا ختي حق العربية ليه عوزة نص مليون يا مفترية مش كفاية انا داخل على جواز ومحتاج مجهود 

أسيل ببرود : المهم اسدي الفلوس تدخل حسابي تمام يالا بيبي نلحق نروح ناكل ومشيت 

سادن : ايه البت ديه بس عسل ابيض استني يا جنتي 


غادرو الشركة وتوجهو إلى احدي المطاعم وتناولو الطعام وبعد ذلك توجهو إلى قصر دادريو واخبرو الكل وفرحو بشدة وسألها ماكس عن موعد افتتاح الفندق وأخبرته 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 اتصلت أسيل على أحمد و سما واخبرتهم بموعد الفرح


🌟 انشغلت أسيل بتجهيز الفرح و افتتاح الفندق


🌟 كثف سادن اعمالة حتي يتفرغ لقضاء شهر العسل مع جنتة وجعله متكامل


🌟 اختارت أسيل ألوان و ديكورات متنوعة للجناح 


🌟 أخذ ادم إجازة حتى يذهب لفرحة صديقتة الوحيدة 


🌟 حدد أحمد موعد الذهاب إلى أمريكا بعد أن رتب شغله فى شركته الخاصة بالحراسة 


🌟 قررت أسيل التوجه إلى احدي الأشخاص 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


أسيل و اللورد


الحلقة العشرون 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


عند أسيل 

🌟🌟🌟🌟


اخذت أسيل سيارتها وتوجهت إلى احدي الشركات بعد أن أخذ قرار بأن تذهب لذلك الشخص 


وصلت أسيل ونزلت ورمت المفتاح احدي الحرس فأسرع لها كبير الحرس


كبير الحرس : منورة الشركة أميرتي الغالية

أسيل بابتسامة : وحشتني عمو جو

جو بابتسامة  : وانتي كمان يا قلب جو اخبارك ايه

أسيل : كويسة كمان انا عزماك على افتتاح الفندق و كمان فرحي تاني يوم

جو بحنان : مبروك يا أميرتي الغالية لو الباشا مش وراه حاجة هاجي

أسيل : بس انا هخلي الباشا يجي غصب عنه

جو بضحكة : واثق أنك هتقدري

أسيل : سلام موقت عنو 


صعدت أسيل إلى الاعلي و دخلت إلى المكتب الرئيسي وكانت موجودة السكرتيرة 


أسيل : صباح الخير

السكرتيرة : صباح النور سمو الأميرة

أسيل : عنده حد ولا ادخل

السكرتيرة : حضرتك بتدخلي من غير إذن اتفضلي

أسيل : شكرا يا قمر 


خبطت أسيل ودخلت وجدت ذلك الشخص يجلس على كرسي المكتب وينظر إلى السماء 


أسيل : صباح الورد الفرو

الفريدو بدهشة : أميرتي أسيل

أسيل : اذيك الفرو وحشتني

الفريدو : وانتى كمان أميرتي

أسيل : لو كنت وحشتك كنت كلمتني ولا حتي حضرت الخطوبة وانا متصله بيك و ماكده اليوم 

الفريدو : معلش مكنتش فاضي

أسيل بدموع : لا انت كنت فاضي بس رفضت ليا الفرحة والسعادة صح هو ده الوعد بتاع زمان انك تفضل صديقي وحماي ليا صح 

الفريدو : أسيل ارجوكي بلاش دموع

أسيل بدموع : لا هعيط لما أخويا أخويا صديقي يسبني لوحدي وميجيش يكبرني و يرفع رأسي قدام اهل خطيبي يبقي مبقتش افرق معاه 

الفريدو : أسيل انا

أسيل بدموع : أنت ايه الفرو ها انت ايه انت عارف انى مسلمة وعمري مهحب رجل مافيا وخترتك من زمان مع ماكس تكونو أخواتي و صحابي نسيت زمان الطفلة الصغيرة اللي كنت بتلعب معاها وكنت بتقول ليها أنها طفلتك وأنك بتحس انك شاب عادي مش من رجالة المافيا صح 

الفريدو : ليه هو ها ليه أسيل

أسيل بدموع : علشان الوحيد اللى لمس قلبي وخلاه ينبض علشان الوحيد اللى لمس جسمي ودفه علشان الوحيد اللى لمس كياني ورجعني إنسانة علشان الوحيد اللى لمس روحي وصحاها علشان انا للأسف حبيته وشفته العشيق و الزوج و الحبيب 

الفريدو : وانا أميرتي

أسيل بدموع : انت الأخ الحامي و السند و الظهر انا عوزة أخويا لسه موجود عندك عقرب اه ده كرت دعوة افتتاح الفندق و كمان فرحي تاني يوم لو حابب تكون أخويا و توصلني لجوزي علشان يعرف أن ورايا رجالة مش يتيمة فى الدنيا تعالي مش عاوز براحتك سلام يا اخويا 


مشيت أسيل ولكن وقفت عندما مسكها الفريدو من أديها ولفها ليه وحضنها 


الفريدو بحنان : مبروك طفلتي كبرتي وبقيتي عروسة عندك حق أميرة ذبح لازم تعيش مع واحد يخاف عليها ويبقي حبيبها وفعلا سادن بيحبك و بيعشقك وانا لو فضلت أحبك عمري مهوصل لربع عشقة ليكي مبروك أميرتي هكون موجود يوم الافتتاح و هوصلك مع كتيبة الجبابرة لعريسك علشان يعرف ان وراكي رجالة تاكله صاحي لو فكر ياذيكي او حتي يحزنك 

أسيل بفرحة : بجد الفرو يعني هتيجي 

الفريدو بضحكة : هاجي يا أميرتي هو امتي 

أسيل بابتسامة : بعد أسبوعين من النهاردة الافتتاح و الفرح

الفريدو بحنان : هكون موجود يا عمري 

أسيل بابتسامة : تمام يالا همشي انا بقي علشان ورايا حاجات كتير واوعي تنسي مفهوم 

الفريدو بابتسامة : مفهوم يا أميرتي 


ودعته أسيل وغادرت بعد أن ودعت عمو جو و توجهت إلى قصر اللورد


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في قصر اللورد 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


علم سادن بوجود أسيل فى شركة العقرب و غضب بشدة لأنها لم تخبره 


وصلت أسيل وهي سعيدة و سألت عن سادن واخبرتها الخادمة بأنه فى غرفة المكتب فتوجهت له بسرعة وخبطت و فتحت


أسيل بابتسامة : اسدي فاضي ولا مشغول

سادن بغضب مكتوم : تعالى أسيل 


دخلت أسيل وهي سعيدة فاسرعت ورمت نفسها بين احضانة فستقبلها بلهفة و نسي كل غضبة منها 


أسيل بفرحة : شكرا اسدي شكرا انت من يوم مدخلت حياتي وانا فرحانة عارف النهاردة رجعلي صديقي الثاني لحياتي رجعلي الفرو من تاني رجعلي اخويا و صديق طفولتي شكرا اسدي بجد

سادن بحنان : مش فاهم جنتي هو الفرو ده مين

أسيل بابتسامة : ايه ده اسدي هو الحرس بتوعك مش قلولك اني كنت فى شركة العقرب 

سادن بغضب مكتوم : لا قالولي ممكن اعرف رحتي ليه

أسيل بهدوء : علشان ارجل اخويا و صديقي علشان ارجع ظهري وسندي علشان ارجع الاخ اللي هيقف جامبي و جمبك 

سادن بغضب وهو يخبط المكتب بشدة : كفاية كلام و غزل فى راجل غير

أسيل بخضة : انا مش اتغزلت فيه انا قولت الحقيقة من يوم مجيت أمريكا و الفريدو و ماكس هما أصحابي و أخواتي هما الاتنين خرجوني من حالة نفسية صعبة 

سادن : اسف جنتي بس انا بغير عليكي و بعشقك

أسيل بهدوء : انا عندي 3 شباب و رجلين فى حياتي ومش مسموح لأي حد يبعدهم عني ماكس و الفريدو و ادم و عمو جورج و عمو أحمد دول كل الرجالة القريبين في حياتي وغير كده مجرد كلام و أصدقاء انا عرفتك كل حاجة انا همشي وفكر براحتك ولو عاوز تبعد عادي متعودة على الكسرة و الجرح بس كسرتك انت بموتي سلام اسد سادن سلام


اسرع سادن لها و ضمها لحضنة وفضل يحضرها بشدة كأنه أراد أن يدخلها بين ضلوعة ويخفيها فى قلبه و شعرت أسيل بوجود دموع على كتفها فملست على ظهره بحنان و هدوء وبعدت عنه ولكن رفض ولكن أثرت فبعد عنها فسحبته وجعلته يجلس وجاءت لتجلس بجواره فسحبها وجعلها تجلس على قدمة وضمها لحضنة 


أسيل بهدوء : أهدي اسدي انا جمبك مش هسيبك آسفة حبيبي 

سادن بعشق : انا اللي اسف جنتي بس انا بعشقك اوي عاوز احكيلك علي حاجة علشان تعرفي انك ملكي من زمان أنتى عوض ربنا ليا زمان كان عندي 16 سنة نزلت مصر وهناك شفت راجل كبير فى السن بيعيط وبيدعي ربنا ولما سألته قالي ان حفيدته تعبانة اوي عرضت عليه ادفع تكاليف المستشفي قالي أنه بس محتاج دم لأنها فصيلة حفيدته نادرة وعرفت نوع الفصيلة وانا كمان فصيلة دمي نادرة و ينفع اتبرع لحفيده الراجل وفعلا دخلت معاه و الدكتور عرف نوع فصلتي ودخلت العناية علشان اتبرع للطفلة الدكتور وصلي محلول تعويضي علشان الدم وانتي شايفة جسمي لما الدكتور سأل عن سني قولتله انى عندي 21 سنة علشان كده قدرت اتبرع وفعلا قعت جمبها وتسحب مني الدم اللي يكفي الطفلة ولما خلص سحب الدم الدكتور دخل وشال الجهاز من أيدي وفضل المحلول وبعد شوية خلص ولما وقفت علشان امشي الطفلة الصغيرة مسكت ايدي ولما قربت عليها فتحت عيونها وياريتها مفتحت عيونها لأني خضعت ليهم و اثرتني فيهم كانت عيون زرقه بلون البحر او السما مش عارف بس جواها حزن و ألم لقيت نفسي ببوس رأسها وخرجت سلسلة صنعتها لأختي مايا بسبب نجاحها ولبستهلها وطلبت من جدها أنها تفضل لبسه السلسلة ديه ويمنعها أنها تخلعها و فاتت سنين كتيرة اوي كنت بتالم و توجع و كان نفسي أصرخ و بكي لما كانت بتعيط او بتحزن انا كنت بحس بيها لغاية مفيوم شفتها و عرفتها وعشقتها اكتر وهي جاية دلوقتي تقلي أبعد انا لو بعت اموت انا عامل ذي السمكة و هي بحري بعوم فيها طول مهي فرحانة و سعيدة انا بكون سعيد ولما بتحزن و بتعيط انا بحس اني محبوس فى بحر هايج ومش عارف أعوم ارحميني جنتي ارحمي راجل بكلمة منه بيهز كيان و قلوب البشر وانتي بحركة واحدة بطلعيني لسابع سما و بحركة واحدة بتنزليني لسابع ارض ارحميني جنتي

اسيل بدموع و سعادة : يعني انت فاعل الخير انت الشاب اللي اتبرعت ليا زمان انت صاحب سلسلة أماني وحمايتي انا كنت لما بخاف كنت بحتمي فى السلسلة آسفة اسدي آسفة اني سببت ليك الحزن و الألم طول السنين ديه اسفة اسدي 

سادن بعشق و تملك : انتي الوحيدة اللي مسموح ليكي تعملي اللي انتى عوزاه انتى بنت قلبي و جنتي و حياتي وقلبي ااااااااااه جنتي نفسي ابوسك اوي بس مش عاوز احزنك عاوز جنة محرمه على الكل وعليا انا كمان لكن بعد اسبوعين هتبقي ملكي انا وبس مش مسموح لحد يقرب منك بعشق جنتي 


دفن سادن وجه فى رقبتها وفضل يملسعليها بحنان فذابت أسيل من لمساته فرفعت وشه ليها ونظرت لها بعشق جارف وقربت منه وجاءت لتقبلته ولكن قطع ذلك الجو الرومانسي صوت رنين هاتفها فبعدت عنه بسرعة وردت وكان ماكس يعلمها بتعب كريس وأنهم سوف يتوجهو الى المستشفي واغلق 


أسيل بفرحة : كيري هتولد وهتجيب نونة صغيرة هاااااااااا

سادن بعشق : فرحانة يا طفلة 

أسيل بفرحة : ايوه فرحانة تعالي معايا نروح ليهم ونبي سادن 

سادن بطاعة : أوامر جنتي يالا 


سحب سادن جاكت البدلة ومسك اديها وخرجو للتوجه الى المستشفي 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في المستشفي 

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


وصل الجميع الي المستشفي واخذ الأطباء كريس و توجهت إلي غرفة العمليات وبعد فترة وصلت أسيل و سادن فاسرعت الي ماكس الذي يقف أمام غرفة العمليات


أسيل : ماكسي 

ماكس بلهفة : أميرتي وحضنها 


بادلته أسيل الحضن وفضلت تهدي فيه وجعلته يجلس فنظرت إلي سادن وجدته يخرج دخان من اذنه فتوجهت له وحضنته فضمها بتملك فضخك جورج على اميرتة التي وقعت في رجل عاشق حتى النخاع 


مر الوقت وخرج الدكتور و هي تحمل البيبي فأسرع أسيل له وحملته اول واحدة وفضلت تقبلة من شفايفة و نضم لها ماكس و جورج والباقي وفرحو بشدة ولكن أعطت أسيل البيبي لماكس وتوجهت إلي الدكتور


أسيل بخوف : كريس كويسة صح 

الدكتور بشهوة : كويسة يا انسة 

أسيل بخوف : يعني هتطلع امتي عاوزة اشوفها

الدكتور بشهوة و بخبث : تحبي تدخلي ليها تطمني عليها

أسيل بلهفة : ينفع

الدكتور بخبث : طبعا تعالي معا


ولكن لم يكمل الدكتور كلامه وسقط على الارض أثر ضربه شديدة تلقها فى وجه من سادن 


سادن بغضب : انت عارف مين ديه

أسيل بخوف : سسسسسي سادن في ايه

سادن بغضب : أنطق 

الدكتور برعب : حضرتها كانت عوزة تطمن على المريضة فكنت هدخلها ليها

ماكس : في ايه سادن وليه ضربته

سادن بغضب : لأنه ******* ونظراته كلها قذرة ذيه 

ماكس بغضب : انت عارف مين ديه يا حيوان ديه أخت الشيطان و خطيبة اللورد

صوت قوي من خلفهم : وأخت العقرب جاك

جاك بغضب : اوامرك عقرب

الفريدو بابتسامة مرعبة : رحب بالدكتور كويس

لويسفير بشر : انا أولي بالترحيب بيه عقرب

ماك بشر : لا انا أولي بيه 


توجه الثلاثة رجال وكان من منظر جسمهم كفيل بموت اي شخص فاسرعت أسيل بالوقوف أمامهم


أسيل بجدية : ابعدو عنه انتهى الكلام 

الفريدو : بس أميرتي 

أسيل بجدية : قولت انتهي الحكاية وانت أخفي من وشي و وشهم حالا 


وقف الدكتور و جري من امام تلك الوحوش لفت أسيل وشها وشافت منظر الشباب فتوجهت الى جورج ومسكت ايده 


قطع كلامهم صوت صراخ ادم باسم مايا اسرع سادن إليها وحملها بالهفة و حاول افاقتها فاحضر ماك دكتورة وطلبت منه احضارها الي الغرفة وبالفعل ذهب بها بسرعة وخلفة آدم 


جورج بحنان : روحي ورا خطيبك يالا

أسيل : بس

الفريدو : يالا بسرعة يا هبلة 


ذهبت أسيل خلف سادن ووجدته يخرج الى الخارج فأسرع لها وضمها لحضنة 


أسيل بحنان : أهدي اسدي هتبقي كويسة أهدي اسدي

سادن بتنهيدة : خايف عليها أوي جنتي مايا مش بس اختي الصغيرة لا ديه بنتي اللي ربتها على أيدي وحاربت و عافرت فى الدنيا علشانها خايف تضيع مني

أسيل بحنان : متخفش اسدي خليك قوي و شجاع خليك نفس الشخص اللي انبهرت بيه اول مرة شفته وكمان خليك ذي لقبك لورد يعني مستر الكل مفهوم


سادن بضحكة : عارفة انا مفهمتش حاجة من كلامك كل اللي فهمته انك معجبة بيا 

أسيل بضحكة رنانة : ومين قالك اني معجبة بيك العكس يا روحي انا مش معجبك بيك وبكرا افكرك يا لورد 

سادن بغرور : وأنا مستني بكرا جنتي 

أسيل بعظمة : انا الأميرة سيد لورد 


خرجت الدكتورة واخبرت سادن بخبر حمل مايا فرح سادن بشدة و دخل الى الداخل يبارك لها 


علم عائلة جورج بخبر حمل مايا وجاءو ليباركو لها و لادم و سادن بعد ذلك عادو إلى غرفة كريس 


بعد فترة استريحت مايا و ذهبت الى كريس حتي تبارك لها 


أسيل بغيظ : بقي يا حيوانات جين واحدة تولد و التانية تحمل و فرحي فاضل عليه أسبوعين واطيين

كريس : انا مليش ذنب ايسو

أسيل بضحكة  : مش مهم المهم ان الواد ابن الكلب ده جيه بالسلامة 

ماكس بغيظ : والكلب وصل

أسيل بخضة : منور يا كلب اااااا ماكسي حبيبي هنسمية ايه

سلفا : اكيد هيبقي اسمه على اسم جدو 

أسيل : بس جده مفيش ذيه عسل و حبوب كده 

سادن بغيرة : مين ده اللي عسل يا بت

أسيل : انت بقولي يا بت

ماكس بسخرية : آمال انتي واد 

أسيل بعصبية : أخرس انت والبيه الحلو بيقولي يا بت ماشي سادن بس ونعمة و نعمة و نعمة لوريك 

ادم : طيب يالا بقي احنا خلي كريس تستريح

سادن بتاكيد : صح حمدلله على السلامة كريس ومبروك يالا جنتي

جورج بغيرة : يالا فين يا سادن لسه مبقتش مراتك علشان تتحكم فيها ولا تمشي معاك

سلفا ببرود : أهدي حبيبي البنت في بيتنا ومش مسموح لأي حد يقرب منها 

سادن : انا جوزها

سلفا : لا انت مجرد خطبها وملكش حكم عليها

سادن بغيرة : عجبك كده يا هانم

أسيل : مقدرش اعترض على كلمة امي 

جورج بفخر : ها يا سادن عندك كلام بعد كلام أميرتي

سادن بابتسامة : مقدرش اعترض على الكلام الصح يالا ادم سلام ومبروك ماكس


خرج سادن و خلفة ادم يساعد مايا و مشيو ولكن فى لحظة كانت أسيل تمسك ايد سادن الذي أبتسم على جنان جنتة فضمها لحضة وغادرو المستشفي 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


🌟 انتهت أسيل من تجهيز الجناح و ترتيب ملابسها 


🌟 فرشت أسيل مكان لمطر و سيفا سيلا أولادهم 


🌟 سافرت أسيل لميامي حتي تشرف على تجهيز الفندق وتنظيم الفرح 


🌟 استمر سادن في العمل حتي ينهي كل شيء قبل الفرح و شهر العسل 


🌟 أمر سادن الخدم بتجهيز ملابسه حتي يسافر إلى جنتة 


🌟 وصلت عائلة أحمد أحمد أمريكا و كان فى انتظارهم لوسيفير وتوجهو إلى طائرة خاصة ونقلهم إلى ميامي حيثو الفندق 


🌟 وصلت عائلة السيوفي الى الفندق وانبهرو بيه 


🌟 وصلت عائلة دادريو و الفندق 


🌟 وصل الفريدو الي الفندق 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


يوم الافتتاح

🌟🌟🌟🌟🌟


انفتحت القاعة الداخلية للفندق  ونبهر جميع الحضور بفخامة و جمال القاعة و ضخامتها و واقفو على الترابيزات الحاملة اسمائهم في انتظار نزول الأميرة الساحرة المالكة لتلك العظمة و الفخامه 


ابتدا الجرسونات فى توزيع المشروبات مجرد عصائر وليس مشروبات كحولية وهذا ما أعجب أشخاص كثيرون 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في جناح أسيل

🌟🌟🌟🌟🌟🌟


جلس الكل فى انتظار خروج أسيل من غرفة النوم حتي ينزلو وبالفعل خرجت أسيل وهي ترتدي فستان باللون الأزرق الشبية لعيونها 


أسيل : انا جاهزة يالا شباب 


غادر الكل الجناح ونزلو الى الاسفل 


سادن بانبهار : جاهزة جنتي

أسيل : لحظة بس البس الماسك 

سادن : ماسك ليه

أسيل : علشان محدش يشوف وشي ومحدش من وسائل الإعلام ينشر صورتي وحد يعرفني

سادن : بتثقي فيا أسيل 

أسيل بابتسامة : انا سلمتلك قلبي و عقلي و بكرا هسلملك جسمي وكياني و حياتي وكل شي انت اسدي انا اخترت الاسم ده مخصوص علشان الأسد بيحافظ على اهلة و حيات الناس إلى معاه الأسد ملك الغابة الكل عايش تحت حماه وأنا اسدي مش بس هعيش تحت حماك لا انا هملك قلبك و عقلك وكل شي 

سادن بابتسامة : بتثقي فيا جنتي

أسيل : اكيد

سادن : لا قوليلي بثق فيك اسدي

أسيل بابتسامة : انا بحبك اسدي وهتعرف الإجابة تحت يالا


سحب سادن الماسك ورماه ومسك اديها ونزولو 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


في القاعة

🌟🌟🌟🌟🌟


دخلت أسيل وهي تحتضن سادن ودخلت بكل فخر و عظمة 


انهالت رجال الصحافة عليهم و اخذو يلتقتون الصور ولما لا وهذا حديث الموسم ولاول مرة ظهور الأميرة الساحرة و أيضا دخول اللورد سادن السيوفي و فى صحبته امرأة 


توجهت أسيل الى المايك لإلقاء كلمة 


أسيل : مساء الخير منورين الفندق العظيم أرحب بعائلتي و أصدقائي وافتخر اني جزء من تلك العائلة أشكر عائلة دادريو و الفريدو العقرب و كمان أوجه بالشكر لعائلتي المصرية أحمد دسوقي واخير عائلتي التى سوف أكمل باقي حياتي معها وهي عائلة خطيبي و حبيبي سادن السيوفي لورد الاقتصاد في العالم شكرا حبيبي على ثقتك فيا اسم الفندق كان اللؤلؤة بس انا بعلن عن اسمه الجديد لأني بثق فى حبيبي و اسدي سادن السيوفي والاسم الجديد هو جنة الأسد وشكرا ممنوع الأسئلة و بكرا فرحي على اللورد سادن السيوفي اتمني من الحضور ان يشاركوني فرحتي ويحضرو فرحي غدا اتمني تستمتعو بالحفلة وشكرا 


نزلت أسيل بمساعدة سادن الذي أخذها وتوجه الى ساحة الرقص وضمها إلي حضنه و رقص معها برومانسية إنضم لهم الجميع ولكن كان الثنائي الرومانسي لا يشعر باحد وكانو فى عالمهم الخاص 


مر الوقت و نتهت الحفلة وصعدت إلى غرفهم لاكبر حدث فى الغد وهو عقد زواج اللورد و الأميرة 


🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟


تكملة الرواية من هنا

يتبع 

الى لقاء جديد في الحلقة القادمة 

انتظرو حلقة مليئة بالمفاجات

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close